Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Voi että, tätä palstaa on niin mielenkiintoista ja mukava aina lukea.
Mäkin odotan innolla Tsekeistä kuulumisia. Me mennään Reprofitiin kesäkuussä sitten. Tänään aloitan keltarauhashormonikuurin, että saisin menkat alkamaan.
Voin tähän astisen perusteella kyllä suositella tätä klinikkaa, hienosti tulee vastauksia ja selkeitä ohjeita.
Suomessa lääkkeet saan aivan ihanalta Väestöliiton lääkäriltä.

Onnea paljon plussanneilla ja meille muillekin myötätuulta hoitoihin.
 
Rudy, ihania uutisia, onnea!
Oivikki, mulla siis ollut vasta 0-ultra kierron alussa, siinä kaikki ok ja lääkkeet alkoi viikonloppuna..ens tiistaina sitte limis-ultra ja toivottavasti kasvaa! Nyt on onneksi jo 2hoitoa takana ja voi hieman ennustaa limistä sen mukaan mitä se on näyttänyt tässä ultrassa. Siirto edelleen suunnitelmissa 14.4. Alkaa jo jännittää..
Carolyn, niin harmi..jonkinlainen yritys kiinnittyä oli kuitenkin..
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Mahtavaa Halle! Nyt peukut pystyssä! Sanouko lääkäri mitään noista muista? Maltatko testin tonne asti :)? Mä en varmaan blaston kans malttais :D
Ja vau. Ulkomailla on käytössä noita vudeoita ja livekuvia alkioista. Kaveri sai aikanaan valkata kuvista haluamansa blastot :). He saikin 10 täydellistä blastoa aikaan ja ekalla siirrolla vauvan. Itse en voi edes haaveilla tollaisesta mäihästä :)!
 
Nomen siis onhan nämä hinnat järkyttäviä. Olen monesti miettinyt, että näihin hoitoihin ei kyllä ole keski- tai huonotuloisilla mitään toivoa lähteä ilman mojovaa lainaa. Ja lainaa maksetaan sitten pitkään, tuli lapsi tai ei. Mutta toisaalta ei tähän ruljanssiin kukaan muutenkaan lähde muuten vaan. Tämä on se ultimaattinen uhkapeli, eli todella isot on panokset, mutta voittokin on sitten se kaikista suurin jos ja kun kohdalle osuu.

Meillä on mennyt tähän jo niin paljon rahaa etten halua edes laskea. Epäonnistuneet IVF hoidot + lahjasoluhoidot kolmella eri luovuttajalla. Kymmenen vuotta. Mutta ei sitä voi eikä kannata ajatella, muuten katkeroituu siitäkin muun lisäksi. Ja minä kun vielä kuulun niihin onnellisiin joita loppujen lopuksi onnisti ja paksuna ollaan :)

Onnea kaikille täällä hoitoihin, edelleen taustalla teidän matkaa kokoajan seurailen vaikka mitään en oikein enää kommentoikkaan. :heart:

Vekku 24+2
 
Nomen, Vekku kirjoittikin jo hyvin.
Mutta kyllähän se kallista on, mutta luovarihoidon hinta kertyy monesta palasta. En nyt tarkkaa erittelyä osaa kirjouttaa mistä vaikkapa 6000e koostuu, mutta luovuttajahan saa esim lääkkensä klinikalta joista ei kela korvaa mitään. Eli luovuttajan lääkkeet on jo kalliimat kuin "normaalin" hoidettavan, eli reilusti yli 1000e per hoito. Tähän ultrakäynnit plus itse toimenpide sekä luovuttajalle että hoidettavalle. Varmaan kaikessa on "ilmaa" mutta niin kai vaikkapa siinä yksityislääkärin ultrakäynnissäkin on mistä pulitat ensin lääkärinpalkkion ja ultrausmaksun, hyvässälykyssä reilusti 100e paristakymmenestä minuutista. Eli jos ajatellaan normaali IVF hoito (parikolme tonnia?) tähän päälle luovuttajan lääkkeet (reilu tonni) ja sitten vielä vastaanottajan ultrat ja siirto ja luovuttajan palkkio 250€ niin kyllä siitä sunmaa kertyy.
Jos olette hoidettavat saaneet laskuerittelyä niin siihenhän on hinnoiteltu joka nappula ja väline erikseen. Ultran käytöllekin on oma hintansa vaikka äkkiä luulis et se kuuluu esim siirron hintaan koska eihän ilman ultraa voi tota toteuttaa :)
 
Kiitoksia paljon myötätunnosta Calficer, Oivikki ja HalleB. Tsemppiä HalleB:lle piinistelyyn.
Kysyttiin, että sainko muita ohjeita kuin lopettaa lääkkeet. Sain sen verran, että odotella vuotoja. Viikon tai parin päästä sitten testaisin, näyttääkö raskaustesti vielä plussaa vai onko hcg nollautunut.
Vaikka alkio on vielä alkioasteella, niin tuntuu pahalta lopettaa lääkkeet. Toisaalta, jos järjellä ajattelee, niin jos alkio on sellainen, että se ei kerran kehity ja menee kesken kuitenkin, niin parempi, että menee sitten jo tässä vaiheessa. Tai ehkä on jo mennyt.
 
HalleB, peukut pystyssä ollaan! Aika pitkälle sulla määrätty tuo testipäivä.
Vekkuliina kiva kun kirjottelit. Ihan hiljaiseksi jälleen vetää tuo teidän 10 vuoden hoitohistoria. Olen aidosti onnellinen että olet raskaana! Mun työkaveri menee täsmälleen samoilla viikoilla sun kans, ja just katoin tänään kun on niin söpö se pyöristynyt massu.
ON: Enää puolitoista viikkoa siirtoon..jännää tää eka pas, kun ei mitään kokemusta miten mahtaa alkiot selvitä sulatuksesta.
 
HalleB toivotaan ,että nyt nappaa. Tsemppiä piinailuun. Missä olitkaaan hoidossa?

Vekkuliina Hyvillä viikoilla olet jo menosssa. Onnea loppuraskauteen :)

Carolyn Voimia jaksamiseen eteenpäin. Tää on niitä asioita mitä ei pieni ihminen voi käsittää.

Iitu78 Kyllä ne selviää ja siirtoo pääsette :)

ON: Täällä sitä odotellaan,että pääsisi matkaan. Onhan tässä vielä aikaa ennen kuin kone ilmaan pyrähtää,mutta kovasti on jo menohaluja :)
Mulla vain tuo Progrynova tekee pään kipeäksi ja välillä tulee sellaisia väsymyspuuskia. Pahaa oloa ei ole näistä tullut juurikaan nii kuin Zumenonista.
Ensiviikolla olisi sitten limisultra. Joudun menee poikkeuksellisesti jo kp 11 vaikka oli lääkärin kanssa sovittu,että kp 13-14,mut ku en saa lääkäriaikaa noille päiville. En tiedä kuinka paljon tää vaikuttaa nyt sit tulokseen,mut mulla hyvin yleensä on kasvanut limis ilman lääkkeitäkin ( kp 11 ollu n 9-12mm) joten onhan sillä aikaa vielä kasvaa jos näyttäisi ohkaiselta.
Toinen vaihtoehto on tietty,et ajan 200km ,et san noille sovituille päiville ultran ja se ei kovasti höntsittäisi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vekkuliina
Calcifer kysyit aiemmin, että mitä noille muille alkioille tapahtui. Toinen pysähtyi siihen kolmanteen päivään, vaikka aiemmin näytti hyvälle ja toinen (jonka olisivat lyhyemmän viljelyn perusteella siirtäneet) oli hidas ja todella fragmentoitunut. Labrahoitaja sanoi, että oli todella kannattavaa tehdä tuo pitkä viljely ja muiden alkioiden ongelmat voi johtua miehen puolen ongelmista.

johkunen kiitos :heart:

Iitu määräävät se testin aina aika myöhäseks, kun on kotitesti ja mul on nyt Pregnyl tukihoitona, ni se voi näkyä vääränä plussana. Tsemppiä siirron odotteluun!

paulanna kiitos! Sillä alkioiden kuvaamisella saadaan alkioiden laadusta ja kehityksestä paljon enemmän tietoa, kuin vain kerran päivässä tarkastelulla. Hyvä puoli on tässä myös se, että alkioihin ei tarvitse koskea viljelyn aikana eli ne saa ihan rauhassa kasvaa siellä kaapissa.

esemila Kiitos! Oon hoidossa Suomessa ;) Toivottavasti sulla limis kasvaa hyvin ja pääsette siirtoon :)

on: Ahdistavaa ja pelottavaa tää piinailu.. Tiistaina pistän vielä viimeisen Pregnyl-tukiannoksen.
 
Esemila ,voimia ootteluun ja peukut pystyssä!

Halle. Meillä kävi vähän samoin. Oon itse sitä mieltä et pitkä viljely kannattaa vaik soluja tulis vaan muutama. Meillä oli takana tsiljoona negasiirtoa omilla ja lahjoilla jotka siirrettiin aikaisin. Ainoo plus tuli tosta pidempään viljelystä.
peukkuja piinailuun! Eikö edes pregnyl tee mitään oloja?
 
Viimeksi muokattu:
HalleB nyt alkoi minuakin kiinnostamaan videokuva alkioiden kehityksestä. Taitaa olla kyse jostakin erikoisemmasta hoidosta. Itseasiassa meillekin alustavasti (ja vielä asiaa lähinnä sivuttu) puhuttu ilmeisesti samanlaisesta hoidosta. Mutta nyt kiinnostaa hinta? Tuosta taitaa joutua maksamaan jotakin ylimääräistä. Vaikka tiedä häntä onko sillä(kään) loppujen lopuksi mitään merkitystä, samaan konkurssiin nämä menee joka tapauksessa!

Ja Onnea HalleB piinailuun!!!

Meillä voi jonotus uuteen luovuttajaan kestää jopa syksyyn...joten..odottavan aika piiiiitkä.

Mielenkiinnolla seuraa teidän hoitoja ja alkioiden sulatuksia ja ja ja...Pian teitä piinailijoita on useampia kun ensin seikkailette ympäri maailmaa vuorotellen . Onkos se Iitu joka lähtee nyt ensimmäisenä matkaan?
 
Pari kk sitten ilmottauduttiin jonoon (Suomessa) ja nyt jo luovuttaja löytynyt ja se hyväksytty! Hoito mahdollisesti jo ennen kesää/kesällä. Procren, zumenon lääkitys.

Lueskelin kymmeniä sivuja, koitan päästä kärryille tilanteistanne. onnittelut ainakin johkunen ja rudy!

T:persika, ensimmäinen toiveissa, endo. Saa lisätä listalle, itse en osaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sussuanna ja fanni_
Persika, kiva kun noin nopsaan löytyi luovuttaja! Tervetuloa tänne jakamaan ilot ja surut ja kaikki siltä väliltä.
Esemila, mikä kp sulla on mahdollisesti siirto? Mulla ultra kp 13 ja siirto kp 19. Eli kohti Pietaria 14.4:)
 
Pari kk sitten ilmottauduttiin jonoon (Suomessa) ja nyt jo luovuttaja löytynyt ja se hyväksytty! Hoito mahdollisesti jo ennen kesää/kesällä. Procren, zumenon lääkitys.
Ihan mahtavaa Persikka, että noin nopeasti löytyi teille luovuttaja. Saanko udella missä ootte hoidoissa? Me ollaan myös jonossa, mutta takana jonotusta jo pidempi pätkä...

T. Fanni
 
Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi[/B]
(ikä suluissa)


2014!
fanni_ (40+)
Iida-Karoliina (40+) Vuonna 2014 uusi hoito
Sufka
oivikki: vuonna 2014 uusi hoito
Tepsuttelija,
RouvaK33 (35v esikoinen toiveena3 siirron ja sen keskenmenon jälkeen, aikataulua ei vielä tiedossa)
persika (37), 1.lapsi
Burma (38),1.lapsi
Pikkukintsu (37), 1. Lapsi, PAS tulossa
prinsessatyttö
Sussuanna

Hoito lähestyy


plastex
Toivokkaat
Johkuli,3.luovuttaja, lahjasoluhoito, vko 17
Iitu78, toinen, siirto alustavasti 14.4.
esemila, alkioadoptio 17.4 Tsekki/ Reprofit
Paulanna (40+) alkioadoptio 5/14 Tsekki
Hassutassu (40+) toinen


Piinistelijät

HalleB ( alle 30v) 1. Lapsi, testi 18.4

Plussanneet


Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Vekkuliina, 31, LA 21.7.2014
amv (-76) toinen, lahja-alkio PAS, LA 2.8.2014
Vauva2014, la 26.8.2014
Aurora73(40), 1.lapsi toiveissa,LA Elokuun lopussa 2014
Unelma(ko)???
rudy (kaksoset v.2010)
Johkunen: 1. ja 2.lapsi (kaksoset) la 26.11


Maaliin päässeet



Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö


Taustalle siirtyneet



Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
[/QUOTE]
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet !

Päivitin, mutta en muista oliko HalleB testipäivä tuo ?
Iitulle ja Esemilalle peukutukset, siis ihan kohta ootte jo siirrossa ja mukavasti pääsiäisenä piinailemassa. Hyvä limis Esemila, millä annoksella Progynova ? Onko muuta estrogeenia käytössä? Mulle tulee myös laastari 25 mikrogrammaa Estradot.

Mä taidan sitten olla siirtovaiheessa, kun te testaatte :))
 

Yhteistyössä