***LOPPUKEVÄÄN 2010 HOIDOISTA PLUSSANNEET***

Illusia, en ole ollut tarkoituksella laihiksella raskausaikana..mun lähtöpaino oli 82,4 kun pituutta on 173cm, että muutama kilo oli ennestään ylimääräistä.Vauva ja maha on kuitenkin kasvanut hyvin joten ei sen puoleen syytä huoleen.Jännityksellä odotan kuitenkin tyypin" mittoja.Itse oon ollu kuitenkin 4180g ja 53cm, mies hieman pienempi.

Ja söin kyllä yhden letun, en uskalla nyt oikeen maitoo sisältäviä tuotteita syödä jos se lähtö vaikka tuleekin,kun jostain luin että niitä olis syytä välttää siinä vaiheessa kun synnytys on käynnissä.Vaan enhän minä tiiä tapahtuuko mitään:O
 
Nemi Pimu on juu ollut koko ajan isompi kuin poitsu - paitsi viime kerralla poika oli 100g isompi. Pimu on todellakin päättänyt tulla ensin..on meinaan kairannut itsensä lähtöasemiin häpyluun alle. Poitsulla näin siis oikein kivasti tilaa ylempänä. Ei siis aina kannattais olla rynnimässä ensin. ;) Mukavasti voivat silti molemmat murut. :heart::heart: Hyvin oot kasvatellut masua ja vissiin ihan kauheasti ei synnytykseen oo enää aikaa?

Mulla tuo sf-mitta oli 5.1. 37cm, et 40 paukkuu kohta.... On tää hurjaa miten vatsanahka venyy uskomattomiin mittoihin!
 
Karmilla hyvä kun vaihteeksi jotain synnytysjännitystä tänne palstalle. Miten tilanne edistyy?

Nonna sulla on kyllä ihailtavan terhakka kaksikko siellä mahassa, ja olet jo tosi hyvillä viikoilla, ei varmaan ole ihan kauheasti aikaa enää

Nemi minäkin olen huomannut tuon iltaväsymisen, jos päivällä rasittaa itseään liikaa tilanteeseen nähden. Tänään olenkin loikonut jo monta tuntia, välillä vaan pyykkikonetta pyöritellyt, ja olo on suht sopivan tuntuinen. Aamupäivän supisteli mummovauhtisessa kävelyssä.

Illusia jaksaa jaksaa..odottaa siis. Toivotaan että streptokokkeja ei löydy.

Neuvolakuulumisia: Nyt ei enää päätä saa tunnusteltua, on niin alhaalla. SF laskenut 33:sta 32:een, ja Hb noussut minulle ennätykselliseen lukemaan 138. Raudat lopetin jo aikaa sitten, mutta tämä kai on normaalia kehitystä loppuraskaudesta. Painokin oli vähän laskenut, eli kaikenkaikkiaan asiat kunnossa. Eipä siis muuta kuin synnytystä odotellessa..terkkari kovasti vihjaili, että nähdään sitten ensi viikolla jos nyt enää tulet, mutta itsellä on kyllä sellainen olo, että vielä pari viikkoa menee.
 
Paiju Mainioita kuulumisia siullakin, hienoa! =) Tosi hyvä hemppa siulla nyt ja kuulemma hyvä sen saa ollakin, ni itse jaksaa paremmin ja synnytyksessä verta hukkaantuu kuiteskin. On sit varaa laskeakin. Itsellä hemppa kävi 112, mut parissa viikossa nousi 127 vai olikse 128. Nyt otan floradixia normi annoksen päivittäin, ko kaksi vauvaa imee ravinteita ja tota rautaa miusta. Jännät paikat alkaa olla siulla ja monella muullakin käsillä. Kukakohan jakaantuu ensimmäisenä. =)
 
karmilla Minäkin täältä kyselen, et miten tilanne etenee? Kysyin muuten meidän terkalta neuvolassa, että miksi ei saa nauttia maitotuotteita, kun synnytys on alkanut. Hän oli ihmeissään sellaisesta säännöstä ja sanoi, että ei ole kuullut sellaisesta eikä meidän neuvolassa sellaista ohjetta sanota. Ainoa mitä hän sanoi syyksi maitotuotteiden välttämiseksi voi olla, että jos äidillä tulee niistä huono olo. Itse en varmaan siis vältä maitotuotteita... Saapa nähdä missä huomenna aamulla heräät =)

illusia Pitää kysyä tosta streptokokista neuvolassa perjantaina. Toivottavasti sitä ei sultakaan löydy! Itse toimitin sen postissa tulleen verokortin työnantajalle / palkanlaskijalle ja muutosverokortin toimitan sitten kelalle. Muutenhan menis 2% korkeammalla ennakonpidätys vanhempainrahasta kuin palkasta.

Nonna78 Tuleekohan teidän pimusta tomera neiti, kun on varannut jo itselleen ekan paikan ;)? Juu, masu on kasvanut ihan kiitettävästi ja laskettu aika on 16.1 eli ens su :rolleyes: On sulla kyllä melkoisissa luvuissa tuo sf-mitta, mutta kyllähän siellä kaksi kultakimpaletta on =)

Paiju Juu väsy kyllä iskee iltaisin, jos liikaa heiluu päivän mittaan. Sain siivottua loppuun ja kävin vielä pikku kävelylenkin ihan raittiin ilman takia. Tosi hiljalleen köpöttelin mummovauhtia minäkin ja muutamia kivuttomia suppareita tuli. Alaselkää juilii nyt, mutta se johtuu varmaan vaan siivoamisesta. Hyvä, että kaikki oli neuvolassa kunnossa ja hemppa noussu noin hienosti!

Minäkin Nonnan tavoin mietin täällä, että kukahan se meistä jäljelle jääneistä jakaantuu ensimmäisenä =) Hui, kun jännää...

Tsemppiä ja voimia kaikille :heart:
 
Täälä sitä ollaan herätty turvallisesti omasta sängystä jälleen.......:)että se niistä lupaavista oireista sitten juu...en nyt tiedä odotanko sitä mahdollista kovaa kipua ym mikä kaikki liittyy synnytykseen,mutta ODOTAN sitä että näkisin tämän tyypin,minkälainen taideteos" sieltä tulee.Fyysisessä olossa ei ole moitittavaa,mutta henkisesti tämä aika käy hermoille niinkuin varmaan monella muullakin!

Tosta verkortista oon pähkäilly itekkin..luin KELAN sivuilta että ottavat sen 20%, automaattisesti ja jos haluaa PIENEMMÄN prosentin niin sitten täytyy toimittaa muutosverokortti sinne.Työnantajalle oon toimittanut kyllä jo muutos verokortin.vaikkei sieltä olekkaan sitten tulossa kuin lomarahat vaan.
 
riksu Juu, molempiin paikkoihin vien verokortin. Juuri sen takia, että saisin vähän pienemmän prosentin kelan etuuksiin. Mulla prosentti olis ollu aika hurja, 2% palkasta otettavan prosentin päälle. Ja jos oikein ymmärsin niin ne korottaa aina palkasta perittävää prosenttia 2% ja vähimmäis prosentti on 20% ilman muutosverokorttia. Halusin, että vanhempainrahasta lähtee vähemmän veroa. 20% on se vähimmäismäärä minkä ne ottaa etuuksista, mutta mulla olis ollu aika paljon sen päälle, jos en olis hakenut muutosverokorttia vanhempainrahaa varten. Päälle 20% mulla on edelleen prosentti, mutta edes vähän pienempi, kuin ilman muutosverokorttia. Ei toi vanhempainraha muutenkaan niin iso ole, että siitä ois varaa maksella hirveesti veroa.

karmilla Vai niin siinä kävi, että omasta sängystä heräsit =) Mulla oli viime yönä muutamia vähän kivuliaampia epäsäännöllisiä suppareita, joihin heräsin, mutta eipä muuta. Nyt on rauhallista taas.

Mies lähti juuri iltavuoroon ja koitettiin sitä yhtä s:ää eilisen siivoilun lisäksi tossa aamulla, josko sillä olis mitään vaikutusta :whistle: Toisaalta luin yhden kommentin toisesta keskusteluketjusta, että yliaikaiset vauvat voivat olla yleensä virkeämpiä ja imetyskin lähtee paremmin käyntiin, kun ovat jo vähän "kehittyneempiä". Tiedä sitten pitääkö toi paikkansa. Fyysisesti on mullakin hyvä olo, mutta henkisesti välillä raskasta. Tänään ajattelin ottaa vähän eilistä rauhallisemmin. Leivon ehkä pullaa pakkaseen ja käyn pienellä happihyppelyllä, mutta muuten varmaan lepäilen, etten ole sitten ihan poikki, jos synnytys tässä muutaman vuorokauden sisällä alkais...
 
Viimeksi muokattu:
Nemi Hurjaa! Sie saatat synnyttää ihan koska vaan! On varmasti henkisesti raskasta odottaa milloin se alkaa ja saa kauan toivotun ja odotetun nyytin syliin saakka.

Taitaa olla aikamoinen justiina tuo meidän pimu.... ;) Kyllä tuossa poitsussakin tuntuu olevan luonnetta, mut selkeesti rauhallisemmin reagoi asioihin. Saas nähdä sit millasia ovat masun ulkopuolella... kun jo pääsis näkemään ne ja hoitamaan niitä... :heart::heart:

karmilla Jännät paikat siellä! =) Tsemppiä!
 
Maitotuotteista: Niitä ei siis kuulemma olisi hyvä nauttia synnytyksen alkamisen jälkeen (eli sairaalassa!), koska jos tulee tarve leikkaukselle, niin juuri nuo maitotuotteet ovat kuulemma nukutuslääkärien mielestä ne, jotka aiheuttavat herkimmin oksentelua - yleensä ennen leikkaustahan ei saisi mitään syödä, ettei mahan sisältö tule sotkemaan nukutuskuvioita.

Täällä on ollut niiin rauhallinen päivä, tein jo liikelaskentaakin, eikä supistuksiakaan ole kuulunut kuin pari. Viime yönä nukuin yhteensä 12 tuntia, ehkä se pisti tämän etanavaihteen päälle. Jännää tosiaan kuka lähtee ensimmäisenä, näillä näkymin ehkä edelleen Karmilla? Minä en ainakaan, mutta eipä toisaalta ole kovin hankala olokaan, kiva vaihteeksi niin!
 
Mites Karmillan yö meni, joko lähdit sairaalaan? Mullakin oli jotenkin kumma olo yöllä, jonkin verran supisteli tosi kipeästi mutta jotenkin muuten oli sellainen olo et epäilin lähdön sairaalaan olevan lähellä. Mutta tässähän sitä edelleen ollaan kotona, eli oli ehkä väärä tunne. Tai voihan se synnytys alkaa tässä päivälläkin, en tiedä miksi sitä jotenkin olettaa et just yöllä alkaisi kovat supistelut...
 
joo, täällä ollaan, ja vieläpä hyvin nukutun yön jälkeen:wave:mies otti illalla pyyhkeitäkin valmiiks sängyn viereen , jos lapisvedet menee.Ei oo limatulpasta tai lapsivedestä tietoakaan!8pv laskettuun aikaan ja kuulemma 12pv antavat mennä yli jos ei oo mitään vaivoja.Pitää vissiin alkaa edes kokeileen 3 s:n konsteja, vaikka muuten mulla on kyllä olleet halut tyystin kadoksissa liki koko raskausajan:|
Mukavaa päivää kaikille, odottavan aika on TODELLA pitkä!
 
Nonna78 Jotenkin itsellä on sellainen olo, ettei tää ihan heti synny... En tiiä mistä johtuu, mutta sellainen olo on. Kai se johtuu osaksi siitäkin, että suppareiden suhteen on ollut aika rauhallista. Mutta toisaalta saattaahan synnytys sitten lähteä nopeastikin etenemään. Itse olen tosiaan kans kaksonen ja meistä kaksoissiskoni on se jolla on aina ollut temperamenttisempi luonne. Vaikka minä synnyinkin ensin =) Tsemppiä ja malttia viimeisiin viikkoihin!

Paiju Hyvä, että tarkensit tuon maitotuotejutun! Ollaan ostettu evääksi juotavia elovenamehujuomia sekä mulle että isälle. Minähän saan jotain synnärilläkin, mutta eihän sitä tiedä mitä saan sitten edes alas. Suolakeksejä ja sellaisia kuivatettuja ruisleivän paloja on myös ostettuna. Saapa nähdä jääkö kaikki syömättä. No, sitten saan napostella niitä synnytyksen jälkeen =) Hyvä, että olet saanut nukuttua kunnon yöunet! Niitä todellakin kaipaa välillä. Minäkin heräsin tuossa puoli tuntia sitten ja nyt on pirteä olo =)

illusia76 Sama täällä, että jotenkin odotan, että synnytys yöllä alkaa vaikka voihan se tosiaan alkaa päivälläkin.

Karmilla Ei tullut sitten lähtöä? Ei ole mulla ainakaan ne 3 s:ää mihinkään vaikuttaneet. Voi olla, että ehkä myöhemmin auttaiskin (toivossa on hyvä elää).

Mukavaa päivää tosiaan kaikille ja malttia piiiiitkään odotukseen :wave: (loppumetreillä kuitenkin jo ollaan...)
 
Nemi, tavallaan kiva kuulla ettei kolme S:ää tai varsinkin se yksi niistä ole auttanut synnytyksen alkuun, sillä mua ei yhtään huvittaisi enää tässä vaiheessa noihin puuhiin ryhtyä. Eli kiitos siis testauksesta:D
 
illusia76: Meillä taas SSS toimi todella tehokkaasti :)

karmilla: itselläni ainakin huomasin et ne oikeet supistukset olivat aivan erilaisia kun ne mitä oli aikaisemmin olleet... sen todella tiesi et nyt jotain tapahtuu!

sain kaverilta lainaan imetystyynyä, kun hartiat alkoi meneen lukkoon ja en voi muuta kun kehua. Sen avulla saa niin paljon paremman asennon kun jollain tyyny viritelmillä!
 
Vieläkö Karmilla on kotosalla vai joko lähtö on tullut?Entä muut mikä tilanne?

Riksu kiva kun sait imetystyynyn lainaan ja siitä on vielä apuanki:) Minä myös odottelen omaa imetystyynyä,yksi tuttu lupasi tehdä.

Olen kans miettinyt että miltä ne oikeat supistukset sitten tuntuvat ja mistä tietää että nyt lähteä sairaalaan,mutta monet kyllä sanonut että kyllä sen sitten tietää kun on tosi kyseessä.

Jonkin verran on ollut kivuttomia supistuksia ja parina päivänä tullut jo pari kipeämpääkin.Vauvan liikkeet on muuttuneet ja vauva on rauhoittunut jonkin verran. Olen yrittänyt käydä kävelyllä,siivonnut ja saunonut,mutta tuntuu että ne ei ainkaan vielä vaikuta. Olen myös miettinyt että pitäisikö kokeilla mitä peittojen heiluttelu vaikuttaa mutta kun olo on niin valtava ja ei oikein ole haluja:ashamed:

Onko teillä muilla ollut vihlovaa/viiltävää kipua alavatsalla? Mulla tuli eilen illalla aina pienin väliajoin tosi kipeitä vihlaisuja,en tiedä johtusiko vain siitä et vauva painaa päätään tuolla alhalla.Niitä tuli liikuessa,istuessa ja maatessakin,kesti ehkä n.20 min. ja sitte vasta helpotti kokonaan ja sain nukuttua.
Tänä aamuna heräsin polttavaan alaselkäkipuun ja myös alavatsaa jomotti menkkamaisesti.Pari kivutonta supistustakin on tullut. Jotenkin on jo sellainen olo et olisin valmis lähtemään synnyttämään. Eikä halua ajatella että pitäisi vielä kuukausi odottaa...

Voimia ja tsemppiä kaikille tuleviin päiviin:) Niin ja hyvää viikonloppua :)

rv 38 poks:heart:
 
Riksulla se on hauskat kirjoitteluajat:) Ei sen puoleen, mäkin voisin hyvin kirjoitella nettiin keskellä yötä kun rytmi on jo nyt sellanen et menen nukkumaan puolenyön maissa, nukun 3-4 tuntia ja sit herään pirteänä. Elimistö olis jo niiiiiin valmis vauvan yösyöttöihin, kunhan tää nyt vain syntyis...

Pipa, joo on vaikka minkälaisia vihlomisia kun vauva on tosi alhaalla ja tykkää välillä kaivella ilmeisesti käsillään kohdunkaulan kohdilta:x Tuntuu tosi häijyltä..ja sitten on tietty niitä kohdunkannattimien kipuja kun vauva työntää takamustaan tai jalkojaan, niin kyllä välillä sattuu tosi paljon. Eilisiltana valvoin vielä puolen yön aikaan ja ihmettelin kun vauva riehui ja myllersi kovasti. Tajusin sitten että kirkkaat olkkarin valot varmaan häiritsee sitä ja kun sammutin valot, niin johan rauhottui vauveli nukkumaan:)

Illusia ja 39+1
 
Jaksuja kaikille, jotka jo kärsimättöminä odottelevat vauvan syntymää :hug:
Itse en jaksa stressata, kun olo on kuitenkin hyvä eikä tarvitse kärsiä kipeistä supistuksistakaan turhaan. Eri asia tietty, jos niitä tulisi vähän väliä, ettei saisi levättyäkään kunnolla, mutta synnytys ei kuitenkaan käynnisty. Olen myös tällä viikolla hoitanut kaikkia pakollisia asioita järjestykseen, tänään oli viimeinen keikka pankkiin ja nyt aion vaan olla. Pair päivää sitten tein isomman siivouksenkin ja sain itseni niin kipeäksi, että päätin, että siivoukset ja muut turhakkeet saavat nyt olla. En aio riehua ja reuhtoa, että saisin vauvan ulos, vaan keskityn nyt lähinnä vaan olemiseen ja rentoutumiseen :) Kylläpä se sieltä sitten tulee kolmen viikon kuluessa, toivottavasti aiemmin. Ja saattaahan mieleni muuttua vielä, jos oikein kipeäksi tulen ns. turhan takia.

Sf-mitta oli mulla viimeksi 33,5cm. Se on kasvanut nyt puolen sentin viikkovauhtia ja vauva ei ole vielä laskeutunut mielestäni. Koska eikös tuo mitta käänny siinä vaiheessa laskuun?

Raskausarvista mulle on tullut alamasulle kaksi isompaa arpirykelmää, toinen suuntautuu oikealle ja toinen vasemmalle. Myös kylkiin on tullut pieniä alkuja tässä parin viimeviikon sisällä. Reidet mulla repeili jo puolivälin paikkeilla. Mutta se on ollut ihan odotettavissakin, koska mulla on sen tyyppinen iho, että se repeää helposti. Silloin tällöin olen rasvaillut, mutta en kehittänyt mitään pakkomiellettä siitä, koska faktahan on, että mitkään rasvat/öljyt eivät auta jos iho nyt vaan sattuu olemaan tälläinen :|

Kukahan mahtaa olla ensimmäinen lähtijä =)

PP ja beibi, rv 39+0 *poks*
 
riksu82 Kiva kuulla, että imetystyynystä on apua! Itsekin sellaisen olen huutanut itselleni huutonetistä jo hyvissä ajoin, kun mullakin noita noita niska- ja hartiavaivoja tuppaa olemaan...

karmilla Oletkohan jo synnärillä? Tsemppiä matkaan!!

pipa87 On täälläkin ollut vihlovaa kipua ja kaikenlaista paineen tuntoa. Vauva siellä varmaan porailee itselleen kulkureittiä :)

illusia76 Mulla on vähän samanlainen unirytmi, mutta yleensä aamusta saan sitten nukuttua useamman tunnin pätkän n. 6-11 välillä.

pikkuperho Kiva kuulla sustakin! Minäkin ajattelin, että suuremmat siivoukset saa nyt olla. Sen verran kipeäksi minäkin alaselkäni sain tän viikkoisen siivouksen jälkeen. Eikä sillä muuten ollut mitään vaikutusta suppareihin. Kylläpä se vauva sieltä tulee, mutta toivoisin, ettei tarvis käynnistellä vaan synnytys käynnistyisi ihan itsekseen! Ois sitten helpompaa ja kroppa olisi valmiimpi koitokseen.

Neuvolassa käyty ja taas se terkka sai mut pahalle tuulelle :kieh: Piti taas oikein erikseen mainita, kun painoa oli tullut 233g lisää, kun edellisellä viikolla oli kuitenkin paino tippunut reilusti. Ehkä se on vaan hänen tyylinsä, mutta otan sen itseeni. Miehelle puhisin autossa, että tulee sellainen olo, että pitäis olla laihdutuskuurilla, että terkka olis tyytyväinen (ehkä hieman liioittelin ;)). Onneksi ensi viikon aika on toiselle terkalle, siis jos vielä joudun menemään sinne. Muuten oli kaikki kunnossa. Sori, että valitan näin pienestä asiasta, kun joillakin voi olla oikeitakin huolia. Mutta olen niin herkillä nyt, että tollanen painosta nipottaminen tuntuu ikävältä : /

Eilen oli masuasukilla tosi rauhallinen päivä, oikeastaan vasta illalla innostui enemmän liikkumaan. Tänään on sitten liikuttu eilisenkin puolesta =) Onneksi, kun alkoi jo vähän eilen huolettamaan. Mutta nyt pitää alkaa valmistautuun 2vuotiaan kummitytön synttäreille =) Saapa nähdä uskallanko syödä siellä mitään, ettei vaan paino nouse liikaa ;)

Hyvää viikonloppua kaikille (vauvauutisia odotellessa) :wave:
 
Pipa toivottavasti maltat rauhoittua odottamaan (tai pääset pian synnyttämään!). Minulla ainakin tuo 38+0 oli just sitä kärsimättömintä aikaa kun olo meni huonommaksi ja voisi periaatteessa jo jotain tapahtuakin. Nyt on taas oloon tottunut ja mieli onneksi rauhoittunut odottamaan luonnon valitsemaa aikaa. Toki olisi kiva jos ei käynnistää tarvitsisi.

Riksu ihania makupaloja vauva-arjesta ;) ja ehkä tosiaan tuota imetystyynyä pitäisi harkita. Ei ole omakaan niska mikään rautainen peli.

Pikkuperho kyllä se mitta kai kääntyy laskuun tai kasvu pysähtyy useimmilla, mutta nopeastihan se laskeutuu kun sille päälle sattuu. Noista raskausarvista minäkin osasin arvata että itselle tulee, kun muutenkin kaikki arvet jää aina tosi rumiksi ja teininäkin tuli 'raskausarpia'. Nyt ei ole kuitenkaan ensimmäisen satsin jälkeen tullut lisää - ehkä kun sikiö on laskeutunut, niin venytyskin on vähentynyt? Maha ainakin tuntuu vähemmän pinkeältä. Siitä toivoa sinullekin!

Illusia tosiaan nipistyksiä on jos jonkinlaisia, välillä laittaa ihan kippuraan. Itse mietin josko se nyrkkeilee virtsarakkoa tai putkea, kun ne on kai aika kipuherkkiä alueita. Samapa tuo, mutta ilkeää tekee!

Nemi tuolla sun terkkarilla on varmaan joku oma ahdistus noista painojutuista. Ei tuolla huomauttelemisella ole mitään todellista järkevää tarkoitusta! Älä nyt vaan sen takia itseäsi kiusaa. Minunkin mahassa oli eilen rauhallisempaa, kunnes join mehua ja tein liikelaskennan, siitä lähtien olikin sitten varsin kivuliasta pompotusta koko loppuillan. Siitäs sain :D

Täällä ei mitään uutta, liman tulokin on ehtynyt ja vointi ja unet senkun paranee. Maanantaita odotellessa hyvää viikonloppua!

Paiju & Sissi 39+4
 
täälä sitä ollaan edelleen kotosalla.myös mulla 39+0 tänään.Tänään oli viimeine palkkapäiväkin vähään aikaan, sekin ruhtinaallinen 10 pv tili:D,20 päivä tulee sitten eka äitiyspäiväraha, saa nähdä onko kaveri jo maailmassa silloin.mua on koskenu tohon ihan ylamahaan useana päivänä, tänään tajusin että nää rintaliivit painaa siihen:|kotona voi olla ilman liivejä onneksi, kun en viitti alkaa vielä imetysliivejäkään pitämään.

En oo minäkään ostanu imetystyynyä, ajattelin että voihan toi mies sitten hommata mulle semmoisen jos tarve tulee.Oon nyt viimepäivänä lueskellu paljon kaikkee vauvanhoitoon liittyvää, lainasin kirjastosta muutamia" oppaita " ja on kyllä entistä enemmän pää sekaisin.yhdessä neuvotaan yhtä ja toisessa toista!välillä tuntuu että miten ihmeessä sitä oppii tunnistamaan tkun laadusta mikä vauvalla on hätänä.Yhdessä kirjassa sanottiin että ei oo hyvä antaa rintaa joka itkuun,muuten vauvan paino nousee liikaa, taas kun neuvolan täti sanoi ettei rintamaitoa voi periaatteessa antaa liikaa:O
Tuntuu että vauvanhoito on jotain ydinfysiikkaa..mulla on siis selvästi liikaa aikaa AJATELLA:|
 
Riksu, kun sulla alkoi synnytyssupistukset, niin tuliko sulla yhtään verenvuotoa kohdunkaulan avautumisesta siinä yön tai aamun aikana? Olen ajatellut, että kai sitä verta vähän tulee jos kovat supistelut avaa paikkoja, vai?
 
Nemi ei oo todellista, että terkka jaksaa ja viitsii nillittää noin pienestä painonnoususta :O Sehän vallan repis hiuksiaan sitten, jos joutuis olla mun terkkana. Mulla oli tullut toissaviikolla tasan kilo painoa ja viime viikon aikana 1,3kg. Siis viikossa! No turvotus iski vasta nyt, mutta silti. Mun neuvolantäti (eikä sijainenkaan) sanoneet muuta kuin, että yritä välttää vaan liikaa suolaa :)

Imetystyynyä oon itsekin harkinnut, kun hartiat ja niska ovat jumiutuvaa sorttia. Mutta ajattelin, että lähetän sitten oman äitini tai sitten tuon isännän semmoista etsimään, mikäli imetys näyttäisi lähtevän käyntiin.

Illusia mä oon kuullut, että sen limatulpan yhteydessä vois tulla veriviiruja ainakin. Jos kunnolla rupee vuotamaan kirkasta verta, niin sitten on syytä mennä näytille ja lujaa. Ettei vaan oo kyse mistään vakavammasta, vaikka monestihan nuokin ovat vääriä hälytyksiä ja veri vuotelee kohdunsuulta avautumisen vuoksi.

karmilla mä en oo lukenut mitään oppaita, enkä ole käsitellyt/hoitanut vauvoja koskaan. Ensimmäistä kertaa pidin vauvaa sylissäni hieman ennen tätä meidän onnistunutta hoitoa :D Koskaan en ole vaippaa vaihtanut enkä vauvaa pukenut. Mies on jonkun verran nuorempana hoitanut kaverien lapsia ihan vaipanvaihtoa myöten, joten ehkäpä hän voi sitten minuakin opettaa.
 
nemi: mulla nousi paino kanssa yli 500g viikossa loppuvaiheessa! en ymmärrä et miks valittaa tollasesta!!

illusia: Joo nämä mun kirjotusajat on yö aikaan :) vauvantahdin mukaan.. ostin ittelleni miniläppärin joululahjaksi ja kyl tää on kätevä! voi samalla surffata ja imettää :LOL:
mitään vuotoa ei minulta tullut synnytyksen alkaessa, vaikka aika rytinällä alkoikin!

Tämän yön vinkit :) maidonkerääjät!! ukko imee toista rintaa niin johan toinen alkaa vuotamaan! ihan must hankinta! ja sit vauvan yökkärit! meil on ainakin 10kpl yökkäreitä ja nytkin laitoin viimeisen puhtaan päälle! puklua, maitoa, pissaa, kakkaa ja kaikkee näitä yhtä aikaa ja erikseen ja tietysti aina yöaikaan :)

oonkohan muistanut kertoa siitä kun neuvola kävi tiistaina??? paino oli sama kuin sairaalasta lähtiessä eli 3360g. maanataina mennään uudestaan neuvolan puntariin et paino on varmasti lähtenyt nousemaan. vähän tästä ite mieleni pahoitin kun ajattelin et kun usein syö ja maitoo näyttää tulevan niin ois ollut jo nousussa... oon pitänyt vähän kirjaa et koska vauva syö ja kuinka kauan niin sellaiset 8-11 x vuorokaudessa ja 20min-1.5h kerrallaan et ei tässä sit paljoa muuta tehdäkään :) sit on saanut pullosta joko tuttelia tai rintamaitoa 1-3 x kun on tuntunut et vieläkin hamuaa kovasti.

tsemppiä kaikille loppuajan odotukseen!
 

Yhteistyössä