Maaliskuiset 2019❤

Ompa meitä paljon!! Ihanaa ❤

Ootteko huomanneet että alavatsakipuja tulee helpoiten rasituksen yhteydessä? Tein tänään 30 km pyöräilylenkin ja loppumatka alkoi olla aikamoista jomotusta vatsalla. Sitten kun huilin penkillä niin helpotti. Välillä vihloo muutenkin mutta tuntuu että toi urheilu ja liikkeet tekee semmosia kovempia kouraisuja.

Voisin syödä KOKO AJAN ! Huhhhuh. Ja tissit pitää teipata ilmeisesti paikoilleen, pieninkin tärähdys sattuu.
 
Lueskellu kyl kaikkien viestit:)
Ihanaa ku tulee väkee kokoajan lisää(y):love:
Täälä vattan jomotusta, varsinki ku pystys kauemmin, rinnat arat, äklö olo esiintyy joskus, väsyttää eikä oikein jaksa mitää.
Tykkään kans tästä päiväkirjamaisesta tyylistä:LOL:(y) kerroin tänään siskolleni:whistle::cautious: vaikkei ehkä pitäny mut ei näin isoo aaiaa osaa pitää vaa itellää (ja miehellä):giggle::ninja::LOL:
Ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille(y) ja tulevaa viikkoa. Huomisen sais vielä löhöillä nii ehk jaksais maanantaina töihin:sleep:

6+1:love:
 
  • Tykkää
Reactions: aavalvar
Itseäni kiinnostaa millaiset tilanteet itse kullakin on. Esim työpaikat, miehen työ..... onko odotettavissa paljon yksin lasten kanssa oloa.?

Meillä on kuljetusyritys ja mieheni ajaa todella paljon. Lisäksi viimeisen hoitovapaan loputtua kouluttauduin itse viime syksyn ja talven aikana logistiikka puolelle ja itsekin olen nyt ajoneuvoyhdistelmän ratissa. Olen tottunut siihen, että kodin langat pysyy aikalailla minun käsissäni.
 
Moi kaikille!

Täällä olisi yksi ulkosuomalainen, joka haluaisi liittyä joukkoon. :) Esikoinen näillä näkymin tulossa maaliskuun alussa monen vuoden yrityksen ja odottelun jälkeen.

Pieni aavistus (/toive) raskaudesta jo ennen kuukautisten pois jäämistä ja muutaman päivän kuukautisten myöhästymisen jälkeen vahva plussa testiin, jonka jälkeen sai ihan luvan kanssa olla huonovointinen ja väsynyt. ;) Oireina siis pääsiassa kokopäiväinen huonovointisuus, väsymys ja ruokahaluttomuus.

Laskurin mukaan nyt olisi rv. 5+4.

Mut saa myös lisätä listaan:
ishine-88 / LA 5.3 / ? / 29 / 1
 
Meil mies tekee kyl töitä välil paljoki mutta myös kotona ja kun ensimmäinen vasta tulossa on paha sanoa kuinka on tilanne vuoden päästä. Luulisin että saan ittekseni pyörittää arkea mut taitaa kyl miestäkin kotona näkyä(y) olipahan hienosti selitetty:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: diamantine
Oonkohan ainoa jolla tietää jo kaikki läheiset ystävät,työkaverit ja vanhemmat :LOL: oon kylläkin näiden samojen ihmisten kanssa puhunut lapsettomuudestamme ja he ovat olleen ns. 'matkassa mukana'. En oikeen osaa pitää asioita itselläni, koen parhaimmaksi jakaa ilot ja surut koska tarvitsen paljon keskustelua, sillä tavalla käsittelen asioita.

Meillä mies on pitkiä päiviä töissä, ja itse vaihdan kevyempään ja myrkyttömämpään työhön ensi kuussa, jota pystyn tekemän pitkälle raskauteen. Ainoastaan aikaiset herätykset 4:30 ei kiihota mutta toivonmukaan saan unirytmin käännettyä hyvin :)

Pakko muuuten kertoa, kun oltiin inseminaatiossa ja lääkäri näytti munasolua sieltä ultraääniruudusta, ja ensimmäinen ajatus oli että TYTTÖMUNASOLU! :D:LOL: huvitti hirveesti koska kaikki mun munasoluthan on 'tyttöjä' mutta ken tietää jos hormonipörinöissään olis yhteydessä johonkin kaikkitietävään maailmankaikkeuteen :ninja:

muoks. lisänä myös tämä ´raskausaivot´, aamulla hampaita pestessäni kiertelin ympäri kämppää ja menin sylkemään keittiön lavuaarii, ja tajusin vasta hanan avattuani etten ollutkaan vessassa, ja äskettäin kotiin saapuessani seisoin oven edessä lompakko kädessä, jonka jälkeen naurahdin että jaahans avaimilla yleensä ovia avataan :D plus saan välillä järkyttäviä naurukohtauksia, mutta se varmasti johtuu siitä onnesta mikä minussa jatkuvana vallitsee :giggle:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Eilisen plussan jälkeen olen lukenut koko viestiketjun läpi ja varovaisesti liityn joukkoonne :)
Tiukunen1982/ LA14.3./ 36v./ k-sks/4.lapsi
Minut varmaan lasketaan suurperheen äidiksi, koska meillä on tällänen uusiosuurperhe :ROFLMAO: Minulla on pojat s.2003 ja 2006 edellisestä liitosta, miehellä on kolme vanhempaa lasta (14-19v) ja sitten on meidän yhteinen rakkauden hedelmä, poika 4,5v :love:. Lapsia on kotona vuoroviikoin 3 tai 5, eli käsityötä riittää.

Meillä oli vakaa aikomus, että meille riittää yksi yhteinen, mutta mutta.... Niin se vaan vauvakuume iski ja kovaa vielä kerran. Pitkällisen harkinnan jälkeen jätettiin ehkäisy pois vuoden alusta ja nyt siis plussa :love:

Neuvolaan en ole vielä soitellut, jotenkin niin pyörällä päästä koko asiasta. Hajamielisyys onkin ainoa oire tällä hetkellä rintojen aristuksen lisäksi :whistle:
 
iK
Varovainen heilutus täältä!

Vähän on ollut jännän sorttista täällä.... reilu viikko sitten tein ensimmäisen testin jossa ehkä haamua/viivanpaikkaa. No tein useamman, kaikki muut olivat negatiivisia ja kuukautiset alkoivatkin seuraavana päivänä, hieman etuajassa ja olivat ehkä vähän normia lyhyemmät. No siinä vähän oli erinäisiä kekkereitäkin välissä. Nyt taas kummaa vuotoa ja päätinpä testata huvikseni... plussahan se sieltä! Että hyvin sekavin olotiloin!! Ihanaa, mutta en ehkä usko silti että kaikki on kunnossa. No mutta, täällä ollaan silti. Ma on gyne, ehkä sitten viisaampana ja soittoa neuvolaan. Alustavasti nyt siis:

iK / LA 10.3 / SEKS / 33v/ toinen lapsi

Meillä tehdään neuvolassa ensimmäisellä kerralla varhaisultra. Se on mahtava juttu!

Facebookryhmästä. Esikoisen ajalta (täyttää syksyllä 3v) kultaakin kalliimpi ryhmä. ❤ Yhä aktiivinen, tehty yhteisiä mökkireissuja ja mitä vaan voi purkaa niille ihmisille. Ryhmä on täysin suljettu eli sitä ei voi edes löytää millään facebookin hakutoiminnolla. Ryhmän perustaja/ylläpitäjä lähettää halukkaille kaveripyynnön, liittää ryhmään, poistaa kavereista. Esikoisen ryhmään ei otettu enää uusia muistaakseni sen jlk kun kaikki olivat käyneet nt-ultrassa, koska jutut olivat jo niin henkilökohtaisia.

Jos tämä oma tilanne tästä etenee ja pysyy kyydissä niin voin miettiä jos ryhtyisin tuon fb-ryhmän perustajaksi, jos ei muita halukkaita.
 
@Tehomamma meillä tehdään molemmat sekä minä että mies aika pitkää päivää, paljon töitä ja lisäksi molemmat myös opiskelee työn ohessa. Minulla opinnot tulee *kop kop* valmiiksi hyvissä ajoin ennen lapsen syntymää, mutta miehellä jatkuu nekin. Varmasti alkuun kodin pyöritys enemmän mun vastuulla mutta varmaan sitten kun palailisin töihin, pystyy hän jäämään hetkeksi kotiin joko vanhempain- tai opintovapaalle. Meillä esikoinen tulossa, joten koiran lisäksi ei aiempia huollettavia.

@aavalvar mun tekisi mieli kertoa ihan kaikille, mutta tähän mennessä miehen lisäksi tietää vain yksi ihminen. Varmasti tulen kuitenkin kertomaan vanhemmilleni melko pian ja saa nyt nähdä, maltanko muiden osalta odottaa sinne 1. kolmanneksen loppuun.

Hyvä että täällä on useampi joka haluaa jatkaa myös palstalla kirjoittelua, eiköhän jokaiselle löydy sopiva foorumi vertaistuelle. Minä olen sen verran vainoharhainen että liityn mahdolliseen fb-ryhmään vasta kun kaikki muutenkin saisivat tietää raskaudesta, mutta eihän mun varovaisuuden tarvitse muita estää :)
 
Moikka!
Vitsi miten paljon täällä on jo väkeä:) itse tein ensimmäisen hailakan plussan 28.6 ja 30.6 oli jo ihan selkeä. Tälläkin viikolla vielä tein testejä kun en vaan meinaa uskoa:LOL: Ensimmäinen neuvola-aika on 25.7. Täällä menossa nyt viikot 5+0❤ eli LA olisi 10.3.

Tuo fb ryhmä kiinnostaa mikäli sellainen päätetään perustaa
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! Ja tervetuloa kaikille uusille, meitä onkin jo tosi monta :love:

Joku kyseli työkuvioista, mä oon itse syyskuun alkuun vielä töissä ja sit jään hoitovapaalle esikoisesta. En malttais odottaa :love: miehellä kausiluonteinen kokopäivätyö, eli siis käytännössä tekee kesän kellon ympäri töitä ja kerää lomia talvelle. Onhan se vähän tylsää, kun esim. mitään kesälomareissuja ei tule tehtyä, mutta talvella mies on kotona yleensä 2kk (y)

Pahoinvointi on rantautunut tänne kunnolla :sick: ei ole vielä onneksi tarvinnut pönttöä halailla mutta ei se kaukanakaan ole ollut :unsure:

Ja mieliteot! Eilen kuvotti ja oksetti oikein huolella ja sitten keksin että haluan pastaa! :ROFLMAO: mies kilttinä rupesi väsäämään ja johan helpotti pahoinvointi. En muista että esikoisesta olis ollut vastaavaa :p

Me olemme kertoneet vasta mun äitille ja siskolle, juurikin sen takia että olen huono pitämään asioita sisälläni, ja tiedän saavani heiltä tukea tilanteessa kuin tilanteessa.

Kiva että täällä on näin aktiivista ja kiva tsemppihenki! :love: onnea kaikille!

Diamantine
 
@iK ja muut, minäkin olen kiinnostunut faceryhmästä. Siellä on helpompi ja henkilökohtaisempaa keskustella mielestäni :) Mahtavaa jos haluaisit olla perustaja. Minäkin voin sitä harkita, tosin nyt on vielä niin epävarma olo tästä raskaudesta, että en uskalla. :whistle:

@aavalvar Olen kertonut joillekin, joiden tiedän ymmärtävän tilanteen. Oikeastaan kaikki kertomiset on tulleet vähän sivulauseessa asiayhteyteen liittyen:rolleyes: Töissä ajattelin kertoa vasta myöhemmin.. tai kyllähän ne jossain vaiheessa sen näkevätkin:LOL: Parhaille työkavereille tietty juoruan jo aiemmin, saa nähdä miten kauan kestän hys hys:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: aavalvar
Hei! Kiva jos facebook-ryhmä perustetaan jossain vaiheessa, mä huomaan itsestäni etten halua hirveesti elämäntilanteestani ja perheestäni täysin avoimella foorumilla oikein kirjoitella. Facebook-ryhmän keskusteluja on myös helpompi seurata kun niitä voi tehdä teemoittain ym, kasvaessaan yksi viestiketju käy vähän raskaaksi seurata. Hyvä idea myös että jossain vaiheessa ryhmä "suljetaan", jolloin henkilökohtaisemmistakin asioista voi halutessaan puhua turvallisin mielin. :)
 
Mä myös mielummin kirjoittelisin suljetussa ryhmässä (vaikkakin omalla nimellä), enkä täysin avoimella foorumilla. Ei välttämättä tarvi kovinkaan Sherlock kuitenkaan olla, että joku läheinen tajuaa, kuka täällä "anonyymina" kirjoittaa. Eli jos iK laittelet fb-ryhmää pystyyn, niin laitas tietoo tänne tulemaan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen
Heippa! Eilisen plussan jälkeen olen lukenut koko viestiketjun läpi ja varovaisesti liityn joukkoonne :)
Tiukunen1982/ LA14.3./ 36v./ k-sks/4.lapsi
Minut varmaan lasketaan suurperheen äidiksi, koska meillä on tällänen uusiosuurperhe :ROFLMAO: Minulla on pojat s.2003 ja 2006 edellisestä liitosta, miehellä on kolme vanhempaa lasta (14-19v) ja sitten on meidän yhteinen rakkauden hedelmä, poika 4,5v :love:. Lapsia on kotona vuoroviikoin 3 tai 5, eli käsityötä riittää.

Meillä oli vakaa aikomus, että meille riittää yksi yhteinen, mutta mutta.... Niin se vaan vauvakuume iski ja kovaa vielä kerran. Pitkällisen harkinnan jälkeen jätettiin ehkäisy pois vuoden alusta ja nyt siis plussa :love:

Neuvolaan en ole vielä soitellut, jotenkin niin pyörällä päästä koko asiasta. Hajamielisyys onkin ainoa oire tällä hetkellä rintojen aristuksen lisäksi :whistle:
Ihana ett löytyy muitakin suurperheellisiä. Meilläkin tosiaan viides tulossa! Onnea kovasti!
 
Varovainen heilutus täältä!

Vähän on ollut jännän sorttista täällä.... reilu viikko sitten tein ensimmäisen testin jossa ehkä haamua/viivanpaikkaa. No tein useamman, kaikki muut olivat negatiivisia ja kuukautiset alkoivatkin seuraavana päivänä, hieman etuajassa ja olivat ehkä vähän normia lyhyemmät. No siinä vähän oli erinäisiä kekkereitäkin välissä. Nyt taas kummaa vuotoa ja päätinpä testata huvikseni... plussahan se sieltä! Että hyvin sekavin olotiloin!! Ihanaa, mutta en ehkä usko silti että kaikki on kunnossa. No mutta, täällä ollaan silti. Ma on gyne, ehkä sitten viisaampana ja soittoa neuvolaan. Alustavasti nyt siis:

iK / LA 10.3 / SEKS / 33v/ toinen lapsi

Meillä tehdään neuvolassa ensimmäisellä kerralla varhaisultra. Se on mahtava juttu!

Facebookryhmästä. Esikoisen ajalta (täyttää syksyllä 3v) kultaakin kalliimpi ryhmä. ❤ Yhä aktiivinen, tehty yhteisiä mökkireissuja ja mitä vaan voi purkaa niille ihmisille. Ryhmä on täysin suljettu eli sitä ei voi edes löytää millään facebookin hakutoiminnolla. Ryhmän perustaja/ylläpitäjä lähettää halukkaille kaveripyynnön, liittää ryhmään, poistaa kavereista. Esikoisen ryhmään ei otettu enää uusia muistaakseni sen jlk kun kaikki olivat käyneet nt-ultrassa, koska jutut olivat jo niin henkilökohtaisia.

Jos tämä oma tilanne tästä etenee ja pysyy kyydissä niin voin miettiä jos ryhtyisin tuon fb-ryhmän perustajaksi, jos ei muita halukkaita.
Itse haluan myös face ryhmään. Laita tietoa jos sellaisen perustat tai kuka sen sitten perustaa. Itse olin aikanaan helmikuiset 2015 ryhmässä ja se vertaistuki iloineen sekä suruineen oli korvaamaton!
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen
Mahdollinen face ryhmä niin sehän tehdään salaiseksi ja suljetuksi eli sitä ei nää kukaan muu.... edes kaverit että sellaiseen kuuluu. Ainakin tämä missä joskus oli niin oli sillälailla. Piti laittaa suoraan perustajalle viesti joka lisäsi ryhmään. (y)
 
Jospa nyt kolmannen testin jälkeen uskaltaisin myös tänne kirjottaa https://aijaa.com/MkEAEI :X3: Toiselta yrityskierrolta napsahti, nyt pitäis vaan ootella että pysyykö matkassa. Voisin haluta itteni listalle kans, facesta en ehkä vielä oo kiinnostunut. En yleensä jaksa olla kovin someaktiivinen kirjoittelun suhteen, lukea kyllä tykkään.
Eli Lasithuurussa / LA 10.3. / OYS / 26 / 1.

Nyt menossa edellisistä menoista laskettuna 5+0 eli rv6 just pyörähti liikkeelle. Eri laskurit antanu lasketuksiajaksi joko 11. tai 10.3., mutta sepä tarkentunee matkan aikana. "Oireina" tähän mennessä välillä lievää metallin makua suussa, pientä ajoittaista menkkakipua ja rinnat on turvonneet. Yhdelle ystävälle oon kertonut, mutta muuten varmaan ootellaan vielä hetki. Oon just jäämässä kesälomallekin, niin ei tarvitse onneksi heti miettiä arvaisko töissä joku, jos vaikka pahoinvointia tulis.
 
Tervetuloa uusille! :)

@Nörtti87, itsekin mietin tuota kaveritilannetta… Kun tosiaan kaksi hyvää ystävää on ollut pidempään jo sinkkuina ja molemmat toivoisivat parisuhdetta ja perhettä, mutta ei ole tuntunut löytyvän :( Jotenkin pelkään, että he eivät välttämättä ihan hirveästi jaksa olla tekemisissä raskausaikanani/lapsen saamisen jälkeen, koska se voi olla heille kova paikka. Olen myös ollut vasta vajaa vuoden nykyisessä työssäni, joten sieltäkään ei ole oikein tullut vielä ainakaan sellaisia ystäviä, joiden kanssa vapaa-ajallaan viettäisi aikaa. Mutta toivottavasti nyt tulisi sitten uusia ystäviä erilaisista ryhmistä, kerhoista, leikkipuistoista, vauvauinneista yms. :)


Face-ryhmästä vielä. Menin viime yönä töissä sitten tässä kaikessa innostuksessani liittymään facebookiin :D En ole ikinä ennen käyttänyt facebookia ja olen aina vähän vastustellut sinne liittymistä, varsinkin nyt näiden kaikkien facen tietoturvaongelmien takia. Eipä sillä, että mitään salaista sinne tulisi laiteltua, mutta ei silti houkuttele ajatus siitä, että kaikki tietoni myydään jonnekin Kiinaan. Aiemmin ei siis ole ollut riittävän hyvää syytä liittyä, mutta nyt tämä intoilu ja vertaistuen kaipaus voitti vainoharhaisen foliohattuisuuteni ja päätin kuitenkin liittyä :D

Eli jos ryhmä perustetaan, niin mukana ollaan. Jos siis osaan edes käyttää facebookia :D Häiritseeköhän teitä, jos profiilikuvassani on vain jokin maisema? Mietin, että en välttämättä haluaisi laittaa pärstäkuvaani faceen, mutta toisaalta olisi ehkä outoa keskustella “puolianonyyminä” ryhmässä, jossa muut ovat nimellään ja naamallaan. En vaan varsinaisesti ainakaan vielä halua facesta muuta kuin nämä ryhmät, niin yritän pitää profiilini mahdollisimman tyhjänä, kun en halua, että tutut löytävät minua sieltä. Olen ainakin alkuun ihan vain tämän vertaistuen takia facessa, enkä aio pyytää tai hyväksyä tuttuja kavereikseni tai käyttää facea muuten. Katsotaan sitten, jos siihen jääkin vaikka koukkuun :)

rv 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: Alia ja Lilja<3
iK
Täällä plussa tänään tosi vahvana, mutta vuoto vähäkseen kyllä jatkuu... aamulla tuli enemmän, nyt ei juurikaan.

Ootellaanko hetki ja perustetaan sitten fb-ryhmä. :) on sitten vähän monen olo varmempi. Esikoisen ryhmässäkin oltiin kuitenkin aika alussa jo mukana, tosiaan mahtui surujakin monelle matkaan joten poistuivat sitten ryhmästä.

Huoh, huomenna oma gyne. Niin kyllä alkaa jännittää mitä siellä on. Saas nähdä jääkö tämä ryhmä sitten vai saanko jonkun positiivisemman selityksen vuodolle... :/ Jännittää!
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: mihangelie
Täälä kans yksi! Ensimmäinen kyseessä ja laskettu aika laskurin mukaan 5.3. Testin tein ja plussa puoleksi yllätys. :) on kyllä erittäin tervetullut, emme vaan osanneet odottaa sitä juuri nyt. Viikon olemme tähän ajatukseen totuttautuneet ja päivä päivältä se tuntuu entistä ihanemmalta! Joitain oireita on jo ollut, toivoisi vaan vielä enemmän että tämä asia varmasti on totta!​
 
  • Tykkää
Reactions: Önnö ja iK

Yhteistyössä