***LOPPUKEVÄÄN 2010 HOIDOISTA PLUSSANNEET***

tänään oltiin isosiskon ja pikku ukon kans ekaa kertaa siskon kerhossa yhdessä leikkimässä. äiti ja sisko meni rattailla ja mies toi pikku ukkon autolla. oli kiva huomata et hei mähän pärjään hetken yksin kahden lapsen kanssa!

kaikki raskauskilot on muuten lähtenyt! ja syön kun hevonen, myös yöllä :) imetys kuluttaa aikalailla, koska koko ajan on nälkä! jos raskaus aikana syö kahden edestä niin nyt ainakin kolmen :)
 
Kiitos kaikille mua terkasta tsempanneille! Kyllä mieli jo parani, enkä jaksa ainakaan enää murehtia hänen mielipiteitään. Suututti just sen takia eniten, että hän viitsi edes huomauttaa noin pienestä noususta. Painon nopeakin nousuhan on joillakin ihan normaalia viimeisillä viikoilla ja muutenkinhan paino saattaa heitellä joillakin ihmisillä. Ja kuten riksu kertoo, niin imettäessä kilot kyllä karisee (siis jos imetys onnistuu) :) Mietityttää vaan, että kuinkahan tarkkaan sitten vauvan kohdalla seurataan painokäyriä : /

Paiju Hienoa, että olo ja unet ovat hyviä! Itselläkin olo on oikeastaan tosi hyvä ja viime yön nukuin taas paremmin.

karmilla Minäkin olen lueskellut neuvolasta saatuja lappusia ja kyllä niistäkin mietittävää saa itselleen. Meillekin on sanottu neuvolassa ja lappusissa luki, ettei rintamaitoa voi antaa liikaa. Vauvat eivät syö enempää, kuin napa vetää. Kyllä joo välillä tuntuu, että miten kaikesta vauva-arjesta voikaan selvitä, kun asioita pyörittelee mielessä... Mutta nämä fiiliksetkin taitavat olla aika yleisiä ennen vauvan syntymää?

Pikkuperho Mullakin on vähän turvotusta, joulun jälkeen oli kyllä selvästi enemmän. Mutta minkäs tolla turvotukselle teet, toiset turpoaa helpommin kuin toiset. Onneksi teidän neuvolassa on järkevä suhtautuminen tohon painon nousuun ja turvotukseen!

riksu82 Toivottavasti teidän pojalla paino nousee pian. Ymmärrän kyllä, että pahoitit vähän mielesi. Jospa teidän pojalla vaan paino nousee hitaammin? Luulis kyllä, että ruokaa saa tarpeeksi. Ja jos kerta vaippoja ja vaatteita likaantuu kakkaan ja pissaan, niin ruokaa varmaan saa tarpeeksi ;) Millanen se neuvolan kotikäynti muuten oli? Kiva, että olette jo päässeet ihmisten ilmoille pienen ihmisen kanssa =)

Harmittaa vähän, kun tekis mieli päästä kävelylle, mutta täällä on -25, joten voipi olla, etten tarkene. Kun ei ole tarpeeksi isoja toppahousuja, toppatakki kyllä löytys. Jospa tuo pakkanen iltaa kohti lauhtus...

Hei katselkaapa muuten huutonetistä imetystyynyjä. Siis, jos päädytte sellaisen hommaamaan. Itse sain omani muistaakseni 18e + postikulut n. 8e. Postithan tulee aika kalliiksi noin isossa tuotteessa, mutta tyyny oli kuin uusi ja uutena ostettuun säästin melkein puolet!
 
Riksu mahtavia yövinkkejä taas kerran :D, ja eiköhän se pikkumies ala pian paksuuntua. Jos oikeasti ajattelee, niin tottakai on heittoa noissa painon palautumisen aikatauluissa, kun ei kaikki ole samasta muotista tehtyjä. Pitää vaan tietysti neuvolassa seurata, että kasvu alkaa, mutta jos vain voi olla hermostumatta tai hermoilematta, niin parempi niin. Ja kiva kuulla että kilot karisee, vaikka sulla ei niitä paljon taitanut ollakaan?

Nemi joo huutonetistä on tullut kaikkea hankittua, niin ehkä vielä tuo tyynykin. Viimeksi pari päivää sitten havahduttiin, ettei ole vauvalle peittoa :ashamed:, mutta sekin onneksi löytyi..

Imetysliivit päädyin nyt kahdet hankkimaan, kun ei omat ole mahtunut kunnolla päälle ja tuntuisi hullulta ostaa isoja liivejä, joille olisi käyttöä pari kuukautta. Nuo Carriwellin liivit, jotka joustavat (Nemi taisi suositella aiemmin?) tuntuvat kyllä ihan parhailta, eivätkä onneksi ole ihan hirveän kalliitakaan, joten niillä mennään.
 
Paiju Huutonetistä saa kyllä edullisesti kaikkea mahdollista ja monesti tuotteet voivat olla aika uusiakin. Juu, minähän se suosittelin Carriwellin liivejä. Hinta on kyllä ihan kohdallaan ja laatukin tuntuisi olevan ihan hyvä. Sittenpä sen käytössä näkee, miten oikeasti toimivat. Mutta olen lueskellut netistä hyviä kokemuksia niistä.

Sain miehen veljen vaimolta Ainun käsikäyttöisen rintapumpun, jota on käytetty vaan pari kertaa. Eilen pesin ja keitin sen. Testauksessa tuntui näppärältä käyttää. Ja sitten lajittelin kestovaipat, imut ja harsot kaappeihin valmiiksi. Isommat vaipat ja imut laitoin vielä hieman syrjemmäksi. Vielä menee jonnin aikaa, että niitä voi käyttää. Ihanaa, kun on pakkanen vähän laskenut, enää -14, jospa tänään pääsis happihyppelylle.

40viikkoa poksahti tänään täyteen, eikä mitään tuntemuksia...
 
Tuli taas pyörähdettyä kirppiksellä ja tietenkin tarttui vaatteita mukaan..kun halvalla sai:confused:
kesäksi ei ole lyhythihaistabodya tai mitään muutakaan kesävaatetta,mutta kyllähän nitäkin varmaan sitten siunaantuu,luulisin:)Vieläkin on sellainen utopistinen olo, että muuttaako meille todellakin pieni nyytti ..
Ei ole yhtään semmoinen olo, että tästä lähdetään synnyttämäänn tai että olisin viimesilläni raskaana..Mies puhuu jo toisesta lapsesta,sanoin sille että JOS SYNNYTÄT seuraavat niin sitten suostun:LOL:no kunhan nyt tämä synnytyspelkoinen ja kaikkea mahdollista hermoileva tuleva äiti(toivottavasti) saisi nyt tämänkin ihmistaimen maailmaan niin katsotaan ensin miten elämä lähtee rullailemaan!
 
Paiju kyllä täällä ihan rauhallisin mielin odotellaan,vauva tulee kun on sen aika.Ihan mielellään tässä vielä lepäilee ja keräilee voimia tulevaan:)

Nemi Sitä minäkin epäilen että vauva siellä vaan porailee tietään alemmas.

Tänään olin neuvolassa,kaikki ok.Kerroin supistuksista,selän polttavista kivuista ja vatsan menkka jomutuksista ja vihlonnasta.Kaikki viittaa siihen että paikat valmistautuu tulevaan. Vauva on laskeutunut jo tosi alas,terkkari ei saanut enää kokeiltua päätä ja sf-mittakin pienentynyt 2cm. Kyselin taas vauvan painosta,tämä terkkari arvio vauvan olevan n.3kiloa ja syntyessään painaa tuskin 3,5kiloa enempää.toki se on vain arvio.

Onneksi nyt on taas pakkanenkin lauhtunut ja on muutenkin mukava sää,pääsee taas vähän happihyppelylle:) Minulle kyllä mahtuu omat toppavaatteet,toki housujen vetoketju ei mene kiinni kokonaan mutta pysyy edes jotenkin jalassa pienen kävelylenkin ajan:LOL:

Nyt syömään ja sitten päiväunille :) Mukavaa viikkoa kaikille!:)
 
nemi: neuvolan kotikäynti ei ollu mikään ihmeellinen. kyseli kuulumiset ja antoi jotain lappusia ja otti painon.

paiju: juu ei noita kiloja paljoa ole.. toivoin et vähän ois jäänytkin! 49kg näytti viimeksi vaaka. surutta oon syönyt kaikkia herkkuja :)

karmilla: mä oon nyt jo sitä mieltä et jos vielä joskus yhden vauvan sais... ja synnytyksestä on vasta kaksi viikkoa! se raskaana olo vaan ei mitään herkkua ole...

tänään käytiin punnituksessa ja paino oli nyt hienosti noussut. oli nyt sama kuin syntymäpaino. jipii! ja maitoa tulee suihkuamalla :)

pikku ukon pravuuri: röyhtäisee tissi suussa :LOL: tänään olisi ollut meillä laskettuaika.. ja tänään saa viedä pikku ukon pihalle!
 
Taas yks neuvolakäynti takana..huoh, aika turhiltahan nuo jo tuntuvat. Lisäksi siellä oli kai joku terkkaharjoittelija joka oli vähän pihalla kaikesta. Kerroin että nukun öisin vain pari-kolme tuntia hyvin, mutta onneksi saa sitten päiväunet nukuttua. Siihen tämä terkka kommentoi, että "ai pystyt nukkumaan päivällä, mites töissä käynnin laita on?" Olin vähän hämmästynyt, luulisi terkan tajuavan ettei lasketun ajan kohdalla menevä ihminen töissä enää käy..ainakaan normaalisti. Onneksi se streptokokkinäyte oli negatiivinen.

On kyllä ärsyttävän norsumainen olo ja päivä päivältä vaikeammalta tuntuu esim. autosta ylös nouseminen. En kertakaikkiaan jaksaisi olla enää raskaana päivääkään:(
Mua on alkanut pelottaa, että niin kauan kuin vauva on mahassa, niin jotain pahaa saattaa tapahtua sille:( Napanuora kaulan ympäri tai jotain muuta hengenvaarallista. Haluis niin sen vauvan tänne turvaan tuolta ahtaista tiloista.
 
Viimeksi muokattu:
karmilla Eipä ole meilläkään vielä kesäksi oikeastaan juuri mitään. Mutta ajattelin niitä hommata sitten lähempänä, niin tietää hommata oikean kokoisia ja värisiä ;)

riksu82 Tosi hienoa, että paino oli noussut ja että pääsette ulos! Mahtava juttu, että maitoa tulee niin hyvin =)

pipa87 Hienoa, että kaikki neuvolassa ok! Pitäsköhän munki kysyä huomenna kokoarviota neuvolassa, en vaan tiiä osaako se terkka sitä tehdä, jolle aika on :confused:

illusia76 Öööö, siis että tässä vaiheessa vielä töissä oltais? Oli joo ilmeisesti vähän pihalla terkka :LOL: Hyvä, että streptokokkinäyte oli negatiivinen! Meidän neuvolassa seulontoja ei tehdä, kuin silloin jos on ollut oireita tai on syytä epäillä, että sellainen olisi. Terkka sanoi, että joskus voidaan ottaa pikatesti synnytyksen alussa, jos epäillään, että ois positiivinen. Tsemppiä viimeisiin päiviin :hug:! Kyllä mullakin välillä kaiken maailman kauhukuvia pyörii mielessä, mutta yritän työntää ne pois mielestä. Yritän ajatella niin, että hän tulee sitten ulos kun on siihen valmis.

Tänään olen ottanut todella rauhallisesti. Aamulla herätessä kurkku oli vähän arka ja vilutti ja kaiken lisäksi nukuin viime yön aika huonosti. Olen lepäillyt ja juonut mehua ja syönyt marjoja. Ainoastaan vaunujen rungon puhdistin ja huusin huutonetistä kahdet pitkälahkeiset villahousut pikkuiselle. Nyt on jo vähän parempi olo, toivottavasti ei pahenekaan enää! En todellakaan haluaisi synnyttää sairaana :'( Mies oli iltavuorossa, mutta aamulla sanoin, että nyt ei edes pusutella, ettei vaan hänelle tartu, jos mulla joku pöpö meinaa alkaa jylläämään. Ois ihan kauheeta mennä synnyttään ilman miestä :'(
 
Huomenta kaikille!Eilen tuli riehuttua " vaihteeks kotona.Pesin pari koneellista pyykkiä ja vaihdoin lakanat sekä tein lasagnee josta tuliin aika mausteista:ploppuillasta olikin sitten huono olo , mahaa väänsi ja poltteli, onneksi meni särkylääkkeellä ohi.
Huomenna on neuvola puoli kolmelta ja toivon hartaasti ettei sinne tarvis mennä!!Mua myös kyllästyttää tämä raskaana olo, ihan totaalisesti.Vaikka moni sanoo että nauti mahasta kun vielä voit, sun tulee sitä ikävä!Vaikken olekkaan mikään ulkonäkökeskeinen niin siitä huolimatta olis jo kiva pitää muitakin housuja kun noita mammafarkkuja!!Itseäni piristääkseni tilasin henkkamaukalta vaatteita kesäksi, oletan että mahdun niihin sitten:)vaikka lupaavat entistä helteisempää kesää, joten tuskin paljoo vaatteita edes tarvii olla päällä:DViime kesänä jäätiin ilman uimaallasta, nyt oon toitottanu" miehelle että heti ostetaan semmoinen kun niitä tulee kauppaan,ihan sama mitä maksaa.ei tarvii lähtee yleisille uimarannoille sitten.

Mukavaa päivää kaikille meille loppusuoralla olijoille.
 
Illusia hyvä ettei ollut streptokokkeja! Jaa että töissä pitäisi olla..sille terkalle taisi tulla joku oikosulku

Karmilla juu todella olisi kiva päästä takaisin enemmän itsensä näköiseksi. Vaatevarasto senkun kapenee. Ja aah, uimaan..

Nemi toivottavasti et tule kipeäksi! Eikös nuo oireet voi joskus enteillä synnytystäkin!

Pipa hyviä neuvolakuulumisia sulla!

Eilen meni laskettu aika, viuh vaan. Tosin illalla monotussessio kesti yli neljä tuntia, huh huh.

Tänään aamulla olikin sitten vähän uutta, heräsin siihen että jotain valuu (tähän väliin ällövaroitus) ja laitoin siteen, johon sitten tulikin puolen siteen verran jotain vaaleanpunaista! Oli neuvola-aikakin, siellä ei mitään uutta, mutta olo on ollut jotenkin heikko, selkää jomotelllut ja maha on sekaisin. Kevyitä supistuksiakin tulee ihan sisällä liikkuessa, levossa nyt ei sentään. Soitin polille, ja kuulemma jos vuotoa tulee vielä niin ennen iltaa tarkistukselle että onko lapsivettä. Jos ei tule lisää niin voi jatkaa ihan tätä omaa 'seurailua' :D. No ainakin verinen limatulppa ja muita lupaavia oireita bongattu, ja tuli tarkistettua sairaalakassi kertaalleen. Vähän jännittää, mutta ajattelin, että olisi varmaan paras ottaa torkut, kun yö ei ollut niitä parhaita, ja katsoa tilanne sitten uudestaan, tai onko mitään tilannetta.
 
karmilla Vaatevarasto on täälläkin aika kapea, ois tosiaan kiva laittaa farkutkin välillä jalkaan! Saapa nähdä milloin ne mahtuu jalkaan...

Paiju JEE! Jospa sulla tosiaan jotain alkais tapahtuun :D Lupaavia oireita tosiaan! Kannattaa tosiaan yrittää levätä nyt niin paljon, kuin vaan mahdollista, jos kohta pääset tositoimiin! Käyhän voinnin mukaan ilmoittelemassa väliaikatietoja!

Soitin aamulla neuvolaan ja siirsin ajan perjantaille (jos siis olen vielä silloin kokonaisena). Ei sinne uskalla mennä tartuttamaan pikkuisia vauvoja ja odottavia äitejä. Olo oikeastaan samanlainen kuin eilen, kurkun arkuus on vaan siirtynyt vasemmalle puolelle. Aamulla otin särkkärin ja c-vitamiinia purkista. Kuumeista oloa ei ole. Ei mulle kyllä juuri koskaan kuume nousekaan. Toivottavasti tämä nyt menis äkkiä ohi! Mieskin otti aamulla c-vitamiinin (jos niistä nyt mitään ennalta ehkäisevää vaikutusta on). Tämän päivän otan myös erittäin rauhallisesti. Pelottaa, että jos olen sairaana, kun pikkuinen syntyy, niin jos se sitten heti tarttuu häneenkin :'( No, toivottavasti minä tervehdyn äkkiä ja mieskin pysyy terveenä!

Masussa edelleen rauhallista... Pikkuinen liikkuu ihan aktiivisesti.
 
Täällä kanssa flunssa päällä....miehellä kanssa :snotty: oon muutaman panadolin ottanut, kun ei muuten saa nukuttua. Kuumetta ei ole, mutta niistää saa ihan koko ajan ja kurkussa tuntuu oudolle välillä. Mukulat jyllää masussa normaalisti, et heitä ei vissii mamin sairastaminen haittaa. Huomenna ois neuvola.

illusia Olipas uuno terkkaharjoittelija siun neuvolassa! Mie olisin varmaan kuitannut sille jotain takaisin... :p Rauhallista mieltä ja kyllä kaikki menee hyvin! Itsellä tosin samanlaisia pelkoja, mut ei auta kuin luottaa, et synnärillä osaavat asiansa.

Nemi Onnea poksumisesta! Kauankohan vielä menee... Samoin karmilla on viel yhdessä koossa. Paijulla on kanssa jännät hetket käsillä. Ei kyl uskoisi kauaa enää menevän! =)

Lentsun selätystä ja mahdollisimman mukavaa loppuodotusta kaikille!

Nonna ja sukeltajat 34+1 Poks
 
Paijun oireet kuulostaa tosi lupaavilta! Ja jos olet limatulpankin bongannut jo, niin veikkaisin että vuorokauden sisään olet synnyttämässä:)
Nemi, toivotaan ettei flunssasi pahene! Mulla oli joulukuussa 3 viikon räkätauti, tosi sitkeää sorttia siis. Ja silloin äitipolilla käydessä tuntui jokatoisella mammalla olevan jotain kamalaa flunssaa ja nythän on vielä influenssakausi menossa. Eli riski saada tauti on iso, mutta toivottavasti kaikki vältytään ainakin pahemmalta. Eikä vauvan tartuttamisesta mielestäni tarvitse olla huolissaan, eikös sillä ole hyvä immuniteetti ainakin äidin tauteja vastaan koko imetyksen ajan?

Selvästi on vauvan potkut ja liikkuminen rauhottunut viime aikoina. Tuntuu vain sellaista rauhallista möyrintää ja jalan venyttelyä. Onko
muut huomannut samaa? Ennen kun aina syönnin jälkeen alkoi
mieletön potkinta ja heilunta, niin nyt tuo on paljon hillitympää. Kai se vauva kerää voimia synnytystä varten.

Nonna, oli tosi lähellä etten sanonut jotain hapanta sille hölmölle terkalle...mutta ajattelin sitten että selvästikin oli tosi kokematon ja nuori ihminen työssään joten jätin sitten sanomatta. Sullekin pikaista paranemista flunssasta. Itse syön joka päivä ainakin 10 mandariinia joten c-vitamiiinin saanti on turvattu. En sit tiedä auttaako pysymään terveenä, mutta on ne ainakin hyvän makuisia:) Tosin olinhan mä jo suurimman osan viime kuusta flunssassa, joten ehkä enää ei tule räkistä lähiaikoina -toivottavasti.
 
Viimeksi muokattu:
eilen juttelin yhden entisen työkaverin kanssa, muisteltiin vapun aaton aattoa kun olin kaksin kerroin huilimassa pomon huoneessa, maha turvoksissa irroituspiikin jälkimaininkeja..Vapun aattona oli siis punktio hesassa ja nyt ollaan jo näin loppusuoralla..Ei silloin TODELLAKAAN olis uskonu , enkä usko vieläkään ennenkuin näen tyypin":)monenlaiaia ajatuksia pyörii päässä.täytyis vaan yrittää elää HETKI kerrallaan ja yrittää ottaa asiat sellaisina kuin ne eteen tulevat.Helpommin sanottu kuin tehty, minun luonteellani jolla on tapana murehtia kaikkia mahdollisia asioita etukäteen!
 
Joo, Karmilla on se ihan uskomatonta että nyt ollaan jo NIIIIIN lähellä h-hetkeä! Sanoin just eilen miehelle, että kun ei tämä ole ollut vain 9 kuukauden odotus vaan meilläkin jo 5 vuotta on odotettu tätä vauvaa. Ja nyt kun se on niin lähellä, niin ei jaksaisi enää yhtään odottaa. Mäkin muistan kyllä kun punktio oli vapunaattona ja olin seuraavana päivänä töissä aikas kipeenä:/
Ihanaa kyllä olla nyt tässä vaiheessa jo!
 
Nemi ja Nonna teetä ja lepoa. Ei tuo varmaan kauaa kestä. Peukut on pystyssä! Ihme ettei ole enempää flunssia ollut kun tuntuu että kaikilla kavereilla on ollut jotain.

Karmilla & Illusia tosiaan hienoa olla näin pitkällä tässä vuosia kestäneessä projektissa. Onneksi tämänkin pituiset projektit voivat edetä!! Ja Illusia, minulle on ainakin toitotettu että liikkeet rauhoittuvat ennen synnytystä, tyyntä myrskyn edellä tyyliin.

Täällä on leppoisaa. Vähän lisää on kuitenkin litkuakin veriliman lisäksi vuodellut (kauniin kuuloista eikö..), niin lähdemme kohta kuitenkin varmuuden vuoksi tarkistuskäynnille. En ehkä antaisi itselleni anteeksi jos se olisikin ollut lapsivettä ja tulisi joku infektio ja ties mitä pienelle ihan vaan kun en jaksanut lähteä 'turhaa' reissua välttääkseni. Kätilö puhelimessa kuvauksen perusteella epäili että voisi olla lapsivettä, mutta oma vaisto kyllä sanoo, että limatulppaa on ja vielä jokunen päivä (jos ei enemmänkin: / ) menee. Parempi varman päälle, ja aika hassua kuinka paljon omiin pohdintoihin vaikuttaa sellaiset turhanaikaiset noloilut, kuten 'mitä jos ne sanoo että eihän sun nyt tällaisen takia olisi pitänyt tänne tulla' jne.
 
Nonna Toivottavasti flunssa hellittää pian teillä molemmilla!

illusia Muistelen kuulleeni, että äidin tauteja vastaan ois tosiaan vastustuskykyä, mutta varma en ole... Influenssapiikin otin, joten toivottavasti tämä ei sitä ole. Nyt on kyllä taas vähän parempi olo, eikä kurkku ole enää juurikaan arkana. Saapa nähdä mikä olo on huomenna. Kummityttö sai parin viikon ikäisenä ärhäkän flunssan ja joutui äitinsä kanssa muutamaksi päiväksi osastolle, kun meni raukka niin tukkoiseksi : / Onneksi parani aika nopeesti siitä kuitenkin! On täälläkin liikkeet rauhottuneet, ainakin välillä. Eihän se raukka enää mahdukaan liikkumaan niin paljoa masussa.

Juu, on se kyllä uskomatonta miten pitkällä jo ollaan kaikki =) En todellakaan olisi vappuaattona lugejen kanssa säätäessäni uskonut, missä vaiheessa nyt ollaan :heart:

Paiju Hyvähän se on tosiaan käydä tarkistuttamassa tilanne! Ei varmasti kukaan sano, että turhaan tulitte käymään tai jos sanoo, niin on kyllä työntekijällä silloin ihan väärä asenne.

Saunassa käyty ja mies vähän hieroi alaselkää levittäessään rasvaa, mutta eipä ole vielä ainakaan mitään vaikutuksia...

Jännityksellä odottelen kuka meistä jakaantuu ensin :rolleyes:
 
Jokohan Paiju jäi synnyttämään..? Mulla itselläkin oli yöllä taas lupaavia kipeitä supisteluja, ei kauhean tiheästi mutta aika paljon kuitenkin. Ja nyt aamupäivänkin supistellut aika paljon. Lähden kohta äitini kanssa vähän kaupoille kiertelemään, toivottavasti vaan lisääntyis supistelut:)
 
illusia76 Toivottavasti kaupungilla supparit lisääntyy :D

Onko muilla ollut enemmän hikoilua? Olen tässä huomannut jo parin viikon ajan, että varsinkin yöaikaan hikoiluttaa aikasen paljon :x Viime yönäkin, kun vessareissun jälkeen tulin takaisin sänkyyn, niin pään alla ja rinnalla ollut tyyny ja peiton yläosa oli kosteita. Eikä tää johdu kuumeen laskemisesta, kun ei sitä ole ollut. Ilmeisesti hikoilukin kuuluu loppuraskauden "ihanuuksiin"? Nytkin koneella ollessa hikeä puskee... Eikä meillä edes ole lämmöt kovinkaan isolla talossa!

Onkohan Paiju tosiaan jäänyt jo synnyttämään =)

Olo ihan ok, muttei vieläkään ihan täysin terve. Kunhan ei enää tästä pahenis!
 
Viimeksi muokattu:
voi jee, tässä ihan kateellisena lukee toisten kuulumisia:) vaikka jokainenhan meistä vuorollaan jakautuu sitten.Mulla on sämpylätaikina nousemassa ehdin leipoo sen ennen neuvolaan menoo.asukas kyllä melskaa minkä kerkiää, nykyään meno on enemmän päiväpainottesita ja illalla ollaan aika rauhassa.Huomenna tulee eka ä-päivä rahakin sitten.Ite oon myös havainnu tuon hikoilun,varsinkin rintojen alta hiki virtaa, vaikka meillä on makuhuoneessa 16 lämmintä" kaikki ihmettelee että nukutte jääkaapisssa,mutta hyvin tarjetaan.tosin nyt kun vauva kotiutuu täytyy nostaa lämpöä
Mukavaa päivää kaikille
Karmilla ja uffe 39+6
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin on koko ajan tosi kuuma. Ja nyt supistelut on lisääntynyt. Olo on vähän tukala ja vessakäynnilllä tuli rusehtavaa limaa -limatulppa?? Kohta pitäis lähteä kaupungille, mut on kyllä vähän sellainen olo et tänään saattais jotain tapahtuakin synnytyksen suhteen..saas nähdä!
 
Onkohan tullut lähtöjä kun täällä on eilisen jälkeen ollut niin hiljaista?;)

Illusia lisäsikö kaupungilla käynti suppareita?

Nemi ja muut hikoilusta ja kuumuudesta kärsivät,minäkin olen huomannut saman,varsinkin iltasin kun menen nukkumaan on aivan tuskaisen kuuma ja miehen mielestä on ihan hyvä(yleensä se on toisin päin).
Minulla myös iski taas flunssan päälle alku viikosta,nyt alkaa jo vähän helpottaa kun olen lepäillyt.Myös vatsa on ollut sekaisin,kunhan ei nyt mitään mahatautia tulisi :(
Eilen oli pitkin päivää alavatsa ja alaselkä jomotuksia ja menkkakipua.Myös kivuttomia supistuksia tuli.Illalla vessakäynillä tuli pyyhkiessä limaista venyvää ja vähän kellertävää vuotoa,mietin mahtoiko liittyä limatulpan irtoamiseen vai oliko vain valkovuotoa. Tänä aamuna taas tuli limaista vuotoa,mutta nyt ei tullut niin paljon kuin eilen. Jonkin verran on taas supistellut ja selkää jomottanut. Muuten olo ollut ihan hyvä,sain viime yönä nukuttuakin ihan hyvin.

Jännittäviä aikoja elellään :)
 
Kiitos kaikille! Nyt alkaa viimein helpottaa. Täälläkin vatsa oli sekaisin muutaman päivän, et oiskohan tän flunssan juttuja sekin... Mandariineja oon miekin syönyt kovasti. Ovat olleet nyt tosi mehukkaita ja hyviä. Nam! :)

(.) Eilen oli neuvola ja siel kaikki hyvin edelleen.. Nyt sf-mitta oli sen 4ocm. Maanantaina menen vuorostaan ä-polille. Saas nähdä miten tuo kohdunkaula on muuttunut. Viimeeksi se oli 1,5cm ja hiukan pehmennyt.

Täälläkin on ollut hikoilua iltaisin vaiks ei ois tehnyt muuta kuin istunut paikallaan.

Toipumisia muillekin flunssaisille!
 

Yhteistyössä