luovutettu siittiösoluhoito pariskunnilla

jastu, meille se psykologi sanoi, että vaikka on hyvä, että ollaan realisteja tässä (-kin) asiassa, niin on jopa hyväksi haaveilla ja toivoa. Saa suunnitella, millaista elämä on sitten KUN vauva on syntynyt ja muuta vauvaan liittyvää ja kuulemma ne, jotka haaveilee ja pettyy ei putoa kuitenkaan yhtään sen korkeammalta, kuin ne, jotka kieltäytyvät haaveilemasta. Eli nauti tästä piinailu ajasta ja toivo parasta, jos pettymys tulee, niin kohti uutta yritystä ja uusia haaveita. Kuulemma se, että asiaan uskoo, on asian onnistumisenkin kannalta positiivista, joten älä stressaa! Mä täällä jännitän sun puolestas kovasti ja toivon, että plussa pärähtää. Silloin, kun esikoinen syntyi, en huomannut mittään poikkeavaa ennen testiä, jonka tein samana päivänä, kuin menkkojen olis pitänyt alkaa - oli syy epäillä, että ne ei vältiksi alkaisikaan ;) . Mutta sain kokea kyllä pahaa oloa ihan riittävästi (kävin sairaalassakin, kun taju meni heikotuksesta kesken ruokaostosten...), vaikka se alkoi vasta noin viikolla 7.

:hug:
 
Joo, kannattaa sitä toivoa. Kyllähän se kova paikka oli ekan inssin jälkeen, kun ne menkat sitten alkoivatkin, kun oli mielestään tuntenut vaik sun mitä tuntemuksia. Kyllä siinä tippa tuli linssiin, mutta kuitenkin tuli myös ajatus, et ehkä se oli sit vain treenausta siihen tärppikertaan. Ja taas jaksoi olla positiivisella mielellä tokalla kerralla, ja toivoa ja odotella. Tokalla kerralla yritin olla realistinen kaikkien tuntemusten kanssa, kun ovat ihan samoja kuin menkkoja odotellessakin. Mutta alavatsa tuntui kummalliselta ihan melkein sieltä inssistä saakka ja varsinkin seuraavana viikonloppuna (inssi oli maanantaina). Sitten kun menkkojen alkupäivä tuli ja meni ja oireet vain jatkuivat, niin uskaltauduin tekemään raskaustestin.
Jaksamista piinailuun!
 
Noo piinaillessahan se.. :) odotus,jännitys ja pelko yhtä aikaa... perjantaina ajateltiin testailla että josko näkyisi jotain, maanantainahan sitten oikea testipäivä.. siitä kysyisinkin, että voiko olla niin että jos perjantain testi on selvä nega niin onko mahd. että maanantaina voisi näkyä plussa?? Mutta juu hyvin menee sillain.. :) <3 kovasti tosissaan odotellaan. Eikä oo kyl sillain mitään oireitakaan ollu suuntaan jos toiseenkaan.. maha nyt on kipee mut ehkä vähän enemmän kun normaalisti, mutta luulen että johtuu vaan clomeista ja siitä pregnylistä..
 
sanovat, että raskaudessa joko on samat oireet, kuin menkoissakin tai jopa vähemmän. Ite en muista oireita olleen etukäteen, mutta en kyllä niitä tarkkaillutkaan, olin varsin huoleton, kun kyseessä ei ollut yrittäminen. Ja kai sitä voi testi olla nega/hyvin, hyvin haalea haamu perjantaina ja silti näyttää plussaa ma. Jos testaat pe, ota semmoinen erittäin herkkä testi ja puikkomallinen on selkeempi tulkita, kuin liuska vaikkakin on vähän kalliimpi.

Kuinkas puoliso on suhtautunut piinailuun?

Niin ja onnea synnäreiden johdosta, luin toisesta pinosta.

Kyllä se varmasti on mahdollista ekalla inssillä onnistua varsinkin nuorena. Mä olin 21 kun tulin raskaaksi kerrasta silloin jokunen vuosi sitten. Vieläkin olen (mielestäni) nuori, että suhtaudun toiveikkaasti inssiin. Mulla on oviskin hyvin tarkkaan samaan aikaan joka kierrossa ja selkeät oireet, että uskon, ettei siinä ole ongelmaa - eikä siinä ongelmaa ole todettukaan. Tuubat kun olisivat auki, ja miksihän ne nyt kiinni olisi menny, kun todistettavasti ovat auki olleet ;)

(tänään on taas toiveikas olo ja tuntuu, että se kevät sieltä tulee ihan pian ja sitten pääsee inssiin. Välillä olo on ihan päinvastainen... )
 
Kiitoksia onnitteluista! :)
No ihan hyvinhän tuo vaimoke on suhtautunut tähän piinailuun.. varmasti kovasti jänskää myös itse, mutta ei sitä välttämättä tuo julki niin kun minä.. Otan kuvan pe siitä testistä ja laitan tänne, paitsi jos se nyt on ihan ilmiselvästi nega. Voi luoja mä niin toivon että huomenna jotain pientä haamua edes näkis, sekin olis herranjesta jo paljon!! Joo nyt on tän aamun ollu maha ja selkä kipeenä et ihan samanlai ku tosiaa ennen menkkoja aina.. mutta mutta huomis aamu toivottavasti antaa paljon taas uutta puhtia!! <3 :)
 
Voi rähmä, jastu! Luin toisesta pinosta, että negaa oli pukannut, tosi kurjaa!

Nyt sitten koitat hiljalleen koota itsesi ja sitten kohti uutta yritystä, prosentuaalinen onnistumismahhis kasvaa joka kerta - harvalla luomuyrittäjälläkään ekasta kierrosta tärppää :hug:
 
Onks toi tosiaan noin että toi onnistumis prosentti kasvaa sen myötä miten hoitokertoja tulee lisää?? :O Juu tänäänhän ne menkatkin sitten alko.. Soittelin klinikalle tossa aamusta ja tammikuulle menee kuulemma että voidaan toinen inssi tehdä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja jastu:
Onks toi tosiaan noin että toi onnistumis prosentti kasvaa sen myötä miten hoitokertoja tulee lisää?? :O
Eiks se "tilastollinen todennäköisyys" tavallaan kasva joka inssin myötä? Siis vaikka viiden inssin jälkeen sadasta naisesta yhteensä useampi on plussannut, kuin ekasta kun laskee kaikki inssit yhteen. Mä en kyllä ole mikään nero matikassa.
Mutta onhan luomuilussakin harvassa ne jotka ekasta kierrosta raskautuu, mutta kuukausien myötä mahdollisuudet on tavallaan suuremmat, kun kuitenkin on tavallista että 6-12kk menee raskautumiseen ja vain harvalla sitä pidempään... Ymmärrätkö, mitä ajan takaa (älä välitä, en mä itekään ymmärrä :LOL: ) ?

Kurjaa, että teillä ei tässä kierrossa tärpännyt ja nyt vähän venyy, mutta ensi vuonna sitten tähdätään loppuvuoden vauvoihin, vai mitä?! Mä laskin, että jos menkat tulee ajallaan ja maaliskuussa tärppää, mulla olis laskettuaika aika tarkkaan jouluviioklla ensi vuonna (siksi laskin, kun mietin, mikä on se raja, minkä jälkeen voin inssiin mennä ilman, että loppu kesän matka vaarantuu, juniori kun siitä jo tietää ja sitä odottaa, niin hänelle sen onnistumisen haluan suodoa, etten siksi tahdo inssiin ennen maaliskuuta.)
 
Siis mun mielestä toi oli ihan selkee ajatus - kunnes aloin sitä kirjoittamaan :ashamed: :LOL: . Mä taidan olla aikamoinen haka tilastomatikkassa, eiks vaan? Eikä nerojakaan yleensä ymmärretä - olen siis jopa tilastomatikkanero! Hyvä, että selkeni kuitenkin.
 
:wave: Tallella olen, olen vain pitänyt pientä palstataukoa taas.

Mutta tänään olin siellä tyksissä ja asia etenee taas, eli tammikuussa otetaan kierron alussa hormoni, hepatiitti, HIV yms. verikokeita, sitten heti perään on aukiolotutkimus ja helmikuussa päästäis inssiin jos kaikki ok - sovittiin, että maaliskuussa sitten, kun en halua edelleenkään riskeerata sitä reissua.

Inssi tullaan tekemään hormoniavusteisena, kuulemma varmempi niin, vaikka ei mitään vikaa oliskaan, olisko se ollut Clomit, mistä lääkäri puhui, kierron 3-7pv otettavaksi.

Tänään ultrattiin ja kaikki näytti olevan ok ja sopi ikään ja kierron aikaan. Jotta nyt hyvällä mielellä joulun viettoon.

Vissiin meille on sitten helmi-maaliskuussa siittiöitä tarjolla, kun ei ollut ainakaan juttua, että se olis epävarmaa. Miehen pituus, paino ja silmien- ja hiustenväri otettiin ylös ja vertaavat sitten, mikä luovuttaja sopis parhaiten, vaikka me sanottiin, että meillä ei ole niin nöpönuukaa, että onko värit yms. just samat, kun miehellä.
 
Noniin, nyt kp1, joten tästä sitten alkaa "tutkimuskierto". Jännittää ja vähän pelottaakin noi tutkimukset. Verikokeet on mulle aina ollu kauhunpaikka, vaikka tiedän, ettei niissä ole pelättävää eikä satu, mutta pelkään silti. Aukiolotutkimuksesta ole kuuluut, että on ihan iisi homma ja että sattuuu ihan hirveesti, että sekin jännittää! Onneksi hyvä ystävä lupas tulla mukaan, jos mies ei pääse.
 
Tajusin tänään, että pitää varata aikaa munatorvienaukiolotutkimukseen ja mulle tarjottiin aikaa MAALISKUULLE, kuulemma tekevät niitä vain kerran viikossa ja se täytyy tehdä kierron alussa - kiukuttelin sitten, että ei voi olla mahista, että vaan kerran viikossa tehdään, siitähän jää vain yksi päivä/kk mahdolliseksi, kun eivät tekis enää kierron puolessa välissä. Sain sitten lopulta "tädin" ylipuhuttua antamaan mulle aika 17.2, se on juuri ennen kierron puoltaväliä. KUMMAA!!! Miten mahtaa onnistua inssiin meno? Oli joulukuussa polillä käydessä juttua, että "tammikuun kierrosta tssg ja sitten vaikka heti helmikuussa inssiin", mutta noinkohan se onnistuu - miten mahtaa inssiin meno pitkittyä? PRKL - mä taas ymmärrän niitä, jotka on yksityisellä hoidossa!!!
 

Yhteistyössä