***LOPPUKEVÄÄN 2010 HOIDOISTA PLUSSANNEET***

b]karmilla[/b] Niin ajatteleppa tosiaan, viikolla 16 jo :D Ihana asenne miehes tädillä =) Minäkin odottelen selvempiä liikkeitä, jotain olen ollut tuntevinani, mutta ei voi olla varma ovatko ne olleet vaan suolen toimintaa ;)

Paiju Hienoa, että sydänäänet kuului! Painonnoususta: varmaan tosiaan vaihtelee toi nousun määrä ja turvotustakin voi olla ainakin osa.

karmilla Toivottavasti saat hampaat kuntoon! Itsellä tarkistusaika 16.8, saapa nähdä mitä multa paljastuu :/ , ei kyllä oireita ole ollut...

vilkas75 Varmasti on huoli, onko pikkuisilla kaikki hyvin :hug: Ilmeisesti aika yleistä, ettei ekassa neuvolassa vielä yritetäkkään kuunnella sydänääniä, kun ei ne useasti vielä kuulu. Ja sitten, jos ei ole mahdollista päästä ultraan tarkistamaan tilannetta, niin ei haluta turhaan huolestuttaa vanhempia.

Kävin eilen ostamassa uudet housut ja pari äitiystoppia/paitaa. Havahduin, ettei mun housuista mennyt kun yhdet kesän jäljiltä jalkaan :eek: On tuo maha sen verran jo kasvanut. Ostin yhdet venyvät housut, kun en raskinut ostaa vielä mammahousuja, enkä löytänyt kivoja. Verenpainemittarinkin ostin ja onneksi oli hyvässä tarjouksessa. Ei ole ollu mitään häikkää paineissa kotosalla =)
 
Piti tulla ihmettelemään tännekin: Meillä kävi just kylässä miehen entinen koulukaveri vaimoineen. Huomasin heti, että vaimo oli raskaana ja kysyin, että milloin la. La oli syyskuussa. Maha oli tosi pieni :eek: ja olin ihan ihmeissäni. Tähän tää tyttö totes, että joo et ole eka joka sanoo. Naureskelin, että mun maha on nyt jo kasvanu sen verran, että mun maha tulee varmaan oleen aika paljon isompi lopussa. Tietty mulla on alkuraskauden turvotustaki aika paljon, mutta taitaa mun kehon raamitkin olla sellaset, että isohko musta tulee :LOL: Tää kylässä käynyt tuleva äiti oli muutenkin tosi pieni ja siro. On se vaan niin yksilöllistä toi masunkin kasvaminen...
 
Moikka!

Vilkas75: Tervetuloa! Ja onnea kaksosista!

Täällä palstalla ollut taas hiljaista... Ite kävin siä "lääkärillä". Todellakin oli Lääkäri näissä merkeissä "". Ihan turha käynti!!! "Lääkäri" oli ehkä 23v. tyttö, jolla oli pinkit kynsilakat ja sormukset kädessä. Ei kätellyt, eikä muutenkaan esitellyt itseään. Teki sisätutkimuksen ja sen jälkeen kysyin et olikokohdunsuu kiinni ja paljonko oli kohdunkaula niin vastasi et AI NIIN unohdin ne katsoa! Anteeks mut mitäköhän se siellä alapäässä sitten katsoi... Kysyi sit et riisutko uudelleen? Sanoin et sitähän varten tulin, kun supistellut on! No kaikki hänen sanojensa mukaan oli kunnossa lopulta... Kysylin viä et mistä johtuu et on proteiinia pissassa ja et kuinka alas hb voi laskea... Ei osannut sanoa, joten lähdin pois. Ei ois pitänyt mennä ollenkaan. Anteeksi valitus!

Nemi77: Täällä kans kokeilin housuja kun viime aikoina pitänyt pelkkiä legginssejä niin ei tosiaan oikein mitkään mahtunut jalkaan. Äippähousut taas on niin isoja et ei nekään pysy jalassa. Jatkan kulkua leggereissa :)
 
Hammaslääkäripäivystyksessä käyty..Ei löytynyt selvää syytä säryille..epäili kolmoisehermosärkyä, tai purennasta johtuvaa..Maanantaina jatketaan..Voi itku nyt tätäkin harmia :'( Ei kuulemma mielellään kuvaa, eikä tietenkään saa syödä särkylääkkeitäkkään mielellään.Mulla on kyllä niskat ja hartiat jumissa ja päänsärkyä että lineekö sitten näillä yhteyttä asiaan.
 
On kyllä ollut todella hiljaista täällä...

riksu82 Herranjestas mikä "lääkäri" :kieh: Siis mitähän se tosiaan katteli siellä alapäässä, jos supistusten takia piti tarkistaa :eek: Eikä osannu vastata sun kysymyksiinkään. Hmm ei kai noi kysymykset pitäis lääkärille olla mitenkään vaikeita. Onko sulla ollu viime aikoina supistuksia? Toivottavasti ei!

karmilla Voi ei :hug: Toivottavasti sun säryille löytyy maanantaina syy, eivätkä kivut ole hirveitä nyt viikonlopun aikana! Koita jaksaa (eipä tässä muutakaan voi sanoa). Itse pidin kylmää / viileää poskea vasten, kun viisaudenhampaat tulehtu tosi pahasti. Eihän se kyllä hirveästi auta, mutta edes jonnin verran.

Kävin tänään työpaikalla ja kerroin esimiehelle raskaudesta (miespuolinen). Naama venähti ensin, kun sijaisia aika vaikea saada, mutta sitten halasi ja onnitteli lämpimästi. Mukavalla mielellä aloitan työt, vaikka vähän huolettaa kuinka väsynyt tulen olemaan ja se väkivallan riski. Esimies sanoi, että tiettyjen tapausten kanssa olen mahdollisimman vähän tekemisissä ja poistun paikalta, jos tilanne käy uhkaavaksi.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
karmilla: Toivottavasti särky helpottaa! Panadolia vaan, mut ei se varmaan auta :(

nemi77: Nyt kun olen ollut lomalla niin supistukset ovat helpottaneet. Paineen tunnetta toisinaan on. Saas nähdä kuinka käy kun loma loppuu
 
karmilla: Toivottavasti särky helpottaa! Panadolia vaan, mut ei se varmaan auta :(

nemi77: Nyt kun olen ollut lomalla niin supistukset ovat helpottaneet. Paineen tunnetta toisinaan on. Saas nähdä kuinka käy kun loma loppuu
 
Pikaisesti taas vain omia kuulumisia...

Eilen illalla palasin reissusta. Reissu meni hyvin, vaikka jatkuva vessahätä aiheuttikin välillä päänvaivaa. Ainakin tuli kaupunkilomakohteen yleiset vessat kartoitettua hyvin ;) Tuntuu, että alkuraskauden vähäisetkin oireet alkavat olla väistymässä. Huomenna olisi edessä NT-ultra. Olo on aika rauhallinen sen suhteen, tosin pieni pelko on silti takaraivossa. Lähinnä turvotusten tai muiden ongelmien suhteen. Uskon kuitenkin sikiön olevan edelleen elossa. Itse asiassa "sorruin" ostamaan kotidobblerin. Tänään päätettiin testata sitä, vaikka olinkin varma, ettei sillä vielä mitään kuuluisi. Mutta niin vain löytyi melkein heti ihan selvä sikiön syke. Mieskin löysi sen ja kuuli tänään siis ekan kerran. Välillä ääni tuli vaimeammin, mutta muutamaan otteeseen selkeämmin ja "laukkaavana" :heart: Jos uutiset on huomenna hyviä, aiotaan kertoa vauvan tulosta miehen tyttärelle. Mä oon niin odottanut sitä päivää, että päästäisiin joskus kertomaan pikkusisaruksesta...

Palaan huomenna paremmalla ajalla kommentoimaan ja kertomaan ultrakuulumisia.

Hanuu & Stitch 12+1
 
Täällä taas, tosin jää tälläkin kertaa kommentoinnit vähiin...

vilkas75: Tervetuloa minunkin puolestani! :)

Kaikille jaksamista alhaisten arvojen ja muidenkin vaivojen kanssa!

Ultrakuulumisia:
Kaikki hyvin, niskaturvotusta vain 1.17 eli päätettiin olla menemättä veriseulaan. Kaikki nyt näkyvät rakenteet oli kunnossa. Alakautta ultratessa sikiö nukkui ja mitat saatiin otettua hyvin. Päästä peppuun oli 63mm ja pään mitta 21mm. Vatsan päältä ultratessa sikiö heräsi ja alkoi jumppaamaan oikein kunnolla =) Rapsutteli päätään, imeskeli sormiaan, kiepsahteli ympäriinsä ja venytteli jalkojaan oikein pitkiksi. Saatiin kuvia mukaan yhteensä 6kpl. Kotona kerrottiin miehen tytölle ja otti uutisen iloisena vastaan :) Ihana tunne, kun voi alkaa nauttia tästä raskaudesta! Rakenneultra on 4.10. Kuumeisesti odotan, että vatsa alkaisi kasvaa ja liikkeet aikanaan tuntua. Ultran mukaan istukka on tosin etuseinämässä eli liikkeet voi alkaa tuntua vähän myöhemmin. Onneksi on tuo kotidoppleri, millä voi tarvittaessa kuunnella sydänääniä...

Hanuu & Stitch 12+2
 
Riksu järkyttävän kuulonen lääkärikäynti :( kyllä noita sitten joka lähtöön vissiin löytyy... Toivottavasti supistelut pysyy poissa!

Nemi monennellako viikolla kerroit nyt sun pomolle? Musta tuntuu että mahd. pian pitäis ite kanssa tässä kertoa, muttamutta pelkään että mein pomon naama venähtää pahemman kerran. Täällä ei ole ikinä ollut kukaan äityislomalla (miesvaltainen ala). Meillä myös pieni yritys ja kaikilla omat projektit joten sijainen haastavaa & kallista hankkia, noh tämä huolista kuitenkin pienin. Pääasia että pienillä kaikki tuolla masussa kunnossa =)

Karmilla toivottavasti hampikipuiluun löytyy helpotusta! Mä sain juuri ennen tätä raskautta perusteellisen hammashoitoprojektin loppuun, ei ollut kivaa, mutta ajoitus oli hyvin kohdallaan tällä kertaa.

Toivottavasti Hanuun ultranäkymät oli tänään hyviä :heart:
Miulla tasan viikko nt-ultraan, vähän jännittää, mutta koetan tässä psyykkailla että mitään dramaattista tuskin on tapahtunut kun olo ollut hyvä =)

Mistä Hanuu ostit tuon dobblerin ja paljonko maksoi? Jotenkin oisi kiva jos voisi sillä näiden ultrien välillä saada mielenrauhaa... mä en tosin vielä ole kuullut näiden pienten sydänääniä ollenkaan, mutta toivottavasti viikon päästä saisin nekin kuulla. Varhaisultrassa läpättävät sydämet näkyi kyllä selvästi molemmilla.
Mekin ollaan mietitty että jos viikon pästä kaikki näyttää hyvältä niin sitten tuossa elokuun loppuun mennessä kerrotaan miehen lapsille asiasta.

Vilkas ja pikkuset 10+6
 
Hanuu olen iloinen suun puolesta!

Riksu olipas todella ankea käynti. Toivottavasti jää ainoaksi tuollaiseksi. Miten sua seurataan, vai seurataanko kun on supistuksia?

Nemi hyvä että sait kerrottua ja tuollaiset ohjeet!

Huomasin just että meillä olisi perhevalmennusaika viikon päästä. En itse olisi niin innokas menemään, paitsi siihen liittyviin fysioterapianeuvontaan ja synnytyssairaalakäynnille, mutta yllättäen mies olisikin innokas menemään ryhmätapaamiseen, joten kai me sitten mennään ja toivottavasti viistastutaan. Miten muut?

Taas aamulla tuntui ilahduttavia pikku kuplimisia, jotka toivottavasti ovat liikkeitä :heart: . Toistaiseksi tuntuu aina oikealla, liekö istukka sitten vasemmalla vai ovatko siellä ilmavaivat sotkemassa arviotani? :kieh:
 
riksu82 Hienoa, että ei ole supistellut ja toivottavasti ei lomankaan jälkeen supistele (ennen aikojaan siis).

hanuu Ihanaa, onnittelut ihanista ultranäkymistä! Mullakin istukka on etuseinämässä, joten liikkeet saattavat tuntua myöhemmin. Olen kyllä jo muutamaan kertaan tuntenut jotain ja tänään työpaikalla käydessäni tuntui moneen otteeseen kuplintaa mahassa :) Ei tuntunut ilmavaivoilta, joita niitäkin mulla kyllä piisaa...

vilkas75 Kerroin esimiehelle viikon 16 lopulla. Lähinnä sen takia, että se voidaan ottaa huomioon työssäni (voi olla pientä riskiä väkivallalle). Eihän sun täydy kertoa vielä, jos siltä tuntuu, ettet halua kertoa. Voihan sitä kertoa, vaikka sitten kun alkaa näkyä. Ja todellakin tärkeintähän on, että sun pikkuisilla on kaikki hyvin ja sun ja heidän hyvinvointi menee kaiken ohi =)

Paiju Ai teillä on nyt perhevalmennus? Meille sanottiin ekassa neuvolassa, että tulee sitten kutsu (muistaakseni joskus raskauden puolen välin jälkeen). Kyllä me aateltiin mennä, mutta miehen vuorotyö voi aiheuttaa sen, että mun täytyy joskus mennä yksin. Mitä kaikkea teillä päin siihen kuuluu? Mulla tuntu tänään kuplintaa myös :heart: , ei tuntunu samalle kuin ilmavaivat.
 
Unohtu muuten kirjoittaa, että hieman hymyilytti tänään työpaikalla, kun ihmiset yritti muka vaivihkaa vilkuilla mun mahaa. Näki, että ne mietti, et oonko raskaana vai onko tullu kesäkiloja :LOL: Mulla oli päällä sellanen hame ja toppi, että kyllä mahan näki. Ne jotka tietää, että olen raskaana sano, että ihan on vauvamasun näkönen, eikä näytä kesäkiloilta.
 
Hanuu Ihana juttu! :heart: Vitsit, ko toivoo itsekin näkevänsä jotain yhtä ihanaa vielä.. =)

(.) Huomenna eka äitiyspoli. Jännittä hiukan, mut toivottavasti kaikki ois hyvin edelleen!


Nonna ja arvoitukset 11+0 *poks!
 
Heippa,

Kesälaitumilta palauttu takaisin töihin ja on taas aikaa kirjoitella :)
Täällä on tänään ylitetty puoliväli eli rv 20+0 on tänään. Tosin meidän kaksikko ei varmasti pysy enää toista mokomaa kyydissä, mutta toivottavasti aiankin lähestulkoon.

Meillä oli viime pe rakenneultra ja tyttöä ja poikaa lupailtiin saapuvaksi.
Rakenteet kaikki kunnossa. Tyttönen painoi 250 g ja poika 310 g. Vähän olin huolissaan kokoerosta, mutta lääkäri sanoi että ei tarvitse murehtia, joten yritän nyt uskoa lääkäriä. Tyttö kasvaa edelleenkin viikkojaan vähän pienempänä (niinkuni alusta asti) ja poika viikkoja vastaavana. Olen tietysti saanut siitä kauhean paniikin aikaan ja tänään soittelin vielä lääkärille ja hän sanoi, että molemmat ovat käyrillä, joten kaikki on hyvin.

Mun on kauhean vaikea edelleen olla onnellinen. Jotenkin toi lapsen saaminen oli niin työn ja tuskan takana etten vieläkään usko että me voitaisiin sada lapsia. Se kaikki heijastuu mun ajatteluun ja mietin kaikki pahimman kautta. Se on itselle kauhean rankaa ja myös miehelle kun hän yrittää mua tukea ja kannustaa, että kaikki menee hyvin. Olen miettinyt, että pitäisikö mun mennä juttelemaan johonkin asiasta, ottaa vaikka yhteyttä neuvolaan.

Tosi kurja, kun en oikein osaa nauttia tästä raskaudesta vaan pelkään koko ajan jotain. Onko kenelläkään samanlaisia ajatuksia vai oletteko pystyneet selättämään lapsettoman identiteetin?

Anteeksi omanapaisuus, syvennyn teidän kuulumisiin nyt paremmin.

Tytti
 
(.) Np-ultra takana ja hienosti meni. Laitan tänne lyhyesti; A vauvalla 0,4 ja B vauvalla 0,8. Kokoa pikkuisilla elosalamilla oli 49mm ja 49,1mm. Kaikki oli ultraajan mielestä todella hyvin ja naureskeltiin pikkuisia sukeltajia kaikki kolme, kun mieheni oli mukana kanssa. =) Kyseli tuo kätilö? millä viikolla olen mielestäni ja kerroin viikkoni. Ultralaite laski viikoiksi 11+5, mut todellisuudessa se on kyllä 11+1 tänään..... Laskettuaika pidettiin samana eli 2.3.11. Kätilö sanoi, et rv38 käynnistetään, jos A vauvan tarjonta on hyvä. Omassa mielessä kyllä ajattelin, et miusta nuo vilperit taitaa tulla ulos jo aiemminkin...Tarkoittaakohan tuo sitä, et miun mammaloma alkais jo joulukuun lopussa tai sit tarpeen vaatiessa jo aiemmin? No sinne on viel matkaa...

Tytti Varmasti meillä lapsettomuudesta kärsineillä on vaikeampi nauttia raskaudesta ja luottaa onnelliseen loppuun kuin helpostiraskautuneiden. Toki molemmilla on aivan varmasti samoja huolia ja pelkoja.

Sitä varten neuvolat ovat, että tukevat ja neuvovat vanhempia sekä lasta - ei "vain" lasta varten. Sieltä kautta he ohjaavat keskustelemaan esim. psykologin kanssa, jos tarve sitä vaatii. Joillakin voi jo raskauden aikana ilmetä masennusta ym. saatikka synnytyksen jälkeen. Soita ihmeessä neuvolaan, kun jo pelkästään puhelimessa puhuminen ymmärtävän ihmisen kanssa voi tehdä ihmeitä ja saada ajatukset kirkastumaan.

Olen välillä miettinyt, et vois itse mennä puhumaan asioista jonkun kanssa, kun kaksoset tulossa ja välillä pelottaa oma riittäminen lasten syntymän jälkeen. Sitten toki taas välillä tulee mieleen ne ajatukset, jolloin pelkää, et ei kuitenkaan pääse "maaliin" saakka, vaikka on tuplamahdollisuudet....

Voimia ja positiivisia ajatuksia kaikille meille ihanille naisille, tuleville äideille! :hug:


Nonna ja sukeltajat 11+1

 
tytti82 Onnittelut tyttö- ja poikalupauksesta =) Mullakin oli alussa pelkoja ja huolia aika paljonkin, mutta nyt ne ovat pikkuhiljaa helpottaneet ja jääneet vain taka-alalle (eivät ole mielessä niin usein). Välillä pystyn jopa nauttimaan raskaudesta. Mutta ikinä en tule unohtamaan lapsettomuuden aiheuttamia tunteita ja olotiloja. Olen samaa mieltä kuin Nonnakin, että soita ihmeessä neuvolaan tai kerro tunteistasi seuraavalla kerralla. Uskon, että saat sieltä apua itsellesi. Voimia sinulle :hug:

Nonna78 Ihanaa, onnittelut hienoista ultranäkymistä! Ymmärrän kyllä, että teitä tulevia kaksosten äitejä mietityttää oma riittäminen lasten syntymän jälkeen. Siihenkin varmaan saa tukea ja neuvoa neuvolasta ja monikkoperheillehän on omia keskustelupalstoja täälläkin ja varmaankin löytyy myös jotain yhdistyksiä. Mulle sanoi lääkäri aikoinaan, että kaksosraskauksista äitiysloma alkaa aikaisemmin (en kylläkään muista enää, että millä viikolla).
 
Hanuu,Tytti ja Nonna Onnea hyvistä ultranäkymistä :flower: voikun viiden päivän päästä omakin nt-ultra menisi hyvin.

Miulla on Tytti noita ihan samoja tuntemuksia. En oikeen millään uskalla olla onnellinen tai miettiä tulevaisuutta, muutama kerta ollaan miehen kanssa innostuttu maalailemaan meidän tulevaa "double trouble"-arkea ja joka kerta mulle on tullut sellanen olo että vielä ei uskalla eikä saa iloita, jos kaikki ei kuitenkaan sujukaan hyvin. Ja jollain tasolla edelleen miellän itseni "lapsettomaksi". Koko ajan toivon että tämä pelko-olo katoaisi raskauden edetessä, mutta voihan se olla että loppuun asti himmailen. Onneksi mies ja muutama ihana kaveri mua kannustaa rentoutumaan ja nauttimaan, ja ehkä se tässä pikkuhiljaa onnistuukin :heart:

Vilkas ja pikkuset 11+1
 
Tytti onnea puolivälistä. Tosi hieno rajapyykki! Kannatan edellisiä, käy juttelemassa jos tuolta tuntuu, helpompi se kai nyt on ajatuksia työstää ennen kuin synnytyskuviot lähestyy? Kyllä minullakin on edelleen lapsettoman identiteetti enkä 'yllätyisi' jos jotakin 'taas' menisi pieleen, mutta olen kyllä joka ikinen päivä iloinen tästä raskaudesta ja vähä vähältä uskon enemmän että se epäonnisuus liittyi vain siihen raskauden alullepanoon.

Tytti, Vilkas ja muut tuplat Luin jostain, että IVF-kaksoset syntyvät vielä useammin aikaisin kuin muut, joten olkaa valmiina sitten talvella ;)

Nemi kyllä ne pulputukset ovat varmaan sitä itseään. Nyt on ainakin tuntunut niitä melkein joka päivä. Olen alkanut miettiä ovatko sellaiset painontunteet jotain asennonmuutoksia, mutta niitä tulkitessa mennee vielä tovi..
Perhevalmennuksessa on 4 kertaa 'jotain', kai raskauden, synnytyksen ja vauvanhoidon ohjeistusta (?), kuulemma selviää ekalla kerralla. Ja sitten se fysioterapeutin neuvonta ja sairaalakäynti. Onpas sitä paljon asioita joista ei tiedä mitään, ihan uusi maailma avautuu!

Nonna ihania kuulumisia!

 
Paiju Mullakin on painontunteita =) ja olen aatellu, että ne johtuis jotenki vauvan liikkeistä :heart: Pulputuksia tuntuu kyllä, mutta ei niitä vielä aina edes rekisteröi. Kuulostaa kyllä ihan mielenkiintoisilta noi perhevalmennuksen sisällöt, varsinkin meille ekakertalaisille, joille kaikki on vielä ihan uutta ja outoa.

Olen nyt ollut pari päivää töissä lomien jälkeen ja kyllä on ollu veto poissa kotona. Töiden jälkeen nukun vähintään vajaan tunnin ja sitten loikoilen vielä jonkun aikaa ennen, kun pääsen ylös. Lievää pahaa oloa on ollu myös havaittavissa. Toivottavasti tää helpottaa, kunhan pääsee taas työrytmiin kiinni. Hermotkin on vähän tiukalla ja miehelle on tullu tiuskittua :ashamed:
 
Moikka!

Kävin tässä aamulla neuvolassa ja kaikki vaikutti hyvältä. Mulla on hb yleensä aina n. 120 ja nyt se olikin 132! Ilmankos olen ollut niin pirteä viime aikoina :) Sydänääniä kuunnellessa vauveli riehui oikein kunnolla, potki jatkuvasti anturiin oikein kunnon kumauksia. Mikähän jalkapalloilija sieltä oikein tulee :D
Liikkeitä olen tuntenut jo pari-kolme viikkoa, mulla on istukka takaseinässä. Hauskoja muljahduksia ja sellaista ikäänkuin varpailla tehtyä räpellystä.
Muutenkin olo on ollut viime aikoina loistava kun kaikki etovat olotilat ja väsymys on helpottanut. Nyt vaan odotellaan, että vatsakumpu kunnolla kasvaisi. 1,5 kg on tullut painoa ja kaikki tavalliset vaatteet mahtuu päälle. Ehkä hieman kiristää jotkut housut vyötäröstä, mut ei ole ainakaan ihan vielä tarvetta ostaa mammahousuja :)

Viime sunnuntaina oltiin neljännen kummilapsemme ristiäisissä. Kyllä on suloinen tyttö :heart: Voidaan nyt opetella kummitytön avulla vauvanhoitoa:)
Kädet tuli kipeäksi vauvan pitelystä kun varmaan jännitin niin kovasti pikkuisen pitelemistä. Pitää varmaan alkaa treenaamaan käsilihaksia tulevaa varten :whistle:

t: illusia76 ja rv17 tasan
 
Illusia ihanan hyvät neuvolakuulumiset! Minäkin olen miettinyt miten se kantaminen sitten sujuu, on jo valmiiksi selkävaivaa. Pitäisi vaan saada jumppa taas käyntiin niin siitähän se sitten

Nemi töissä väsyttää todentotta. Minäkin nukun päikkärit joka päivä ja pitkät yöunet. nyt on vielä flunssa niin tuntuu, että kestouupumuksen puolelle alkaa mennä. Onneksi syksyksi on tiedossa joustavammat työkuviot.
 
illusia76 Kiva kuulla sustakin ja vielä hyviä uutisia!

Pitipäs tänään vähän hillitä itseäni töissä :kieh: Yksi mies kerto lukeneensa tiedelehdestä, että miesten lapsettomuus periytyy, kun tehdään keinohedelmöityksiä huonoilla siittiöillä. Sitten alko kuulua kaikenlaisia kommentteja aiheesta ihmisiltä, jotka ei siitä mitään tiedä, eikä todellakaan ole omakohtaisia kokemuksia :headwall: Yksikin mies nauro, että lääkäri toteaa jonku spermasta, että "ihan täysiä suutareita kaikki". Voi herran jestas, että multa nousi savu korvista. Olin hiljaa ja pureksin hampaita. Ois kyllä tehny mieli vähän antaa kommenttia, mutta enpä viitsiny. Olis heti kaikki arvanneet, että ollaan käyty hoidoissa. Vaikka en sitä tietenkään häpeäkään, mutta ei se kaikille kuulu. Vähän olis hirveää ollu jonku miehen kuunnella keskustelua, jolla itellään olisi siittiöiden laadussa häikkää! Kyllä ihmiset osaa sitten olla ajattelemattomia!
 
hammaskivet otettu pois, luultavasti säryt siis johtuivat niistä.Tiistaina kävin nlassa ja painoa tullut 400g kahdessa kk dessa lisää,mut ehtiihän tässä..kuunneltiin sykettä ja täti on hieman pettynyt kun sanoin että joo, mulla on dobbler jolla oon kuunnellu kotona.Muutenkin MUA NIIN ÄRSYTTÄÄ sen tädin asenne, mä varmaan jossain vaiheessa avaudun asiasta, mies meinas jo avautua.Ensinnäkin kun tää raskaus ei oo alkanu mitenkään helposti niin mä toivon että se jotenkin huomioitaisiin ja että tää lapsettomuus varjostaa koko raskautta ja on osa mun elämää aina!Mun mielstä jokaista odottajaa pitäis kohdella YKSILÖNÄ.En mä tietenkään tarkoita että pitäis jotenkin nostaa jalustalle tän asian takia ,mutta pikkasen vois huomioida kuitenkin.Sitten tää että kun ei saa syödä sitä ja tätä se pitää mua jotenkin IDIOOTTINA ja LAPSENA etten tiedä mistään mitää..Anteeksi tämä purkaus mutta kyllä niin kypsytti! :eek:
 
karmilla Hienoa, jos kivut johtui hammaskivestä ja kivut ovat nyt poissa! Eipä mitään, tämähän on hyvä paikka purkautua, kun ärsyttää! Mulla on tullu sellanen olo, ettei neuvolassa henkilökunta edes hirveästi tiedä lapsettomuushoidoista :eek: En tiiä voiko se edes olla mahdollista. Mua on häirinny se, että meiltä ei ole kysytty mitään syytä miksi on käyty hoidoissa, eikä muutenkaan kyselty mitään. Tulis tosiaan enemmän yksilö-olo, jos ois kysytty jotain.

Vakuutuksista Lueskelin toisia keskusteluketjuja ja aika monessa puhuttiin vauvavakuutuksista. Eli oletteko meinanneet ottaa ja mistä? Entä milloinhan sellanen pitäisi ottaa, jos haluaa ottaa? Ja onko jollakin muita vinkkejä / neuvoja vakuutuksiin liittyen?
 

Yhteistyössä