Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hei!

Mäkin vielä kyselin riikan lääkäriltämme että onko voinut vaikuttaa asiaan se, että mulla myoma kohdussa. Se oli kyllä tiedossa jo hoitoa aloitettaessa.Vastattiin, että on sillä voinut olla vaikutusta verenkiertoa heikentävästi mikäli alkio on ollut kiinnittynyt ihan myoman viereen. Ehdotettiin että seuraav hoito tehdään pitkän kaavan mukaan ( mikä se on ? ) ja samalla aloitetaan hepariinihoito, elikkä käsittääkseni juuri tuo Klexane josta Niipsukin kertoi.
Tälläistä jos jollakin muullakin on myoma, nehän on tosi yleisiä käsittääkseni. Tässä ekassa keskenmenoon päätyneessä oli siis zumet, luget ja kortisooni.
Eikö tuo Klexane ole pistettävä lääke, ymmärsin?
 
Heippa!

Olen taustaillut aika kauankin täällä palstalla, mutta olen niin laiska kirjoittelemaan :p

Isot halit täällä teille kaikille tasapuolisesti, olen hengessä mukana :hug:

Joku kyseli pakastealkioista =) Omasta kokemuksestani voin kertoa, että meillä ainakin toimivat! Eka siirto tehtiin pakastealkioilla (koskaan ei siis ole tuoresiirtoa tehty...) ja siitä plussauksesta meille syntyi monta vuotta odotettu käärö! Tukihoitona oli estradot-laastarit ja luget 10.viikolle asti!
 
Aloittelin jo uuden keskustelun ja huomasin sitten heti perään tämän... Pikkaisen sokea(ko) :whistle:

Laittelenpas tähän tämän pätkän sieltä...


Olen taustaillut täällä palstalla aikoinani hoitoa odottavana, hoidossa ollessani, raskaana ja nyt sitten päätin tulla kirjoittelemaan =)

Tarvittaessa palataan tarkemmin meidän tilanteeseen! Olen vähän laiska kirjoittelemaan, minkä takia yleensä vaan taustailen :p Kyselkää, niin vastailen!

Olemme siis olleet hoidossa lahjamuniksilla ja näistä hoidoista meillä on ihana tyttö :heart: Omia soluja ei minulla ole!

Saimme vain kaksi munasolua, jotka molemmat siirrettiin ja toinen kiinnittyi!

Nyt olemme miettineet jatkoa, haluaisimme kovasti lisää lapsia! Onko kellään kokemusta hoidoista eri luovuttajan soluilla?? Tulee tietty ekana mieleen ulkonäkökysymykset :/ Toisaalta taas tuo ulkonäköasia tuntuu niin vähäpätöiseltä, mutta toisaalta, yllättävää kyllä, on pyörinyt nyt paljoin mielessä.

Olisi kiva vaihtaa ajatuksia tästä ja kaikesta muustakin!!
 
Teekuppi: Kyllä vaan, klexane on pistettävä lääke, jota koko raskauden ajan olen ihan siirrosta asti pistellyt. Aika rasittavaa toisaalta, mutta kyllähän sitä jaksaa vaikka mitä, kun vihdoin plussan sain kaikkien näiden vuosien ja kymmenien negaan päätyneiden siirtojen jälkeen.
 
Teekuppi, mullakin myoma kohdussa, mutta lekuri joskus sanoi, ettei haittaa ja on "hyvässä" paikassa, mitä se sitten tarkoittaneekin. Mullahan siis yksi km myös, tosin silloin ei puhuttu että johtuisi siitä, enkä oikein uskokaan ite että olis, vaan minun omista vanhoista muniksistani (kuten se tm:kin).

ON: Eilen jätin luget ja zumenonit pois, melkoisen mukavaa vasinkin ne luget, kun eivät valuile enää housuihin (sorry tarkka kuvaus). Ensi tiistina on sitten se kaupungin järkkäämä ultra nkl:llä ja sitä rupee tässä jännitteleen kovasti, tuleeko kiva vai paha joulu...saas nähdä. Oireita on ja osaan jo tottunutkin, mutta rintaliivikauppaan pitää mennä, nytkin aamulla laitoin yhdet lempparirintsikat ja ihan ahdistaa päällä kun on niin kireät, rinnat on todella kasvaneet ainakin pari kokoa.

Hauskaa jouluodotustorstaita kaikille.

Minni 10+2
 
Kaksi rajua keskenmenoa kokeneena ja monta kertaa toivonsa menettaneena (aina vaan kuitenkin hetkellisesti) lahetan erityisen lampimat ajatukset Aliisalle ja Teekupille. Olen elava todiste siita, etta aurinko paistaa kuin paistaakin myos risukasaan.

:hug: :hug:

Watrossi
 
Kyselen tuosta siirron jälkeisestä tukilääkityksestä sen takia, että mulla ei ole koskaan edes TOP-alkiot yrittäny kiinnittyä. Aina on menty samoilla lääkkeillä eli joko pelkästään Luget ja nyt viimesimmissä siirroissa omilla soluilla sekä tässä ekassa luovutetuilla munasoluilla tehdyssä siirrossa Zumenon 2x pv ja Luget 300 mg 2x pv + minidisperiini.

Mun mielestä olis jo korkea aika kokeilla jotain lisälääkityksiäkin esim. kortisoonia. Aion kysyä lääkäriltä kyllä ennen PAS-siirtoa, mitä voitais tehdä eri tavalla.

 
Hei,

Tänään se pieni sitten tuli ulos, nyrkin kokoinen ihmisenalku yleisen vessan lattialle. Mikä paikka alkaneen elämän päättyä. Monihan teistä on tuon kokenut ja ne jotka eivät niin toivon ettei ikinä, koskaan tarvikaan. Mutta täytyy katsoa eteenpäin kun on pakko.

Minni, mullekin lääkäri sanoi aiemmin ettei pitäisi häiritä raskautta ellei sitten tosiaan kiinnity ihan viereen, tämäpä taisi kiinnittyä.

OnniUnelma, kysy niistä lääkkeistä. Minusta tuo sinun lääkitys vaikuttaa ianka pieneltä, samoin määrät. On nää hoidot niin rankkoja että minusta kaikki mahdollinen pitää tehdä ettei tulisi pettymyksiä. Itsekin mietin että jos tuohon myoman aiheuttamaan verenkierron häiriöön oli pieninkin mahdollisuus niin miksei lääkäri määrännyt jo heti hepariinia.

Nyt siis tulevassa PAS-hoidossa, joka menee aika pitkälle kun täytyy odottaa normaalia kiertoa ja sen 21 päivää (progygnonpistos ), lääkäri on suunnittellut:
zumet,luget,kortisooni,hepariinihoito ( Klexane)
 
:hug: Teekupille

Minkälaisia lääkemääriä teillä muilla on käytetty? Aion kyllä kovistella lääkärin antamaan kaiken mahdollisen lääketuen PAS-siirtoon. Turha tässä on vuodesta toiseen hakata päätänsä seinään ja vielä maksaa tästä kaikesta niin paljon.
 
Aliisalle isot ja lämpimät halit. Elämä on välillä niin epäreilua, ettei meinaa uskoa!!!

Laitan vaan pikaiseen viestiä, että mulle lisättiin nyt tähän pas-siirtoon (siis mitä nyt vielä tiistaihin asti piinistelen) lisälääkkeeksi just toi Klexane. En ole perehtynyt koko asiaan, mutta tuoteselosteesta luin, että se on (ensisijaisesti) tarkoitettu ehkäisemään laskimotukoksen muodostumista veren hyytymiskykyä vähentäen. Lisäksi mulla on progynova ja progesteron.

Ja minkäänlaisia tuntemuksia ei ole, joten voin alkaa pikkuhiljaa varautua negaan... No positiivinen mieli loppuun asti ja tsempitykset kaikille!! Viikko jouluun enää! =)
 
Tuuttituulia, montakos päivää sulla on siirrosta? Olikse tuore vai pakaste? Mulla on kotitestiksi siis laitettu tuo ensimmäinen joulupäivä. Mäkin täällä tunnustelen kovasti, etenkin kun jäin tuoresiirrosta vain pari kuukautta sitten raskaaksi ja mielestäni silloin tuntemuksia oli melkein heti. Nyt ei mitään. :( Mutta en mäkään ole toivoa heittänyt kaivoon, uskotaan siihen saakka kunnes testi toista osoittaa. :)

Isot pahoittelut edelleen Teekupille. :'(
 
Lokakuu, mulla oli siirto viikko sitten eli 10.12. Nyt siis tasan viikko piinistelty. Oon mallia "huonovatsainen", joten en ainakaan mitään normaaleista vatsaoireista poikkeavaa ole huomannut. :)
Tämä oli nyt eka pakastesiirto. Kaksi siirrettiin, just silloin kirjoittelinkin, että eipä ollut tullut mieleen, että kumpikin selviäisi sulatuksesta.
Mulla olisi kotitestipäivä ollut jouluaatto, kilinikka siis ehdotti että menen veritestiin tiistaina 22.12. ja tuloksen saan tietää silloin samana päivänä.
Nyt en ole "enää" miettinyt koko asiasta oikein mitään, todettiin miehen kanssa, että mennään taas tämä läpi "rutiinilla". Olisihan se jo kiva saada plussa ekan kerran elämässään. Tälläistä odotteluahan tämä on, onneksi on töissä kiire, joten ei ehdi kummemmin asiaa pohtia. Tsemppiä sulle piinistelyyn!!! =)
 
ALIISALLE ja TEEKUPILLE isot halaukset ja pahoittelut ((((.))))

ONNIUNELMA: Mulla ei myöskään ennen tätä plussaa ollut edes kiinnittymisyrityksiä paitsi yhden kerran, vaikka oli myös TOP-alkioita joskus.

LÄÄKITYKSISTÄ: Mulla oli plussakierrossa Zumenonit 2+2 luget 2+2, kortisonia 20mg/pvä ja Primaspan 100mg eli verenohennukseen vaikka mun hyytymistekijöissä ei mitään häikkää ollutkaan. Hormonit lopettelin rv 10 ja kortisonit rv12 ja primaspanit rv 16 muistaakseni noin.

HOITOKERTOJEN määrästä oli kyselyä. Itsellä ensin tehtiin 3x inseminaatio kaikki negaa. Sitten 3x IVF omilla soluilla joista tuoresiirrto kaikista niin, että kaksi oli kahden alkion siirtoa. Kaikki negaa. Sitten luovutetuilla munasoluilla tuoresiirrossa yhden alkion siirto negaa ja kolmas PAS oli plussaa. Kaikki PAS:it oli kahden alkion siirtoja. Ekasta PAS:ista oli se kemiallinen raskaus.

Bartsu
 
Bardolino: Oliko sulla nuo kaikki Luget 200 mg eli yhteensä 800 mg päivässä?
Tuota Primaspania käytin jo tässä tuoresiirrossa, tosin vain 50mg. Sitä ei siis lääkäri määrännyt, vaan kysyin saako sitä ottaa. Toivottavasti saan myös tuon Kortisonin vielä lisäksi ja lääkeannokset suuremmiksi.

Rentouttavaa Joulua kaikille! :xmas:
 
Kahden luomuraskauden (kohtukuolema ja kaksosten keskeytynyt keskenmeno) jälkeen, neljä kierrosta omilla hoitoja, yhdestä ei edes siirtoa kun ei hedelmöitystä. Kaikki negaa ja ei mitään pakkaseen. Nyt ekasta hoidoista luovutetuilla siis plussa, joka oli tuulimuna ja keskenmeno. Nyt viikko täynnä ekasta pakastesiirrosta (8-soluinen).

Ihana asenne Discovery, toi kahden viikon "raskaudesta" nauttiminen. Mä en enää tohon kykene. Viimeks oli tosi positiivinen olo ja kykeninkin hautoma-ajan nautiskelemaan, nyt olen lähinnä kauhusta kankeena, ja mielelläni nukkuisin seuraavan viikon ja heräisin vaan testaamaan. Aika menee hitaasti! Onneksi on toi ihanainen joulu! :xmas: kinkku, laatikot, lahjat ja ihana yhdessäolo oman kullan kanssa!
 
Hei

Onnittelut onnistuneesta siirrosta, Discovery, nauti sinä ja toivon että saat nauttia vielä sen kahden viikon jälkeenkin. Ja kaikille muillekin voimia eri vaiheisiin. Kenellä lääkärillä Discoveri olitte Avalla, meillä oli Violetta Fondin , ja siis on edelleenkin. Oikein mukava ihminen. Hän ei kyllä nähnyt estettä hoidolle myomasta huolimatta, mutta nyt ehkä sitten seuraavassa varautuu siihen että voi kiinnittyä liian lähelle myomaa. Perjantaina oli lääkäri ja HCG vielä silloin 4000, elikkä uusiin verikokeisiin täytyy mennä maanantaina. Toivon että normalisoituisi tämä vähitellen.
Lokakuu, yritä säkin nauttia, mitä enemmän näitä kertomuksia lukee niin huomaa ettei voi koskaan tietää miten menee, on sitten mitä merkkejä / tuntemuksia tahansa, tai ei mitään tuntemuksia.
 
Aliisalle ja teekupille valtavat voimahalit! Olette molemmat ajatuksissa. Ja uskon ja toivon että jaksatte vielä yrittää ja onnistua. Teekupille vielä, mulla oli kanssa joku myooma tai polyyppi, jota seurattiin vuoden verran ja lääkäri katsoi lopuksi, että koska se ei kasva niin sille ei mitään tehdä. Sitten ennen siirtoa se taas näkyi ultrassa ja lääkäri sanoi, että siirto tehdään kuitenkin kun niin pitkälle oltiin jo menty ja että jos raskaus ei ala, niin sitten sitä tutkitaan taas lisää. Näköjään tällä kertaa sillä ei ollut merkitystä, mutta mistä näistä ikinä tietää.

Lääkkeistä myös niin mulla ei ollut käytössä kun luget ja progynova, jotka lopetettiin sitten vähitellen niin että vikat meni 12. vkon kohdalla. Tuntuu muuten lääkitys vaihtelevan tosi paljon eri klinikoiden välillä, jännä juttu.

 
No hei, niin tuosta myomasta kyselin vielä Riikan lääkäriltä ja sanoi etteivät he tosiaan aloita hoitoa siellä avalla jos myomat ovat sen laatuisia tai sellaisessa paikassa ettei raskaus todennäköisesti tule onnistumaan. Ihan niinkuin Discovery sanoitkin. Ja itsellä kun ei kuulemma näin ole, niin ihan turvallisin mielin tässä siltä osin.
 
Olen joskus kirjoitellut palstalla melko tiheästikin, mutta sitten on ollut taukoa. On mukava kuitenkin kaikkien vastoinkäymisten jälkeen tulla kertomaan pienen tyttäreni syntymästä. Vaaveli syntyi jo 16.11. rv 36+4. Painoa oli 2 780 g ja pituutta 47 cm.

Sairastuin vähän ennen tytön syntymää sikainfluenssaan (jonka 3 v tyttöni sai päiväkodista), jonka johdosta minulle määrättiin Tamifluta. Lääke ei sopinut lainkaan, vaan heitti maksa- ja sappihappoarvot pilviin ja päälle kova kutina, siis raskaushepatoosi. Jätin Tamiflu-lääkkeet, jouduin Vekaran lailla seurantaan ja sain lääkityksen. Ilmeisesti elimistöni oli myrkyttynyt (maksa- ja sappihappoarvoni olivat todella korkeat), koska synnytykseni käynnistyi 3 päivää lääkityksen alkamisen jälkeen. Lääkintähenkilökunta päätyi nopeasti sektiopäätökseen ( 1 1/2 tuntia sairaalaan tulon jälkeen), vauva oli edelleen perätilassa ja edellinen raskauteni oli päätynyt hätäsektioon komplikaatioiden jälkeen. Hyvin eloisa tyttö sieltä kuitenkin syntyi. Nyt kaikki on jo hyvin, vauva painaa jo yli neljä kiloa ja minun maksa- ja sappihappoarvoni ovat kohdallaan.

Toivotan kaikille jaksamista näiden hoitojen suhteen, ilman tätä palstaa ja sen lukemista tuskin olisin jaksanut yrittää enää tällä ikää. Nyt kuitenkin vauvaa katsoessani olen erittäin onnellinen, että en jättänyt mitään kesken.

Erityisesti toivon Vekaran pääsevän "ehjänä" maaliin, Alisan kaiken tuskan jälkeen vielä onnistuvan ja Hillevin pääsevän jatkamaan hoitojaan. Muillekin onnentoivotuksia.

T. Juuni
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, 2010 alussa siirto?
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Matsalu (45) eka
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen
Sharlin (35) eka haaveissa, lokakuussa lekuriin
Emilia (xx), jonossa
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa. pas 15.9, testi ?
Iituska (38), haaveissa eka, pas 23.9 ?
Jaasminia (xx)
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa
Teekuppi ( ) haaveissa eka
Dream73 (35), haaveissa eka
OnniUnelma76 (33) haaveissa eka

Piinistelijät

Tuuttituulia (39), haaveissa eka, siirto 10.12, testi 24.12
lokakuu, (xx), siirto 11.12, testi 25.12
Discovery, siirto 19.12, testi 31.12

Plussanneet =) (kun sydämet laskettu ultrassa, saa sen/ne sitten tännekin)

Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vekara (45) Toiveissa 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. :heart:
Nennuliini (35) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. :heart:
Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 :heart:
Minni (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12
Kaipuu(xx), eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12 :heart:


Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009

 
Onnittelut Juunille tytön johdosta !

Vielä pohdin tässä tuota kortisonilääkitystä ja sen tarvetta. Suomessahan sitä ei käytetä. Mihin sen vaikutus yleensä tässä hoidossa perustuu. Yleinen tulehduksenesto vai ? Se minulla meni vähän ohi. Itselläni oli edellisessä raskaudessa lääkityksenä Primaspan 100 mg. Kun vuoto alkoi, minun käskettiin lopettamaan se. Nyt pohdin, että onkohan tähän lääkkeeseen tarvetta. Keskemenoja oli kyllä kaksi, mutta... Nyt minulla on vielä hemoglobiinikin jostain syystä niin alhaalla.

Onneksi huomenna "pääsee" töihin, ettei ehdi kaikkea niin pohtimaan. Pientä kivistystä mahanpohjukassa on tuntunut vihlaisuja sekä sellaista ikäänkuin kuplimista. Jaa-a. Taidan kohta vääntyä kaksosten viereen nukkumaan.

Tsemppiä kaikille !!! Ja joulun odotusta !
 
Niinpä
Miten näistä lääkityksistä maallikko tietäisi, mikä on hyväksi ja mikä ei. Ja kun kaikilla vähän erilainen. Huomenna jälleen hcg-arvoja mittaamaan. Kuinkakohan pitkään menee km:n jälkeen ennen kuin kierto normalisoituu ?
 
Teekuppi, kyllä spontaanin keskenmenon jälkeen voi jo seuraava kierto olla normaali. Mulla siis aloitettiin hoito heti seuraavasta kierrosta vaikka ei ehkä ihan normaali ollutkaan, kun tiputteli ennen menkkoja 4-5 päivää. Mutta ultrassa kaikki näytti kelvolta, niin hoito toteutui. Jos on kaavinta tms. niin silloin toipuminen vie enemmän aikaa...vaikka kierto normalisoituisikin niin on syytä odottaa paikkojen parantumista. Voimia sulle!

Discovery, meillä on sit vähän samoja fiiliksiä. Olen lisäks aivan älyttömän väsynyt, ne Luget varmaan väsyttää |O . Toivotaan että nämä olis hyviä merkkejä. Mutta tämän aamuisesta alkaen olen jo rennompi...liekö syynä että päivät ennen testausta käyvät vähäisiksi, vai että olen jo innoissani että joulupukki kohta saapuu :xmas:
 

Yhteistyössä