Maaliskuun inssiläiset

Moi kaikille!!

Ajattelin aloitella täällä uutta ketjua tälle kuulle.
Kyllä sitä vaan aina pettyy kun täti tulee... mutta ei auta vaipua epätoivoon vaan katsella eteeäpäin. Yritystä meillä takana 2 vuotta, yksi keskenmeno.

Eli meillä nyt takana ensimmäinen iui ilman clomeja. Nyt tarkoitus huomenna aloittaa clomien popsiminen ja kokeilla uudelleen inssiä.
 
=) Tadaa! Voin vihdoinkin ilmoittautua johonkin ketjuun, nyt on mitä odottaa: Ensimmäinen ja tällä tietoa ainoa, inssi on tulossa loppukuulle. Jänskättää ihan vietävästi, mutta samalla alitajunta koittaa laittaa jäitä hattuun, housuihin ja puseron alle - että ei putoaisi ihan niin korkealta...

Lääkkeiksi tuli Menopur ja Pregnyl. Saas nhdä miten mimmin käy niidenkin kanssa, meneekö pää ihan sekaisin. Sillä vaan mietin kun normaalikierrossakin hormoonit heittelee niin mites nyt kun lisää vaan piikitetään. HUH!
 
Minä tulen mukaan myös...

Tänään juuri soittelin polille negatiivisesta tuloksesta. Ensimmäinen inssi on takana ja tänään tein testin, koska on kulunut 15 vrk inssistä. Nega tuli ja uutta inssiä pitäis kai laittaa tulemaan. Puhelimeen vastannut kätilö kyllä sanoi, ettei testi ole varma, ennen kuin menkat alkavat, mutta täti tuntuu olevan tulossa ja oikein rytinällä. Tunnelmat ovat aika alavireiset.

Tässä kierrossa meillä vaihtuu Puregon Menopuiin, koska vastasin aika huonosti edellisellä kerralla. Meillä on yritystä takana reilut kaksi ja puoli vuotta. Viime keväänä saimme keskenmenon vkolla 4-7.

Lapsettomuuden syynä on meidän tapauksessa minun ovulaatiohäiriöni ja kierron epäsäännöllisyys. Mieheltäni puuttuu A-simpat joten ne eivät tahdo löytää oikeaan suuntaan...uivat ujoina ympyrää :headwall:

Jännitelläämpä yhdessä seuraavaa kertaa. :saint:
 
Minäkin ilmoittaudun maaliskuun listoille. Tänään kävin juuri toisessa inssissä ( eka viime kierrossa ). Hyvin meni, siittiöitä kohtuullisesti ja perille menivät.
Lääkityksenä Menopur+Pregnyl...
Meillä yritystä takana 09/03 asti ilman ensimmäistäkään tärppiä.

Ruustinna77 pp0
 
niin kyllähän minäkin tänne pinoudun.. meillä on takana yritystä 04 vuodesta.. siihen väliin mahtunut vaikka mitä. niin kerkesin marika laittamaan tonne helmikuulle sulle viestin mut tiiätkö miten ne sen ultran kans tekee.. siellä in-tiimissäkö?? ja maanantaina.. mulla ei nimittäin viime inssissä ollut ollenkaan ultraa siis meinaan inssi päivänä. kuuluuko edes olla? :headwall: :headwall: tyhmä minä..
 
Moi piia!!

Mulle ainakin tehtiin in-tiimissä uä ennen inssiä. Kuka lääkäri sulla oli?
mulla oli se in-tiimin oma lääkäri ku sairaalalta ei lääkäri ehtinyt. Hätänen se mun uä oli mut kuitenki katto et kaikki oli ok. Uskon et ne sen tekee jos pyytää ennen inssiä??!? Millon sulla on yleensä ovis? Onko pelkoa et se osuu sunnuntaille?

Mulla alko tänään ensimmäisten clomien popsiminen. Vaikuttaako clomit ovulaatiopäivään? Tuleeko aikasemmin kuin luonnollisesti tms? Jos jollain kokemusta vastatkaa!
 
Minä kans kasaan itteni tähän pinoon!

Olen täällä taustalla haamuillut koko helmikuun, kun oltiin pienellä tauolla, ennen toista inssiä. Eka inssi tammikuussa, ja negahan sieltä napattiin, tai ei edes testiä tarvinnu tehdä kun menkat alkoivat jo pp8 :'(

Haikara ei taida oikein meille löytää,omasta nyytistä ollaan haaveiltu jo niin pitkään,yritystä 12/02 alkaen. Ollaan selittämättömiä, tai mulla oli prolaktiini arvot hiukan koholla mutta ne on hallinnassa nyt lääkekuurin voimin. Kaikki maholliset tutkimukset on tehty ja vikaa ei vain löydy. Ulkomailla asutaan ja yksityisellä puolella ollaan hoidossa.

Eilen alkoi sitten piikittely kp3-8 ja sitten follikkeli ultraan ens keskiviikkona 7.3 kp9. Taitaa mullakin ovis osua viikonloppuun niinkuin viimekerrallakin, mutta piikitin Pregnylin sillon lauantai illalla ja inssi tehtiin heti ma.aamuna.

Kaikki toivo on nyt laitettu tähän inssiin, vaikka ahdistus ja epätoivo tuolla yrittääkin nostaa päätään. Alotin nyt sitten tuota greippimehuakin juomaan, kun siitä on ollut paljon juttua, ja ei kai siitä parista lasillisesta päivässä nyt voi haittaakaan olla, jos vaikka avittais sitä kiinnittymistä ?

Tsemppiä kaikille maaliskuun piinasiskoille!


 
marika! vissiin on pelko et osuu viikonlopulle tai tarkemmin et sunnuntaina. käskettiin tekemään lh-testejä koko viikonloppu. en muista lääkärin nimee. mies puolinen henkilö kumminkin oli. mulla ei oo mitään hajua mun ovulaatiosta. nyt oli ensimmäinen kierto niin että menkat alko ilman lääkitystä. minä myös alotin clomit tänään..
 
Moi piia!!

Mitään tuntemuksia ei ole clomeista ollut, en tiedä onko se hyvä vai huono juttu? Mites sulla? Lääkäri sulla on ollu varmaan Tuomo Kalliola, ainut mies siellä. Mikä kp sulla yleensä ovulaatio on? mulla kp 16-17 joten saattaa osua viikonlopulle. Kyselinkin sairaalalta et aikaistaako clomit ovista ja ne sano et voi olla et tapahtuu normaalia aikaisemmin jos hyvin kasvavat. Joutuu varmaan alottaa tikutuksen aika ajoissa, kun tietäs vaan kuinka ajoissa...
onko muilla kokemuksia oviksen aikaistumisesta clomien kanssa? kertokaa mikäli näin...

:\|
 
Heissan vaan kaikille piinasiskoille!

huhhuh,tämän inssin eka follikkeliultra kp9 on sitten takana, ja jopas siellä olikin "yllätyksiä"...nyt onkin niin tilanne että sekä oikealla ja vasemmalla puolella on kasvamassa ainakin 4-5 pikkuista palleroa, joista suurin oli 12mm. Lääkäri siihen sitten sanoi että pieniä ovat vielä mutta niitä on paljon aiottua enemmän. Tammikuussa ekassa inssissä mulla oli vaan vasemmalla yks 15mm follikkeli ja se meni muutenkin pieleen koko inssi.

Pohtivat sitten sitä tämän päiväistä saalista sen verran että päädyttiin jatkamaan 2 päivää vielä ylimääräisillä pistoksilla, ja pe.aamuna uudestaan ultraamaan. Vähän se lekuri väläytteli mulle jopa punktion mahdollisuutta jos niitä on tullut vielä lisää, mehän vaan haluttais että ne kasvaa mahd.suureksi ei siis tuplaantuvan. On tainnu muhun tehota vähän erilailla nuo piikit ( lääkkeenä Altermon 150 I.U kp3-8).

Nyt rupes ihan jännittämään mitä tästä tulee, pääsekö sitä inssiin vai ollaanko tässä nyt sitten suoralta kädeltä päätymässä punktioon ja IVF:ään! Ja alkoi taas mietityttää että jos tehdäänkin inssi noin monella muniksella, onkohan siinä jo riskiä tupla raskauksiin kuinka suuret? :eek:
tai kyllä mä sen riskin mielellään ottaisin, meillä kun ei edes sitä ainuttakaan tärppiä ole kuulunut ja jo yli 4 vuotta yritelty :/

Mites muilla?
 
mulla oli viimekierrosta ovulaatio kp 11-12. saas nähä miten nyt. mua pyydettiin tikuttelemaan perjantaista lähtien. ja jos sillon sunnuntaina on huippu niin maanantaina vissiin inssi. mulla on pikku nippailuja ollut, ei suurempaa vielä. viimeks sattui ihan kunnolla oviksen aikoihin.
 
Moi Piia!

Niin sulla on paljon aikasemmin ovis ku mulla... mites sulla oli ilman clomeja? Toivotaan ettei sulla osu viikonlopulle tai siis la!!
Jatketaan kuulumisten vaihtoa kun käsikädessä kuljetaan!!
=)
 
Terve vaan maaliskuulaiset!

Minäkin ilmottaudun mukaan maaliskuun piinailijaksi.
Menossa on Puregon piikittely ja ensi viikolla olis tarkoitus olla punktio.
Yritystä on ollut 05/05 asti ja takana on kaksi ICSI:ä, joista kummastakin nega. Miehellä on huonot siittiöt, joten kummallakin kerralla meni alkioiden saaminen todella tiukille. 1 alkio/ICSI. Nyt saa taas kerran todellakin jännätä,että saadaanko edes se yksi. Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo...
 
Sienna74
Heips,
minäkin ilmoittaudun mukaan. Eka inssi tulossa. Aiemmin kokeiltu pelkkiä clomeja. Eilen varasin ajan ensimmäiseen ultraan, kp 10. Nyt kp 2. Lääkityksenä clomit + menopur + pregnyl. Clomit aloitan huomenna. Ilman ehkäisyä ollaan oltu 01/03 alkaen ja ilman tuloksia edelleen. Selittämättömiä ollaan... :/
 
*hyppää uuden kuukauden kyytiin*

Eka inssi helmikuussa tod.näk. epäonnistui, juuri soitin verikoe negan pp 17. Tätiä ei tosin näy ei kuulu.

Tässä kierrossa clomi annos nostetaan 2tab/pvä.

Varsinkin Vendelan kirjoitukset kuulostavat ihan omiltani, mutta muidenkin selittämätön lapsettomuus ja muut kirjoitukset tuntuvat niiiin tutuilta :ashamed:

tänään siis kp 37/33 ja eka inssi takana


:wave:
 
Sienna 74
Kertokaapa te, jotka olette ottaneet irrotuspiikin... Tarviiko silloin tikutella ovista ollenkaan vai sanooko ne lääkärit jo ultratessa milloin piikki laitetaan ja milloin tullaan sitten inssiin? En nimittäin ole saanut tikkuihin muita kuin tosi haaleita viivoja, kun aikoinani kokeilin...
 
greippi
Moi Sienna74! En ole koskaan tikuttanut ovista kun olen pistellyt puregonia tai pregnyliä, lääkäri määrää ultran perusteella piikin ja ovis tapahtuu 24-36 pregnylistä. mulla on tänään inssi tunnin ja 5 min päästä :wave: Suhtaudun tähänkin hoitoon varsin skeptisesti, viime inssi tuotti negaa.
t.greippi -kohti koeputkea :kieh:
 
greippi
Moi Sienna74! Mies kävi antamassa tänä aamuna klo 8 näytteen joka pestiin, tuotos oli ihan hyvä. Minut pistettiin gynen tuoliin ja lääkäri laittoi jonkun ankankaulatyyppisen levittimen sisään ja ohutta muoviputkea pitkin ruiskutti simat sisään. Ei tuntunut missään, tavallinen gynen tutkimus on joskus tuntunut paljon enemmän. Homma kesti pari minuuttia. kohta aloitankin lugesteronit ja parin viikon tuskaisan piinailun. Milloin sulla on inssi?

t.greippi pp0
 
Sienna74
Moi greippi, mukava kuulla ettei toimenpide ole piinaava. Itse aloitin tänään clomit, ensi viikolla ois menopur-pistokset ja ultra sitten perjantaina. Eli todennäköisesti inssi olisi sitten viikolla 12. Jo reilun viikon päästä! Mieshän tuossa jo vähän tuskailee sitä omaa 'näytteenantoansa', mutta oma osuutensa itse kullakin, eikö? :LOL:
 

Yhteistyössä