luokkakokous

Moi! olen menossa luokkakokoukseen - lukion sellaiseen eli 20 v valmistumisesta. Outoa :/ mennä sinne ja outoa että siitäkin on niiiiiiin kauan... Oletteko muut olleet ja kuinka on juhlat sujuneet? Parin tyypin kuulumisia tiedän ja sitten olen jotain kuullut muutamasta muusta mutta muuten ei ole tullut pidettyä yhteyttä. Saapas nähdä millaiset kemut ovat luvassa ;)
 
Olin kauppaopiston aikaisten kavereiden luokkatapaamisessa vuonna -99.huh,onko siitäkin jo 8 vuotta aikaa.Valmistuttiin -87,eli yli kymmenen vuotta meni kun tavattiin uudestaan.Meidän luokanvalvojat oli kutsuttu mukaan,käytiin entisessä opinahajossa ja muisteltiin menneitä.Jatkettiin syömään ja iltaa istumaan.Mukava,onnistunut tapaaminen. =)
Kunpa sais koolle peruskoulun aikaiset koulukaverit ja luokkakokouksen.MOnesti mietin,mitä kaikille entisille kavereille kuuluu =)
 
Jonsered
Tänään olisi luokkakokous, muutaman tunni päästä. En jaksa paikalle raahautua, sillä en muista puoliakaan tyypeistä ja niistä, jotka muistan, suurin osa oli epämiellyttäviä ihmisiä :ashamed:

Eikä minua edes oikeasti kiinnosta tuntemattomien ihmisten elämä ja saavutukset.
 
kukkerikuu
Minäkin haluaisin luokkakokoukseen. Joku suunnitteli yläasteen kokousta mut ei sitä tietääkseni järkätty kun ei paikallislehdessä ollut ja mä asun kuitenkin vielä ko. kunnassa. Yläasteelta pääsystä tuli se 20 v. täyteen. Meilläkin meitä on muutama, josta tiedän mitä tekee mutta suurin osa on maailmalla ja ois kiva tavata.
 
Anski78
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2006 klo 13:07 Jonsered kirjoitti:
Tänään olisi luokkakokous, muutaman tunni päästä. En jaksa paikalle raahautua, sillä en muista puoliakaan tyypeistä ja niistä, jotka muistan, suurin osa oli epämiellyttäviä ihmisiä :ashamed:

Eikä minua edes oikeasti kiinnosta tuntemattomien ihmisten elämä ja saavutukset.
Ihana kommentti :) Mä ajattelisin just noin jos mut ois luokkakokoukseen kutsuttu!!
 
Ei luokkakokouksille
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 19:23 tuplamamma kirjoitti:
Moi! olen menossa luokkakokoukseen - lukion sellaiseen eli 20 v valmistumisesta. Outoa :/ mennä sinne ja outoa että siitäkin on niiiiiiin kauan... Oletteko muut olleet ja kuinka on juhlat sujuneet? Parin tyypin kuulumisia tiedän ja sitten olen jotain kuullut muutamasta muusta mutta muuten ei ole tullut pidettyä yhteyttä. Saapas nähdä millaiset kemut ovat luvassa ;)
Olen saanut kutsut ylästeen, lukion ja ammatillisen oppilaitoksen luokkakokouksiin. En ole ollut niistä yhdessäkään. Ei ole mitään intoa nähdä peruskoulun yläasteen aikaisia k.usipäitä. En ole nähnyt heitä 25 vuoteen enkä halua tavatakaan.

Olen kuullut juttuja luokkakokouksista, tapaamiset keskittyvät elintasovertailuun. Enpä ole jäänyt mistään paitsi! Luokkakokouksissa vertaillaan ammatit ja tulot, puolison ammatit ja tulot, asunnot ja kesämökit, osakeomistukset, lasten harrastukset ja saavutukset, missä on viimeksi matkustettu. Jäsenyydet Lionseissa, Rotaryissa, edellisten naistoimikunnissa ja muissa kuppikunnissa ovat plussaa. Kotiäideille, työttömille ja p.askaduunareille nauretaan joukolla.
 
eikö
Olet varmaan oikeassa eiluokkakokouksille-nimimerkki.
Niinhän sitä vertaillaan, kun ajatellaan että tässä on vertailun (ja lesotuksen) paikka kun ollaan "samat lähtökohdat"-vertaisryhmässä.

Jos oltaisiin oikeesti nähty elämää niin ei vertailtaisi.
Harva kasvaa 25 vuoden aikana isoksi ja irti tuollasesta.
Eikä elämänsä aikanakaan niin kovin sankka joukko kehity henkisesti yli tuolta kouluaikatasolta.
 
Meillä oli peruskoulun luokkakokous pari vuotta sitten ja mulla ainakin oli tosi hauskaa. Muutama sydänystävä on edelleen joiden kanssa muutenkin pidetään yhteyttä, joten saipa kerrankin istua iltaa heidän kanssaan ihan rauhassa. Muitakin kivoja "tuttuja" hauska nähdä joita ei ollut nähnyt pitkään aikaan.

Kaikkein hauskinta oli nähdä kuitenkin niitä tyyppejä jotka olivat jotenkin"olleet olevinaan" koulussa..jotain luokan kermaa meihin "tavan-tiinoihin" verrattuna. Siellä ne yritti kuten ennenkin omaa häntäänsä nostaa mutta arvaa välittikö siitä enää p..kan vertaa :LOL: On ite kasvanut aikuiseksi ja on ihan tyytyväinen tavan elämäänsä ja mukuloihinsa joten ei mikään wannabe- teini-prinsessa-tai prinssi hetkauta lainkaan.

Ja lisäksi olihan suloista nähdä ensimmäinen "suuri rakkaus" aikamiehenä ukko-mahan kera. Kyllä nauratti omassa mielessä makeasti kun muisteli mitä kaikkea sitä on tullut päiväkirjanuumeniin vuodatettua rakkauden huumassa.

Joten hauska ilta oli ja kun niin harvoin pääsee vapaalle niin mikä tahansa syy on tervetullut...vaikka sitten luokkakokous. Heti lähtisin uudestaan jos pääsisin.
 
Minusta se vertailu on jokaisesta itestään kiinni. Mä en semmosesta välitä yhtään eikä mua liikuta mitä muut musta ja mun elämästä aattelee. Kenenkään ns. saavutukset ei tee muhun vaikutusta sen kummemmin.

Oon ihan sinut kotiäitiyteni ja "vaatimattoman" uran kanssa joten ei sitä arvoa voi kukaan ulkopuolinen minulta viedä. Jos ite arvostaa itteensä ja elämäänsä niin ei toisten arvioit silloin liikuta pätkän vertaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2006 klo 15:48 Vieras kirjoitti:
Oon ihan sinut kotiäitiyteni ja "vaatimattoman" uran kanssa joten ei sitä arvoa voi kukaan ulkopuolinen minulta viedä. Jos ite arvostaa itteensä ja elämäänsä niin ei toisten arvioit silloin liikuta pätkän vertaa.
Jep, juuri näin. Miusta olisi ainakin hauska tavata sama porukka uudelleen, muistella vanhoja opettajille tehtyjä jäyniä ja muita hauskoja kommelluksia. Mutta eihän toki ketään voi pakottaa luokkakokouksista pitämään. Niinkuin joku tuossa sanoi, sinne ei ole kenenkään pakko mennä. Miusta olis kiva päästä, jostain toisesta ei.
 
Meillä oli reilu 10v sitten yläasteen luokkakokous ja kivaa oli pitkästä aikaa tavata luokkakavereita. Paikalle ei kyllä tullut kuin vajaa puolet...syötiin ja rupateltiin, osa jatkoi illan viettoa, osa lähti aiemmin kotiin.
Ainoastaan yhden kanssa paikalla olleista ollaan nykyisinkin "tekemisissä" ja sekin asuu toisella puolella Suomea. Muiden kanssa moikataan kun tavataan!
Aika moni on jättänyt itsestään tietoa koulukaverit- sivulle. :) <br><br>
 
Kaipa meilläkin sellainen oli, tai ainakin piti olla, en edes muista tuliko mitään kutsua, mielestäni ei tullut mutta jotain muistelen kuulleeni luokkakokouksesta :eek: :D Siis mie oon tullut vanhaksi, en siis muista yhtikäs mitään :LOL: Sen muistan että mietin sitä kokousta kun sen aika läheni, ja kovasti aprikoin menisinkö, ja päätin etten aio mennä koska luokallani peruskoulussa oli luokka täynnä varsinaisia "pönttöjä" :whistle: niin miksi ihmeessä menisin katsomaan ovatko he yhä samanlaisia pönttöjä vai kenties tulleet fiksummiksi ;) Lyhyesti sanottuna kun ei mitään hyviä muistoja ole koko luokasta, vaan pelkästään kurjia muistoja niin miksi hemmetissä olisin mennyt moiseen pelleilyynkään :eek: En missään nimessä väheksy tällaisia kokouksia, varmasti nämä voivat olla tosi kivojakin mutta se vaatii kyllä sitten kivan porukankin jotta kannattaa nähdä vaivaa kokoukseen lähtiäkseen. Nyt kun aloin ajattelemaan aikuisaikaista oppisopimusporukkaa jossa olin, en lähtisi heidänkään kanssaan, olisko ikäkin jo sellainen mittari joka sanelee, tiedä häntä. Minua vaan ei kiinnostaisi nyt minkäänlainen kokous.
Tulin korjaamaan, tokihan työpalaverit kiinnostaa tavallaan, ja kun ne on pakollisia niin niihinhän on mentävä :whistle: <br><br>
 

Yhteistyössä