Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Meiillä alkiot 4(AB) ja toinen 3 (BB).Gonapeptyl pitäisi laittaa nyt 18.11,kysyin viel erikseen kun oli ohjeeseen jättänyt laittamatta. Kertoi kuitenkin aijemmin,et kolmantena päivänä siirrosta ja mä saan sen sit osuu 17.11
Minusta vaikuttaa aika myöhäiseltä tuo 18.11

Mulle ei oikein aukee tuo alkioluokitus,et mitä se tarkoittaa :)
 
Iitu: Olen tosi pahoillani :( Kovasti toivoin plussaa sinulle! :'(
Iida-Karoliina: Siis sehän ei voi olla, kuin hyvä merkki kun tissit on turvonneet! :heart:

Oma napa sanoo että positiivinen. Hcg oli 351 eilen. Miestä ärsyttää mun negatiivisuus, mutta mä en uskalla kauheasti iloita. Siis tottakai olen onnellinen, että plussa! Elkää käsittäkö väärin, mutta kokoajan kuullostelen alaselkää ja masua, että koska luonto tuo tämänkin pienen ulos. Varhaisultra mulla on 5.12.
 
Auttamattoman myöhään on Gonapeptyl ellei sitä pistetä alkion kuudentena elinpäivänä, olen kysynyt asiaa monesti suomen lääkäriltäni, joka ollut mm. Gonapeptylin kehitystyössä mukana. Kuka sulle sen määrännyt noin myöhään esemila? Sinuna tarkistaisin asian joltain asiantuntijalta ellet minua usko ( en ole asiantuntija).
Vekkuliinalle onnea hyvästä HCGstä, onnea!
 
Paulanna, Elitessä Andrei näin neuvoi. Eli pitäisikö tuo laittaa nyt sit jo huomenna vai sunnuntaina. Onko tuo numero siis ne päivät minkä ikäinen on. Kyl mä sua uskon ku itsekki epäilin et aika on liian myöhä
 
Mä tuun just kohdunrapsuttelusta, minkä teki mun oma lääkäri, kaikki näyttää hyvältä:)
Eli esemila kysyin vielä just mun lääkäriltä vielä Gonapeptylistä ja pitää pistää alkion kuudentena päivänä, eli jos sulla viisipäiväinen blasto niin heti siirrosta seuraavana päivänä. A ei varmaan oo perehtynyt asiaan, en ole koskaan ko. lääkkeestä hänelle puhunut vaan suomen lääkärin ohjeen mukaan toiminut. Nyt oon asuantuntija, kun asian vielä just kysyin :)
Oikein ihanan rauhallista piinailua :)
Ja Iitulle halaus ja voimia, onpa kurja juttu :(
 
Paulanna ootsä Kyl ihana ku jaksat ja viitsit neuvoa,kiitos.
5 päiväisiä ovat soitin Andreille. Meinasi Kyl hermostuu jo ihan pelkästä alkioiden ikä kysymyksestä. Hän on sitä mieltä Että ei ole merkitystä koska laittaa, mut hän suosii myöhemmin laitettavaksi. Voi kuulemma oman lääkärin ohjeen mukaan laittaa koska haluan :) Outo asenne
tänään pistän kun pääsen apteekist lääkkeen hakee
 
Viimeksi muokattu:
Neuvon mielelläni, niin paljon olen oppinut tässä vajaassa kahdessa vuodessa:) ja paljon joutunut selvittään, mutta mulla ollut koko ajan niin ihana lääkäri täällä suomessa, että olen saanut paljon tietoa. Tartossa käyn vsin siirrot, muut jutut hoidan tän suomen lääkärin kanssa:)
Niin ja esemila, hyvä et kysyt ja kyseenalaistat:)
Mun mies on naureskellut sanonut mulle et alkaisin järkkään siirtomatkoja ulkomaille:) ehkä jonain päivänä...
 
Vekkuliina, paljon onnea! Kenties meistä samanpäiväläisistä siis yhdellä natsasi!
Mä nyt syön lääkkeitä edelleen ja veritesti kyllä ehdottomasti kannattaa aina tehdä kun on hoitoalkuisista kyse! Mun kaveri kertoi just omista luomuraskauksista että tosi kauan oli näyttänyt negaa vaikka oli raskaana. Jännä tuo menkka-asia kun kokemukset vaihtelee, eli pitääkö tukilääke menkat poissa..mulla ei ole luget mutta varmasti siis vaikuttavalta aineelta joku ihan vastaava. Toisilla on menkat tulleet niistä huolimatta. Kai mä yritän vaan uskotella itselleni että jotain toivoa ois..
 
Luin just lääkeinfosta Lugesteronista, että "käytetään raskausviikolle 9.-11. asti TAI kunnes vuoto alkaa". Eli luget/vastaava progesteronivalmiste ei sen mukaan estä menkkoja vaan niiden pitäis kyllä tulla jos ei ole raskaana sitten kun limakalvo lähtee vuotamaan pois..
 
Iida-Karoliina se voi hyvinkin pitää paikkansa, mitä sinulle on "luvattu"! Toivottavasti se olisi tämä vika huurunenä! Niin toivon sitä! Eihän niitä oireita alussa niin paljon vielä ole. Monella ei ole mitään.

On kyllä kurja juttu tuo testi Iitu78! Siinä voi silti olla vielä mahdollisuus, vasta verikoe kertoo! Hyvä kun siihen menet. Vuotoa voi tosiaan tulla lääkkeistä huolimatta. Kuuluu ihan raskauteen tai jos raskaus tosiaan menee kesken.

Vekkuliinalle paljon onnea plussasta!!! Hieno uutinen! :) Nyt vaan rauhallista odotusta! Tämä aika tuntuu menevän toooosi hitaasti kun sitä ultraa odottaa. Itsekin oli pakko kokeilla testata CB:llä, että onko 3+. Tuntui, että pahimmat vatsanippailut loppuivat kuin seinään! Onneksi testi oli ok, mutta onhan sekin aika yleinen mittari. Nuo Hcg arvot kun vaihtelee niin paljon henkilöstä riippuen. Näitä lääkkeitä ja mulla pistoksia laitellessa mustelmamahaan, toivoisi, että olisi edes yksi uusi Hcg-mittaus ennen ultraa. Noh, taas ovat oireet sitten palanneet, että todellakin oireet tulee ja menee! Onneksi ei mitään vuotoja vielä...Pitää vaan jatkaa normi eloa. Mitäs muuta tässä voi!? Totuuden kuulee sitten ajallaan.

Paulannalle vielä onnea tulevaan ja hienoa, että se rapsuttelu sujui hyvin! On taas parempi mahdollisuus! Onnea myös piinailuun Esemilalle!

Hyvää ja rauhallista vkl:a kaikille!
 
Vekkuliina Onnea ! Saako kysellä, kuinka monta siirtoa takana lahjoilla? Meillä kaksi luovuttajaa takana ja odoteellaan kolmatta ja mietitään vähän klinikan vaihtoakin, kun tämä klinikka alkoi vähän antamaan merkkiä että kolmas vielä. haluaisimme kovasti yrittää 4 luovuttajalla.
 
Kiitos kaikille onnitteluista :heart: Ihana, että jaksatte tsempata! Minäkin tepsuttelija tänään jo pitelin CB testiä apteekissa, mutta laitoin takaisin hyllyyn. Muuten olisin taas ottanut siitä virstapylvään ja odottanut vaan ens torstaita ja sillä testaamista. Ehkä mä koitan hetken ajan olla ressaamatta ;) Niin ja mullakin on taas tissit kipeät! Ihme aaltoilua näiden oireiden kanssa!

Iitu mä niin toivon, että plussa siellä oikeasti on! Esemila onnea ja jaksamista piinailuun!

johkuli tämä on kolmas tai neljäs luovuttaja riippuu miten laskee. Aikaisemmat kaksi lahjasoluhoitoa joista siis yhteensä kolme siirtoa, yksi kemiallinen ja kaksi negaa oli eri klinikalla entisen mieheni kanssa ja niistä on tosiaan aikaa yli seitsemän vuotta. Nykyisen mieheni kanssa aloitimme hoidot 2010 kun saimme kaksi lahja-alkiota julkisella puolella, mutta siitä siirrosta tuli myös nega. Sitten olimme yksityisellä jonossa odottamassa lahjasoluja kun tuli se luomuplussa ja siitä seurannut maailman pisin keskenmeno. Ja nyt sitten tämä hoito ja plussa :) Eli voisin sanoa, että sinnikkäästi on yritetty.
 
Viimeksi muokattu:
Hurjasti Vekkuliina teillä todellakin noita yrityksiä..kyllä niin vauvan jo teille soisi! Tällei lapsettomuudesta kärsivänä (vaikka 1 ivf:llä onkin saatu) täytyy sanoa että riemuitsee sata kertaa enemmän tuntemattoman ihmisen raskaudesta, jota on hoidoilla noin kovin yritetty ja itse tietää sen tuskan mitä siihen liittyy..kuin se että joku puolituttu kamu tulee kertoon että on Jälleen paksuna (tietenkin viidettä lasta ja kertalaakista raskaana..). No anteeksi tällanen purkaus..en ole ilkeä enkä itsekäs..
 
tepsuttelija Kohtahan tuo tiedetään varmaksi että onko se tämä vika huuru nenu (. Vaan vikka onkin osunut oikeaan ennustukset minulla niin ei ne ole ihan semmosta johon sokeasti uskoo. jännää vaan..

Vekkuliina Ihana juttu! paljon onnea hyvistä hcg lukemista. Ota rennosti ja ole kuitenkin positiivinen, nyt on kaikki kuitenkin hyvin, ei se huolehteminen auta ja pelko, on kyllä todella ymmärrettävää että ei oikein jaksa uskoa. vaikeuksien kautta nyt voittoon..

Niin kyllähän ne oireet voi vaihdella. minusta kumma noissa lääkeissä että eivät sitten alkuun niitä oireita tee. vaan ne alkaa myöhemmin vasta? viimeeksi mietin kanssa että oireet on ehkä taas lugeista, vaan ei sitten ollutkaan.
minulla ei ihan samanlaisia oireita kuitenkaan luget aiheuttaneet joka kerran, joissain siirrossa muistan että ei ei ole ollut mitään oireita ja mietin jos olisin raskaana olisipa helppo raskaus kun ei miltään tunnu.
Ei edes tätä nälkää joka on nyt ja on tullut syöty liikaa, ja painokin noussut jotain puoltoista kiloa - kaks kiloa huh.. tänään jätin sit ilta leivät pois..niinkuin jotain hyödyttäis. No kohta ei tarvii syötä kun putoon todellisuuteen, kyllä huomen aamulla pissin vihdoin tikkuun. Tänään herättyä pahaa oloa ja sitten puol kuuden aikoihin alko ja tunnin kakas reilu oli huono olo. sit kun olin syönyt niin meni vähä kerrallaan ohi..kyllä voimakkaita "oireita nää lääkkeet ja kai psyyke tekee. pitäis ihan ryhdistäytyä.

Paulanna Hienoa että homma etenee ja rapsuttelut tehty ja hyvältä näytti :) Kohta jo piinailet sinäkin. Hienoa..

Iitu Olen kuullut että joillain ei tosiaan ole testissä näkynyt vielä ja onkin ollut raskaana. Jospa maanantaina kuitenkin hcg on nousussa..
En vaan keksi selitystä näille miksi ei näy testissä kun pitäis näkyä, viikkoja kuitenkin sen verran tässä vaiheessa..varmaa on kuitenkin käydä verikokeessa.
 
Viimeksi muokattu:
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)

Burma: PAS tulossa jossain vaiheessa
Sufka
vauva2014
Toivoton87(39),
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.
oivikki: ensi vuonna uusi hoito


Hoito lähestyy

amv: toinen, 4. yritys lahja-alkioilla,vko 46 Tarto
Plastex, siirto viikolle 46/47
Aurora73: (40) Ensimmäinen yritys, lahjasoluhoito. Esikoinen toiveissa.Siirto vko 49
Paulanna: (40+) siirto vko 51
Unelma(ko) ???
Toivokkaat
Johkunen: 1.lapsi, lahjamunasoluhoito, tammi-helmikuu 2014
Pikkukintsu, Helmikuu 2014

Piinistelijät
Iitu78, toinen, verikoe 14.11
Iida-Karoliina (40+) 2 luovuttaja, 3 PAS, Veritesti 14.11
fanni_ (40+) 1 luovuttaja, 3.PAS,veritesti 26.11
esemila, veritesti 25.11


Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Tepsuttelija,
Vekkuliina, 31,


:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen




Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart:
 
Kohdun rapsuttelu : tehdään yleensä loppukierrossa parantamaan mahdollisen alkionsiirron jälkeen kohtua vastaanottamaan alkio. Toimenpide tehdään ultraohjauksessa ja kesti mulla n.2-4 min, eikä juuri tuntunut kuin pientä vihlomista. Tutkimustuloksia on, että pitäis auttaa kohtua vastaanottavaisemmaksi. Itsellä ei kohdusta mitään vikaa ole löydetty ja luomuraskaudett tarrannut kyllä aikoinaan kiinni, tätä nyt kokeillaan tähän vikaan siirtoon, kaikki keinot käyttöön :)
Mulle tehty vastaava tomenpide myös alkukeväällä Tartossa, vähän eri metodein, ei kuitenkaan ole plussaa tullut. Toimenpide auttaa n.3 kk: n ajan, aika uusi juttu taitaa olla. Ei siis ole mikään kaavinta, eikä mitään lääkkeitä käytetä.

Vielä onnea Vekkuliina:heart: Tiedän tunteen, ettei uskalla vielä täysillä iloita. Mulla takana kax keskenmenoa ja niiden jälkeen raskaus, josta uskalsin iloita vasta viikon 8 jälkeen, kun edellisten kriittinen aika oli ohi, siltikin loppuun asti pelkäsin aina wc-käyneillä, että tulee vuotoa, mulla vuoto on aina merkannut kesknmenoa ( ne kaksi kertaa ). Voimia Sinulle!
Peukuttaisin niin mielelläni plussalaisiin myös Iitun ja Iida-Karoliinan :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Vekkuliina Nyt vaan päivä kerralaan. ja pelkokaan ei auta joten nyt vaan ne kuluvat päivät sen tuo, kun pääset riittisen vaiheen yli..kuluisipa aika pian ja uskaltaisit iloita..

Pissin tikkuun aamulla. ja nega oli. Apteekin oma testi. Joten taisi olla tämä tässä. Otan vielä lääkkeet mutta en enään usko että plussaksi muuttuisi..
Jatkoa mietitään rauhassa. voi olla että tämä oli tosiaan nyt se viimeinen ja muuta elämää nyt vain mietittävä. monta hienoa asiaa varmasti on ilman tätä uutta vauvaakin . ja lapsen lapsia toivon ajallaan sitten..
 
Viimeksi muokattu:
Iida-Karoliina, samassa veneessä siis ollaan..pissistä negat molemmille. Surku juttu ja kyllä niin ottaa päähän! Tuntuu kuin ois kaikki tyhjentynyt elämästä, on kuitenkin niin kauan ollut tätä hoitoihin liittyvää odotusta ja järjestelyä..ja nyt tyhjän päällä. Meinaat varmaan silti mennä veritestiin? Mä meen keskiviikkoon mennessä..ottaa päähän kun pitäis jaksaa töissäkin olla ja yrittää sitte järkätä se labraan pääsy. Aloin jo miettiä jotai sijaislastakin..eikö sellaisenkin vois vauvana saada..no senkin sitte joku veis varmaan pois..kyllä masentaa.
 
Voi Iitu kyllähän nää pettymykset on niin valitettavan tuttuja monelle meille, harva on kerrasta onnistunut. Mutta eipä se surun hetkellä juuri lohduta.
Espanjassa on klinikka, missä takuu, että ellet raskaudu ja raskaus jatku tietyille viikoille asti saat rahat takas. Tämä takuuhoito vain on kallista, keväällä kun sinne olin yhteydessä niin hinta 24000 e. Mietimme sitä vaihtoehtoa pitkään ja olin jo lääkärin kanssa skypeneuvottelussakin, mutta sitten sinne olisi pitänyt mennä viikoksi kokeisiin ja se ei vain mun elämäntilanteessa ihan heti ois onnistunut.
Mutta voi kertoa, että meillä kyllä mennyt jo toi 24000 ja negaa vaan ollaan saatu :( Jos olisin nuorempi ja alkutaipaleella tässä polussa, tarttuisin kyllä tuohon espanjaan. Onhan se kallis, mutta mikä ei olisi. Tämä vain vinkkinä, jos joku vaikka innostuu sinne olemaan yhteydessä, ainenkin englannin keskustelupalstalta siellä kovasti käyvät.

Toivotaan nyt kuitenkin, että Iitu jaIida-Karoliina saisitte verikokeeseen plussat :heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Iida-Karoliina ja Iitu78, olen niin kovin pahoillani puolestanne. Ihan sanattomaksi vetää. Nää negat tuntuvat niin uskomattoman epäreilulta..sydäntä särkee lukea näistä pettymyksistä. Oon kokenut nämä pettymykset epäonnistuneiden IVFien jälkeen ja se tyhjyyden tunne on niin suunnaton. Hirmuisesti voimia ja jaksamista teille kummallekin. :hug: (toivotaan vielä kuitenkin, että veritesti yllättäisi iloisesti teidät..)

Vekkuliinalle kaikki mahdolliset vauvaliimat ja enkelit matkaan, pitkän polun oot käynyt sinäkin. Onnea! :heart:

Ja seuraavaksi peukut pystyssä Esemilalle ja Fanni_lle! Pitkiä hermoja piinailuun...

Paulanna, kovasti toivon, että "rapsuttelu" tuottaa sulle tulosta tulevassa hoidossa! Oonkin kyseisestä toimenpiteestä kuullut ja kysyinkin joskus lääkäriltäni siitä, mutta hän ei silloin nähnyt sitä mun kohdalla tarpeelliseksi..aina välillä käy mielessä, että onko hän liian maltillinen näissä meidän hoidoissa. Pitääpä ottaa uudestaan puheeksi.

Täällä napsitaan siis zumenonia ja o d o t e t a a n . . . ajan kulumista, viikon kuluttua on taas ultra. Tää zumenon onneksi tuntuu rauhoittavan noita mielialan vaihteluita, kun olin tuossa melkoinen pirttihirmu viikon verran.. :p
Kuinka paljon (vai ollenkaan) te ootte muuten saaneet väliaikatietoja lahjoittajan hoidon kulusta?
 

Yhteistyössä