Luovutettu munasoluhoito

mikä piikki kyseessä? Procren ja Zoladex mahaan ainaskin...

Bardolino: Kiitti ihan hyvin. Turvotusta mahassa ja hajut haistan herkästi ja verisuonet näkyy tisseissä, mutta kun on se pregnyl niin ei tiedä mikä johtuu mistäkin...

ONNEA Ronyah kyytiläisistä!!!
 
heippa vaan ... kertokaa te Tartossa käyneet että kannattaako ne lääkkeet eur 450 ostaa sieltä niin että lähettävät tänne DHL:llä vai täältä? Jos ne ostetaan täällä niin kuka
kirjoittaa reseptit??? Edelleen olen lähtökuopissa.... nyt Kristina hermostui kun kyselin taas niistä testeistä ja sanoi että omalla riskillä jos ei ota.. ja minä en ymmärrä mitä mahtaa sillä tarkoittaa? Pitääkö niitä kaikkia testejä ottaa vai ei?????
Mukavaa torstai-iltaa ja kiitos etukäteen...
 
Heippa Lääkkeen nimi on Diphereline ja oli se Andrei laittanut mulle näin depo intramuscular injection mie jotenkin ymmätäsin että tuo tarkoittaisi lihakseen ja soitin fertinovaan sanoivat että pistetään aina vatsaan. jos joku tietää kyseisen lääkkeen niin viitsisitkö vastata että tietäisin mihin tuikkaan tuon piikin
 
Multa Kristiina pyysi nämä HIV, RPR,HBsAg, anti-HCV, PAPA, Kristiina siis pyysi nämä ja lekuri myöhemmin vielä PRL, TSH, minun käsittääkseni se että on sinun vastuulla loput testit tarkoittaa sitä että tiedät että muut testit ovat negatiivisia esim. herpes alakerrassa tai muuta sellaista. Mie otin lääkkeet virosta ja en kysynyt kuka kirjoittaa lääkemääräykset jos otat lääkkeet suomesta. lääkkeet tulivat kotiin ja maksettiin sitä ennen tartoon pankkitilille. Lääkkeiden hinnoista en tiedä kummassa ovat halvemmat. Hyvää illanjatkoa kaikille
 
tarkoittaa juu että pitäisi pistää lihakseen, joten laittaisin kyllä itse olkavarren lihakseen tai sit jos joku muu pistää niin reiteen. Lukeeko siinä lääkkeessä/paketissa mitään? i.m =lihakseen, s.c=ihon alaisesti eli esim. vatsaan. Luottaisin lääkepaketin tietoon pistospaikasta. En tunne kyseistä lääkettä, joten en osaa sanoa muuta...Mihin muut ovat sen pistäneet?
 
Mua niin harmittaa teidan puolesta :hug: Kylla se mun nettikummilapsi odotuttaa itseaan, mutta loppujen lopuksi kunnian kukko laulaa ja kaikki vaivannako on ollut hintansa vaartti. Kylla me sitten juhlitaan!

Etelanmatka kuulostaa erittain hyvalta. Lekottelu auringossa valkoisella hiekkarannalla olisi jumalaista! Ja jouluakin on ihana alkaa odottamaan ja valmistelemaan.

Mita ne muuten klinikalla sano?

Haleja sulle vanha ystavani Vekara

Watrossi
 
Lääkepaketissa on ainoastaan viroa ja venäjää joista en ymmärrä hölkäsen pöläystä, täytyy varmaan yrittää vielä saada silta tohtorilta neuvot tuosta piikistä, jos joku joka tietää mihin pistetään niin viitsitkö valaista.
 
Ensinnäkin kiitos taas kaikille tsemppaamisesta. :flower: Olette kaikki aivan ihania :hug:

WATROSSI, pyysin ARTSIA, eliten lääkäriä ottamaan kantaa tilanteeseen nega testin tehtyämme. Vähän niinkuin tyyliin, että missä mennään ja miten eteenpäin, että ei vaan hakattaisi päätä seinään :headwall: .

Sainkin pitkän selvityksen lääkärin mielipiteestä Kristiinan lähettämänä (in the name of doctor A.S). Kerron asioista enempi otettuani tänään asioita lisää selvyyttä. Tiedän siis missä mennään, mutta otan asioista tänään lisää selvyyttä. Yritän saada ajan jonkun klinikan lääkärin vastaanotolle.

Palaan illalla kertomaan, kun olen asioissa vähän viisaampi :D . Tyyppinä oon sellainen, että haluan heti kaikki selvittää, enkä luovuta asioissa (yleensä elämässä) missään, ennen kun olen mielestäni kaikkeni tehnyt tai näissä asioissa lääkäri sanoo, että kannattaa lopettaa.

MATE, meillä oli myös dipherline ja se tulee pistää lihakseen. Meillä mies pisti sen minulle pakaraan.

Kovasti olen hengessä mukana kaikkien hoidoissa. Nyt vaan oma jaksaminen on vähän heikkoa kirjoitella. Angiinasta taisin saada jonkinlaisen jälkitaudin. Kova yskä ja rintakipu. Kuvauksen jälkeen sain lääkityksen keuhkokuumeeseen.

Mutta jaksamisia kaikille, toivottaapi - VEKARA- ;)
 
Ensinnäkin kiitos taas kaikille tsemppaamisesta. :flower: Olette kaikki aivan ihania :hug:

WATROSSI, pyysin ARTSIA, eliten lääkäriä ottamaan kantaa tilanteeseen nega testin tehtyämme. Vähän niinkuin tyyliin, että missä mennään ja miten eteenpäin, että ei vaan hakattaisi päätä seinään :headwall: .

Sainkin pitkän selvityksen lääkärin mielipiteestä Kristiinan lähettämänä (in the name of doctor A.S). Kerron asioista enempi otettuani tänään asioita lisää selvyyttä. Tiedän siis missä mennään, mutta otan asioista tänään lisää selvyyttä. Yritän saada ajan jonkun klinikan lääkärin vastaanotolle.

Palaan illalla kertomaan, kun olen asioissa vähän viisaampi :D . Tyyppinä oon sellainen, että haluan heti kaikki selvittää, enkä luovuta asioissa (yleensä elämässä) missään, ennen kun olen mielestäni kaikkeni tehnyt tai näissä asioissa lääkäri sanoo, että kannattaa lopettaa.

MATE, meillä oli myös dipherline ja se tulee pistää lihakseen. Meillä mies pisti sen minulle pakaraan.

Kovasti olen hengessä mukana kaikkien hoidoissa. Nyt vaan oma jaksaminen on vähän heikkoa kirjoitella. Angiinasta taisin saada jonkinlaisen jälkitaudin. Kova yskä ja rintakipu. Kuvauksen jälkeen sain lääkityksen keuhkokuumeeseen.

Mutta jaksamisia kaikille, toivottaapi - VEKARA- ;)
 
Ensinnäkin kiitos taas kaikille tsemppaamisesta. :flower: Olette kaikki aivan ihania :hug:

WATROSSI, pyysin ARTSIA, eliten lääkäriä ottamaan kantaa tilanteeseen nega testin tehtyämme. Vähän niinkuin tyyliin, että missä mennään ja miten eteenpäin, että ei vaan hakattaisi päätä seinään :headwall: .

Sainkin pitkän selvityksen lääkärin mielipiteestä Kristiinan lähettämänä (in the name of doctor A.S). Kerron asioista enempi otettuani tänään asioita lisää selvyyttä. Tiedän siis missä mennään, mutta otan asioista tänään lisää selvyyttä. Yritän saada ajan jonkun klinikan lääkärin vastaanotolle.

Palaan illalla kertomaan, kun olen asioissa vähän viisaampi :D . Tyyppinä oon sellainen, että haluan heti kaikki selvittää, enkä luovuta asioissa (yleensä elämässä) missään, ennen kun olen mielestäni kaikkeni tehnyt tai näissä asioissa lääkäri sanoo, että kannattaa lopettaa.

MATE, meillä oli myös dipherline ja se tulee pistää lihakseen. Meillä mies pisti sen minulle pakaraan.

Kovasti olen hengessä mukana kaikkien hoidoissa. Nyt vaan oma jaksaminen on vähän heikkoa kirjoitella. Angiinasta taisin saada jonkinlaisen jälkitaudin. Kova yskä ja rintakipu. Kuvauksen jälkeen sain lääkityksen keuhkokuumeeseen.

Mutta jaksamisia kaikille, toivottaapi - VEKARA- ;)
 
TYPYLIINI: Hyvä, että piinailut sujuu suht rauhallisin mielin

Hirveät selkäsäryt on hiukka helpottaneet onneksi. Vaan jotenkin olen varma, että tää oli taas tässä. Hätähousuna testailin aamulla 10IU herkän testin ja negaa näytti. Maanantaina sit sinne verikokeeseen...

Bartsu ja PP10
 
En nää mitään 78 sivulta.. mitä on kirjotettu.. mut kertoilen nyt eilisillan kuulumiset..

Kävin eilen siellä gynekologilla. Oli muuten aivan mahtava gynekologi. Itsellä ollut aina jokin este mennä miesgynekologille, mutta onneksi menin. Tämä gyne oli erikoistunut raskauksien ajanseurantaan ja ylipäänsä raskauksiin.

Niin.. mutta se itse ultra. Gyne ultrasi ensin masun päältä ja näki siitä samantien että alkiohan siellä on ja sydän sykki :heart:
Sen jälkeen hän tähysteli parilla eri laitteella ja yritti etsiä mistä vuoto tulisi. Hän ei löytänyt mitään normaalista poikkeavaa. Sen jälkeen hän ultrasi alapään kautta ja tutki kohdun. Sen sisältä ei vuoto tullut. KOhtu oli tiukasti kiinni eikä siellä myöskään hematoomaa ollut. No ajan tutkittuaan hän totesi että istukka on sijoittunut niin, että 1cm:n verran sitä on kohdunsuun päällä ja tästä mitä varmimmin tuo vuoto. Sanoi ettei syytä huoleen ja että se useimmiten siitä vetäytyy pois.. nyt kun se kuitenkin oli vain sen 1 cm:n verran siellä. Gyne kertoi mulle ja miehelleni koko ajan mitä näkee.. ja selitti että mikä on mitäkin jne.
Alkio liikkuikin siellä jo kovaan tahtiin ja vastasi aivan viikkojaki 8+3. 19,5mm pää-perämittakin oli. Ennusti että vuoto loppuisi parin viikon sisään.. ja jos ei niin sitten oman mielenrauhan vuoksi olis hyvä ultrata uudestaan. Alkiolle oli kehittynyt jo aivotkin.. ja lääkäri selitteli että turvotustakaan ei vielä näy.. että jos turvotusta olis niin se useimmiten jo tässä vaiheessa näkyisi ultrassa. Vitsi miten helpottunut olen =) Nyt ainakin tietää mistä vuoto tulee. Töissä saa käydä vaikka se aiheuttaisikin vuotoa.. se kun ei kuitenkaan kohdusta tule.

Mutta näin, ihania uutisia siis täältä :heart: Mä oon niin kauhee hermoileen.. Ehkä nyt uskaltaa hetkeks ns. "sallia" sen erenvuodon.. tai sitten ei :LOL:
 
No niin, 4. ivf-yritys on nyt ohi. Vuoto alkoi pp11. Olo on tyhjä. Turha teille selittää, te tiedätte.

Menemme 3 viikon päästä vielä lääkärin juttusille siitä kannattaako jatkaa. Tosin hoitaja livautti puhelimessa, että loppukeskustelu. Ja niin itse ajattelen, että tuskin tällä tiellä kannattaa jatkaa, ongelmana aina ollut alkioiden laatu (endon aiheuttamat heikkolaatuiset munasolut).

Tehdäänkö julkisella puolella ollenkaan hoitoja luovutetuilla munasoluilla?
Mielelläni kuulisin kokemuksia niiltä, jotka ovat käyttäneet tuttua luovuttajaa, ja ei siis ristiinluovutusta vaan tutun luovuttajan munasolut itselle. Meillä yksi lähisukulaiseni on tarjoutunut luovuttajaksi. Mikä tuossa luovutetussa munasoluhoidossa on se, joka aiheuttaa niin paljon isommat kulut? Maalaisjärjellä ajatellen eihän siinä ole kuin lääkitys ja muutama ultra lisää toiselle osapuolelle (siis vastaanottajalle)?
 
heippa täällä myöskin käyty ensi käynti väestöliitossa
tosin itse sairastan lyhytkasvuisuutta jonka takia sinne mentiin mieheni kanssa ja kumpikin oltiin erittääin tyytyväisiä ja jännillä mielin eteenpäin.
maanantaina soitellaan hieman miten asiat etenee katsotaan sitten taasen :)
kaikille plussanneilla onnea ihana lukea positiivisia asioita :)) kumpa möyskin meillä alkaisi rauhallisin fiiliksin ja hyvin kaikki kun alkuun päästään
 
Hei, ilmottaudun mukaan, pe ensi käynti. Viimeinen siirto tehty viime kesäkuussa omilla soluilla. Nyt olisi tarkoitus lähteä tätä polkua tarpomaan. Pelottaa. Meille olis tarkoitus tehdä hoidot Suomessa Dextralla.

Pakko kysyä, monesko siirto on tuonut teille sen plussan? Eli taidan olla vähän malttamaton.
 

Yhteistyössä