Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

Minä sain vihdoin kutsun ultraan, se on jo reilun viikon päästä, kun viikkoja on 11+6 (tai no neuvolan laskujen mukaan 12+0 :D ). Tosin miehellä on työvuoro siinä, että katsotaan tarviiko koittaa siirrellä joko työvuoroa tai ultran ajankohtaa... Toivottavasti ei, koska sitten se saletisti siirtyy seuraavalle viikolle ja kivahan se olisi saada pois alta pian.

Varmasti on @mekkuli81 sekavat fiilikset, mutta onneksi oli vauvalla kaikki hyvin! Susta tulikin melkein LA-kaima, tai no neuvolan mukaan LA on mulla sama.

Minäkin doppleroin tänään ja siellä se pieni sydän puksutti. Eilen en yrityksistä huolimatta onnistunut sitä ääntä löytämään, niin huojensi kyllä tämä :).

Tiedätkö @Sannelii että miksi noin? Täällä kun käsittääkseni 12+0 on yleensä se aikaisin mahdollinen ajankohta ultralle.
 
No, sain nyt ajan uusiin verikokeisiin perjantaille, ja nt-ultraan 5.9.
Jospa tää pää ja mieli tästä asettuu :D
Ihanaa tosiaan se että vauvalla kaikki sielä ok :love: Salailua pitää nyt vaan oletettua pidempään jatkaa ;)

Mekkuli ja mini6 10+5 (tuntuupa hassulta)
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Meillä tänään 9+0...aika kuluu sittenkin. Vähän tuntu toi edellinen viikko pitkältä, kun olin jotenkin seonnut viikoissa ja meni toi 8vko "tuplasti":X3: eli olin viikon edellä. Vielä olis nt- ultraan 3pitkää viikkoa:(
Tänään kaupassa tuttu katto mahaa ja kysyi: tuleeko tuolta joku?:D
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista @Helmitoivo ! :love: Samoin onnea @mekkuli81 , tärkeintä että kaikki näytti olevan tällä hetkellä hyvin, vaikka varmasti on vähän harmittavaa ja vaatii hetken sulattelua, kun tulee muutoksia. Ymmärsin kuitenkin että teilläkin tätä odotettiin sillä mielellä, et vihdoin voi kertoa uutisen, jos nt-ultrassa kaikki hyvin.

Tervetuloa joukkoon @Maya89 ! :)

Olisipa mullakin haluja, aika monella tuntuu olleen/olevan! :ROFLMAO: Plussasta lähtien mua on ällöttänyt myös seksi, ei kovin kivaa. Ja jos yhtään olisi fiilistä niin pahoinvointi yltyy illaksi, viimeistään sänkyyn mennessä yököttää. Joten ei ole ollut kovin otolliset olosuhteet ja kovin ankeeta ollut. :sleep: Toivon että pian suunta muuttuisi!

Hannah ja pikkunelonen 10+3
 
@Hannah4 , kyllä, tarkoitus oli vauvan odotus paljastaa, mutta nyt odotellaan taas :)
Mulla haluttais kyllä, mutta pahoinvointi.ja väsymys on pahimmillaan aina illalla..

@äiti26 oho, tarkkasilmäinen tuttu ;)
Minunki mummo oli oikeen tarkka huomaamaan aina odotuksen, nyt on saatu salailtua näitä nuorimpia kun mummosta on jo aika jättänyt..

Mulla jännittää muiden reaktiot, mutta ollaan myös päätetty että naljailevat kommentit menee suoraan toisesta korvasta ulos. Meille onnellinen ja toivottu asia, ja nimenomaan meidän asia.

Kiitos ihanat tsemppauksesta, kyllä alkaa jo tuntua paremmalta :love:

Mekkuli ja mini6 10+5
 
Liityn mukaan keskusteluun :) Tällä hetkellä viikoilla 10+1, la 20.3. Kävin alkuraskauden ultrassa 7+6 tarkistamassa tilanteen, ja pienoinen siellä näkyi ja sydänäänet kuuluivat hyvin :) Nt-ultra kahden viikon päästä. Stressaan koko ajan lääkäriaikoja, sillä ne ovat aina työajalla, jossa meillä ei ole joustoa (enkä tietenkään halua kertoa vielä raskaudesta). Ensimmäinen ultrakin nyt laitettiin kauempaan sairaalaan varaustilanteen vuoksi.. No, ultran jälkeen voi ainakin sitten läheisille kertoa viimein :love:
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi* ja Uuna
Heippa vain taas! Arki on puskenut päälle ihan toden teolla, kun illalla pääsee kotiin niin on kyllä työn ja taistelun takana että saa mitään aikaiseksi tai että edes jaksaa pysyä valveilla nukkumaanmenoon asti. Hatunnosto teille joilla myös väsymys riesana ja vielä pienokaisia hoidettavana! Mulla on pyykit odottanu kaappiin viikkausta nyt koko viikon...

Tervetuloa kaikille uusille! :) Ja tsemppiä niille jolla on vuotoa tai jotain muuta mikä pelottaa ja mietityttää. Toivottavasti kaikilla olisi kaikki hyvin ja maaliskuussa saisimme pienet ihmeet syliin asti. :love:

Migreenistä oli puhetta. Itsehän kärsin tosi pahasta migreenistä joka on luojan kiitos nyt raskausaikana helpottanut! Ensimmäiseen 10 viikkoon ei tainnut olla yhtään tavallista kohtausta vaikka normaalisti vähintään parin viikon välein. Nyt viimeisen 1,5vkon aikana ollut kaksi kohtausta ja silloin soitin päivystykseen että mitä lääkettä voi ottaa kun taidan kuolla :ROFLMAO: Sanoivat, että buranaa saa syödä harvakseltaan raskaanakin, mutta jostain syystä en silti uskaltanut ottaa ja ei auttanut kuin kärsiä lääkkeettä (panadolit ei auta). Oli kyllä tulla hulluksi tuolloin. Ensi viikon neuvolalääkärissä oli tarkoitus miettiä näitä lääkejuttuja migreenin sattuessa, toivottavasti ei ennen sitä tule enää.

Nyt odotan meidän ultraa jo ihan vaan siksi, että ei tarvisi enää salailla. Kyllästyttää keksiä kalavalheita joka kerta kun joku ehdottaa lasilliselle lähtöä tai on muuten vaan juhlia. Lisäksi tämä masu alkaa olla jo melkoinen pötsi lähtötilanteeseen verrattuna niin aika moni sitä on jo vähän vilkuillut (luuleevat varmaan että lihonut). Ja tietenkin haluan nähdä, onko kaikki hyvin. :love:

Oireet noin muuten on taas hävinneet kuin tuhka tuuleen väsymystä lukuunottamatta. Pahoinvointia ei enää juurikaan esiinny, ainoastaan hampaiden pesun yhteydessä yököttää.

Mukavaa torstaita kaikille!

Suikku + pieni 11+3
 
Huh, täällä minä ja kuopus kaameassa flunssassa. Korvia ja lihaksia särkee, kova nuha ja vähän kuumettakin. Pari päivää mennyt tiiviisti pikkuista lohdutellen ja itse toipuillen. Onneksi vauva on hyvässä turvassa tartunnoilta. :D

Pahoinvointi on ehkä hieman hellittänyt mikä olisi todella toivottavaa, koska miehen loma loppuu ja sitten pitää huolehtia esikoisen kerhoa, harrastusta ja tietysti lapset ja koti ylipäätään. Nyt yöunet olivat pari yötä todella kortilla lapsen itkiessä kurjaa oloa. Viime yönä kuitenkin unta 7 tuntia. Vihdoin!
 
Heippa vaan uusille ja tervetuloa :)
Varmaan @mekkuli81 on hämmentävää mutta tärkeintä että siellä oli elävä sikiö :)

Mä kävin sitte päi ystyksessä istumassa eilen kun en saanu mielestäni sitä vuotoo. Kaikki oli kunnossa. Sano gynekologi että aika pieni prosentti enää näillä viikoilla menee kesken ja että olisin ollu kipeempi ja enenmmän tullu vuotoo jos keskenmeno...
No ompa taas kerran nähty kaverik ja viikko nt ultraan :D Saikkua sain pari päivää :D

Teps ja minime 10+6
 
@Teps , ihanaa! Ihan mahtavaa että kaikki kunnossa :love:

Mullakin jo ihan hyvä fiilis , ja vauvantulo alkaa tuntumaan todellisemmalta kokoajan :love::love::love:

Pahoinvointia ja väsymys on tänään aika kova.. iltapäivällä toivottavasti pääsen kävelylle.

Mekkuli ja mini6 10+6
 
Meillä oli eilen extraultra ja siellä se pieni touhuili ihan kamalasti, näin vilaukselta pienet sormet. Alussa tais myös olla hikka kun nytkähteli tasaisella tahdilla :love:

Pahoinvointi on melkeen jo poissa, iltasin vielä ällöttää mut tajusin viimein että se johtuu varmaan ilmasta mahassa :X3: mulla on todettu ibs ja tähän asti oon ollu tosi laiska ruokavalion suhteen mut täytyy nyt varmaan alkaa miettimään tarkemmin mitä ruokia laittaa jos sais tän masun rauhottumaan. Sain nyt reseptin kalciumtabletteihin niin voin jättää maidon pois :)

Alussa aika tuntu matelevan mut eilen lähti jo 13.viikko käyntiin o_O aika vauhdilla tää aika sit kuitenkin on menny kun ekoista viikoista selvisi. Ja syksy varmaan hurahtaa kun alkaa työt ens viikolla, ihanaa päästä arkeen!

Muoks. @Teps hienoa että kaikki oli kunnossa! Parempi se on käydä varmuuden vuoksi, jos ei muuta niin saa itelleen ainakin vähän mielenrauhaa :)

Rosmarin & toukka 12+1
 
Eilen sain kuulla että pieni on lähteny tuulten mukaan ja koko vastasi 9+2 ja sykettä ei enää suruksemme löytynyt ♡
Onhan tämä surullista, mutta vain elämää. Täytyy toivoa että mahdollisesti seuraava lapsi pääsisi meidän syliin saakka.
Maanantaina tyhjennys, sekin pelottaa.
Itkettää ja pelottaa vuorotellen.

Onnea teille kaikille kovasti joilla asiat masussa hyvin ♡
 
Voi ei Happyellow, olen todella pahoillani puolestanne että pieni ei jaksanutkaan. Toivon sinulle kovasti henkistä jaksamista tulevalle viikolle.

Tervetuloa minunkin puolestani uusille osottajille!

Jännittävässä ultrassa käyty. Pieni vastasi täsmälleen viikkoja ja kaiken pitäisi olla kunnossa. :love:

Rv12+0
 
Mulla on mennyt nälkäjakso jo ohi. Alussa oli ihan järjetön nälkä lähes koko ajan, mutta nyt mulle tulee nälkä enää harvoin. Kovinkaan monet asiat ei maistu kovinkaan hyvältä. Suklaa lähestulkoon ällöttää. Oikeastaan ei tee mieli mitään erityisen epäterveellistä. Eipä tosin tee oikein mieli erityisesti mitään. Silti tekee mieli syödä. Hämmentävää...
 
  • Tykkää
Reactions: Aurinkoinen#
@EeviEeli tervetuloa :) monennella viikolla oot nyt? Mulla ei kans oo tehny mitään makeaa mieli ja suklaata kaikista vähiten.

Mut tänää kävin ostamas irtokarkkeja! Ja vitsit ne on hyviä. Omnomnom. Vähän huono olo tuli nyt päivällisen jälkeen mut yleensä se laantuu aika nopeesti kun vaan lepäilee.

Joo sieltä se toukokuisten ketju tuli :eek: ihana miten sitä aika vaan menee eteenpäin vaik tuntuukin et matelee :)
 
Voi itku @Happyellow ! Kovasti voimia sinne ja toivottavasti menee ensi viikolla niin hyvin kuin mahdollista kaikki.

Tervetuloa uusille taas! :)

Mun täytyy edelleen parin tunnin välein syödä, ettei tulisi huono olo. Ja usein tulee kyllä syömisestäkin närästystä ja etomista, joka sit väistyy just kun alkaa olla uusi nälkä :rolleyes:. Vähän kyllä riippuu siitäkin, mitä syö, mutta vaikea on keksiä sellaisia ruokia, joista ihan varmasti ei tulisi ällötystä. Aiemmissa raskauksissa banaani on ollut mun pelastajaruokani, sitä on ollut aina hätävarana mukana kodin ulkopuolella (ja öisin sängyn vieressä :D ) mutta nyt siitä tuntuu tulevan huono olo aina, jos sitä syö yksinään. Esim. jogurtissa menee kyllä ongelmitta. Liha ällöttää tosi paljon ja tuntuu, että en haluaisi syödä sitä oikeastaan ollenkaan. Hankaloittaa vaan asiaa tuo muu perhe, joille kasvisruoka ei oikein missään muodossa tahdo maistua :cautious:.

Jotenkin on mieli ollut tosi maassa nyt muutaman päivän. Kaikki itkettää ja mies ei tunnu tajuavan mitään enkä oo oikein mitään saanut aikaiseksi. Ai että. Tää raskaana oleminen on kyllä tällainen murrosikä vol. 2 :D

Lloyd + otus 10+6
 
@Happyellow olen pahoillani menetyksestänne! ❤ Voimia viikonlopun yli jaksamiseen ja maanantaihin. Toivottavasti jaksatte tukea toisianne tässä ja saatte seuraavan pikkuisen syliin asti.

@EeviEeli tervetuloa! :)

Tänään olin ultrassa, oli kyllä aivan ihana lääkäri. Löydettiin viikkoja vastaava (muutaman päivän isompi muttei toki merkitystä tässä vaiheessa) sikiö, jolla näytti olevan kaikki kunnossa. Sydän löi vahvasti ja pieni pyöriskeli ympäriinsä. Niin ihmeeltä se tuntui. :love:

Hannah ja pikkunelonen 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: Risukko ja lloyd
Hei kaikki! Mäkin liityn mukaan keskusteluun vihdoin. Oon kyllä lukenut kaikki teidän jutut alusta saakka. Tänään käytiin nt-ultrassa ja pikkuinen näytti voivan hyvin. Mittojen mukaan ollaan neljä päivää edellä (12+3) vaikka kuukautisista laskettuna piti olla vasta 11+6. Laskettu aika pysyi silti samana 9.3, olisi muutettu jos olisi ollut viisi pöivää edellä. Mäkin haluisin mukaan fb-ryhmään jos mahdollista. Louhelleko piti laittaa viestiä?
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*

Yhteistyössä