Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Piti vielä sanomani, että minulle klinikalta sanottiin, että rv9 kannattaa vielä mennä tarkistus ultraan. Mikäli silloin kaikki on ok, on raskauden jatkuminen hyvin todennäköistä. Itse aion mennä ensi viikolla ultraan, rahallisesti se on mielestäni pieni uhraus mielenrauhasta. :saint:

Simmis
 
Onnea Vekara!!!!!!!! Kyllä minun mielestäni tulos on loistava, kun sinulla pp13 oli 96 ja pp16 se on 298, eli arvo on triplaantunut. Minun käsitykseni mukaan tärkeintä ei ole lähtöarvot (ne ovat yksilöllisiä), vaan arvojen tasainen nousu.

Simmis
 
Ihanaa Vekara! :heart: Kyllä minusta tuntuu, että nuo arvot ovat oikeinkin hyvät! Itse asiassa, sain lääkäriltä joskus taulukon, jossa 16 päivää alkionsiirron jälkeen arvot ovat 220-840. Lisänä teksti, olettaen että tehty 2 vuorokauden kuluttua munasolujen keräyksestä. Mutta olisin samaa mieltä, että raskaana olet! :wave:

Kiitos Simmis ja Vekara onnitteluista!

Nennuliini
 
Heippa pitkästä aikaa!

VEKARAlle oli pakko tulla kirjoittamaan. Mulla oli pp13 hcg 295 ja siitä syntyi lapsi eli minusta tuo sinun hcg on aivan hyvä!!!Oliko sinulla tuoresiirto vai PAS? Jotkut lääkärithän sanoo, että PASseissa voi olla hiukka alempia arvoja jos alkio on jäänyt hetkeksi "miettimään". Mitä ihmettä se Artsi touhuaa?!! Jos sinulle on tehty siirto lääkkeeliseen kiertoon ja lopetat lääkkeet niin silloinhan aiheutat ite km itsellesi, koska oma elimistö ei vielä niitä hormooneita tuota. Suomessahan jatketaan lääkkeitä niin kauan kun ultrassa varmasti varmistettu ettei raskaus ole jatkuakseen!Eli älä missään nimessä lopeta! Kysyittekö itse onko heillä tuplaluovuttajien alkiota (ei pariskunnan) vai antoiko muuten vaan? Ja siis pakkasesta? Niin ja onnea plussasta, se se on:)

Hurjasti plussia ja ihania ultrakuulumisia sykkivine sydämineen, ja Marrulla ja Rudylla vielä kaksin kappalein!Aivan valtavasti onnea! Ihan kateus vihlaa sydämestä;)Toivottavasti minäkin vielä joskus...

NELLA-MAIJALLE ja MATSALULLE pahoittelut tuulimunista:( Eikö teillä molemmilla ollut vielä tosi hyvät hcg lukemat? Ilmeisesti sekään ei kerro sitten yhtään mitään...

ALIISA: Ei voi olla totta tuo sinun tilanne, olen niin kovin pahoillani:( Hyvä, että miehesi siittiöt tsekataan niin voi sitten ainakin olla varma ettei johdu niistä nuo keskenmenot. Oletko käynyt ultrassa varmistamassa asiat?

PIRILLE: Onnea tytöstä, ihanaa!!!

BARTSU: Ihanaa, vauvamasu! Olispa mullakin;)

Lääkkeiden lopettamisesta: Mä sain Fertinovasta kirjalliset ohjeet lääkkeiden lopettamiseen ja asteittain vähennettin (alettiin vähentää rv 7 alkaen). Siis tässä keskeytyneeseen km johtaneessa raskaudessa. Ekassa synnykseen johtaneessa käytin rv 12 asti jotain lääkkeitä (nekin vähennettiin asteittain). Jos vielä raskaaksi tulen niin aion alottaa vähentämisen kyllä myöhemmin kun jo rv 7. Kyllähän ne lääkärit tietää mutta silti..

Itse odottelen jo kovasti syksyn hoitoa. Lokakuulle siirto ajateltu. Klinikka on nyt selvillä ja mies on näyttänyt vihreää valoa hoidolle. Toisaalta pelottaa jo valmiiksi että käy samalla tavoin kuin edellisellä kerralla.

 
Onnea Vekara, kyllä arvo vaikuttaa hyvältä. :heart: Ihan alkuvaiheessa voi hyvinkin olla epäsäännöölisyyttä arvon nousussa. Ethän lopeta lääkkeitä vielä vähään aikaan, vaikka lekurit sanoisivat mitä. Peukut sinulle kroonisesti pystyssä =)

Ronyah lisäsin sinutkin tuohon listaamme, kiva kuulla sinusta!

Sannuli, meillä tehtiin ivf kaksi kertaa omilla soluilla, mutta niitä tuli vähän ja hedelmöittymisen jälkeen eivät olleet laadulla pilattu (minun ikäni todennäköinen syy). Siksi kokeiltu kaksi kertaa lahjamunasoluilla ja kerran raskaus jo alkoikin.

Monella klinikalla tehdään lahjamunasoluhoitoja, mutta ne eivät ole aina hintalistoissa näkyvillä. Jonojen pituuskin vaihtelee. VL:ssä lienee pisimmät jonot ainakin Helsingissä, koska hoito on halvempi kuin monessa muussa paikassa. Siellä myös saadut munasolut jaetaan kahdelle vastaanottajalle (jos sen verran saadaan, että molemmille riittää tuoresiirtoon). Teknisesti vastaanottajalle hoito on kuin pakastealkion siirto.
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/uutta hoitoa/luovuttajaa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Maija(tar) (41), ekaa haikaileva, alkioadoptio elokuussa
Vilhelmiina (37) jonossa 2/09 alkaen, elokuussa hoito
Marisabel (28) kolme siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuussa suunnittelu
Ronyah toinen toiveissa, lokakuussa siirto
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
Jonsku-78 (31)Haaveena eka lapsi.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Dream73 (35) jonossa 5/09 alkaen, esikoinen haaveissa
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, pakaste tyhjä> jonoon
Matsalu (45) eka, passia odotellen
Aliisa (25) ensimmäinen haaveissa, pakkanen tyhjä -> syksyllä uusiin hoitoihin.
Iituska (38), haaveissa eka, pas syksyllä?
NellaMaija (32) eka

Piinistelijät

Alma (34) haaveissa ensimmäinen, testi 31.5.


Plussanneet =)

Bardolino(30) eka, "Mariannen" LA marraskuu :heart:
Kauniskuu (32) eka, LA marraskuu :heart:
Juuni (48) 2. lapsi (esikoinen 2 v.) LA 10.12. :heart:
Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6.
Vekara (45) Toiveissa 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. testi 16.6.
Nennuliini (34) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. testipv 21.6.

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
 
Kylläpä nyt piinaillaan!!!! Ilmoitin tuloksen Artsille ja tässä vastaus :eek: !!!!!!

No doupt, you are pregnant, but hcg grow to slowly - it is big risk that pregnancy developed wrongly! Better to stop medications!!!!!!!!!!!

- VEKARA - :/ :x
 
Vekara, meinaakohan hän että olisi kohdun ulkopuolinen raskaus... onko kipuja?
Peesiä jatkamiselle, jos ei ole kipuja. Jos ei ole ku:n vaaraa, niin kyllähän se menee kesken, jos ei ole kehittymiskykyinen alkio. Mä jatkaisin, kuten moni on kertonut matalammillakin arvoilla on tullut terveitä lapsia. Onko sinulla ketään vakigyneä, kenelle voisit vaikka soittaa.

Ja jos lääkkeet ja reseptit loppuu, minulla jäi edellisestä hoidosta Lugeja ja Zumeja käyttämättä...
 
Onpas kummallisen tuntuisia vastauksia Vekaralle. Arvohan on koko ajan noussut.. ja vielä tuplaantunut.. ylikin.. sehän se tärkeintä on. Itse en ainakaan lopettaisi lääkkeitä.. ja uskon kyllä ettet sinäkään. Kyllä se sitten kesken menee itsestään, jos on mennäkseen, kuten Hillevi totesi. Tsemppiä piinailuun!

Onnea Nennuliini ! Mahtavaa :heart: :hug:

Kiitos Ronyah Toiv pääsette tosiaan syksyllä jälleen hoitoihin ja hienoa, että miehesikin on lämmennyt ajatukselle:)

Omia fiiliksiä. Eilen olisi ollut meidän km:n laskettuaika. Koville otti katsoa muita viimeisimmillään olevia naisia. Olo on muutenkin.. suoraan sanottuna kovin ahdistava. En tiedä kuinka paljon ihminen jaksaa.. Ei kulu päivääkään jotteiko päässä pyörisi nämä hoidot ja kaikki keskenmenot. Hemoglobiini varmaan laskenut taas kun on niin ahdistava olo ja iltaisin ei saa nukuttua kun pelkää että sydän sanoo itsensä irti.. siis kun taas on tykytykset palanneet:( Koitan nyt popsia vaan rautaa ja uskoa siihen, että niillä se ohi menee.. kun meni viimeksikin. Ja mikään kun ei lääkärien mukaan viittaa muuhun. On vaan tosiaan niin pirunmoinen ahdistus. Ollaan melko avoimesti juteltu näistä keskenmenoista sisarien kanssa ja vaikka he ymmärtää, niin ottaa niin pirusti päähän kun sanotaan, että kyllä te vielä saatte sen oman lapsen.. En tiedä, pitäisikö tästä ottaa ja lähteä ulkomaille.. loman alkuun vielä 1,5 kk:tta.. tuntuu että pää ei enää kestä. Mies sanoi veljellensä vkl:na, että saa nähdä kauanko mun kroppa kestää.. aloinkin sitten miettimään, että voihan se olla niin, että ei kroppa kestä jatkuvia keskenmenoja.. En tiedä. Anteeksi vuodatukseni. On vaan niin paha ja ahdistunut olla.

Kovasti onnea kaikille omille taipaleillensa. Mä koitan pysytellä nyt hetken aikaa täältä poissa vaikka se tuskin onnistuu. Vekaran ja muiden uutisia kun on pakko saada lukea :LOL: Hyvää alkanutta kesää:)
 
Heippa taas kaikille, nyt en malta millään pysyä pois näppäimiltä.. :D
Vekara - älä vielä lopeta lääkitystä, koska tuo arvo on minunkin mielestä ihan hyvissä rajoissa. Mullahan oli paljon alhaisempi alussa kuin sulla eli pp 13 hcg vain 53 ja niin edes päin, joten minustakin tuo sinun arvo kuulostaa siltä, että raskaus voi hyvinkin edetä! Koita siis vielä sinnitellä, äläkä usko Artsia!! Jos tulee varhainen km tai muuta poikkeavaa, niin sille ei kukaan voi mitään, mutta nyt tsemppiä!! Uskon ja toivon todella että kaikki menisi hyvin!

Nennuliini, vanha palstakamuni: ONNEAihanasta plussasta! :heart: Kaikkea hyvää ja usko pois, totta sen on! :heart:

Kaikille muillekin terkkuja ja aurinkoista viikonalkua, tällä viikolla saadaan hellettä vihdoin ja viimein! :wave:
t. saaga
 
Nennuliini: Mulla on huomenna ultra hoitopaikassa. Neuvolaa en ole todellakaan vielä uskaltanut varata. Huomisen jälkeen sitten. Mä olisin saanut lopettaa Lugesteronit heti verikokeen jälkeen mutta omin nokkineni jatkoin niitä kun oli vielä reseptiä jäljellä. Mulla meni 2x200mg ja viimeiset neljä päivää otin vain iltaluget. Viimeinen on siis mennyt juhannusaattona. Oireina on ollut lähinnä pissalla hyppääminen ja sekin hieman vaihtelevasti. Mahassa välillä nippaa ja nyt ihan parin päivän sisällä on tullut ällötystä. Eilen jäi grillatut kanat syömättä ja tänäänkin kanasalaatti tökki tosi pahasti. Lähinnä kiukulla söin sen loppuun. Hedelmät ja marjat sitävastoin putoaa. Mulla ei ole aamulla mitään oloja mutta näin iltapäivää kohden rupeaa lisääntymään.

Siisu & Päivänsäde ja Menninkäinen rv 6+4 (meinasin kirjoittaa vanhasta tottumuksesta pp :LOL: )
 
VEKARA: Itse en kyllä lopettais edelleenkään niitä lääkkeitä. Niinkuin muutkin on todenneet, niin jos se olisi epänormaali alkio niin kyllä se kesken menee. Toisaalta kauheaa niinkin ajatella, mutta nuo arvot on munkin mielestä olleet niin hyvät, että en tajua mihin se Artsi noi perustaa. Kuitenkin kaikki on niin yksilöllistä että ei voi varmaksi mitään sanoa. Jaksuja!

NENNULIINIlle ONNEA!!

LÄÄKKEIDEN LOPETUS: Mä lopetin viikolla 10 ja lääkäri käski ehdottomasti vähentää pikkuhiljaa. Mutta mullahan oli niitä vuotoja. Lääkkeiden lopettamisesta tulikin sitten se kova päänsärky mitä kesti kuukauden...

(.) Rakenneultrassa kaikki hyvin ja näillä näkymin Mariannekin saa pitää työnimensä ellei ollut sitten hiukka ujompaa sorttia oleva poitsu :)

Bartsu ja M 20+4
 
Vekaralle onnittelut :heart: Artsin viesteistä huolimatta :| Kuulostaa kyllä myös minun mielestä oudolta hänen epäilykset raskauden jatkumisesta. Koeta saada toisen lääkärin mielipide asiaan. Jaksamista :hug:

Kiitos kaikille lääke-asiaa kommentoineille. Kyllä musta tuntuu ihan oudolta lopettaa ne tostanoin vaan :| Pikkuhiljaa vähentäminen olis paljon loogisempaa. Ja Simmis mulle ei sanottu mitään ultraan menemisestä. Kävitkö esikoisen kanssa ultrassa ennen lääkkeiden lopetusta ? Tekis mieli käyttää vielä ensi viikko, mutta sitten tuntuu tyhmältä mennä ominpäin söhlimään vastoin lääkärin ohjeita :ashamed: Ultraan menen jos huomenna ei neuvolassa ehditä kuunnella sydänääniä tai jos ne eivät kuulu. Menen verenpainekontrolliin, niin voipi olla, että on varattu niin lyhyt aika, ettei ehdi. Ärsyttää itseänikin tämä huolehtiminen, miksei osaa olla ja nauttia :/

Nennuliini; sulla onkin suuremmat lääkeannokset kuin minulla. Mä olen vaihtanut estradot-laastarin kahdesti viikossa ja lugeja 2 aamulla, 2 illalla. Millähän perusteella nuo lääkemäärät määrätään?

Bardolinolle onnittelut hyvistä ultranäkymistä :heart: Nyt sitten vaaleanpunaisia nuttuja ostamaan :) Mullakin oli sitä vuotoa ja silti klinikan kanta on, että kerralla pois lääkkeet :|
 
Vekara, kuten muutkin ovat sanoneet, älä lopeta lääkkeitä. Mene jonkun suomalaisen lapsettomuusklinikan vastaanotolle kysymään toista mielipidettä. Ja ensi viikolla voit jo käydä ultrassa tarkistamassa, että onko raskaus oikeassa paikassa.

Aliisa, :hug: keskenmenot ovat rankkoja keholle, mutta alkuvaiheessa tapahtuessaan niiden ei pitäisi olla mitenkään "liian rankkoja". Rankempi homma siihen päälle on sitten vaan ne niiden aiheuttamat stressioireet. :| Sun pitäisi kyllä ehdottomasti päästä nyt purkamaan tuota stressiä ja ahdistustasi, vaikka ulkomaan reissulle. Töistä saat kyllä sairaslomaa ahdistuksen vuoksi.

Bartsu, hienoa että ultrassa kaikki oli hyvin. :)

Rudy, mikäli susta tuntuu luontevammalta lopettaa lääkkeet asteittain, niin tee niin. Juuri esikoisen kanssa sain ensimmäisen kerran neuvon käydä rv9 ultrassa. Joten kävin viikkoa ennen kun lopetin lääkkeet "seinään". Itse asiassa mulle annettu neuvo käydä myös rv9 ultrassa taitaa liittyä sihen, että historiassa on kaksi keskeytynyttä keskenmenoa. Minäpä kävin muuten silloin vielä rv11:kin paniikkiultrassa, kun neuvolassa ei sydänäänet vielä kuuluneet... :LOL:

Huomaatteko muuten, että tänään on ollut hieman helpompi olo pahoinvoinnin suhteen, kun olen jaksanut jopa kirjoittella palstalle koko päivän...? ;)

Simmis
 
Kylläpä mietteet heilahtelee, mutta en ole valmis luovuttamaan!!!!!!!!!!

Sanoin ukolle, että nyt tämä mamma ei kykene istumaan enää paikoillaan, vaan nyt mentävä lääkäriin saamaan toinen mielipide. Ihmettelen kovin tota Artsin sinnikkyyttä lopettaa tämä raskaus.

Sain ajan mehiläiseen ja siellä jo kävinkin. Lääkäri oli virolainen (tietysti!!) eikä selvästikään uskaltanut kumota mitään Artsin sanomaa. Sanoi myös, että kyse on myös erityisosaamisesta, josta hänellä ei tietoa. Oli kovin pahoillaan ja antoi ystävänsä Peeterin puhelinnumeron. Sanoi, että kerro häneltä terveisiä, niin kyllä antaa vastauksia. On töissä tallinnassa (fertilitas?) ja tekee kuulemma samoja hommia kun Artsi.

No, vähän turha käynti, mutta sain lisää lääkkeitä. Kiitos Hillevi :flower: !!

Nyt oon täällä kotona rauhassa miettinyt asioita ja päätin, että toista virolaista lääkäriä en ala kuvioihin sotkemaan. Täytyy löytyä suomalainen lääkäri, jolla kokemusta juuri näistä hoidoista. Ottaisi kantaa tilanteeseen, lääkitykseen ja ehkäpä tekisi aikanaan tulevan ultran.

Löysin tällaisen lääkärin ja soittaa minulle kun illan vastaanotto on loppu.

HILLEVI, mietin tota ulkopuolisen mahdollisuutta, niin voiko olla kun kohtuun on laitettu??

Kysyit myös, että onko kipuja, niin lieviä alaselässä muutamana päivänä. Tänään tuli hirmuinen poltto, kun ystäväni kanssa grillattiin ja juotiin yksi olut puoliksi. Liekö rasvainen ruoka vaiko se olut?? Poltto kesti useamman tunnin lieventyen kumminkin. Muuttui menkkamaiseksi kivuiksi. Meni pois ja yritti tulla takaisin kun äsken söin salaattia. Nyt ei vaan tahdo mitään tuonne mahaan. Seuraillaan......

BARTSULLE onnea ultran johdosta :heart: !!!! Ihanaa, että kaikki oli hyvin.

- VEKARA - :snotty:
 
Vekara, toivottavasti seuraava lääkäri on meidän kanssa samaa mieltä :wave:
Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta kohdun ulkopuolisesta, mutta kyllä se voi hoidossakin tulla - alkio vaeltaa munajohtimeen... Mutta siinä kivut ovat kovia ja teräviä vihlaisuja, jospa grilliruoka ei nyt vaan sopinut. Tsemppiä ja tosiaan ensi viikollahan voisit mennä jo ultraan...

Bartsu hienoa, että raskaus etenee ja kaikki hyvin :heart:

T. Hilde,
maha jatkuvasti todella turvoksissa - vaikka juhannusherkuttelukaan ei karannut käsistä.
 
Simmis mä päätin nyt tehdä kuitenkin niin kuin lääkäri määräsi. Mulla ei ole kuitenkaan mitään syytä olla huolestunut tai olla luottamatta häneen. Kovasti tuntuu olevan eroja eri ihmisten hoitokäytännöissä. Kait ne on ihan yksilöllisesti ajateltu. Siihen nyt luotan luotan :) Hassua kun alkaa jotakin asiaa vatvomaan, saa siitä tehtyä ison ongelman itselleen :/ Hyvä,että sielläkin pahoinvointi hellittää aikaajoin. Minäkään en ole jaksanut huonoina päivinä tähän koneelle raahautua. Miten muuten voit? Onko tuntemuksia masussa tms? Mulla aina välillä nippailee kummaltakin puolelta, mutta ei niin kovaa kuin aarteen odotuksessa. Eikä ole ollut ikäviä vihlaisuja, joita oli myös eka kerralla. Huomenna lähdetään reissuun neuvolasta suoraan, joten en pääse heti ilmoittelemaan sydänäänistä.

Bardolino mistä viikosta alkaen sillä kotidoplerilla voi saada sydänäänet kuuluviin? Taidan tulevaisuudessa hankkia sellaisen....

Vekara kyllä käsittääkseni myös kohdunulkoiset raskaudet ovat mahdollisia näissä hoidoissa. Toivotaan nyt kuitenkin,että kaikki sujuisi teillä hyvin :) Ehkäpä ihan viisasta yrittää saada ihan suomalaisen lapsettomuuslääkärin mielipide. Näin maallikkona tuo hcg vaikuttaa hyvälle ja en ymmärrä mikä siinä voisi olla pielessä... mutta maallikkona siis.

Nennuliini ja huomasin myös että sulla on käytössä kaksi laastaria kerralla. Mulla niitäkin vain yksi.
 
ja sanoi, että lääkitystä jatketaan. Sillä miten arvo nousee ei ole merkitystä, vaan sillä, mitä arvo on kaksi viikkoa siirrosta. Kuulemma arvolla 100 on lähtenyt hyviä raskauksia. Ensi viikolla menen vastaanotolle ja tarvittaessa katsotaan vielä tuo hcg.

Lugestronin ja estrofemin lisäksi minulla on ollut Thrombo ASS niminen lääke. Sain sen klinikalta ja yhden olen ottanut päivässä. Sain ainoastaan yhden levyn ja 2 enää jäljellä. Lääkärille en huomannut mainita. Tietääkö joku mistä on kyse ja millä sen voi korvata?

Nyt on sellainen olo, että tahtoo vaan hengähtää. Ootte kaikki aivan ihania ja suurena tukena olleet. Kiitos siitä :heart: !!

- VEKARA -
 
Voihan Vekara, kyllä sun kestokykysi on ollut koetuksella. Onneksi sait kiinni lääkärin, joka uskalsi ottaa kantaa toisen lääkärin kommenttiin. Itse en olisi millään voinut keskeyttää lääkkeiden ottoa ennen kuin todisteaineisto olisi ollut selvä. Onneksi pääset ultraan jo ensi vkolla. Kestopeukutus päällä sulle koko ajan.

Onnea Nennuliinille alkaneesta raskaudesta, pitkän tien olet sinäkin kulkenut.

Bartsu, sait hyviä uutisia rakennultrasta, onnea.

Aliisa, olet kokenut niin kovia. Ympäristön vaihdos lomailun merkeissä on oikein hyvä idea. Toisaalta, jos siltä tuntuu, asiantuntijallekin puhuminen on joskus hyvä vaihtoehto.

Terkuin, Juuni

 
Hei taas juhannuksen jälkeisestä elämästä!

Me päätettiin nyt miettiä luovutettuun hoitoon ryhtymistä. Tai no, oikeastaan pakkokin: täytyy kasata itsensä henkisesti ja säästää rahaa. Törmäsin juttuun Antioksidanttiklinikasta, ja että jotkut ovat onnistuneet tulemaan raskaaksi ivf:n jälkeen syötyään kaikenmaailman vitamiineja ja hivenaineita. Onko kenellekään tuttu juttu? Omassa tuttavapiirissäni on esim. astmaatikkoja, jotka ovat saaneet huomattavasti vähentää astmalääkkeitä kun nämä vitamiini- ja hivenaineasiat on tarkistettu.
 

Yhteistyössä