Luovutettu munasoluhoito

Bea Sydämmelliset onnittelut plussan johdosta! :heart: :flower:

Klaara Ihana kun tuli noinkin hyvin munasoluja! Huomenna sinulla on siirto, ja nyt kaikki peukut pystyyn että kaikki menee hyvin! :heart: =)


Hillevi Ikävä kuulla että teidän luovuttaja perui, toivottavasti pääsette kuitenkin pian siirtoon! :hug:

Itse olen nyt aloittanut Progynova lääkkityksen, uä on 27.2 ja siirto jos kaikki menee hyvin niin viikolla 10, tod 5 tai 6.3. Eli voi olla että olen seuraava nyt tässä hommassa.
Mekin saatiin maksusitomus, minun ennenaikaisten vaihdevuosien takia, ja siitä ollaan tosi onnellisia! Toivottavasti tämä toinen kerta antaisi meille toivotun tuloksen...

:wave:
 
Bea
lupaan roikkua mukana tällä palstalla monen monta viikkoa ja kuukautta vielä vaikkakin raskaana ollaan =) jo tuo pelkkä sana on ihan outo kirjoittaa saatika ääneen lausua!

Hilde, meillä myös vaihtui luovuttaja kesken hoidon eli tyttö jonka piti luovuttaa oli sekoittanut lääkkeet tai jotakin ja siis ihan alkumetreillä Olga soitti ja ilmoitti että jos haluaisimme pysyä samassa aikataulussa emme voisi "käyttää" tätä luovuttaja. Mieheni tietty meinasi pistä jarrun koko hoidolle kun ihmetteli miten tälläistä käy juuri meille kun olemme lähteneet Pietariin hoitoihin... itsekin ihmettelin tietty ja "rauhoituimme" vasta kun Olga ilmoitti että hänellä olisi vielä mahdollisuus "tarjota" ns. hyvää luovuttajaa joka oli siis ennenkin luovuttanut hyvällä tuloksella ja joka vielä kerkeäisi aloittaa hoidon ja lääkityksen alkuperäisen aikataulun mukaisesti. Elikä suostuimme sitten siihen ja hyvä tuloshan, ainakin toitaiseksi siitä saatiin.

Toivottavasti teilläkin hoitoaikataulut saadaan kuntoon pian ja ainakin ymmärsin että luovuttajia heiltä sieltä löytyy.

Vielä vastaus sun kysymykseen eli kaikki 3 IVF hoitoa on mulla tehty lahjasoluilla. Omat munasarjat eivät oikein enää toimi ja n. 3 vuotta sitten annettiin max 1% mahdollisuus luomusti raskautua joten eipä omilla kannata ikävä kyllä hoitojakaan ajatella.

Kiva kuulla Lyyrastakin pitkästä aikaa, kerro lisää miten alkuraskaus on sinulla sujunut !

Leppoisaa iltaa & paljon onnea Klaaralle huomiseen siirtoon!


 
Hei kaikki,

Sainkin jo Pietarista tiedon, että aikataulumme pysyy samassa. Täytyy vain toivoa, että uusi luovuttaja ei peruuta tai sohlaa lääkkeiden kanssa, kuten Bea teidän luovuttaja - Olga kun jää pian lomallekin. Hyvin niukat ja vähän epäselvät ohjeet kyllä olivat ja helppo ymmärtää erehdykset, jos ei ole asiaan aiemmin törmännyt - luovuttaja siis.
Minun pitäisi pistää jarrupiikki ensi tiistaina ja reseptiäkään ei vielä ole. Laitoin vasta eilen oman klinikan lääkärille (SUomessa) viestiä ja toivon, että hän on halukas tällaiseen yhteistyöhön. Ehkä Treen AVAn Päivi voi olla avuksi, jos en saa reseptejä ajoissa. Sitten täytyy vain jotenkin päästä ultriin jonnekin...

Paljon onnea Klaara huomiselle!

AIka pian Enkelityön äitikin sitten pääset siirtoon, onnea sinunkin matkaasi!

Nyt treffeille Nukkumatin kanssa :wave:
 
Onnea täältäkin Bealle raskaudesta!!!! :hug: :)

Ja ihanaa Klaara, että teillekkin riitti soluja:)! Antaa pientä toivoa meillekkin. Tosin tässä miehen kanssa juttelin juuri eilen ja mietittiin, että jos nyt taas jäädään kakkossaajina ilman soluja, niin sitten sanotaan että me halutaan seur kerran hoitoon vasta silloin kun ollaan ykkössaajia.. Niin tyhmältä kuin se voi joistakin kuulostaa. Oli vaan jotenki niin rankka se ekan kerran pettymys..

Täällä kipeänä maataan sängyssä.. untakaan ei saa. Turhauttaa tälläinen..:( Perjantaina pitäisi alkaa syömään progynovaa ja toivoa vaan, että luovuttajalla menisi kaikki hyvin ja saatais sitten niitä soluja..

Täytyykin tänään soittaa tuosta maksusitoomus asiasta sairaalaan ja kysäistä asiaa. Helpottaisi meidänkin elämää huomattavasti..

Mutta mukavaa päivää kaikille!
 
Tänään oltiin siirrossa ja kaikki sujui hyvin. On tämä niin ihmeellistä, että ei oikein osaa mitään ajatellakaan. Toivottavasti pikku kyytiläinen jaksaa matkustaa mukanamme nyt seuraavat yhdeksän kuukautta!!! Kolme solua oli tänään jatkanut jakautumistaan normaalisti ja niistä yksi kakkosluokan alkio siirrettiin.

Hillevi onneksi saitte uuden luovuttajan ja pääsette siirtoon aikataulun mukaisesti. Kaikkea sitä voikin näissä hoidoissa tapahtua.

Bea ja Lyyra arvaatte varmaan miten ihanaa on jos jaksatte meille tänne aina välillä kuulumisianne laittaa. Näistä onnistumisista saa uskoa myös omiin hoitoihin. Ja tsemppiä saa kyllä koko tästä pinosta aivan hirveästi, kiitos siitä kaikille!!!

Kannattaa tosissaan kysyä sitä maksusitoumusasiaa omasta keskussairaalastanne. Kuulin tässä taannoin, että eräs pari oli saanut sen jopa keinohedelmöityshoitoihin omilla soluilla. Ja kun on kerran oikein lääketieteellinen syy näihin hoitoihin niin luulisi sen saavan. Me ei jouduttu maksamaan keraakaan yhtään mitään, ei edes niitä luovuttajan lääkkeitä, mitä ennen epäilin. Omat lääkkeet maksoimme, mutta ne ei kalliita edes olleet.

Enkelitytönäiti onkin sitten seuraava siirtoon lähtijä, onnea kovasti matkaan. Missäs järjestyksessä se siitä sitten jatkuu?? Aliisa, Vekara, Hillevi? Watrossi mitä sinulle kuuluu?


Mukavaa loppuviikkoa!!


Klaara

:wave:
 
Upeaa, onnittelut Klaara! :flower:

Nyt alamme pitämään peukut ja isovarpaat pystyssä, että alkio kiinnittyy ja jatkaa kehittymistään. Toivottavasti kaikki sujuisi oikein hyvin.

Totta on, että tämä pino luo uskoa ja toivoa onnistumismahdollisuuksiin. Lisäksi teiltä saamani tiedot olen kokenut arvokkaiksi. Kiitos teille!

Tsemppiä ja plussatuulia meille kaikille!

Hilde
 
Onpas kulunut pitkä aika siitä kun olen tähän pinoon kirjoittanut. Avaan kyllä pinon joka päivä ja odotan jännittäen, kuka teistä seuraavana siirtyy plussaajien puolelle. Jokaiselle hyviä tuulia hoitoihin!

Mulla on nyt keskiraskauden hyvä olo meneillään. Poika tuntuu olevan poikittain massussa, potkut näkyvät ja tuntuvat. Mies miettii nimiä ja joka viikolle löytyy uusi. Vielä neljä kuukautta laskettuun aikaan. Voi kun kaikki menisi hyvin. Pieni huoli aina taustalla. Lähinnä siitä, mitä vaikutuksia syöpähoidoilla on ollut siittiöihin solutasolla. Mutta kai tämä olisi mennyt kesken, jos kovasti vikaa olisi ollut. En käynyt lapsivesipunktiossa. En olisi kuitenkaan pystynyt keskeytystä tekemään, jos jotain olisi ilmennyt.

Ilmeisesti Down poissuljettu, koska ei niskapoimua ja rakenteet kunnossa, mutta onhan niitä monia muita kromosomijuttuja, joten yritän olla realisti ja valmistaudun myös rakastamaan vammaista lasta. Ikäni ja sokeriarvojen takia olen äitipoliseurannassa diagnoosilla riskiraskaus.

Eilen lähtivät Kelaan hakemukset. En ole vielä kovin uskaltanut vauvan varusteita hankkia. Katsotaan ensin, mitä äitiyspaketissa on ja ehtiihän sitä vielä kesälläkin, kun näkee mitä todella tarvitaan.

:wave: myötätuulta hoitoihin!

lutuliini ja göö-poika 23+3
 
Että osaa olla vaikeaa

Tämä on oman navan valitusvirsi...
Suomalaisen klinikkani lääkäri ei ole vieläkään useammasta pyynnöstäni huolimatta (sähköpostilla ja sairaanhoitajan kautta puhelimitse) vastannut kysymykseeni, haluaako hän olla yhteistyössä tässä Pietarin hoidossamme. Ensi tiistaina lääkityksen pitäisi alkaa, eikä minulla ole reseptejä.

Onko teillä ei-AVAN asiakkailla kenelläkään käynyt näin, että täkäläinen lääkäri ei ole oikein yhteistyöhaluinen? Uskoisin, että viikossa ehtii tällaiseen tiedusteluun vastata edes lyhyesti.

Hoidoissa jo ulkomailla käyneet, oletteko saaneet käteenne reseptit ensikäynnillä? Minä en saanut, ehkä siksi, että kerroin ostavani lääkkeet Suomesta (halusin vertailla ensin hintoja). Voikohan ulkomaalainen lääkäri soittaa suomalaiseen apteekkiin reseptin? Tällaista ehdotin sähköpostilla Pietarin lääkärille, kaivoin puhelinnumeronkin valmiiksi - hän kun jää huomenna kahden viikon lomalle.

Ihana kuulla Lutuliinin hyviä terveisiä, raskaus etenee, ettekä jääneet np-seulaan. Tunnen miehen, joka oli Tsernobylin ydinonnettomuuden aikaan 100 km päässä sieltä vuoden ajan ja sai sen jälkeen terveen lapsen. Ei selkeät terveysriskit aina onneksi vaikuta sikiöön. Toivottavasti Lutuliini saatte mahdollisimman terveen lapsen, vaikka vaikutatkin kypsältä myös vähän haastavamman lapsen äidiksi. *Hatun nosto*

Mukavaa torstai-iltaa kaikille!
Hillevi
 
Bea
Hillevi, en tiedä missäpäin Suomea asustelet mutta minulla on sujunut oman klinikan (Fertinovan) kanssa yhteystyö tosi hyvin ja tiesivät tietty että olen lähdössä Pietariin hoitoihin etc. Olinhan ollut heille jo "hyvä asiakas" ikävä kyllä eli monet siirrot takana eikä tulosta joten olisin suuresti ihmetellyt jos eivät olisi alkaneet yhteistyöhön. Hoidin kummatkin ultrat omalla klinikallani, sekä sain reseptit progynovaan että Crinoneen, toisen vielä sinä päivänä kun kävin verkikokeessa ilman että lääkäri edes paikalla (oli kirjoittanut valmiiksi kun puhelimitse pyysin).
Oletko siis ollut jo asiakkaana sillä klinikallasi tai olisiko sulla muita vaihtoehtoisia klinikoita?

Tuli mieleen ja huomasin pari päivää sitten että jos sulle myös Crinonea kirjoitetaan Pietarissa niin osta ihmeessä kunnon määrä sillä näyttää olevan hurjasti halvempi siellä! Ostin 1 pakkausen sieltä ja oli mielestäni n. 175 ruplaa eli alta vitosen ja täällä 84 euroa!!! näitä pakkausia menee nyt melkein 1 viikossa eikä tietty ole ollenkaan Kela korvattavia joten huh...kaiken muun lisäksi mutta enpä valita, en enää.

Tsemppiä ja toivottavasti löydät lääkärin joka lähtee yhteistyöhön.

Kaikille paljon onnea & jaksamista. Täällä kaikki hyvin vaikkakin pelottavan paljon menkamaista vääntöä vielä vatsassa pitkin päivää....

Bea
 
Hei,

Olen ollut tämän klinikkani asiakas Helsingissä aiemmin, inssejä tehty ja yksi icsi viime vuoden aikana. Lääkäri ei ole mikään supersymppis, mutta asiat ovat hoituneet ja itse on saanut päättää useista asioista.

Olen nyt lähettänyt Procren-reseptin kirjoituspyynnön kolmelle lääkärille, jos he eivät voi kirjoittaa, sitten täytyy kääntyä tuttavan puoleen... en vaan viitsisi hänelle selvittää koko asiaa.

Hyvä tietää, että lääkkeiden hinnat Pietarissa ovat noin paljon halvemmat. Procren Depot maksaa täällä noin 200 e, mitähän se olisi Pietarissa ollut... Jos joku on verrannut Crinonea ja Lugesteronia käytännössä, kummasn kanssa on vähemmän "valumia". Vaikuttava aine on sama ja pitoisuuskin, mutta minulla Luget valui usein pöksyihin.

Toivottavasti Bea sinun vatsan vääntösi on harmitonta ja loppuu pian!

Hillevi
 
ja mukavaa viikonlopun alkua kaikille!! Mukava herätä kun ulkona näyttää olevan pieni pakkanen ja välillä myös aurinko pilkahtelee. Taitaa tulla mukava lenkki-ilma.

Katselin myös kalenteria ja kylläpä aika juoksee. Ensi viikolla jo maaliskuu ja kesäkin lähestyy niin että sitä ei ehdi edes ihan tajuta.

LUTULIINI, ihana oli kuulla, että sinulla kaikki hyvin. Toivotan kovasti jaksamista ja hyviä vointaja loppu raskauteen. :heart:

HILLEVI, itse olen avan asiakas ja siirroissa käyn riikassa. Kaikki ultrat tehdään suomessa ja lääkereseptit postittaa suomen ava suoraan kotiin.

Progynova lääkkeestä olisin kysynyt sellaista, että millaisella annostuksella sitä käytätte??

Aurinkoisin terkuin, VEKARA =)
 
Vekaralle: Ymmärsin, että meidän klinikalla suositaan yhden alkion siirtoja. Meille ei ehdotettu edes muuta. Ne kaksi alkiota, jotka pakastettiin, pakastettiin yhteen olkeen eli ne sulatetaan sitten yhtäaikaa ja jos molemmat selviävät sulatuksesta, niin silloin siiretään ne kaksi. Mutta toivottavasti niitä ei tarvitsisi siirtää ainakaan vielä!!

Oireita ei siirron jälkeen ole juuri ollut. Pientä mekkamaista tunnetta vatsassa ja rinnat hillittömän arat. Mutta nehän tulivat aroiksi jo kun aloitin tämän lääkityksen ( johtunee siis lääkityksestä ). Toivottavasti tämä oireettomuus ei enteile negaa!! Vai kuuluuko edes tässä vaiheessa mitään vielä tuntea?

Näin viikonloppuna hassun unen, että Hillevi oli raskaana ihan loppuvaiheessa ja me olimme yhdessä ostamassa hänelle vauvatarvikkeita :LOL: !!. Toivotavasti tämä oli enneuni ja Hillevi raskautuu ensi siirrosta!! Hassua miten tästä palstasta onkaan tullut näin tärkeä!! Toivottavasti Hillevi saat ne reseptiasiat kuntoon heti huomenna. Ei tässä tilanteessa enää kaipaisi tuonlaista lisästressiä!!

Lämpöiset sunnuntaiterkut kaikille :heart: :heart:


Klaara :wave:
 
Millaisilla fiiliksillä kaikki aloittelemassa viikkoa?? Itselläni olo jännittynyt ja tietysti kovin odottava, että vihdoinkin päästäis tosi toimiin! Tänään lääkäri, jossa katsotaan miten piikki vaikuttanut. Huomenna alkaa sitten Zumenon ja matka jatkuu..!!

KLAARA, viimeksi kun minulla käynnistyi tuplaraskaus tuoresiirrossa, niin minulla oli myös jonkinlaista menkkamaista kipuilua ja pistoa toisella puolen vatsaa. Mitään suuremmin havaittavaa ei kylläkään. Joten pidetään vaan lippu korkealla ja eletään toivossa!!!

Nyt mukavaa viikonalkua kaikille t. VEKARA :p
 
Hei kaikki ja aurinkoista viikon alkua!

Olipa Klaaralla kiva uni :) Joskus olen kuullut, että toisen raskaudesta kertova uni voi merkitä sitä, että itse saa lapsen. Tällaiset selitykset taitavat olla sarjaa "keritsimet sängyn alla tulee tyttö", mutta toivotaan, että joku meistä Bean lisäksi onnistuisi!

Sain tänään hoidettua loput laboratorionäytteistä hoitoa varten ja oman lapsettomuusklinikkani lääkäri kirjoitti reseptit jne. Kaikki on nyt järjestyksessä pääsiäisenä tapahtuvaa alkionsiirtoa varten. Täytyy toivoa luovuttajalle "munarikasta pääsiäistä" ;-)
Tämä onkin meidän ainoa hoito luovutetuilla munasoluilla, jos pakasteeseen ei mitään saada. Sen verran kalliiksi hoito tulee kokonaisuutenaan. Onnekseni sain osan labratesteistä terveyskeskuksen kautta. Tai ehkä pitäisi alkaa lotota :saint:

Huomenna pistän jarrupiikin ja Zumenon alkaa 7.3. Iho jo kukkii ehkäisypillereistä, joilla kierto yritetään siirtää aikatauluun sopivaksi, saapa nähdä mitä muita sivuoireita tulee. Eipä niillä väliä, kun vain tulisi se plussa. Voisikohan ehkäisypillereiden aloitus vaikuttaa mielialaankin... Rupesin tänään itkemään apteekissa kun oikein ystävällinen vanhempi naisfarmaseutti kannusti hakemaan kela-korvausta kalliista jarrupiikistä. Yritin siinä selittää, että en viimeksi saanut korvausta, perusteena yli kaksi vuotta sitten tapahtunut spontaani tuulimunaraskaus. Se on niin epäreilu peruste, ihan kuin tämä lapsettomuus olisi vanhalla tuulimunaraskaudella johonkin hävinnyt! Ajattelin laittaa hakemuksen näistäkin hoidoista (Suomessa) kelaan, ainakin näkevät että tarvetta olisi.

Toivottavasti viikko jatkuu yhtä aurinkoisena kuin nyt ja pinolaisten hoidot etenevät suunnitelmien mukaan! Usein olette minunkin mielessäni, toivottavasti Watrossille kuuluu hyvää hiljaisuudesta huolimatta :wave:

Voikaa hyvin!
t. Hillevi
 
kovin on hiljaista täällä...missä kaikki luuraa??? Mitä meidän seuraaville "siirtolaisille" kuuluu? Entäpä KLAARA, joko tuleva testaus kovon jännittää??

Minulla alkoi sitten zumenon ja seuraava ultra ensi viikolla. Kalenteri siis näyttää, että jos kaikki menee hyvin suunnitelmien mukaan, niin kaksi viikkoa ja hoitoviikkomme alkaa! Asiat pyörii jo kovin mielessäni, lähden viikonloppuna risteilylle vähän päätä "tuulettamaan"! Terv. VEKARA :p
 
Käyn ahkerasti lukemassa tätä pinoa, vaikka olen vasta odotteluvaiheessa. Psykologilla käyntikin on vasta pääsiäisen jälkeen. Ehkä tämä asia sitten alkaa tuntua todemmalta.
Mielenkiinnolla olen seuraillut teidän siirroissa käyntejä. Toivottavasti jokaiselle meille löytyy pian luovuttaja ja sitä myötä saadaan testata plussaa!

Vekaralla ja Hillevillä ainakin alkaa olla jännät ajat! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte paljon soluja! Teitä on niin paljon tässä pinossa, etten nyt muista missä vaiheessa kukin on, mutta tsemppiä hoitoihin kaikille ja jaksamista odotteluvaiheessa oleville!

Kyselin aiemmin noista hinnoista, että mitä maksaa klinikalla käynnit luovutushoidossa noin suunnilleen. Jos joku jaksaa vastata noista yksityisten hinnoista, niin kiitos jo etukäteen! :wave:

Mutta täytyy palata töitten ääreen. Lunta näkyy tuiskuttavan tänään eilisen auringon paisteen jälkeen!

Terkuin,
Nennuliini
 
Hei kaikki

Tervetuloa Nennuliini mukaan pinoon! Kysyit hinnoista, Pietarin AVA-klinikalla lahja-munasoluhoidon hinta on n. 6500 e + omat lääkeet ja pari ultrausta täällä Suomessa + matkat viisumeineen + mahdolliset sperman ja yli jäävien alkioiden pakastus. Aika kallista, mutta jonoa ei ole lainkaan.

Psykologilla käynti ennen hoitoa voisi olla hyvä idea itse kullekin. Meillä asia on edennyt todella nopeasti, täytyy toivoa, että pää pysyy vauhdissa mukana. Toisaalta pian 44-vuotiaana ei ole paljon aikaa tuhlattavaksi jahkailuun :)

Minuun iski jokin outo vatsatauti - tai sitten ehkäisypillerit tekivät yököttävän olon. Eilen illalla nousi korkeahko kuuume ja tänään tuntuu normaalilta. Illalla pistin procrenin, on mahanahka nyt vähän arka...

Rentouttavaa ja tuulettavaa risteilyä Vekara! Hyvä aina välillä "unohtaa" nämä asiat, jos vain onnistuu. Tsemppiä kaikille muillekin tulevaan!

Hilde
 
Tänne ei kuulu ainakaan hyvää. Aloitin viime pe syömään progynovaa ja nyt tänään tuli sairaanhoitajalta puhelu, että luovuttaja on perunut. Saanko kysyä että kuinka montaa teidän muiden kohdalla hoitoja on jouduttu perumaan tai ette ole saaneet soluja kakkossaajina?? Meillä on nyt molempia käynyt kerran ja tää otti taas aikas koville.. Olin henkisesti kyllä valmistautunut siihen , että jos nytkään ei tulisi soluja tarpeeksi.. mutta jollain tapaa silti niin kovasti odotin.. ja nyt taas tiputtiin korkealta ja lujaa.. on aika masentuneet fiilikset jatkaa tätä päivää...:(
 
Aliisa! Tulin niin surulliseksi puolestanne. Uskon, että fiilikset ei ole kovinkaan hyvät juuri nyt, mutta onneksi asioilla on tapana järjestyä! Lohtuhalit täältä :hug: .

Minua todella jännittää tuleva testaus ja odotan sitä ihan malttamattomana! Niin sitä toivoisi, että plussaa tulee ja pikku kyytiläinen pysyy mukana seuraavat 9kk, mutta onko se jo liian hyvää ollakseen totta?! Että tärppäisi heti ekalla kerralla. Nyt täytyy vain toivoa parasta. Mitään oireilua ei juurikaan ole ollut. En tiedä kuuluko edes olla, mutta olisi niin kivaa, että jotain olisi, niin tietäisi, että jotain on tapahtumassa ;) . Olo on ollut kyllä hirmu rauhallinen siirron jälkeen. Ennen sitä koko tämän prosessin ajan päässä on pyörinyt jos jonkunmoista ajatusta, mutta heti siirron jälkeen kaikki tuntui niin luonnolliselta ja seesteiseltä mielessä. Vahvistui ajatus siitä, että olemme valinneet oikean mahdollisuuden oman lapsen saamiseksi, ennen mahdollisen adoptioprosessin aloittamista.

Mitä kuuluu Mybabyn vauva-arkeen? Entä Bean ja Lyyran odotukseen? Onko Enkelitytön äidillä jo mietteet ensi viikossa?

Ihanaa, että Vekaran ja Hillevin hoidot etenee niin kuin on suunniteltu ja tervetuloa mukaan Nennuliini!!

Kaikille oikein mukavaa keskiviikkoa toivotteleepi piinaileva Klaara
:p
 
Aliisa08 Voi että kun ikävä juttu! :hug: Toivottavasti teille löytyy nopeasti uusi luovuttaja!

Vekara Onnea hoitoon! :) Toivottavasti kaikki menee teille suunitelujen mukaan! :heart:

Klaara Ihana ja jännitän sinunkin puolesta! :) Toivottavasti saat pian plussauutiset! :heart:

Itse olen tänään käynyt ultrassa ja hyvin limakalvo oli kasvannut, tänään oli 9mm! Lääkäri oli tosi ihana ja positiivisella mielellä! Perjantaina soitan klinikalle ja sovitaan Lugesteronin aloittamisestä ja sekä punktio että siirtopäivästä! Toivottavasti kaikki nyt menee niinkun toivottaan ja että meilläkin riittää mukavasti soluja! :heart:

Se mitä nyt jäi mietityttämään on se että lääkäri löysi toisesta munasarjasta pari cystaa, sanoi kyllä että ne ovat vaarattomia, mutta kuitenkin... :/ Niitä pitää kuitenkin jatkossa varmasti seurata... Onneksi ne ei kuitenkan tähän hoitoon vaikuta...

Kaikille oikein mukavaa loppuviikkoa!
:wave:

 
Olipa ikävää Aliisa, koita jaksaa ja toivotaan, että ensi kerralla onnistuisi paremmin :hug:
Eiköhän luovuttajia voi mitenkään sitouttaa asiaan. Vaikka varmasti heille kerrotaan, miten suuresta asiasta on vastaanottajan kohdalla kyse. Ehkä peruuttamisen kieltäminen pelottaisi vähätkin luovuttajat täsät hommasta...

Klaara paljon onnea testipäivälle, peukut ja isovarpaat on tällä pystyssä :)

Enkelitytön äidilläkin hyviä uutisia, paljon onnea siirtopäivään. Minullakin on silloin tällöin ollut kystia, mutta ovat itsekseen aina hävinneet - toivottavasti sinultakin. Lippu korkealle!
 
miten ikävää. Nyt vaan yhteyttä klinikkaan ja tee selväksi, että liian rankkaa on kokea kaksi pettymystä peräkkäin itsestä johtumattomista syistä. Kohtuullista myös olisi, että klinikka järjestäisi teidät piakkoin ykkössaajiksi. ÄLÄ LUOVUTA!! Terv. VEKARA :hug:
 
Kiitos kaikille tuestanne. On tää sitten ihana palsta. Auttaa jaksamaan niin ylä kuin alamäissä. Jostain kummasta täältä saa voimia.
En tiedä miksi.. mutta jotenkin tuntuu, että olen hirmuisen pettynyt nyt tuohon Väestöliiton toimintaan.. Käykö näin usein ja muillekkin pareille? Sen ymmärrän, että jos hoidoissa ei sitten onnista.. mutta jollain tapaa tunnen hieman pettymystä tuohon toimintaan. Auta armias jos vielä kolmannen kerran ollaan kakkossaajina ja silloin sama juttu. Silloin kyllä vaihdan klinikkaa ja pian. Tosin tässä nyt todella mietin, että pitäisikö Vekara todella soittaa sinne klinikalle.. ja mahdollisesti sanoa että seuraavan kerran ottaa yhteyttä vasta kun ollaan ykkössaajia. . en tiedä. Mutta ei asia murehtimalla parane.. jatketaan pv kerralla eteenpäin vaan..
Niin ja totta
Muille kuitenkin paljon tsemppiä hoitoihin ja hurjasti plussa onnea! Käyn innolla lukemassa muiden kuulumisia.

Niin ja totta Hillevi että hyvä ettei luovuttajien tarvitse sitoutua hoitoihin.. karkoittaisi varmasti kaikki luovuttajat. Ja tottakai mä ymmärrän, että jos joku peruu.. mutta se vaan just että se pettymys on meille saajille aina todella suuri.

Nyt nukkumaan! Kauniita unia!
 
Aliisa, että jaksat jo ajatella vähän positiivisemmin. Ja minunkin mielestäni sinun kannattaisi soittaa klinikalle ja keskustella siitä, että olisi jo teidän aikanne päästä ykkössaajiksi. Tällaiset pettymykset tämmöisessä asiassa rassaavat kyllä ihan liikaa. Mutta koita jaksaa, ajatella positiivisesti ja mieti sitä vaihtoehtoa, että otat yhteyttä klinikkaan ja kerrot tuntemuksistasi. On myös totta, että tästä palstasta saa kyllä todella paljon tsemppiä ja voimia tälle matkalle. Minullekkin on auennut ihan uusi ulottuvuus kun löysin teidät tämän palstan kautta. Vaikka ei tätä lapsettomuutta kenellekkään toivo, niin on huojentavaa huomata, että ei ole asian kanssa yksin. Saa jakaa tuntojaan sellaisten kanssa, jotka todella ymmärtävät tätä asiaa. Kun eipä tästä ihan kaikkien kanssa viitsi höpöttää.

Vekaralle oikein " tuulettavaa " risteilyä ja muille oikein rentouttavaa viikonloppua!!


Klaara :heart:
 

Yhteistyössä