*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Lisäätkö meidät kanssa listalle. Olen kyllä ilmotellu syntymästä...Eli Luka syntyi 18.10. 3995 g ja 49 cm, kiitti. On niin hektistä tämä elämä 4.n lapsen ja koiran sekä talonrakennuksen kanssa..Hyvä kun joskus ehtii koneelle:) :eek:
 
Mä nyt oikein innostun kirjottaa, kun kerran alkuun pääsee. Meillä Lukalla unipussi käytössä. Oli jo edellisellä lapsella. Musta se on hyvä. Ajattelen, että poika (ehkä) tajuaa kun siihen puetaan, että on yö. Tosin hän alkaa y öunilleen imetyksen jälkeen noin 23.30-00.00. Käsien heilumiseen ei auta, mutta ompa tiivis paketti ja pysyy lämpimänä. Lisäksi kin herää noin 4tpäästä ekan kerran, niin otan viereen ja syötän siinä ja nukutaan loppuyö yhdessä, niin ei tarvi pelata peittojen kanssa...

Luin joltakin, että menkat jo alkaneet. Onko MUILLA? Mulla ei... Ei kai kovin epätavallista ole.
 
Voih, olin pari päivää poies täältä ja ekaksi luin surullisia uutisia... ihan kylmät väreet tuli ja niin elävästi mieleeni Julia enkelikoirani ja viime kesä. Kyllä tiedän mille tuntuu katsoa, kun toinen on kipeä :'( Otan Dogtor osaa ja voimia sulle :hug: . Niinkuin mulle silloin sanottiin, on suurta rakkaauden osoitusta päästää toinen pois, kun se kärsii.. Mullakin silloin hirvitti, että miten Brenda selviää ilman Juliaa, oli vielä sen emä. Mutta onneksi kaikki meni hyvin, meillä ei olisi silloin ollut mahdollista ottaa toista koiraa. Ja onhan tuosta Brendasta tullut sellainen lellikoira.

-Tytteli ja Eemil
 
dogtor kovasti voimia sulle :hug: tiedän miltä susta tuntuu...siitä koirasta tulee perheenjäsen eikä sitä pysty edes ajatella elämää ilman sitä. valitettavasti se on meidän tehtävä tehdä ne ikävät päätökset koiran parasta ajatellen. vaikka meidän buster oli sairas kun se lopetettiin eikä sitä ois voinu parantaa niin kuitenkin mulla oli tosi petturimainen olo kun sen lopetuspäätöksen tein, onneks koira ei missään vaiheessa ymmärrä tilannetta siltä kantilta :ashamed:

peppiliina mulla on tuo hormonitoiminta jo käynistynyt uudelleen ja menkat alkaneet :kieh: mielelläni olisin ollut niitä ilman vaikka koko vuoden!

ja siljaa itkeskelee jälleen äitiä paikalle!
 
Täällä myös menkat alko maanantaina, 3kk tasan synnytyksestä!!
Ja yllätyksenä todella tulivat, en kaivannut niitä :x

Hö, syötin pojalle just molemmat tisut ja taas hetken päästä alko raivarit. Nyt lähen saunaan ja mies saa syöttää 100ml nannia. Katotaan maistuuko...?

 
Dogtorille voimia ja hatunnosto järkipäätöksestä.Todellinen eläinystävä pystyy tuon päätöksen tosi paikan tullen tekemään. Varmasti koville ottaa. Komea koiruus sulla on. (Itellä rottis tyttö 3v.)
 
Susa79 - juups , niin mä ymmärsin, että se on joku uusi juttu tässä vaiheessa , monen muunkin vauva raapii pussilakanaa, tissiä tms ...
Eli Viu myös rapsuttelee -ensin mytisteli tissiä, nyt rapsuttelee - piti sitten leikata het' ensi tilassa kynnet , ettei tuu isompia rantuja.
Dogtorille jaksua - vaikken oikein osaa eläytyä , kun ei oo lemmikkejä - syynä oma allergia...
Ja minä se jaksan yrittää miettiä - ostin laventeli tuoksuöljyä, ja aattelin josko se rauhoittais öitä. Sitähän on noissa bedtimebath aineissa - joihin myös lankesin, kun siinä luki että 'todistettu parantavan yöunia'.
Ikänäkö kun painaa niin laitoin klasit nenälle ja luin nuo vellien ja nannin energiamäärät - kalorit oli melkein samat: nan 280, maissivelli 300 ja riisivelli 310. Kaipa se vaikutus on sitten sakeammassa koostumuksessa - jos on ?

papu
 
dogtor :hug:

Miula ei ole ainakaan vielä alkanu menkat ja luulen että pysyykin poissa sen imetyksen ajan kun on olleet aina tosi epäsäännölliset ja muutenkin miun hormoonitoiminta ei oo mistään parhaammasta päästä :(

Joku kyseli anopista. Tuun ihan hyvin toimeen anoppini kanssa,tosin välillä pistää kiehuttamaan ihan kunnolla.Hän kun tykkää kertoa koko kylälle asioistamme.Ellan hoidossa pitäsi hänen mielestä toimia samoin kun hän teki 30 vuotta sitten hoitaessaan ainutta poikaansa.Mutta onneksi osaan jo suodattaa ylenpalttisen neuvon annon :D

Teillä kenellä on Ella niminen lapsi niin minkä olette antaneet hänelle toiseksi nimeksi?Meillä on Ella Kristiina.Vaihtoehtoina oli myös Emilia ja Katariina ja Maria

Ellalla menee navasta häpyluuhun hormooni viiva/linea negra Voiko olla mahdollista??Samalla tavalla ku miulakin.Vai näänkö harhoja??Moista en ole ennen nähnyt :ashamed:

Ainiin ja ihania koteja teillä,ja mimmoliino on tehny tosi uupeeta työtä.Oikeen iski innostus et heti pitäs laittaa kotia uuteen uskoon =)
 
Ai niin ja anopista vielä (laho pää täällä). Mulla loisto anoppi. Tarpeen tullen auttaa jos pyytää, ei tyrkytä itteään avuksi. On sen ikäinen vielä, että hänellä on muutakin elämää kuin olla isoäiti, joten ei roiku liikaa meillä. Ja ihmisenä loistotyyppi.Ei ole mitään pahaa sanottavaa hänestä.(Kauheeta hehkutusta) :LOL:
 
Jos joku muukin syö fitness muroja, katsokaapa http://www.fitnessmealplanner.com/

Tonne saa koodin paketista, tein viikon ruokasuunnitelman, tai siis annoinohjelman tehdä, ja aika hyvältä vaikutti! Piti siis syöttää painot ja tavoitteet ja sit toi suunnittelee ruuat mitä syödä että pääsee tavoitteeseen. Jos yrittäis vaikka noudattaa, teki ihan ostoslistankin automaattisesti!
 
Mun piti udella muiden ehkäisystä mutta yllättäen unohdin viime viestissä kysyä. Eli onko täällä muita jotka jo alkaneet kuumeilla seuraavasta vaikka tämä lokavaavikin vielä pieni? Meillä ei ehkäisyä käytössä ja siis periaatteessa seuraava saa tullakun on tullakseen. Apua, kohta sitä on tietty taas lokamammat08 ketjussa :kieh:
 
Iso :hug: Dogtorille. En osaa muuta sanoa. :'(

Meidän Ellan toinen nimi on Emilia, sillä se sopi minusta tosi hyvin tuohon. :heart: Ja kun sukunimikin alkaa E:llä.

Meille sitten rantautui se Ellan flunssa. Emma ja Essi ovat tukkoisia ja Essillä on lisäksi yskää. Onneksi vielä ainakin nukkuvat suht hyvin. Mutta yöllä voi olla jo eri juttu. :/

Mulla on ollut menkat jo kolme kertaa synnytyksen jälkeen. Ja ne on olleet todella runsaat. Vessasta ei meinaa ulos selvitä. :LOL:

Tässä meinaa ajatus katketa kun pitää samalla piirtää kaksivuotiaalle "arionkoja" eli suomeksi aurinkoja. Kun hän on kieltäytynyt menemästä nukkumaan, ja mikään houkuttelu ei tunnu onnistuvan että saisi likan sänkyyn.

Lumikki ja 2 nuhanenää + 1 vilkas
 
Täällä ainakin ilmottautuu yksi mökkihöperö Helsinkiläinen!! Ginnifer taisi sitä ainakin kysellä... En ole minäkään juuri noita ryhmiä vielä kerennyt kattelemaan ja kavereissa kun ei juuri noita lapsiperheitä ole.

Koko ketjua en nyt valitettavasti ehtinyt lukaista läpi, oon ollu aikamoisessa pimennossa piiiitkän aikaa. Mutta puhetta ainakin vauvakuumeesta, kyllä löytyy jo ajoittain täältäkin! Takana oleva sektio tosin ainakin semmoiset raamit pistää tähän, ettei nyt ainakaan seuraavaan vuoteen, eikä taitais tuo meidän isäntä muutenkaan ihan vielä... Mitäs muuta olikaan? Niin ammateista oli puhetta, olen työskennellyt erikoissairaanhoidon alueella.

Tyttö meillä sai 15.12. nimekseen Noora. Enimmäkseen tyytyväinen tyttö, nukkuu suhteellisen hyvin, ainoastaan illan nukkumaan meno tuppaa olemaan hieman "turhan" hankalaa. Väsyitku kun alkaa yleensä siinä 19:30-20, iltatoimien jälkeen simahtaakin nätisti, mutta herää sitten 30-60min kuluttua ja sitten taistellaankin unta vastaan yleensä ainakin klo 23 saakka. Mutta ei liene paha monen muun tilanteeseen verrattuna.

Kutsu taas kuuluu, josko menisin vapauttamaan tuon iskän vuorostaan.
Toivotaan ja Noora 2kk 5pvä
 
Minä täällä taas :wave: ! Moneskohan kerta tänään :ashamed: . Pakko vaan oli tulla halaamaan Dogtor :hug: , jaksamista teille!

Ja onpa meillä täällä jännittävää, ainakin muutamien osalta saadaan olla samalla vähän kuin vauvakuumeistekin puolella, millonkahan ekalla tärppää :) ! Huh, itsestäni ajatus tuntuis aika kaamealta, siis omalla kohdallani jos niin kävisi. Mutta nyt siis jännätään kuka täällä plussaa ja milloin :whistle: .
 
Jaahas.. Millähän meillekkin sais noita kokonaisia yöunia?!..Piru vie..josko kiinteiden alotus auttas.. :whistle: siis kun viime yönäkin Pessi heräs sillon 00.20 tai jotain,söi velli-maitoo sen 120ml ja sit heräs 03 ja 05 eikä kummallakaan kerralla kun näykkiny tuttipulloo.No mutta tosin luulen että joko Pessi on tulossa kipeeks tai sit hälle tulee hampaita,on aika kränänen ollu tänään ja syöny tosi huonosti...ikenet kyl pullottaa aikalailla alhaalla,eikä kuumetta oo.Kuinkahan kauan tota huonosti syömistä viittii katsella ennen kun lääkärille soittelee? Pulautellu myös kovasti tänään.

Milekolla aivan ihana päiväpeitto. Mulle kans :D
Susa mä liityin Elixialle, 67?(tai jotain) oli se kokopvä:n kuukausi maksu mut ite saan henksu hintaan kun kaveri sielä töissä eli aika paljon halvemmalla...onneks.

Yökyläilystä, Pessihän oli viime la yökylässä ja oli mun ystävän kotona.Peetu on myös aina ollut jossain muualla pienestä asti,ei siis oo yöks meille kukaan tullut hoitaan. Ja toimi meillä ainakin tosi hyvin,ihan oli Pessi ollu samalla lailla kun kotonakin.
Meillä syödään vaan luonnonkumisia tutteja ja onkohan noi nyt Nuk merkkisiä. Tosin ton kielensä takia Pessi ei kauheesti tuttia syö,nukkumaan mennessä vaan ja sillonkin saa kunnolla sen unirievulla tuupata suun eteen että pysyy ees jonkun aikaa.

Dogtorille iiisot jaksamiset ja :hug:

Tässä sit kuvia mun ja poikien kodista,vuokrakämppä kun on niin ei välttämättä ihan oman näkönen ja huonekaluja oon kaikkia uusimassa pikkuhiljaa (nämä kaikki meinaan saatuja)

olkkaria
http://www.aijaa.com/v.php?i=1427831.jpg
toisesta suunnasta
http://www.aijaa.com/v.php?i=1427841.jpg

Keittiö
http://www.aijaa.com/v.php?i=1427852.jpg
toisesta suunnasta
http://www.aijaa.com/v.php?i=1427861.jpg

Ja mun huone(+Pessin)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1427874.jpg

Peetun huone jäi kuvaamatta kun herra nukku, se sit myöhemmin.
Nyt hakeen jotain syötävää... :p
 
tää oli tosi vaikee päätös mulle,mutta haluan että emma ei saa enää enempää kipua ja tuskaa ja saa kuolla mun syliin..pitää miettiä nyt joku sopiva päivä,millon vien ell ja samalla reissulla pieneläin krematorioon..

me haetaan sit porista kuun vaihteessa 4kk ikäinen tanskandoggi toivo..
toivo annettiin nimeksi juuri tuon emman kuoleman takia..täytyy nyt nauttia näistä viimeisistä hetkistä,ja herkkuja on emmalle luvassa,se on aika moinen suolakurkku fani :heart: :heart:
menkat mulla on jo tullu kaksi kertaa,ehkäisynä on yasminelle e-pillerit ja toista yritellään sitte ku antton on vuoden..sain äsken kuulla et mun kaveri oli saanu pojan rv.42 oli ja ihan normaali kokoinen poika..
antton on tässä nukuksinu jo tunnin,ei oo oikein nukkunu eilen ja tänään päikkyjä kunnolla nii nyt on sit ihan väsy..
 
Dogtorille halit ihan alkuun, :hug:

Uteliaisuuttani kyselen, että jos ja kun olette käyneet avaamassa lapsellenne tilin, niin mitä kylkiäisiä pankki on antanut? Olenpa utelias, mutta itse vähän yllätyin, että tuo tapa on vielä käytössä. Avasin pojalle tilin Osuuspankkiin, ja saatiin Marimekon tuttipullo (200 ml), Marimekon pussilakana + tyynyliina ja vielä vauvakirja eli siis sellainen täytettävä. Ja tietty Hippo-pankki.
Ajattelin vaan mielessäni, että mitähän muualta ois saanut, oisko tullut jotain vielä parempaa!

Tuttipulloja onkin sit kertynyt: joululahjaksi saatiin kolme tuttipulloa ja nyt sit tuo pankista saatu. Itse ostin ennen vauvan syntymää varuiksi yhden ja työkaverit antoi toisen, eli kuusi niitä on jo ja käyttökerrat voidaan laskea toistaiseksi sormilla ja varpailla, kun täysimetyksellä mennään... Mutta onhan se hyvä, että niitä on sitten myöhempään vaiheeseen, kai niitä sit tarvii, kyselee epätietoinen?
Toivottavasti ei nyt kukaan enempää niitä ostele, kun ei vielä oo käytöstä tietoa. Osa kun on niitä pieniä, 120 ml eli onkohan ne sit myöhemmin jo liian pieniä?

Jotain muutakin asiaa mulla oli, mutta jo unohtui. Öitä!
 

Yhteistyössä