Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hyvää uutta vuotta täältä myös!

En ole kovin ahkera kirjoittelija, mutta käyn kyllä säännöllisesti lukemassa teidän kirjoituksia. Itelläni oli siirto silloin.. ja reilu viikko sitten testasin negan.. Otin sen tosi raskaasti, eikä taaskaan saatu pakkaseen mitään, eli JÄLLEEN jonotellaan uutta luovuttajaa... Meille siis tehty kaksi siirtoa, eikä kummallakaan kerralla olla saatu pakkaseen mitään. Mutta pakko se vaan on uskoa että joskus onni kääntyy..
Toivon kuitenkin ihan jokaiselle palstalaiselle onnea ensi vuoden koitoksiin!! Toivottavasti vuosi 2010 on meille kaikille onnen vuosi! Kyllä me vielä äideiksi tullaan!!!!!!! :heart:
 
Jotenkin vaan tuntee oman kroppansa, vaikka välillä Lugen takia varmaan noita raskauoireita olikin. Ja Avassa Tampereella on kuulemma ollut kaksi tapausta, jotka ovat tällä pp:llä saaneet negan ja olleet ssitä huolimatta raskaana, niin että todennäkäisyys on tosi pieni.
 
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE

Ja suuri kiitos mahtavasta tuesta ja elämisestä näiden hoitojen ja murheiden ja ilojen keskellä.
Pahoittelut murheellisten uutisten kanssa uutta vuotta vietäville. Voimia tuleviin hoitoihin. Uusi vuosi on täynnä uutta toivoa. En itsekää vuos sitte uskonu että 2009 tuo pikkunyytin meille 7v odotuksen jälkeen.
Tsemppiä masukkaille ja muille vauvautuneille.
Vauva tuo taas uudet ilo, huolet ja murheetkin.. Tunnemyrskyt moneen suuntaan. =)
halit!!!
Kauniskuu ja typy 7vk
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!!
Tämä tulee minulle ja miehelleni olemaan maailman paras vuosi!! Meidän pienten syntymävuosi!! Ja en sitä kyllä olisi viime vuonna voinut milllään arvata, vaikka kliseiseltä kuulostaa.. Oltiin jo käytännössä luovuttu hoidoista, mutta muutamien dramaattisten käänteiden jälkeen, joista en täällä palstalla ole kertonut, päädyttiin kuitenkin vielä yrittämään, ja tässä sitä ollaan..
Toivon sydämestäni, että tämä vuosi olisi se onnen vuosi myös monille teille muista rohkeista naisista!!! Jaksakaa taistella!!!!

Laskettu aika meillä on 11.5., vähän aikaa sitten käytiin 4-ultrassa, jossa paljastui, että molemmat pienet ovat poikia, ja kaikki hyvin. Kovasti potkivat toisiaan päähän, villiltä näytti meno jo kohdussa :LOL:

Vilhelmiina ja pojat 21+3 :heart: :heart:
 
Hei

Miten noitten pakasteaöloiden kanssa tehdään Discovery. Kun meilläkin siellä Riikassa on ne 5 odottamassa. Ni sulattaako ne kaikki ja sitten taas pakastaa uudelleen ne mitä ei tarvita , esim. 3 jos vaikka 2 siirretään?
 
Teekuppi: Sulatus on niin nopeaa, että ainakin Avalla, missä minulla loppuvuodesta laitettiin ne kaksi PAS-hoitoa, tehtiin näin: Sulatettiin yksi alkio ja seurattiin sen "kuntoa" ja lähtemistä uudelleen jakautumaan. Ylipuolet soluista täytyy olla "tallella". ns fragmenotuimista ei liikaa sallita. Jos ensimmäinen sulatettava on ok, ei lisää sulateta, jos yhden alkion siirto. Minulla oli ensimmäinen huono. Ei lähtenyt kunnolla jakautumaan. Toinen ihan ok, vaikka yksi solu menetettiin. Tällä eka hoito Siis alkioiden sulatus ja niiden laadun arvionti ei vie kauaa. Seuraavassa PAS:ssa oli vain yksi reppana. Mutta selvisi tosi hienosti. Sitä ei kuitenkaan ensimmäisen "koitoksen" aikana sulatettu ollenkaan. Oli kaikista vanhin, vuodelta 2005.

Uskon, että Riiassa tehdään vastaavasti. Hoitaja Avalla soittaa edellisenä päivänä, että onko mitään siirrettävää. Kerran juoduin pettyneenä vain lopettamaan lääkityksen, Kahdesta alkiosta, molemmat epäonnistuivat. Kurjaa !

Nämä ovat rankkoja kokemuksia kuitenkin. Onneksi Teekuppi sinullakin on useampi pakkasessa.

Ja eiku nukkumaan, että taas jaksaa...
 
Hyvää uutta vuotta kaikille minunkin puolesta! Toivotaan, että meille ei raskautuneille tämä on SE vuosi! Omaan napaan ei mitään uutta. Ensi viikolla lääkärin keskusteluaika, sitten psykologin aika. Kovasti odotan, että pääsis tosi toimiin. On tullut syötyä ja mässättyä, on ihan huono olo, kun on elellyt niin epäterveellisesti, mutta nyt otan itseäni niskasta kiinni..
 
Oljessa sulatetaan molemman.. siis useimmiten olkeen laitetaan paremman yksilön lisäksi toinen yksiö ja molemmat sulatetaan samaan aikaan. Jos yhden alkion siirto niin luult vielä katsotaan pv kauemmin kumpi parempi, jos siis molemmat selviää...
 
Tulipas kirj.virheitä kun käyn täällä vaan pikaisesti lukemassa kuulumisia.. sori niistä.

Kyllä vuoto loppui. Aloitin Divinat ja kolmen vuotamattona päivän jälkeen lorahti vielä kerran verta, mutta siis on loppunut. Hyvillä mielin lähdetään uuteen vuoteen..

Joka suunnalta vaan satelee tällä hetkellä liikaa vauva uutisia. kyllä ne kirpasee.. kun itse sitä niiin kovin toivoo ja yrittää.. en toki ole vihanen.. en mitään siihen suuntaan.. ei muiden raskaus ole meiltä pois. Kai nuo km:t vaan jotenkin syvän viillon on sydämeen jättänyt.

Missä teekuppi sinä meet? Onko vuoto loppunut?

Pahoitteluni negan saaneille ja :hug: Typyliinille. Hienoa että pääsette taas tositoimiin:)
 
Ei ala vuoto vieläkään. Keskiviikko-iltana viimeiset Luget laitoin. Ennen aina alkanut jo siitä seuraavana tai viimeistään sitä seuraavana aamuna. Negan testasin tänään, mutta päivävirtasta. Kuukautiskivut hävinneet. Huomenna testaan vielä aamulla. Kummallista. Oliko keltarauhashormoniannos niin iso, että kestää palautua pitempään. Limakalvoa riittää kyllä vuotamaan pois.
 
Juu, Aliisa, on jo noin viikko sitten lakannut. Sillai meen et pitää oottaa seuraavia menkkoja ja sit kp 21 aloitetaan piikillä. Mulle siis sanottiin et nyt mennään pitkän kaavan mukaan ja sit otetaan se hepariinihoito myös mukaan tähän.
Oispa se ihme hieno asia jos Discovery saisitkin vielä huomenna plussan!
 
Plussakasta alkanutta vuotta kaikille pinolaisille!
Toivottavasti me kaikki vielä toivovat saisimme kokea jotain upeaa tänä vuonna.
Peukut pystyssä loppusuoralla odotteleville ja paljon voimia itse kullekin!

Meillä hoito toivottavasti toteutuu nyt alkuvuodesta.
Hillevi :heart:
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, 2010 alussa siirto?
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Matsalu (45) eka
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen
Sharlin (35) eka haaveissa, lokakuussa lekuriin
Emilia (xx), jonossa
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa. pas 15.9, testi ?
Iituska (38), haaveissa eka, pas 23.9 ?
Jaasminia (xx)
lokakuu, (40+) haaveissa eka
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa
Teekuppi ( ) haaveissa eka
Dream73 (35), haaveissa eka
OnniUnelma76 (33) haaveissa eka
Tuuttituulia (39), haaveissa eka

Piinistelijät

Discovery (40+), haaaveissa 6, siirto 19.12, testi 31.12

Plussanneet =) (kun sydämet laskettu ultrassa, saa sen/ne sitten tännekin)

Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vekara (45) Toiv. 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. LA 26.2.10 :heart:
Nennuliini (35) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. LA 26.2.10 :heart:
Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 :heart:
Minni (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu(xx), eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12 :heart:


Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
 
Heipat kaikille! Ja hyvää, jossei parempaa UUtta Vuotta!!!
Ekaks haleja neganneille!! Höh höh, kyllä se ottaa päähän niin peevelisti!! Ei siitä suosta auta kun väkisin vaan nousta ylös...
Noista pakastuksista; meillä 6 alkiota jotka pakastimeen, pakastettiin kolmeen olkeen. Eli 2+2+2. Niitä sitten sulatellaan aina kaksi kerrallaan ja toivotaan, että selviävät. Kaksihan viimeks sulatettiin ja kumpikin selvisi. Nyt olisi vielä 4 jäljellä. Tarkoitus katsoa koko juttu nyt "putkeen" eli kaikki sulatukset ja siirrot peräjälkeen. Sen jälkeen en tiedä mitä tehdä, mies ei ole enää halukas uuteen hoitoon, lähinnä jo rahankin takia. Onhan tää ihan hitsin kallista kyllä! Varsinkin jo tehtiin kaikki mahdollinen omilla soluilla alkuun. Huh huh!!

Vähän palattiin miettimään tota adoptiota... Onko kukaan täällä miettinyt sitä? Mies jotenkin olisi sen kannalla, että ainakin joskus olisi jotain tulossa. Paljon joululomalla puhuttiin aiheesta yleensä ja jäätiin miettimään tahoillamme. Olen kyllä ymmärtänyt, että sekin olisi (vielä) kolmen vuoden odotus ainakin. Ja iän puolestahan me ei enää kotimaiseen adoptioon päästäisikään, ymmärtääkseni siellä jono on noin 5 vuotta. Ihan hirveen pitkältä tuntuu jo toi kolmekin vuotta, kun joskus tuntuu pitkältä näissä hoidoissa se kahden viikon piinistelyaikakin... Onko kukaan perehtynyt sijoituslapsiin? Sitä puolta myös mietitty jo aikoja sitten, vaikkei vielä tätä "olette lapsettomia"-tuomiota silloin vielä oltu saatukaan. No kunhan pohdin niitä näitä.
 
Niin piti muuten vielä yhtä asiaa tiedustella...

Tietääkö kukaan miten toi 40-vuoden ikä vaikuttaa näiden hoitojen korvattavuuteen? Siis miten muuttaa tilannetta tähän kun olen vielä 39. Kävin apteekissa täydentämässä vielä lääkevarastoja, niin apteekkari ilmoitti, että tiedäthän, että yli 40-vuotiaille ei Kela enää korvaa lapsettomuushoitoja. Olin ihan ihmeissäni, enpä ollut tullut ajatelleeksi...
 
Me käytiin viime vuonna tuossa adoptioneuvonnassa. Kotimainen adoptio tosiaan on n. 5 vuoden jonotus ja sieltä ei ole mitään varmuutta saako lasta koskaan. Nykyään kotimaisia kun ei kovin paljoa vuodessa tule, ja hakijoita on vaikka kuinka. Tuuttituulian kohdalla ikäkin tulee jo vastaan..

Ulkomaisessakin adoptiossakin kannattaa pistää hösseliksi jos meinaa.. sielläkin jonotusajat pidentyneet huomattavasti. Monissa maissa tällä hetkellä ei edes oteta hakemuksia vastaan.. Kannattaa tosiaan mennä adoptioinfoon, joka on pakollinenkin jos meinaa adoptiota. Sitä kautta lähtee liikkeelle myös tuo sijaisperhetoiminta.. joten suosittelen Tuuttituulia, että käytte siellä kuuntelemassa, kun se ei mitään maksakaan..:)

Heh, mä oon ottanut vähän kaikesta selvää ja käyny siellä sun täällä:)
 
Plääh ! Nega tuli aamukiireessä ja sitten päivällä alkoi vuotokin. Tuhruaa kyllä vielä. Huomenna aloitan Zumenonit ja varaan hoidon.Minä yritän saada hoidon heti perään. Muuten luovutan. Minä en edes hirveä sanoa, kuinka älyttömästi tähän rahaa olen laittanut. Onneksi myös hoito on tuottanut tulosta.

Mies oli eilen ostanut Iltalehden Kyllä tuo kotimainen adoptio on todella vähäistä: 0-1 v. 26, 2-6 v. 2 ja 7-17 v. 3 lasta vuonna 2008.

Minä sain tappelun kanssa Kela-korvauksen aiemmista lääkeostoista. Jos korvausta ei saa iän puolesta suoraan apteekista, voi sen hyvällä perustelulla saada sitten vielä Kelalta. Nyt minulle ei korvata mitään. Alussa yksi hoito korvattiin vahingossa. Miehen simpat eivät muka riittävän huonoja, vaikka Riiassa lääkäri ihmetteli, miten näin hyvään tulokseen ylipäätänsä päästiin.

 

Yhteistyössä