Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

Paulanna juu 200mg on luget.

Puolassa ollaan oltu siirrossa ja ne tykkää noita lugeja käyttää ihan huolella.
Tiedä sitten onko siitä mitään erityistä apua. Tuntuu että vaan väkisin halutaan saada verikoe tulos niin että S-Prog arvo on tarpeeksi suuri.
No olenkin miettinyt josko uskaltaisi vähentää kapselin viikossa, sillain pikkuhiljaa vähän niinkuin puoliksi Puolan ja puoliksi Suomen lääkärin mukaan.


Vuodot on pysynyt poissa ja lääkäri sanoikin ettei näy edes mitään syytä miksi enään vuotaisikaan. Toivottavasti näin jatkuukin.
Ja toisaalta fragmin lisää verenvuotoja.

Toivottavasti muut seuraa pian perästä!
 
Viimeksi muokattu:
Juu Luge annostus voi olla hyvinkin vaihteleva. Mulla oli aina ennen 200 mg 2x2 ja nyt tässä viimesessä vain 200 mg 1x2 ( kävin suomessa eri lääkärillä, vaikkakin samalla klinikalla ja sanoi, että tutkimustietoa tullut lisää ja annostusta ollaan pienentämässä), päädyttiin sitten vähentämään ja mun kohdalla toimi tai eihän sitä mitkä kaikki tekijät nyt natsasi.
Mulla,ei ole kyllä koskaan otettu tuota S- Prog pitoisuutta...
Pääasia, että raskaus jatkuu ja saisi terveen vauvan/ vauvat :) Sitähän me kaikki toivomme.

Muakin jo jännittää johkusen puolesta, kohta sulla on pojat sylissä :) Kaikkea hyvää torstaille !

Paulanna ja pavut, huomenna 20+0 jee !!!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Burma, on kyllä hurja määrä. Luulin, että mulla oli paljon, kun oli 800 mg/päivä. Ei tosiaan luulisi, että vähittäisestä vähentämisestä ns. normaalille tasolle olisi mitään haittaa. Itsekin olen tässä vähennellyt nopeammin kuin mitä ulkomaisella klinikalla neuvottiin, mutta vähän hitaammin kuin Suomessa oma lääkäri ohjeistaa. Siis meidän lääkäri on sitä mieltä, että kun 9 viikkoa tulee täyteen, ei lääkkeillä ole mitään virkaa ja ne voi lopettaa seinään nykytutkimusten valossa. Samalla klinikalla toinen lääkäri neuvoi vähentämään vähitellen viikolle rv 8 alkaen ja lopettaa rv 12. Ja taas ulkomailla neuvottiin käyttämään tuota 800mg sinne rv 12 asti. En ole halunnut niin paljon käyttää, joten olen vähentänyt ihan reippaasti ja rv 10 mennyt enää 2 x 100 mg päivässä ja nyt, kun 11 viikkoa tuli täyteen, niin taidan jättää jo pois kokonaan.

johkunen, kiva kuulla, että ajatukset ehkä rauhoittuvat vähitellen ja toisaalta, etten ole ainoa, joka osaa pyöritellä asioita päässään välillä liiaksikin :) Ja kiva juttu, että synnytystapa nyt sitten selvisi. Ajattelen siis, että ehkä ihan hyvä, että ulkoiset tekijät ns. määräävät sen tavan, niin ei tarvitse sitten ainakaan jossitella itsekseen, että olisiko pitänyt valita toisin tms. Nyt et voinut valita alatiesynnytystä, joten sektio on sitten se paras keino ja sillä mennään. Toivon teidän perheelle ihmeellistä ja tunteidentäyteistä poikien syntymäpäivää huomenna. Nauti :)
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen ja Burma
Johkuselle hurasti tsemppiä huomiseen !!!! Mahtavaa :heart: Ihanaa, sitten on mukulat turvallisesti sylissä !! Tulehan sitten kertomaan, kuinka kaikki sujui ja miten ihana tupla-arki on pyörähtänyt käyntiin :)

(.) odottelee edelleen ....

Rudy ja Poikanen rv 39+3
 
Kunnallisessakin rakenneultrassa ja äitiyspolilla käyty, kaikki ok. Poitsu vähän suurempi kuin tyttö, mutta vastaavat hyvin viikkoja. Kohdun ylöreuna on noussut jo kovin ylös ja sekös närästystä lisää entisestään :(
Yhtenä päivänä oli supistuksia, kun touhuilin enemmän, oli pakko levätä ja tiedän kyllä, että meidän perheen joulusiivoukset tekee joku muu kuin minä.
Polikontrolli kuukauden päästä ja neuvola kahden viikon kuluttua, silloin saisi paperit kelaan toimitettavaksi ja haettua äitiyspakkausta, yhden vain otamme ja kaksi rahana. Tytölle olen hankkinut niin paljon muutakin vaatetta ja villahaalarin ostin vain tuosta pakkauksesta hänellekin kirpparilta ( käyttämättömän ).

Johkusen kuulumisia jännityksellä odottelen, samoin muidenkin :heart:
Kiva aina lukea teidän kaikkien juttuja.

Paulanna ja pavut 20+2
 
Voi miten jännää, johkulin kuulumisia odotan!

Hailaiva: hieno juttu että oli omat pussit, yksi jännitettävä vähemmän.

Rudy ja tauku: teilläkin kohta h-hetki lähenee, tsemppiä!

Burmalle vielä onnittelut tätäkin kautta, onneksi ette vielä luovuttaneet.

Paulannalle onnea hyvistä ultrakuulumisista taas :). Ootpas jo pitkällä!

Omassa voinnissa ei erityistä. Tukkosuus vähän helpottanut ja varsin oireetonta aikaa. Yöllisiä vessakäyntejä jos ei olisi niin tuskin edes tietäisin olevani raskaana.

Mukavaa viikonloppua

P 15+4
 
Huhuu, mitä kuuluu ?
Johkusen kuulumisia malttamattomana odottelen...entäs muut loppumetreillä olevat ?
Synnytys juttuja alkaa itsekin vähitellen lueskelemaan, vaikka se kaukaiselta vielä tuntuukin. Tosin nyt aika menee nopeaan, kun silloin alussa tuntui ettei aika liiku mihinkään.
Hankinnat alkaa olla suurimmilta osin toteutettu, kiitos netin ja verkkokauppojen ja nettikirppareiden.

Paulanna ja pavut 20+6, huomenna alkaa jo 22.raskausviikko, jee !!!
 
Heippa!

Lueskelin kaikkien kuulumiset mutta nyt en kerkeä kommentoimaan :D taustalla silti ja tukena toivon kaikkien pääsevän hyvin maaliin saakka!!!

On: meille tosiaan syntyi torstaina sektiolla 2 tosi suloista pientä suurta poikaa :heart::heart:
A-poika "Aarre" tuli ulos ensimmäisenä 10.05, pituutta 49cm ja painoa 2566g, suht pitkä mutta kapea tuuhea tummatukkainen poika.
B-poika "Armas" syntyi 10.05, pituutta myös 49cm ja painoa 2828g, vaalea ja hieman isompi poika.
Eivät siis ole saman näköisiä mutta meidän silmiin molemmat tooosi kauniita vauvoja :D
Ja sillä että ovat luovutetuista munasoluista ei ole mitään merkitystä, kyllä vauva sydämen sulattaa, niin miehen kuin naisen!
Eilen päästiin kotiin ja nyt totutellaan hieman erilaiseen arkeen.

Ihan suuresti tsemppiä teille kaikille vaiheisiinne! Varsinkin Rudy ja Tauku, kohta saatte omat nyytit syliin! Koitan välillä päästä lukemaan kuulumisia kunhan tässä opitaan miten päivät kulkee. Nyt täytyy myöntää että hieman on oma aika vähissä ja vähillä unilla mennään, mutta tätä onnea en vaihtaisi mihinkään :heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: aniraz_
johkunen Mahtavat onnittelut sinne kivan kokoisista pojista ja pitkällehän sinä loppuen lopuksi pääsit raskauden kanssa. Ihanaa vauva-arkea teille ja tule kuitenkin kertomaan miten kotiutuminen meni.

rudy Me sitten seuraavaksi tai sinä saat kyllä kunnian olla ennen minua :) Viikotkin sinulla jo täynnä...jännää...

Alkaa ihan pikkuhiljaa tympii tämä olotila. Siis ei vielä pahasti, mutta huomenna käynti polilla ja sitten nähdään että miten ja missä mennään. Ensi viikko olisi ihan hyvä viikko synnyttää ei vielä tämä viikko :) Voisin vaikka maanantaina synnyttää...sellainen tilaus nyt sitten vetämään. Ihan siksi ei tällä viikolla että en halua lapselle liian lähelle toista lasta niin syntymäpäivää. Olisi kiva jos tulisi hieman väliä synttäreihin.

paulanna On jo hyvillä viikoilla. Upeaa ei tarvitse enään joka tuntemusta kytätä.

Mites muut voivat? Itsellä ei sinänsä voinnissa kovasti ole valittamista joten sen puoleen ei mitään. Koiran ukoilutus ei nyt enää ole herkkua, koska koira vetää jonkin verran ja voin kävellä vain omaan tahtiini niin koira saa kyllä kuulla kunniansa aina kun vetäsee, koska se tuntuu nivusissa ikävältä. Nukkumisen suhteen asennot on hieman hakusessa, koska hyvä on vain vasemmalla kyljellä, mutta on todella puuduttavaa nukkua koko yö ihan samassa asennossa. Muutama kipeä supistus on tullut, mutta tyyliin viisi viikossa, joten ei paljon taida asiaa viedä eteenpäin.

Te jotka olette vielä alussa niin voi, että aika menee nopeasti viikon 20 jälkeen se alkaa kulkea vauhdikkaasti, mutta viikon 30 jälkeen aika lentää...ja hups olette synnyttämässä, vaikka olen kotona ollut jo monta viikkoa niin joka viikko hämmästyn että jaa miten se viikko taas menikään. Pelottaa jo nyt että kun vauva syntyy niin jos aika näin menee niin meillähän on pian "vauvan" rippijuhlat :)

Tauku 38+2
 
Onnea johkunen pienistä pojista :heart: ja ihanaa vauva-arkea teille !
Haikeeta, kun väki palstalta vähenee, mutta näinhän tämän on tarkoitus mennä...
Rudy, Tauku, Sussuanna, minäkö (?), persika, hailaiva, burma, toivottavasti en ketään unohtanut :) Ja kyllä täällä tilaan on uusille odottajille, pidetään peukkuja, että löytävät tiensä tänne :)

Paulanna ja pavut 21+0 ja tosissaan esille poksahtanut maha
 
Onnea johkuli pojista :) !Nauttikaa pikkusista.

Mitä kuuluu burma ja hailaiva? Toivottavasti vain hyvää.

Tosiaan väki vähenee, toivotaan että pian moni pääsis tänne toisesta ketjusta.

Omassa voinnissa ei ihmeitä. Hitaasti eteenpäin.. ei ole montaa viikkoa rakenneultraan.

P 16+2
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Johkuselle pojista:heart::heart:

Ruudulle ja Taukulle Onnea tulevaan!

Persika hyvin kai mulla menee, ehkä liiankin hyvin. Olo tuntuu liian hyvältä. Ei meinaa vieläkään uskoa että siellä olis joku elossa. Nään kamalia painajaisia öisin etten olekaan raskaana enään.
No varasin ultran yksityiseltä maanantaille, turhaa rahan menoa mutta pieni hinta mielenrauhasta.;)
 
Oman mielenrauhan saamiseksi ultrassa käyty täälläkin :) Viikoilla 6, 9, 12, 15, 16, 18 ja 20 ultrassa käyty ( osa yksityisesti, osa polikäyntejä ).
Vähän helpotti, kun dopplerilla sydänäänet kuului kotona, nyt siitä olen luopunut, kun liikkeet tuntuu :) Ymmärrän hyvin huolen ja tuskan...sitä on edelleen, kun laskee vain, että päästäis turvallisille viikoille, jotta vauvoilla olisi paremmat mahdollisuudet selvitä, jos ennenaikaisesti syntyvät, sinne on vielä matkaa..
Päivä kerrallaan :)

Paulanna ja pavut 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: Burma
Paljon onnea Johkuselle perheineen!!! Taukulle ja Rudylle kestävyyttä maratonin viimeisille metreille :) Maaliviiva häämöttää jo.

Käytiin nt-ultrassa ja kaikki hyvin. Kovin eläväisiä olivat kätilön mukaan ja kovasti heiluivat. Tuli hyvä mieli ja hiukan taas helpotti huolta. Onko teille muille kaksosodottajille määrätty vakiona asetyylisalisyylihappoa (aspiriinia) verenpainetta pitämään alhaalla? Tämä on kuulemma ihan käytäntö täällä kaikissa kaksosraskauksissa estämään raskausmyrkytystä ym. 50mg annostuksella nyt sitten mennään kuulemma jopa viikolle 37.
 
Onnea hailaiva hyvistä ultrakuulumisista :)
Mulla menee asperiini 100 mg ja synnytykseen asti ( uusi käytäntö kuulemma ). Se on verenkiertoa parantamaan, ei vaikuta kyllä verenpaineeseen mitenkään. Se on ollut mulla jo ennen siirtoa ajatuksella, että parantaa kiinnittymismahdollisuuksia. Mulla on erikseen verenpainelääke, paineet toistaiseksi pysynyt ok tai jopa liian matalalla, mutta loppuakohtihan ne yleensä nouseekin.

Saitko sukupuoliarvailua, varmaa tietoa ? Ei tarvii kertoa kumpia on, mutta uteliaana kysyn kuitenkin :)
Facebookissa on tuplien lastentarvikekirppis, minne pääsee jäseniksi monikkoperheet tai monikko-odottajat. Olen tehnyt paljon löytöjä sieltä...tiedoksi, jos kiinnostaa :)

Hyvää viikonloppua kaikille :heart:
 
Täällä ollaan myöskin, harvakseltaan olen käynyt lueskelemassa ja tooosi laiskasti kirjoittelen. Tulee kait töissä yliannostus koneella olosta :)
Onnea Johkuneni, ihanaa <3 Ja lähetän täältä etävoimaa sulle, valvominen on rankkaa! Ja mahtavaa kun on noita plussia tullut meille. Me raskautuneen ollaan kyllä uskomattoman onnekkaita olleet, tämä tunne tulee vahvana kun käy tuolla lapsettomuus ketjussa lueskelemassa. Toivottavasti sieltä mahd. moni siirtyy tälle puolelle :)
Omaa napaa sen verran että viikkoja mulla nyt 25+ ja habitus on kuin norsulla jo! Painoa tullut kauheesti ja tottakai nyt sitten todettiin raskausdiabetes ;( Olin ihan normaalipainoinen ennen raskautta ja liikunnallinen, mutta ikä ja raskaudenaikainen painonnousu+ huonot geenit.. Nyt sitten alkoi vyön kiristely ja ramppaaminen äitipolilla. Verensokeria seuraan ennen joka ateriaa ja tunti jälkeen. Kyllä on ottanut päähän! Luultavasti jo ensi viikolla tulee eka äippäpoliaika, tulokseni sain tiistaina tällä viikolla.No pitäis yrittää ajatella niin, että hyvä kun jäin kiinni nyt niin saan sitten vielä asialle jotain tehtyä ennen kuin vaavi syntyy. Muita vaivoja on aika vähän, anemia alkaa korjaantua, hb oli jo piirun yli 120, mutta ummetus on melkoinen :p
Aika tosiaan rientää ja toisaalta matelee välillä, odottelen kyllä jo tammikuuta että pääsisin äitiyslomalle! Toki jos kasvan edelleen näin hurjaa vauhtia, en varmaan pysty enää töitä tekemään tammikuussakaan..
 
Viimeksi muokattu:
paulanna, en saanut sukupuoliarvailuja. Harmittaa, kun en tajunnut, että tässä vaiheessa voisi jo jotain arvailuja tehdä, koska olisin kyllä pyytänyt, jos olisin tiennyt :) Minua kiinnostaisi nuo kaikki facebook-ryhmät, mutta näkyykö se sitten kavereille, jos liittyy sellaisiin? En kuitenkaan halua kaikille fb-kavereille raskaudesta kertoa.
 
Ei näy kavereille, jos olet suljetun facebook-ryhmän jäsen. Itse olen vain tuon kirpparin, muihin esim. keskusteluryhmiin en halua osallistua, enkä myöskään halua, että kaikki facebook kaverini raskaudesta tietäisivät siksi en ole siitä mitään facessa kertonut.

Sukupuolet sattaa näkyä tuolloin viikolla 12, jos otollinen kuvakulma. Meillä vanhempi kätilö sanoi heti toisesta, että selvä poika :) Oli kyllä ensin meiltä kysynyt, että halutaanko tietää...
Sulle varmaan kyllä kertovat, jos vain haluat tietää, heti kun selviää, kun identtiset. Ja mulle kätilö sanoi, että kaksosista usein tärkeää tietää sukupuolet ( miksi ? ). No varmastihan mulle sukupuolet sanoi yksityislääkäri viikolla 18+ , kun yksityisellä ultrassa käytiin ja vahvistuksen teki rakennneultran kätilö myös. Eli ihme on, jos eivät pitäisi paikkaansa. Yksityislääkäri lupasi ostaa kaikki hankkimani vaal.punaiset vaattet ellei tyttö olisi toinen ja toinen poika :)

Mulle tullut uusi vaiva : käsien puutuminen yöllä. Olen siitä nyt monenmonta yötä kärsinyt, mutta vähän helpottanut, kun rannetuen hankin, pitäisi vissiin hankkia toiseenkin käteen.
Olo ollut niin hyvä ja jaksavainen, että nyt ollaan senkin suhteen tultu vissiin kohonkin käännekohtaan, kun jokatoinen päivä täytyy levätä todella paljon. Ja lumitöihin en uskalla edes mennä, vaikka on mun lempparipuuhaa. Ruoka ei oikein maistu, väkisin yritän syödä yhden kunnon aterian päivässä ja sitten hedelmiä ja viiliä. Ei silti hätää, paino kyllä nousee :LOL: Olisi kiva tietää, paljonko sussuannan paino on noussut ? Omani nyt +7.5 kg ( huh ! )
Sokerirasitukseen minäkin joudun uudelleen viikoilla 24-28, en ole vielä varannut aikaa. Toivon kyllä, että selviäisin ilman dm:ää, mutta rasitettahan on ihan liiaksi ( ikä, painonnousu, kaksosraskaus ) Toivon silti ihmettä :)

T. Paulanna ja pavut 21+3
 
Viimeksi muokattu:
Kävin vaakalla pari viikkoa sitten ja silloin vkoja 23+ ja painonnousua komeat 10kg :( Aiemmissa raskauksissa painoa kertynyt kaikkineen keskimäärin tuo 10kg. Ja olo on kyllä raskas. Ja luulisin että mun etova olo ja välillä tuleva heikotus johtuvat juurikin sokereiden heittelelystä. Nyt kun olen mittaillut niin olen huomannut että lähellä 9 sokeria tulee oksettava olo ja taas jos menee alle 4 tulee matalan oireita jo. Nyt yritän opiskella mitkä ruuat mulla nostais vain vähän sokeria ja pitäis sitten opetella syömäänkin tiuhaan ja ennenkaikkea pieniä annoksia. Tykkään lappaa mahan täyden kerralla ja se näyttää ainakin nostavan sokrua. Tänään olis äidin synttärikaffeet, mitähän mä raukka siellä teen kun en saa ahtaa herkkuja :D
 
Sussuanna päätin kirjautua kirjoittamaan sinulle. Minullahan todettiin radi viikolla 27. Tuntui silloin, että taivas tippui niskaan. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut radia. Olin ihan epätoivoinen että mitä voin enää syödä. Miten juhlat? Miten herkut? Oletko käynyt diabeteshoitajalla? Minulle se käynti oli valaiseva. Siellä käytiin lävitse mitä tykkään syödä ja voinko syödä niitä enää. Minä olen aina juonut paljon maitoa ja siitähän oli mm. tehtävä loppu. Löysin myös hyviä juttuja itse kaupasta, kun tutkin tuoteselostuksia ja yksi sellainen oli mm. Skyr proteiinirahka ja siinä ei ole juuri ollenkaan hiilareita ja se on äärimmäisen täyttävää ja löytyy monia makuja. Suosittelen välipalaksi ja aamiaisen lisäksi niin että jaksat lounaaseen. Siirryin kokonaan ruisleipään eli vaalea leipä on nyt kiellettyä.

Juhlissa olen syönyt sen mitä tarjolla on tosin hieman ehkä vähemmän mitä muuten söisin. Kannustuksena voin sanoa, että kun aloin noudattamaan radi ruokailua painoa ei enää ole tullut juuri ollenkaan. Huomenna 39+0 ja painoa tullut 8,4kg koko raskaudessa eli oikeastaan olen laihtunut (ja sen huomaa).

Olen ravintolassa syönyt aivan normaalisti siis ne kerrat kun nyt olen ravintolassa käynyt ja silloin en mittaa. Yhden kerran söin pizzaa ja mittasin sokerit niin johan arvot meni taivaisiin eli pizzaan en ole nyt sitten enää koskenut. Kokeilemalla saat selville mikä sinulle sopii. Minulla esim. aamulla vaalea leipä nostaa liikaa arvoja.

Tsemppiä siis ja vaikka aluksi tuntui että radi oli aivan hirveä juttu niin nyt olen jopa ollut tavallaan tyytyväinen, koska on ollut pakko oppia syömään terveellisesti ja paino on pysynyt kurissa.

Tauku
 
Mielenrauhoitus ultrassa käyty...
Kaikki oikein hyvin, ei tietokaan vuodoista eikä mistään muustakaan ikävästä.
Vastasi täsmälleen viikkoja.
Sydän pomputti hienosti ja pikku nyrkit viuhu vauhdilla. =)
Josko sítä pärjäisi taas pari viikkoa neuvolan ultraan;)

Mulla kaikki raskausoireet, pientä tissiaritusta lukuunottamatta kadonnut kokonaan.
Mutta ei kyllä haittaa kunhan vaan raskaus etenee hyvin...

Burma 9+4
 
Ihanaa, että ultrassa kaikki hyvin Burmalla :)
Pieni raha tosiaan mielenrauhasta. Kohtahan sulla on jo nt-ultra ja tuntuu, että vasta plussasit, aika rientää.

).( väsymys ja painontunne alapäässä tullut kuvioihin, ei jaksa kauaa olla seisomassa, kävely niinkin sujuu. Mutta esim. kauppareissulla kassajonossa seisominen on tuskaa. Huomaan myös, että jokatoinen päivä on levättävä enemmän. Yöt nukun taas vaihteeksi hyvin, mies ei niinkään, kun kuorsaan kuulemma ihan hirveästi :( Kyljellään alan nukkumaan, mutta kummasti aina käännyn selälleen.

Sussuanna koita selvitä dm:n kanssa, Tauku hyvä esimerkki, että selvitä voi ja hyvin. Pitäisi alkaa varailemaan aikaa rasitukseen ja rh- kokeisiin tässä aamun aikana.

Mitäs persikalle ja hailaivalle kuuluu ? Kuinka usein hailaivan kontrollit polilla on, vissiin kahden viikon välein ( itse käyn vielä kuukauden välein ). Toivottavasti riskit TTTS:lle alkais olla kohta ohi.
Nyt jännätään, josko saatais uusia odottajia tänne :heart:

Tauku ja rudy nyt odotellaan teidän vauvoja syntyväksi :heart:

T. Paulanna ja pavut 22+0
 
paulanna, oletko töissä? Mietin vain, että toivottavasti ei ole raskas työ, jos tuntuu, että nyt jo kaipaisi lepoa enemmän. Olen ymmärtänyt, että kaksosraskauksissa jäädään usein tavallista aikaisemmin töistä pois. Saa nähdä kuinka käy.

Meillä tosiaan seuranta alkaa kahden viikon välein vasta rv 16 alkaen. Nyt on muutama viikko seuraavaan, mutta koska olen tässä TTTS asiassa nyt vähän huoliherkkä, niin varasin yksityisen tähän väliin. Joillakin nimittäin oireet alkavat jopa jo ennen tuota rv16:ta. Ymmärtääkseni tuo huoli ei ole ohi missään vaiheessa raskautta, ellei sitten aivan lopussa, tosin ilmeisesti akuutti TTTS voi iskeä jopa synnytyksessä joskus harvoin. Yhtä huolta on siis tämä riskiraskaus nyt sitten alusta loppuun, mutta ei se mitään. Iso on palkintokin. Yritän saada jotain lohtua ja mielenrauhaa siitä, että kuitenkin ainakin tähän asti tyypit ovat olleet millilleen saman kokoisia, vaikka ei se mitään takaa, mutta kuitenkin :)

Toivotaan tosiaan, että tuolta toiselta puolelta niitä plussia nyt tulisi. Edelleen kyllä tuntuu vielä absurdilta olla raskaana. Välillä kun asiasta puhuu niiden kanssa, jotka siitä tietävät, tulee vähän sellainen olo kuin huijaisi kaikkia. Kai se on se lapsettoman identiteetti vielä niin tiukassa. Pitää silloin yrittää muistuttaa itseä, että ihan oikeasti se on totta, en valehtele. Tänään törmäsin raskaana olevaan naiseen ja huomasin hymyileväni mahaa katsoessa. Ensimmäistä kertaa ei tullut sitä pientä surua, mikä yleensä on muiden mahojen ja raskausuutisten kohdalla pilkistänyt. Uskomatonta olla siinä samassa porukassa. Mutta hei, siinä porukassa me kaikki nyt vaan ollaan (osa teistä on toki ollut jo ennenkin)! Kippis meille :) (mehulasilla)
 

Yhteistyössä