Maaliskuun inssiläiset

Sienna74
Mulla oli kans 10 mm. Ja yks puikko per ilta. Mulla ne puikot on ihan Progesteron -nimellä myytäviä, Yliopiston apteekista. Toinen myyntimerkki on tuo Lugesteron, mutta lääkäri kehui näiden olevan hieman halvempia, vaikka täysin samaa ainetta ovatkin... Tosi ällöttäviä käyttää, olen jopa harkinnut kesken kaiken lopettamista...
 
On kyllä tosi tahmaisia :x ; ei yöllä mitään, mutta kun se tulee pitkin päivää ulos :headwall:

Ei kuitenkaan lopeteta, sillä voihan niillä olla suotuisa vaikutus :whistle: Ootko käyttänyt niitä aikaisemmin? Mulla vasta eka kierto/toinen inssi.
 
Sienna74
No tämä on toinen kerta/eka inssi. Ensimmäinen kokeilukerta oli ihan luonnolliseen kiertoon tukihoitona. Sain reseptit heti silloin, kun kävimme väestöliitolla ensikäynnillä ja lääkärin neuvon mukaan käytin jo silloin yhden kuurin. Meidän tapauksessamme onnistumisprosentti kotikonstein on kuulemma 99, mikä tosin hämmästyttää ja kummastuttaa, koska nelisen vuotta olemme ilman ehkäisyä olleet. :/ Kaiken ällöttävyyden lisäksi nuo puikot tuntuvat turvottavan mahaa aivan mielettömästi, minulla ainakin.
 
vierailija kuittaa
... vielä, että lugeja tai muutakaan lääkitystä, edes irrotuspiikkiä ei meillä ollut. Ongelma selkeästi simppapuolella ja minulla säännöllinen kierto, niin lähdimme liikkeelle näin lähestulkoon luonnonmukaisesti. En siis osaa sanoa mitään siihen oliko nuo testitulokseni "normaaleja". Nega-testin tein Predictorilla, plussan Apteekin omalla, joka kyllä lupaa olevansa herkempi - en tiedä olisko sillä tullut plussa jo samaan aikaan kun Predictorilla se nega. Niin tai näin, muutama piinapäivä tuli lisää, mutta tärkeintä on että raskaana ollaan.
 
Ei oikeastaan mitään tuntemuksia. No, nyt pari päivää nyt ollu nännit kipeänä ja tänään on alkanu vähän sattumaan mahaan.
Ekan inssin jälkeen melkein joka päivä vihloi mahaan ja lujaakin ja tissit meni tosi kipeäksi.
 
Kyllähän se vuoto alkoi niinkun arvelinkin. :'(
Aika surkee olotila ja itku herkässä.
Hoitaja soittaa minulle huomenna. Kolmas inssi tehdään, mutta ajoitusta täytyy miettiä..kun tuo viikonloppu on jo kaksi inssiä sotkenut.
 
Voi Ihaa, tiiän ettei mikään lohduta juuri nyt, mutta jaksettava on :hug: Saat olla ihan luvan kanssa surullinen ja vihainenkin :ashamed:

Täällä ei ole sitten niin mitään (pp7) tuntemuksia, luget vaan yököttää ja yököttää. Mutta kuten Pietu totesi, auttaa mahd. kiinnittymisessä, joten kesken en kyllä lopeta :whistle:
Olen opetellut ajattelemaan silleen, että ellei nytkään tärppää, siis yli kahden vuoden jälkeen, niin ehkä sitten ensi kierrossa :xmas: Kesä on kuitenkin tulossa ja sen myötä kaikkea hauskaa luvassa =) Stressaaminen kun ei auta vaikka mieli tekisi ja helppo olisi sortua..
 
Sienna74
Huomenta!
Minä myös sorruin tekemään viime perjantaina pp11 testin ja negaa näytti. Nyt pp15, kuukautiset eivät ole alkaneet. Silti mahassa on tuntunut jo useamman päivän just sellaselle, että täti kohta kurvaa... Me ajateltiin jättää suosiolla tää kuukausi väliin ja toukokuussa taas yritetään toinen inssi. Elämä jatkuu.... Aloitin sisustussuunnittelukurssin, jotta on muutakin ajattelemista. =)
 
Pupuvaimo sairaana
tuplarutistus teille ihaa ja sienna! :hug:

Itselläni alkoi pp 9, ja sen mukana reipas kuume :ashamed: Taitaa flunssaa pukata, kurkku nimittäin on jo sen verran kipeä (yleensähän se siitä sitten flunssaksi muuttuu..) \|O
En tosin ymmärrä, aamulla tuli verta nenästä :eek: Mulla ei ole koskaan tullut :attn:

..mutta nyt takaisin sänkyyn :\|
 
Sienna74
Kylläpäs meitä nyt koetellaan... Paranemista pupuvaimolle! Mietin tässä, että onkohan mahdollisuudet yhtään paremmat mikäli inssi tehdään perättäisinä kuukausina vai onko merkitystä vaikka väliin jäisikin välikuukausi? Meille lääkäri ehdotti kyllä nyt heti uutta yritystä, mutta itse haluaisi pitää väliä. On niin ikäviä nuo lääkkeiden sivuvaikutukset (päänsäryt, huimaukset) ettei jaksaisi heti perään. Suurinpiirtein tokkurassa koko ajan... :LOL:
 
Mulla tehty 2 inssiä kahteen peräkkäiseen kiertoon ja nyt toisen inssin jälkeen halusin pitää tauon. Tänään kp18 ja menkat alkoivat. ?? Mulla lyhin ikinä ollut kierto on 23päivää joten ihmettelen tätä suuresti eikä edes ollut menkkaoireita kuten yleensä. Voiskohan johtua noista lääkkeistä joita ovulaationinduktiossa käytetty kahdessa edellisessä kierrossa?? Onko kellään käynyt vastaavaa??
 
Meillä kaksi inssiä takana Gonal-F-piikkien, irrotuksen ja Lugesteronien tukemana. Tänään pp14 ja raskaustesti näytti negaa, menkat eivät vielä ole tosin alkaneet. Fiilikset tosi maassa, vaikka jotenkin aavistin tulevan kun ei ollut mitään oireita. Lääkäri pyysi menemään verikokeeseen, vaikka tulos olisi nega, mutta en kyllä taida löytää voimia mennä. Pieni mahdollisuushan on, että olisi ollut kemiallinen raskaus ja siitä voisi saada lisätietoa, mutta eipä juuri lämmitä tällä hetkellä. Miten muut, oletteko käyneet verikokeessa negasta huolimatta?
Meille lääkäri suositteli, että inssit (3-4 kpl) tehdään peräjälkeen, koska kroppa hyötyy aina hieman edellisistä kierroista. Mulla ongelmana "laiskat munasarjat" eli eivät tahdo jaksaa tuottaa muniksia oikeaan aikaan. Selvästi on hoidot pureneet kiertoon ja tämäkin kierto tuotti hienon munasolun, joka saatiin puhkeamaan juuri ajallaan. Mutta silti ei onnannut..:(
Miten monta inssiä teille on suositeltu ennen siirtymistä esim. IVF:ään?

Jaksamista kaikille, on tämä kyllä niin epäreilua ja raskasta aikaa!!
 
moikka. sienna74.. kyllähän täällä käyn silloin tällöin lukemassa teidän kuulumisia. juu mulla ainakin oli että heti inssin jälkeen tuli tissit kipeeks.. nännit oli tulessa muuten ei juurikaan ollut kipeät. ja maha oli kipeä.. sillain pisteli kummasti. ja minähän tein hätähousuna pp 10 testin ja näytti plussaa ja sitten uusiks vielä pp 13 ja plussaa ja pp 20 ja täysin vahva plus. viiva oli vielä tummempi mitä kontrolli viiva. hieman epäilevä kun olen :LOL: juu mulla oli toinen inssi.. ja lääkkeet oli clomit. (ja multi tabs.. minä sekä mies)välillä sitä on niin onnellinen että asia kävi näinkin helpolla.
toivon teille hirveesti plussa tuulia ja jaksamista. uskon että odotus palkitaan kun jaksaa olla kärsivällinen. (tiedän että kärsivällisyys on koetuksella)

palailen taas.
 
Amelie, kyllä mullakin kierto lyhentyi inssikierrossa huomattavasti. Mulla normaali kierto oli tosin jotain 33-35 päivää ja nyt siis mennään 28-29 päivän kierroissa. Suhteessahan tuo on aika sama muutos kun sulla. Pahoin vaan pelkään, että noin lyhyessä kierrossa ei luteaalivaihe ehdi olla tarpeeksi pitkä, pitäisi olla sen 14 päivää. Milloin sulla oli ovis? Ettei olisi menkat kuitenkin jotain muuta vuotoa, kiinnittymistä ehkä?
Tänään alkoi sitten vuoto ja jätin sen verikokeen väliin, koska oli kiire päivä eikä huvittanut. Nega mikä nega, mitä sitä turhaan ihmettelemään. Tässä täytyis varmaan ajatella, että vasta inssejen kautta pääsee "tasoihin" normaaliyrittäjien kanssa eli eihän 2 kuukautta vielä ole aika eikä mikään yrittää. Yritän tässä siis epätoivoisesti psyykata itseäni ja muita positiiviseen ajatteluun..Tsemppiä kaikille ja hyvää pääsiäislomaa!
 
sh-80
Hei Amelie!

Millaisena vuotosi on nyt jatkunut, vaikuttaako yhä todella siltä, että se on kuukautisvuotoa?

Itselleni tehtiin siis viides inseminaatio reilu viikko sitten (kp 14) ja maanantaina (kp 17) oli menkkamaisia kipuja alavatsalla, ja paperiin jäi pyyhkiessä kirkasta verta. Sitä tuli päivän mittaan jonkin verran, ja olin aivan ymmälläni. Vuoto loppui kuitenkin ennen iltaa.

Lisäksi "ovislimaa" on tällä kertaa tullut kp 14-20, vähän alle viikko inssin jälkeen tuli ruskehtavaa vuotoa, jonka tietenkin haluan kuvitella kiinnittymiseen liittyväksi.

Alavatsalla on koko ajan vähän outo olo, on ollut inseminaatiosta lähtien. Voi kun se tällä kertaa lopulta merkitsisi jotain hyvää...
 
Kyllä ne mulla tais olla ihan menkat kesti kolme päivää. Olisin kanssa toivonut että ois voinut olla kiinnitysvuotoa... Ihmettelen kyllä edelleen koska mulla ei koskaan oo ollut tällasta heittoa kierrossa normaali kierto n. 28pvä ja normaalisti oon tosi kipee menkkojen aikana. Kysyin lääkäriltäni myös että voiko noi edellisen kierron lääkkeet vaikuttaa tähän kiertoon mutta ei kuulemma voi?? No nyt ainakin päästään taas eteenpäin hoidoissa kai vielä ainakin yks inssi edessä jos kaikki kunnossa. Kiitos kommenteista ja plussatuulia!
 

Yhteistyössä