Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitos kaikille tosi paljon tsempityksistä. Uutiset olivat ikävä kyllä epäilyjen mukaan, eli luku oli enää 22. Lääkkeiden käyttö loppui nyt tähän. Seuraava kierto pitää olla välikierto, kun Hcg-arvo kerran löytyi. No ei haittaa, ihan hyvä hengähtää näissä hoidoissa nyt edes yksi kuukausi. Eli meillä vielä 2 alkiota pakkasessa yhteen siirtoon, jos selviävät sulatuksesta.

Onneksi täällä nyt tapahtuu tosiaan monelle, pääsee vähäksi aikaa seurailemaan muiden piinistelyä! :) Pysyy kuitenkin niinkuin menossa mukana sillä tavalla! Kaikille kovasti tsemppiä siirtoihin ja hoitoihin kullekin omaan vaiheeseen!!! :heart:
 
Tuttituulialle lohtuhalit :hug: Oikeasti kannattaa ajatella positiivisesti, että jotain tapahtui. Vaikka päättyi nyt ikävästi, voi seuraavalla kerralla mennä hyvin loppuun asti. Toivon sitä kovasti sinulle!

Marrulle :flower: ja Simmikselle :flower: isot onnittelut tyttöjen syntymästä! Nauttikaa ja niinhän te varmasti nautitte ihan täysillä joka hetkestä!

Voikos Dreamin lisätä jo piinailijoihin?

Kiitos kaikille tsemppauksesta! :heart: Totta on, että maaliskuu on ihanan pian. Tosin klinikalta ei toissapäivänä soitettukaan, kuten luvattiin, mutta eiköhän sieltä pian pirauteta. Flunnsanikin alkaa olla ohi ja viikonloppuna saattaa taas päästä hiiiihtämään.

Voikaa kaikki oikein hyvin!
Hilde
 
ONNEA Simmis ja Marru!!!
Kyllä on tosiaan tyttövoittoista nyt, ja toinen mikä normaalista tällä meiän listalla poikkeaa on tietty toi kaksosten määrä. Voi harmi , Tuuttituulia, mitenkäs sitten tauon jälkeen menettekö samalla lääkityksellä vai tuleeko jotain muutosta?
Klexanesta vielä, mikä mulle tulossa, niin jos joku viitsisi laittaa minkä hintasta on se?
 
Teekuppi: Riippuu vahvuudesta! Esim. 100mg/ml 0,2ml ruiskut 10 kpl n.35 e (miinus kelakorvaus) ja 0,4ml ruiskut 10 kpl n.57 e jne. Katsoppas www.yliopistonapteekki.fi, vasemmalle hakusanaks klexane, saat kaikki vahvuudet (koot) ja sitten laskettua kelakorvatun hinnan :)
 
Tuuttituulialle pahoittelut ettei hcg lähtenyt nousuun. Hyvä asia kuitenkin on että jotain tapahtui. Toivoa siis on tulevaisuudessa!

Mitenkäs Jonskun ja Typyliinin siirrot?

Meillä nämä kaksi viimeistä alkiota selvisivät molemmat sulatuksesta ja ovat nyt siis kohtuni lämmössä. Limis ei ollut kasvanut yhtään ultran jälkeen mutta toivotaan että siihen reilu 8 milliiin jaksavat takertua kun tehtiin se kuoren avauskin. Nyt kortisoniannos nousi 30mg:aan per päivä 5 päivän ajaksi ja sitten putoaa taas 10mg:aan. Nyt ei voi muuta kuin toivoa parasta. Veritesti on 16.2.

- Dream PP0
 
Voi kurjuus Tuttituulia. Onneksi on vielä siirtoon jääneitä.

Dreamille tsemppiä piinistelylle.

Tänään lääkärinvastaanotolle, niin että selvitetään tukilääkityksen tarve. Minulla ei ole enää Riikasta ostettuja piikkejä 6 kpl ja kortisonia toistakymmentä.

Meillä pojat ISCI:llä syntyneitä.

Mutta nyt töihin.

 
Pahoittelut Tuuttituulialle :hug: Mutta yrittäkää tosiaan nyt ajatella positiivisesti.. jotain sentään tapahtui.. jos ei aikaisemmin ole edes yrittänyt kiinnittyä. Ja tuo välivuotohan pitää odottaa aina kun hcg nousee.. Tsemppiä odotteluun! Eihän sitä tiedä kuinka sitkeitä sissejä siellä pakkasessa vielä odottaa.

Onnea kaksostytöistä Marru :heart: :heart: Ja aivan ihanaa vauva aikaa teidän koko perheelle :)

Miten kävi Typyliinin siirron? Onko kyytiläinen/kyytiläiset nyt masussa lämpöisessä? Tsemppiä piinailuun!

Hienoa, että Dream ja Jonskukin saaneet kyytiläiset mukaan. Siirrettiinkö Jonskulle 1 vai 2? Tsemppiä molemmille! Toivotaan hyviä tuloksia. Ja Dream tuo 8mm on aivan hyvä limiksen paksuus :)

Olin klinikkaan heti yhteydessä seuraavana päivänä kun oli se ultra ollut. Lääkäri oli vissiin jtn sekoillut, koska hän sanoi, että limis oli jo silloin siirtoon vaadittavan vahvuinen ja kerkeää vielä näiden muutaman päivän aikana paksuuntua. Ilm. murehdin turhia siis. Minulla kun ei kyllä yleensä ole ollut limiksen kasvattamisessa mitään ongelmia.. eipä sitten vissiin nytkään. Täytyy vielä kysyä miltä se tänään näyttää.. noin niiinkuin oman mielenrauhan vuoksi:D Kysyin myös siitä rusehtavasta vuodosta.. ei hätää kuulema.. niin kauan kuin kk:set pysyy poissa,nii ei mitään vaikutusta siirtoon. Siirto pitäisi siis olla tänään loppu iltapv:stä.. mikäli sieltä siis selviää sulatuksesta joku.

Lämpimät tsempit kaikille omiin vaiheisiin.. Kohta saadaan Vekaran pienokainenkin maailmaan:)
 
Simmis ja Marru: Paljon onnea pienokaisten johdosta! :flower:

Meillä meni kivasti eilinen reissu ja sain kyytiini kaksi kaunista alkiota 8 soluisiksi olivat jo molemmat ehtineet. Ajattelin lämmöllä kasvatella pari viikkoa, jos haluaisivat vaikka jäädä pidemmäksikin aikaa.

Dream: Mulla myös sama kortisoni-annos, onneksi ei ainakaan vielä haittavaikutuksia näy, vaikka annos on nyt isompi. Tuliko sulla jotain?

Aliisan siirtoa jännätään! Toiv. kaikki menee hyvin!

Typyliini :heart: :heart:
 
Moikka!

Joo kyytiläinen on nyt matkassa. Yksi siirrettin ja yksi vielä jäi varastoon.... Nyt vaan sitten jännitelään ja toivotaan parasta sekä pelätään pahinta hih!

Toivottavasti Aliisa pääset tänään siirtoon...

Tsemppiä typyliinille ja Dreamille piinistelyyn!!!

Terkuin: Jonsku
 
Lääkehoitoa muutettiin vain siten, että kortisoni "suomalaistettiin" Prednisoloniksi. Fragminilla jatketaan epämääräinen aika. Ensiksi odotellaan, ettei tule takapakkia.

Väsynyt ainakin olen ja aamulla etoi jo kummasti. Toinen kahvikupillinen siirtyi syrjään ja hajuaisti on herkistynyt huomattavasti.
 
Paljon, paljon onnea teille molemmille ja kummankin perheelle! :heart: :heart:

Pahoittelut negan saaneille. :hug: Mutta niinkuin esim. Vekaran esimerkki osoittaa, ei kannata luovuttaa, jos siltä vaan tuntuu, että muuten jaksaa yrittää. :heart:

Jaksamista myös hoitoa odottaville! Toivottavasti luovuttajia alkaisi löytyä teille kaikille ja tämä vuosi toisi teille plussan. :heart:

Minäkin olen vielä "kokonaisena" pakettina, niinkuin Vekarakin. Onko Vekaralla ollut mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä? Minulla ei. Alku-keskiraskauden harjoitussupistuksetkin ovat hävinneet ja niitä on joskus vähän iltaisin ja ehkä yöllä. Vauva liikuskelee reippaasti, mutta maanantaina mennään ultraan, miten päin asustelee masussa ja sen mukaan sitten synnytystapaa arvioidaan. Joko Vekaran vauva on asettunut oikein päin? Toivon sydämestäni raskautta teille kaikille! Itse ei meinaa vieläkään uskoa, että kohta meidän makuuhuoneessa voi pötkötellä omassa sängyssään pieni asukas.

Plussia tälle palstalle ja uusia hoitoja alkavaksi toivoen ja jaksamista ja onnea odottaville,
Nennuliini
 
Hei,

liittyisin joukkoonne pois tuolta kokeneemmista IVF hoidoista. Helpottavaa löytää ketju, missä on muitakin kuin minä tälläasialla. Rämmin vasta alkumetrejä ja luen teidän viestejä, oppiakseni ajattelemaan uudella tavalla.
 
DISCOVERY: Mä ainakin "jouduin" syömään tota kortisonia rv 12 asti. Aiheutti mukavaa naaman turvotusta...

ALIISAlle ja TYPYLIINIlle paljon tsemppiä ja peukkuja!!! Mullakin muuten jossain hoitokierrossa kesken kaiken tiputteli siis ennen siirtoa.

TUTTITUULIAlle :hug:

Täällä menee vauva-arki omalla painollaa vaikkakin tosi nopsaan. Päivät on niin täynnä touhua, vaikka siis ei mitään ihmeellistä yleensä olekaan ohjelmassa.

MARRUlle ja SIMMIKSELLE ONNITTELUT VAUVOISTA! :heart:

Bartsu ja neiti 3kk
 
Typyliini kyselit tuosta kortisonin käytöstä... en mä ole varsinaisesti mitään erikoista huomannut sen käytössä. Musta tuntuu että saan eniten oireita noista lugeista. Aina laiton jälkeen mulla tuntuu muutaman tunnin jonkinmoisia tuntemuksia kohdussa. Aika väsynyt olen myös nyt ollut mutta voi johtua ihan muista asioista. On ollut surua lähiomaisesta.
Niin ja AVA:llahan (Tre) nykyään käytetään kortisonia vain raskaustestiin saakka eikä sinne rv 12 asti kuten aiemmin. On muuttunut vasta ihan äskettäin.

Toiveikkaana täällä vielä toistaiseksi mennään. Päätin että en aio testata kotona ollenkaan kun tuo veritesti on niin aikaisin, pp12. Saapahan haaveilla ainakin sinne saakka täysillä =)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

:wave: Dream pp4
 
Minun pitää kysyä vielä Riikasta, mitä mieltä ovat lääkityksestä ja labrakokeista. Kävin Tampereen Avalla ja hoitoa jatketaan toistaiseksi myös kortisonin osalta. Edellisessä raskaudessa sitä ei ollut ollenkaan. Saatan astman takia joutua käyttämään kortisonia kuuriluonteisesti. Silloinkin turvottaa mielestäni.

Edellisessä raskaudessa en suostunut punktioon. Nyt aion mennä, jos pääsen sinne asti. Minulle on tehty kerran ja oli vähän kurja, kun lapsivettä oli niin vähän.

Minulle ei ole tehty veritestiä. Eilen kun tulimme MP-messuilta ostin testin ja tein sen (taas). Nyt näytti positiivista heti kun virtsa meni läpi testin.

Huvittavaa on, että minulla alkaa jo kuudes viikko huomenna. Punktiopäivästä miinustetaan 4 päivää määritettäessä laskettua aikaa. Sekin melkein sama kuin pojilla neljä vuotta sitten.

Hyvää talvipäivää kaikille !
 
Moikka,

Voisitteko laittaa tietoja hinnoista, mitä olette yhdestä luovutettujen solujen hoidosta maksaneet.

Olen katsellut hintoja klinikoiden sivuilta ja tuntuu olevan melkoista heittoa:
Ovumiassa 5000 ?
Väestöliitolla 3800 ?
Avassa aivan tajuttoman kallis 6600 ?
Felicitas 4700 ?
Fertinova 5900 ?

Miten olette päätyneet juuri siihen hoitopaikkaan, jossa olette? Oletteko tehneet ratkaisuja ihan hinnan perusteella? Tietääkö joku jonotusajoista noihin klinikoihin? Avalla se lienee 5 kuukautta, mutta onkin kallein. Väestöliitosta tiedän, että pari vuotta, mutta voiko sinne päästä nopeammin jos tuo ristiinluovuttavan?

Entä hinnat ulkomailla?

Anteeksi kauhea kysymystulva, mutta asia on mielenpäällä kovasti...
 
Moi,

uutena mun vastauksiin voi suhtautua kysymysmerkillä, mutta musta Avan hintaan sisältyy myös lääkkeet. Eli siis joo, luovuttaja käyttää tietääkseni normaalit IVF lääkkeet Gonalin, Pergoveriksen tms. esim. Synarelan seurana.

Mutta osaisiko joku vastata mun kysymykseen luovuttajasta?
 
Kyllä luovuttaja saa lääkkeet maksutta. Pregnyl on halpaa, mutta Gonal maksaa käytetyn vahvuuden mukaan. Lääkehoidon osuus sisältyy hoidon hintaan kiinteänä. Luovuttajalle maksetaan lisäksi ns. kulukorvaus. Oli joitakin vuosia sitten n. 500 euroa. Nykyisestä en tiedä. Sekin siältyy kokonaiskustannukseen.
 

Yhteistyössä