¤¤¤MAALISKUUN 2008 TAAPEROT¤¤¤

Ooo
Onnittelut odottajille :flower: Sitähän kai tarvitaan :kieh:

Jos saa kysyä henkilökohtaisia, niin montako lasta teillä on ja montako on toiveissa? Onko millaisia ikäeroja ja miten ihmeessä te selviätte =) ?

Mulla tämä yksi on tullut näin "vanhemmalla iällä", niin ei mitään isoa katrasta pääse tulemaan. Ja ensimmäisen kanssa on ollut muutenkin niin pihalla ja ajoittain epätoivoinen, etten tiedä tulisiko sellaista vauvakuumettakaan?? Välillä siitä häivähdyksiä on, mutta sitten ne häviää :whistle: Ensimmäistäkin piti vetkuuttaa pitkään, tai siis päätöstä, itse raskaaksi tulo kävi hyvin äkkiä. Missään vaiheessa en ole kokenut kai varsinaista vauvakuumeilua :eek: Mutta kivahan se olisi, kun olisi pikuisella sisaruskin. Olispa vähän aikaa enemmän ihmisellä, huokaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Onnittelut odottajille :flower: Sitähän kai tarvitaan :kieh:

Jos saa kysyä henkilökohtaisia, niin montako lasta teillä on ja montako on toiveissa? Onko millaisia ikäeroja ja miten ihmeessä te selviätte =) ?

Mulla tämä yksi on tullut näin "vanhemmalla iällä", niin ei mitään isoa katrasta pääse tulemaan. Ja ensimmäisen kanssa on ollut muutenkin niin pihalla ja ajoittain epätoivoinen, etten tiedä tulisiko sellaista vauvakuumettakaan?? Välillä siitä häivähdyksiä on, mutta sitten ne häviää :whistle: Ensimmäistäkin piti vetkuuttaa pitkään, tai siis päätöstä, itse raskaaksi tulo kävi hyvin äkkiä. Missään vaiheessa en ole kokenut kai varsinaista vauvakuumeilua :eek: Mutta kivahan se olisi, kun olisi pikuisella sisaruskin. Olispa vähän aikaa enemmän ihmisellä, huokaus.
Saa kysyä ja meillä on 4 lasta jotka on nyt 4v3kk,3v2.5kk,2v2kk ja sitte tää poika 11.5kk ja nyt ois sitte viides tulossa..mun mielestä me ollaa ihan hyvin jaksettu. :D

 
Meillä on ennestään tuo vuosikas poika vasta :D Ajateltiin kyllä että nää kaksi sais riittää nyt aika moneksi vuodeksi (tyyliin 10vuodeksi) ja sitten voitaisiin harkita jos halutaan isompi pesue. Haluan käydä kouluni tuossa välissä ja olla hieman työelämässä.

Uskon että pärjätään mainiosti! :) Tosin mies on luvannut kodinhoitajan avukseni muutamana päivänä viikossa kun toinen syntyy :whistle:
 
Onnea Mamacita! Ja myös taaperot, yritin facessa onnitella mut ei antanu? Välillä ongelmia siellä sivuilla. oon tavallaan kade omassa vauvakuumeessani mutta olen ihan tyytyväinen päätökseen lopettaa pillerit toukokuussa :D Jos vaikka kerkeis kääntyy koulussa ennen seuraavaa äitiyslomaa.

Huomasin la-aamuna Veetissä sellasia pieniä näppyjä, katsoin mut ei näkyny mitään mut ku silittelin paljasta selkää niin tunsin kuinka oli täynnä sellasta pientä näppyä. Tunnustelin pojan läpi ja sitä oli myös jaloissa ja käsissä ja su huomasin sitä myös naamassa, ei hajuakaan mitä on :eek: Ei punota tai ole läiskäistä niin en uskoisi että kutisee. On samanlaista kun vauvarokossa mutta huomaamattomampaa, eli pohdin sit et olisko kuitenki joku rokko?? Any ideas??
Helvetin kiukkunen on ollu tänään jotta puskeeko hampaita vai mikähän veetuttaa :D

Mä luulin jo eilen että menkat alkoi kun ilmestyi viiru housuihin, mutta jäi siihen. Tänä aamuna ilmestyi samanlainen. En tiiä yrittääkö ne alkaa vai mitä ihmettä. No jos ei ala pikkuhiljaa ni meen varmaan lekuriin tai ainaki labraan ku tuntuu et koko kroppa olis ihan sekasin jostain syystä :headwall:

Olin jo valmistautunut edistymään öissä, nyt kun mies lähti eikä ole kuorsaamassa tai kääntämässä kylkeä niin on ihan hiljasta, joten voisin onnistuakin. No, eka herätys tuli jo 00 aikaan ja alko kauheella huudolla ja kun laskin takas nukkuu ni kuuli´n kuinka nenä oli ihan tukossa ja köhääkin tuntui olevan, no arvasin et vilustu sit eilisellä pulkkamäkireissulla :kieh: Otin sit viereen syömään mutta kumma kyllä siirtyi omaan sänkyyn jatkamaan uniaan ja yö meni yhteensä kolmella syötöllä :eek: Poika taisi huijata mua, no ensi yönä olen tiukempi ja pysytään kahdessa, vaikka vähän nenä olisikin tukossa :saint:

Ooo: Ei voi muuta sanoa ku et tosi hieno juttu!! Mä viime yönä mietin että millastahan se sit on ku saa nukkua putkeen? Esim. 23-07, menisi heräämättä niin tuntuu mahdottomalta! Mietin myös että millasta se oli tossa välissä kun esikoinen ei herätellyt öisin ja sain nukkua, ja pohdin että nautinkohan siitä tarpeeksi :D Yhtään ei vaivaa nää yöheräilyt ei..

Suvitus+Veetiskä :heart:
 
Mä en o oikee vielä sisäistäny tätä asiaa että meille ois viides tulossa mutta onha tässä tommoset 9kk aikaa siihen:)

eka neuvola ois sitte 26.3 ja pojalla on 1v neuvola 24.3 ja synttärit pidämme 21.3 koska silloin vieraat pystyvät parhaiten tulemaan:)

siis mä en kyllä tajua että miksi moni kuka on mun mahan nyt nähny ni sanoo että siel vois olla kaksoset ja yksikin sano että taidat kolmosia odottaa :D

mutta nyt on lähettävä vähän pihalle
 
Onnittelut kaikille odottajille! :flower: Tosi hieno juttu. Te varmaan palaatte kohta tuonne vauvapuolelle kirjoittelemaan...

En ole ehtinyt paljon hengailla palstalla, kun on ollut ihan tolkuttoman kiire viime aikoina, oli kaikki synttäriruljanssit sun muut. On tämä kotiäidinkin arki joskus aikamoista haipakkaa. Ja siihen päälle vielä nämä tytön syömis- ja korvikepulmat. Huh huh. Välillä uuvuttaa, vaikka toisaalta nautin siitä että on paljon tekemistä ja sosiaalinen elämä on vilkastunut parin kuukauden hiljaiselon jälkeen.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! :wave:
 
Ooo
Terve.
Olen leiponut sen verran tänään, että on koko voipaketti mennyt :eek: Tänään poju täyttää vuoden, mutta juhlitaan huomenna ja ylihuomenna mummoloissa. Pitkät monen päivän juhlat siis! Totesin varsinaiseksi herkkusuuksi tuon sällin, kaikki piparit, muffinssit, valkosuklaa ym. maistuu :p Sormella osoittaa ihan touhuissaan purkkeja ja murisee jos ei muka ymmärretä :kieh:

Yöt on kauheita |O Ei siis mitään onnitteluja siitä, että syötöt on loppu. Nyt herää nimittäin tunnin välein huutamaan... On oltu jo viikko ilman syöttöjä, eikä tää tunnu talttuvan... Epätoivoa!! Alkuyö menee hyvin ekat 3-4 tuntia, mutta sitten se loppu on todella rikkonaista. Olen jo ajatellut uudelleen yöimetyksen aloittamistakin, mutta yritän pysyä tiukkana. Aamulla (n.klo 6) on saanut rintaa ja tänäänkin nukkui sen jälkeen mun vieressä tyytyväisenä kahdeksaan. Mies raasu heräsi silloin töihin :ashamed: Joo, saa nähdä millaiseksi tää menee. Huomenna ollaan reissussa ja nukutaan perhepedissä, niin katsotaan mitä se aiheuttaa...

Jospa nää kiukut johtuisi vaikka jostain hampaasta. Ja oli meillä vähän nuhaista nenääkin! Itse asiassa niin paljon, että meinasin parua huomisen valokuvauksen. Punanenä ja punasilmä, räkä nenästä suuhun valuen: kaunista laittaa seinälle? Tietty jos niillä on hyvät kuvankäsittelyohjelmat ja saa itkevästäkin lapsesta hymyilevän hammasrivin näkyviin :LOL: No joo, tänään ollut jo parempi päivä, eli kuvaan mennään.
 
Palstataustailija täällä päivää :wave:

Ooo: Onnea yksivuotiaallenne!
Yöitkuista ajattelin sen verran kysäistä, että onko teillä pojalle yövalo? Meillä yöt rauhoittuivat nimittäin sillä, ettei huone enää olekaan aivan pimeä yön pimeimpinäkään tunteina. Välillä ähisee ja puhisee toki, mutta itkut ovat lähes täysin historiaa (olleet jo hyvät ajat).

Onnea kaikille plussanneille!

Ja synttärionnet kaikille maaliskuisille vm 2008!
 
Tulenpas minäkin korkkaamaan tämän taaperoiden listan!
Uskomatonta miten aikaa kuluu nopsaan! :eek:
Ensi viikolla on meidän tytön synttärit, mutta vielä on auki se milloin niitä oikeasti vietetään, sillä meillä on tytön maito.altistus ensi tiistaina! :eek: :eek:
Saa nähdä kuin käy... Pelottaa ihan sikana. Ollaan jo aikasemmin maito-allergian tutkimusvaiheessa jouduttu kahdesti altistamaan nan-maidolle ja kaksi viikkoa meni usvassa huonojen unien vuoksi. Puhumattakaan kaikista muista haitoista joita altistus aiheutti.
Meillä tyttö siis on maito-allerginen. Käytössä on Neocate. Ja vain 7 ruoka-ainetta sen lisäksi. Jo sopineita ruokia ollaan jouduttu karsia pois. :'(
Myös vilja-allergia on todennäköinen, silllä edes puhdas kaura ei sopinut. Riisi on ainoa "vilja"... Onneksi edes se! :)

Yövalvomisista olette keskustelleet. Meillä herätään 2-8 krt yössä. Ja tyttö syö vielä 2x yössä. Viime yö oli pitkästä aikaa sellainen että söi vain kerran. Mutta heräili kuitenkin 4 krt. Ollaan yritetty tassutella, mutta hän vaan suuttu siitä enemmän! Vasta sylissä rauhottuu. Tosin joskun riittää tutti suuhun.. Ota siitä sitten selvää.. |O
Me ollaan miehen kanssa jo todella väsyneitä ja välillä mies nukkuukin eri huoneessa, että jaksaa töissä käydä. Mä olen jo alkanut tyytyä siihen että tyttö ei vaan nuku, niin sillä hyvä.

Ensi viikolla on neuvolakin ja innolla odotan tytön punnitusta, sillä tahtoisin että viimeinkin saataisiin 8kg rikki. Mutta pahaa pelkään että alle jäädään vielä. Pieni tyttönen siis meillä. :heart:

Muuten meidän arki on tasaista. Missään en kauheemmin käy, ja välillä tuntuu että seinät kaatuu, mutta olen jotenkin arka tytön kanssa liikkumaan noiden ruoka-juttujen kanssa. Omat murkinat kun pitää olla aina matkassa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

viivi ja vagner sekä tyttö melkein 1v.
 
Hmm, milloinkahan olen viimeksi täällä puolella käynyt. No joka tapauksessa. Onnitteluja kaikille jo 1-vuotiaille ja perässä tuleville! Meillä ollaan kohta 1v1kk ja vauhtia riittää. Omat jalat on neidillä kantaneet jo kohta 3kk, juoksuksi laittaa välillä, kun karkuun yrittää.

Mamacitalle ja Taaperotx4:lle onnea odotukseen!!!! Jarrusukkia ja kunnon liisteriä matkaan kevätkeleihin.

Meillä taaperoarki sujuu tosi kivasti. Rytmi on säännöllinen ja neiti syö reippaasti samaa ruokaa aikuisten kanssa lähes joka päivä. Muutama kokonainen yökin on nukuttu ja imetystä vähitellen lopetellaan päivistäkin. Mulla on ollut kolme rintatulehdusta kevään aikana ja ne on joka kerta tulleet kovempien urheilujen jälkeen. Siispä maitohanat kiinni.

Muutamia enemmän ja vähemmän selkeitä sanoja tulee kuten ankka, haukku, isii, äiti ja äitä. KOvasti pöplöttää omia juttujaan ja kaikki paikat pitää käydä tutkimassa! Sekös äitiä joskus raivostuttaa!

Vähitellen oon alkanut valmistautua ajatukseen, että elokuussa sitten työelämä kutsuu täysimääräisenä. Tässä keväällä puuhastelen joitakin päiviä, että palaa taas tuntuma. Saan syksyllä ekaluokan, joten uutta aapista täytyy alkaa tutkiskella ja miettiä vähän, millaisin toimin sitä yrittää pieniä kasvattaa koululaisiksi. Neiti menee yksityiseen päiväkotiin tuohon kodin lähelle, pienten 12-lapsiseen ryhmään.

Tällaista meillä siis.
 
Ooo
Vikonloppuja.

Ollaan juhlittu synttäreitä 2 päivää ja poju on ollut ihanasti reipas kylässä eikä ihan niin kauhean vierastavakaan kuin aikaisemmin. Ja mikä ihmeelisintä, torstaina kun poju täytti vuoden, nukkui koko yön :attn: :saint: Ja sen jälkeen joka yö on mennyt hyvin, myös kylässä perhepedissä nukuttu! Itse heräsin silloin ekana yönä viiden maissa ja makasin silmät suurena sängyssä puoli kahdeksaan, jolloin poikakin heräsi. Olin niin ihmeissäni onnesta. Kovin hyvin en ole sen jälkeenkään pystynyt aamuun nukkumaan kun on varmaan sen verran tuo keho vanhoissa heräämisrytmeissä vielä. Mutta on tämä aivan ihanaa. Viikko siis meni yösyöntien lopetuksen jälkeen herätessä ja itkiessä ja sitten se vain loppui kuin seinään. On se elämä kummallista =)
Tiila kysyi yövaloista; on meillä pieni yövalo ja käytävässä vielä jalkalamppu. Muuten täällä maalla olisikin tosi pimeää...

Meillä on pojulla melkoinen nuha ja nenän pyyhkiminen varsinaista painimista. Miten 1-vuotiaalla voi olla tuollaiset voimat estellä kahden aikuisen hyviä yrityksiä? Pitäisi saada jollain nenä-friidalla imettyä sieraimia, muttei pysty. Nasolin-tipat on yöllä pitäneet nenän tosi hyvin kyllä auki.

Mut nyt taitaa heräillä aamupäivän nokosilta, joten moro :wave:
 
Onneksi olkoon kaikille muille 1 vuotta täyttäneille/täyttäville maaliskuun lapsosille meidänkin puolesta! :flower:

Ja Ooo, onnittelut rauhoittuneiden öiden johdosta! Tuntuu varmaan tosi mukavalta, kun öisin nukutaan eikä kukuta vaikka kestää tosiaan hetken ennen kuin oma, yöheräämisiin ohjelmoitu kroppa sopeutuu uuteen tilanteeseen. Mä heräilen edelleenkin herkästi klo 4-5 aikoihin enkä saa enää uudestaan unen päästä kiinni. Toivottavasti tämä vaihe helpottaisi pian...

Meillä ollaan tällä hetkellä kipeitä, joten kökötetään neljän seinän sisällä ja odotellaan että isukki tulisi töistä kotiin ja toisi ruokaa. ;) Leppoisaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Uskomatonta kuinka tämä aika lentää. Ruusunen täytti yhden vuoden 7.pvä. Pikkuneiti on varsinainen emäntä. Ryömii maailmanmestaruusvauhdilla ja osaa mennä piiloon. Rakastaa yli kaiken kukkuu leikkejä ja yksi päivä päätti kiivetä yläkertaan piiloon. Kyllä me alhaalta etittiin aikamme, ennekun äkättiin, että neitokainen oli kivunnut kahdet rappuset yläkertaan asti. Sitten pohdittiin, olisko joku lapsista kantanut neitokaisen ylös, mutta pikaisen vakoilun lopputulos oli, että kyllä sinne oli kiivetty aivan omin polvin.

Imetyksen lopetin neitosen täytettyä 8kk. Puolivuotiaaksi täysimetin ja pikkuhiljaa neiti siirtyi syömään tavallista vauvanruokaa.(tultuani siinä vaiheessa raskaaksi, minkä vauvan menetimme, lopetin imetyksen...kun sitä ei suositella, jos on raskausajan diabeetikko). Tänä päivänä neito syö samaa ruokaa kun muu perhe ja juo hylamaitoa. Banaanit ovat neidin suurinta herkkua.

Ruusunen osaa sanoa Mamma ja Pappa, o-ou (kun jokin tavara tipahtaa...ja sitten maailman naisellisimman sanan: Makkara :LOL:

Liikkumiset ovat: ryömiminen/konttailu...sekä maailman tutkiminen kyljellään merenneitoasennossa. Kiipeily. tukea vasten seisominen ja tukea vasten kävely. Ja pyllyllään on kivaa pomppia ;)

Oon aina käynyt ajan salliessa lukemassa teidän toisten kuulumisia...ja onnittelut Taaperox4 ja Mamacitalle + uutisista:flower: Myös Ruususesta on tulossa isosisko. Laskettuaika on 7.10.

Onnea myös kaikille tässä kk 1-vuotta täyttäville
:flower:

T. Mamma Muu+Ruusunen 1v
 
Ooo
Onpa hiljaiseloa... missä kaikki olette vai eikö jaksa enää kirjoitella? :wave:

Meillä oli viime viikolla 1v.-neuvola. Ei ollut poika juurikaan kasvanut, on nyt 8455g ja 71,5cm. Otettiin sitten taas yksi mittausaika ennen seuraavaa normikäyntiä kolmen kk päähän. Vaan minkäs teet, kun ei enempää kasva. Oletin kyllä tulleen enemmän kun tuntuu isommalta, mutta ehkä se on vain tuo henkinen kasvu =)

Mulla on kovat muuttohaaveet. Olisi mukava asua lähempänä mummoloita lapsen puolesta ja omastakin. Oltiin viikonloppuna hautajaisissa ja tuli taas mietintään tuo omien vanhempienkin kuolevaisuus ja halu antaa omalle lapselle vielä kokemuksia isovanhemmista enemmän :'( Haikeissa fiiliksissa mennyt tässä useampi päivä...

Onko teidän vuotiailla muuten tullut kiukuttelua? Meidän poika on oppinut ihmeellisiä kiukkupuuskia pitämään jos asiat ei mene niinkuin haluaa. Päästää kauheaa kauhuelokuvamörinää ja hakkaa käsiään yhteen (ja meitä jos sattuu sylissä olemaan) :/
Yksi kiukun aihe on se, ettei saa mennä koiran ruoka- ja vesikupille. Istuu niiden edessä ja puistelee päätään ja toistaa "ei"... ja samalla kädet kurottuu kuitenkin sinne veteen
:kieh: Aika hassu näky.

Mies on pojan ja koiran kanssa lenkillä ja taidan pihistää itselleni hetken rauhaa kahvikupin ääressä. Aurinkoista viikkoa B) jospa se kevät sieltä jo tekisi tuloaa...
 
No mä olen pyörinyt hirveästi tällä palstalla tällä viikolla kun ollaan oltu kipeitä eikä olla päästy mihinkään... On ollut luppoaikaa. Olen vaan käynyt ankaraa debattia noissa toisissa ketjuissa, kotiäitiydestä sun muusta, joten en ole ennättänyt tänne. :LOL: Muut näyttävät kyllä kaikonneen täältä: ovat varmaan siirtyneet tuonne odottajien pinoihin.

Meillä 1-vuotisneuvola lykkääntyi sairastelun takia, ensi viikolla mennään. Tuntuu että tyttö on kasvanut pituutta mutta painon kanssa on heikommin. Syö kuin pieni lintu. :/ Imetyksen lopetuskin takkuaa, en ole jaksanut nyt kamppailla asian kanssa. Kokeillaan kyllä uutta apteekin korviketta kun se ensimmäinen alkoi aiheuttaa allergiaoireita. Jos ei tämäkään sovi, harkitsen vakavasti siirtymistä riisimaitoon, veteen ja kalkkilisään vaikka allergialääkäri olikin sitä vastaan. En haluaisi viedä tyttöä kahteen lisäaltistukseen, ne ovat niin rankkoja, mutta Kela vaatii... Muuten ei saada erityiskorvausta kalliimpiin apteekin korvikkeisiin.

Meidän tytölle on tullut kovasti omaa tahtoa lisää ja hän suuttuu, jos ei saa käteensä jotain tavaraa minkä haluaa. Äidin ihanasta päivänpaisteesta on tullut pikkuisen känkkäränkkä muutenkin, kun hampaiden tulo ja sairastelu sotki syömiset ja nukkumiset. Aina kun luulee että rytmi löytyi, se katoaakin... :eek:

Ooo, ymmärrän hyvin tuon kaipuun olla lähempänä omia vanhempia ja lapsen isovanhempia. Näitä elämän jatkuvuuteen ja päättymiseen liittyviä juttuja tulee mieleen, kun tulee itselle ikää ja on oma lapsi ja näkee vanhempiensa ikääntymisen. Sitä tajuaa ettei kaikki ole ikuista... Jos teidän on mahdollista muuttaa lähemmäs isovanhempia, tehkää se ihmeessä. Meille se ei onnistu työ- ym. juttujen takia, joten me yritetään viettää mahdollisimman paljon aikaa isovanhempien kanssa muuten.

Aurinkoista viikkoa täältäkin! B)
 
ite tulee nykyää pyörittyy vaan tuolla odotuspuolella.

Pidettii jo eilen Juhon 1v juhlat ja hyvin meni,poika sai hienoja lahjoja.

Yksi outo asia vaivaa suuresti ja se on että mun äiti on kadonnut jonnekki,siitä ei o tietoo että misä se voi olla.Mä oon viimeksi kuullu hänestä perjantaina aamulla 8.00 aikaan ja sen jälkee ei mittään..yleensä hän soittaa joka päivä mutta nyt on ollu puhelinkin kii perjantaista asti

 
Moiii piiitkästä aikaa!

Nyt on synttärihässäkät hässäköitä ja voi ajatuksiaan suunnata jo muuhunkin. Onnea vaan kaikille täyttäneille ja täyttäville!!! :flower: Niin ja kaikille plussanneille kovasti onnea ja voimia!!!

Meillä juhlia vietettiin viikko sitten viikonloppuna ja lauantai menikin oikein hyvin. Sunnuntai olikin sitten jotain aivan muuta. Minulle sekä miehelle iski ihme mahatauti ja onneks mun vanhemmat olivat käymässä ja pitivät pojalle seuraa sekä muutenkin huolehtivat perusjutut. Meistä ei siihen tosiaankaan ollut, olo oli ihan kauhea monen tunnin oksentamisen jälkeen. Maanantai meni vielä päätä pidellessä, mutta sitten alkoi elämä voittamaan ja ruoka maistumaan. Onneksi poika väisti hienosti taudin ja vieraatkin ovat ilmeisesti pysyneet terveinä. Mietin jo syötiinkö me jotain pilaantunutta, mutta periaatteessa silloin olisi pitänyt jonkun muunkin sairastua.... outoa.

Neuvolassa käytiin viime tiistaina, herran mitat ovat tällä hetkellä 10 kg ja 75 cm. Piikki vähän itketti, mutta aika vähällä taas päästiin. Kovasti piti päästä tutkimaan leluja. Niin ja nyt sitten tehdään lähete sinne kyynelkanavien aukaisuun. Ei ne röörit ole auenneet, on niitä sitten paineltu tai ei. Hyvä vaan, että saadaan sekin kuntoon ja vihdoinkin löysin myös ihmisen, joka on aikoinaan käynyt lapsensa kanssa kyseisessä operaatiossa. Hänen mukaansa lyhyt ja helppo operaatio, mustat silmänaluset vaan oli tullut.

Niin ja eilenhän meillä aloiteltiin ihan oikeasti konttaamisharjoituksia. =) Poitsu meni ihan kivan matkan käsiä siirrellen ja jalat tuli vaan vielä perässä. Ja voi sitä ylpeää ilmettä.... niin sekä pojalla että vanhemmilla. Lisäksi nousemisetkin ovat kovasti alkaneet kiinnostaa. Että kyllä tämä meidänkin tuumailija täältä liikkeelle lähtee.

Tänään käytiin omalla pihalla ennen päikkäreitä ja kas kummaa ihan vähän jopa poikaakin hymyilytti. Pulkan kyydissä oli taas naama niiiin tylsistyneen näköinen, mutta kun laskettiin ihan pientä pyllymäkeä, alkoi hymy löytyä. Me ollaan naurettu meidän "innokkaalle ulkoilijalle", kun poika on ulkona aina niin kyllästyneen näköinen, välillä suorastaan apaattinen. Tuollaiset erilaiset jutut sitten vähän hymyilyttää, kuten keinu ja pyllymäki. No, eiköhän se ulkoilukin jossain vaiheessa ala innostaa ja tod.näk. joskus maanitellaan sisälle.

Ooo, ajoittain ajatukset omien vanhempien vanhenemisesta nousee täälläkin pintaan ja ehkä tuollaisissa surullisissa tilanteissa. Olen iloinen, että pojalla on vielä kaikki isovanhemmat olemassa, vaikka välillä harmittaa, että omat vanhemmat ovat kaukana. Ehkä heihin olisi luontevampi pitää tiiviimmin yhteyttä, mutta yritämme käydä siellä usein ja lomilla varmaan vietämmekin enemmän aikaa siellä. Toinen mummola on 30 km päässä ja siellä luonnollisesti vieraillaan useammin, vaikka välillä itse meinaakin vähän turhautua anopin höpötyksiin. Mutta sen olen itselleni vannottanut, että on vaan jaksettava pojan takia. Toisaalta odotan myös sitä, että poika pääsee isänsä kansa kaksin sinne ja minä saan jäädä kotiin puuhaamaan omiani. ;)

Joo ja täältä löytyy myös ajoittain pieni kiukkuinen poika. Voi apua, jos välillä asiat ei suju aivan hänen suunnitelmien mukaan. Kauhea huuto ja tosiaan muutaman kerran on yritetty kumauttaa tai raapia äitiä. mistä ne tuollaisetkin oppii?!? Välillä lentää lelut kovalla kolinalla parkettiin ja ruokapöydässä jos herne menee nenään, niin ruoka lentää kaaressa lattialle tuimalla ilmeellä maustettuna. Toisaalta sitten kovasti viihdytetään aikuisia, jos poika huomaa, että hänen toimilleen nauretaan. Eilen illalla mies nauroi, kun poika vahingossa löi vasaralla päähänsä. No sitä sitten piti kokeilla useamman kerran, mutta tajusipas aika hellävaraisesti koputella päätään.

Taaperotx4, toivottavasti olet saanut äitiisi yhteyden ja kaikki on hyvin.

Oletteko muuten hankkineet välikausipukuja ja jos olette niin minkä kokoisia?? Me saatiin anopilta synttärilahjaksi travallen puku, mikä on ihan kivanvärinen ja ok, mutta se koko vaan mietityttää. Meillä heppu siis 75 cm nyt ja puku on 86 cm. Onhan se hyvä, että on kasvuvaraa, mutta onko siitä enemmän haittaa tuollaisella liikkumista vasta opettelevalla pojalla. Itse vaan mietin, että oisko 80 cm riittäny tälle keväälle ja syksylle. pohdintaa joo. Anopilla on muutenkin kumma tapa ostaa aina selvästi isompaa kuin mitä me käytetään tai käytettäisiin seuraavaksi ja sitten kyselee, että onko sopiva. nooh, ei vielä pitkään aikaan. Osti kans farkut 86 cm ja ne on ihan älyttömän isot, itse ostettiin 80 cm ja niissäkin on kasvuvaraa..

No joo, nyt riitti nämä meikäläisen höpinät.
=) Ihania kevätpäiviä kaikille!!! =)
 
Tulin lueskelemaan kuulumisia, ei oo tullut aikoihin täällä käytyäkään.

Onnea paljon kaikille plussanneille! :heart:

Täällä meinaa kans kuumetta olla, alkaa tuo ensimmäinen mussukka jo tuntumaan niin isolta :D
On miehen kans puhuttu et kunhan saan kierrot kuntoon yms nii sitten vois rueta yrittelemään ;)
Ens viikolla alkaa kolmas terolut kuuri, keskenmenon jälkeen on ollut kierrot ihan sekaisin :(

Me päästiin muuttamaan uuteen kotiin, ollaan nyt täällä 3 vko asuttu :)
Ens tiistaina ois kämpän luovutus, tänään sieltä viimesiä tavaroita haettiin ja vielä pitää tietty siivota. Vähä vaan paineita siitä siivoomisesta kun minun täti muuttaa siihen :D
Ihana on kyllä ollu asua omassa talossa, ja ei oo ihan keskustassa, pari km on keskustaan. Hyvin päästään vaunuilla liikkumaan yms.

Miksu rakas täytti 14.3 vuoden..kyllä on aika mennyt hurjaa vauhtia! Äitin pikkuinen ei oo enää vauva :'(
2.4 on 1-vuotis neuvola, sitä odotellessa, saadaan uudet mitat ja rokotus.

Mitä kaikkea teidän taaperot jo osaa?

Meillä Miksu on ruennut nyt kävelemään parin metrin matkoja sillei et pitää houkutella ja olla kädet ojolla vastassa. Hienosti seisoo ite pitkiä aikoja ja tekee samal kaikkee, esim. juo jotain, yms. Minä oon ruennu 9kk iässä kävelemään ja mies vuosikkaana..josko se Miksuki kohta:)

Miksulla tulee vähän sanoja, äiti, ei, anna, ota, oho, mamma = maito, nam (sanoo aina kun on jotain hyvää, sormella osottaa ja sanoo kun nam ku haluaa)
Ihana kun saunassa käytiin illalla, sano äiti ja anto mulle löylykauhan käteen..piti heittää lisää löylyä :D :heart:

Viime viikolla poika oli 4 päivää kovassa kuumeessa ja toisessa korvassa oli tulehdus :(
Saatiin antibiootit ja kuume laski melkein samantien, pitää varata aika korvakontrolliin 3 vko päähän. Toivottavasti nyt ei ihan heti tule mitään pöpöjä tähän mökkiin..ollaan aika paljo vähälle aikaa kipeinä oltu.

Mut nyt pakko mennä nukkumaan, meinaa silmät kiinni painua.
:wave:
 
Ooo
Tere :wave:

Mites taaperotx4 -onko äiti löytynyt, ihan jäi vaivaamaan...?

Ja suvitus - tsemppiä!! Nyt jälkeenpäin on helppo sanoa, mut suosittelen todella sen yösyötön (vaikka karuakin) lopettamista. Viikko voi mennä kurjasti, mutta kyllä on IHANAA kun eka herätys tulee vaikka vasta seitsemältä! Meillä olen antanut yleensä silloin vielä tissin ja ottanut viereen, niin sitten on nukuttu joskus vielä tunti. Pari viikkoa kun on nyt saanut nukkua öitään ihan oikeesti, niin on kuin eri ihminen! Mun mielestä pojallekin siitä on ollut hyötyä.

Täällä konttaillaan iloisesti ja kaikki musiikkia tuottavat lelut on mielekkäitä, sillon tanssitaan, eli hytkytään istualtaan :D Suloista. Kävely ei ole vielä tuntunut kiinnostavan, ajallaan sitten...
Imetystä olen vähentänyt, mutten vielä lopettanut kokonaan. Mies on pääsiäisen jälkeen lomalla, niin ajateltiin, että sillon olis varmaan hyvä. Mies voi aina viedä sitten muualle leikkimään ja saisi vähän huomiota toisaalle, niin voi mennä sellainen tissihimo ohi hetkeksi ja siitä sitten toivottavasti kokonaan. Vähän haikeeta, mutta kyllä ihan mielelläni otan jo kehoni itselleni, jos tiedätte tunteen? =) Onkos Oppa jo onnistunut lopettamaan?

Ihana aurinko on näkyvissä B) Poika nukkuu kuistilla, tuulee vaan niin pirusti, että hirvittää. Ei tunnu haittaavan, vaikka pelkäsin, että herää tuossa huminassa heti.
Mukavaa ja aurinkoista viikkoa teille!
 
Hei vaan täältäkin! :wave: Kevät näyttää sitten tulleen ja ihana auringonpaiste. B)

Me käytiin viime viikolla 1-vuotisneuvolassa: pituus 74 cm ja paino vaivaiset 8400 g. Paino oli pudonnut 300 g edellisestä punnituksesta 10 kk-neuvolassa. :( Osittain se selittyi tytön mahataudilla, jota kesti 4 päivää, mutta kyllä tässä nyt täytyy tsempata vielä enemmän syömisten takia. Olen nyt alkanut soseiden sijaan antaa sormiruokia ja samoja ruokia kuin mitä itse syön (esim. keitettyjä perunoita/porkkanoita ja paistettua kanaa/kalaa pieninä paloina) ja ruuan menekki on kasvanut ihan kivasti, vaikka sotku on hirveä. Vain puurot ja kaurajugurtit lusikoin edelleen tytön suuhun. Imetystä en ole vielä voinut lopettaa, koska sopivan korvikkeen etsintä on kesken, ja mahataudin aikana/jälkeen tuli oikeastaan takapakkia siinä suhteessa. Piti pitää taas muutama päivä unikouluakin mutta nyt ovat yöt normalisoituneet. Olen kyllä ollut tosi väsynyt... Kävin viime viikolla teatterissa työkavereiden kanssa ja silloin tuli ekaa kertaa sellainen tunne, että kotonaolo alkaa riittää ja on kiva palata töihin elokuussa. Sitä tunnetta kesti tasan siihen saakka kunnes jouduin setvimään yhtä asiaa pomon kanssa... :LOL: Mulla on tosi ihanat työkaverit ja kiva työ, mutta lähin esimieheni...huokaus. :headwall:

Eli siis tällaista täällä. Odotan kovasti Lontoon reissua, jonne lähdetään kohta. Sehän on mun ja tytön osalta synttärilahja mun vanhemmilta. Muuten ei olisi ollut varaa lähteä minnekään. Mutta tiukasta rahatilanteesta huolimatta aion kyllä pistää Visan vinkumaan ja ostaa tytölle ihania kesämekkoja Lontoon putiikeista. :heart:

Onnea matkaan, Ooo, imetyksen lopetuksen suhteen. Toivottavasti teillä menee se paremmin kuin meillä. Mä olen nyt laittanut omaksi deadlineksi toukokuun lopun.
 
Pitkästä aikaa jotain vähän raapustan :)

Kivaa kuulla taas Heidin ja Miksun kuulumisia :heart:
Ja onnea uuteen kotiin!
Meillä kävellään jo hienosti paikasta toiseen, eikä enää lainkaan konttailla. Ulkona kävely vielä vähän hankalaa kun noi Kuomat on niin kömpelöt mutta kohta saa jo kumisaappaat ja lenkkarit niin sekin helpottuu.
Sanoja ei edelleenkään :eek: Sillon 10kk-iässä sanoi sen "anna" mutta senkin hokeminen jäi. Äitiä olen kuullut useana versiona mutten vieläkään ole laskenut sitä sanaksi "äiti" kun ei silleen sano tarkottaen mun mielestä, jaadijaadi ;)
Meillä oltu muuten terveenä mutta nyt päällä flunssat; molemmilla lapsilla nenät valuu, kurkut kipeinä ja yskittää. Veetillä ei mielestäni ole ollut kuumetta mutta esikoisella oli eilen yli 38 ja siksi oltiinkin koko päivä sisällä ja voi että kun se hajottaa!! Tänään pakko lähteä edes kauppaan niin saadaan raitista ilmaa. Ja mun on PAKKO päästä kauppaan kun huomenna juhlitaan Veetiä vihdoin niin kaikki synttärikamat melkeen vielä ostamatta.
Siksikin olisi kiva että lapset olisi edes kuumeettomia huomisia synttäreitä ajatellen.

Taaperoiden puolesta vastaan että äiti oli löytynyt, hän voi itse sitten kertoa yksityiskohtia jos haluaa :attn:

Ooo: Kiitos tsempeistä, yösyötöt onki loppunu jo jokunen yö sitten! Ja ilman sen suurempaa showta. Oon niin iloinen kun en ottanu aiemmin ressiä asiasta vaikka joka puolella oltiinkin sitä mieltä että yösyötöt olisi voinut jättää jo 6kk jälkeen. Meidän poika oli vasta nyt valmis ja sen huomasi siitä ettei pistäny edes vastaan. Pari kertaa heräsi mutta kun kippasi takasin nukkumaan niin heti jatkoi uniaan =) Tämän aion muistaa seuraavallakin kerralla, parasta vaan mennä niin mikä itselle tuntuu parhaalta :attn:
Muuten yritän kovasti vielä imetellä kun en haluaisi vieläkään siitä luopua :ashamed: Mutta kertoja alkaa olemaan jo sen verran vähän; 2-4krt päivässä että kaipa se tästä aikanaan pakostikin loppuu *huokaus*

Opan tyttö on kyllä niin kevyt :heart: Meidän poika oli vaan kaks senttii pidempi mutta painossa meni jo 11kg rikki. Mutta esikoinen oli samaa sarjaa ja painoi vuoden ikäsenä joku 9kg, on vaan sirpakka tyttö =)

Neuvolassa siis käytiin 23.3. ja hoidin sitten itteni siinä samalla vähän marisemalla kun kerrankin jonkun on pakko kuunnella :D Näistä mun kropan temppuiluista mainitsin ja mitattiin verenpaine joka oli 140/103 :ashamed: No varattiin mulle sit lääkäri kun terkka meinas et vois olla kilpirauhaseen liittyvää. Lääkäriajan jouduin TIETENKIN (olis siis ollu tänään) perumaan kun en saanut lapsille hoitajaa ja niiden kanssa käynnistä olisi tuskin tullut yhtään hyödyllinen. Terkka olikin asiasta kovin pettynyt mutta toivotaan että uuteen aikaan pääsen :D Viime pe kävin mitauttaa verenpaineen uusiks ja oliki laskenu 138/88. Mutta silti kuulemma täytyy lekurissa käydä, vaikka ite olisin jo luovuttanu :whistle: Luulen vaan että kaikki liittyi alkaviin kuukautisiin, joiden alkaminen kestikin useamman viikon. Paitsi että olen edelleen ihan turvonnut niin ehkä ihan hyvä käydä lekurissa jos se sit passittaa mut johonki kokeisiin tms.

Nyt pitäis alkaa ryhdistäytyy kun tän ja huomisen päivän aikana pitäisi tää räkänokkien aiheuttama kaaos siivota, jippijaijee :xmas: Ja huomenna sit ne guitar hero-pileet B)
Kakusta sen verran että suunnitelmissa olisi tehdä banaani-vadelmamousse-kakku ja päälle marsipaanilla sellaset lieskat. Mun äiti ehkä joutuu tehdä sen kakkupohjan kun mies tulee huomenna vasta 12-13 maissa kotiin niin ei keretä kaikkia valmisteluja tehdä itse.

Nyt vaikka tarinaa vieläkin riittäisi niin silti lopetan ettei mee ihan mahottomaks :ashamed:

Suvitus+Veetiskä :heart:
 
Mikaelin 1v neuvola oli tänään:

Paino 11,945g (10,860g)
Pituus 82,4cm (80cm)
Päänympärys 47,8cm (47,5cm)

Suluissa 10kk neuvolan mitat.


+ Hyvin kasvaa. Iloinen ja reipas poika. Kävelee muutamia askeleita tuetta.
Muutamia sanoja sanoo. Karkeampaa ruokaa ajoittain syö, maito ja vesi juomina.
Tutti käytössä. Poskien karheuteen Aqualan käytössä.
D-vitamiini käytössä tippoina, tableteiksi (Minisun) voi vaihtaa.


Samalla oli rokotus, vähän tuli itku kun isi piti kiinni..ei tykkää yhtään jos ei pääse liikkumaan :D
Mut samantien rauhottu kun sai taas vapaasti olla.
Miksu sai tarran ja julisteen, oli ihan innoissaan niistä:)
Muuta "sanomista" ei ollut kun että puolen vuoden sisään pitäs tutista päästä.
Siinäpä sitä urakkaa sitten onkin :D On semmoinen tuttiritari tuo pikkumies:)
Seuraava neuvola on 1,5 vuotiaanan, samalla lääkärin tarkastus ja hammastarkastus.
 
Ooo
Joo, Oppa, tuo meidän poju oli 8400g ja vain 71,5cm, eli pieniä ollaan mekin :) Eikä ole mitään allergiaakaan. Mun mielestä kyse on vain selkeästi "pieniruokaisuudesta", mutta neuvolassa seurataan ja ihan ok niin.

Tuttiasiasta piti vielä mainita, että meillä ei ole ollut lainkaan käytössä, alkuun kokeiltiin, muttei poika halunnut, ja ihan hyvä näin. Mutta varmasti olisi rauhoittanut monia öitä ja päiviä, jos olisi tuttia syönyt. Eikä syönyt tuttipulloakaan, se omat vaikeutensa aiheutti sekin sitten tähän tissiriippuvuuteen. :LOL: Riippuvuuteen, indeed. Pitääkin mennä varmasti ihan oikeaan liivikauppaan kun tää imetys on ohi, että saa jotkut oikeankokoiset ja hyvin muotoilevat liivit. Vanhat tuskin on enää sopivat. Vaan pitää tietty kokeilla.

Me vaihdettiin DeeTipat DeviSoliin, hyvin poika mutustelee imeskelytabletteja, maistuvat appelsiinilta. Ei tarvitse tippojen kanssa läträtä.
 

Yhteistyössä