Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

En ole töissä :) Oma valinta, jonka tein jo alkuraskaudessa ja olen ollut tyytyväinen. Nyt en pystyisi enää olemaankaan, olo on jo aika norsumainen ja paine alapäässä välillä tukalakin, painoa tullut +8 kg ja kyllä se tuntuu, kun heinäkuusta marraskuuhun tuo tullut ja paljon ehtii vielä kertyä... Vatsa kasvaa nyt vauhdilla ja alkaa olla jo kuin loppumetreillä yksösraskaudessa ollut. Levättävä on tosiaan paljon ja olen tyytyväinen, että olen hankinnat jo lähes tehnyt, jotain pientä puuttuu, mutta pääosin varustelut tehty ja kaikki vaatteetkin pesty ja silitetty :) Äitiyspakkauksia en ole vielä saanut, ensi viikolla neuvola ja sitten hakuun nekin, tai siis haluaisin ottaa vain yhden, saa nyt nähdä miten onnistuu...Tuplistahan saa kolme, olen kuullut, että käytäntö kait kaksi pakkausta ja yksi rahana tai kaikki kolme rahana...no, selvinnee...

Paulanna ja pavut 22+1
 
Viimeksi muokattu:
Odottakaapas vaan kun pääsette tähän pisteeseen...olo on muuten hippasen kypsä. Mitenköhän rudyllä? Joka yö supistelee kipeästi ja olen aina jo takkia päälle laittamassa kunnes taas plääh supistukset loppuu. Supistukset on olleet todella kipeitä eli ihan oikeaa asiaa on, mutta ei vaan ala...

Kaikenlaisia poppakonstejakin on yritetty, mutta ei niin ei. Päivällä ei supistele ollenkaan ja aina kun päivä kääntyy iltaan niin olen hyvin toiveikas kunnes taas aamulla herään kiukkuisena kun tajuan että edessä taas yksi päivä jolloin EI mennä synnyttämään.

Tiistain neuvolassa veikkasi vauvan olevan jo n. 3800, joten en keksi yhtään hyvää syytä miksi hän ei voisi jo syntyä. Maanantaina on sitten laskettuaika. Mies väittää, että tulee vaan täsmällinen poika, joka ei turhia hötkyile :) No heh eipä paljon miehen jutut naurata. Hengästyttää ja on jatkuva vessa hätä ja nyt yöllisten supistusten takia ei nukkuminenkaan ole mitään herkkua, koska herään aina odottamaan seuraavaa supistusta jota ei sitten tule ja nukahdan pettyneenä muutaman tunnin valvomisen jälkeen...

Tervetuloa perässä todelliseen "hermo kouluun". Kolmatta lasta tässä väännetään eikä mitään ole opittu kahdesta edellisestä vaan taas hermoillaan :) On se ihminen kumma otus.

Tällaista siis tänne ja tsemppiä kaikille vaiheisiinne. Tällainen vali, vali viesti nyt tähän väliin :) Tulipahan kuulumiset selväksi.

Tauku
 
Pikaviesti...
Taukulle jaksamista, samoin Rudylle!!! Kohta se palkitaan :heart:

Muillakin tuntui olevan asiat mallillaan kun nopeasti kahlasin! Paulannan oireet kuulostaa niin tutulta. Mullahan tuli kaikkinensa 25kg juuri ennen sektiota kun turvotuksesta pamahti ainakin se 5. 9kg jäi leikkauspöydälle, neljässä päivässä oli enää 9kg jäljellä ja nyt 2 viikkoa poikien syntymästä enää 3kg!

On: me kerettiin viettää arkea kotona vain 2 yötä. Mulla kuume nousi korkeaksi ja maha kipuili, neuvolassa arveli kohtutulehdukseksi ja lähetettiin takas sairaalaan. Kuumetta liki 40 ja kohdun suulta löytyi 6*8cm hematooma jota imuroitiin. Jouduin osastolle heti takas mutta onneksi saatiin perhehuone ja pysyttiin perheenä yhdessä. Antibiootit alkoi suoraan suoneen mutta tulehdusarvot vain nousi. Kolmantena päivänä tehtiin kaavinta ja vaihdettiin antibiootit joihinkin tosi laajoihin. Tulehdusarvot nousi vieläkin 309 ja lääkärit oli neuvottomia, otettiin röntgeniä ja tt-kuvat, ei löytynyt mitään. Seuraavana päivänä käännekohta ja arvot lähti vihdoin laskuun! Nyt ollaan oltu sairaalassa 9 vuorokautta ja antibiootit menee suoneen kolmesti vuorokaudessa. Huomenna vois vihdoin päästä kotiin jos lääkärit tyytyväisiä aamun labroihin... Tarvittaessa suonensisäiset voi jatkua kotonakin niin, että kotisairaanhoito käy mua hoitamassa. No nyt peukut pystyssä että päästäisiin vihdoin kotiin ja arkea elämään :) sorry hieman omanapainen viesti...
 
Voi ei johkunen :( onpa ollut vastoinkäymistä. Mutta nyt sitten toivottavasti vointi lähtee kohenemaan ja pääsette kotiin. Ihanaa, että saitte perhehuoneen sentään :)

Mulla oli esikoisesta myös kohtutulehdus, joka jouduttiin kaapimaan ja olin viiikon sairaalassa iv.antibiooteilla :( ei vain ollut mitään mahdollisuutta saada edes vauvaa sairaalaan, jouduin gynen osastolle ja vauvaa ei saanut tuoda :( No, mun mies kävi joka päivä ja vei minun lypsämääni maitoa vauvalle kotiin. Muistan vain, että olin kyllä ihan tööt, olin niin väsynyt ja kipeä.

).( ei nyt ihan hyvää mullekaan : olin sairaalassa eilisestä tähän päivään, pyörryin ja kramppasin :( Ambulansilla sitten sairaalaan seurantaan ja kaikki arvot suht ok, mitä nyt Hb 99 ja sokerit syönninjälkeenkin matalat ( no, sitä dm:ää ei olekaan diagnosoitu ). Ei voi vielä olla raskausmyrkytystäkään ja paineet ok ja turvotuksia ei juurikaan ole, vaikka paino onkin noussut, mutta nousu ollut tasaista. Mitä sitten ? Sitä nyt sitten selvitellään...ja sillä seuraksella, että nyt ei autonrattiin ole asiaa enenkuin asioita selvitetty. Nyt tuli pakkolepoa myös, kiireet loppui. Onneksi vauvoilla kaikki hyvin ja nyt jo minullakin. Kohdunsuu kiinni ja kanavaa jäljellä 3.9 mm, istukka kohdunsuulla ja ellei nouse niin sektiohan se on sitten aikanaan.
Jotenkin taas tämä kokemus laittoin elämänarvot uuteen uskoon ja koskaan ei voi tietää mitä seuraavaksi. Toivon vain nöyrimmästi, että saisin vauvat terveinä syliin :heart: Ja kiitollinen olen joka hetkestä.

Paulanna ja pavut 22+2
 
Viimeksi muokattu:
Paulanna: hui, olipas ikävä juttu, toivottavasti kaikki kunnossa ja oli vaan yksittäinen juttu.
Johkuselle paranemisia.
Onnea burma ja hailaiva hyvistä uä/kuulumisista. Ootteko doppleria hommanneet? Suosittelen :), mulla kuuluu muuten nykyään kuuluu kovin usein istukan äänet paremmin ja sykettä vähän vaikeampi köytää kun alussa?! Istukka kuitenkin takana.
Mites rudy? Ja tauku? Ootteko vielä yhtenä;)?
Aika matelee, neuvola oli viikko sitten, kaikki ok. Seuraavaksi rakenne uä vähän ennen joulua, ehkä siihen 4d:hen aikasemmin..

Viikonloppuja!
P 17+4
 
Paranemisia johkuselle ja paulannalle. Mutta onneksi nyt molemmilla jo parempaan suuntaan menossa.

Itse vietin juuri päivystyksessä tämän päivän, aamulla tuli veristä vuotoa ja alavatsakivut.
No onneksi kaikki loppupelissä hyvin, kohdussa hematooma joka vuotaa, mutta babyllä kaikki hyvin. Onneksi ei ollu synnärillä ruuhkaa niin pääsin ultraan, viimeksi pussittivat kotiin ootteleen jos vuoto ja kivut kovenee .

persika ei saanu dopplerilla mitään lääkäri kuuluun, mut parin viikon päästä vois olla jo aiheellinen hankinta itsellekin;)

Burma 10+1
 
Voi onpas ollut kurjia juttuja Paulannalla ja JOhkusella. Toivotaan että noi nyt riittää taas.Vieläköhän Tauku on yhtenä kappaleena? Kiitos muuten Taukulle tsempeistä <3 Tosiaan pistelen sokeriarvojani nyt ennen joka ateriaa ja tunti syömisen jälkeen. Pikkuhiljaa pääsen kärryille mikä nostaa ( ei muuten mene aina niinkuin luulis..) ja yritän opetella syömään tiuhaan ja pienesti. Tiuhaan syöminen sujuu hienosti :p mutte ne pienet annokset! Ja töissä on kyllä vaikeeta ehtiä/muistaa syödä niin usein kun pitäis. Tiistaina sitten äitipolille, diabeteshoitajan vastaanotolle. Mahdetaanko tehdä ultra? Ei semmoisesta ainakaan kutsukirjeessä kyllä mainittu, mutta toivottavasti :)
Muutoin on ollut rauhallista, olen malttanut hyvin löhötä tän päivän ja illatkin olen joutunut väsymyksen takia rauhottamaan.
 
Rudylle ja perheelle ihanaa vauvan tuoksuista aikaa!

Täällä edelleen ollaan yhdessä koossa. Eilen polikäynti ja arvio painosta 3800, joten saisi kyllä hiljalleen alkaa poika tulemaan... Oireita lähestyvästä synnytyksestä on vaikka kuinka, mutta toistaiseksi mikään ei ole johtanut tositoimiin.

Johkuselle paranemisia...olipa kurja käänne, mutta onneksi kaikki parempaan suuntaan menossa.

Sussuanna kannattaa olla tarkkana syömisten kanssa meinaan itku tulee sitten rv 35 jälkeen kun alkavat kertoa että joo täältä tulossa sellainen yli 4500 painava vauva. Minua sillä peloteltiin ja se oli aika karmaiseva ajatus. Liittyhän siihen sitten muutakin ikävää kuin vain tuo iso vauva. Vauvallehan se on vaarallisempaa kuin äidille.

Jatkan kärvistelyä...

Tauku 40+1
 
Rauhallisissa merkeissä täällä elelty, ihan pikkukävelyllä vain olen ulkona käynyt, kotiaskareita kyllä teen, eihän minua vuodelepoon määrättykään.
Neuvolassa sf-mitta kasvaa tosiaan kaksoskäyrillä ( mitä ei ole olemassa ) eli 30 cm oli ja ei ihmekään, että potkut tuntuu välillä jo rintojen alla ja paineentunnetta on. Yksösodottajilla tuo senttimäärä on keskikäyrillä viikolla 33 "Painoa tullut +7 kg ( vähän tippunutkin ). Enempi mulla on ongelmana se, kun mikään ei oikein maistu ja syön pieniä annoksia eikä ole koskaan nälkä ( tämä ei ole normaalia minulle ).
Hankintoja olen vielä täsmennellyt kotisohvalta käsin ja mies hakeekin paketteja päivittäin :)
Eilen laitoin Kelaan hakemuksen yhdestä paketista ja kahdesta rahana. Olen ostanut Äitiyspakkauskirppikseltä netistä osan kiinnostavista vaatteista, mitä haluan molemmille, erivuosilta, kun en halua pukea vauvoja samanlaisiin vaatteisiin :)

Suosittelen Hailaivaa tekemään hankintoja ajoissa, kun ne voimat tosiaan vaihtelee ja ei koskaan tiedä kuinka kauan jaksaa hankintoja tehdä. En jaksais ja pystyis enää lähtemään vaunukaupoille...Netistähän tosin saa paljon tilattuna, mikä hyvä juttu. Mutta kyllä minä olen viikoilla 12-22 ravannut myös kaupoissa.

Sussuannalle : hyvä, että ruokarytmi alkaa selkenemään. Minäkin menen vielä toiseen sokerirasitukseen, mutta vasta joulun jälkeen. Toivottavasti saat hyviä neuvoja polilta :)

Toivotaan, että Burman vuodot on loppunut:) Toi on aina kurjaa, vaikka tietää mistä johtuu. Joko sun lääkkeet on loppunut ?

Mitäs Persika ? ootko tehnyt jo hankintoja ?

Taukulla jännät paikat :heart:

Toivottavasti Johkusella ja pojilla kaikki hyvin ja olette jo kotioloissa :)

T. Paulanna ja pavut 23+0
 
Viimeksi muokattu:
paulanna viimeinen viikko lääkkeitä, jihuu!

Vähän vielä vuoteelle, mutta rauhallisempaa kyllä. Perjantaina vielä ultraan tarkistaa tilanne. Teen todella raskasta työtä ja hirvittää hiukan tommoset vuodot. Muutenkin mietityttää noi työt kuinka ne jaksaa. Mut ei tosiaan halua sanoo töissä tästä mitään kun on kuitenkin niin alussa.
Toivottavasti enempää moisia hematoomia tule... Ei kaipaa yhtään noita säikäytyksiä.
 
Onnea rudy :)!!

Burmalla kurja juttu tuo vuotelu, mutta hyvä että syy selvisi, toivottavasti vuoto on jo loppunut.

Paulanna: en ole kyllä tehnyt mitään hankintoja, jotenkin en uskalla vielä(kään). No, ehtiihän sitä ja netistähän ne tosiaan saa kätevästi, jos ei jaksa kaupoille lähteä. En mä oikein edes tiedä mitä pitäs hankkia..:)

Omassa voinnissa ei erityisiä edelleenkään, vatta kasvaa ja vaatteet jää pieneksi, ehkä niitä pitäs lähteä shoppailemaan :D.

P 18+2
 
Onnea rudylle :flower:

Ja taukulle jaksamista loppumetreille!

Paulanna niin samaa mieltä, lopussa voimat väsyy tosi nopeasti ja lepo menee kaiken edelle. Koitahan jaksella, se kantaa hedelmää sitten lopussa kun puhutaan tärkeistä parista sadasta grammasta!

Muillekin vilkutuksia ja toivon mukaan kaikilla menee raskaudet hyvin!

On: aika on kortilla enkä käy netissä päivittäin kun ajaa pojat kaiken edelle =) ihanan suloisia ovat mutta työläitä. Kotiin päästiin viime perjantaina ja tänään loppuu mun lääkitys. Pojilla on vatsavaivoja johtuen mun lääkkeistä osittain ja tulehdus on hidastanut maidon tuloa mutta nyt on onneksi alkanut palautumaan. Eli mennään vaikeimmalla kaavalla, ensin annetaan tissiä tietty aika ettei väsy tule ja sitten pulloa päälle että saadaan tarpeeksi energiaa kasvuun. Eilen oli neuvola ja meillä pienet juhlat, toinen poika ylittänyt 3kiloa ja toinen ihan vähän vaille, joten tarkka kellotus ruokailuista saatiin lopettaa vaan mennään enemmän poikien tarpeiden mukaan. Syötöt silti noin 3-4 tunnin välein.
No nyt täytyy taas aloittaa pesut ja ruokailut =) koitan aina välillä päästä lukemaan kuulumisia mutta toivon kovasti että kaikki saavat turvallisesti omat nyytit syliin kun aika koittaa!
 
Onnea Tauku tyttösestä!
Ja JOhkulille tsemppiä pikku-ukkojen hoitoon, raskasta, mutta ihanaa <3
Meillä muilla taitaa nyt olla vielä sitten tovi odoteltavaa, että pikkuiset syliin saadaan. Onkos täällä vielä joku lähiaikoina synnyttämässä? Vai olenko minä jo seuraava? Hui. Mulla nyt viikkoja 27+5 L.a. siis 2.3. , mutta luultavasti mut leikataan jo helmikuun puolella.
Toivottavasti Paulannnalla nyt vointi pysynyt hyvänä. Ja Burmalla vuodot pois. Muilla taisikin olla vaiheissaan vähän rauhallisempaa, ja pysyköönkin näin :)
Mä jäin tällä viikolla saikulle äitiysloman alkuun. Mulla on nyt semmoinen sensori ihon alla joka mittaa koko ajan mun sokeria. Hökötys otetaan pois ensi to ja sitten puretaan tulokset + mun omat pikamittaustulokset. JOs edelleen arvot huonot, niin aloitan sitten insuliinit. Toivotaan ettei tarttis. Olen muuten vähän tästä saikulle jäämisestä pökerryksissä, olin ajatellut vuoden loppuun olevani työssä, mutta sekä neuvolalääkärin että sairaalasta suositeltiin pois jääntiä, niin jäin sitten. Olo on kyllä ollut ajoittain kehnonlainenkin. Syömisen jälkeen tulee aika usein oksettava olo, joka kestää ja kestää. Toisaalta jos en syö niin sittenkin on huono olo, eri lailla mutta huono :( .Vauva onneksi on semmoine tasainen möyriä, eikä ole tarvinnut huolestua, etteikö liikkuisi. Kokoarviota ei ole vielä tehty, joskus30+ sitten vissiin aloitetaan.
Mutta aika outoa ajatella, että tässä sitä nyt möllötän kotoan seuraavan vuoden! Onneksi saan pikkuisesta seuraa kevätpuolella, työllistämään äitiä. Edellinen on jo 10v ja päivät koulussa, eikä kovin paljon äidin palveluksia tarvitse.
Kumma juttu muuten; laitoin jo kuukausi sitten hakemuksen vanhempainrahasta, eikä ole päätöstä vielä kuulunut. Kelan sivuilla on että hakemukseni odotta uusien määräysperusteiden vahvistamista.?? Mitähän tuo on? Jätin kelaan äsken soittopyynnön, eiköhän tuo selviä.
 
Viimeksi muokattu:
Seuraava synnyttäjä on Tauku ihan lähipäivinä :heart: Sitten sinä Sussuanna ja en varmaan sinusta kaukana minäkään, vaikka la onkin 1.4, mutta sinne asti ei tämän raskauden anneta mennä. Enempi toivon, että päästään sinne ns.turvallisille vesille :)

Kelan tukia olen hakenut minäkin, mutta on vaiheessa, kun puuttuu vielä työnantajan todistus.

Makoillessa ja pieniä juttuja tehdessä päivät kuluu, vähän olen kaupoillakin käynyt ja ulkona kuitenkin kerran päivässä pienen lenkin. Kutomisen aloitin nyt uudellen, kun ranteet paremmat yöllisten tukien ansiosta :) vauvoille kudon sukkia ja myssyjä ja kaikkee kivaa.

Kiva kuulla Johkusen ja poikien kuulumisia. Varmaan niin söpöt nuo sinun pienet miehet :heart::heart:

persika mä oon ollut niin hätäinen noiden hankintojen kanssa, kun koko ajan olen miettinyt et hankin kun vielä jaksan. Niin ja mitä sitten pitää/ kannattaa hankkia ? Arvaappa olinko minä ihan pihalla koko asiasta... Mun nuorin on jo niin iso :)
No, vaunut haluttiin sellaiset, missä on hyvä nukkua ja millä hyvä liikkua kaikissa maastoissa ja ne oli sitten Emmaljungan tuplat mitkä valittiin :) . Seuraavaksi perehdyin turvakaukaloihin ja niitähän vasta onkin... No, me päädyttiin hankkimaan Gracon kaukalot uutena ( hyvä hinta/laatusuhde ) ja sitten käytettynä Gracon matkarattaat, mihin kaukalot saa kiinni esim. kauppareissuilla. Sitten olen hankkinut käytettynä Gracon koliikkikeinun ( yhden ) kun käsistä varmaan tulee pulaa jossain kohti. Mandukan kantorepun hankin kirpparilta. Sänky (1 riittää aluksi ) ostettiin käytettynä, siihen uusi patja. Lakanoita olen saanut ja haalinut kirpparilta ja pakkauksessakin on lisää. 2 imetystyynyä olen ostanut, molemmat käytettynä. Pullojen steriloijan ostin kaksoskirpparilta ja Aventin tuttipulloja on hankittuna, vaikka toivonkin imettäväni molempia :)
Itkuhälyttimet sain kaverilta.
Vaatteita olen ostanut osan uutena, osan kirppareilta ( lähinnä nettikirppareilta ). Amme ja jalusta hankin Lastentarvikeliikkeestä. Vähemmälläkin varustelulla varmaan pärjäis, mutta olen halunnut hankkia mitä olen tarpeelliseksi katsonut, nyt kun siihen on ollut mahdollisuus. Nuorempana mm. raha oli osittain esteenä hankinnoille ja olin paljon maltillisempi. Kannatan kyllä edelleen kierrätystä.

Doppler oli minullakin alussa ja hyväksi koin, nyt olen sen jo myynyt eteenpäin, koska liikkeet tuntuu niin hyvin :)

Monikkoperheiden yhdistykeen kannattaa tuplaodottajien liittyä, saa monia etuja. Voi liittyä jo odotusaikana.

Kyllä vain aika kuluu mukavasti, kävittekö Persika 4d-ultrassa ? Ja Burma pääset lääkeistä eroon, helpottaa kyllä arkea. Kantsisko sun kuiyenkin kertoa työnantajalle raskaudesta, jos hän ei voi järjestää kevyempää työtä olet oikeutettu Kelan päivärahaan. Älä riskeeraa kuitenkaan mitään :) Helppo sanoa, tiedän...

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille :)

T. Paulanna ja pavut 23+2
 
Viimeksi muokattu:
Mä tykkään facebookissa Äitiyspakkaus kirppiksestä, Tuplien lastentarvikekirppis, Tori.fi on ok, Huutonettiä selailen, mutta en ole juuri tilannut ( tunnukset hukassa ja uusia ei saa helposti luotua...ja en tykkää odotella saako tavaran vai ei ). Sitten käyn ihan kirppareilla, niistä tekee myös löytöjä, kun vain viitsii penkoa :)
Sitten on facebookissa meillä ainenkin omalla asuinpaikkakunnalla oma kirppis :)
 
Hui kun tunnutte kaikki muut olevan niin pitkällä....:)

Itselle kun tää tuntuu joskus niin epätodelliselta, tai siis ei joskus vaan viikoittain.
Tänään kävin TAAS ultrassa, ja siellähän oli kaikki ihan hyvin pikkunen oli kasvanut ja hematooma pienentynyt. Huh...
Aina kun istun odotusaulassa edelleen mietin ettei tää oo totta ja kohta herään unesta...
Toivon mukaan masun kasvaessa uskoisin jo enemmän.;)

paulanna juu kyllä lääkkeettä on niin mukava olla.
En kyllä vielä uskalla kertoa työnantajalle, jos tässä jotain pahaa tapahtuu ja töissä saavat tietää että olen yrittänyt saada lasta. Oon seuraavissa yt-ssä ensimmäinen irtisanottava.
Täytyy sitten ottaa asia esille kun homma rupee olee liikaa.

Burma 11+3 (tuli kolme päivää lisää pituudesta)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos paulanna vinkeistä! Mutta nyt tulee ehkä typerä kysymys, vaunut ja rattaat, mitäs rattailla tekee alussa, turvakaukalon saa kiinni? Eikö sellasia vaunuja ole, joihin sais? Juu olen siis ihan pihalla näistä :D. Mäkin kannatan kierrätystä, joten kirppikselle mars sitten jossain vaiheessa. Kelan sivuilla olikin kivasti esitelty äitiyspakkaus, ensi kerralla neuvolassa täytelläänkin jotain kela juttuja, jonka jälkeen sen saa tilata? Vai tuleeko se vasta lähellä laskettua aikaa?

Mulla on painoa tullut jo 5kg, onkohan vähän liikaa.. Sokerirasitus vasta seuraavan neuvolakäynnin jälkeen?

Sykettä edelleen joskus hankala löytää, kuuluu vaan istukan suhinat, onko muilla tällästä ongelmaa ollut? Aina sen oon saanut lopulta kuulumaan.

Kiva kuulla johkusen ja rudyn kuulumisia jatkossakin :)!

Burma, erikoista että laskettu aika muuttui? Eikös hoitoalkusissa pitäis pysyä samana?

Hyvää itsenäisyyspäivää :)

P 18+4
 
Vaunuista ja rattaista : saa toki sellaisia vaunuja/rattaita (isompiakin), mihin kaukalot saa kiinni, mutta tuplamalleissa noihin Emmaljungiin ei saa kahta kaukaloa ja aika raskasta on kahta kaukaloa vauvoineen kantaa. Mä aion käyttää noita meidän Emmaljungia lähinnä täällä kotona ulkoillessa ja nukutan vauvoja myös ulkona päivittäin ja toivottavasti pitkään ( nuorin nukkui ulkona rattaissa vielä 3-v ). Ajattelin, että Gracon rattaat saa olla sitten minun auton perässä lähes aina, niin on sieltä hyvin saatavissa kauppareissuilla jne. Ei tarvitse koko ajan pakata ja nostella niitä pois.

Kelan paperin saa neuvolasta, kun raskaus kesänyt 154 pv ( vai oliko 152...niillämain kuitenkin ) ja pääsee tukia ja pakkausta hakemaan. Onhan se kuin joulu, kun pakkaus saapuu :) En tosiaan ottanut kuin yhden, kun niin paljon olen vaatetta jo hankkinut ja ostin Äitiyspakkaus kirppikseltä v 2013 haalarin lähes käyttämättömän, mikä on tosi kaunis harmaa ja käy hyvin pojalle. Lisäksi äitiyspakkauksen makuupusseja minulla on jo 4 kpl, joten yksille tuplille riittävästi. Ne on kyllä hyviä matkoillakin ja olen käyttänyt joskus myös kirpparilta hankkimiani myös koiralla alustoina. Kestävät kaun ennenkuin menee rikki ja kestää myös pesuja hyvin. Kirpparilta jos ostaa niin koiralle ihan ok :)

Hyvää Itsenäisyyspäivää meille kaikille !

T. Paulanna ja pavut 23+3
 
Viimeksi muokattu:
Kolmatta kertaa yritän kirjoittaa...kun tekstit häviää bittiavaruuteen :(

Äitiyspolilla käyty, babyt kasvaa ja liikkuu hyvin, tyttö 670 g ja poika 750 g, tyttö A:na ensin tarjoutumassa peppu edellä ja poitsu samassa asennossa toisella puolella vatsaa. Vielähän pystyvät hyvin liikkumaan.
Kontrollit polilla 4 vko välein ja verenoaineiden seuranta kotona ja samoin proteiinin stixausta kotona virtsasta. Paineet on matalahkot ja lääkitustä vähennetään. Prot oli yhdellä plussalla ja siksi kotiseuranta nyt. Hb just himpun yli 100, eli matala edelleen. Ei ihme, kun väsyttää ja hengästyttää. Lepoa ja kevyttä liikkumista =)
Seuraava etappi vko 28 kontrolli.

Mitäs muut ???

Paulanna ja pavut 24+2
 

Yhteistyössä