LOPPUVUODEN TUPLAMAMMAT

taas...kohta lähen hakee poikaa eskarista. Miruliini juu tosiaan jänskättää josko kestävät loppuajan rt, ensimmäisen kun synnytin yliaikaisena, käynnistettynä ja vieläpä hätäsektioon jouduttiin. Todellakin olo kuin ensisynnyttäjällä jos päätyvät alatiesynnytykseen. Ja vielä kun kaksi tulossa!!!

Tänään neuvola ja vieras täti kun oma lomalla, ihan tyhmää. Ei tunnu samalta. Selitäpä toiselle et juu, ihan hyvin tässä...vai tuntuuko vaan minusta siltä, tiedä häntä...

Tänään ostelin talkkeja, rasvoja, liivinsuojia ja tutteja valmiiksi. Pitää vielä tarkistaa oliko nenäniiskutin äi-pakkauksessa vai ei....

Jännä lukea kun Luulilla Ja Hanekaksilla jo kohta vauvat vieressä! Tsemppiä teille molemmille!


:hug:

Nyt mentävä ettei lapsi odottele, niin aamulla sanoi että: nähdään puoli yhdeltä! Veitikka on...
 
moikka kaikille!!

zemppiä luuli käynnistykseen! mikä viikko sulla nyt olikaan menossa?

Neuvolassa kävin tänään ja eipä siellä ihmeempiä.. verenpaine ok, aina matalempi neuvolassa kuin äitipolilla, eli jännityksen piikkiin menee se kun ultran yhteydessä mittari näyttää hurjia..
sykkeet 160 ja 140 ja molemmat pt, B vielä ylhäällä vähän enemmän poikittain.. sf mitta oli 38 :kieh: alkaa olla aika näyttävä pallo!
kaupingillakin yksi vanhempi nainen sanoi vastaan tulessaan että oooonpa ihanan komea maha! :D
painoa on nyt tullut 19kg mut ei terkka sanonu siitä mitään.. onhan se paljon mutta en mä kuitenka kauheasti lihonu ole.. ja itse uskon että nää ylimääräiset kilot kyllä lähtee taas niinkuin esikoisestakin josta keräsin sen 20kg!
supistuksia on edelleen useampi päivässä, eilen tuli yksi todella kivulias, mut sit ei loppuiltana mitään... levätä vaan täytyy...
taas supistaa.. taitaa tää istuminen olla pahin asento :/

mutta eipä tässä kummempia.. kasvatelkaa mahojanne!!

millis ja murut 31+3
 
Mulla tulee huomenna 37 vkoa täyteen, riittää kuulema ihan hyvin jo :) Mulla painoa tullu kohta 30 kg, edellisen typykän kanssa lihoin 27 kg vaikka neitikasvoi masussa yksin ;) Ja oikeasti olen pitkä ja laiha, siis rimpula, bmi nipin napin 20 :D
Enitn ulkonäössä vaivaa nyt tulleet raskausarvet, aijemmin niiltä säästyin mutta nyt navan ympärys on joka suuntaan ratkennut rumasti, ja voi vain kuvitella mikä löysä nahkapussi tuohon jää riippumaan, kattelin jo netistä vatsanahan kiristys hintoja valmiiksi :D tyyristä on..

Huomenna aamusta siis käynnistykseen, saa nähdä tuleeko tulosta jo huomispäivän aikana vai joutuuko useamman päivän yrittelemään.. Hyvässä lykyssä saan vauvat syliin huomenna ja olon kevyemmäksi, surettaa tuo meidän pikkuneiti 2v joka ei varmaan ymmärrä mihin aamulla katoan, ja nämä meidän ihanat aamuhetket yhdessä vähenee radikaalisti :( Onneksi ukkoki on nyt kuukauden lomalla joten auttaa alkuun vauvojen ja pikkuneidin hoidossa, ja isommat muksut (yläasteella ja kuudennella) saavat varmaan osansa vauvan hoidosta :D
 
Huomenta!

Kirjoittelin pitkät pätkät ja teksti katosi. No, huhuilin myös Luulin viime hetken kuulumisia ja ne olikin tulleet sillä aikaa, joten eipä haittaa.. On kyllä jännät paikat sinulla. Otahan tästä päivästä pikkuneidin kanssa kaikki irti eikös vaan. Onneksi teillä on noita vanhempia sisaruksia, niin riittää 2v:llekin huomiota - vaikka tietysti sitä äidin perään tullaan itkemää eniten..
Tsemppiä!!! =)

Millis, toi painejuttu on mulla ihan samanlainen. Neuvolassa tehdään muutenkin se mittaaminen järkevämmin, kun ollaan ainakin se vartti rauhassa juteltu muita asioita ja rauhoituttu. Polilla yleensä ravaan potilastoimistosta sairaalan toiseen päähän niin lujaa kuin ylipäätään on mahdollista ja heti ilmoittautuessani otetaan paineet.. Varmaan myös sillä on tekemistä, vaikka toki jännitystäkin on siellä enemmän.
Miten muuten sulla, onko annettu mitään arviota, kääntyykö A-vauva vielä?? Tulen sua viikon jäljessä ja musta itsestä tuntuu aika uskomattomalta jos A vielä mahtuisi kääntymään. Olisi kiva tietää, kuinka myöhään kaksosista toinen vielä ylipäätään voi kääntyä.

Aurinkoista päivää pallomahoille!!

Miru ja vauvat 30+2
 
Miruliini: Viimeks kun lääkäri ultras ja totes että A perätilassa niin ei se reagoinu siihen mitenkään, rv 29 se oli vielä rt:ssä eli oli kääntyny siinä kahden viikon aikana..
jotenkin mulla sellainen tunne että ei sieltä enää käänny.. B sit taas seilaa koko ajan.. :D

Mä olisin jo ihan valmis saamaan nää vauvat, ei oma olon takia vaan ton meidän 5 veen.
Mies on päivät töissä ja me yritetään selvitä kaksin nää päivät. Nyt kun mun pitäis ottaa rauhallisesti niin neiti kyllä käyttää hyväkseen mun kömpelyyttä ja kaikkea. On todella kova nyt kiukutteleen joka asiasta, pukemisesta, syömisestä... Telkkaria pitäis saada kokok ajan katsella ja omassa huoneessa pelottaa.. huoh..
Virikkeitä hän kaipaisi ja minä en niitä riittävästi nyt pysty tarjoamaan.. :ashamed:

millis ja murut 31+4
 
Kysynpäs kun tuosta vatsan koosta ollut puhetta että; ovatko sellaiset, jotka eivät tiedä teidän odottavan kaksosia, huomanneet että odotatte kaksosia?
Mulla eräs puolituttu sanoi kaupassa että kaksosiako ootat? Olin siinä aivan ymmällään että mistä tietää, niin kuulemma vatsasta arvasi. Ne taas jotka tietävät että kaksi,niin pitävät pienenä. Onhan noitakin ihmettelijöitä ollut,kun kysyneet milloin laskettu aika, että niin kauan vielä? Noista kommenteista siis pari kuukautta.
Mieshän tuo meinasi että pieneneekö tuo vatsa koskaan :LOL:
 
Käynnistyspäivä on sitten päätetty, eli ens keskiviikko. Hirvittää. Meinas että kalvojen puhkaisulla käynnistettäs, mutta panin vastaan. Mulla ainakin kivut koventuneet aina kalvojen puhkaisun jälkeen. Nyt sitten keskiviikkona katsotaan miten käynnistetään.
 
Heippa!

Hanekaks, onpa jännää. Miten nopeasti sulla on aiemmissa käynnistyksessä alkanut tapahtua? Mietin täällä myös Luulia, kuinkakohan siellä on torstain käynnistys tehnyt tehtävänsä..

Tuosta masun koosta kyselit aiemmin, niin onhan tämä jättimäinen. Kun kolme kuukautta oli laskettuun aikaan, luultiin mun olevan ihan synnyttämisvalmiina. Kukaan ei ole arvannut, että vatsassa olisi kaksoset, mutta tosiaan jo kuukauden päivät olen näyttänyt olevani viimeisilläni.. Huoh.

Oletteko muut olleet/menossa monikkoperhevalmennukseen? Voin suositella ainakin omalta kohdaltani, olimme sellaisessa eilen. Oli ihan huippuhyvä keskustella muiden samassa tilanteessa olevien parien kanssa ja täällä kun itsekseni olen aktiivinen niin huomata kuinka mieskin innostui kovasti vaihtamaan ajatuksia ja kyselemään. Valmennuksen vetäjällä oli kaksoset, samoin paikalla oli pari muuta kaksosvanhempaa, joten käytännönläheisiä vinkkejä kaikkeen mahdolliseen imettämisesti ja rytmittämisestä omaan jaksamiseen saatiin mukaan.

Sunnuntaita ja jaksamista vatsojenne kanssa :wave:
 
Kiva kuulla tuosta monikkovalmennuksesta....oispa täälläkin, harmi, mut ei. Kysyin neuvolassa et puhutaanko synnytysvalmennuksessa kaksosten imetyksestä yms. niin vastaus oli: EI.
Kaiken lisäksi kun edellinen lapsi on jo 6v en ole siis ensisynnyttäjä joten jään koko valmennuksesta ulkopuolelle. Sanoinkin just miehelle että no joo, vaikka sata vuotta väliä niin luullaan et vanhasta muistista asiat osaa, etenkin kun en ensimmäistäkään alateitse saanut synnyttää kun kiireellä veivät leikkuriin.... :/ Mutta jospa se siitä. Toki olen netistä tietoa hakenut ja imetystukiryhmäkin on olemassa.....ja Monikkoperheet ry. Ihme juttu muuten miten muka neuvolassa ei tiedetä mitään kaksosista???tai ei haluta kertoa. No joo, nyt on purppastu maanantain porinat.....

Onko teillä kellään kamalia itkukohtauksia??? siis ihan "syyttä", kun pitää kuvitella maat ja mannut muka.... :ashamed:

Kyl tän masun kanssa loppujen lopuksi aika yksin on vaikka kuin ihmiset sanoo et pyydät sit apua mut olenkin miettinyt et kuin moni sitä apua oikeesti on valmis tarjoomaan?? Kuka tulee yöllä apuun jos sairastut ja mies on yötöissä tms? Siis ihan oikeesti.....pitänee kysyä seuraavalta tarjoajalta suoraan oletkos valmis tuleen myös yöllä?

Jännittää vissiin tulevat viikot jo kun pittää purppasta.... :whistle:
 
Hattuset, ihan samaan törmännyt. Oma neuvolantäti on parhaansa mukaan antanut ohjeita kaksosten varalle, mutta ovat sellaisia ylimalkaisia, joita voit lukea netistä tai kirjoistakin. Synnytysvalmennus meillä alkaa 12.11. ja siitä viitenä seuraavana keskiviikkona ja mä olen urputtanut siitäkin th:lle, että miten se kuvittelee mun jaksavan istua vielä kuukauden kuluttua 2,5 tuntia paikoillaan jossain kovassa penkissä.. Kesällä kun pyöri edellinen valmennusryhmä ja meitä ei sinne voitu ottaa, kun ollaan niin eri vaiheessa kuin muut ryhmäläiset.. Kun urputin, että mahdanko päästä enää liikkumaan tuolloin, sanoi th, että tottakai pääset, täytyyhän sun päästä synnyttämäänkin :/ Joo, että kyllä sitä aika yksin tämän kaksosmasun kanssa on..
Mikä olisi teidän lähin monikkoperheyhdistyksen paikallisyhdistys? Voisin kuvitella, että siellä nimetyt tukihenkilöt voivat neuvoa ja opastaa mielellään. Ainakin täällä Päijät-Hämeen pienessä yhdistyksessä vaikutti olevan hyvin sympaattinen ja välitön suhtautuminen ja muutama henkilö toimii tukihenkilönä, joille voi soittaa ja saada vaikka kotiin käymään opastamaan tarvittaessa. Eihän se tietenkään varsinaista helpotusta tuo lastenhoitoon, mutta sellaista tukea ja apua oppia ja löytää ne oikeat helpommat toimintatavat.

Mulla alkaa olla yönukkumiset ihan mahdottomia. Juuri valitin ystävälle, että tässä vaiheessa yhden lapsen odottaja normaalisti voi todeta että no, viikko maksimissaan enää.. No, mulla niitä viikkoja on varmasti 6-8 vielä.. ja olo sen kuin vaikeutuu. Vatsa vaan on niin iso, pinkeä edessä oleva jättipallo, jonka kanssa on mahdotonta nukkua. Kaikenlaiset tyynyviritykset on käytössä, muttei auta. Lantioon vihloo jo tunnin kuluttua kyljen kääntämisestä ja sitten vatsaan sattuu.. ja vessassa pitää käydä tunnin-kahden välein..

Maanantaiurputusta ja jännitystä siis täälläkin :)
 
Hattuset, ihan samaan törmännyt. Oma neuvolantäti on parhaansa mukaan antanut ohjeita kaksosten varalle, mutta ovat sellaisia ylimalkaisia, joita voit lukea netistä tai kirjoistakin. Synnytysvalmennus meillä alkaa 12.11. ja siitä viitenä seuraavana keskiviikkona ja mä olen urputtanut siitäkin th:lle, että miten se kuvittelee mun jaksavan istua vielä kuukauden kuluttua 2,5 tuntia paikoillaan jossain kovassa penkissä.. Kesällä kun pyöri edellinen valmennusryhmä ja meitä ei sinne voitu ottaa, kun ollaan niin eri vaiheessa kuin muut ryhmäläiset.. Kun urputin, että mahdanko päästä enää liikkumaan tuolloin, sanoi th, että tottakai pääset, täytyyhän sun päästä synnyttämäänkin :/ Joo, että kyllä sitä aika yksin tämän kaksosmasun kanssa on..
Mikä olisi teidän lähin monikkoperheyhdistyksen paikallisyhdistys? Voisin kuvitella, että siellä nimetyt tukihenkilöt voivat neuvoa ja opastaa mielellään. Ainakin täällä Päijät-Hämeen pienessä yhdistyksessä vaikutti olevan hyvin sympaattinen ja välitön suhtautuminen ja muutama henkilö toimii tukihenkilönä, joille voi soittaa ja saada vaikka kotiin käymään opastamaan tarvittaessa. Eihän se tietenkään varsinaista helpotusta tuo lastenhoitoon, mutta sellaista tukea ja apua oppia ja löytää ne oikeat helpommat toimintatavat.

Mulla alkaa olla yönukkumiset ihan mahdottomia. Juuri valitin ystävälle, että tässä vaiheessa yhden lapsen odottaja normaalisti voi todeta että no, viikko maksimissaan enää.. No, mulla niitä viikkoja on varmasti 6-8 vielä.. ja olo sen kuin vaikeutuu. Vatsa vaan on niin iso, pinkeä edessä oleva jättipallo, jonka kanssa on mahdotonta nukkua. Kaikenlaiset tyynyviritykset on käytössä, muttei auta. Lantioon vihloo jo tunnin kuluttua kyljen kääntämisestä ja sitten vatsaan sattuu.. ja vessassa pitää käydä tunnin-kahden välein..

Maanantaiurputusta ja jännitystä siis täälläkin :)
 
Miruliini! Ihanaa kuulla toistenkin jännäämistä....
:flower:

Juu, kyl täällä on Monikkoyhdistys johon olenkin ottanut yhteyttä ja liittynyt jäseneksi. Ja ovat valmiita tulemaan käymäänkin tarvittaessa. Eli vertaistukea varmasti saan...hatuttaa vaan tuo neuvolatoiminta kun mukamas ei tiedetä mitään.....

Olen saanut nukuttua yöt suht hyvin välillä, eskarilainen vaan valvottelee nyt kun kuuluu aina öisin huoneesta: äiti, pelottaa! ja sipsutusaskeleleet heti perästä kun ryntää meidän väliin....nukupa siinä sitten levollisesti varpaat suussa ...ollaan annettu tulla vielä kun vauvat ei vie "paikkaa" vielä... :) Välillä tosin mullakin koskee masuun yöllä jos kyljellään painuu liikaa patjaa vasten...ja liikkuminen sängyssä on kyllä tuskaa....

olen nähnyt muutamana yönä unia jotta olen jo synnyttämässä ja alitajunta sanookin sitten ennenkuin herään et hei, ei vielä ole aika....johon herään, ehkä se on tulevaan valmentautumista..

Ja nyt pitää kehua kun sain hankittua jo kaikille viidelle kummilapselle pukinkonttiin menevät..eipä tarvii niitä enää miettiä että ehtiikö.....

kaikille masuasukeille hyviä vointeja ja mammoille täältä
:hug:
 
Täällä neuvolassa myös vähäisesti annettu kaksosista. Netistä käsketty hakea. Nyt ihan vasta sain tietoon että on olemassa kaksosversio jostain neuvolassa jaettavasta odotusoppaasta. Ei taidettu täällä ainakaan tietää siitä,kun ei mainittu.

Huomenna sitten käynnistykseen. Eilen alkoi pelottamaan tuo synnytys. Piti ajatukset saada pois koko asiasta. Tänään onneksi en ole sitä ajatellut sillä tavalla. Nyt pitää lapsille tavarat pakata kun menevät yökylään.

Mitähän Luulille kuuluu? :wave: Ihan täällä jännityksessä kuulumisia ootan.
 
Ne syntyi!!!

14.10, rv 35+5, tuli meidän neiti A maailmaan kello 13.01, painaen 2500 g ja pituutta oli 49 cm. Herra B parkaisi perään klo 13.35, painoa 2740 g ja pituutta 49 cm. Jalat edellä tuli poika. Tyttönen sai 9/9 pistettä ja poika 7/8. Nyt ollaan maanantaista oltu kotona ja poika paistattelee sinivalon alla korkeiden bilirubiiniarvojen takia. Hyvin menee ja koko perhe on onnellinen!

HM
 
Millim., olin osastolla ollut reilun viikon kovien supistusten takia, ja sitten vaan yksi yö heräsin yhen jälkeen kun vesi lirahti. Siitä pikkuhiljaa supistukset kovenivat ja tihenivät niin että aamukasilta menin saliin ja mies kurvasi perässä. Sain epiduraalin (oikeesti, luojan lahja naisille!!!!) ja sitten paikat lähti nopeeta aukeemaan. Tyttöä ponnistin maailmaan sellasen 10 minuuttia, sitten supistukset loppu ja sain supistuslääkettä joka sitten pikkuhiljaa alkoi vaikuttaa niin että 34 min myöhemmin tosiaan poika tuli kintut edellä ulos lääkärin auttamana. Täytyy myöntää että jonkinverran tunnen ylpeyttä siitä että sittenkin sain pallerot pukattua alakautta ulos! Synnytyksestä jäi muutenkin hyvä mieli, väkeä oli kun pipoa siellä huoneessa ja kaikki tsemppas. Pienen episiotomiahaavan joutuivat tekemään, mutta istuminen ja liikkuminen sujui kyllä heti. Lapset olivat tarkkailuosastolla pari päivää koska hengitys naristi alkuun, mutta sitten pääsivät jo vierelle. Pikkuviikkoisille tyypillisesti kumpikin kellastui, mutta päästiin kotiutumaan ja saatiin tänne bilipeti lainaan. Mutta vauva- arki on kivaa!!!!

HM sekä Wilma ja Oskari
 
Onnea Hari Mao!!! :flower: :flower: Hyvän kokoiset lapsoset sait upeasti maailmaan :heart: :heart: Kaikkihan meni oikein hyvin teillä, olipa mukavaa lukea noin positiivinen kaksossynnytys. Onnellista vauva-arkea teidän koko perheelle!

Itse aloin vaan entistä enemmän odottamaan vauvojen syntymää..Vaikka toki vielä muutaman viikon saavat masussa kasvaa. Eilen oli synnärikierros, joka oli oikein hyödyllinen ja miellyttävä kokemus. Katsotaan nyt vaan, meneekö niinkuin ennustan, että suoraan sektioon A-vauvan perätilan vuoksi. Maanantaina on taas äippäpoli ja kasvukontrolli, kivaa!

Miru 31+4
 
täältäkin Hari Maolle ja koko perheelle! :hug:

Kiva kuulla että kaikki sujui hyvin! Kyllä se on iso rutistus painaa kaksi kerralla! :whistle:

Mukavaa että voitte hyvin. Hyviä vointeja muutenkin koko teidän poppoolle.

Miruliini, mullakin äi-poli torstaina, kirjoittelehan lapsukaisten kuulumisia. Nyt pitää taas mennä ettei kakku pala pohjaan, täällä tehdään muuten vaan mansikkatäytekakkua....
 
Meillä oli polikäynti perjantaina. Kummatkin ovat rt;ssä. Paino arvio oli Aalle 2540g ja Beelle 2470g. Sovittiin seur. polikäynti ensi viikon perjantaille. Ja synnytyksestä sovittiin sen verran, että viikolla 45 meen osastolle ja hieman yritetään saattaa synnytystä alkuun alakautta, mutta jos toivottua tulosta ei synny niin sitten leikataan vielä samalla viikolla.
Minulla on jo kaksi sectioo takana, joten alatie synnytyksellä yritetään varmistaa, että mulle jäis vielä mahdollisuus saada lapsia.. Joten ensisynnyttäjänä ollaan n.parin viikon päästä osastolle menossa alakautta yrittämään. Itseäni jännittää kuinka käy. Ja sectio taas pelottaa. Sitä vaan toivoo ja uskoo lääkärien tietävän kuinka on turvallisinta.
 
Pitkähän tuo odotus oli ja raskas,mutta nyt se on ohi. 22.10 syntyi pienet kaksosemme normaalisti alakautta. A-tyttö 2690g, 46,5cm ja B-poika 3010g, 49cm.
Synnytys käynnistettiin rv38 punkaisemalla kalvot. Kun menin sairaalaan olin jo 5cm auki ja kanava hävinnyt. Siitä noin 45min päästä alkoivat säännölliset supistukset. noin 3 tunnin päästä vauvat syntyivät 8 min ikäerolla. molemmat tulivat pää edellä. Ponnistusvaiheessa oli spinaali ja tosi hyvä näin. En ollut ollenkaan kipeänä eikä tosin ponnistuttanutkaan,mutta koska ei ollut ensimmäinen synnytys,niin sitä osasi kuitenkin ponnistaa
 
Onnea Hanekaks!! :flower: :flower: Etenipä teillä nopeasti kaikkiaan, hienoa! Ihanaa vauva-arkea tytön ja pojan kanssa :wave:

Oma tukala ja tuskainen olo jättimasun kanssa etenee kuitenkin ongelmitta edelleen. Tänään ä-polilla vauvojen painoarviot olivat 2 kg kummallekin (muutama gramma eroa!!) ja viikkoja nyt tasan 32. Perätilassa edelleen istuvat kumpainenkin ja sektio siis hyvin todennäköinen. Sattui kohdalle oikein ihana lääkäri, joka tarttui heti omiin huoliini ja sektioon liittyviin kysymysmerkkeihini. Varattiin seuraavalle käynnille kahden viikon päähän tupla-aika, jotta voidaan puhua koko sektion kulku läpi ja minä voin tuoda kysymyslistan mukanani. Kylläpä helpotti oloa. Näyttäisi olevan isot vauvat tulossa ja saa nähdä miten pitkälle päästään, nyt oli vielä paikat kiinni, vaikkakin pehmenneet ja kanavaa 2cm jäljellä.

Ajattelin aloitella neulomishommia - villasukkia ja tumppuja nyt ainakin, ja jos ei liian monimutkaisilta tunnu, voisinpa innostua pipoista ja housuistakin. Siis vauvoille tottakai =)
 
Hanekaks, vauvathan ovat isoja! Onnittelut täältäkin ja onnea vauva-arkeen, miten teillä on arki lähtenyt näin ensipäivinä sujumaan?? :) Ja synnytys meni hienosti! Ihanaa kuulla kaksosraskauksista joissa kaikki ok. Tänäpäivänähän hoito ja seuranta on kuitenkin toista kuin 70-luvun alussa jolloin itse synnyin identtisenä keskosena....

Missäs muut mammat luuraa????joko useampi synnärillä???? Onko kaikki jo vauvahuuruissaan???

Miruliini, onpa tosiaan jo isot vaavelit masussasi. Potkivat varmaan kovasti juuri alaspäin?? Minulla taas potkut suuntautuu juuri ylävatsaan ja jonkin verran oikeaan kylkeen. Mutta selvästi on tassut kasvaneet kun liike näkyy ihostakin selvästi..... Hyvä tuuri ko. lääkärin suhteen..... hyvä että saat asioita selväksi, harva viitsii ja antaa aikaansa noin hyvin..Hyvä jos saat sektion koska ettei tarvii miettiä mahd. komplikaatioita synnytyksen aikana...siis koska perätilassa. Mulle on tehty hätäsektio eli viiva navasta alaspäin ja parani ihan hyvin, ei ollut siinä mitään, joten älä jännää sitä ainakaan turhaan. Viikon päästä terkkari otti tikit pois. Liikkeelle läksin vuorokauden kuluttua pikkuhiljaa ja siitä kaikki sujui hyvin. Toki arastin jonkin aikaa vetoketjullisten housujen laittoa koska viiva oli ylhäältä alas....nyt ihmettelen kovasti miten tää arpi kestää nää mukulat? Mutta niin sanottiin että kestää.

Jännittää torstain kontrolli koska kaksoissiskollani on nyt pari vuotias poika joka läksi syntymään juuri vkolla 33 tehdyn tutkinnan seurauksena....samana iltana alkoi supistukset..ja syntyi keskosena 1600g. Ettei elämä tee tepposta myös minulle...meillä oli muutenkin niin samanlaiset synnytykset ensimmäisten kanssa, kummallakin yliaikaiset, käynnistettynä ja leikkuriin päädyttynä. Pitäsköhän puhua ko.pelosta ennenkuin antaa hutkia että oisivat ees varalta varovaisempia............???

 
hanekaks, ISOT ONNITTELUT!!! :flower: Nopeasti on sinulla synnytyts sujunut ja hienon kokoiset pallerot sait maailmaan. Eikös olekin itellä kevyt olo? :D Joko olette kotiutuneet?

Täällä vauva-arki alkaa pyörimään jo aikas hyvin, eilen ulkoiltiinkin eka kerran. Maitoa tulee tolkuttomat määrät, mutta onneksi pikkuiset jaksavat kuitenkin mös imeä rintaa. Viime yönä tyttö tankkasi normaalia tiuhempaan joten omat unet jääneet hieman vähemmälle, mutta päikkäreille pääsee onneksi.

Tsempit kaikille mahakkaille ja vauvautuneille ihanan tuoreen vauvan tuoksuista arkea!

HM ja Wilma ja Oskari
 
Nyt vasta kerkeän kirjottamaan, pojat syntyi 17.10. käynnistyksellä 37+1, käynnistyspäivänä ei saatu hommaa loppuun vaan pojut vitkutteli vielä seuraavaan päivään :) Syntyivät siten alle neljän tunnin, ikäeroa 14 min. A tuli pääedellä 3130 g ja 48 cm ja B pylly ja jalka edellä 3070 g ja 48 cm. kaksi minispinaalia sain ja kaikki sujui loistavasti! Sokeritauti loppui myös synnytykseen, B vauva oli vrk:n sokeritipassa. Sairaalassa oltiin 4 vrk, ja nyt reilu viikko oltu kotona. Univelkaa vähän on kun syövät pienet aika tiheään yöllä ja molempien syötöt ja vaipanvaihdot kestää n. 1,5 h kerta.. ja max kaksi h niin alkaa uusi kierros :) Mutta rauhallisia ovat, eivät turhia itke..
Olo itsellä ku keijulla, painoa lähti alle viikossa 18 kg, loput 10 varmaan häipyy pikkuhiljaa myös.. Vatsa on vielä aika pallo mutta pienenee koko ajan, arvet jää kyllä mutta eipä taida haitata =)

Voimia paksumahoille loppuaikaan, kyllä se odotus palkitaan :)
 

Yhteistyössä