Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Odottava, voi kuinka aika rientää! Juuri sait sen plussan ja oletkin jo ihan kohta puolivälissä..ihanaa! Mutta sähän nyt sitten käytännössä laihdut raskausaikana..joillekin käy niin, että on monta kiloa pois kun on synnyttänyt.
Mulla nytkin tossa muutaman konvehtipaperi lojuu vieressä..että jep jep..kai mä kuvittelen että se limis niillä kasvaa.
 
Kiloja tulee joka kerta...olen pyrkinyt ne heti tiputtamaan, muutoin oisin varmaan jo joku turbomamma:LOL:
Nyt sulattelen näitä viimosen hoidon kiloja, lähinnä nestettä puolet mulla, mutta kyllä tämäkin kerta toi sellaiset 4 kg. Nyt kyllä taas onneksi tippuu, vuoto alkoi ja olokin tasoittuu kun lääkkeet lopetettu, toistaiseksi. Mulle ainenkin tuo kortisoni lisää turvotuksia ja maha on kuin raskaana olis, vaikka valitettavasti niin ei ole.
 
Vastatuulta...taas! Valitettavasti minulla ei ole yhtään onnea matkassa näissä hoidoissa. Äsken soittivat Gdanskista, että yrityksistä huolimatta he eivät ole löytäneet luovuttajaa minulle. Aika outoa, sillä klinikan etusivulla mainostetaan 60 luovuttajan pankkia.:rolleyes:
Sperman pakastamisesta oli jo puhetta, eikä kielivaikeuksia ollut ollenkaan.
Huomenna tapaan lääkärin, ja toivon, että heiltä löytyisi edes pakastettuja munasoluja.

On tämäkin, aina vaan kylmää vettä niskaan. Miehen matkojakaan ei voi enää muuttaa, liput ja lomat ovat mitä ovat. Toivottavasti ei siirry koko homma kesään, jolloin olen tulossa seuraavan kerran Suomeen.

Jotain plan B:tä tässä sitten kai pitää ruveta myös miettimään.
 
Pikkukintsu kaamea tilanne sinulla, kun on uskonut ja luottanut, että nyt se siirto tulee ja käykin jotain muuta...
Toivottavasti asiat järjestyy kuitenkin huomisella lääkärikäynillä.
Tulee niin mieleen oma pettymys, kun munasoluja ei yhtenä kertana tullutkaan luovuttajalta ja itse olin jo valmistautunut siirtoon ja lääkkeet nauttinut ja ultrat käynyt...
Pettymys oli suuri ja sun kohdalla nyt varmaan vielä suurempi, kun olet vartavasten lomat järkännyt jne.
Toivotaan vielä, että kaikki köy parhainpäin :heart:
 
Heippa.
Viimeksi piti kirjoitellakin kun listaan Burman laittelin vaan netti tökki ja se sitten jäi. Katsotaan onnistuuko nyt edes vähän.
Pikkukiltsu Toivottavasti nyt kaikki kuitenkin järjestyy, tosi tympeää ja iso pettymys jos hoito siirtyykin johonkin kesälle asti.
Minulla on painoa hoitojen aikana kertynyt yhteensä n 10 kiloa. Aina yrittää saada pois kun hoitojakso päättyy mutta aika huonosti onnistuu ja tuplana nyt tässä viimeisten hoitojen jälkeen on takaisin tullut. Taas pitäisi alkaa yritys tiputtaa edes vähän ennen uutta hoitoa jos siis sellainen tulee :) Puolasta ei ole vastausta vieläkään tullut. Jos ei tammikuun aikana tule niin sitten alan miettimään muuta.
Meillä kävi kylässä nyt jo 1kk ikäinen sukulais vaavi ja oli se niin suloinen, sai lainata ja sylitellä sitä.On se vaan omaa vielä yritettävä. Mihin siitä pääsee.
Rouvakk Suru palaa täälläkin aina välistä ja kyyneleet vaan tulee kun miettii että kohta jo olisi vauva sylissä jos olisi saanut raskaus jatkua. Laskettu oli maaliskuussa. iso masu jo olisi. kyllä sitä miettii että miksi noin kävi ja kun niin lähellä oli jo saada se vauva, mutta toisin päätti luonto.
 
I - K niinpä meillä oltaisiin juhannuksena nähty tulokset livenä mutta eihän tässä muuta voi nostaa itsensä uusia haasteita kohti ja olla lujana :) välillä vaikka tulee mietittyäkin varsinkin kun on lähellä tapahtumia työkaveri sai vauvan kaveri sai vauvan ... silloin kovetan itseni ja koitan olla urhea vielä ei ollut meidän aika jostain meitä suojeltiin hänen ei ollut tarkoitus sitten tulla maailmaan <3
 
pikkukintsu voi harmi ettei löytynyt.

Ihme kyllä ettei löytynyt kun tosiaan sellaista mainostavat. Mutta kiva kuulla jos enemmän englantia osaavia paikalla.

Mulla olisi ollut helmikuussa la, ja täytyy sanoa että koville ottaa kun miehen veli saa vauvan 2.2. En ole pystynyt kertaakaan näkemään kesän jälkeen. Tiedän että rupean heti itkemään ja kun ei olla kerrottu hoidoista niin osais mitään selittääkään.
 
Oudolta kuulostaa tuo Puolan klinikka jos viikkoja kestää vastaukset. Luulisi vähän parempaa kuvaa antavan, etenkin jos toivovat ulkomaisia asiakkaita. Mä olen kyl niin onnellinen meidän venäjän lääkäristä, se vastaa kaikkeen meiliin kahden tunnin sisällä, kerrankin puolenyön jälkeen kun olin illalla meilannut..teki mieli vastata sille että nuku nyt hyvä ihminen, olin kyllä ajatellut odottaa vastausta seuraavana aamuna aikaisintaan=)
Täällä limiksen kasvattelua..en ees tiiä tarkalleen mikä kp kun meni niin sekaisin...
 
Hei!

Kävin klinikalla tänään ultrassa ja kaikki oli hyvin :) Laskettu aika 26.8.

Poistun tältä erää täältä keskustelusta ja toivotan kaikille onnea hoitoihin! Me oltiin tavattoman onnekkaita, mutta lasta on toivottu jo 8 vuotta.
Mulle saa ehdottomasti laittaa yksityisviestiä ja jakaa kokemuksia raskaana olosta jne. <3 Alussahan tässä itsekin vielä vasta olen....

Onnea teille kaikille hoidoissa oleville! Pidän peukut ja varpaat pystyssä että kaikki saatte vielä vauvan syliinne!
 
Pikkukintsu, hienoa että asiat järjestyy! On kyllä tärkeetä ulkomailla että hommat sujuu..ihan kun ei olisi muuten vaikeeta.
Ja täältä palstalta raskautuneet; mä ainakin mielelläni kuulen teidän raskauskuulumisia, etenkin vaikkapa ultra-uutisia, ei mun mielestä tartte kadota kun raskautuu..samoja juttuja täällä läpikäydään kuitenkin kaikki. Ihanaa kun moni käy kertoilemassa kuulumisia.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)


2014!

fanni_ (40+)
Iida-Karoliina (40+) Vuonna 2014 uusi hoito
Burma: PAS tulossa jossain vaiheessa
Sufka
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.
oivikki: vuonna 2014 uusi hoito
Tepsuttelija,
esemila,
RouvaK33 ( esikoinen toiveena keskenmenon jälkeen, aikataulua ei vielä tiedossa)
Plastex

Hoito lähestyy

Toivokkaat
Iitu78, tammikuun lopussa 2014
Johkunen: 1.lapsi, lahjamunasoluhoito, tammi-helmikuu 2014
Pikkukintsu, Helmikuu 2014
Paulanna (40+), PAS helmikuu

Piinistelijät




Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Vekkuliina, 31, LA 21.7.2014
amv: toinen,
Vauva2014, la 26.8.2014
Aurora73(40), 1.lapsi toiveissa,
Unelma(ko)???


:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen




Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart:
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)


2014!

fanni_ (40+)
Iida-Karoliina (40+) Vuonna 2014 uusi hoito
Burma: PAS tulossa jossain vaiheessa
Sufka
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.
oivikki: vuonna 2014 uusi hoito
Tepsuttelija,
esemila,
RouvaK33 ( esikoinen toiveena keskenmenon jälkeen, aikataulua ei vielä tiedossa)
Plastex

Hoito lähestyy

Toivokkaat
Iitu78, tammikuun lopussa 2014
Johkunen: 1.lapsi, lahjamunasoluhoito, helmi-maaliskuu 2014
Pikkukintsu, Helmikuu 2014
Paulanna (40+), PAS helmikuu

Piinistelijät




Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Vekkuliina, 31, LA 21.7.2014
amv: toinen,
Vauva2014, la 26.8.2014
Aurora73(40), 1.lapsi toiveissa,
Unelma(ko)???


:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen




Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart:[/QUOTE]
 
Onnea kaikille plussanneille, kiva että teitä on noinkin paljon!
Ja negan saaneille isot pahoittelut, toivottavasti sinnikkyys kuitenkin palkittaisiin!!

Taustalla olen lueskellut ketjua, mutta itsellä ei vielä suuria tapahtunut kun leikkauksesta vain parantelua. Meille on kuitenkin luovuttaja löytynyt ja ens viikolla saadaan tietoon tarkempi aikataulu :)
 
Sain aikataulun, viikolla 8 on PAS. Kohta alkaa siis lääkkeet taasen...
Tänään kävin jäsenkorjaajalla ( ihan muutenkin kuin siirron takia, vaikka olen kuullut siitä olevan hyötyä esim. verenkierron takia, jos on lihakset ihan jumissa jne. ), vyöhyketerapiaa jatkan ja turvesaunakin kuuluu viikottain ohjelmaan. Eipä nämä ole ennekään auttanut, mutta, joka ei koskaan yritä mitään, ei koskaan saakaan mitään:LOL:
Yllättävän hyvin olen itseni negasta koonnut, toisin on mieheni kohdalla, ei halua edes puhua asiasta, pettynyt on ja vihainenkin ja sitämieltä, että turhaa on koko touhu. Yritä siinä sitten itse olla positiivinen...
Iitulla jännät hetket, peukkuja :heart:
Onkos muita, joilla h-hetki ihan lähellä ?
 
Kumman hiljaista täällä, mutta syykin selvisi listasta. Eipä ole yhtään piinistelijää. Toivottavasti Iitu limisultra tuo huomenna hyviä uutisia.

Puolan klinikasta voisin kertoa hieman tarkemmin. Ensinnäkin, he vaativat sen ensimmäisen käynnin, jonka jälkeen homma alkaa pyörimään. Oli outo tunne, koska olin keskustellut joistakin asioista jo sähköpostitse, ja tunnelma siellä oli kuin mitään kirjeenvaihtoa ei olisi ollutkaan sekä hyvässä että pahassa. Muutenkin tuntuu, että vastaanottosihteerien hoitama sähköpostiliikenne on heidän klinikkansa heikoin lenkki. Käynnin jälkeen unohdin pyytää koodit, jolla pääsisin käsiksi lääkärin ohjeisiin ja toivottavasti myös tapaan kommunikoida suoraan lääkärin kanssa.

Odotushuone oli pieni ja täynnä porukkaa. Ensin oli perushaastattelu tulkin välityksellä. Sitten allekirjoitin kaikki paperit kahdella kielellä, ja sain kopiot pyynnöstä mukaani. Ensimmäisen käynnin maksu maksettiin myös, sekä annettiin ohjeet koko ohjelman maksuun. Sitten lääkärille, joka kyseli ensin taustoja ja luki samalla ruudulta ensimmäisen haastattelun tuloksia. Sitten hän teki ultrauksen sisäkautta. Sen jälkeen keskustelimme vielä ja sain lääkereseptit.

Lääkäri oli melko nuori, mutta tuntui erittäin kiinnostuneelta juuri minusta. Hän sanoi, että haluaa nyt oppia tuntemaan minut, joten kaikki taustat ovat olennaisia. Muutenkin oli mukava, ja jutteli myös hieman muita asioita.

Olen menossa sinne verikokeisiin ja ultraan taas keskiviikkona, jolloin vasta selviää tuleeko hoidosta mitään. Lääkäri painotti sitä, että hän haluaa olla varma, että minussa ei ole mitään estettä hoidon onnistumiselle. Hänen mielestään ei kannata tehdä siirtoa ilman, että on varmistettu kaiken olevan kunnossa. Tällä klinikalla siirretään mieluummin 5-päiväisiä alkioita.
 
paulanna täällä toivottavasti hoito lähestyy...

Keskiviikkona Puolaan lääkärille, tässä odottelen kuukautisia alkavaksi. Ja ainakin mulla ne antavat tosiaan odottaa itseään juuri silloin kun niitä tarvis.;)
Jos kaikki siellä menee hyvin niin siirto olis ehkä tammikuun viimeisellä viikolla.

Ikävä kuulla miehesi suhtautuminen asiaan, tuntuu niiiin tutulta...

Mutta yritä vaan pysyä positiivisella tuulella, eihän näitä hoitoja muuten jaksaisi!
 
Paulanna hyvä, että sinulla jo uusi siirtoaika tiedossa ja kaikki itsensä hoitokeinotkin pelissä. Toivottavasti tämä olisi jo se kauan odotettu +. Toivottavasti miehesi mieli vielä muuttu paremmaksi siirron lähestyessä.

Pikkukintsu kiva, kun kerroit Puolan kuulumisia. Oliko tulkki järjestetty sieltä klinikan kautta? Puhuiko lääkäri englantia vai millä keilellä kommunikoitte? Hyvälle kuulosti nyt tuo käyntisi.

Burmalle hyvää matkaa. Minulla aina kuukautiset muuttavat ajankohtaa, jos on jotain hoitoon liittyvää jännitäävää. Esim. viime keväällä, kun piti jaruu pistää, niin vuoto tuli päivää ennen pistopäivää ja sitten jouduin hormoonit ottamaan käyttöön, jotta saatiin jarru ajoitettutua. Plääh. Toivottavsti sinulla vuoto tulee sopivasti.
 
Viimeksi muokattu:
Huolettaa nyt tää limis, tänään oli ultra ja se oli vaan 5,8mm. Gyne ei sanonu juuta eikä jaata sen paksuuteen ja meilasin heti tietty pietariin omalle lääkärille, joka varmisti vielä syönhän Progynovaa 1x3. No ihan varmasti syön lääkkeitä oikein! Onhan tässä toki vielä 6pv aikaa kasvaa mutta mitä tuo limis teillä muilla on ollu tässä vaiheessa? Mulla oli viimeksi tässä vaiheessa jotain 7,2 tms ja se oli kuulema hyvä.
Huomenna aamuviideltä junalla pietariin, mieheni sanoin : "elämänsä kallein runkkaus" eli kauniimmin sanottuna sperman keräys ja sitte alkaa jännät päivät miten meidän 14 munasolua siellä kitkuttelee ja hedelmöittyy..Tuo limis vaan nyt huolettaa kauheasti, kai siihen huomenna saa lisäinfoa klinikalta. Yhtä piinaa.
 
Iitu : mulla oli kans kerran limis vain tuon 5,8mm, silloin lisättiin Progynovat x 5 menemään ja lisäksi vielä siirrosta laastari Climara. Tosin silloin lääkäri sanoi, että 5,8 limikselläkin jopa siirtopäivänä joku plussannut.
Ehtiihän sulla vielä vähän kasvaa, mutta kun Luget alkaa mun käsityksen mukaan ei enää juuri kasva.
Onnea siirtoo ja etteköhän saa hyvän saaliin, kun munasoluja on noin hyvin :) Jännät ajat sulla...
 

Yhteistyössä