***LOPPUKEVÄÄN 2010 HOIDOISTA PLUSSANNEET***

Tytille tuplaonnittelut=) Tästä me aletaan yksi kerrallaan jakautua, olikos seuraavaksi Nemin vuoro lasketunajan mukaan;) Tosin toivottavasti menisi tammikuulle meillä muilla.

Mulla oli äsken neuvola ja siellä todettiin sama mikä sunnuntaina äitipolilla, eli vauva on kääntynyt väärinpäin. Puskee nyt päätään oikealle kylkiluihin ja selkä on kaarella alavatsan kohdalla. Eli on jotenkin poikittain mut pää suht ylhäällä. Ens maanantaina menen taas neuvolaan ja th katsoo olisko tytsy kääntynyt parempaan asentoon ja jos ei, niin käännösyritystä meinaavat tehdä viimeistään rv:lla 36. Sain muuten saman vinkin minkä Oivikki antoi, eli pitäisi konttailla -vauva voi helpommin kääntyä siinä asennossa:) Voi kun kääntyisi itsestään! Pelkään sektiota, mutta näen sen kuitenkin pienempänä pahana kuin perätilasynnytyksen, eli sektioon mennään mikäli vauva ei tajua vaihtaa asentoa..

Sunnuntaina lääkärin tekemä kohdunkaulan tutkimus lisäsi supisteluja ja alavatsalla ja alaselässä on inhottavaa menkkamaista kipua ollu nyt pari päivää. En kyllä anna enää tunnustella paikkoja ennen kuin synnytyssalissa:p

Aika kömpelö ja vaivalloinen olo alkaa olla jo, mutta toivottavasti kuitenkin menee tammikuun puolelle ennen kuin tää murmeli syntyy;)
 
Viimeksi muokattu:
Tytti onneksi olkoon äidille ja isälle ja tervetuloa pienille! Tule kertomaan enemmän kunhan ehdit!

Oivikki hyvä että kissa on parempi ja sydänäänet kunnossa.

Nemi ihanaa kun toiset auttavat järjestelyissä! Meilläkin on nyt remppaa ja muutto tehty ja vanha asunto myyty, eikä mikään näistä olisi onnistunut ilman läheisten apua, etenkään tässä kömpelöyden tilassa. Selkä vähän kipeytyi, mutta parani onneksi taas.

Illusia Olihan jännitystä. Onneksi ei mitään pahempaa, vaikka onhan tuossa perätilassakin miettimistä. Toivottavasti kääntyisi, hyvää konttailua.. ;) Olen yrittänyt tunnustella miten päin tämä meidän on, se on jotenkin tosi vaikeaa. Mutta viime päivinä on ollut usein jotenkin poikittain ja virtsarakkoa on tönitty, joten vähän hirvittää onko väärinpäin..maanantaina on lääkärineuvola, ehkä siellä saa jotain vastauksia, vaikka eivät kuulemma käytä ultraa :(
 
Nemi juu pystyiu olemaan juomatta, mutta meinasi yöllä ja aamulla unohtua, että ei saa juoda.

Illusia toivotaan, että vauva kääntyy vielä ihan itse pää alaspäin äidin katsellessa tv konttallaan.

Paiju yllättävän hyvin tuntevat tuosta vatsanpäältäkin kuinka päin vauva on, ainakin minulla on kätilöt ja terveyden hoitaja ihan käsikopelollakin osanneet sanoa asennon. Olette olleet tosi ahkeria, nyt on varmasti ihanaa nauttia joulusta uudessa kodissa.

Tänään kävin labrassa ja kukaan ei soitellut iltapäivällä, joten ne oli kunnossa. Neuvolassa, myös kaikki oli hyvin, hb 128 eli ei tarvitse aloittaa sitä rautaa ainakaan nyt. Vataskin oli kasvanut parissa vkossa 2,5 cm =) jee, ihan en vielä päässyt alimalle käyrälle kuitenkaan. Iltapäivällä sitten menin taas jouluostoksille ja sainkin puolet lahjoista hankittua :xmas: Perjantaina tai maanantaina sitten loput.
 
Onnea Tytti!

Illusia76: Kätilö ystäväni ehdotti minulle vyöhyketerapiaa, jos lapsi on perätilassa.

Itse palasin eilen sairaalasta. Sunnuntai-maanantai välisenä yönä heräsin järkyttävän kovaan oikean puolen vatsakipuun. En pystynyt istumaan enkä makaamaan. Puoli tuntia kärvistelin ja sit herätin hysteerisenä mieheni. Soitettiin synnytysvastaanottoon,josta käskivät meidät heti sinne joko omalla autolla tai ambulanssilla. Soitettiin likalle hoitaja ja mieheni puki minut ja lähdettiin kovaa ajamaan autolla. Liikkeitäen tuntenut. Päästiin perille ja minut tutkittiin. Vauva näytti ultrassa hyvältä,painoarvio 2.6kg. Kohdunkaulaa ei ollut jäljellä,mutta kohdunsuu kiinni. Sieltä meidät siirrettiin saliin jatkuvalle käyrälle. Epäilivät umpisuolentulehdusta. Yön vietimme salissa ja sain vahvaa kipulääkettä, supistuksia tuli aika paljon. Aamulla minut siirrettiin osastolle seurantaan, otettiin kokeita, tehtiin ultria, tapasin kirurgin... Tiistaina kivut olivat laantuneet ja ajattelin et pääsisin kotiin, mut sit tulehdusarvot olivat nousseet, joten jäin vielä seurantaan.

Eilen pääsin sit kotiin, mut todennäköisesti kohta vauva varmaan syntyy. Kohtu aivan älyttömän supistelu herkkä ja vauva laskeutunut aivan alas. Infektion syytä ei löytynyt. Munuaisissa hydronefroosia, kilpirauhasarvot edelleen pielessä. Enään ei kuitenkaan estellä mut lääkäri toivoi et päästäis rv 37. Tiistaina kontrolli äitipolilla.
 
Ompas Riksu 82 sulle tapahtunut:O.Itellä täyttyy huomenna 35 vkoa ja neljättä päivää ä lomalla.Välillä väyttää aivan kauheesti ja on tosi vetämätön olo kuten eilen.en ennen puoltapäivää saanut itteäni liikkeelle millään.Iltapäivällä tuli kauheesti energiaa ja leivoin 60 pasteijaa ja 2 tiikeriakkua pakkaseen.tänään lähdin vasta puoliltapäivin ihmisten ilmoille, yritän vähän joka pv käydä jossain, aika on muuten NIIN pitkä kun mies on töissä.Nipistyksiä oon tuntenu alavatsalla, en juuri muuta.Kaikki sanoo että LEPÄÄ nyt kun siihen on mahdollisuus..TOTTAHAN se on ,mutta aika menee vaan niin HITAASTi, kun on tottunu puuhastelemaan koko ajan.varmaanhan tässä käy niin kun valitan niin lähtö tulee,,kun ei nyt ihan vielä...
 
illusia76 Hui, la 16.1 on mulla :) Jos nyt siis sinne asti mennään... Jotenki tuntus suppareiden perusteella, ettei menis sinne asti, mutta voihan tietty mennä yliajallekin... Toivottavasti teidän pieni kääntyisi ihan itsekseen oikein päin!

Paiju Ihanaa, että teilläkin apua löytyy läheisistä :)

oivikki Hienoa, että labrat olivat ok ja neuvolassa kaikki hyvin! Ja masukin kasvanut :D

riksu82 Huh huh, onpas teillä tosiaan tapahtunut! Toivottavasti pikkuinen vielä vähän aikaa jaksaisi masussa olla. Miten meni kontrolli äippäpolilla? Toivottavasti sun olo paranee :hug: Tulehan kertomaan tilanteestasi, kunhan jaksat!

karmilla Kyllähän tuo aika välillä käy pitkäksi, mutta toisaalta, jos olisin ollut töissä ihan äippäloman alkuun asti, niin aika monet asiat olis vielä tekemättä... Nyt valmistelut hyvällä mallilla sekä joulua että pikkuista varten. Jotain pientä tietenkin vielä tekemättä, mutta suurimmat on tehty.

Ensi maanantaina on se lääkärineuvola. Hieman jännittää, että mitä siellä sanotaan kohdunsuun tilanteesta ja vauvan koosta. Huomenna olisi yhden lempparibändin keikka. On vähän puhuttu, että lähettäis katsomaan se, jos vaan mun olotila sen sallii. Nyt on ollu kyllä ihan hyvä olo. Mitä nyt mielialat on heitelly aika rankastikin viime päivinä :ashamed: Kai sitä työstää kaikkia asioita alitajunnassaan ja tietoisesti ja jännittää synnytys ja varsinkin, miten kaikki lähtee vauvan kanssa menemään... Hermot on sitten tiukalla ja pienetkin asiat muuttuu mielessä isoiksi...

Hyvää alkanutta viikonloppua kaikille!
 
oivikki hyvä, että vauvan sydänäänet olivat kunnossa :heart:

tytti onnittelut tytöstä ja pojasta, ihanaa!! :heart:

illusia toivottavasti vauveli vielä hoksaa kääntyä toisinpäin :)

riksu hui hurjaa mitä sulle on sattunut :O

Nemi kyllähän sitä väkisinkin alkaa miettiä kaikenlaista tässä vaiheessa, kun se kauan kaivattu vauva on jo niiiin lähellä. Elämä siinä muuttuu ja kaikki menee uusiksi ja samalla jännittää, että täyttyykö odotukset, onko se vauva-arki sellaista millaiseksi sen on vuosien saatossa kuvitellut :hug:

(.) Kävin tänään viimeisessä lääkärineuvolassa ja kaikki oli ihan mallillaan. Painoa oli tullut hieman enemmän, kuin aikaisempina viikkoina, mutta se oli ihan odotettavissakin kun jäin töistä pois. Siellä sitä tuli kuitenkin liikuttua tuntikausia päivässä. Nyt tulee lähinnä maattua ja syötyä :D Kohdunkaula oli kuulemma hieman lyhentynyt ja pehmentynyt. Aika jännää, kun mulla ei oo niitä supistuksiakaan ollut juuri ollenkaan. Tänään on alamahaa jomotellut menkkamaisesti, taitaa johtua tuosta tutkimuksesta vaan.

Pikkuperho ja beibi, rv 35+0
 
Pikkuperho Kiitos :hug: Juuri noita asioita pyörittelee mielessä. Ilmeisesti jokaisella äidillä ja isällä samat asiat pyörivät jossain vaiheessa mielessä (ainakin jos tuttuihin ja neuvolaterkkoihin on luottaminen ;)) Mulla kohdunkaula on tosiaan ollut jo pitemmän aikaan hieman lyhentynyt ja pehmentynyt, mutta tilanne ei ole edennyt siitä. Toisaalta mulla on ollut suppareita. Saapa nähdä mikä tilanne on maanantain lääkärikäynnillä... Ja millaisia reaktioita mulla tulee tutkimuksen jälkeen. Yksi työkaveri sanoi, että syöhän vaan nyt joulun aikaan herkkuja. Ei kuulemma tarvi olla "laihiksella", vaan hän oli sitä mieltä, että isompaa vauvaa on vaan ensikertalaisenkin helpompi hoitaa ;) Eiköhän tuota tule herkuteltua jonku verran, mutta mahalaukun pienentynyt koko onneksi rajoittaa syömistä osaltaan :LOL:
 
Nemi77: Ensi viikolla vasta se kontrolli. Maanantaina labrat ja tiistaina poli.

Supisteluja tulee aikas paljon, osa laittaa puuskuttamaan ja osa vain epämukavia. Eilen kipu hieman palasi, mutta tänään ei ole ollut taas mitään. Tavarat on nyt oikeestaan laitettu paikoilleen, enään sänky kasaamatta ja tutit ja pullot keittämättä. Sairaalakassikin nyt pakattu :) Mä vaan niin toivon et en joutuis joulua viettämään sairaalassa. Pikku tytölle muutenkin niin kova paikka, kun äiti sinne joutuu :( Mut toisaalta me saadaan vauva ja se on tervetullut koska vaan. Jotenkin vieläkään en osaa ajatella et pystyisin jotain muuta rakastaan niin paljon kun meidän pikku tyttöä.. Luulen kuitenkin et rakastun uuteen tulokkaaseen heti yhtä paljon kun tyttöönkin. Vaikee selittää :)
 
Kyllä tässä melkoisesti mielialat heittelee..toisaalta niin odottaa että saisi vihdoin oman lapsen syliin, toisaalta PELOTTAA aivan kauheasti, että osaaako sitä synnyttää..jommassa kummassa ip lehdessä oli tänää juttua TÄYDELLISESTä" KARITA TYKÄSTÄ ja sain sitten" paineita" jutusta missä hän kertoi kätilön kehuneen häntä hyväksi synnyttäjäksi, oli mennyt niin hyvin koko homma.
Tänään on ollut pieniä nipistyksiä liki koko päivän, mutta oletan niiden olevan kohdun venymiskipuja?!Kaikenlaista pientä olis veilä tekemättä kotona ja joulukin sieltä sitten tulee ensi viikolla.Eilen puettiin nallelle vaippa, mies auttoi kun enhän minä meinannut ostata sitä pukea, että hyvissä kantimissa on mun lapsen hoito:LOL:
 
Heips!

Kävin tänään neuvolassa vauvan perätilan takia. Kaksikin terkkaa paineli mahaa ja olivat sitä mieltä että kyllä se vauva on kääntynyt pää alaspäin, jee! Sanoivat kyllä että vaikuttaa sen verran sirolta vauvalta, että on tilaa kääntyillä miten sattuu eli vasta sitten 4.1 aletaan käännösyritystä tekemään jos tarvetta on. Siinä vartissa minkä olin neuvolassa, niin vauva kääntyili kolme kertaa kyljeltä toiselle..aikamoinen vipeltäjä:O

Supistelut on pysyneet kohtuullisena ja vointi muuten hyvä, paitsi että mulla on ollut itsenäisyyspäivästä asti räkätauti. Eilen tuntui et se viimeinkin alkaa paranemaan, mutta tänään kun tein viimeiset jouluostokset, niin kotiin tullessa alkoi palelemaan ja sen jälkeen tuntui kuin olisi kuumetta. Ei kuitenkaan kuume ole vielä ainakaan noussut, mutta väsyttää melkoisesti. Tosi sitkeää flunssaa siis ollut:( Ja sekin harmittaa kun huomisiltana olis pari kaveria tulossa kylään ja jouduin heidän kyläilyn jo reilu viikko sitten perumaan kun lähdettiin äkisti äitipolille vauvan vähien liikkeiden takia. Kurja jos taas pitää perua kyläily..On tää toisaalta aika raskasta olla viimeisillään raskaana jouluvalmistelujen keskellä. Vaikka se ihanaa onkin että on äitiysloman takia ollut aikaa valmistella sitä joulua, mutta ei tuo kaupoissa kiertely ainakaan minulla enää ihan kevyeltä tunnu.

Nyt alkaa onneksi olla lähes kaikki valmista vauvaa varten; ostettiin vknloppuna pinnasänky ja äsken kävin ostamassa siihen patjan ja pesin petivaatteet. Kaikki muukin tilpehööri tuteista ja vaipoista lähtien on nyt hommattu -ai niin kylpyamme pitää vielä ostaa, sitten varmaan onkin kaikki.

Riksulla kuulostaa "lopun merkeiltä" nuo supistelut. Toivotaan ettet kuitenkaan joudu jouluksi synnyttämään, vaan saisit synnyttää vasta uudenvuoden rakettien posahdellessa:)
 
Viimeksi muokattu:
riksu82 Tuuhan kertoon mitä labroissa näkyi ja miten poli meni! Toivottavasti pikkuinen tosiaan pysyisi masussa tammikuulle asti. Oishan se tosiaan hienoa, jos hän syntyisi rakettien räiskyessä :)

karmilla Minä kävin kaverin luona saamassa opastusta harsojen taittelusta, kun harsojen mukana tulleet ohjeet vaikuttivat muka niin vaikeilta :ashamed: Nyt osaan ainakin 2 taitosta. Kaveri miehineen on käyttänyt ainoastaan yhtä, jonka opettivat mulle. Sanoivat, että se oli tosi hyvä taitos, eikä valskannu pojallakaan. Opetin miehellekin sen ja helppohan se sitten oli loppupeleissä... En halua edes lukea sitä juttua Karita Tykästä, en halua saada turhia paineita...

illusia JEE, hienoa, että pikkuinen on kääntynyt! Toivottavasti hän ei enää käänny takaisin perätilaan! Muuten voi tietenkin vapaasti treenailla lihaksiaan ;) Toivottavasti sun flunssa nyt paranee pian, ettei tarvi joulua sairastaa ja kaverit pääsee kyläileen! Itsellä on pariin otteeseen viluttanut, mutta ei ole onneksi vielä tullut flunssaa ja toivottavasti pysyykin poissa!

Eilen oli viimeinen lääkärineuvola (näillä näkymin). Kaikki hyvin, pikkuinen pää alaspäin ja lääkäri sanoi, että mulla on hyvä lantio synnyttää =) Ei kuulemma mitään estettä synnyttää alateitse. Mitään uutta kokoarviota en saanut, käyrillä mennään nyt keski- ja yläkäyrän välillä, joten ei sieltä varmaan mitään jättiläisvauvaa synny. Lääkäri sanoi, ettei kannata hirveästi syödä makeaa ja sokeripitoista, ettei vauva ota mitään hirveätä kasvuspurttia viimeisten viikkojen aikana. Saa tietenkin syödä jonkun verran makeaa, mutta kunhan se ei ole liiallista, eikä jatku pitempään. Kaikki muuten kunnossa, mitä nyt paineet oli kohollaan, mutta kotona mitattuna taas pikemminkin alhaiset. Taisi jännittää se lääkärin tutkimus. Painoa ei ollut tullut kuin 162g viikossa, vaikka pelkäsin, että olis tullut enemmän, kun liikkumaan en ole päässyt kovien pakkasten takia. Kohdun suu oli vielä ihan takana, kiinni ja kiinteä ja jäljellä 2,5 senttiä. Ilmeisesti siis on kaikki aikaisemmat edistymiset kohdun suulta häipyneet. Lääkäri sanoi, että ihan lähiaikoina ei ole mitään tapahtumassa, mutta toisaalta, kun jotain alkaa tapahtumaan, niin se voi tapahtua sitten rytinälläkin. Sitähän ei tiedä... Seuraava neuvola olis sitten 29 päivä.

Kävin viime viikolla ystävä kampaajallani tasoittamassa hiusten latvoja ja otin samalla taivaallisen hiushoidon, jossa hierotaan päänahka. Oli aivan ihanan rentouttavaa! Varaan varmaan uudestaan sen hoidon, jos vaikka mennään yliajalle... Tammikuun alkuun varasin vielä hiusten värjäys ajan. Lisäksi ensi viikolla on varattuna kasvohoito ja heti tammikuun alkuun jalkahoito hieronnalla. Ajattelin vähän hemmotella itseäni ennen h-hetkeä (toivottavasti ehdin kaikissa hoidoissa käydä!) Jalkojen hoito on ollut aika vaikeaa jo pitemmän aikaa... Mies osti lahjakortin kasvohoitoon synttärilahjaksi ja säästelin sitä lähemmäksi h-hetkeä. Että olisin sitten vähän hehkeämpi naama punaisena synnärillä ähkiessä ;)
 
illusia76: Hyvä että vauva on kääntynyt!

nemi77: Itse harsoissa oon käyttänyt sellaista taittelua, joka on kolmion mallinen ja siinä keskellä enemmän kerroksia. Se oli ainakin tosi toimiva tyttövauvalla.

Äitipoli uutiset: Labrat oli kunnossa ja kaikki muukin. Tulehdusarvo oli itsestään laskenut ja kipua ei ole ollut! Vauva on laskeutunut todella alas. Supisteluja tuli käyrälle useita 15min aikana. Kohdunkaulaa ei ole, mutta kohdunsuu vielä kiinni. Painoarvio 2,7kg. Vauvan pää on ohittanut kohdunsuun, joten suoranaisesti ei kohdunsuuta paina, mutta lääkäri sanoi et jos suu alkaa avautumaan niin voi syntyä rytinällä. Lääkäri totesi et toivottavasti olet joulun kotona :)
 
Riksu onpahan tapahtumaa. Hyvä että tilanne on 'tasaantunut' eikä mitään vakavaa. Mutta pidetään peukkuja että saatte joulun rauhassa nauttia!

Illusia hyvä että pikkuinen on ottanut oikean etukenon. Tunsitko tai tunnetko itse eroa?

Karmilla, juu.. täydellisiä synnyttäjiähän me kaikki varmaan ollaan. Saako Karita siitä jonkun palkinnonkin? Olen itseäni psyykannut ja tuttu synnytyslääkäri sanonut, että jos vain ei mitään hätätilannetta tai ongelmaa tule, niin paras kun vain antaa mennä niin omalla tahdillaan ja tavallaan kuin vain mahdollista. Vasta 42 viikon jälkeen kasvaa riskit, ja epiduraali on aivan paikallaan jos siinä vaiheessa siltä tuntuu.

Pikkuperho ansaitulla lomalla taidat olla, ei se painokaan varmaan pahasta ole. Joku sanoi, että imettäessä on hyvä olla vielä vähän pulskassa kunnossa, ettei rasvakudoksista lähde kaikki vuosien varrella kertyneet raskasmetallit äidinmaitoon. Eipä ollut tullut mieleen.

Nemi ihanan kuuloisia hoitoja, minäkin kävin kampaajalla, jossa hierottiin päätä, ja tuli heti vähän naisellisempi ja vähemmän tönkkö olo. Ja hyvä että neuvolassa kaikki kunnossa!!

Minäkin kävin eilen lääkärineuvolassa, painoa ei vaihteeksi ole tullut juuri ollenkaan, vauva kasvaa keskikäyrää pitkin ja on kuulemma hyvin selvästi pää alaspäin. Itsekin olen viime päivinä siirtynyt vessassa juoksu-joukkueeseen, eli kai se pää siellä alhaalla alkaa olla kun tuntui alakauttakin. Kohdunkaulakin oli pehmentynyt ja yhdelle sormelle auki, muttei vielä lyhentynyt. Kuulemma näillä ei ole yhtään mitään merkitystä. Supistuksia on kyllä viimeisen viikon aikana ollut selvästi aiempaa enemmän, ja epämukavaa oloa ylipäätään. Voi kuitenkin mennä vielä kuusikin viikkoa, joten ihan turha alkaa vielä haaveilla kevyestä olosta ja mahallaan makaamisesta..
 
Hei!

Flunssa tuntuu helpottaneen, onneksi! Eilen kävi pari kaveria ja tänään oli työpaikalla joulukahvit. Sain työkavereilta ison korin jossa oli kaikkea ihanaa vauvalle ja minulle:) Myssyä, sukkaa, peittoa, tutteja sekä pullo kuohuviiniä odottamaan syntymän juhlaa:)
Paiju, kysyit tunnenko eroa vauvan vaihtaessa asentoaan. Tunnen itseasiassa, että nyt kun vauva on raivotarjonnassa niin ei ole hengenahdistusta. Pään työntäessä keuhkoja tuntui ahdistavalta -varsinkin makuuasennossa.

Nemillä onkin kunnon kaunistautumisrituaalit ennen h-hetkeä:D Kuulostaa ihanalta!
Itse mietin ripsien ja kulmien kestovärjäystä, jos vaikka menis tammikuun alussa..
 
Viimeksi muokattu:
illusia hyvä, että vauva on kääntynyt pääalaspäin, toivottavasti tykästyy siihen asentoon nyt. Ihansati työkaverit sinua muistivat!!

Nemi minä yritin harsopaketin kuvia muistella ja taitella, ei onnistunt. Mutta bongasin sitten keskustelupalstalta linkki vihjeen sivuille joissa on taitteluohje kuvia, niin ajattelin sitten jokupäivä niiden avulla harjoitella :D. Siuvt olivat (OnneaOn.com). Mutta parhaat neuvot saa teitysti juuri kokenilta kavereilta ja sukulaisilta. Hyvä, että sinulla oli lääkärineuvolassa kaikki kunnossa! Nuo kauneushoidot kuulostaa ihanille =)

Riksu aivan ihanaa, että kaikki oli kontrollissa hyvin :heart:

Paiju hienoa, että sinulla ja vauvalla on myös kaikki hyvin. Tuo mahalla makaaminen olisi ihanaa, mutta epäilen sen olevan mahdotonta minulle kuitenkaan synnytyksenjälkeenkään, sillä rinnat on nyt ainakin sen verran arat, että ei onnisutisi :ashamed:

Viimevkon ultrassa oli vauva kasvanut, mutta on edelleen pieni ikäisekseen, joten seuranta jatkuu. Kävin tänään sydänäänien kuuntelussa. Aluksi ei meinannut pieni herätä, mutta pillimehulla sitten houkuteltiin hereille, äänet olivat ok. Eilen kävin tutustumassa synnäriin, oli kyllä hyvä käynti, tuli jotenkin todellisemmaksi tämä lähestyvä synnytys.

Onko teillä jouluvalmistelut hyvällä mallilla? Minulla on vielä lahjat pakkaamatta. Jouluaatona kokoonutaan sisarusten kanssa vanhempien luo, joten aattona sitten vielä vähän ruokien viimeistely' yms. Hyvää joulumieltä viimeisiin valmisteluihin kaikille :xmas:
 
eilinen käynti neuvolassa ei ollut mitenkään mieltä ylentävä, aluksi ei veranpainemittarissa edes lukemat alapaineen kohdalla riittäneet..Olin sielä liki tunnin ja siltikin alapaine oli 90.Tänäkin aaamuan kahteen otteeseen mitattuna oli yli 90:'(onneksi pissa oli puhdas eikä turvotusta joten raskausmyrkytyksestä ei ole luultavasti kyse.Olen nukkunut viime aikoina TOSI HUONOSTI närästyksen takia ja titenkin myös siitä syystä että vessassa on juostava monta kertaa yössä.Käskettiin LEVÄTÄ ja juoda paljon..hitto kun tässä on hommaa vielä tälle ja huomiselle vaikka muille jakaa,no mies kyllä tekee osansa..Yöunet ovat maksimissaan 6h jos lasketaan yhteensä aika jolloin nukun.
Tiistaina mulla on lääkärineuvola joten en tiedä saanko lääkityksen vai käynnistellääänkö synnytystä sitten koska viikon päästähän tämä on täysaikainen.Painoa ei ole edelleenkään tullut..ja nyt jotenkin varoo" mitä syö, yrittää olla suolan kanssa tarkkana..
Vauva on pääalaspäin mun vasemmassa kyljessä" selkä kohti mun kylkeä.
:xmas:Huomenna tulee eppivanhemmat syömään ja lauantaina miehen tytär kotiutuu äidiltään.
Mukavaa Joulua ja loppuodotusta kaikille
 
riksu82 Varmaan juuri saman taitoksen kaveri miehineen opetti mulle. Sanoivat toimivan hyvin myös pojalla. Ihanaa, että kaikki on kunnossa! Toivottavasti saat tosiaan olla joulun kotona :), eihän tässä pitkästi enää olis... Huh, on varmaan jännät paikat? Tsemppiä viimeisiin hetkiin!

Paiju Minäkin juuri eilen nukkumaan mennessä tyynyjä asetellessa haaveilin mahallaan nukkumisesta. Mut eipä tosiaan vielä taida onnistua pitkään aikaan... Jos imetys onnistuu, niin sit on rinnat ainakin aluksi arat ja tursuu maitoa. Jännittääkö, että kohdunkaula on yhdelle sormelle auki? Vaikka eihän se tosiaan vielä merkitse mitään.

illusia hyvä, että flunssa helpotti ja kaveritkin pääsi kylästeleen! Aivan ihanasti työkaverit muistaneet sinua :heart: Ripsien ja kulmien värjäys tois kyllä kehystä kasvoille, kun meikkailu jää varmaan vähemmälle pikkuisen syntymän jälkeen ;) Mitä nyt täydellinen Karita Tykkä varmaan meikkaa joka aamu :LOL:

oivikki Kiitos sivulinkistä! Hyvä, että vauva on kasvanut ja sydänäänet oli ok! Oishan tuo kiva itsekin päästä tutustumaan synnäriin, mutta meillä se ei onnistu. Netissä on virtuaaliesittely... Jouluvalmistelut on ihan hyvällä mallilla. Lahjat valmiina ja suurin osa jo toimitettu eteenpäin. Tänään tehdään miehen kaa kasvisruukku valmiiksi ja sitten teen piparkakkujäädykkeen pakkaseen jähmettyyn. Toisaalta vähän haikeaa, kun en mene kotona käymään tänä jouluna. Mutta nytkin 0n -30 pakkasta eikä autossa istuminen ole enää mukavaa, joten parempi olla rauhassa kotona. Ja kun mieskin on yövuorossa, niin en todellakaan halua lähteä yksin käymään kotona n. 140km matkaa! Onneksi aikoivat tulla välipäivinä käymään. Miehen vanhemmat asuvat alle 10km päässä, joten sinne mennään huomenna riisipuurolle, kunhan mies heräilee ja joulupäivänä syömään. Toisaalta ihanaa syödä jouluaaton ateria tunnelmallisesti ihan kaksin :heart: Minä olen sen verran lapsenmielinen, että odotan innolla kaikkia huomisen lastenohjelmia :xmas:

karmilla Voi ei noita sun paineita!! Toivottavasti saisit edes vähän levättyä, että laskisivat edes vähän. Inhottavaa, että närästyskin vielä vaivaa : / Toivottavasti sun olo ei ainakaan yhtään huonone! Onneksi pääset lääkärille tiistaina, niin jospa viimeistään sitten tilanteeseen tulisi helpotusta muodossa tai toisessa.

Nyt täytyy lähteä hommiin, ettei tarvi iltaan asti huhkia. Oikein ihanaa ja leppoisaa joulun aikaa kaikille mammoille :xmas: Toivottavasti kaikkien olo sallisi mahdollisimman hyvän ja nautinnollisen joulun vieton, ettei ainakaan kenenkään olo huononisi!
 
Karmillalle tsemppiä närästyksen ja verenpaineiden kanssa! Oletko kokeillut Samarinia närästykseen? Tehoaa paremmin kuin se kamalan makuinen Rennie. Nuo yöunet on tosiaan aika katkonaisia ja tuntuu että itsekin nukun parhaiten päiväsaikaan ja sohvalla maaten:D
Sängyssä ei meinaa löytyä hyvää asentoa ja vauva myllää aika paljon myös öisin, mutta onneksi tosiaan on nuo päiväunet mahdollista ottaa. Jouluvalmistelut on pientä siivousta vaille valmiit, kinkun ajattelin tänään vielä paistaa. Ai miten tuli kiva fiilis kun interfloran lähetti toi äsken 150 km:n päässä asuvalta sisareltani kauniin joulukukka-asetelman. Ihana yllätys oli!

OIKEIN IHANAA JOULUNAIKAA KAIKILLE:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Karmilla tsemppiä verenpaineiden kanssa. Toivottavasti asettuvat, mutta muista olla tarkkana jos tulee päänsärkyä tai ylävatsakipuja. Ihanaa kun ollaan jo näin 'turvallisen' pitkällä!

Oivikki hyvä, että kasvaa ja sydän pompottaa.

Illusia meilläkin hyvään nukkumiseen vaaditaan neljä tyynyä; kaksi pään alle, yksi jalkojen väliin ja yksi selän taakse, niin että äiti pysyy puolikylkiasennossa mahdollisimman pitkään..

Nemi ihanan kuuloisia joulujärjestelyjä! Kiva että on joulu, niin on jotain muutakin kuin tätä odottamista..kyllä se kohdunsuun aukioleminen tuntui ajatuksena jotenkin siltä, että tässähän ollaan loppusuoralla, ja se toden totta joskus syntyy!

Nyt lähdemme bussilla köröttelemään joulun viettoon, jos tulee ajoissa niin syntyy sitten Kotkassa, no tuskin nyt sentään.

:xmas::xmas: OIKEIN ANTOISIA JOULUNPYHIÄ! :xmas::xmas: (kinkkuna kinkun paikalla)
 
Karmilla toivottavasi paineet pysyisivät kurissa ja saisit levättyä. Voima :hug: Hyvä, että sinulla on tuo lääkäri ti, mutta jos oireet lisääntyy niin ota vain reippaasti yhteyttä päivystykseen. Minä nukun nykisin alkuyön sohvalla, monen tyynyt avustamana kohoasennossa niin ei tuo ruoka niin nouse närästämään, sitte siirryn sänkyyn yöllä, kun vatsa on tyhjempi. Toisin välillä on syötävä yölläkin.

Nemi Mukavan kuuloinen joulun aika on teille tulossa :xmas: Ai ollaanko tutustuminen sairaalaankin siirrety jo verkkoon : / toisn ennättäähän sitä siihen sairaalaan tutustumaan sitten, kun siellä on.

Illlusia
ihan tuo joulukukka yllätys siskoltasi.

Paiju se olisikin todellinen joulu yllätys, jos päättäisi pikkuinen syntyä siellä teidän joulureissulla.

Mukavaa ja rauhallista joulua kaikille!
 
Mites on muilla joulu mennyt?Meillä meni rauhalliseen, aattona kävi miehen vanhemmat syömässä ja availtiin lahjoja,muuten on vaan oltu!Veranpainekin on siedettävissä lukemissa tai niissä rajoissa! kun olen nukkunut aamuisin 9-10 asti vaikka olen yöllä saattanut valvoa usemmankin tunnin vessarallin" takia.Huomenna on sitten lääkärineuvola heti aamulla ja veikkaan että paineet on taas huippulukemissa,mutta vien tuosta tuon lapun mihin olen kirjaa pitänyt.H hetki lähenee koko ajan , jännää koska se lähtö sitten tulee.Ajattelin lähtee vähän alennusmyynteihin, vaan toisaalta kun ei tarvis mitään ostaa..
 

Yhteistyössä