Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

Burmalle onnea suloisesta pikkumiehestä :love:

Täällä viimeiset päivät töissä ennen lomalle/ äitiysvapaalle jäämistä. Onneksi, en jaksaisi päivääkään pidempää. Ihanaa, kun pystyy jatkossa määräämään itse tahdin ja lepäämään tarvittaessa pitkin päivää. Ja pääsee vihdoinkin keskittymään valmisteluihin, laittamaan vauvan huonetta jne. :rolleyes:

Fanni 31+2
 
Kiitoksia tsempeistä! On tässä joka päivä hieman vuodellut mutta nyt on aika vähäistä ja onneksi ei mitään kipuja. Helpottaa kun liikkeet tuntuu jo lähes päivittäin. Niitä aina odotan niin tiedän että vauva on hengissä!
Mulla on aika pieni maha, ei kukaan ulkopuolinen varmaan vielä sitä raskausmahaksi näe vaikka itse kyllä jo huomaan eron. Vaikka mulla oli nyt paino pudonnut 1,5kg, se tuntuu vaan mukavana kiinteytymisenä vyötärössä. Mullehan tuli n.7kg painoa tässä kahden vuoden aikana kun oli näitä hoitoja joten mielellään joskus siihen lähtöpainoon..
Ajattelin huomenna lähteä alemyyntejä kiertelee. Olin jo ostanut pieniä juttuja vauvalle, mutta vuoto kun alkoi, päätin etten osta..mutta nyt sit kuitenkin tekisi mieli.
Hyvä idea tosiaan olisi luovarisoluilla syntyneiden oma ketju! Olisi mukava jatkaa synnytyksen jälkeen ja tosiaan esim.tuosta luovari aiheesta sitten jatkaa kun varmaan tulee mieleen paljon uusia juttuja.
16+3
 
Lempiviola täällä sama meininki menossa, pyöriminen ;) potkut tuntuu milloin missäkin. Viimeksi neuvolassa terkka tunnusteli, että vauva oli alaspäin jotenkin hiukan vinossa ja paria päivää myöhemmin äitiyspolilla poikittain. Tällä viikolla taas on tuntunut potkuja juurikin kohdun suulle päin. Hmmm, katsotaan nyt sitten miten päin loppujen lopuksi...

Vähän harmittaa tosiaan tuo käyrien tuijottelu. Raskaus on mennyt tähän asti mallikkaasti, ei vuotoja, oma paino noussut vasta n. 2 kiloa, sokerirasitus ok. Vauva on vilkas. Ei kummempia mielitekoja, oikeastaan tuntuu, etta olo on "tasaisempi" kun normaalisti. Toki hoitojen aikana paino mulla on noussut, mutta se siis jo ennen raskautta. No, parin viikon päästä sit nähdään taas mikä on tilanne:sleep:

Iitu onneksi sulla on vuodot vähentynyt. Pelottavaa tuollainen, mutta ei kai kovin epätavallista olen ymmärtänyt! Nyt voi kyllä tosiaan tehdä hienoa löytöjä alesta. Saas nähdä miten taas itsekin innostun, kun loma alkaa :D

Fanni 31+3
 
Viimeksi muokattu:
Lempiviola sanoppa muuta, helpottunut olo kun säryt lakkasivat. :) täällä potkitaan milloin mistäkin kulmasta äitiä. :D joskus osuu virtsarakkoon, sitten tulee kiire vessaan. Joskus tuonne mahaan päin, siitä tulee närästys hetkeksi. Ihana seurailla pyörimistä, eihän nuo vielä ainakaan tee kipeää, mutta selkeästi jo napakoimpina tuntuu.

Iitu78 ostoksille vain! :) vuoto on varmasti huolestuttavaa, mutta vauvanvaatteiden ostelu on niin kivaa niin sehän vaikuttaa koko kehoon ja raskauteen positiivisesti.

Fanni_ oi varmasti ihanaa päästä mammalomalle!

Painosta mulla on jo kasassa 8 raskauskiloa, mutta ihan normaalia on kuulemma. Ennen raskautta normaalipainossa, ylärajoilla mutta kuitenkin. Olen tsempannut ruokavalion kanssa ja nyt neuvolassa painoa olikin tullut maltillisemmin. Kävelylenkkejä aion nyt harrastaa päivittäin, jos säät sallii. Uskon että synnytys, imetys ja vaunulenkit vievät kilot mennessään, kunhan syön ja liikun järkevästi raskauden ajan.

Aniraz_ 27+3
 
Iitu, hyvä kun alkaa vuoto vähenemään, ja tuo liikkeiden tunteminen helpottaa varmasti!

Itseä jännittää milloin alkaa tuntea liikkeitä, kun ei ole aiempaa kokemusta niin voi varmaan mennä kauankin.

Kyllä se terkka tais ikävä kyllä jo sen radi-diagnoosin kirjata. Mutta satunnaiset mittaukset nyt kotona olleet täysin ok. Ensi viikolla teen sitten säännöllistä mittausta ja toivon että silloinkin kaikki ok. Mullakin hoidot tuoneet vuosien myötä kiloja lisää, joten paljoa ei tarviisi tulla lisää... Nyt raskauden aluksi paino putosi pari kiloa, josta yksi on tullut takaisin. Pitää nyt noiden sokereidenkin takia lisätä liikuntaa, jäänyt vähiin alun kuvotuksen takia, mutta nyt pari viikkoa olo on ollut jo hyvä.

Fannille hyvää äitiyslomaa! Oletko sinä seuraava, joka saa vauvan?
 
Täällähän tuntuu olevan asiat hyvin kaikilla:), mullakin vuoto loppui ja toivon ettei enää palaa säikyttelemään. Alemyynneissä kävin, mutta vauvalle en nyt silti ostanut mitään, lähinnä siksi että neutraaleja värejä on lähinnä vain bodyissa ja yöpuvuissa, haluisi ostaa jotain muutakin, joten koitan nyt sinnitellä rakenneultraan...josko sukupuoli näkyisi! Tekeekö sen muuten kätilö vai lääkäri sen ultran??
16+5
 
Iitu78 hienoa että vuoto loppui! Mustakin oli tosi vaikeeta ostaa vaatteita ennen rakenneultraa, kun vaatteet ovat niin selkeästi pojalle tai tytölle, ihan pienilläkin. Ultran teki meillä molemmilla kerroilla julkisella kätilö.

Katselin netistä videoita näillä viikoilla syntyneistä keskosista. On ihmeellistä miten valmis mutta silti niin heiveröinen vauva on nyt.

Aniraz_ 27+5
 
Hei kaikille! En oikein tiedä miten aloittaisin joten kerron nyt vain että eilen kontrolliultrassa saimme aika huonoja uutisia... Vauvoille on kehittynyt harvinainen ttts tila jossa toinen vauva saa istukan kautta liikaa ravinteita ja happea kun taas toinen jää vaille ja kuihtuu. Lähdimme suoraan kätilöopistolta jatkotutkimuksiin Naistenklinikalle jossa tämä varmistui. Molemmat vauvat ovat toistaiseksi elossa ja voivat kai ihan hyvin. Liikkuvat jne, mutta tilannne on kuitenkin niin vakava että heti huomenna aamusta lennämme Saksaan Hampuriin saamaan hoitoa. Tilaa hoidetaan niin että toiselta vauvalta poistetaan ylimääräinen lapsivesi lapsivesipunktiolla ja sen lisäksi istukkaa operoidaan laserilla. Sieltä katkaistaan vauvat yhdistävät verisuonet jolloin molemmille alkaa virrata tasaisesti ravinteita. Tätä hoitoa ei Suomessa tehdä lainkaan koska se on niin harvinainen vaan kaikki Euroopan ttts potilaat käyvät tuolla Hampurin sairaalassa saamassa hoitoa. Onnistumisprosentti siihen että molemmat lapset säästyvät ja syntyvät terveinä on n. 70 prosentin luokkaa. Olemme mieheni kanssa kauhusta kankeina ja kädet kyynärpäitä myöden ristissä toivomme että saamme avun ja lapsemme saavat jatkaa kasvuaan kohdussani. Operaatio on maanantaina, silloin saa meille lähettää lämpimiä ajatuksia.<3 Kotiin tulemme keskiviikkona tai torstaina. Mikäli operatio onnistuu kohentuu vauvojen olot yleensä hyvin nopeasti, jo muutamassa päivässä.
Anteeksi omanapaisuus, en jotenkin osaa nyt kommentoida teidän muiden vaiheita muuten kuin toivottaa kaikille onnellista odotusta. Oma fiilis on aikamoisen huono ja tuntuu niin kohtuuttomalta että rankkojen hoitojen jälkeen joudumme käymään vielä tämänkin läpi. Yhtään en uskalla enää tulevaisuutta suunnitella, vaan ihan päivä kerrallaan mennään. Kunpa kaikki menisi hyvin.
-Weeru rv 22+3
 
Weeru paljon voimia sinne!! Onpa järkyttävä tilanne. Onneksi pääsette parhaimpaan mahdolliseen hoitoon pikaisesti. Toivon kovasti teidän puolesta että kaikki menee hyvin ja pääsette jatkamaan odotusta rauhallisin mielin.

Aniraz_ 27+6
 
Weerulle lämpimiä ajatuksia kaikesta sydämestäni. Onneksi oli ultra, niin saatte apua. Varmasti siellä Hampurissa on parhaat huippuosaajat ja saatte parhaan mahdollisen avun. Kaikkea hyvää ja tsemppiä tilanteeseenne!

Onnea kovasti Burmalle poikavauvasta! Miten on lähtenyt menemään? Oliko poika minkä painoinen?
Epäilen vähän, että meidän pojan kasvu oli hidastunut kohdussa. Ensin kun mentiin yläkäyrällä ja sitten alakäyrällä. Ehkäpä tämän takia vauva tuli vähän etuajassa maailmaan ja alle kolmekiloisena. Nyt on ollut kova homma ruokkia vauvaa, että paino kehittyy. Aluksi vauva oli kovin uninen, mutta nyt on paino kasvanut ja aktivisuus ja jaksaminen huomattavasti lisääntynyt vauvalla. Toisaalta ajoittain haastavaa, kun vauva ei malttaisi nukkua.

Välillä ei uskokaan, että tässäkö se kauan odotettu pienokainen on ja unelma lapsesta käynyt toteen. Vauva on ihana. Ääni kyllä on vahvistunut alun vienosta itkusta ja nyt välillä tulee kovakin itku, mutta tyyntyy tosi nopeasti. Yösyötöt väsyttävät, mutta kyllä sen jaksaa, kun motivaatiota tietysti on. Vauvan eleitä osaan jo paremmin tulkita, mutta vielä toki tutustutaan puolin ja toisin.

Onneksi Iitu78:n hematooman vuotelu on loppunut. Minulla aluksi epäiltiinn kanssa hematoomaa, kun oli vuotelua, tosin pientä.

Nyt sektiossa tuli ilmi, että minulla on endometrioosia. Ikinä ei kukaan lääkäri ollut siitä maininnut. Eikö sitten ole näkynyt. Sanottiin, että voi olla syynä lapsettomuuteen. Yksi kätilö epäili, että voi myös olla, että luovutettujen munasolujen hoidoissa päädytään tavallista useammin sektioon, mutta tämä oli hänen mututietoaan eikä perustunut kyllä tutkimukseen.

Aika vaikeaa oli liikkuminen minulla sektion jälkeen. 5 kg jäi sairaalaan, mutta vatsan alue oli kovin kipeä ja varsinkin sängystä nousu ja varsinkin aamuisin vaikeaa. Tikinpoiston jälkeen helpotti huomattavasti. Lääkekuurit myös loppuivat samoihin aikoihin. Turvotus laski. Kädet kyllä puutuvat jostain syystä vielä öisin, vatsa ei tunnu vielä omalta ja en vielä pitkästi kävellyt. Vauvaa painavampaa ei saa nostaa. Vauvan nostelun ym. johdosta ranteessa lievä rasitusvamma. En ole liikunnasta oikein varma, että milloin voi enemmän aloittaa ja miten. Ehkäpä sitten jälkitarkastuksen jälkeen.

Noista vaatteista on minullakin kokemus, että esim. Tutan vaatteet olivat isoa kokoa. Olen ostanut vaatteita HM:stä, Lindexiltä, Anttilan postimyynnistä ja Zalandolta. Zalandolta Jacky Baby -vaatteet Saksasta tuntuvat hyvälaatuisilta ja pehmeiltä vauvalle. Myös nuo Tutan vaatteet pehmoisia. Kannattaa myös ostaa vauvanhoitotarvikkeita, lakanoita, vaippoja yms. etukäteen sekä vaunut ja turvakaukalo. Ehkä imetystarvikkeita myös ja tietty hoitopöytä tai –alusta. Vaipparoskis on ollut kätevä. Onneksi on nettikauppoja, kun viime metreillä ei kaupoissa jaksanut juosta. Melkeen kaikki ostetut ja äitiyspakkauksen vaatteet ovat vauvallemme isoja, mutta mieluummin tietty isoja kuin pieniä.

Vauva tuntuu ihan omalta. Tietysti luovutusasia on myös mielessä välillä, varsinkin kun joku sukulainen sanoo, että tuo ja tuo piirre on ihan meidän suvusta. Ja miten vaikuttaako perhesuhteisiin, että vauva on biologista sukua isälleen, mutta ei äidilleen ja miten vauva sijoittuu suvun jatkumoon.

Tsemppiä kaikille!
 
Weeru, kaikkea hyvää hoitomatkaanne! Kylläpä teitä nyt koetellaan, ihan kuin tässä lapsettomuudessa ei olisi tarpeeksi. Kuulostaa onneksi siltä, että tuolla Hampurissa on pakko olla paras hoito tilanteeseen, kun kerran siellä kaikki Euroopan tapaukset hoidetaan. Toivon, että kaikki sujuu parhain päin ja voimia teille!

Carolun, ihanaa kuulla vauva-arjesta. Kiitos hankintavinkeistä, helposti keskittyy vain vaatteisiin (joista ei edes tiedä mitä olisi oikeasti tarpeen :) ).

Tuota minäkin olen miettinyt, että miltä tuntuu jos ihmiset kommentoi vaikka vauvan "perittyjä" piirteitä. Tällä hetkellä kun tuntuu siltä, että edetään kertomisessa lapsen tahtiin, eli ensin lapselle ja sitä mukaa muille. Mutta saa nyt nähdä miten käy todellisuudessa. Sukuun kuulumisesta olen miettinyt, että jos meillä olisi adoptiolapsi, niin varmaan hän kuitenkin kuuluisi ihan samalla tavalla sukuun kuin muutkin. Miksei siis tämäkin.
 
Hui, kyllä tuli ihan tippa linssiin kun luin Weerun tilanteesta! Aivan hirveää että hoitojen jälkeen joutuu vielä pelkäämään! Hyvään hoitoon onneksi pääsette ja kädet ristissä täällä ollaan mukana ja toivotaan että molemmat tytöt voivat hyvin. Onneksi olette hyvillä viikoilla, siinä mielessä että on toivoa jo hoitaa pikkuisia. Paljon onnea matkaan!
Kiitos hankinta vinkeistä. Sadepäivän kunniaksi kaivoin kaikki kaapin perukat ja kyllä niin ihana fiilis..löysin esikoisen makuupussin, joka ihan uudenveroisessa kunnossa, jostain syystä olen sen säästänyt:), vuoden 2000 pakkauksesta siis. Sitten mulla oli iso kassillinen pikkuruisia vaatteita, jotka ystäväni antoi kun aloitimme hoidot..mietin silloin otanko niitä vastaan, kiva että otin! Niistä suurin osa on iki-ihania tyttöjen vaatteita, mutta joitain pojillekin sopivaa. Täytyy sitten antaa eteenpäin sopimattomat kun selviää sukupuoli. Ihana oli niitä hiplailla ja viikkailla.
Pesettekö kaikki uudetkin vaatteet ennen käyttöä?
Tulisi jo syksy niin saatais aloittaa huone remppa ja pääsisin sisustaa teinin kanssa sen uuden huoneen ja sit meidän makkarin ja kaikki vauvan jutut.
Täällä vuoto pysynyt poissa, kauhea vaan miten Weerun jutun takia taas heräsi siihen kuinka kaikkea voi edelleen tapahtua.
17+0
 
  • Tykkää
Reactions: NassuRessu
Iitu78 mulla oli myös aika suuri ja vuotava hematooma alkuraskaudessa. Mutta kaikki meni hyvin ja kuihtui pois pikkuhiljaa. Mutta säikähdin tietenkin kovasti. Kävin tayssissa synnytyspäivystyksessä ultrassa vuotamisen vuoksi ja sanoi lääkäri silloin että pitää melkein olla istukan alla että irrottaa vuotaessaan sen.

Carolyn poitsu oli 3335g ja 52,5cm kooltaan (arvio oli 3800g,mitä en kyllä uskonutkaan;))
Sain siis synnyttää alateitse vaikka oli sektion uhka synnytyksen aikana kun happiarvot poitsulla laski liian alas. Imukupilla otettiin melko rivakasti ja repesin mutta onneksi ei 13h puserruksen jälkeen tarvinnut vielä leikatakin. :)

Meillä on lähtenyt rullaan ihan mukavasti, paitsi yöimetykset... Ei tuu tarpeeksi maitoa ja poitsu nukahtelee tissille koko ajan. Kestovaipat odottelee vielä hetken kun on niin hoikka poika niihin että tulee läpi tavarat niistä.

En olisi uskonut että imettäminen on näin rankkaa alussa. Hartiat ihan jumissa ja jatkuva päänsärky niskoista ja nukkumattomuudesta on palannut kuviohin. Mutta vielä en luovuta ;)

Vaatteista sen verran että meillä kaikki kamalan suuria pojalle vaikka olisi 50cm. Istuvin meillä on kyllä h&m vaatteet. Tutta ihan kauheen suuria.
 
Weerulle voimia!

Luovutusasiaa on tullut täälläkik pohdittua. Mulle tämä asia on kääntynyt niin päin että luomuraskaus tuntuu minusta ihan kummalliselta! ;) tämä on meidän tapa ja tie, enkä muista tiedä, joten vaikka vauvaa sanottaisiin minun näköiseksi, niin kiittäisin vaan. Luin että myös oma perimä pääsee vaikuttamaan mitkä piirteet lapselle tulevat. Ja enemmän omalta ei vauva voisi tuolla kohdun suojassa tuntua. Saapa nähdä muuttuuko tunteet syntymän jälkeen, en ainakaan nyt usko että niin kävisi. Meidän piti kertoa ihan kaikille lähipiirissä, mutta käytännössä vain ne jotka tiesivät meidän lapsettomuudesta tietävät. Kerrotaan toki muillekin, mutta ajankohtaa en ole vielä päättänyt. Ei ole ihan helppoa aloittaa koko tarinaa alusta, varsinkin jos yhtään arveluttaa vastapuolen reaktio.

Aniraz_ 28+0
 
Luovutustaustasta kertomisesta, mulla on käynyt vähän niin, etten enää muista ketkä tietävät siitä ja ketkä ei. Osalle kerroin jo hoitojen aikana, kun halusin purkaa tuntoja ja tietenkin asia tuntui ihan luonnolliselta. Nyt raskaudesta tietää jo niin moni, että tuntuisi ihan turhalta ja typerältä alkaa kaikille selittää, eihän se mitenkään esim.puolitutuille kuulu. Olen ajatellut ottaa vaan kommentit vastaan jos joku sanoo minun näköiseksi...voihan se olla sille toisellekin tosi kiusallinen tilanne, jos siihen vastaa että ähää, väärässä oot, ei voi olla mun nenä! Mutta siis lähimmille ihmisille toki kerrotaan ja lapsellekin ajallaan.
Kirpparilta ostin taas ihanat pari valkoista bodya ja pikkuruisen 56cm valkoisen neuletakin. Oon todennut että kun housuja ja potkareita on niin montaa väriä ja kuviollisia ja kirjavia, että noita alle sopivia valkoisia bodyja saa kyllä olla useampia ja joka koossa, joten olen niitä nyt kirpparilta ostanut. Muuten koitan hieman hillitä, että saa ostaa sitten kun tietää sukupuolen. Kun nyt menisi kaikki hyvin..
17+1
 
Hei kaikki! Laserointi oli maanantaina ja hyvin meni. Molemmat tytöt elossa ja B vauvan vointi kohentunut. Huomenna lennämme takaisin kotiin ja jatkossa sitten todella tiuhaan seuraavat raskautta Naistenklinikalla. Kyllä ollut henkisesti raskas reissu ja jokaisen ultran alussa pelko että löytyykö molempien syke. Hoito on ollut aivan ensiluokkaista jja esim eilen yöllä en tuntenut B:n liikkeitä niin tulivat huoneeseen yöllä ja ultrasivat. Helpotus oli suuri kun lääkäri totesi molempien olevan kunnossa, mutta nukkuvan. Tänään päivällä B:llä oli jo vesi lisääntynyt ja rakkokin näkyvissä. Uskomatonta millaisen pyörityksen sitä on taas läpi käynyt. Nyt vaan toivotaan viikkoja lisää että molemmat vahvistuivat ja syntyisivät sitten terveinä ja hyvän kokoisina.

Ihana oli lukea Burma ja Carolyn teidän vauva arjesta!! Aivan mahtavaa että teillä molemmilla lähtenyt arki rullaamaan kivasti vauvojen kanssa.
Ja muidenkin kuulumiset taisivat olla hyviä. Nyt vaan toivotaan että me kaikki pääsemme maaliin ja saamme vauvat turvallisesti syliin.
-Weeru rv 23 ja sitkeät sissit masussa
 
  • Tykkää
Reactions: aniraz_ ja fanni_
Weeru ihania uutisia!! On kyllä hienoa mihin lääketiede pystyy. Ja mahtavaa että teistä pidetään hyvää huolta loppuraskauden ajan.

Täällä on käynyt mahanahka muljumaan. Eilen näin kun mahaan nousi pieni kumpare joka liikkui. :D

Aniraz_ 28+2
 
Voi huh Weeru, on täällä jännitetty! Onneksi kaikki hyvin nyt ja pääsette tiukkaan seurantaan. Kerro lisää kun ehdit miten siellä meni, puhuitteko englanniksi/saksaksi siellä, miten jatkossa jos toisen vauvan vointi taas huononisi? Kunpa nyt pääsisitte vielä viikkoja eteenpäin ns.turvallisille viikoille.
Aniraz, kiva juttu kun näkee liikkeet jo ulospäin ja maha tutisee ja tärisee.
Odottelua...toisaalta aika on mennyt hirmu nopeasti tähän asti niiden ekojen jännäviikkojen jälkeen. Nyt taas ajattelee, että koko syksy on vielä edessä ennen joulukuuta! No, sellainen kaatosade on ulkona nytkin että syksyltähän tämä jo tuntuu..
17+4
 
Weeru, todella hienoa että hoito onnistui! Ja nyt olette onneksi tarkassa seurannassa. Huolta varmaan vielä riittää, mutta toivottavasti saat myös nauttia raskaudesta! Ja pienet tytöt, ihanaa! Toivotaan että loppu menee hyvin ja he pääsevät kasvamaan vielä pitkään. Saitteko jonkin painoarvion, minkä kokoisia olivat nyt?

Täällä olot hyvät. Parina aamuna kun olen alavatsaa tutkaillut, olen tuntenut kovan möykyn jommalla kummalla sivulla (toinen oli tosi pieni, toinen isompi). Onko kokemusta/tietoa mitä nuo on? Voivatko olla jotain supistuksia, tai voiko sikiön joitain osia jo tuntea tuosta vatsan läpi? Ovat siis sitten kadonneet. Raskausviikot ovat 15+jotain.
 
Hei kaikki!

Lueskelin kuulumisia pitkältä ajalta, kun viimeisestä kirjautumisesta aika on hujahtanut niin nopeasti. Meillä kaikki on mennyt hyvin tähän asti. Olen pärjännyt töissä ja jaksanut hoitaa kotona sulkaisat, villlaiset ja karvaiset asukit. Lisäksi tehty aitoja, täytetty heinävarastoja, siirretty pensasaitaa, tehty mansikkamaata ja kaikkea kesähuoltoa maaseudun tyyliin. Maha on kasvanut ja tuntuu painavalta, enää ei jaksa riehua samaan tapaan. Painoa tullut varmaan 8-9kg, apua sen kanssa! Koskaan en ole näin paljoa painanut, toivottavasti lähtee sitten viimeistään vauvojen tultua.

Tänään haettiin äitiyspakkaukset ja ihmeteltiin sen sisältöä. Ruoka nousee happamana kurkkuun iltaisin, yöllä kuulemma hengitän raskaammin ja selällään saatan kuulemma kuorsata, kiva. Olen kuin kilpikonna, selältään ylös ponnistaminen on käymässä tosi vaikeeksi. Liitoskipuja ei vielä erityisemmin mutta väsyy kyllä normaalia herkemmin. Sitten on jotenkin sellainen asioiden järkkäily menossa, että kaikki olisi kunnossa, kun vauvat tulee. Ja meinaa tulla itku ja nauru välillä samassa lauseessa, kun on iloinen mutta jostain surullinen yhtä aikaa. Kummallista. Meillä rakenne uä oli ok ja yksi uä sen jälkeen myös ok. A vauva on poika, rt:ssä. B vauva on tyttö ja oli viimeksi perätilassa. A painoi 750g ja B oli 690g. Aikamoista möyryämistä tuolla masussa vauvat harrastavat.

Jännittää kuinka pitkään töissä pärjään, tavoitteena olis olla mieluiten äitiysloman normaaliin alkuun asti mutta en tiedä, vielä 2kk siihen.

Voihan Weeru kun pelästyin lueskellessani sinun kuulumisia, onneksi asia kuulostaa järjestyneen parhain päin! Meillä ei oo tota riskiä näiden epäidenttisten kanssa... Onnea myös kaikille uusille täällä sekä vauvansa jo saaneille! Ihanaa nähdä kaikkien kuulumisia ja kuinka yksilöllisesti tämä seikkailu kullakin etenee!

T: Armiina ja pikkaraiset 25+5
 
Armiina kiva kun kävit kertomassa kuulumisia ja hienostihan sulla on tosiaan mennyt jo noin hyville viikoille! Kiva kun kerroit myös tänne sukupuolet!
Hiljaiseloa täälläkin, alkaa masu kasvaa nätisti ja liikkeet tuntuu aina välillä.
18+0
 

Yhteistyössä