Maaliskuun Muruset 2012 *Helmikuussa*

mariajalle jaksamisia!:hug: porukat ovat turhan nopeita arvostelemaan toisia kun eivät edes näe mitä neljän seinän sisällä tapahtuu.
itseänikin harmittaa tää oma saamattomuus ja kun ei pysty tehä nii paljon kuin ennen. mutta onhan meillä kaikilla kummiski suuri asia jota kanniskellaan.
sain la siivottua pesuhuoneen kunnolla ja sit olikin ristiselkä sikakipeä loppu päivän, vielä olis näitä huoneita. mies ei oikein ymmärrä tätä mun "intoa" jynssätä kaikkia huoneita. mut sit kun pienokainen on syntynyt nii ei silloin tarvitse miettiä sen suurempia siivouksia.
tänään järjestelin pojan vaatekaappia, pois pienet keräykseen mitä en sille käytä ja suuret omiin pinoihin, ollaan paljon saatu vaatteita joilla on poikalapsia.

Tervetuloa nimpu!

onkohan fb:n puolella porukka vielä yhtenä kappaleena vai joko siel on useampikin jakaantunut?

kyllä tää odottaminen alkaa jotenkin jo tympäsee, iskee tekemisen puute.:( miksei osaa vaa olla ja nauttia, koko ajan pitäis tehä jotain. mieskin usein valittaa et mun pitää jatkuvasti stressata asioita tai häslää jotain, ettenks osaa yhtään ottaa rauhallisesti! taitaa olla sukuvika!:D

pepper& mussukka 36+6
 
Onnea täältäkin Sinisilmä ja Baby Wipe! :flower:

Täällä lasketaan vaan päiviä äippäloman alkuun..Vielä 12 työpäivää jäljellä..Olisin jo ihan valmis jäämään kotiin! =)

Viikonloppuna saatiin täydennystä vauvan tarvikkeisiin, kun siskoni käväisi tuomassa heidän "vanhan" turvakaukalon (ehti olla käytössä nelisen kuukautta, kun edellinen hajosi..), jonka ostin meille. Lisäksi saatiin lainaan sitteri ja vähän vaatetta (mm. H&M:n nallepuku =)). Enää puuttuu pientarviketta, liivinsuojia, ja navan puhdistustarviketta. Ja se itse vauva! =)

En ole tainnut tälle puolelle muistaa kertoa, kokoarviossa kävin viime keskiviikkona ja vauva painaisi nyt 1970g (31+6). Keskikäyrällä mennään. Niin nopea lääkäri oli ultraamaan ym, että en ehtinyt sukupuolesta kysyä. joten poikalupaus ei vahvistunut tällä kertaa. Koko käynti ultrineen ym. kesti siis max. 10min.. =/ No pikkasen vajaa 4 viikkoa, niin pääsee synnytystapa-arvioon, ja onneksi eri lääkärille! =)

moomin 32+4
 
Ekaks neuvola kuulumiset:

rv 33+6
sf-mitta 27
paino 69 (tullu yht 9kg)
paineet+pissa ok.
vauva on rt ja tosi alhaalla, hivenen pää liikkuu vielä, et ei ihan kiinnittyny ole.

Pari kummallista päivää ollu nyt, vauva paljon rauhallisempi masussa, aivan järkkyjä viiltäviä kipuja alavatsalla ja hirvee paine alapäässä. Epäilen että nuo oireet johtuu siitä että on nyt laskeutunu tosi alas. Olis antanu jo huomiselle lääkäriajan, mut on niin hankala järjestää et meen vasta parin viikon päästä, kun ei se sillä ronkkimisella sen kummemmaksi tule.

tekemisestä. Mulla kans hirmu huono omatunto jos en jotain pysty tekemään.. Tosin päivän mittaan kun mies on töissä, minä lämmitän talon, hoidan kauppahommat ym ja siivoilen ja muut perushommat. En vaan osaa olla tekemättä. Ja nyt oon muutenki vähintään kerran viikossa siivonnu niin et oon pessy lattiat+vessat ja kaikki. Olisko se sitä pesänrakkennusviettiä :LOL:

edelliset synnytykset Eka alkoi suoraan niin kovilla supistuksilla et ei ollu epäilystäkään! Ja joku muuten vertasi loistavasti että kuin kaksi rekkaa vetäis lantioo erilleen :LOL: juuri noin kuvailisin supistuksia! Toinen alkoi sitten niin että lapsivettä alkoi lorahtelemaan, joten siksi sitten käynnistettiin.

sairaalakassia en suuremmin ole vielä miettiny, mut pitäis kai..

Ja isot onnittelut vauvan saaneille!!! :flower:

maruli rv 33+6 (mihin ne viikot kuluu?)
 
*huokaus* On kyllä ollut tosi pa*ka päivä. Ei mitään sen kummemmin erikoista, mutta olo alkaa olemaan jo tosi tuskainen. Väsyttää, turvottaa ja kaikki ärsyttää. Esikoinenkin on ollut varsinainen kauhukakara koko päivän.. Selkä sanoo sopimuksensa irti ja särkylääkettä+kaurapussia menee nyt ihan urakalla. No ei tässä enää montaa viikkoa mene, eihän!?

Anteeksi pelkkä omanapaisuus, mutta tänään ei irtoa tämän enempää!:ashamed:
Keskiviikkona taas neuvolaan..

Tea ja J-poika 37 *POKS* :heart:
 
Maruli: Mullakin vauva tosi alhaalla ja ottaa kipeää kun puskee päällään alaspäin. Tänään tuntui tosi inhottavaa painetta jalkovälissä kun oikein punkasi. Mullakin vauva ollut nyt useamman päivän hiljaisempi. Liikkeitä kyllä tulee niin ettei tarvitse niistä vielä huolestua, mutta tosi paljon rauhallisempi on kuin aiemmin.

Flunssahan se meille tuli. Tyttö on räkäinen ja yskäinen, onneksi ei enää lämpöile. Mulla alkoi tänään kurkkukipu joka vaan pahenee koko ajan (kohta on turha haaveillä syövänsä esim. leipää) ja nyt on jo nokkakin täynnä räkää : /

Mulla on keskiviikkona kampaaja ja muutenkin tarkoitus mennä kaupoille yksin kun isovanhemmat tulevat hoitamaan tyttöä. Mähän menen (ainakin sinne kampaajalle) vaikka pää kainalossa.

Sipsunen & pikkusisko 34+3
 
Hei,
Täällä ollaan kans flunsassa. Voiskohan pskempaa olla, vaihteeksi. Sitten tuo Esikoinen jaksais touhuta ja puuhailla, mutta ite vois vain nukkua. Hermot kiriällä. HUOH! Päivän kohokohta kun ukko tulee töistä... Noo, tulipahan tämän flunssan takia käytyä kuiten apteekissa ja sai samalla pikkukakkoselle d-tipat, puhistusaineet ym. valmiiksi kaappiin.
Sitte menin itelle laittamaan nasolin nenäsumutetta(ei ollu pakkausseloste tallella)että sais nukuttua. No eihän sitä olis saanu käyttää :| no, tuskin mitään vaarallista, mutta silti...
Tällä viikolla ei onneksi ole mitään menoa mihinkään. Ens viikolla on sitte lääkärineuvola.

Naapurinneiti ja Lennart 34+4
 
täällä kans flunssaa pukkaa. poika ja mies on jo kunnon räkiksessä,ite vielä taistelen vastaan kunnon vitamiinien ja lämpimien juomien avuin. ei auta tulla kipeeks kun pe ois neuvolalääkäri ja sais tietää tuon alakerran tilanteen.. en halua jättää väliin !!


ja tänään poksuu 36+0 !! viikko täysiaikaisuuteen <3


sunniee ja vv 36+0
 
  • Tykkää
Reactions: hepuhi
Kylläpäs on flunssaa liikenteessä.
saan pitää pojan tänään tarhasta kotona kun se on ihan tukossa ja pientä lämpöilyä. tyttö halusi mennä tarhaan kun on hiihtopäivä ja muutenkin kaverit siellä. toivottovasti ei tartu lopuille meistä, olis rasittavaa olla flunssassa loppuraskaudesta kun muutenkin on voimat välillä jo nii kovalla.

nenäsumutteista kyllä niitä saa raskauden aikana käyttää kuhan ei jatkuvasti, mielestäni jokaisen pakkauksen päällä lukee ettei suositella raskauden aikana mut edellisistä raskauksista muistan että nasolinia olen käyttänyt, sitä muistaakseni suosittelivat apteekissakin. just helpottamaan nukkumista yöllä.

pepper& mussukka POKS 37:heart:
 
Tiistaita, muutama hiljaisempi päivä takana ja ihan vaan siksi kun oon jotenkin ollu hyvin turhautunut mutta tänään taas itseäni niskasta kiinni. Loput uudet lakanat koneessa joten niiden silittelyä kunhan ne ekaks kuivausrummussa saan silityskuiviks. Häkkisänky tulee tänään vaunut ja kaukalon hain sunnuntaina ainut mikä uupuu on sitteri ja sille on kyllä meillä käyttöä heti. Rintapumppua ei oo myöskään... mut onhan tässä aikaa ;)

-Miten valmista teillä jo kotona on ?

-Onko kaikilla rintapumppu ?

Eilen ajelin lasten kanssa 250 km ja teki kyllä kipeetä illalla. Eilen pyörähdin ystävän kanssa kirppiksellä ja sieltä löysin jumppapallon sillä illalla istuskelin ja täytyy sanoa et vaikka siinä hyvä oli olla ni ei siihen parane kovien kipujen kanssa mennä. oon huomannu et kun on noita kipuja liittyy siihen runsas valkovuoto, liekkö niillä toiaan olisi pehmentävä vaikutus. Se olisi kyllä toivottavaa mahdollinen käynnistys sujuisi sitten nopeammin.

Tänään pakko päästä kävelylle ihan kamalaa kun en oo liikkunu mihinkään ja kyllä raitis ilmakin kelpaisi.

Tyttäreni lakkasi perjantaina miun sormen ja varpaankynnet oli kyllä aika ihanaa neiti 5-v tukkakin on nyt värjätty joten kulmat olis vielä laittamatta ja sitten tää mamma olisi aika valmis :)

Minnarun&pikku-ukko 35+5
 
Poks 34!!!

sipsunen mulle neuvolan täti sanoi kauhuissaan eilen et ei kai se nyt vaan kuule ala syntymään sieltä! Kun sanoin noista oireista ja sit ku muutenkii ollu tosi huono olo eikä ruoka maistu :D Mutta mä toivon et muutama viikko viel menis ainaskii. Ja paikathan mulla on ollu jonkii aikaa jo pehmeet ja vähän auki, et enteilee luultavasti vaan sitä et synnytys tulee olemaan taas suht nopsa, eikä ainaskaan yli la:n menis.

Kotona alkaa olla periaatteessa valmista, eli pienimmät vaatteet pesty kaappiin valmiiks, vielä lakanat ym pitää pestä. Huone vauvalle valmis, maalattu ja laitettu, puuttuu vaan taulut seiniltä. Mut en oo hankkinu valmiiks mitään tutteja, vaippoja ym. Tähän asti mies on ne käyny ostaa kun oon sairaalassa.

Rintapumppu on mulla tallessa esikoiselta. Sillon olikii hirveetä ku sairaalassa ei neuvottu imettämistä yhtään, ja sit kotona pukkas yhtäkkii rinnat niin täyteen et vauva ei saanu otetta, ja voi jessus ku teki kipeetä! Sillon mies kipitti hirveetä vauhtia just ennen kaupan kiinni menoo hakemaan pumppua :LOL: Ja se tulikin tarpeeseen monta kertaa ennenku maidon tulo tasaantu. Ja tokan kohdalla kun se oli pieni ja väsynyt niin sitä piti väkisin herätellä syömään 3h välein, ja silloinki saatto syödä vaan toisesta rinnasta, niin pumppu oli taas korvaamaton, ja aijon pitää sen nytkin varalla. Pesen ja keitän sen valmiiksi odottamaan jos sit äkkiä tarvii.

Eipä nyt muuta, äippäloma alkaa, joten joudan taas pyörimään välillä täälläkin =)

maruli rv 34!
 
Oih! sonskulle isot onnittelut!:heart: kumpi tuli?=)

valmius kotona vaatteet on lipastossa odottamassa, samoin petivaatteet, tutit, vaipat yms. ovat valmiiksi hankittu. tuttipullot odottavat sterilisointia. varastosta pitäisi rahtaa sisälle pinnis ja vaunut, mut ne ehtii vaik olisin sairaalassa, jos jaksan odottaa.:)

rintapumppu löytyy kotoolta ihan perus halpa käsikäyttöinen. vähän turhaan mulla kun imetykset eivät ole onnistuneet nii en pahemmin ole pumpannutkaan.
 
Onnnea Sonsku ja muut vauvansa jo saaneet <3 vissii tähän asti nuo lupaukset pitäneet paikkansa ;)

Mulla alkoi eilen äippäloma, vähän varhennettuna. Olisin nii valmis jo synnyttämään, niin hankalaa tää tekemättömyys, ku ei jaksais koko aikaakaan siivota ja kaikki hankinnakki alkaa olla tehty. :D

Mistähän noit rintapumppuja sais hyviä ja edullisesti? :)

Mä edelleen jännitän kumpi täält tulee, r.ultras silloin sanottiin vaa, et vois olla tyttö, ku ei mitään näy.... mut edelleen niin vahva poikatunne on, vaikka monet meinasi että tyttö se on, ku ei mitään näkynyt :) kuinka teil on pitänyt paikkansa nää lupaukset?
 
Onnea sonskulle pienestä aarteesta!!

Niin se vaan alkaa porukka paukkumaan, ihanaa! Kieltämättä olo alkaa olla jo niin tukala etten laittaisi hanttiin jos päättäisi meidänkin sankari ulostautua nahkan uumenista! Lantio, lonkat ja häpyluut sanoo kohta sopimuksen irti ja olo on kaikkea muuta kuin hehkeä. Tänään huomasin varsin erikoisen asian, minä olen toispuoleisesti turvoksissa! : / Siis mitä ihmettä tämä on? Oikea jalka on kuin lyhtypylväs, mutta vasen ihan normaali. Pitänee huomenna neuvolassa kysästä että kuin se tälleen tekee. Esikoiselta olin kyllä turvoksissa ihan tasaisesti joka ilmansuunnasta..:LOL:

Rintapumppua ei vielä ole, mutta luultavasti hommaan sellasen Aventin käsikäyttösen. Sellanen "liipasin" malli. Oli aikanaan kaverilta lainassa ja se oli kyllä ihan mahtava peli! Tosi helppo, hiljanen ja nopea käyttää ja sai minulta ainakin maidon tulemaan tosi hyvin. Kaikki pullot, rintakumit yms. on pesemättä ja keittämättä, mutta tarvittaessa mies/anoppi voi ne keitellä sillä aikaa kun olen sairaalassa. Muuten alkaa kaikki olla valmiina. Sitämukaa kun huomaan jotain puuttuvan niin hankin sitten pikkuhiljaa..

Tea ja J-poika 37+1:heart:
 
Maruli: Sama homma! Siksi passitti mut käymään viime tiistaina tk:n päivystävällä läärillä (neuvolalääkäreille ei ollut ylimääräisiä aikoja). Mulla kanssa paikat pehmeet ja vähän auki. Kohdunkaula oli lyhentynyt 1,5-2 senttiin (oli 5 vkoa aiemmin 3cm). Lääkäri ei kuitenkaan ollut huolissaan, käski vain jättää raskaammat hommat pois. Viikon päästä on neuvolalääkäri ja mielenkiinnolla odotan mitä hän sanoo.
Sonskulle sylin täydeltä onnea :flower:

Rintapumppu: Mulla on sellainen sähkökäyttöinen tuolla tallessa esikoisen ajoilta.

Kotona alkaa olla kaikki valmiina vauvaa varten. Huomenna ostan kampaajareissun yhteydessä vielä muutamia tarvikkeita (mm. sukkia, apteekista tarvittavia juttuja) ja sitten mies hakee kellarista odottamasta ne P&T Vibet (vihdoin saan ne käyttöön!) sekä turvakaukalon. Onpahan sitten kaikki valmiina jos vauva tulisikin vähän etuajassa eikä tarvitse miehen niitä alkaa sitten mun sairaalassa ollessa laittelemaan. Ainoastaan tutit ja pullot mies nakata sterilisaattoriin mun sairaalassa olo aikana. Nekin on tuolla kaapissa valmiina ja vain sterilisointia vailla.

Kamala räkätauti päällä. Kuumaa mustaherukkamehua menee pullokaupalla. Vauva puski taas niin voimalla alaspäin kun olin tytön kanssa puistossa, että en meinannut kävelemään päästä. Se punkaaminen kun saa vielä sen verran napakan alaselän jomotuksen aikaan, että saa jäädä niille sijoilleen kärvistelemään.

Nyt kaurasämpylät uuniin... :p

Sipsunen & pikkusisko 34+4
 
Viimeksi muokattu:
Mä postailen nyt taas vaan nopeaa puhelimella kuulumiset.
Eli tänään oli se neuvolalääkäri ja eihän se kivaa ollut, mutta ihan kestettävissä.
Paikat oli kiinteät ja kiinni.
Sf 34, 2cm isompi kun edellinen mittaus jonka teki terveydenhoitaja.
Painoa +1kg viikossa.
Hemoglobiini oli laskenu 133>116 ja sain rautanappeja loppu ajalle.
Verenpaine oli myös laskenut vähän enempi, mutta oli kuitenkin hyvä.
Puhdas pissa.
Liikkeet + ja syke n.135. Viimekshän ne huiteli siellä 200 hetken.
Sit oliskin enään muutama neuvola edessä ja itse koitos! :)

Ihanaa, vauvoja!! Onnea sonsku :heart:

Täällä on kaikki valmiina, paitsi sairaalakassi, muuten sais vaikka tullakki. Perjantaina ollaan täysaikaisia :)

T: Mems ja Pikkis 36+4
 
Mä just juttelin lääkärin kans noista nenäsumutteistä niin kuulema Nasolin ja Otrivin on ainakin ihan turvallisia käyttää raskauden aikana. Vaikuttavat niin paikallisesti vaan et ei vaikutusta vauvaan. Mullekin sano et enemmän haittaa siit on jos ei saa nukuttua tai ei happi kulje kunnolla. Mä oon kolme viikkoa jo laittanu joka ilta ja myös päiväunille mennessä ite Otrivinia kun muuten ei vaan pysty nukkumaan. Nyt oon kyl jo antibioottikuurillakin kun on poskiontelotulehdus. Mul on tosin Otrivinin sitä mikä on tarkotettu 1-10vuotiaille et ei mitään kovin vahvaa tavaraa ole. :D

Chevanne 32+3
 
Sonskulle suuren suuret onnittelut! :flower:

Flunssassa ollaan täälläkin äitiysloman alun kunniaksi. Tosi ärsyttävää kun on ihan tukossa koko ajan.

(.) Viikonloppuna oltiin Tallinnanristeilyllä, ja hyvin jaksoi vaikka vähän epäilytti lähteä. :) Samalla tuli yksi vuosi lisää, joten kun Mariaja seuraavan kerran päivittelee, mulle voisi muuttaa iäksi 34 v.

Imoen & Mantti 35+0 poks!
 
Sonskulle onnea! :flower:

Kotona on kaikki valmiina. Sais pikkumies silti vielä pari viikkoa pysyä mahassa kasuamassa.

Rakenneultrassa katottu sukupuoli piti kyllä ekassa ainakin paikkansa.

Hankin nyt uuden rintapumpun koska esikoisen aikana oli semmonen ainun pummpu ja se oli minusta tosi huono. Nyt mulla oottaa tuolla kaapissa Aventin käsikäyttönen. Plus sitten läjä aventin tuttipulloja. Niitä mitkä "tukee" rintaruokintaa eli vissiin hitaampaa tulee se maito(?)...

Ite ootan sitä lääkärineuvolaa. Sais tietää alakerran tilanteen. Paikathan oli jo ennen joulua pehmenneet ja lyhenneet siihen 2 senttiin.

Naapurinneiti ja Lennart 34+4
 
ONNEA SONSKU:flower:

neuvola kuulumisia vaan päivittelen:

rv.35+5
raivotarjonnas muttei kiinnittyny
vp 127 / 73
paikat kiinni ja kaulaa viä 3cm jälellä.
prot. yhellä +
painoa per vko +363g
Hb 115
syke 145
Sf 31,5cm

ja ja on rintapumppu ja kaikki valmiina,enää itse päähenkilö uupuu.(sais tulla jo;) )

mimma ja pieni 35+5<3
 
Onnea Sonskulle!! :heart:

Rintapumppua en ole ostanut enkä tietääkseni ole saamassa sitä lainaan keneltäkään. Katsotaan sitten myöhemmin, että tarvitseeko sitä.

Kotona ei ole vielä valmista vauvalle tai kyllähän sitä varmasti pärjättäisiin, jos vauva tulisi nyt ennenaikaisesti maailmaan. Pienet vaatteet on kyllä pesty, mutta ovat silittämättä. Pinnasänky, sitteri, hoitoalusta ja itkuhälytin ovat vielä sukulaisilla, mutta eiköhän ne tässä lähiaikoina tule meille. Joitain juttuja on vielä ostamatta, kuten esimerkiksi vaippoja, öljyjä, pesuaineita tms. Tarvitsenkin teiltä kokeneemmilta apua eli millaisia öljyjä, rasvoja, pesuaineita suosittelette ostamaan ja tarvitseeko niitä? Kannattaako talkkia ostaa?

ON Äitiysloma alkoi virallsesti eilen ja sitä vietellään ainakin näin aluksi hirveän flunssan kourissa. Toivottavasti tauti lähtisi pian pois!

Kirskis ja Kaiku 35+1
 

Yhteistyössä