Maaliskuun Muruset 2012 *Helmikuussa*



Meitä odottajia on 121, ja yhdessä odotetaan 124 vauvaa syntyväksi, kun joukossa on kolme tuplaodottajaa.

Esikoista odottaa 52
Toista lasta 38
Kolmatta lasta 13
Neljättä lasta 6
Viidettä lasta 6
Kuudetta lasta 1
lkm ei tiedossa 5


HUOM!!!! LAITTAKAA PÄIVITYKSET TUMMALLA JA SINISELLÄ VÄRILLÄ TAI YKSITYISVIESTILLÄ!!!

Syntyneet

9.1 Sinisilmä91 - Poika 1 420g 38cm (rv 30+1)
20.1 Satuuu - tyttö 2080g 46cm (rv )
3.2 Baby wipe - Poika 2760g 43cm (rv33+0)
7.2 Sonsku - Tyttö 2635g (rv )
13.2 Viola30 - Tyttö (rv 37+0)
13.2 Hömppö - Poika 2970g 49cm (rv 36+6
17.2 Tea84 - Poika 2510g 47cm (rv 38+5)
20.2 Chusa - Tyttö 3100g 49cm (37+2)
20.2 Jendde - Kaksospojat
21.2 Lilli88 - Tyttö
25.2 Sisa78 - Tyttö 2865g 46cm (37+3)
25.2 Kuumeilija - Poika 3300g 52cm
27.2 Katjuska80 - Poika 3170g 49cm (38+3)
27.2 Jenduka84 - Tyttö 3515g 51cm

Nimimerkki_____Ikä_____Synnytyssairaala_____Monesko lapsi


  • LA?

    [*]Linda1981 NKL 5
  • Kuumeilija - 26 - MKS - 1 :flower:

    25.2
  • Larezki - 20 - K-PKS - 1 - Tyttölupaus
  • Rhonda74 - 37 - TAYS - 2

    26.2
  • NinnaN - 33 - OYS - 5
  • Memelisa - 28 - JORVI - 1

    27.2
  • Tea84 - 27 - OYS - 2 - Poikalupaus - :flower:

    28.2
  • Pepper83 - 28 - PS - 3 - Poikalupaus

    29.2
  • Marika27 - 27 - EKKS - 1 - Tyttölupaus

    1.3
  • kolibro - 28 - ? - 2
  • Kirikaze - 20 - NKL - 1
  • Tanya74 - 37 - ? - 1 - Poikalupaus
  • Ninnuli1 - ? - PHKS - 1 - Poikalupaus

    2.3
  • syysmama - 26 - OYS - 3
  • Jenduka84 - 26 - SATKS - 2 - Tyttöolo :flower:
  • Wiivi83 - 27 - KYS - 1
  • OLIVIA- - 26 - ? - 1 - Poikaolo
  • Memssi - 24 - HUS - 1
  • -ruska- - 22 - OYS/RAS - 1 - Tyttölupaus
  • nan-nan-naa - 25 - HYS - 3
  • soraya - 37 - Tays/Vas - 2 - Poikalupaus

    3.3
  • Murusia4<3 - 23 - LS - 4 - Tyttölupaus
  • Möhkö89 - ? - ? - ?

    4.3
  • Turvottaja - 27 - TAYS - 2 - Tyttölupaus
  • syysmama - 26 - OYS - 3
  • maalismamma - 23 - MKS - 2 - Tyttölupaus
  • Vaniljarinkeli - 25 - KÄT/NKL - 1 - Poikalupaus
  • Hayley82 - 29 - OYS - 2 - Poikalupaus
  • Nelly2 - 18 - SEKS - 2. & 3.
  • Timbu93 - 18 - K-SKS - 1
  • Kolibro - 29 - K-HKS - 2 - Tyttölupaus


    5.3
  • nenne89 - 22 - TAYS - 1
  • Juupe - 38 - ? - 3
  • Viola30 - ? - ? - ? - :flower:
  • jenikk - 19 - KOKS - 1 - Tyttölupaus


    6.3
  • Pööppis - ? - PKKS - 1 - Tyttölupaus
  • Tuplamamma-12 - 28 - RAS/(OYS) - 2 - Poikalupaus
  • sunniee - 23 - TAYS - 2 - Tyttölupaus
  • Nanniga - 28V - TYKS - 1
  • Eleanor78 - 32 - KÄT/NKL - 3

    7.3
  • Kengumamma - 27 - LS? - 2 - Poikalupaus
  • Minnarun - 31 - SKS - 3Poikalupaus
  • TP75 - 36 - TAYS - 4 - oikalupaus
  • Kina - 30 - JORVI - 2 - Tyttölupaus

    8.3
  • mimma - 18 - SeKS - 1 - Poikaolo
  • Sonsku - 32 - PHKS - 6 :flower:
  • Kerttu83 - 28 - SEKS - 1 - Tyttöolo

    9.3
  • Nappi1984 - 27 - NKL - 2
  • Hepaliini - 28 - SatKS - 1
  • jendde - 19 - KÄT - 2. & 3. - Poikalupaus x 2 :flower:
  • Riikkari - 25 - KYS - 1 - Poikaolo
  • HeiDiL - 23 - MKS - 2 - Poikalupaus
  • Katjuska-80 - 31 - LKS - 4 - Poikalupaus :flower:

    10.3
  • -Pätkis - 26 - ? - 1 - Tyttölupaus
  • H.o.p.e - 31 - KHKS - 1 - Poikalupaus
  • Hopea - 23 - PKKS - 1 - Tyttölupaus
  • Hepuhi - 26 - K-PKS - 1 - Poikaolo
  • cherrrye - 22 - EKKS - 2 - Tyttölupaus
  • Lyytinen - 33 - KÄT - 5
  • Chusa - 28 - K-HKS - 1 - :flower:
  • Suzki86 - 25 - SKS - 3 - Poikalupaus
  • Elsama - ? - KÄT - 1 - Tyttölupaus

    11.3

    12.3
  • Mesisa - 30 - TAYS - 2 - Poikalupaus
  • Gerliini - 35 - KOS - 1
  • Tunturihilla - 23 - LKS - 1

    13.3
  • Away - 27 - ? - 1
  • Imoen - 33 - TYKS - 2 - Poikalupaus
  • Kirskis - 26 - ? - 1
  • RIG - ? - ? - 1
  • Sannuska79 - ? - ? - 2
  • 14.3
  • Keiju83 - 28 - HYS - 1 - Tyttölupaus
  • hille78 - 33 - OYS - 2
  • miisupiisu - 20 - LKS - 1
  • Kellukka - 34 - KYS - 2 - Tyttölupaus
  • Sisa78 - 33 - NKL - 2 - Tyttölupaus :flower:
  • Katikaish - 23 - SEKS - 1 - Tyttölupaus

    15.3
  • eksynyt_enkeli - 19 - Pkks - 1
  • desire - 23 - NKL - 1
  • Vilunen - 24 - ? - 1
  • Lilli88 - 23 - OYS - 1 - Tyttölupaus :flower:
  • Bla-bla - 34 - TYKS - 2
  • Satuuu - 28 - K-HKS - 2 - Tyttölupaus :flower:

    16.3
  • jenzkuu - 22 - LKS - 2
  • Sipsunen - 30 - Jorvi - 2Tyttölupaus
  • Loretta - 31 - ? - 2 - Tyttölupaus
  • ItäHki - 24 - KÄT - 1 - Tyttölupaus
  • Vanillac - 25 - TAYS - 1 - Poikaolo
  • Sannuliini81 - 30 - LKS - 2 - Tyttölupaus
  • Naapurinneiti - ? - LKS - 2 - Poikalupaus

    17.3
  • Punakaneli - 31 - JORVI - 4
  • Jadeza - 28 - OYS - 1 - Tyttöepäily
  • Lina81 - 30 - JORVI - 1 - Tyttölupaus

    18.3
  • pikkumökö - 27 - PKSSK - 4 - Poikalupaus
  • Alfonsiina - ? - PS - 3
  • Sinisilmä91 - 20 - LKS - 1 - Poikalupaus :flower:
  • Mirru - 23 - ? - 1
  • Mims - 21 - Oys - 1
  • Emsku - 29 - KYS - 3
  • Milani - 28 - TYKS - Tyttölupaus


    19.3
  • Carla85 - 25 - PS - 3
  • Ilja - 32 - EKKS - 4 - Tyttölupaus
  • Epa_88 - 23 - TYKS - 1Poikalupaus
  • Ellura - 31 - K-HKS - 1 - Poikalupaus

    20.3
  • Melinda_77 - 34 - ? - 2
  • Mine88 - 23 - KYS - 2 - Poikalupaus
  • 5uvi - 22 - SEKS - 1 - Tyttölupaus
  • Different - 18 - PKKS - 1
  • Maruli - 25 - KYS - 3 - Tyttölupaus
  • Jjulia - 21 - TAYS - ? - Poikalupaus

    22.3
  • Olive10 - 27 - SatKs - 3
  • Äipyli - ? - TYKS - 5
  • Suklaakeiju - 27 - OYS - 3 - Tyttölupaus
  • Jassukka - 19 - PHKS - 1

    23.3
  • Merjus - 25 - OYS - 2

    24.3
  • Donna81 - 30 - OYS - 2
  • Batman - ? - ? - 5

    25.3
  • -Bambi- - 23 - JORVI - 1 - Poikalupaus
  • Baby wipe - 34 - LS - 5 - Poikalupaus :flower:
  • Teollisuuskypärä - 32 - JORVI - 2

    26.3
  • Mariaja - 25 - TYKS - 1 - Tyttölupaus
  • Jansku-89 - 22 - PHKS - 2
  • susanna85 - 26 - VAS - 2 - Tyttölupaus
  • Nimpu - 34 - ? - 3

    27.3
  • Nittta - 19 - NKL - 1 - Poikalupaus
  • Heidi<3 - 27 - KPKS - 1+2 Tyttölupaukset

    28.3
  • ringaa - 21 - TAYS - 1 - Poikalupaus

    29.3
  • Pähkinän äiti - 33 - KÄT/H - 2 - Poikaolo
  • Annelin - ? - TAYS - 2 - Poikalupaus
  • Tiukuliina89 - 22 - K-HKS - 3
  • Amie88 - ? - KÄT - ? - Tyttölupaus

    30.3
  • Syysmyrsky - 22 - SATKS - 1
  • Ninnuli82 - 29 - JORVI - 2
  • Maie - 20 - TAYS - 2
  • Myrmeliini - 31 - TAYS - 3

    31.3
  • Moomin - ? - KÄT - 3 - Poikalupaus
  • Kekkuvekku - 23 - ? - ?
  • Chevanne - 26 - TYKS - 2 - Tyttölupaus




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



:hug:Suuren surun kohdanneet:hug:

  • Toiveena
  • Adora
  • Aracia
  • PIKKUVIIKINKI
  • Sintu74
  • Sati
  • Viivi76
  • Tessu84
  • Vaavimasu
  • Naive88



Aikaisemmat ketjut:

Tammikuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2076733-maaliskuun-muruset-2012-tammikuussa/#post25343459

Joulukuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2063028-maaliskuun-muruset-2012-joulukuussa/

Marraskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2049717-maaliskuun-muruset-2012-marraskuussa/sivu45.html#post25131343

Lokakuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2036480-maaliskuun-muruset-2012-lokakuussa/#post24738467

Syyskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2022990-maaliskuun-muruset-2012-syyskuussa/

Elokuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2006974-maaliskuun-muruset-2012-elokuussa/

Heinäkuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1991289-maaliskuun-muruset-2012-a/



Linkkejä matkan varrelle:

Kela - Lapsen syntyessä

Bola-korujen verkkokauppa | bolakorut.fi | bola riipus, odotuskoru, raskauskoru
PROUD MAMA BABYBEL- SYD
Kinderwagen- Shop / Teutonia Kinderwagen Shop / Teutonia Fun System
Babyidea - Vauvanhoidosta - Jokas
Raskaus, synnytys ja naistentaudit - EPI-NO Delphine Plus - Pedihealth Oy
Rintaliivit
Babyidea -
Change äitiysliivi - huomio pieniin yksityiskohtiin - Change Lingerie
Tuttipullot | Tuttipullo.fi

Maaliskuun muruset KERHOjen puolella:
Maaliskuun Muruset 2012 - Kaksplus
 
Viimeksi muokattu:
Syntymäajankohdasta mun tuntemukset vaihtelee, esim. eilen illalla olin jo melkein varma, että tää lähtis kohta jo tulemaan, mut välillä tuntuu, et menee varmasti yli.

Eilen oli kyl semmonen ilta, että oksat pois! Tää väsymys kaatui päälle ja mä vaan haahuilin ympäriinsä saamatta unta. Mies koitti mua silitellä ja nukutella, olen mä sit joskus 10 uutisten jälkeen vissiin nukahtanut (yritin jostain kuudesta asti nukkua) ja heräsin puol 6.
Tää alkaa olemaan sairasta, toivottavasti tommosia yberväsymyskohtauksia ei tule kauheesti... Mua sit jo siinä supistelikin aika paljon jne, varmaan kun stressasin nukkumattomuutta ja kohta olinkin sit ihan varma, että on raskausmyrkytys tms kun iho kutisi ja tuntu ylävatsalla vannemaista oloa. Nyt on kuitenkin taas aika normi olo kun sai nukuttua ja perjantaina neuvola, niin eiköhän siellä raskausmyrkytys selviäis... Luulen myös, että raskausmyrkytyksen oireet tuntuis kauemmin kuin yhden illan :)

Nyt voi jo sanoa, että LA on ens kuussa! AAAPUUUVAA!

Mariaja & Tyllerö 32+2
 
Sinisilmälle paljon onnea pienen pojan syntymästä! :heart: Tulehan kertomaan meille kuulumisia kun jaksat!

Mariajalle kiitokset uudesta, toiseksi viimeisestä pinosta!!! =)

Synnyttää aion helmikuun loppupuolella, tai vaikka heti kun vauva on täysaikanen! Eli tässä kuussa!! :O No, yleensähän suunnitelmilla on tapana kusta, eli eiköhän sitä tuskailla vielä mooooonta viikkoa!

Pätkis 34+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
paljon onnea sinisilmälle pienestä pojasta!:flower: voimia keskosuusaikaan, toivottovasti poju kasvaa ja voimistuu nopeasti!:hug:

mariajalle kiitos uudesta pinosta!:flower:

synnytysajankohta menee varmasti yli lasketun ajan reippaastikin nii kuin sisaruksensakin vaikka kuinka toivois ajoissa tulevan. viimeistään maaliskuun puolessa välissä jos täytyy häätää sen pois, toivottovasti ei sentään.

nyt tunteenpurkaus! en vaan jaksa enään koko tammikuu on ollut yhtä hälinää, meinas jo silloin voimat loppua kesken kun koko ajan piti järjestellä jotain, ei yhtään vkl ollut rentoutumiseen. nyt kun kuvittelin et viimein saa hengähtää ja ottaa luppoisasti loppuajan nii kas kummaa pakastin sanoi itsensä irti, kaikki sulanneet sen sisällä, ruokaa menee roskiin monen sadan euron edestä ja rahat on muutenkin jo finaalissa kun jäin töistä joulukuus vuosilomalle, rahaa tulee vasta 17 päivä, täs olen tarkkaan joutunut laskee laskut ja ruokarahat et saan ne riittämään, siinäkin ollut iso stressi päällä ja nyt tää tapahtui!:':)'( ilman pakastinta emme pärjää, keittiös haisee ihan kaameelle ettei pysty olla siel, tulee yökkö olo. :'(
tekis mieli pakkaa laukku valmiiks ja mennä sairaalaan loppuajaks lepäilee, pärjätköön muut miten pärjää... itkettää vaan...

pepper& mussukka 36+1
 
Sinisilmälle hurjasti onnea pienestä pojasta! :heart:

Mariaja Kiitos uudesta pinosta! Ehdottaisin, jos laittaisit jonkun merkin (sydän, kukkakimppu tms.) tuonne LA-listaan henkilön kohdalle, joka on synnyttänyt. Näin pysyisi perillä siitä, kuinka moni listasta on synnyttänyt. Mitä olet mieltä?

Synnytysajankohta menee varmasti sinne maaliskuulle ja veikkaan, että yliaikainen vauva olisi tulossa.

Kirskis ja Kaiku 34+1
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis-
Pepper: voimia toivotaan huomisesta jo parempaa päivää... taitaa loppua kohden stressi vain kasvaa. Miulla oli viime viikko ihan ihme kimpoilua. Ja juuri tällä hetkellä raha aiheuttaa aika paljon surua. Juuri tällä hetkellä tilillä senttejä rahaa tili tulee 25 päivä miehelle 15. päivä. Kela antoi päätöksensä eilen ja miun oikaisu pyyntö äitiyspäivärahasta ei menny läpi. No siihen olen jo sopeutunut ei voi voittaa joka kerta mut voi kun olisin tienny etti niitä kilometrejä kannata hakemukseen laittaa ollenkaan... no onneks työnantajan listoilla olen seuraavat 3 kuukautta ja saan vielä kohtuu hyvää ansiota.

Tänään on miulla pelkopoli aika ja on jotenkin aika ahdistunut ja jännittynyt toivottavasti on mukava henkilö vastassa :)

Ja pikaisesti vain poksumiset eli tänään 35+0

Minnarun&pikku-ukko 35+0
 
Laretzki
Jaha, nyt sitä sit taidetaan tietää miltä ne kipeet supparit tuntuu. Mä yöllä 12 jälkeen heräsin, kun sattu ihan hirveästi, enkä pystynyt uudelleen nukahtamaan. Mä sit varmaan puol tuntia vaeltelin pitkin olohuonetta ja koetin löytää asentoa. Että kyllä säikähdin pikkasen yöllä, että nytkö se lähtö tulee. Mutta jotenkin jännä, ettei viime yöltä ole suppareista muuta mielikuvaa enää kuin että mua sattui ihan hirveästi joka paikkaan.

Nyt aamulla olo on ollut normaalia nuutuneempi ja alavatsaan sattuu...Tämän päivän lepään ihan täysin, vaikka keittiö on kuin hävityksen kauhistus kun tiskikone on täynnä, enkä eilen saanut sinne likasia laitettua. Mies saa luvan tehdä sen, koska menee illalla kaverilleen viettään leffailtaa, ja ne käy sit aina hakemassa jotain kebabia tai muuta herkkua ja sit sillä on huomenna vielä joku softaillallinenkin. Aion kyllä kaupassa tänään vaatia jotain hyvää itselleni.

Lare ja Spyro 36+4
 
Onnea Sinisilmälle! :heart:

Uusi kuu ja uudet kujeet, kiitokset heti kärkeen uudesta pinosta!
niin se aika vaan menee, 27 päivä LA! :p

Neuvolassa kävinkin heti aamusta, eikä siellä sen kummempia.
Pissa puhdas
Paino +750g/vko
Turvotus +
RR 112/78
SF 33cm
Liikkeet ++
Syke +
Tarjonta RT

Joten odotellaan rauhassa viimeiset viikot. Vauva on kuulemma hieman jo laskeutunut, mutta ei ole kiinnittynyt. SF mitta pitäisi kasvaa 1cm/vko, mutta meinasi että asennolla ja laskeutumisella on nyt niin paljon tekemistä, ettei sen kummemmin huolestu kun muutosta oli tullut vain 1cm edelliseen. Joten suunta on pojalla ainakin oikea! :LOL: Kyseli kovasti että onko kaikki jo valmiina ja kassi pakattu, hieman olin että ööö- ei kai nyt vielä?! Seuraava aika onkin sitten jo viikon päästä ja sillä tahdilla mennään hamaan loppuun saakka! Toivottavasti ei kuitenkaan hirmuisesti menisi yli, mutta luulenpa että joitakin päiviä kuitenkin. Synnytysajankohdasta mulla on kutina 29.2 :mad: mutta ans kattoo kuin käy!

Tea ja J-poika 36+2 :heart:
 
Kiitos Mariaja uudesta pinosta!

Onnea Sinisilmä!! Ja voimia myös koko perheelle. Katoin, että sun la oli 18.3. ja mulla on 19.3.... Mulla on sellainen fiilis, että ei tässä olla valmiita vielä moneen viikkoon (ei vauva, ei äiti, eikä koti...)

Synnytysajankohdasta ei ole mitään vahvoja fiiliksiä, mutta jotenkin tuntuu että menee yli niin että heilahtaa. Että varmaan siellä huhtikuussa sitten :) Ite olen kuulemma syntynyt 3 viikkoa etuajassa, joten tolla laskukaavalla se osuis kyllä sitten siihen karkauspäivään (mikä on muuten mun ja miehen kihlapäivä). Aprillipäivä olis kyllä kans sellainen paha päivä, synttärisankari joutuis taatusti aina kunnon huijausten kohteeksi.

Tänään on lomapäivä. Töistä oli jäänyt pari lomapäivää pitämättä ja totesin jokin aika sitten, että viiden päivän työviikko (vaikka onkin istumatyötä) on liian raskas. Pitää siis levätä näin keskellä viikkoa. Viikon päästä perjantaina tosin on viimeinen työpäivä, eli eipä sinne äippälomaankaan ihan kauhena pitkä matka enää ole.

Miten te muuten puette vauvanne sitten kun pääsette sairaalasta? Riippuen nyt koska tyyppi syntyy, mutta nämä pakkaset sai miettimään, että pitääkö tässä nyt jotain paksuja toppahaalareita hankkia? Se äitiyspakkauksen haalari taitaa olla kuitenkin vähän turhan iso, hukkuu sinne.

Ellura ja Pallura 33+2
 
Ihanaa,ens kuussa on meidän kuu.. vaikka meinasinkin tän häätää ulos jo tän kuun aikana ;) kiitoksia MARIAJA uudesta pinosta taas :p

synnytyksen ajankohta siis.. hmm.oon kokoajan aatellu että tää menee yli lasketun isoveljensä lailla,mut toisaalta tää vauva tuntuu olevan niin iso että jospa syntyiski jo tän kuun aikana :) ois ihanaa ! alkaa olo olla jo niin kömpelö ja todella taipumaton..

onpa tää talvi muuten menny nopeesti kun aattelee että mä olin ihan varma että tää aika matelee koska on kylmä ja synkkää jne.. mut ei,toisinkävi :D nyt on jo HELMIKUU !!! jipii


sunniee ja vv 35+1
 
Täällä kaikki ok, poika pysynyt mahan sisäpuolella ja supistukset ovat hellittäneet PALJON. Hiukan masentunut olen koko tästä tilanteesta kun odottelin mukavia loppuaikoja kotosalla lepäillen ja laitellen vauvalle kaiken valmiiksi ja täällä sitä vaan joutuu makaamaan. Vatsakivuille ei sinänsä ole verikokeilla löytynyt syytä, ihmettelevät kovasti mistä kivut johtuvat. Syömisen jälkeen varsinkin yhtä tuskaa, aika minimissä on syöminen ollutkin ja painokin on laskenut sen vuoksi. Mutta vauvalla kaikki silti loistavasti, on onni että vauva on kääntynyt poikittain kohdussa, vartalo tuossa kylkiluiden alla, ettei paina kohdunsuuta sisältäpäin. No, vihreää valoa kotiutukselle väläyttelevät EHKÄ jo tasan 2 viikon kuluttua mikäli ei muutoksia missään tule. No, kyllä minä kestän vauvan tähden.

Babis+poju 32+4
 
sinisilmälle sylin täydeltä onnea :flower:

synnytys ajankohta tuntuu tällä hetkellä tosi kaukaselta. toivon ettei ihan hirveesti mene yli, ei malta odottaa. mutta moni asia kotona vielä täysin vaiheessa, joten aikaa valmistautumiseen vielä tarvitaan. toisaalta venytän kaikkee viime tippaan, jos on liikaa aikaa en saa mitään aikaseks kun ei ole pakko. ja kun on pakko olen todella tehokas :D

m+e 34+1
 
Kiitokset Mariaja uudesta pinosta.

Se on sitten helmikuu! Montakohan vauvaa tupsahtaa meidän pinoon tämän kuun aikana?

Pepper: :hug: Jaksamista raskauden viimemetreille ja hajonneen pakastimen kanssa. Se on kumma miten aina joku tahtoo hajota juuri silloin kun siihen ei ole oikein varaa tai on muuten juuri niin väärä hetki kuin olla ja voi.

Synnytys ajankohdaksi veikkaan rv39 ja että tulee ainakin laskettuun mennessä (esikoinen syntyi rv 40+0). Jos paukkuu yli niin saa luvan tulla sitten 19. pvä mennessä mulle synttärilahjaksi. En jaksa uskoa lasketun ylitykseen (ainakaan useammalla päivällä) kun nyt jo paikat pehmeinä, vähän auki ja vauva alhaalla.

Käytiin tytön kanssa tossa ihan lähellä kerhossa, syötiin lounasta ja nyt laitoin tytön päikkäreille. Kamala menkkajomotus alkoi alavatsan sivuilla ja selässä, säteilee reisiin : / Ei auta kuin koittaa levätä nyt.

Mulla ottaa eniten tiukille se, että eilen lääkäri kielsi raskaammat hommat, kuten siivouksen. Mä olen tottunut imuroimaan joka päivä ja nyt on tyydyttävä toistaiseksi siihen, että mies imuroi pari kertaa viikossa. Meillä on siis koira josta lähtee karvaa ihan kiitetävästi. Mun niin tekisi mieli ottaa imuri ja moppi käteen, mutta nyt on ajateltava vauvan parasta. En sentään joudu makaamaan täyslevossa, siitä olen kiitollinen. Piti silti vähän valittaa :ashamed:

Levosta tuli mieleen, että mitäköhän Katjuskalle mahtaa kuulua?

Aurinkoista pakkaspäivää!

Sipsunen & pikkusisko 33+5
 
Viimeksi muokattu:
Sinisilmälle tuhannesti Onnea pikkuruisesta pojasta! :flower:

Mariajalle kiitos uudesta pinosta! :)

Synnytysajankohta, luulen tai olen asennoitunut siihen että menee yli lasketun ajan, esikoinen ylitti sen kahdeksalla päivällä. Eikä mitään merkkejä ole aikaisesta synnytyksestä.

Reissaamisesta, meidän viimeinen reissu ennen vauvaa on nyt viikonloppuna kun käydään Tallinnassa kääntymässä, vietetään mun synttäreitä. =) Eniten odotan pääsyä laivan seisovaan pöytään. :p

Ja siitä tulikin mieleen huominen neuvola ja etenkin sen vaaka...

Imoen & Mantti 34+1
 
Tännekin tuntuu et on nyt rantautunu väsymys uudestaan. Laitoin äsken tytön päikkäreille ja ajattelin itekin vähän nukkua nii just kun olin kerenny nukahtaa nii ovikello soi murrrr... noh enpä sitä sitten osannukkaa enää nukkua. :/

Pepper :hug: voimia loppu odotukseen ja hajonneen pakastimen kanssa. Kotivakuutuksestahan voi kokeilla hakea korvauksia pakastimesta ja sulaneista ruuvista.. Mulle raha on kans välillä aiheuttanu ressiä ja tuntuu et välillä tulee aina hetkiä et sitä rahaa tuntuu tarviivan joka puolelle.. Olis nii kiva jos sais säästettyä jemmatiliä jossa vois rahareijän tullessa ottaa säästöjä käyttöö eikä tarviis sit sen takia arkee nii paljoo kituuttaa.. mut mistäpä säästät kun kaikki menee nykyään laskuihin, lainoihin ja ruokaan..

Syntymäajankohdasta Välillä mulla on tunne et tää vois syntyäkii ennen LA:ta, juniori on jo laskeutunu alas, muttei vielä kiinnittyny ja paikat on pehmenny ja hieman auki.. mut sit tulee taas hetkiä kun oon ihan varma et menee yli lasketun.. Mutta ens kuussa tämä kuitenkin on jo masun ulkopuolella. :)

mine88 ja juniori 33+1
 
no huhhhuh kirjotin äsken piiitkän stoorin ja toki kone tilttas ja kaikki katos...

mutta aluksi ONNEA kaikille synnyttäneille:):heart:

ja voimia sairaalassa oleville:flower:

ON:supistuksia tuli yhtenä iltana 2-5min välein noin 3tunnin ajan semmosia puolikipeitä istuessa.
ja nyt on vähä väliä hirmu kipee vasemmalta puolelta alavatsaa ja pää on koko ajan hurjan kipee. tääläki neuvola lääkäri ens viikolla ja saas nähä onko se pieni jo jotaki saanu aikaan sielä;) vähä pelottaa synnytys täytyy myöntää:/

SAIRAALAKASSI.n oon pakannu valmiiksi ja lapselle otin mukaan vaikka ja mitä:D otin kahta erikokoa bodyja ja potkuhousuja ja college housuja ja paitaa ym ainut mikä pitää kaupasta hakea viä on kunnon pipo vauvalle:)

mimma ja pieni 34+6(huomenna poksuu:)
 
Babywipe paljon voimia... ehdit puuhata vaikka mitä, miulla esikoiseltajäi kaikki tekemättä kun jätin äitiyslomalle laittamiset ja poikahan syntykin heti äitiysloman alkuu ...

Mie oon ihan väsyny oon koettanu tunkea tuolle miehelleni vaastuuta enemmän kodista & koirista &lapsista mut ei mee jakeluun joka helvetin asiaan miun pitää puuttua ja mie oon ihan väsyny mie tarviisin lomaa näistä kiukuttelevista perheenjäsenistäni... miulla olis huomenna hieroja mut olo on niin flunssanen et en taida uskaltaa mennä.

Pelkopoli aika on ohi ja hyvin meni, ohjeita sain ambulanssilla olisi mentävä jos kotona alkaa kunnon supistukset tulemaan tai jos lapsivesi menee sen verran vauhdikas synnyttäjä olen... ei kuulemma lapsenvahteja jäädä odottelemaan isi tulee perässä jos ehtii... tietysti mieheni aluks loukkaantui mut sanoin et eiköhän tämä asia mene kuitenkin suunniteltuun käynnistykseen joten lapsenvahdit ym. on järjestetty ajoissa....itse olin hieman sitä käynnistystä vastaan mutta tänään kätilön kanssa keskustellessa mie alan olla samalla kannalla onhan se parempi lapselle et synnytys on hallittu ja turvallinen... no ensi viikon perjantaina sitten selviää lisää..
minnarun&pikku-ukko 35+0
 
Mine88 täälläkin on alkanut nyt väsyttämään jatkuvasti, eli alkuraskauden väsymys tuntuis palautuva. :/ Tosi inhottava vaiva kyllä. Kun aina olis kuitenkin parmepaakin tekemistä kuin nukkua, vaikka nukkuminen onkin aika ihanaa! =O

Pepper Paljon voimia! :flower: :hug: Toivotaan, et stressi ehtis vielä helpottaa ennen pienen syntymää! Ja toivottavasti saatte pakastimen + ruuat tosiaan kotivakuutuksen piikkiin!

Miullakin on pään sisässä pikkunen hoppustressi menossa, tai kun ajatukset juoksee ihan ylinopeutta ettei enää oikein itekään muista, mitä esim. piti tehdä seuraavaks jne. Lisäks vielä sit kun valvottaa yöllä, eikä oikein hyviä yöunia ole nyt viime päivinä tullu nukuttuu. Kaikki "pienet", ehkä jopa toissijaisetkin seikat vaan nousee jostain ja sit huomaan miettiväni niitä asioita just silloin, kun pitäis nukkua..

baby wipe Jaksamisia siullekin! :flower: :hug: Noi vatsakivut kuulostaa kyllä tosi ihmeellisiltä.. omituista et lääkäritkään ei oo löytäny mitään selitystä niille! :O

Hopea ja Alien 34+4
 
Hello !

Neuvola takana ja masennus sen mukainen... PAINO mistä ihmesstä sitä tulee...

Muuten kaikki ok mut painoa oli 1150G/vko eli nyt on tullu 16 kiloa !!! ja vielä olis yli neljä viikkoa jäljellä toivottavasti ei 20 kg mee rikki... ja mie kun luulin et nyt ei painoa ole tullu on syöny niin fiksusti. Nyt on niin tunne et meen kauppaan ja kahmin makesihyllyn tyhjäks... no ei se auta joten mietitään syömisiä taas hieman tarkemmin.

Mie meen sohvalle peiton alle ja masennun

Minnarun&pikku-ukko 35+1
 
huomenta!
kiitos teille ihanat tsempeistä!:flower: kyllä tuntuu hyvältä kun saa oikein kunnolla purkaa tunteita välillä, varsinkin kun tammikuun aikana on ollut riittävästi vastoinkäymisiä, voi ihan listaa ne.
- ilmastointilaitteesta hajos joku ihmeen lämmöntalteenotto systeemi, se piti korjauttaa
-mun autosta ovat ovet kenkkuilleet, joko eivät mene kiinni tai sit se saattaa itsestään vetää ne lukkoon ja sit ei ole saatu auki, pari kertaa olen saanut tapella itteni ulos pelkääjän puolelta kun kuskin ovi ei auennut ja tosi kivaa vängertää tän ison vatsan kaa vaihdekepin yli. mies on yrittänyt useaan otteeseen korjaa ovet, nyt näyttäis ainakin toistaiseks toimivan.
- tuli pakkaset kummastakin autosta meni akut samantien, piti hankkia uudet.
-laskuja sadellut paksu pinkka jotka pyörivät 200-300€ välissä, mies yrittänyt tapella niitten kaa
-pakastin hajos ja silloin meinas katkee multa ruuvi päästä... no eilen kävi korjaaja katsomas, siit on mennyt tuuletin rikki, sen takia ei ole jaksanut jäädyttää, se tulee korjaa sen joko tänään tai huomenna kun on osat saanut.
onneks saadaan vakuutuksen piikkiin sen, mutta ei sit tajuttu kysyä ruuista et saako niistäkin jotain korvauksia... no ainakin pakastin menee.

sit iloisempaan aiheeseen
neuvolalääkärissä käyty; paikat täysin kiinni ja kiinteät, kohdunkaulaa jäljellä 3cm, lyhentynyt vain 1/2cm:ä, paino noussut 1011g/vk:ashamed: hups! turvotusta vähäsen havaittavissa, sf-mitta 34, hienosti keskikäyrää seuraa, rt-asennossa oleskelee, ei ole kiinnittynyt. sydänäänet huiteli +160.
eli noi supistukset eivät aiheuta mulle mitään muuta kuin päänvaivaa.
nyt uskallan sanoa että maalisvauva meille tulee, turha uneksia et ajoissa lähtis syntyy, matkii sisaruksiaan.=) silti häätöyritystä tulen jatkamaan.:p

pepper& mussukka 36+2
 

Yhteistyössä