***LOPPUKEVÄÄN 2010 HOIDOISTA PLUSSANNEET***

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuperho:
Tuo tytin ehdottama lista on kiva idea! Lisätkää itsenne vielä lasketun ajan mukaan aikajärjestyksessä, niin on kaikista selkein.

Onnittelut kaikille ultrassa kävijöille, hyviä uutisia vaan satelee =)
Samaten sydänäänet kuulleille onnittelut :heart:

Mulla on neuvolalääkäri ensi viikolla. Viikkoja on silloin kasassa 11+4 ja toivon niin kovasti, että ne sydänäänet sieltä jo löytyisi. En viitsi edes tuolla dopplerilla kokeilla, kun en taida niitä löytää..

Nimi....................ikä.........hoito........LA.................mo ntako tulossa
Tytti....................28.........2.IVF........28.12.2010...kaksoset, esikoiset
Pikkuperho.........28.........2.IVF.........21.1.2011..... yksi, esikoinen
Karmilla 35 1.IVF 24.1.2011 yksi, esikoinen


Jotenkin on mieli herkistyny entisestään, sitä yllättää ittensä tämän tästä ajattelemasta sitä lapsi aikaa, vaikka siihen onkin vielä yli puoli vuotta ja mitä vaan voi vielä tapahtua...
Onneks ens viikolla loppuu loma, saa muuta ajateltavaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja karmilla:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuperho:
Tuo tytin ehdottama lista on kiva idea! Lisätkää itsenne vielä lasketun ajan mukaan aikajärjestyksessä, niin on kaikista selkein.

Onnittelut kaikille ultrassa kävijöille, hyviä uutisia vaan satelee =)
Samaten sydänäänet kuulleille onnittelut :heart:

Mulla on neuvolalääkäri ensi viikolla. Viikkoja on silloin kasassa 11+4 ja toivon niin kovasti, että ne sydänäänet sieltä jo löytyisi. En viitsi edes tuolla dopplerilla kokeilla, kun en taida niitä löytää..

Nimi....................ikä.........hoito........LA.................mo ntako tulossa
Tytti....................28.........2.IVF........28.12.2010...kaksoset, esikoiset
Nemi...................32.........2.IVF........16.1.2011......yksi, esikoinen
Pikkuperho.........28.........2.IVF.........21.1.2011..... yksi, esikoinen
Karmilla 35 1.IVF 24.1.2011 yksi, esikoinen


Jotenkin on mieli herkistyny entisestään, sitä yllättää ittensä tämän tästä ajattelemasta sitä lapsi aikaa, vaikka siihen onkin vielä yli puoli vuotta ja mitä vaan voi vielä tapahtua...
Onneks ens viikolla loppuu loma, saa muuta ajateltavaa
 
Lisäsin sitten itsenikin tuohon listaan =)

Juuri sain kuulla, että pissanäyte oli puhdas. Ei mitään merkkejä tulehduksista :whistle: Eilen oli lääkärineuvola ja lääkäri sanoi, että valkovuoto on vähän sen näköistä, että pientä hiivatulehdusta vois olla, joten eilen illalla laitoin ekan emätinpuikon. Hieman poltteli yöllä, onneksi ei pahemmin. Lääkäri sanoi, että hiivatulehduksesta ei ole haittaa raskaudella, mutta kannattaa hoitaa (onhan se niin ikävä vaiva :/ ). Virtsatietulehdus voi taas aiheuttaa supistuksia ja se pitää hoitaa heti pois, jos oireita tulee.

Muuten lääkärillä kaikki hyvin, vaikka sydänäänet eivät taaskaan kuuluneet. Mutta ultrassa selvisi, että pikkuinen oli niin mykkyrällä, että äänet ei sen takia kuuluneet. Ultratessa pikkuinen sitten heräsi ja alkoi liikehtiä vilkkaasti :heart: Lääkäri sanoi, että onpas vilkasta liikehdintää =)

Hyvää viikonlopun alkua kaikille!
 
Nimi.............ikä.........hoito........LA.................montako tulossa
Tytti.............28.........2.IVF........28.12.2010...kaksoset, esikoiset
Nemi............32.........2.IVF........16.1.2011......yksi, esikoinen
Pikkuperho..28.........2.IVF.........21.1.2011.....yksi, esikoinen
Karmilla.......35.........1.IVF........ 24.1.2011.....yksi, esikoinen

Laitan tuon ketjun tällä tavalla, niin on helpompi hahmottaa :)
Aurinkoista viikonloppua kaikille!

 
Nimi.............ikä.........hoito........LA.................montako tulossa
Tytti.............28.........2.IVF........28.12.2010...kaksoset, esikoiset
Nemi............32.........2.IVF........16.1.2011......yksi, esikoinen
Riksu82.......28..........1.IVF.........17.1.2011....yksi, toinen lapsi
Pikkuperho..28.........2.IVF.........21.1.2011.....yksi, esikoinen
Karmilla.......35.........1.IVF........ 24.1.2011.....yksi, esikoinen
 
Tytti.............28.........2.IVF........28.12.2010...kaksoset, esikoiset
Nemi............32.........2.IVF........16.1.2011......yksi, esikoinen
Riksu82.......28..........1.IVF.........17.1.2011....yksi, toinen lapsi
Pikkuperho..28.........2.IVF.........21.1.2011.....yksi, esikoinen
Karmilla.......35.........1.IVF........ 24.1.2011.....yksi, esikoinen
PetKat.........38.........1.IVF.........25.1.2011..... tuplat, esikoiset

Mä oon lueskellut teidän jutut melkeen joka ilta, mutta oon vaan jotenkin niin vetelä ja saamaton, etten ole jaksanut kommentoida. Ihanaa odotusta kaikille... mä joskus sit taas oikeasti osallistunkin. :)
 
Tytti.............28.........2.IVF........28.12.2010...kaksoset, esikoiset
Nemi............32.........2.IVF........16.1.2011......yksi, esikoinen
Riksu82.......28..........1.IVF.........17.1.2011....yksi, toinen lapsi
Pikkuperho..28.........2.IVF.........21.1.2011.....yksi, esikoinen
Milona.........29..........5ICSI........23.1.2011.....kaksoset, toinen ja kolmas
Karmilla.......35.........1.IVF........ 24.1.2011.....yksi, esikoinen
PetKat.........38.........1.IVF.........25.1.2011..... tuplat, esikoiset


Täälä kans luetaan pinoa joka päivä mut on niin saamaton et kirjautuis :|

Oireet todella minimis, väsy on oikeestaan ainut mitä löytyy. Olinkin taas ihan varma et masus ei kaikki kunnos ja pääsin tutulle gynelle pikakäynnille eilen. Se siis vaan katto et siellä ovat ja et sydämet pumppas :heart: Mittoja ei otettu. Olin ylimääräisen ylimääräisenä asiakkaana :LOL: Mut helpotti kovasti et näin mun pienet. Nyt pitää odottaa kaks viikkoa NP-ultraa.

Maha on aavistuksen alkanut kasvaa, et kyllä sen huomaa ku seisoo, mut istues näyttää vaan läskiltä. Omat vaatteet menee kyllä, en tosin oo pitänyt ku trikoo leggareita.

Onnittelut Tytille ja Paijulle (en muista onko joku muukin jo käyny) hyvistä np-ultra kuulumisista :flower: :flower:


Aurinkoista viikonloppua kaikille B)
 
Käytiin sitten tänään miehen kanssa kaupoilla.Ostin D kupin rintaliivit!!Entinen koko oli b tai c vähän vaihdellen.Meinas kyllä itku tulla sovituskopissa.Muutenkin on maha niin turvonnut.Juoda olen yrittänyt,välttää suolaista ja mutenkaan en ole syönyt edes sitä 200kcal päivässä.
No tätähän mä halusin!Välillä vaan ajattelee että jos nää kaikki oireet onkin turhia ja tää päättyy huonosti :'(
 
Kylläpäs meillä on hiljainen pino.
ON: Täällä alkanu selkä vaivaamaan oikeen kunnolla. Kipu alkoi oikealta alaselästä ja nyt särkee jo koko alaselkää. Työterveydes kävin ja sain oikeen kaks päivää sairaslomaa. Luulisin kivun olevan kohdun kasvukivuista johtuvaa tai sit lihasperäistä. Mutta pieni pelko on persiis et enteilee jotain pahaa :ashamed:
 
Mä hissuttelen, kun on ihan mieletön työputki menossa. 12 tunnin päiviä monta peräkkäin ja nyt olis vielä pari päivää (9 ja 7 tuntiset) ennen kuin tulee vapaat. Tänään tuli 11 viikkoa täyteen ja toiveikkuus alkaa kasvaa. Vuotoja ei ole ollut, väsymys on vähentynyt, pahoinvointi on ajoittaisempaa ja kivut satunnaisia. Olisipa se paljon puhuttu ihana keskiraskaus jo käsillä!
:D

Koetetaan sinnitellä ja huudellaan kuulumisia aina välillä. Ehkä tässä vähitellen kaikki päästään siihen, ettei joka päivä ole olo, että on kylmä rinki pyrstön alla raskauden jatkumisen suhteen. Toivotaan ainakin!
 
milona Mie kävin joku pvä sitten otattamassa pissatestin terveyskeskuksessa, ko epäilin oireetonta pissatulehdusta. Miulla oli kans alaselkä tuntemuksia. Testi oli kuitenkin puhdas ja oireetkin hävisivät pikku hiljaa. Ei se varmaan haittaakaan tee, jos käyt säkin? Toivottavasti kipu laantuu pian! =)
 
Moro kaikille,

Täällä on oltu hiljaa, kun tuntuu, että mitään ei tapahdu.
Ei yhtään tunnu siltä, että olisin raskaana. Olotila on mitä mainoin :) Maha on kasvanut ja viime viikonlopun häissä sain ensimmäiset mahaataputukset ja kyselyt lasketusta ajasta. Se tuntui kyllä ihan älyttömän ihanalta ja epätodelliselta. Olenko minä monen vuoden jälkeen todella tässä tilanteessa, että muutkin huomaavat minun olevan raskaana?!

Sydänäänet kuuntelin eilen, kun olen pitänyt taukoa sen lääkärin neuvosta. Meinaan vielä loppuviikosta kuunnella, kun la-aamuna lähdetään ulkomaille reisuun. Toivottavasti ne saan kuuluviin, ettei tarvi reissua panikoida. Loma alkaa perjantaina. Ihanaa!

karmilla mäkin jouduin vaihtamaan isompiin kuppeihin :) Mull aon aina ollut b-kuppi, mutta nyt nännit tursusi ulos, joten ostin c-kupit ja on paljon mukavampi olla.
milonamulla ainakin on kohdun kasvu tuntunut selkäkipuna alkuraskaudessa. Vasta viime aikoina on selkäkivut pysyneet poissa.

Onko kellää ultria tai muita virstanpylväitä lähiaikoina? Mulaa on seuraava neuvola vasta 22.7. ja tuntuu että sinne on iäisyys. Alkuun kävin niin monesti ultrassa, että tuntuu että nyt ei tapahdu pitkään aikaan mitään. seuraavan kerran ultraankin pääsen vasta elokuun alussa. Vaikka kuinka tekisi mieli menn ä tarkistmaan pikkuisten vointi ennen tuota ultraa, niin nyt on vaan pärjättäv ilman. Oon sen verran kliitettävästi käyttänyt rahaa tohon ultraamiseen.

Mukavaa hellepäivää kaikille.

Ain niin, tänään käynnistyi uusi raskausviikkoa 15+0 (POKS :) )
 
mulla on tänään neuvolalääkäri, ja ensi viikolla nt ultra,seerumiseulassa kävin jo.Tuntuu että se on sitten tuomion päivä :( Kaduttaa jo että tuli koko verikokeeseen mentyä.Viimeviikollahan kävin yksityisellä ultrassa,tyyppi oli 4cm ja kovin liikkuvainen.eilen kokeilin minäkin sydän ääniä tauon jälkeen, ja tosi alhaalta kuuluivat.
Tänään siis varmaan luvassa sisätutkimus ja verikokeet yms perussettiä.En vaan osaa iloita tästä mitenkään vaan pelkään koko ajan pahinta. :/
 
Mulla myös tänään neuvolalääkäri. En ole yrittänyt kuunnella dopplerilla varmaan yli viikkoon ollenkaan ja missään väliultrissa en ole käynyt. Tietysti vähän jännittää, että saadaanko äänet kuuluviin.. Ensi viikolla sitten seuraava ultra.
Olo on ihan järkky näiden helteiden takia :|
 
Rintojen kasvusta: Oltiin viikonloppuna katsomassa bändejä ja siskon mies huomasi heti, että mun rinnat on kasvanu :LOL: Naureskeli, et jaahas rinnoista ainakin näkee, että raskaana olet (sisko ja sen mies tietävät). Eli täälläkin on rinnat kasvaneet, mikä mun osalta vaan positiivista. Aika pienet on nimittäin muuten. Vielä en ole uusia joutunut ostamaan, mutta osa liiveistä ei enää mahdu päälle.

milona Voi harmi, toivottavasti selkäkivut helpottaa! Ei varmaankaan ole mitään pahaa. Komppaan Nonnaa, et käy antaan pissatesti, niin selviää, ettei ainakaan pissatulehdusta ole. Mulla ollu sellasia teräviä kipuja alavatsalla välillä, niin kuin sukkapuikolla tökittäis. Johtuu varmaan kohdun kasvamisesta (toivottavasti, mutta en oikeestaan ole huolissani).

tytti82 Ihanaa, että sun masu on jo kasvanut :heart: Munki maha on vähän kasvanut, mutta luulen, että se on lähinnä turvotusta ja vähentyneen liikunnan tulosta :ashamed: En vaan ole jaksanut urheilla, ei ole ollut voimia siihen. Mutta kunhan nää helteet vähän helpottaa, niin sitten varmaan jo jaksaa liikkua enemmän. Mulla on ultra 19.7. Se on se nt-ultra, vaikka onkin vasta viikolla 14. Neuvolatäti oli vielä soittanut terveystalolle, että onko ok, et se ultra on vasta viikolla 14 ja sieltä oli sanottu, että on. Seuraava neuvola on 29.7. Oikein ihanaa lomareissua teille!

karmilla :hug: Toivottavasti pystyisit kohta jo iloitsemaan raskaudestasi! Jos vaan lääkäri on mukavan tuntunen, niin sano ihmeessä hänelle tuntemuksesi. Tsemppiä!

Pikkuperho Mulla ei saatu sydänääniä kuuluviin, mutta ultrassa näkyi, että pikkuinen oli niin sykkyrällä. Ultratessa sitten heräsi ja alkoi jumpata oikein kunnolla :heart: Mullakin on ollut aika tukala ja väsynyt olo helteen takia. Eilen olin varjossa ulkona ja join paljon vettä ja vichyä, mutta silti suunniteltu pyörälenkki piti jättää väliin. Sen verran huippasi, etten uskaltanut lähteä pyöräilemään. Illallinen uintireissu piristi kyllä kummasti =)
 
Mua NIIN ärsyttää :$ Neuvolalääkäri on vanha äijä, eikä se kuuntele mitä mulla on sanottavaa!!Anteeks vaan ,mutta mä oon varmaan sitten tottunu liika hyvään palveluun yksityisellä...Muutenkin musta tuntuu ettei se terveydenhoitja ota tosissaan tätä mun"hysteerisyyttä" tästä hoidosta alkaneesta raskaudesta!Nyt on mulla huono päivä juu..Onneks loma loppuu kohta , saa muuta ajateltavaa
 
karmilla No voi ei! Olen tosi pahoillani sun puolesta :/ Meki käytiin hoidoissa yksityisellä ja pelkäsin millasta palvelua saadaan neuvolassa. Ymmärrän kyllä sun tuntemukset täysin. Tässä on muutenkin niin herkillä kaiken suhteen ja sit jos on vielä vastassa joku kuivakka vanha äijä, joka haluaa vaan päästä äkkiä tilanteesta ohi ja seuraavaan asiakkaaseen :kieh: Oisko sun mahdollista päästä toiselle lääkärille, vai onko toi äijä ainut vaihtoehto? Jotenki tuntus, että äitiysneuvolassa pitäs henkilökunnalla olla erityisesti "tuntosarvet pystyssä" potilaan mielialan ja pelkojen suhteen. Tsemppiä sinulle ja toivottavasti helpottaa, kun työt alkaa ja saat muuta ajateltavaa! :hug:
 
karmilla kurjaa, jos kemiat eivät neuvolahenkilökunnan tai lääkärin kanssa pelaa :| toivottavasti saisit vaihdettua lääkäriä. Olihan kaikki kuitenkin kunnossa?

Omaa napaa: Kävin ensin hoitajalla ja kaikki oli ok. Seuraava neuvola buukattiin kuukauden päähän. Sitten pääsin lääkärille. Sisätutkimus oli ok ja kohtu suurentunut hyvin ja se tärkein: sain kuulla pienen maailman ihanimman sykkeen :'( :heart: Nyt voin hieman levollisemmin mielin odotella ensi viikon ultraa
 
Se terveydenhoitaja on ihan jees, siis menettelee.Kaikki oli kunnossa, luulisin näin, vaikkei se ukko vastannutkaan mun kysymyksiin.Välillä kun tuntuu että tietää itte enemmän :eek: Mun mies sanoikin että oli todella liukuhihnameininkiä.Sitten se ukko vielä todella LUOTTAMUSTA herättävästi sanoi että" meillä on 11 v vanhat laitteet ei näillä oikeen kunnolla nää"!!Jep jep, enkä tajua mikä hitto siinä on niin vaikeaa laittaa ne sydämen sykkeet KUULUMAAN!!kaveri oli untenmailla mutta 150 oli syke :heart: Mä käyn jatkossakin Tiina Posalla jos joku asia epäilyttää.Siinä on lääkäri isolla L:llä niin ihana IHMINEN ja aina selittää ultrassakin mitä näkyy..Tässä todellakin ollaan herkillä, tulee pala kurkkuun ihan pienimmästäkin, saatikka sitten kun/ jos se vauva syntyy.Onneksi tänne palstalle voi purkaa tuntojaan, on toisiakin samassa tilanteessa. :flower:
 
Mun piti ainakin maksaa HCG mittaus itse, tosin kävin yksityisellä sen(kin) otattamassa.En tiedä olisiko se maksanut klinikalla mitään, ehdottivat sinne tuloa ,mutta ei viittiny sen takia ajaa taas hesaan.Varmaan klinkoilla on eri käytöntöjä sen maksun kanssa.mun verikoe maksoi vajaat 50e eikä siihen kuulunut kelakorvausta
 
siniperho mä kävin omalla paikkakunnallani ottamassa sen verikokeen, kun en viitsinyt ajaa Tampereelle sen takia. Maksoi hieman alle neljäkymppiä ja siitä oli kelakorvaus vähennetty valmiiksi. Eli kyllä varmasti pitää maksaa erikseen verikoe. Eihän sitä voi laskuttaa IVF:n hinnassa, kun ei ole takeita, että tarvetta sille on.. Alkuraskauden ultran kävin myös omakustanteisesti omalla paikkakunnallani ja maksoin vain 33, 90? siitä. Eräs toinen klinikka täällä laskuttaa tuosta pitkälti yli sata euroa ja en tiedä mitä Tampereen AVA olisi laskuttanut. Onneksi löytyi tuollainen ihana pikkuklinikka, jota pyörittävät sairaalan lääkärit =)
 
Tytti.............28.........2.IVF........28.12.2010...kaksoset, esikoiset
Nemi............32.........2.IVF........16.1.2011......yksi, esikoinen
Riksu82.......28..........1.IVF.........17.1.2011....yksi, toinen lapsi
Paiju............35.........2.IVF.........17.1.2011....yksi, esikoinen
Pikkuperho..28.........2.IVF.........21.1.2011.....yksi, esikoinen
Milona.........29..........5ICSI........23.1.2011.....kaksoset, toinen ja kolmas
Karmilla.......35.........1.IVF........ 24.1.2011.....yksi, esikoinen
PetKat.........38.........1.IVF.........25.1.2011..... tuplat, esikoiset
 
Heip kaikki kanssaodottajat.

Hyvä idea tuo lista, laitoin itsenikin sinne.

Karmilla toivottavasti jo kohta helpottaa vähän edes..
Tytti tosiaan on vähän hiljaiseloa, kun ei tapahdu mitään, mitä nyt hissukseen kasvaa. Mullakin neuvola tulossa vasta elokuun alussa, lähinnä odotan pienellä kauhulla niitä NP-seulan tuloksia.

Yleisesti on aivan ihanaa kun on voimat palanneet, ei ällötä ja jaksaa pyöräillä ja jopa lenkkeillä (se on suuri ihme) joka päivä. Yritän kyllä olla syömättä ihan niin paljon kuin huvittaisi, ei ole toistaiseksi ihan toiminut. En haluaisi neuvolassa kuulla, että alkuraskaudessa ja näin monta kiloa! Olo on kyllä mainio, joten allekirjoitan todella tuon, että 2. kolmannes on parempi kuin eka! Ainoastaan selällään ei voi aivastaa, koska silloin kramppaa mahasta ja kunnolla Milona helpottaisikohan sulla kohta? Vai tapahtuuko kaksosraskauksissa niin ollenkaan?

Taas meille kaikille peukkuja jatkoon!
 

Yhteistyössä