Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Sharlin kiva, sama viikko! =)
Ikävää jos tulee outoja oireita. Mulla on ollut kaksi kertaa (parin kolmen viikon jaksot) noita kuumia aaltoja, siis vaihdevuosioireita kolmen vuoden sisään. On ne tosiaan ärsyttäviä. Toivottavasti tuo helpottaa. Montako sä syöt Zumeja päivässä? Mulla on ohjeena 3 ja kun luin sitä lääkkeen mukana tulevaa ohjetta, se tuntuu isolta. Mut kai Andrei tietää... Mä tarkkailen kans itseäni. Katotaan tuleeko mulle mitään. Miksi sitä kortisonia syödään? Missä sä ootkaan hoidossa?
 
SatuSofia Olen tällä kertaa pääkaupunkiseudun yksityisessä. Takana yksi aiempi hoito luovutetuilla Turussa ja Tartossa toinen.. Kyllä kaikissa on ollut Zumenon 3kpl/pv, niinkuin nytkin.
kortisonia käytetään usein, jos on todettu joku autoimmuunisairaus. Se myös alentaa vastustuskykyä, joten sitä kautta saattaa helpottaa kiinnittymistä, kun oma kroppa ei hyökkää solua vastaan. Ja sitten esim. pahojen allergiakohtausten hoitona. Kortisoni on aika monikäyttöinen, mutta ei sitä mielellään käytetä, jos ei tarvetta ole havaittu. viimeksi Tartossa pyysin sitä ja Andrei ei ollut halukas aloittamaan, mutta sanoi, että saan itse päättää ja mulla oli se sielläkin. Nyt Suomessa lääkäri aloitti itse.
 
Kiitos tsempityksistä Haaveita, Typyliini ja SatuSofia!

SatuSofia, huomasinkin itse, että juuri ulkoilma tekee hyvää nyt ja olen viihtynyt pihatöissä jälleen pitkän tauon jälkeen. Ihanaa, kun tälle viikollle luvattu kauniita päiviä ja nytkin näyttää aurinko alkavan paistella. Musiikkia ei olekaan tullut kuuntelua, mutta sehän voisikin olla hyvä idea.

Vielä tuosta kilinkasta sen verran, että on kyllä niin kaunis ja siisti paikka, ja kaikenkaikkiaan miellyttävä siellä asioida. Kävelin siellä taloa ympäri muutaman kerran omaa aikaani odotellessa ja rentouduin katselemalla kauniisti laitettua puutarhaa. Erityisesti kiinnitti huomiota pihalla siellä yksi asetelma, jossa vähän isomman puun juureen oli istutettu kaksi pikkupuuta.

ON: Ristiriitainen olo jatkuu. Pari päivää oli kovat päänsäryt ja olin taas ”varma”, että oireitahan ne ovat, mutta koska ne nyt loppuivat ja olo on oikein hyvä, niin olen taas ”varma”, että siinä se sitten oli, ja on palauduttu normitilaan. Tässä kaikkea pohtiessani, päätin jo, että jos tämä kerta ei tärppäisi, niin lähtisin kyllä PASsiin heti pitämättä mitään suositeltua parin kkn lepäämis-/stressinlievitystaukoa. Ajatus jo lohduttaa, mutta voi taivas varjele tätä epätietoisuutta!

SatuSofia/Sharlin, itsellä ihan sama annostus tuota estradiolia (Zumenon) eli 3x pvssä tuo 2 mg. Se on kai aika normisuositus näissä ainakin meillä ”yli-ikäisillä”. Sharlin, itsellä ainakin loppui kuin seinään kaikki jarrun aiheuttamat oireet aloitettuani tuon estradiolin, ja olo alkoi olla kuin parikymppisellä suorastaan.

Tsemppiä kaikki lähiviikkojen hoitolaiset Haaveita ja SatuSofia sekä Sharlin, Lumeton ja SaimiRiikka

Ja tsemppiä kanssapiinistelijät Typyliini ja Minni, laittakaahan kuulumisianne. Minä kyllä Typyliini varmasti sinuna menisin yksityiselle ultraan malttamattomana, ja niin varmaan teenkin jos minunkin ”tila” edistyy siihen vaiheeseen.
 
Kovasti peukkuja piinistelijöille, Minni ja Annamari!

Sekä onnea hoitoon myös muille, Satusofia, Haaveita, Sharlin ja Saimiriikka!

Typyliini, minäkin kävisin yksityisellä ultrassa, mutta olenkin vähän hermoheikko kaikkien oireiden suhteen.

Mulla ei olekaan tuota Zumenonia, vaan Estradot-laastarit (100mg). Ne mulla on ollut lääkkeellisissä passeissa aiemmin, varmaan ne on siksi määrätty tähänkin.

Procreni-piikki meni tosiaan perjantaina ja olen vähän huolissani kun siitä ei ole tullut minkäänlaisia sivuoireita, ei edes kuumia aaltoja. Toivottavasti tekee kumminkin tehtävänsä, en minä siis muuten noita oireita kaipaa...
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Sharlin kommenteistasi!

Meillä on molemmilla ollut se fiilis, että voidaan käyttää kumpia lahjoittajia vaan. Nyt sitten jo päätettiinkin, että kokeillaan ensin noilla siittiöillä, kun ovat halvempia ja helpommin saatavilla :D, eikä lääkärikään osannut oikein auttaa ratkaisussa. No onpahan ainakin joitain perusteluja... Mielelläni kuulisin kuitenkin vielä lisää ajatuksia aiheesta, vaikka en nyt vielä varsinaisesti tähän ketjuun päässytkään. Tsemppiä teille jokaiselle! Toivon kovasti unelmien toteutumista!!
 
Pääsin päivystyksenä katsottavaksi kipujen vuoksi julkiselle. Tänään olisi kait 5+4 raskausviikko meneillään. Ultrassa näkyi aikaa vastaava raskaus, eli yksi raskauspussi, jossa sisällä ruskuaispussi ja pienenpieni alkio. =) Sykettä ei vielä näkynyt, mutta eipä kai vielä tarvikaan. Kivuille ei löytynyt muuta selitystä kuin kohdunkasvukivut....Seuraava ultra sitten kahden viikon päästä, jos ei mitään ole ennen sitä. Hirmuinen pelko ja epävarmuus kyllä on mukana koko ajan edellisten epäonnistumisien vuoksi. Vaikea iloita raskauden alkamisesta kun koko ajan ajattelee että kesken menee kuitenkin.

Typyliini
 
Typyliini, ihanaa että ultrassa kaikki hyvin ja alkio oikeassa paikassa. Toivottavasti kivut pian hellittäisivät. Mulla oli raskaudessa kamalia vatsakipuja, joita tutkittiin ja tutkittiin, mutta mitään syytä ei koskaan löytynyt ja kaikki meni lopulta hyvin.
 
Onnea Typyliini! Minulla on sellainen tunne, että kaikki tulee menemään hyvin! Mutta on se piinaavaa aikaa. Toivottavasti kivut hellittävät pian, voi hyvin.

Viron kävijöille: lainasin tänään Sofi Oksasen kirjan Puhdistus, joka kertoo virolaisten naisten tarinaa. Silloin kun itse olin Tartossa, huomasin, että aiheeseen Viro liittyen asiat kiinnostivat jostakin kumman syystä enemmän :) Mutta tuo mainitsemani kirja voi olla aika traaginen, mutta kovin kehuttu.

Yritän pysyä jatkossa enemmän taustalla, koska yritän hoidon aikana unohtaa tämän lapsettomuuden mahdollisimman tehokkaasti (siinä kuitenkaan onnistumatta). Mutta tiedän, että kun oma hoito lähestyy, niin saatan saada siitäkin paineita, kun muut plussaa, että en voi itse plussata, kun tilastollisesti jos lasketaan niin ja niin.. :headwall: . Mutta kaikille hoidossa oleville/hoitoa odottaville toivotan sydämestäni plussatuulia!! Tulen kyllä sitten infoamaan omasta tilanteesta.
 
Viimeksi muokattu:
Annamarille kovasti onnea, kiva saada piiniskaveri. Koskas aiot ensimmäisen kerran testata.

Paljon onnea Typyliinille ja kuten sanoit sykettä ei vielä voi nähdä, mutta ihanaa että tiedät tilanteen.

ON: Mulla on tätä Zumenonia 4 päivässä, 2 aamulla 2 illalla. Tänään alkoi aamupäivällä yhtäkkiä sellainen etova olo....vähän tässä mietin että voiko näin aikaisin alkaa pahoinvointi....epäilen hiukan. No piinistelyä piinistelyä. Tänään tilasin raskaustestejäkin kun tajusin että eihän niitä ole mulla yhtään. Katsotaan nyt milloin uskallan testata, ensi maanantainahan on verikoe...kyllä sitä ennen nyt ainakin.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä :heart:
Vuoto loppui jo eilis illan aikana, oikeastaan sitä ei loppuviimein paljoa kerinnyt tulla. Säikäytti kyllä, vaikka esikoisestakin oli kyllä reippahat vuodot. Kivut loppuivat myös. Pahoinvointi sen sijaan on yltynyt, joten ehkä kaikki on kuitenkin hyvin? Yritän jaksaa odottaa 10.10 ultraa...

Typyliini
 
Hei, jaksaisiko täällä joku vastailla.. Onko täällä ketään, ketä on jonossa tai siirretty suomalaisella klinikalla lahja-alkioita? Haluisin tietää asiasta enemmän lahjoittajan näkökulmasta, onko sellaisille Suomessa edes tarvetta vai onko kyseessä useimmiten ennemminkin lahjamunasolut tai lahjasiittiöt? Paljonko niitä pitäisi olla, että pääsee lahjoittajaksi?
 
Typyliini
Voih mitä epävarmuuden aikaa elät! Onneksi vuoto loppui. Toivon parasta!

Azure
Olipas vaikeita kysymyksiä.. Käsittääkseni Suomessa ei lahja-alkiohoitoja tehdä.

Minni ja muut piinistelijät - PLUSSAtuulia :)!!! Phuuuuuuuh!

Kävin eilen ylimääräisessä sokerirasitustestissä ja kaikki oli hyvin. Samalla kävin kuuntelemassa sydänääniä.. Kovasti se sydän siellä jympytti :)

Nuppu (14+6)
 
amv
TYPYLIINI: Huh! Ehkä kyseessä oli joku niistä muista alkioista, joka oli yrittänyt kiinnittyä, mutta vuoti poisl Toivottavasti kaikki hyvin! On kyllä varmaan tosi raskasta... Voimia!

AZURE: Kyllä tarvitaan! Lahja-alkioita vain ei juurikaan ole tarjolla Suomessa, mutta kysyntää kyllä ihan varmasti. Itse olen kysellyt monelta klinikalta ja on vastattu eioota. Säkällä saatiin yhdeltä klinikalta, mutta ei onnistunut. SIt pitikin lähteä Viroon hoitoon, vaikka mieluummin olisin käynyt Suomessa hoidossa.

Onnellinen ON: Meille syntyi pieni tyttö (1,5 kg, 44 cm) sunnuntaina rv 31+5. Kaikki on mennyt toistaiseksi toooosi hyvin. Tyttö on siis saanut alkunsa lahja-alkiolla, ja kyllä, hän on ihan oma rakas lapsi jo nyt. Itsekin lahjasoluasia välillä pohditutti ja vaikka kaikki aina kirtjoitti, että lapsi tuntuu 100 % omalta, niin ei sitä usko oikeasti ennen kuin saa sen oman lapsen.

Päivitän listan osaltani, jahka ehdin.


amv
 
amv
[Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen, jonossa AVA:lla

Hoito lähestyy
SaimiRiikka, hoito lokakuussa
Haaveita, hoitoon syyskuun lopussa
SatuSofia (46) eka haaveissa, hoito lokakuussa (plan: 14.10.)
Sharlin (36) eka haaveissa, hoito lokakuussa
Lumeton, hoito lokakuussa

Piinistelijät
Minni007, PAS 21.9, testi 4.10
Annamari

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Seinäkukkanen (45), toiveissa eka, LA?? :heart:
plastex (33) eka yrityksessä, 2 alkion siirto 7.4. Hcg 451 pp 13 :heart:
Nuppu68, toiveissa eka, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Katheriina, (27) LA 8.3.2012 :heart:
Cava (30+), eka toiveissa, LA?? :heart:
Olki ( ) toiveissa eka, luomuplussa 25.8.-11 :heart:
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9.

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 25.9.2011, rv 31+5

Taustalle siirtyneet :wave:
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011 :heart:
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
 
Hienoa amv, että kaikki lopulta päätyi hyvin ja saitte oman tyttären :) Kovasti onnea koko perheelle ja tytölle paljon voimia kasvamiseen!

Typyliini: Erittäin kiva kuulla, että vuoto loppui. Ehkä kyse oli tosiaan muista alkioista, jotka vuotivat pois. Nyt vaan rauhallisin mielin eteenpäin ja kohti ultraa!

Minnille hirmuisesti onnea ja plussatuulia testaukseen!

ON. Hain tänään apteekista kortisonit, jotka olisi vuorossa aloitella maanantaina. Ens viikolla on myös limisultra. Jännittää!

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Hei kaikki!

Kiitos Lumeton ja Minni ..

Kylllä se vain plussaa näyttää pukkaavan jo parin testin verran :) Päänsärkyä ollut muutamana päivänä ja muutamana taas aivan loisto-olo.

Onnea AMV! Hyvä Typyliini, että tilanne tasoittunut, minullekin tuli tuo sama heti mieleen kuin muille, kun kerroit niistä kolmesta... Minnille viime hetken tsempit. Mun eka plussa tuli pp10 juurikin.

Aurinkoista viikonvaihdetta!
 

Yhteistyössä