Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Tervetuloa Lumihiutale, ja kiitos kommenteista, Piikkinen! Käsittääkseni psykologikäynti on pakollinen, mutta ei sitä kannata pelätä .
Olen menossa hoitoon Tallinnaan Nova Vita -klinikalle näillä näkymin. Perhesyistä Brno on liian kaukana. Suomalaista geeniperimää en tahdo jatkaa, kun kerran omat solut ei toimi .
Pitkä päätösprosessihan tämä on ollut, mut nyt tuntuu, et on tätä kokeiltava. Perimä on loppujen lopuksi niin pieni osa ihmisyyttä. Ja itsekin olen läheisempi ystävien kuin sukulaisten kanssa, eli veri ei ole aina vettä sakeampaa . Sukulaisilla (ja itsellä) on vieläpä piirteitä, joiden siirtymättä jääminen voi olla hyväkin juttu.
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Piikkinen, inseminaatiot ja ivf:t on tehty ja tuloksettomina kaikki. Pitkä hoitohistoria ja onnettomat munasolujen/alkioiden vähäisen määrän takia ivf ei enää tehdä. Tarkkaa informaatiota ei vielä itellä ole, vielä pitää käydä porisemassa. Mutta kannustivat harkitsemaan lahjamunasoluhoitoja.

FridaHelmi, minua alussa oikein ahdisti se ettei mahdollisista lahjasoluilla saadusta lapsesta tule yhtään minun/suvun näköistä, mutta se pitänee nyt sitten hyväksyä..jos lapsen haluaa. Ja haluanhan minä! Vaan mitä jos niilläkään ei saa, aivan kauheaa... Raha asia tulee varmasti vastaan yksityisen puolen hoidossa aika pian. Valitettavasti...
 
Lumihiutale*, olen paljon käsitellyt tuota, että en tule näkemään omia piirteitä lapsessa, ymmärrän hyvin. Ja nyt kun päätös on tehty huomaan, että joudun vielä tekemään surutyötä kun en tule näkemään minun ja miehen yhteistä geeniperimää kantavaa lasta koskaan. Loppumattomalta tuntuu toisinaan tämä työstämisen määrä... Tsemppiä tilanteeseesi!
 
Hei kaikille! Saako tänne jo liittyä seuraan vaikka lahjasoluhoito ei ole vielä ajankohtainen? Ajattelimme vielä muutaman hoidon kokeilla omilla soluilla, mutta ikäni 39 ja alhaisen amh-arvon(0,5) ja korkean fsh-arvon (10) takia nyt jo lahjasoluhoitoon henkisesti valmistaudun. Onko kellään tietoa, vaikuttaako nurkan takana vaanivat vaihdevuodet lahjasoluhoidon onnistumiseen? Vaikuttaako kiinnittymiseen/kohdun limakalvon rakenteeseen jotenkin? Voikohan tuota kiinnittymisalustaa jotenkin tutkia? Mietin tässä noita arvojani, että onko minulla jo kiire juosta lahjasoluhoitoihin. Tsemppiä kaikille hoitoihin ja uskon että lahjasolulla saatu lapsi on ihan yhtä rakas meille pitkään lapsettomuudesta kärsineille!
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Meilläkin ollaan tosiaan nyt jonossa. Mietin tuota klinikkaa asiaa - ja noita ehtoja. Ainoa mikä meidät pitää Felicitaksella on aivan huippu lääkäri. Hiukan pelottaa tuo, josko on tavallista ettei soluja tulisikaan. Koska tosiaankin kustannus on suuri - sen kaiken aiemman lisäksi. Onko teille raskaana oleville tehty tuoresiirto vaiko pakastetusta munasolusta saadusta alkiosta sitten siirto?
Me olimme Felicitaksessa hoidoissa. Siellä oli hyvä lääkäri ja ammattitaitoinen henkilökunta, mutta ainoastaan tuo harmitti, kun heillä ei ole "takuuta". Tuli sitten munasoluja ja siirrettettäviä alkioita kymmenen tai yksi, on hinta sama. Me emme sitten halunneet riskiä toista kertaa ottaa, kun maksettiin täysi hinta yhdestä alkiosta, joka ei tuonut raskautta. Siirryttiin Pihlajanlinnaan Helsinkiin. Siellä se vasta huippuosaaminen onkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
HEIPPA KAIKKI!

Kiva huomata, että täällä on uusia tullut mukaan keskusteluun. Tervehdys kaikille :geek:
Meillä on hiljaiseloa hoitojen kanssa eletty puoli vuotta, joka on samalla ollut meidän jonoitusaika lahjoitettuun munasoluhoitoon.
Olen samalla tehnyt surutyötä, etten omia biologisia lapsia saa, mutta luovutetulla munasolulla toivottavasti onnistuu.

Meillä hoidot alkavat lähiaikoina. Lahjoittajalla alkoi pistokset eilen.
Luovuttajan ja minun kiertoa ei saatu synkronoitua, joten tulevat alkiot menevät pakkaseen. Harmittaa, mutta näillä on nyt edettävä ja toivottava, että tällä kertaa onnistutaan.
Onkohan kenelläkään tietoa, heikentääkö pakastaminen alkioita?
 
HEIPPA KAIKKI!

Kiva huomata, että täällä on uusia tullut mukaan keskusteluun. Tervehdys kaikille :geek:
Meillä on hiljaiseloa hoitojen kanssa eletty puoli vuotta, joka on samalla ollut meidän jonoitusaika lahjoitettuun munasoluhoitoon.
Olen samalla tehnyt surutyötä, etten omia biologisia lapsia saa, mutta luovutetulla munasolulla toivottavasti onnistuu.

Meillä hoidot alkavat lähiaikoina. Lahjoittajalla alkoi pistokset eilen.
Luovuttajan ja minun kiertoa ei saatu synkronoitua, joten tulevat alkiot menevät pakkaseen. Harmittaa, mutta näillä on nyt edettävä ja toivottava, että tällä kertaa onnistutaan.
Onkohan kenelläkään tietoa, heikentääkö pakastaminen alkioita?
Heissan!
Meillä on kaks siirtoa luovutetulla munasolulla ja molemmat lääkkeellisiä passeja. Poika on nyt vajaa 2-v ja toisesta siirrosta menossa rv 30+.
Ovumiassa Tampereella oltu hoidossa.
Taitaa olla ihan yhtä hyvät mahdollisuudet onnistua oli sitten pakaste tai tuoresiirto kunhan alkio on elinkelpoinen.
 
Mukava kun täällä on ihmisiä liikkeellä!
@Leivoskeksi, niin ihana kuulla että onnistumisia tulee! Usko omasta onnistumisesta on vähäinen niin monien pettymysten jälkeen. En osaa ees kuvitella että meitä onni vois kohdata...
Felicitas on täällä ainoa vaihtoehto, pitää soittaa sinne Tampereelle miten meodän hoito voisi käytännössä onnistua siellä kun asutaan niin kaukana.
@neppari7 onnea matkaan!!
 
Mukava kun täällä on ihmisiä liikkeellä!
@Leivoskeksi, niin ihana kuulla että onnistumisia tulee! Usko omasta onnistumisesta on vähäinen niin monien pettymysten jälkeen. En osaa ees kuvitella että meitä onni vois kohdata...
Felicitas on täällä ainoa vaihtoehto, pitää soittaa sinne Tampereelle miten meodän hoito voisi käytännössä onnistua siellä kun asutaan niin kaukana.
@neppari7 onnea matkaan!!

Meillä sama homma...Uudelle klinikalle on meiltä todella pitkä matka, mutta minun tarvitsee käydä vain siirrossa enää siellä. Käyntejä klinikalla tulee vain siis kaksi. (ensikäynti ja siirto). Ultra voidaan tehdä täällä omalla paikkakunnalla, joten sen vuoksi ei tarvitse lähteä klinikalle.
 
Ja olin, myös Dextrassa. Mullekin sanottiin tuo puoli vuotta solun odotus aika. Lopulta aika oli useamman kuukauden lyhempi. En toki tiedä tämän hetkistä tilannetta. Dextralla ainakin siirtävät blastoja, jolloin mahdollisuudetkin paranee. Suosittelen.

Dextralla on myös hoitotakuu, muistaakseni Felicitaksella ei, mutta en ole nyt ihan varma.
Kiitos vastauksestasi karhuemo75! Uskon myös, että asia on käsiteltävissä. En ole ainakaan vielä kenenkään ammattilaisen kanssa keskustellut asiasta, mutta koen, että jo se auttaa paljon että on ystäviä, joille voin ääneen ilmaista kaikki huoleni asiasta. Nyt on ehkä enemmänkin sellainen fiilis, että jos soitto tulee, että on löytynyt luovuttaja, niin sit asian on tarkoitus mennä niin.

Tiedätkö, minkälainen systeemi Dextrassa on, eli yritetäänkö jotenkin sovittaa yhteen luovuttajan ja mun piirteitä, vai mennäänkö siellä ihan jonon mukaan?
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Moi! Me ollaan tehty päätös, että lähdetään kokeilemaan lahjasoluilla. Olen jo soittanut parille klinikalle ja kysellyt heidän käytännöistä. Ennen klinikan valintaa käydään kuitenkin loppukseskustelu julkisella puolella.
Toiselta klinikalla sanottiin että tuoreilla pakastamattomilla soluilla on paremmat hoitotulokset kuin pakastetuilla soluilla...onko teille muille näin sanottu?:eek:
 
Hyvä Karhuemo75, että väsymys on hellittänyt!
Lumihiutale*, meille sanottiin Dextrasta, että nykyisin tulokset pakastetuilla munasoluilla olisivat yhtä hyviä kuin tuoreilla. Myös Fertinovasta sanottiin näin heidän Tallinnan klinikkansa puolesta.

Tiedä sitten... Jos jotain olen näissä hedelmöityshoidossa oppinut niin sen, ettei oikein mihinkään voi luottaa. Hoitomenetelmät vaihtelevat lääkäristä riippuen ja lopulta sitä on aikalailla oman onnensa nojassa. Pitää koko ajan itse olla ikään kuin asiantuntija-asemassa, mikä on musta rasittavaa ja väärin. Siksi maksan lääkärille, että hän varmasti hoitaisi minua niin hyvin kuin voi.

Dextra on ainoa paikka, jossa olen voinut luottaa lääkäriin.
 
  • Tykkää
Reactions: Sukkis ja neppari7
Hyvä Karhuemo75, että väsymys on hellittänyt!
Lumihiutale*, meille sanottiin Dextrasta, että nykyisin tulokset pakastetuilla munasoluilla olisivat yhtä hyviä kuin tuoreilla. Myös Fertinovasta sanottiin näin heidän Tallinnan klinikkansa puolesta.

Tiedä sitten... Jos jotain olen näissä hedelmöityshoidossa oppinut niin sen, ettei oikein mihinkään voi luottaa. Hoitomenetelmät vaihtelevat lääkäristä riippuen ja lopulta sitä on aikalailla oman onnensa nojassa. Pitää koko ajan itse olla ikään kuin asiantuntija-asemassa, mikä on musta rasittavaa ja väärin. Siksi maksan lääkärille, että hän varmasti hoitaisi minua niin hyvin kuin voi.

Dextra on ainoa paikka, jossa olen voinut luottaa lääkäriin.
No tuohan FridaHelmi on suorastaan helpotus! Auttaa ehkä nyt tekemään päätöksen kumpaan klinikkaan päädytään.(y)
 
  • Tykkää
Reactions: FridaHelmi
Kyllä, samaa mieltä FridaHelmen kanssa. Ollaan hoidoissa Dextralla ja ei voi kuin ihmetellä klinikoiden eroa.
Melkoinen ”villilänsi”.. puhutaan kuitenkin isoita rahoista, jonka vuoksi jokainen turha hoito on liikaa. Liputan Dextran puolesta!

Meillä siirrettiin eilen Dextralla blastokysti. Toivotaan, että tarraa kiinni nyt ❤
Klinikalle jäi vielä tähän päiväänviljeltäväksi alkioita, ja selvinneet menevät tietysti pakkaseen.
 
Hei!
Olen uusi jäsen, olemme juuri mieheni kanssa käyneet ensikäynnillä Tampereen Ovumiassa.
Minulla on aiemmasta liitosta yksi oma lapsi, miehelläni ei lapsia ole.
Diagnoosini on POF, eli ennenaikaiset vaihdevuodet..

Toiveet ovat korkealla, käynnistä jäi todella hyvä mieli ja nyt kesän ajan syön hormonikorvaus-lääkkeitä ja syksyllä aloitamme varsinaiset hoidot :)

En vielä lukenut ketjua, mutta minkälaisia kokemuksia muilla Ovumiasta?
 
  • Tykkää
Reactions: FridaHelmi
Neppari7, pidän peukkuja, että tulee plussa!
Tervetuloa Taivaanlintu!
Meilläkin hoidot käynnistyvät nyt loppukeväästä. On kyllä tosi ristiriitainen olo ja tunteet vaihtelevat koko ajan. Silti tuntuu, että on oikea päätös yrittää. En tiedä mitä tapahtuu jos tämäkin menee mönkään... Pettymyksiä on jo niin paljon takana...
Mitäs odottajille kuuluu? Karhuemo75, mikä vointi?
 
Täällä meneillään pp6. Testipäivä on perjantaina. Olo on ollut välillä aika kurja. Vatsakipuja on ollut koko ajan, melko koviakin. Tuntuu, että milloin ne menkat alkaa. Etova olo alkoi perjantaina ja jatkuu vaan...toivottavasti tämä kaikki on sen arvoista sitten. Testin teen varmaan vasta perjantaina työpäivän jälkeen. Viimeeksi itkin silmät niin turvoksiin negasta, että parempi pelata varman päälle.

Miten muilla?
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Tsemppiä neppari7, toivottavasti kaikki on siellä hyvin ja perjantaina näkyy plussaa!

Itse tulin juuri lääkäristä. Kai tässä nyt vielä kerran koitetaan omilla munasoluilla, mutta en oikein osaa uskoa että tulos olisi erilainen kuin aikaisemmilla kerroilla, kun tulokset ovat aina olleet surkeita ja solut huonolaatuisia. Se kai tässä eniten rassaakin, kun ei ole selvää tietoa mistä johtuu munasolujen heikko laatu. Johtuuko endometrioosista vai jostain selittämättömästä syystä. Kovasti lääkäri mietti, että mitä lääkkeitä nyt laitetaan. Katsotaan vielä sitten viedäänkö loppuun vai lopetetaanko hoitojakso kesken. Harmi kyllä kun ei itse soluista tiedä kun vasta kalliiden toimenpiteiden jälkeen. Tänään piti taas kerran sanoa mitä piirteitä donorsperman luovuttajalta toivoo. Ja taas kerran jäin pohtimaan, että onko sillä oikeasti mitään väliä.
 

Yhteistyössä