*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Rontti
Meillä näkyy järvi kaikista ikkunoista, paitsi alakerran wc:n ikkunasta :D
Se on kyllä tosi ihanaa varsinkin kesällä, mut kun ollaan pilkki-ihmisiä, niin myös talvella. Meillä toi aurinko vielä nousee ja laskee silleesti, et aamukahvin voi juoda takaterassilla katsoen nousua ja iltakahvit voi hörpätä toisella terassilla katsoen laskua.
Tytöt on onneks saatu tottelemaan, etteivät mene ilman lupaa rantaan. Saa nähdä miten ton 2 vuotiaan kanssa käy ens kesänä, kun on tuommonen luupää :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Rontti
Meillä näkyy järvi kaikista ikkunoista, paitsi alakerran wc:n ikkunasta :D
Se on kyllä tosi ihanaa varsinkin kesällä, mut kun ollaan pilkki-ihmisiä, niin myös talvella. Meillä toi aurinko vielä nousee ja laskee silleesti, et aamukahvin voi juoda takaterassilla katsoen nousua ja iltakahvit voi hörpätä toisella terassilla katsoen laskua.
Tytöt on onneks saatu tottelemaan, etteivät mene ilman lupaa rantaan. Saa nähdä miten ton 2 vuotiaan kanssa käy ens kesänä, kun on tuommonen luupää :headwall:

Meijen oli pakko aidata piha just ton meren takia. Miä en uskalla luottaa ettei nuo mene. Jesper ensimmäisenä vuotena juoksi jatkuvasti aukkokohdista ulos pihalta ja äiti tukka putkella perässä.
Vesi kiehtoo :/
 
LillaStina: Verkostomarkkinointiin suhtaudun yleensä melko skeptisesti. Jos pidät uusretroista lasten vaatteista niin käyppäs kattoo noi sivut.

http://www.meandi.se/?lang=fi

Topsylle saisit ainakin myytyä ton pilvimekon? :LOL:
Mulla ei ole siis mitään tekemistä ton firman kans, enkä siksi osaa sanoa tuosta sen enempää. Bongasin vaan tuon muistaakseni vauva lehdestä.

Susa
 
Huomenta päivää!

Ihana aamu takana. Herättiin jo puoli 9 tavallisen 11 sijaan. Nyt on semmonen olo että jotain kerkeää tekemäänki päivän aikana. Ainut vaan että mulla ei tahdo yöllä tulla uni, ja yösyötön jälkeenki valvon aina keskimäärin tunnin ennen ku uni uudelleen tulee... Onko teillä muilla univaikeuksia?

Ja herrajee mikä hikoilu. Siis kainalohikeä ei ole, mutta muuten oon koko ajan (varsinki yöllä) aivan märkä. Siinä mistä minä pyllyni nostan, on aivan litimärkä läntti. Ja ei se ole "persvako" hikoilua vaan kankut ja takareidet on ihan märät.
Varsinki imettäessä monesti aivan naamaa ja kaulaa pitkin norona valuu :ashamed: Taitaa olla elimistö himpun verran sekasi :whistle:

Ja kuvia kaipaatte. Kökkö vaan, että osa kuvista on mainostoimistolla ja osasta kohteita jälleenkuvia en ole edes vielä ottanu. Yks kööki multa koneelta löytyi jonka voin luvan kanssa näyttää. Ja edelleen asiakkaan ehdoilla mennään.

keittiön nurkka ennen:


samasta suunnasta kuva jälkeen:


toiseen suuntaan ennen:


ja samasta suunnasta jälkeen (keittiön ja olohuoneen välinen seinä purettiin ja välille tuli vain kaapillinen saareke, lattiassa korkkilaminaatti):


Kohteeseen kaivattiin ajatonta ilmettä, vaaleutta ja lämpöä. Samoin lattialta kaivattiin ihan oikeasti lämpöä lattialämmityksen puuttuessa, joten päädyin korkkiin. Korkki on miellyttävän joustava ja lämmin jalalle, joten jalat eivät väsy pitkäänkään seisomisesta. Koska kaapistot ovat sileäpintaisia, niin päädyin rosoiseen, orgaanisen tuntuiseen laattaan välitilassa. Laatoissa on samoja sävyjä kuin korkkilattiassa, sekä asukkaan lempiväriä siniharmaata. Sitä sävyä löytyikin tekstiileissä olohuoneen puolella.

Piituli, meillä neiti on vasta 2,5 kk ja aikalailla samoja oireita näyttäis olevan. Ihottumaa ei tosin ole kuin poskissa ja ne todellakin on karheat! Joka ilta laitan rasvaa ja silti ne on jo aamulla niinku hiekkapaperia :/ Kakka on limasta, ja veriviiruja siinä oli kuukausi sitten parin viikon ajan. Ainut vaan että tyttö ei huuda, ja sen vuoksi lastenlääkäri sanoikin, että ei ole maitoallergiaa :| Mitähän tässä nyt uskois..?

Tonkasin vielä koneella, ja tuossa olis nyt sitten vielä yks himpun verran keskeneränen WC, missä kikkailin kirkkaalla kalustelakalla seinässä:


Ja saman talon kylppäriin kaivattiin ajatonta ja vaaleaa ilmettä, että ei tarttis olla edes 10 vuoden päästä laattoja piikkaamassa irti muodin vuoksi:


No kotoa voin yhden yksityiskohtakuvan laittaa. Siinä yritin ikuistaa tekemääni "kulhoa". Teemana feng shui.


Jos tässä olis taas vähäksi aikaa
:)

R

muoks. kuvat poistettu
 
Minäkin myöhäsenmattina ilmoittaudun mukaan.Kirjoittelin harvakseltaan tuonne odottajiin, mutta nyt on jäänyt vaan lukuasteelle tämä osallistuminen.Tässä vielä tietoja eli tyttö Ella syntyi 2.11. käynistettynä rv 42+1 ja syntymämitat olivat 3910g 52cm ja py35,5cm. Viim. mitat 2kk5932g ja 60cm, rintamaidolla kasvetaan. Arki mennyt vauvan kanssa suht hyvin.Alkuun luulin kyllä sietokyvyn rajan tulleen vastaan yövalvomisten ja -huutojen kanssa, mutta juuri "oikealla" hetkellä ne vähenivät ennen kuin itse olin rättipoikki. Ika paljon vauva-arki on muuttanut elämää entisestä, ei nyt ihan huonompaankaan suuntaan, mutta kyllä tää oman ajan puute alkaa ottamaan koville. Kun jonnekin esim.menee ja mies jää vauvan kanssa kotiin, on olevinaan kauhea kiire kotiin vaikka tietää että he kyllä pärjäävät ja pumpatun maidon kanssa mieskin saa vauvan hiljaiseksi...
Onko muilla alkanut jo menkat ja jos on niin millaiset? Mulla tuli nyt viikko sitten ekat synnytyksen jä jälkivuodon (5vkoa) jälkeen ja aikamoiset olikin. Tuntui, että litratolkulla sai vuodatella. JA olin asennoitunut siihen, että saisin olla niiltä rauhassa vielä imetysajankin :headwall:
Sitten maidontulosta! Onko muita suihkutissien omistajia? Miten ootte pärjänneet niiden kanssa/miten vauva on pärjännyt? Mä olen kaikkeni tehnyt että pääsisin niistä eroon, koska huomaan kuinka vaikeaa vauvan on imeä paloletkusta ja aiheuttaa tuo paloletkuimutekniikka aika paljon ilmavaivojakin. Olen löytänyt aika hyviä niksejä http://maitolaituri.imetys.fi -sivuilta, mutta yhtään pidemmällä tähtäimellä toimivaa kikkaa suihkimisen loppumisele en ole keksinyt. Musta tuo on sairaan inhottava ongelma, ja estää esim. tarvittaessa julkisilla paikoilla imetyksen miltei kokonaan. Pääosin imetän makuultaan jolloin tissipaine vähempi ja suihku vauvalle helpommin hallittava. Eli jos on vinkkejä kyseiseen ongelmaan ni mielelläni otan vastaan.
Täällä minä myöskin osallistuisin painonpudottajiin. Ennen raskautta paino 67kg ja nyt 78kg. Olenkin valittanut neuvolassa heidän ylimainostavan imetyksen laihduttavaa vaikutusta (ainakaan ei päde kaikilla). Tuntuu niin vaikealta tää laihdutus kun on paljon kotona ja tulee kokoajan napsittua jotain kaapeista :headwall: . Liikuntakipinää odotellessa.
Suuret tsempit yksinään vauvojen kanssa eläville ja tosi hienoa että erilaisia tukimuotoja on tarjolla, jotta äidit jaksaisivat arjessa. Aikamoista rohkeutta vaatii myös myöntää että jaksamisen raja on tullut vastaan. Ite varmaan kuolisin ennenkuin myöntäisin että tarviin apua, hieman olisi itellä opittavaa.
Hienoja koteja oli kuvissa monilla... tirkistelijä minussa sai vallan kun näkee toisten asuntoja :LOL:
Jospa koittais aloittaa tän kirjoittelut tänne kun on niin vähän vauva-aiheista juttuseuraa muuten. Turkulaisiakin tais olla, ainakin Sanna78 on kirjoitellut turkulaisäitien ketjuun. Kauheeta vauhtia muuten jengi tänne kirjoittelee, sivutolkulla/pv. Kiva kyllä todellakin lukea muiden kuulumisia.
Piippu ja Ella 2kk1vko
 
Mileko, mä rakastuin niihin laattoihin kun ne kaupassa näin. Sanoin isännälle, että noi laitetaan. Isäntä oli vähän :eek: että näätkö mitä ne maksaa. Totesin että voi voi, itekkin sait sellasen kiukaan kun halusit.
Joten ei sitten isännän auttanu valittaa :kieh:
Väreistä pitää hänkin, eikä meillä koskaan maaleja valitessa ole tullut törmäyskurssia, aina värikartasta on molemmat päädytty samaan väriin.
Isäntäkin noista laatoista pitää vaikka hintaa kauhistelikin.
Todettiin sitten että itellemmehän me tätä tehään joten mieluiset pitää olla.

Oltiin Juhon kans justiisa tunnin verran pihalla, Juho ehti nukkumaankin ehkä n. 40min. Sitte rupes sataan taivaan täydeltä jumalattoman kokosia lumihiutaleita.Täällä mennään nyt nollakelillä.
Nyt siel taitaa sataa jo ihan rätää. Kaameen näkönen ilma kuitenkin.

Mileko, toivottavasti rsv ei tule teille!!

Elina ja Juho
 
Piippu, minä sain suihkari-meinigit pois oltuani melkein päivän imettämättä. Tosin sen jälkeen onki aika hintsusti noussu tuo maito, että aika riskaabeli konsti :D Eli minä kaipaan vinkkiä miten se tuotannon sais elvytettyä!

Anteeksi PuPu maalaisuuteni, mutta mikä rsv? :ashamed: Miten muuten sulla kävi sokereiden kanssa, muuttuiko normaaliksi? Entä vauvalla?

Alati jääkaapilla ramppaava iso-R
 
Mammoliinon muutokset on kyllä todella hienoja, joillain on vaan silmää! =) Meillekin voisit tulla, mulla olis paljon hommaa sulle :D

Meillä anopin kanssa sujui siihen asti kun nähtiin harvoin ja asuin muualla. Anoppi ei hyväksy ketään pojalleen. Poikansa lapsi on yksi ylitse muiden ja hehkuttaa ääneen sitä kuinka pojanpoika on älykäs, ihana, täydellinen jne. Ja kuinka hauskaa heillä on aina yhdessä, kun tekevät sitä tätä.. Mun lapset on tuosta saaneet myös kuulla eivätkä ymmärrä miksi hän tekee noin. Ihmettelevät vaan miksi he eivät ole yhtä hienoja ja hyviä. Anopin mielestä mun lapset eivät saa tuntea minkäänlaista katelisuuden tunnetta vaan tarvitsevat terapiaa. Mut se on haukkunut ulkonäöltä, kodin sisustukselta, astiakaappijärjestykseltä, ammatilta ja miltä nyt on ikinä keksinytkään. Se meni niin pitkälle että mä pistin välit jäihin, eikä se tavannut mua ja mun lapsia melkein 9kk:teen, kunnes sitten Sara syntyi. Alkuun oli ihan ok, mutta tuossa joulun aikaan tuli taas ilmi sen tekemiä temppuja. Valehteli mulle silmiin katsoen että ei ostanut meidän kenellekään lapselle joululahjoja kun niillä on kaikkea niin paljon. Lopulta tuli ilmi että miehen poika oli saanut monta lahjaa siellä ollessaan joulun jälkeen. Yritti aluksi väittää vielä että poika valehtelee niistä :/ Eilen kun pölähti tänne, niin piti Saraa sylissä ja jutteli Saralle miten mun pitää hoitaa Saraa. Milloin pitäis nukkua ja mitä pitäis syödä jne.. Musta tuntuu että sen seurassa mä en osaa hoitaa tuota vauvaa vaikka on mun neljäs vauva, kaikki mitä teen pitäis tehdä toisin.
Päätin sitten että mies vie niiden luo vauvaa näytille ja poikaansa. Mä en jaksa enää. Hän ei minua siedä eikä minun lapsia, niin olkoot.
Jos mä kaiken hänestä kertoisin kuinka pitkälle hän viime talvena meni, niin tila tältä palstalta loppuis kesken. Joten säästän teidät siltä :D
Mun ex anoppi on taas ihana ihminen :heart: Harmi kun anoppeja ei voi valita..
 
piippu täällä kans yks suihkutissi! :wave:
Alussa imetin itse makuulteen, vauva pötkötti vieressä. Mutta kuulin tuttavalta, ettei olisi suotavaa pitää vauvaa makuuasennossa syötettäessä. Siis niin että vauva on vaakatasossa vieressä. Tämä asento saattaa aiheuttaa painetta vauvan korviin. En tiedä sitten kuinka paikkaansapitävää tuo on, mutta en halunnut ylimääräisiä kipuja vauvalle aiheuttaa. Kun taidettiin tuosta koliikistakin kärsiä.
Mitään sellaisia asentoja, joissa ei suihkuisi en ole vielä löytänyt. Ehkä hieman maidon pursuamista hillitsee, kun istuma-asennossa nojaa mahdollisimman paljon taaksepäin. Ei sekään sitä estä, mutta olen huomannut, että Leon on helpompi syödä. Pojan syödessä toisesta tissistä, myös toinen tissi suihkuaa alussa. Käsittääkseni heruaminen pitäisi olla muutamia maitotippoja... |O
Tämä jos mikä on arsyttävää. Aamuisin, kun on yön jäljiltä tissit täydet ja jos ei ehdi yhtään tyhjentää ennen syöttöä, niin ei edes maidonkerääjä riitä, yli pursuaa. :ashamed:
Ei näillä suihkutisseillä kyllä julkisilla paikoilla imetellä. Kotonakin on aina harso toisessa kädessä maitosuihkua tukkimassa, kun poika hetkeksi irrottaa otteensa tissistä. Syönnin jälkeen on aina äiti ja poika yltäpäältä maidossa. :kieh: Voitte vaan arvata pestäänkö meillä pyykkiä joka päivä... :headwall:
Niin ja kuumassa suihkussa kun käy, niin sen jälkeen taas tissit päästää oman suihkun.
Että niitä hyviä vinkkejä minäkin kaipailen. :wave:

Koliikkiin meillä auttoi vyöhyketerapia. Neljä kertaa kävimme ja iltahuudot ja kiljumiset loppuivat. Nyt on iltaisin rauha maassa, mitä nyt pientä normaalia kitinää jos on väsy tai ei heti saa ruokaa. :)

Mutta nyt täytyy taas mennä täyttämään pyykkikonetta. :headwall: :headwall:

-pepisa
 
Pupu
Oikee periaate teillä kodin laittamisessa!
Mekin yritettiin mahdollisimman vähällä rahalla tehdä tätä laajennusta ja kyttäiltiin paljon alennuksia ja tarjouksia. Silti ei oo paljoo tarvinnu tinkiä omasta mausta. Kaakelien kohdalla tuli meillekkin eka erimielisyys. Siis laatat saatiin alesta halvalla ja mieleiset, mut sit mä iskin silmäni yhteen boordilaattaan, enkä antanu periks, vaikka ne makso melkein 10e/kpl. Minäkö itepäinen??? :D
Nyt sitten oon pikkuhiljaa ostellu mieleisiä kankaita, peittoja verhoja ym. enkä oo enää hintoja paljoo katellu. Miehelle en tietenkään kaikkee kerro...
Oon vaan todennu, jos on tullu sanomista, et kun minä täällä kotona niin paljon kökin, niin haluun täällä ees viihtyä. Ja jos ei kelpaa niin voi painua hevon vi...pers.....n :eek:
 
Piippu: Tiedän tunteen! Aina kun poistuu kotoa ilman vauvaa, niiin on muka hirvee kiire. Rentoutuminen kaukana kun juoksee tukkaputkella ja vahtaa kellosta kuinka kauan on menny.

Mammoliino: Hienoa työn jälkeä! Uskoiskohan tuota "suutarin lapsella ei ole kenkiä", jos nyt yksityiskohdista jotain voi päätellä.

Sisustus on ollu päivän (jos toisenkin) puheenaihe. Mulla on tuo villitys menny vähän ohi. Yritän ihan tietoisesti olla stressaamatta liikaa. Esim. n.3 vuotta sitten halusin kempas parketin. Nyt tuo väri onkin sit ihan "out". Pakko vaan oppia hyväksymään et ei lattioita voi vaihtaa joka muoti oikun mukaan. Tykkään kyllä kovasti suunnitella, mut visiot ja todellisuus ei aina kohtaa sit poljetaan jalkaa kuin pahainen kakara :saint: On siinä miehellä aina välillä kestämistä kun mamma on kuin tuuliviiri... :whistle:

Kiva tosiaan päästä kurkistaa toisten koteihin. Itsekkin mietin et uskaltaakohan sitä kaikkia kuviaan nettiin työntää, mut toisaalta en kyllä keksi miten jotain päiväpeiton kuvaa vois väärin käyttää :LOL:

Yksäiti: Millä salilla on nois hyvät palvelut ja paljonko maksaa? Itse olen Ladylinen jäsen ja köyhdyn siitä hyvästä 59 euroa/kk. Saliini olen tyytyväinen, mut toi lapsiparkki kuulostaa jo liian hyvältä ollakseen totta :p

Susa
 
Kukakohan aloitti ihan ekan lokamassut ketjun? Voi kun olis mukava lukee se! Siis luinkin varmaan sen silloin mut ei jaksa enää muistaa. Itse uskaltauduin kirjottaa varmaan lähempänä raskauden puoltaväliä aikani taustailtuani.
 
Pakko tulla kommentoimaan...
Tuutilulla apua miten ihana pinnasänky!!! Mistä olet hankkinut, mä haluaisin tuollaisen kans! Meillä nukutaan vielä vauvan sängyssä, mut pinnistä pitää alkaa jo katselemaan....

Ippuli
 
mammoliino, rsv = rs virus, eli eikös se ole todella ärhäkkä flunssavirus.
sokereista, mua kovasti ihmetytti kun ne ei synnytyksen jälkeen mitanneet sokereita sitten ollenkaan, ei minulta eikä vauvalta. Mulla kyllä oli loppuajasta sokerit ihan "normaalit", poikakaan ei isoksi kasvanut, päin vastoin. Pikkunen nyyttihän sieltä tupsahti (2840g)
Mulla on kyllä puol vuotta synnytyksestä se joku sokerirasitus tms.

Susa, mulla muistikuva että tuutilulla olis alottanu ekan lokamassu ketjun, korjatkaa jos olen väärässä

Nyt päiväkahvin keittoon :p

Elina :wave:
 
katjanna,

me taidettiin lähteä vähän kahden jälkeen jo kotiin. Asutaan Maikkulassa, eilen meidän mukana oli melkein viimesillään oleva kaveri taapertamassa :)

Joillakin muillakin taisi olla hevonen/hevosia? Mulla on kans tuollanen 19-vuotias pv, joka oli viime kesän sairaslomalla rikottuaan jänteen. Nyt on saanut jo vähän ratsastella, ravata ja laukatakin. Kiva, kun pääsee vähäksi aikaa pois kotoa ja mies on Essin kanssa mielellään kaksin sen aikaa.

Täällä sataa lunta, vielä ei kovin kovasti, joten pitäs varmaan yrittää lähteä lenkille... Tähän koneelle on turhan helppo juurtua :whistle:
 
milli, tällä hetkellä ei työt kiinnosta, mutta jos sitte hamassa tulevaisuudessa :D

pepisa, oon muutamaan otteeseen pumppaillu juu, mutta on niin hitsin työlästä kun täytyy sitte joka välissä olla niitä pumpun osia keittämässä... Keitättekö vielä pullot, pumput ja tutit? Mutta toisaalta eipä auta valittaa maidon vähyyttä jos ei ite saa aikaseksi tehä sen eteen joitain :ashamed:

susa, usko vaan ;) Sitten ku vielä vuokralla asutaan, niin kaikki ei tosiaan ole sen näköstä ku ite haluais. Omaa kotia ollaan etitty jo reilut 2 vuotta, mutta ollaan vissiin melko ronkeleita ku ei tado löytyä. Tontti saatiin syksyllä, mutta meidän tuurilla se oli suon silmä -ihan aikuisten oikeasti, suon silmä. Että ei ankkalampea kiitos.
 
V***u menee hermot taas tuon ukon kans :headwall: joka päivä jostakin intetään :headwall:

Täällä on moni sanonut kun kaikki pääsee lukemaan, katsomaan tätä ketjua eikä siksi tee mieli laittaa kuvia jne. Mun yksi äitikaveri joka sai syyskuussa kaksoset kirjoittelee tuolla kerho puolella ja se on vissiin sellainen että sinne pääse vain esim.lokavauvojen jäsenet ja niillä on salasana jolla pääsee kirjatumaan sinne. Siinäkin mielessä hyvä että moni varmaan uskaltaisi avoimemmin kertoa asioista, tai oikeastaan voiko tätä meidän ketjua avoimempaa keskustelua ollakaan. ;) minulle sopii tähän pinoon kirjoittaminenkin hyvin, mutta ajattelin kuitenkin kertoa että sellainen mahdollisuuskin olisi.

Minuakin hieman hirvittää kuvia laittaa nettiin, mutta silti tekee niin kovasti mieli etten voi olla laittamattakaan.

Joo, nyt pitää lopetella vähäksi palsta hommat ja mennä neitin kans olemaan.

Katja ja ipanat
 
Onpa PuPu kummallista. Meiltä kummalti seurattiin sokereita. Siljalta 3 päivää, 4sti päivässä. Kummallaki oli onneksi kaikki kunnossa. Munki sokerit tippu heti toisena päivänä normaaleiksi. Jep, itsekin menossa siihen puolen vuoden testiin...

Mutta nyt kaverin vauvaa katsomaan. Raasulla on ikää vasta viikon verran. Toivottavasti kuume ei sieltä syty :p

R
 
moi mä olen liittynyt yhteen kerhoon ja sinne on tosiaan salasana, ja sitten sen kerhon perustaja hyväksyy tai hylkää sun kerho hakemuksen. Mutta musta se on aika hankalaa kun täytyy aina kirjautua jos meinaa siellä esim. vaan lukea viestejä. Tänne kun ei tartte olla kirjautunut. :D
 
tervehdys!

eilen en sitten kerennytkään koneelle sen lekuri reissun jälkeen.
no poskiontelotulehdushan mulla sitten oli,viikon lääkekuurin sain.
tänään olo on ollut jo siedettävämpi,onnksi.sillä en olis jaksanu enää yhtään päivää yskiä.

teillä kaikilla on ihania koteja..miekin äkkiä tos räpsin keittiöstä kuvia (ku isäntä oli autotallissa käymässä) mutta en niitä ole vielä koneelle saanut.

anopeista on ollut puhetta.miulla on tosi ihana anoppi,oikein sellanen vanhan ajan mummo (pien ja pyöree) eivät puutu meijän asioihin,eivätkä tuppaudu kylään,vaikka samalla kylällä asuuvatkin.
neuloo jatkuvasti villasukkia. :D
ex-anoppi,huh huh..kyllä taas ex-kälyn kanssa siunuusteltiin sitä.joululahjaksi se oli ostanut noille lapsen lapsille suklaa rasiat!! :headwall: :eek: :LOL:
kyllä likatkin olivat vähän pettyneitä mummon lahjoihin..mutta edellisenä joulunakin tuli vaan pienet suklaa rasiat..ja tuli likkoloille joulukorttikin..mutta tänä jouluna ei edes tullu sitä korttia..sanoinkin et eipähä ens jouluna mene ex-anopille edes likoilta joulukorttia..nuuka ku mikäki.. |O

apua mitähän miun piti kans kommentoida? :headwall:
pitääköhän minunkin ottaa se vihko johon merkkaan,mitä pitäs muistaa kommentoida..

tuutilulla teillä tosi kodikkaan näköstä,ja ihanan värinen talo teillä on =)
meilläkin olis ens kesänä urakka et maalattas tää torppa,nyt tää on punanen,ja ikkuna puitteet ja kulmalaudotukset ovat valoiset.siniharmaan sävy olis toiveissa :D ihme et isäntäkin samaa mieltä on tosta väristä..

myökin ollaan tehty remonttii tässä pikkuhiljaa,lattiat vaihdettu joka huoneeseen ja maalattu,silloin keväällä kun muutettiin sitten likkojen kanssa tänne heinäkuussa.miehen ex-llä pikkusen toisenlainen tyylitaju kun mulla..(vai olikohan hällä sitä tyyliä,ja mulla ei :eek: )
ihmetytti vaan kun joka huone erivärinen.mie halusin vaaleet seinät..ja tekstiileillä sitten voi väriä luoda elämään.

uudistusta tekis mieli,haluaisin keittiöön uudet verhot..vanhempi tyttö sano mulle yks päivä et mitkä mummoverhot oot keittiöön laittanu..kun olin laittanu sellaset kukkaverhot :D tosin oli ne mun äidiltä saadut..

kukahan se nyt laihutuksesta kysy..mulla on nyt viikkoon pudonnut 900g painoo,syön painonvartioiden pisteiden mukaan.
ihme ettei ole niin kamalasti tehnyt mitään makeeta mieli..

venlan laitoin ulos nukkumaan,pakkanenkin laskenu,ei ollu enää ku 0,9 astetta..kohta tietysti vettä sataa :eek:

tänään olis tarkotus keitellä venlalle pikkusen vaapukka kiisseliä,en ole noita hedelmä soseita moneen päivään antanut.
tänäänkin tyty söi oikein mallikkaasti perunaa patattia ja pikkusen maissia.

minkalaisia tutteja teillä vauvat syö? ostin venlalle sellasen 5kk ylöspäin olevan tutin,mutta sattukin yötutti joka hohtaa pimeessä..vertasin sitten tytyn tämän hetkiseen tuttiin niin pikkusen isohan se tuttiosa tossa yötutissa on nyt meillä niitä 0-7kk tutteja.

mutta mitäpäs tänne sen kummempia..
tervetuloa uudet =)

niinukka ja venla
 
gallup: kokemuksia unipussista? jos niin minkämerkkinen olis hyvä? poika on NIIIN rauhaton nukkuja nin tekisi mieli kokeilla olisiko apua...kädet hällä vispaa ihan hurjana ja siihen yleensä heräileekin vähän väliä, sekä yö,- että päiväunilta........
 
Moikka pitkästä aikaa! Käyn kyllä ahkeraan lukemassa, mutta en aina ehdi kirjoitella. Tai kun lukemisessakin menee aikaa, kun niin ahkeria kirjoittelijoita on: ja se on tosi ihanaa, tää on aina päivän kohokohta kun pääsee lukemaan mitä muille kuuluu.

Niinukka: pimeässä hohtava tutti?!? Tarvitaan tännekin, ehdottomasti! Mistä sellaisen saisi?

Mitähän kaikkee piti kommentoida... Joo, tosiaan sinne kerhoon tarvii aina kirjautua erikseen jos haluaa lukea juttuja, mutta voisihan se tietty olla ihan ok sekin. Saisi ainakin ihan rauhassa kirjoittaa ihan mitä vaan, eikä kukaan pääse lukemaan ilman salasanaa. Silloin sellainen tuttava, joka saa vahingossa tietää käyttäjätunnuksen, ei pääsisi katselemaan mitä kirjoittaa.
Joo-o, ikävä kyllä tunnen sellaisiakin ihmisiä, niin karulta kuin se kuulostaakin... Stalkkaus on kuulemma kivaa: ei ymmärrä, ei.

Anopeista: vaihtelevasti tullaan juttuun. Tai siis tultaisiin hyvin juttuun, jos jaksaisin aina olla samaa mieltä. Tähän liittyy sitten myös tuota alkon liikakäyttöä, joka muuttaa anoppia melkoisesti. Kyllä se aina johonkin puuttuu: jos ei muuhun niin tutin kokoon... Mutta ihan täysin selvinpäin ollessaan (tarkoitan ettei oo juonut ainakaan vuorokauteen eikä ole krapulaakaan) niin on tosi mukava.

Yökyläilystä (lapsen siis!): onko hoitaja tullut teille kotiin, vai oletteko vieneet lapsen hoitoon muualle (mummula, kummila jne)? Onkohan tästä jotain ajatusta, että kuinka pieni tuntee olonsa turvattomaksi, kun ei ole tuttuja naamoja eli äitiä ja isää eikä sitten tuttua paikkaakaan, missä olla ja nukkua?
Mietin, että josko yksille synttäreille menisin lähiaikoina, ja jätettäisiin poitsu hoitoon. Anopille, ikävä kyllä, kun mun äidillä on silloin meno. Äiti ois kyllä tullut tänne, mutta anoppi tahtoo olla kotonaan.

Ja hei, jälkivuoto loppui!!! Eipä siinä mennytkään kuin 10 viikkoa ja yksi antibioottikuuri kohtutulehdukseen. Näillä näkymin ei siis kaavita ensi viikolla, mikä oli alkuperäinen suunnitelma, kun viime viikolla lääkärillä kävin. Ne viimeiset vuodot oli kai sitten jo menkat: damn.

Painosta: raskausaikana sitä tuli vajaa 15 kiloa, ja nyt painoa ois just sopivasti eli 58 kg (painoindeksi 20,3). Pelkään vaan että se siitä tippuu, kun täysimetän kuitenkin.
Mulle lihominen on aina ollut tosi hankalaa, ja ennen raskautta suurin painoni oli 53 kiloa.
Mutta tsemppiä kaikille laihduttajille ja samoin lihottajille!

Nukkumisesta: mä en aina yöllä meinaa saada unta imetyksen jälkeen. Nyt kyllä onneksi poitsu on nukkunut 7-8 tunnin unia eli oikeastaan tuo yöimetys on vasta aamulla 7-8 välissä. Mutta just jos viideltä imetin, niin saatoin olla hereillä vielä seitsemältä, mikä oli kaikkea muuta kuin kivaa.

Nyt täytyy mennä, palailen heti kun ehdin!

Muoks vielä: unipussista sen verran, että mä en ole nähnyt sellaisia, mihin kädetkin menisi, eli käsien vispaamiseen se ei taida auttaa.
 

Yhteistyössä