Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Moi Aliisa!!
Niin sullahan olisi nyt monta piinistelijää samaan aikaan, eikös täällä peräti neljällä onnistunut hienosti siirrot?! Onnea kaikille tästä ja tsemppiä piinistelyyn!!
Miten on Klexanen kanssa sujunut? Eikös se ihan hyvin onnistu, kun ei mikään kovin ikävä piikki ole kuitenkaan... Mulla on vieläkin maha ihan musta, vaikken ole viikkoon pistänyt. =)

Meillä lääkäri olikin sitä mieltä, että seuraavan siirron voi ajoittaa tähän seuraavaan kiertoon, ilman välikuukautta. Kun arvo oli noussut niin vähän, niin lääkäri oli sitä mieltä, että heti vaan jos itse halutaan. Joten lääkitys täällä jo aloitettu ja siirto ilmeisesti viikolla 8 sitten. Päätettiin ottaa tähän samaan putkeen tämä viimeinen hoito.
Mitään lääkemuutoksia ei tähän tule, eli Klexane jatkuu sitten taas lähempänä siirtoa eikä mitään lisätutkimuksia ole tarkoitus tehdä.
 
Heipsan kaikki!
Olen täällä jo jonkin aikaa taustalta vaivihkaa lueskellut ja uskaltauduin kirjottaan.. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1230879,3125# Toivottavasti mukaan mahtuu..?
Meillä vl:ssa lahjamunasoluhoito omalla luovuttajalla tuli kaikkinensa ( luovuttajan lääkkeet, psykologin haastattelut jne)maksaan n.6500?. Tosin jos olisi ollut risriinluovuttaja, niin silloin klinikka maksaa lääkkeet ja solut jaetaan kahdelle. Hoitoon päästiin heti oman luovuttajan takia, oltas tosin päästy jonon ohi sittenkin vaikka olisi luovuttanutkin ristiin.Nyt siirryttiin Avalle, koska yhdessäkään (4)siirrossa ei tapahtunut mitään, eikä lääkemuutoksia tehty. Laskettiin et Avalla tulee aikalailla saman hintaiseksi koska siihen sisältyy luovuttajan lääkkeet..
 
Vaikka olen etuoikeuttu teihin moniin nähden , että lapsia on, mutta kurjalta se tuntuu. En tiedä olisko helpompaa vain kylmästi nega. No voihan se vielä onnistua, jos toinen menehtyi ja aiheutti vuodon. Minulla edellinen raskaus oli yhtä negaatioita koko ajan, vuotoa, kasvun jätättämistä, liian lyhyet reisiluut ja yms.

Täytyy tsempata. Muuten ei jaksa. Se onnen pienikantamoinen, että jospa.

Teitä monia arvostan todella, että olette jaksaneet. Ristin käteni ja toivon pientä... myös teille.
 
Aliisa täällä myös mennään oireettomana. Tai luget aiheuttaa vatsaan oireita mutta niitä on ollut aina joten ei siis mitään aiemmista siirroista poikkeavaa. Flunssa meinaa iskeä päälle. Kurkku ollut kipeä jo monta päivää ja nyt alkaa olemaan nenäkin tukossa. Ei kiva. Vielä pitäisi jaksaa uskoa 5 päivää...ennenkuin (karu) totuus paljastuu. Jotenkin sitä alkaa taas valmistautumaan siihen tuttuun negaan...ei sitten satu niin pahasti :(
 
Tervetuloa uusille mukaan! :wave:

Discovery, verinen vuoto on inhottavaa ja niiiin piinaavaa. Vaikka tosiaan se voi olla hyväkin merkki. Toivottavasti sinulla niin. Piinispinnaa sinulle ja muillekin piinistelijöille! Kenellä on lähimpänä testipäivä?

Vekara, vieläkö olet kokonaisena? Minä vielä olen ja ei vielä isompia merkkejä synnytyksen alkamisesta edelleenkään. Mutta onhan tässä vielä yli 2 viikkoa laskettuun aikaankin.

Kaikille tsemppiä omiin vaiheisiin!

Nennuliini
 
Tervetuloa uusille mukaan!

Olki, minun käsitykseni mukaan ainakin Avalla käytetään myös sellaisia luovuttajia, jotka eivät ole synnyttäneet. Felicitas taas käyttää vain synnyttäneitä luovuttajia. Mikäli luovuttaja on kuitenkin omasta takaa, ei kriteerit ole käsitykseni mukaan niin tarkkoja, vaan hoidot voidaan tehdä missä vain.

Tytti, valitsimme Avan, koska jonot olivat lyhyimmät siellä. :)

Simmis

Ps. Tsemppiä piinistelijöille!
 
Vuoto lakkasi yhtä salaperäisesti kuin alkoikin. Tulee kyllä hysteerisesti seurattua omia oireitaan ja kurkittua pikkareihin tämän tästä. Vielä vapaapäiväkin sattui sopivasti. Ei saa mitään järkevää itsestään irti.

Tuo Fraxiparine onneksi loppui ja aloin piikittään Fragminea. Hurjan paljon helpompaa. Piikki on lähes puolta ohuempi. Annosta vain mietin, kun Riikan niin paljon pienempi (2850 IU, nyt 5000 IU). Kyllähän sekin voi vuotoa lisätä, kun veri huilaa niin ohuena. Minulla on varmasti myös emättimen limakalvot jo ärtyneet noista jatkuvista Lugen tunkemisista.

Ultra on vasta 23.2. Itse en halunnut kovin aikaisin, niin että jos jotain vielä siellä on, niin varmasti näkyy.

Tsemppiä piinistelijöille !
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, odottelee luovuttajaa
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen
Sharlin (35) eka haaveissa
Emilia (xx), jonossa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
lokakuu, (40+) haaveissa eka
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS maaliskuussa
OnniUnelma76 (33) haaveissa eka, PAS maaliskuussa
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, pakasteessa 2 alkiota

Piinistelijät
Dream73 (36), haaveissa eka, PAS 2 alkiota, testi 16.2.
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle, siirto 4.2.
Jonsku-78 (31) haaveissa eka, siirto 4.2.
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, siirto 5.2.

Plussanneet =) (kun sydämet laskettu ultrassa, saa sen/ne sitten tännekin)

assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Nennuliini (35) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. LA 26.2.10 :heart:
Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 LA 22.6.2010 :heart:
Minni (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+), haaaveissa kuudes, 2 alkion siirto 22.1.2010

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
 
Hienoa Discovery! Toivottavasti ei enää vuodot säikyttele ja seuraavat nesteet on sitten lapsivesiä ennen synnytystä :p

Mitähän assarille ja Pomppaduulle kuuluu, ovatko jo mamma-kerholaisia? Pian ainakin Vekara ja Nennuliini saa kääröt kotiin :heart:

Klinikalta ilmoitettiin, että pääsemme maaliskuussa oikeasti hoitoon - jos uuden luovuttajan tutkimuksissa ei selviä mitään estävää. Tai saatamme saada kerran aiemmin luovuttaneen, jonka munasoluista ollaan juuri nyt raskaana... onkohan joku pinolainen :wave: Mutta enpä innostu, ennen kuin onnistuu - niin monta kertaa on pitänyt hoitoon päästä, mutta esteitä tullut luovuttajille.

Iloista mieltä ja talvista helmikuun jatkoa kaikille!
Hillevi
 
Discoverylle pitkää pinnaa ja hermoja vuotojen kanssa. Nythän tilanne kuulosti jo paremmalta, joten yritä relata! Miksi et mene siihen veritestiin? Luulin, että klinikat automaattisesti teettävät sen... Tai oli vaan oletus.

Hillevi sullahan oli hyviä uutisia! Millä klinikalla te olette hoidossa?
Kuinkakohan yleistä muuten on, että luovuttajalta löytyy jotain hoitoa estävää? Ja mitä se yleensä on? Eikös silloin vaan siirrytä seuraavaan luovuttajaan, joten en ole ymmärtänyt sinun tapaustasi, että hoidot ovat siirtyneet. No voit kirkastaa mun ajatusta vähän! =)
Nyt vaan päätetään, että onnistuu tää teidän hoito, eiks jep!!

Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille!! :wave:
 
Ei ne ketään väkisin veritestiin laita :). Kysyivät vain joskus, että haluanko mennä. En halua. Totesivat nyt vain, että kyllä sen tiedät oletko raskaana vai et. Nyt on kyllä tänään ollut nii-in raskaana olevan olo. Äklöttää ja tissit kuin tynnyrit.

Otan tuon kortisonin nyt aamusta, kun tuntui haittaavan jotenkin yöunta. Viime yön nukuinkin sitten tosi hyvin.

Hauskaa viikonloppua kaikille !
 
Tervetuloa kaikille uusille mukaan ja paljon tsemppiä kaikille piinailijoille!!

Ihanaa oli kuulla, että HILLEVILLÄ hyviä uutisia lähestyvästä hoidosta ja DISCOVERYLLA vuoto vähentynyt!!

Niin se vaan on tytöt, että rankankin tien päässä se aurinko paistaa ja sinnikkyys palkitaan.
Meillä on jo kotona sanoin kuvaamattoman suloinen peikkotyttö ja vanhemmat ei oikein tiedä miten sukissamme pysyisimme!!

Halit kaikille lähettääpi VEKARA ja vaaveli :heart:
 
ONNEA VEKARALLE, RUDYLLE, MARRULLE JA SIMMIKSELLE JA PIENILLE TYTÖILLE!!!!!!

Onpa hauskaa, että nyt on mennyt tyttövoittoiseksi tämä touhu!! ;)

Aivan mahtavaa!

Piri ja tyttövauveli joka jo ryömii ja näyttää omaa persoonaansa muutenkin :)
 
Ihanaa Vekara, sylin täydeltä onnea peikkotytön perheelle! :flower:
Aika jännä, että pinoon on syntynyt 3 poikaa ja 13 tyttöä...

Kiva kuulla Pirinkin uutisia pitkästä aikaa :heart:

Discovery, kortisonisatsi täytyykin ottaa kokonaan aamulla, muuten menee yöunet.

Tuttituulia, ikäni takia meitä ei ole otettu hoitoon klinikoille, joissa on reilusti luovuttajia. Olen siksi etsinyt itse luovuttajia ja muutama heistä ei lopulta hoitoon lähtenytkään, kuka mistäkin syystä. Ja luovuttajan löytäminen omin avuin on aikamoisen työn takana. Kiitos, päätetään vaan, että tämä hoito onnistuisi.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Hillevi
 
Suzyanne
Tulin katselemaan jokos Vekara on vauvautunut, ja oli, Onnea sylintäydeltä Vekaralle pienestä tytöstä!! :flower: :heart:

Onnea myös muille vauvautuneille, sekä plussanneille, ihanan plussavoittoista täällä! :heart:

Meillä on 5 huurunenää Tartossa pakkasessa, ja olemme tehneet päätöksen että toista lasta alamme yrittämään jossain vaiheessa, ehkä jo tänä vuonna, elokuuhun asti olemme nyt maksaneet säilytyksestä. (joka maksaa Tarton Kliinik Elitessä 1 e/vrk eli 365 e/ v)

Että sitten viimeistään palailen tänne isommassa mittakaavassa, nyt olen lähinnä taustaillut.

Suzyanne ja poitsu, 9 kk 1 vk :heart:
 
Paljon onnea Vekara! :heart: Ihana viikonlopun aloitus uutinen :)

Mukavaa kun nyt on monta piinistelijää, toivottavasti saadaan plussapinoon mahdollisimman moni! Tsemppiä kaikille! Ja tosi kiva, että Hillevi pääsee kanssa kohta uuteen hoitoon.

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 

Yhteistyössä