***LOPPUKEVÄÄN 2010 HOIDOISTA PLUSSANNEET***

Paiju toivottavasti flunssa helpottanut ja olet selvinnyt ilman "supistusaivastuksia"

Ihana kuulla että niin moni on tässä päässyt kuulemaan pienten sydänääniä :heart: Nonna löysikö siun lääkäri sydänäänet? Voi kun itsekin pääsisi pian kuuntelemaan =)
Tein pienet sukeltajat Nonna on kyl todella samiksia mittojen suhteen =) taidetaan olla ääripäitä kun pienet erot kait ei identtisillä kaksosilla normeja, mutta aikalailla samoissa mennään!

Miun pitäisi kai soitella neuvolaan ja varata se lääkärikäynti kun se oma neuvolatätini ei halunnut minulle sitä varata ennen kun tiedän onko äitiyspolin kautta lääkärikäynti...

Vakuutuksista vielä, en ole vielä tarkemmin hintoihin perehtynyt, mutta jos lapsella ilmenee joku krooninen sairaus niin sittenhän sen hinnan saa nopeasti takaisin... miehen pojalla atoopinen ihottuma + allergioita ja niiden vuoksi molempien lapsien vakuutukset ikään kuin maksaneet itsensä takaisin. Sama tilannehan se aina on vakuutuksissa että jos ei mitään tapahdu niin ovat kalliita ja turhia, mutta sitten jos jotain käy niin sitten se vakuutuksettomuus harmittaa =)

Toivottavasti Milonalta kuuluisi pian hyviä uutisia ja hematooma olisi pienentynyt ja kadonnut :flower:
 
Do dii...Neuvolasta päästy pois. Ilmeisesti kaikki oli hyvin, ko lääkäri ei juurikaan mitään mihinkään kommentoinut. Tuntui olevan hiukan kuutamolla. Ei miulle pahaa mieltä jäänyt, mut jotenkin olisin toivonut jotakin kommentointia ja valistusta... Painoni oli laskenut melekin kilon, vaikka luulin lihoneeni ainakin 3kg. Ilmeisesti maha vaan kasvaa ja toivottavasti pikkuiset siellä myös. Sydänäänet kuului hyvin. Ihana kuulla ne. Lääkäri tosin ei ollut varma kuunteliko vain yhden vauvan ääniä, mut joka puolella masua nuo äänet kuului, nih itse oletan molempien sykkeiden kuuluneen hyvin. Kerran jopa aika lujaa. Sitten otettiin papa vielä. Huoneessa ei ollut sisäultralaitetta, joten hiukan jäi vaivaamaan miten pikkuiset on kasvaneet. :| Kai mie menen jossain vaiheessa yksityiselle, jotta nähdään miten sisällä voidaan. Toistaiseksi nuo sykkeet rauhoittaa mieltä..

Nonna ja sukeltajat 12+3
 
Hanuu Muutaman viikon päästä / sisällä alat varmaan tuntemaan liikkeitä, riippuen vähän missä istukka sijaitsee =) Ihanaa, että kuulit sydänäänet!

Nonna78 Aika jänniä noi neuvolakäytännöt. Meillä käydään neuvolassa kerran kuukaudessa, vaikka olis yksöisraskauskin. Ihan hyvä mun mielestä, niin pääsee purkamaan sydäntään / kuulemaan muuten onko kaikki ok. Mun vauvaopus on neuvolasta saatu kirjanen vauvan odotus, paijulla taitaa olla sama :) En ole vielä lainannu mitään varsinaista kirjaa, mutta voisin kyllä senkin tehdä. Pitääpä laittaa toi sun lukema opus muistiin. Hyvä, että neuvolalääkärillä meni hyvin ja kuulit sydänäänet :heart: :heart: Milloin pääset seuraavan kerran ultraan katteleen pikkuisia? Ymmärrän kyllä, jos tekee mieli käydä yksityisellä katsastamassa tilanne! On se vaan kumma tuokin käytäntöjen erilaisuus! Me on päästy yhtä kertaa lukuun ottamatta joka kerta näkeen ultralla pikkusen tilanne.

Vilkas75 Meillä kans kokemusta siitä, että vakuutukset on TOSI tarpeellisia silloin, kuin jotain sattuu. Alkukesän vesivahinko meni täysin vakuutuksen piikkiin =) Jos omasta pussista olis menny, niin n. 20000e lasku ois tullu :$ Eli, kyllä mekin varmaan vakuutus otetaan, kun ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu...

Eilen illalla oli toinen isompi kipukohtaus vasemmassa nivusessa. Kaipa se on sen merkki, että pikkunen kasvaa ja venyttää yksiötään isommaksi =)
 
Käytiin tänään ylim.ultrassa..vauvalla näytti olevan kaikki rakenteet ok,oli ihanaa nähdä kuinka se sielä heilui ja pomppi koko ajan melkein kädet silmien edessä...Oman laskurin mukaan ollaan 18 tasan ja sielä saatiin viikko eteenpäin eli 19+0.
Taas mä jauhan tätä samaa mutta on niin EPÄTODELLINEN olo että voinko MINÄ/ME tosiaan saada se lapsi, tämä lapsettomuus istuu minussa niin syvällä..vaikka monen mielestä olemme päässeet helpolla jos se tästä ekasta hoidosta nyt tulee.Mut tää raskaushan on mulle hyväks koska mä oon MULLE NYT KAIKKI HETI ihminen, nyt ei todella auta kun ODOTTAA!

oireita ei ole muita kun liitoskivut,kohtu kasvaa ja se yöllinen pissalla juokseminen..oikeen odotan että tulis jotain ruokahimoja..nyt kun saa pakottaa itsensä syömään ja miettii että syönkö nyt varmasti tarpeeks jne
 
Nemi Hienosti teillä hoidetaan ja seurataan! =) Menen seuraavan kerran neuvolaan 15.9. ja äitiyspolille rv 18-20, tuo aika annetaan lähempänä. En todellakaan tiedä milloin pääsen seuraavan kerran ultraan ennen äitiyspolia, ellen varaa aikaa yksityiselle. Aion kyllä ottaa tämän puheeksi. Neuvolatätini kyllä antoi ymmärtää, et koeta päästä TYKS:iin seurantoihin kanssa, koska siellä asiat hoidetaan paremmin - rivien välistä ymmärsin noin. Onhan se varmasti totta, mutta ei tuon ultraamisen pitäisi olla hankalaa täälläkään. Onneksi muualla sentään toimii asiat mainiosti!

Neuvolan kirjaset luin kanssa, mutta pitänee hankkia/ lainata kaksosia erikseen käsittelevä teos. Tosi vähän kerrotaan tuplista mitään ja varsinkin esikoita odottavana tiedonjano on melkoinen... =)

(.) Eilen otettiin papa, vaikka sanoin ettei koskaan otoksissa ole ollut mitään häikkää ja muistaakseni TYKS:ssä se otettiin. Nyt on sitten supistellut aika mehevästi ja varasin ajan Mehiläiseen yleislääkärille, kun en julkiselle puolelle jaksa mennä odottamaan. Kärvistelen 14 asti töissä ja sit toivottavasti saan muutaman päivän lepoaikaa, jotta supistelut loppuisi. Eihän tässä vaiheessa kuulu mitään suppareita olla? Eikä papakokeenkaan saisi tuollaista aiheuttaa, vai? Lääkärillä kyllä kesti hetki ennen kuin sai välineensä kohdalleen, jotta näki mitä halusi tuolla tunnelissa. Itse papan otto ei juurikaan tuntunut enää missään tuon jälkeen. Oon mie kanssa tapaus, mut pakko miun on päästä lääkärille purkamaan huoleni..

karmilla Ihania ultrakuulumisia teillä! :heart: Rakenneultran jälkeen on varmasti vielä helpottuneempi fiilis raskauden onnistumisen suhteen? Mie ainakin uskon niin. =) Koeta syödä riittävästi, itseä kuunnellen ja ota sallittuja vitamiineja, jos epäilet ettet ravinnosta niitä saa. Jostain luin aikoinaan, et nykymaailmassa odottavat äidit saavat hyvin ravintoa ja vitamiineja, et vauvat syntyvät suurempina kuin ennen vanhaan. Tuo siis koski normaalisti edennyttä raskautta ja täysiaikaisena syntyneitä.

Kaikkea hyvää ja voimia masun kasvatteluun!

Nonna ja sukeltajat 12+4
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä!

ON: Kotiin pääsin sunnuntaina ku tulehdusarvot laski. Mut vuoto jatkuu edeleen ja sehän voi taas aiheuttaa uudestaan tulehduksen. Keskiviikkona kävin kontrollissa ja lääkäri sanoi et paremmalta näyttää ku viikko sitten, mut ei hyvä tilanne edelleenkään. Eli hematooma on kohdunsuulla ja istukka alhaalla muttei suulla ja vuoto tulee istukan reunasta. Ja sikiöiden välissä oleva hematooma on pienetynyt viikossa hyvin. Ja pikkuiset olivat virkeitä ja kasvaneet hyvin :heart: :heart: Mutta suurin ongelma on juuri se kohdunsuulla oleva hematooma. Nyt pitää vaan yrittää toivoa, että istukka nousee ja lakkaa vuotamasta. Seuraava kontrolli on vasta kolmen viikon päästä ku on rakenneultra. Mut jos vuoto lisääntyy tai kuume nousee niin pitää sairaalaan mennä heti. Sairaslomalla olen ens kuun loppuun asti ja jos raskaus jatkuu, niin sairasloma jatkuu äitiysloman alkuun asti.

Vakuutuksista otettiin ensimmäiselle se syntymättömän lapsen vakuutus ja otettais kyllä nytkin, muttei taideta saada :(

Lapsettomuuden tuska ei ole multa ainakaan väistynyt mihinkään, vaikka meillä yksi ihanainen lapsi onkin. Mulle lapsettomuus on jättänyt niin suuret arvet, että ne tuskin koskaan paranee. Mäkään en osannut nauttia ekan odotuksesta ollenkaan, vaan pelkäsin kaikenaikaa vaikka odotus hyvin sujuikin. Olin ihan varma ettei mulle sitä lasta suoda ja mua ei pystynyt kukaan puheillaan rauhoittamaan. Enkä ole näitä myöhempiä hoitorumbia kokenut yhtään sen helpompana kuin ennen lasta, ikävä kyllä yhtä raskasta on ollut henkisesti.

Liikkeistä välillä tuntuu, muttei päivittäin. En tunne potkuja vaan sellanen jännä painontunne tulee ja sikiöt voi silloin tuntea käteen, tuntuvat kovilta möykyiltä :D

Kaksosten-seuranta mulle sanottiin np-ultras et erimunasia kaksosia seurataan rv20 vkolta eteenpäin kuukauden välein. Jos samanmunaiset niin seuraava kontrolli np-ultran jälkeen ois ollu jo kahen viikon päästä.

Ja onnittelut kaikille jotka ultrassa olivat käyneet ja hyviä uutisia saaneet :flower: :flower: :flower:


Milona ja pikkuset 17+5
 
Voi MILONA, paljon haleja sulle :hug: Kiva että olet kuitenkin kotiin päässyt.Kyllä näitä tuntemuksia ei voi ymmärtää kukaan muu kun toinen samassa tilanteessa oleva tai samoja kokenut :heart:

Mä ajattelin jossain vaiheessa avata suuni siitä kohtelusta mitä oon neuvolassa saanut, ajattelin ihan kirjallisesti antaa palautetta siitä, että nykyään kun nämä HOITOLAPSET" ovat jo aika yleisiä niin kyllä neuvolassakin siihen asiaan pitäisi kiinnittää huomioo, kohdella jokaista odottajaa YKSILÖNÄ.En sitten tiedä että johtuuko se kätilön /terkan iästä pelkästään ettei osata suhtautua"hoitolaisiin vai siitä ettei ole tietoa.Vaikka nykypnä luulisi sitä olevan saatavan joka tuutista.
Oma terkkani on tehnyt noita hommia 30 vuotta ja sen kyllä huomaa...no se siitä.Mukavaa viikonloppua kaikille.
Mulla alkaa just 8pv työputki :wave:
 
karmilla Hienoa, että näitte ultrassa pikkusella kaiken olevan hyvin :heart: Ei meistä kukaan hoidoissa käynyt helpolla pääse, vaikka ekassa hoidossa onnistuiskin. Ihan varmasti teilläkin surua ja murhetta on ollut TÄYSIN riittämiin :hug: Koitahan saada syötyä ja voimia työputkeen! Kyllä minäkin varmaan jossakin vaiheessa annan palautetta neuvolassa, että pitäis paremmin ottaa huomioon hoidoissa käyneet. Ihan oikein, että aiot aukaista suusi. Jospa asenteet paranis joskus, hitaasti mutta toivottavasti varmasti...

Nonna78 On kyllä ihmeellistä, että teillä on niin vaikeaa päästä ultraan! Yrittäkää päästä sinne TYKS:in seurantaan, jospä tilanne sitten paranis. Onpa erikoista, että sulta otettiin nyt papa, mulle sanottiin, että otetaan sitten synnytyksen jälkeen vasta. Toivottavasti supistelut loppuu pian! Tuuhan kertoon mitä lääkärillä sanottiin!

milona Ihana kuulla, että olette päässeet kotiin ja että tilanne on parempi! Toivottavasti istukka nousee, vuoto loppuu ja hematooma katoaa pian kokonaan :hug: Onneksi pikkuiset voivat hyvin :saint: Tsemppiä ja voimia sinulle ja pikkuisille!
 
Milona aivan ihana kuulla! Tuo kuulostaa tosi lupaavalta, ei toki jännitys ohi ole, mutta paljon valoisammalta kuin viikonloppuna kuulostaa kaikille kolmelle! :heart: :heart: :heart: Ja kiitos valaisevasta tiedosta, että ne välillä tuntuvat kovat möykyt on se sikiö (no mikäpä muu, mutta en vain ole tottunut ajattelemaan).

Karmilla myös hyvät uutiset sulla :) Ja olen samaa mieltä että kyllä se lapsettomuus
on jäänyt osaksi elämää ihan selvästi, jotenkin on niiiin tottunut epäonnistumaan siinä raskaaksi tulemisessa että joka päivä ihmetyttää että on näinkin pitkällä.

Nonna multa vaan neuvolassa kysyttiin koska oli papa otettu ja vuoden sisällä riitti, ainakin toistaiseksi.

Nemi hassua että mulla oli noita nivuskipuja jo aikaa sitten, nyt ei ole enää ollut. No ehkä ne kohta palaa. Toivottavasti eivät ole liian kivuliaita?

Meillä edetään liikerintamalla: tänään tuli sellaiset potkut, että mieskin tunsi mahan läpi ja minua sattui. Olin kyllä innoissani, jotenkin se tuntui isolta asialta että mieskin pääsi vähän konkreettisemmin mukaan vatsan tapahtumiin ekan kerran! Mutta minkäköhänlainen jätti sieltä on tulossa kun nyt jo tuollaisia pistelee..
 
Milonalle Voimia ja peukutan täällä kovasti, et hematooma katoaisi pian-heti-oitis. Onneksi pikkuiset kuitenkin voivat hyvin! :hug:


(.) Eilen kävin Mehiläisessä lääkärissä ja lähettivät miut ensiapuun heti. Siellä sit laitettiin vuoteeseen odottamaan gynekologia. Miut tutkittiin ja ultrattiin. Kovasti ihmettelivät miksi ihmeessä miulta otettiin papa, koska se otetaan raskauden jälkeen ja kerran miussa ei ole mitään vikaa ja Tyksissä oli otettu alle vuosi sitten. No levossa olen viel maanantain ja saikkua jatketaan, jos tilanne ei ole normaali. Nyt ainakin tuntuu jo paljon paremmalta, kun oon maannut sängyssä tai soffalla koko ajan. Niin ja pikkuisilla oli masussa kaikki tosi hyvin, kuulemma. =) Tämä gyne kertoi lapsiveden määrästä, kohdunkaulasta ja pikkuisten olemuksesta. Heti tuli parempi mieli, kun sai rauhoittavia uutisia... Sanoi muuten senkin, et miun pitäisi ottaa yhteys Tyksiin kanssa jatkossa, ko siellä pikkuiset ovat alkunsa saaneet hoitojen myötä. Otankin sitten, jos sellainen tilanne tulee, ko kerran "lupa" annettiin.... =)


Säikähdyksellä pääsin ja nyt koetan chillailla kotona.

Tsemppistä kaikille!


Nonna ja sukeltajat 12+5

 
Paiju On mullakin ollut nivuskipuja aikaisemminkin, mutta keskiviikkona ne olivat paljon kivuliaampia. Onneksi eivät kestäneet kovin kauaa, eikä ole sen jälkeen tullut :whistle: Kyllähän ne vähän säikäyttää, vaikka tietääkin, että kovatkin kivut voivat kuulua asiaan. Ihanaa, että sulla tuntu kunnon potkut :heart: ja että miehesikin sai ne tuntea :D Tulee varmasti isällekin konkreettisemmaksi, että sun masussa ihan oikeesti kasvaa lapsi. Ei se välttämättä mikään "jätti"lapsi ole, jos sulla istukka vaan on sellasessa paikassa, että tunnet liikkeet kunnolla =)

Nonna78 Hienoa, että pääsit tutkimuksiin ja kaikki oli pikkusilla kunnossa :heart: :heart: Ota tosiaan yhteyttä TYKS:iin, et pääset kunnon hoitoon. Kannattasko sun mainita tosta papan ottamisesta neuvolassa? Ja sanoa, mitä sen ottamisesta seurasi? Nyt vietät oikein rauhallisen viikonlopun ja maanantain ainakin ja nautit miehesi passauksesta ;)

Sanomalehteä lueskellessani osui kotiosuudessa silmiin aivan ihanat lastenhuoneiden seinämaalaukset :heart: Tytön huoneessa oli My little pony maalaus ja pojan akvaariomaisema. Leikkasin kuvat talteen inspiraatioksi. Mies kyseli kauhuissaan, että mitä pitääkö huone maalata jo uusiksi, kun vasta saatu remppa valmiiksi :LOL: Tuumasin, että lähempänä vauvan tuloa varmaan innostun maalaamaan yhteen seinään jotain, mutta muille seinille ei tehdä mitään (ainakaan vielä).

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille ja hyviä vointeja äideille ja pikkuisille!
 
Heippa kaikille! En ole pitkään aikaan jaksanut kirjautua palstalle, vaikka lueskellut kyllä olen. Tosi iloinen olin milonan kotiinpääsystä - toivottavasti nyt kaikki alkaa mennä vähitellen parempaan ja parempaan suuntaan! Muittenkin hyvät kuulumiset ilahduttavat.

Vakuutukset aiotaan mekin ottaa. Meillä on Pohjantähdessä muut vakuutukset ja niillä näyttäisi olevan hyvät syntymättömän lapsen vakuutukset, joten sieltä sitten. Kohta niitäkin pitää ruveta aktiivisesti hakemaan. Uskomatonta miten aika kuluu kuitenkin nopeasti, vaikka aluksi tuntui, että päivät matelevat hullun hitaasti.

Mulla on kesäloma menossa ja se on kulunut tiiviisti tekemättä ei mitään. Olen edelleen lähes päivittäin torkkujen tarpeessa, vaikka se alun intensiivinen väsymys on onneksi ohi. Neuvolassa 17. päivä kuunneltiin vihdoin ekaa kertaa sydänääniä - tähän saakka ollaaan saatu katsella ultrakuvia. Kivaltahan se jumputus kuului ja molempien pikkuisten äänet löytyivät. :) Viime päivien aikana on olo alkanut todella tuntua RASKAANA olevalta: Maha on kasvanut selvästi, vaikka kuukauden sisällä ei ollut painoa tullut kuin 200 grammaa. Kaksosmaha näköjään todella kasvaa yllättävän nopeaan...

Onpas taas omanapainen teksti... :ashamed: No, jos ensi kerralla jaksaisin paremmin taas kommentoida. Nyt menen nukkumaan. :)

PetKat + ihmistaimet viikolla 17+5
 
Heippa taas pitkästä aikaa =)

Lueskellut olen välillä, kommentointi on kyllä jäänyt vähiin :ashamed:
milonan tarinaa olen seurannut sydän sykkyrällä, mutta onneksi kaikki näyttää jo paremmalta ja saat olla levossa nyt loppuraskauden. Toivotaan, että se istukka lakkaa vuotamasta ja hematooma katoaa itsekseen :heart:

Onnittelut kaikille neuvolakuulumisista ja ultrakuulumisista sekä liikkeistä :heart:

Täällä elellään normaalisti. Iskias on kamalaksi äitynyt töissä, ärsyyntyy varmasti siitä jalkojen päällä olemisesta. Välillä ei meinaa päästä kävelemään ja välillä on sitten parempiakin päiviä. Kotona ollessa en ole kipeä.

Vakuutuksista pyysin juuri tarjoukset muutamasta paikasta, mutta aikasta hintavia näyttävät olevan. Ehkä kuitenkin otamme vakuutuksen varmuuden vuoksi.

Liikkeitä en itse vielä tunne ja sekös harmittaa. Mutta en ole mitään stressiä siitä repinyt, onhan ihan normaalia, että esikoisodottaja alkaa tuntea liikkeet vasta vaikka rv 20+. Seuraava neuvola on viikon päästä ja rakenneultra kahden viikon päästä. Täällä on kyllä neuvola-ajat kuukauden välein, vaikka on pikkukylä kyseessä =)

Neuvolasta: mulla on vanhemmanpuoleinen neuvolantäti, mutta AH, niin ihana ihminen. Ja hän on kaikille ihana ja sympaattinen, ei syyllistä eikä syyttele ja aina ystävällinen. En ole saanut mitään erikoiskohtelua siksi, että meillä on hoitovauva tulossa, enkä koe sellaista kaipaavanikaan. Ekalla kerralla sain ehkä enemmän ymmärrystä keskenmenonpelkooni ja siihen, etten kovin hyppinyt riemusta kattoon vielä. Muuten en koe mitään enempää tarvitsevani. Siksi en ehkä ihan päässyt sisälle teidän juttuihin, että neuvolassa pitäisi saada enemmän huomiota, kun on hoidoilla tehty vauva? Mutta mulla tietysti siitä onnellinen tilanne, että tuo täti on tosiaan niin mahdottoman mukava ja empaattinen jo muutenkin olemukseltaan. Olisi varmasti eri tilanne, jos kävisin jollain työhönsä kyllästyneellä akalla :| Tottahan se on, että tässä ollaan niin isojen asioiden kanssa tekemisissä, että on ikävää jos kemiat eivät neuvolahenkilökunnan kanssa käy yksiin.

Ihanaa alkusyksyä kaikille =)

Pikkuperho ja beibi rv 18+3 :heart:
 
vakuutuksista... Likalla on vakuutus, joka todella on maksanut itsensä takaisin moneen kertaa! Mikä helpointa, ei tarvitse käyttää arvauskeksuksen palveluita vaan voi huristella suoraan yksityiselle!

Milona: Hyvä että tulehdus helpottaa! Toivotaan parasta! :heart:

Nonna78: Hui! Nyt sit vaan ihan rauhassa, että supparit pysyvät poissa!

Minulla on kans jo melki kahden viikon ajan tuntunut kunnon potkut. Ja mies tuntee ne myös! Likka kysyi yhtenä päivänä et "Äiti miten sulla on noin iso maha?" :heart: Kerroin sit et siellä kasvaa vauva, johon hän totesi et ai jaa ja jatkoi leikkiä. Ikää siis 2.5v.

Uutena vaivana täällä myös iskias! Ikinä ennen ei oo ollu ja nyt kun olin viikonlopun loman jälkeen töissä niin eilen lähti vasen jalka alta! Nyt pari päivää saikkua ja sit uus yritys töihin! Ihan naurattaa et ihan kaks päivää pystyi töissä oleen. En kyl tosiaan haluais vielä jäädä sairaslomalle!

riksu ja papu rv 19
 
PetKat Kiva kuulla sustakin! Kiva, että olet kuullut jo pikkuisten sydänäänetkin =)

Pikkuperho Kiva kuulla susta myös! Harmi, että issias vaivaa :| , toivottavasti se ei nyt hirveän pahaksi mene! Hyvä, että sulla on empaattinen neuvolatäti. Se merkkaa tosi paljon.

riksu82 Voi ei, että sullakin issias vaivaa :eek: Toivottavasti sullakaan ei se hirveän pahaksi mene.

Neuvolassa käyty. Kaikki ok. Sydänäänet kuulu hyvin ja liikku kuulemma tosi paljon silloin =) Perhevalmennukseenkin kutsu tulossa jossain vaiheessa, en tiedä vielä milloin. Nyt täytyy mennä leipomaan :p Ilmeisesti mulla on pesän rakennus vietti herännyt, kun leipoakin pitää, vaikka yleensä en leivo juuri koskaan :LOL: Onpa sitten mukava yllätys miehelle, kun tulee iltavuorosta kotiin =)
 
Petkat hyvä että maha kasvaa ja olet saanut lomailla

Riksu ja Nemi, iskiaskerhoon liityn minä. Jo aiemmin vaivannut selkävaiva on kyllä kiusannut paljon enemmän nyt raskaana ollessa, viikonloppuna meni jo kävelykin hankalaksi.

Pikkuperho hyvä kun on mainio neuvolatäti.

Meillä oli eilen kauhun hetkiä kun alkoi vuotaa kirkasta verta aika reippaastikin. Muistelin millä pienillä todennäköisyyksillä nyt enää pitäisi olla mitään ongelmia, mutta kyllä vaan pelotti. Lepäilin koko illan ja alavatsalla oli kuukautismaista painontunnetta, ei onneksi kipuja sentään. Sikiö tuntui onneksi liikkuvan entiseen malliin. Yön yli vuoto jatkui ruskeana ja soitin aamulla neuvolaan, josta saikin hyvää palvelua eli lähetteen ultraan äitiyspolille. Siellä katsottiin kaiken maailman näytteitä, joista tulokset tulevat myöhemmin. Ultrassa onneksi pikkuinen voi hyvin ja liikkui vilkkaasti, ja istukkakin oli kaukana kohdunsuusta. Kohdunkaula oli kuulemma ärtyneen näköinen, ja veikkasivat, että se olisi voinut jostain tuntemattomasta syystä vuotaa. Ei kuulemma ole syytä huoleen ja saa elää ihan normaalisti, eli toistaiseksi selvitty säikähdyksellä, toivottavasti jatkossakin, koska tuo pelkotilaan palaaminen ei ollut yhtään kivaa. Huomenna sitten perhevalmennukseen.
 
Paiju toivottavasti ei enää vuoda ja saat jatkaa iloisin mielin odottamista.

On: sairaalassa taas :( Vuodot pysyi poissa 1,5 vrk.tta ja olin jo kovin iloinen. Mutta sitten eilen illalla, A-vauvalta meni vedet. Ultrassa sydän vielä sykki, mutta liikkua ei enää jaksanut :'( B-vauvalla oli eien vielä vettä ja liikkui pirteästi, mutta tän hetkistä tilannetta en tiiä. Vettä on tullut yöllä moneen kertaan. Nyt vaan odotetaan mitä tapahtuu.

Voimaton Milona
 
Voi itku Milona:hug: Kamalan raskasta teillä nyt kun pitäisi olla onnellista aikaa:'(
Voimia raskaaseen tilanteeseen ja toivotaan kovasti että kaikki kääntyisi kuitenkin vielä parhain päin!

Paijullakin ollut kauhun hetkiä:| mitähän ihmeen vuotoa tuo on ollut? Toivottavasti loppuu kaikki oudot vuodot ja onneksi vauveli vaikutti olevan kunnossa!
 
milona Voi ei :'( Onko a-vauvalla enää mitään toivoa (anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta en tiedä näistä asioista juurikaan mitään)? Toivottavasti molemmilla vauvoilla olisi pieni suojelusenkeli mukana ja he jaksaisivat taistella! Sinulle ja miehellesi voimia myös taisteluun! Voi, kun tämä tilanne kuitenkin päättyisi parhain päin :hug:

ja Paiju Ja sinullakin ollut kauhun hetkiä :( Toivottavasti tilanne rauhoittunut ja testitulokset olisivat hyviä! Hyvä, että vauva on kuitenkin kunnossa :heart:
 
milona Ou'nou! Ei saa olla totta.....:'( Kumpa A-vauva selviäisi kuitenkin! :hug: Täältä isosti voimia kanssa teille. Sydän sykkyrällä odotan teidän kuulumisia.. :hug:

vilkas Nyt vasta huomasin, että olit kirjoittanut miullekin.... Juu, aika ääripäitä ollaan kait, mut tärkeintä on, et pikkuiset voivat hyvin toistaiseksi. =)

Paijulle kanssa voimia ja toivottasti vuotoa ei enää tulisi. Peloittavaa joka kerta..
 
milona voi eikä, ei ole todellista :'( Suojelusenkeleitä molemmille vauvoille, voi kumpa kaikki päättyisi hyvin :hug:

Paiju kuulostaapa oudolle, että vieläkin voi yhtäkkiä tulla jotain vuotoja. Onneksi kaikki näytti hyvältä kuitenkin, vaikka varmasti säikäyttikin :hug:
 
Voi milona pelottavalta kuulostaa :'( niin paljon toivon että asiat kääntyisi parhaalla mahdollisella tavalla :hug: voimia!

riksu, nemi ja paiju miten noi iskiasoireet ilmenee? Tai laitoittehan te jo tossa että selkäsärkyä yms. Mutta miulla on koko raskausajan särkenyt kaikkia niveliä toosi paljon ja tuntuu vaan pahenevan... mietin vaan että liittyykö noi nivelsäryt just issiakseen? :ashamed:

Nonna joo pääasia että kaksosilla kaikki hyvin :heart::heart:

ON: oon ollut kipeenä lauantaista lähtien :( nyt alkaa vähän elämä voittamaan mutta superväsy yhä ja viikonlopuksi olisi vähän niinko pakko mennä töihin. ke kävin lääkärissä ja otettiin tulehdusarvot ja verenkuva, ja niiden mukaan kaik ok, eli pikkusilla pitäisi kaikki olla hyvin vaikka mami sairastaa...

Eilen kerrottiin vauvauutiset miehen lapsille, ottivat uutisen tosi ilosesti ja positiivisesti vastaan, kuopus poika 8v iloitsi siitä että hänestä tulee isoveli ja molemmat keksivät listan asioita joita haluavat pikkusille sitten opettaa :heart: poika tosin johonkin väliin totesi että " jos ne huutaa niin sit mä en kyllä kestä, aaargh" no eihän meidän lapset tietenkään huuda... nauraa, syö ja nukkuu vaan :p
 
Milona sulla on ihan hirveitä hetkiä nyt. Todella paljon halauksia :hug: ja toivon todella, ettei vauva B:ltä olisi vuotanut yhtään vettä!! Koita jaksaa toivoa parasta!

Vilkas kiva että on hyviä uutisia sinulla. Iskias tuntuu minulla ainakin kipuna kankussa, joka säteilee välillä koko jalkaan. Erityisesti kävellessä haittaa. Onneksi on tiedossa fysioterapeutin neuvontaa lähiaikoina.

ON: Vuoto on onneksi loppunut ja pikkuinen potkii ponnekkaasti, onneksi nykyään päivittäin, ja olokin on ihan luottavainen. Seksi vielä hirvittää, en haluaisi uudestaa joutua miettimään miksi vuotaa ja mitä sitten, ehkä jonkun ajan päästä.
Oltiin eilen perhevalmennuksessa, jossa oli lähinnä lätinää parisuhteesta - ihan sympaattistakin juttua, mutta osin aika asenteellistakin. Ettekö hanki uutta autoa (ei autoa ollenkaan)? Vain miehiä voi harmittaa, ettei pääse baariin (kyllä minä ainakin välillä mielelläni käyn kaljalla). No ensi kerralla on aiheena synnytys, josta lienee opittavaa riittämiin.

Paiju + Sissi 19+3
 
vilkas75: Minun mielestäni nivelsäryt on ihan eriasia kuin iskias. Iskiakselle tyypillistä on juurikin toisen puolen kankun kipu, joka säteilee selkään ja jalkaan ja kävely on vaikeaa. Näin olen itse ymmärtänyt...

milona: Ei löydy sanoja, jotka nyt lohduttaisi.. Voimia! Paljonko sinulla nyt on viikkoja?

Paiju: Hui! Varmasti säikäytti toden teolla!

Täällä ei mitään uutta! Potkuja satulee useita kertoja päivässä. Iskias hieman parempi. Viikonloppuna menen yrittämään töihin.
 
Toivottavasti Milonalle ja vauvoille kuuluu parempaa...


Vilkas75: Mulla ei varsinaisia iskias vaivoja ainakaan vielä ole ollut. Mitä nyt kerran oli, kun olin koko päivän jalkojen päällä. Se oli juuri sellasta kipua oikeassa kankussa, joka säteili selkään ja jalkaan. Kävely oli silloin kivuliasta. Toivottavasti pysyy poissa jatkossa. En tiiä sit mistä sun nivelsäryt vois johtua. Toisaalta ilmeisesti jokaisella on vähän yksilöllisiä raskausvaivoja. Toivottavasti säryt sulla helpottaa ja muutenkin paranet pian! Toivottavasti sun ei tarvi mennä sairaana viikonloppuna töihin!

Paiju: Onneksi vuoto on sulla loppunut ja pikkuinen potkii terhakkaasti! Kuulostaa kyllä arsyttävän asenteelliselta noi jotkut perhevalmennuksessa kuullut kommentit... Kyllähän tosiaan naisetkin voivat tykätä käydä kaljalla ihan samalla lailla kuin miehetkin :O jne.

Kävin tänään töiden jälkeen H&M:ssä. Ja mukaan tarttui ensimmäiset omat ostokset vauvalle :). Söpö nallenkorvainen lila karvahuppari ja siihen fleece-housut kokoa 56 + lilat samettihousut ja lilaraitainen pitkähihainen kietaisubody kokoa 50. Toivottavasti koot eivät mene ihan metsään, kun ei ole vielä kokemusta näistä vaatekoista. Ajattelin, että hupparin ja fleecehousujen alle mahtuu sit muutakin ja jos vauva on isompi niin sit päälle voi laittaa enemmän. Vaatteiden väritkin käy sitten sekä tytölle että pojalle :).
 

Yhteistyössä