Maaliskuun Muruset 2012 *Helmikuussa*

Poks 34+0 \o/ 3vko häädön aloitukseen :D

Huomenna olis ultraa, ihan kiva, koska musta on nyt muutaman päivän tuntunut, että Tyllerö olis pyörähtänyt tuolla! Hää on ollut RT jo muutaman kuukauden, mutta lauantaina tuntui kumma myllerrys ja nyt liikkeet ihan eri kohdassa kuin aikaisemmin :S Toivottavasti pyöräytti pyllynsä vaan toiselle kyljelle tai jotain muuta tommosta!
Toivon nyt, että toi huominen ultra olis sit kuitenkin jo viimeinen ja jos ei, saavat kyllä perustella toooosi hyvin, miksi tulisin vielä...

Mariaja & Tyllerö 34+0
 
Täälläkin poksuu 34:)

Mukavaa äippäloman alkua Epa! Minulla alkaa tasan viikon päästä=)

Jospa Tea84 ei olisi ainakaan sitä mahatautia;)

Sipsunen kyseli paineentunteesta alapäässä. Minulla oli kerran yöllä kipukohtaus, joka kuulosti samanmoiselle kuin sinulla. Ei ollut rehellinen supistuskaan, koska maha ei kovettunut, mutta koski aivan julmetusti samantapaisesti kuin supistus. Liikahtaakaan ei voinut. Hyvä kun uskalsi hengittää... Epäilin myös johtuneen vauvan asennosta. Nyt viimeisten parin viikon aikana on ollut tuttuja sukkapuikkotuikkaisuja ja pään punkemista alemmas selvästi enemmän. Siitä se homma etenee =)

Minnarun :hug: Olisko hormoonit syyllisiä?

Kiitos vinkeistä ummetuksen hoitoon. Juuri niitä vauvojen luumu ja päärynäsoseita olen yrittänyt myös nautiskella, aikalailla tuloksetta vaan valitettavasti.
Myötätuntoni myös niille kellä maha meinaa toimia liiankin tiheään, eipä ole kiva kumminkaan päin :headwall:

Mukavaa päivänjatkoa!

N+H 34
 
Tea: Pidän peukkuja, että enteilee vauvan hakuun lähtöä :)

Jouduin tänään ekan kerran huolestumaan ihan tosissaan ja laskemaan liikkeitä kun masussa oli aivan hiljaista. Yöllä heräsin vessaan ja syömään joka öisen banaanin eikä inahdustakaan. No, en siitä sen kummemmin välittänyt vaikka yleensä se saa aikaan hetken myllerryksen. Aamulla heräämisen jälkeen ei tuntunut ainuttakaan liikettä, vaikka yleensä vauva heräilee hetimiten mun jälkeen. Söin aamiaisella hedelmäsalaattia ja join kaakaota, eikä mitään. Aloin jo ihmetellä ja join vähän Colaa. Siitä seurasi vain pieni hikka ja sellainen ehkä asennon korjaus (pylly vähän liikahti sivulle) eikä muuta. Lopulta join 0,5l colaa eikä edelleenkään mitään. Kysyin jo neuvolasta, että lasketaanko hikka liikkeiksi, vaikka arvasinkin ettei sitä lasketa. En ehtinyt esikoisen takia makuulle koko aamuna, mutta istuskelin paikoillani ja kuulostelin. Neuvolapuhelun jälkeen join vielä lasillisen oksettavan vahvaa mehukattia ja kävin pitkäkseni tytön kanssa kirjaa lukemaan. Sitten alkoi ihan hurja mylläys mahassa ja tarvittavat liikeet tulivat jo alle vartissa. Onneksi, kun ei ole liikelaskenta mitenkään helppoa vilkkaan esikoisen kanssa suoritettuna. Kai toinen sitten vaan nukkui tänään vähän pidempään ja äiti häiritsi heti kaikin keinoin ihan huolesta soikeana.

Huomenna olisi sitten se neuvolalääkäri :)

Sipsunen & pikkusisko 35+3:heart:
 
Sipsunen : hui,kyllä sitä säikähtää !! hyvä että sait liikkeitä aikaseksi. täälläkin tuntuu olevan hiljasempia päiviä nykyään. välillä tuntuu että vauva vaan nukkuu ja sit pitää alkaa jo töniä mahaa ja kauheesti makeeta juoda että saa liikkeet alkamaan.. huoh.
ja sit tuo paineentunne ,mä ainakin liitän sen vauvan pään liikkumiseen/pyörittämiseen. kipu selvästi liikkuu erikohtaan ja painaa eri hermoja välillä. tositosi kipeetä kyllä tekee !!


tea 84 jännää !!! tsemppiä sinne,jos vaikka pääsisit synnyttään :p

täällä kauhee turvotus ja pään jomotus,oikeen pistelee käsiä ja jalkoja. mulla ois torstaina taas neuvola,mutta th pyysi huomenna viemään pissanäytteen ja käymään mittauttaan verenpaineet,ettei oo alkavaa r-myrkytystä.. plaa,sekin vielä ! vaan uskon että tää johtuu vaan siitä että viimesiä viikkoja viedään !

huomenna poksuukin jo 37 ja vauva ois täysaikanen <3

sunniee ja vv 36+6
 
  • Tykkää
Reactions: hepuhi
Täältä tulis hiukan neuvola kuulumisa. Vauva melkein kiinnittynyt ja on rt. Tänään ollut aamusesta tosi kuvottava ja outo pahaenteinen olo mahassa.. Ei oikein mikään oo hyvä. Puhuinkin asiasta neuvolassa ja neuvolatäti sanoi, että kunhan ei nyt ihan vielä vauva lähtis tulemaan, mutta ei ne sitä enää estelis, jos synnytys lähtis käyntiin. Vauvakin ollut tänään hiukan hiljaisempi, vaikka kovasti välillä myllääkin. Paineet oli hyvät ja painoa oli tullut vajaa 200g/vko (vajaa 400g/2vko). Ei ollu sokruja tai leukkareita pissassa :) Hemppa oli noussut 100, 112, kun olen syönyt rautaa, mutta olis se saanut kuulemma nousta enemmänkin..

SF-mitta oli kasvanut 1cm oli, nyt 32cm ja sykkeet oli päälle 150. Vauva taisi säikähtää neuvolatätin painamista masusta, kun oli nukkumassa. Tuli hikkakin toiselle.
Ensiviikolla on uusi neuvola aika ja käyn maanantaina sitten verikokeissa antaa pastoverikokeen ja jonkun toisen näytteen, kun esikoisella oli keltaisuutta, kun synty. Haluu tehdä jonkun kontrolli testin ennen synnytystä.

Olo on ollut kuin haamulla. Yöllä en saa nukuttua ja päivisin oon tosi väsynyt.Nyt tää äkkimökkö olo ei auta asiaa yhtään. Toivottavasti tää nyt johonkin suuntaan muuttuu, että selviää miksi mahassa on niin kurja olo. Ei kuitenkaan maha oo kuralla (eilen illalla oli), mutta on vaan ilkee paineen olo mahanpohjalla.. jospa se taas tästä!

Emsku ja masuasukki 35+1
 
yh, kun on ollut kaamee olo, kurkku ihan tulessa ja muutenki vetämätön olotila, muksut myös kun on sairastelleet nii olleet enemmän kiukkusempia ettei ole ite jaksanut miettiä mitään ylimääräistä. toivottovasti aletaan olla voiton puolella.

liikkeistä täälläkin on rauhoituttu aika lailla, ei ole enää samanlaista möngerrystä kuin ennen mut en sentään ole tarvinnut tehä mitää liikelaskentaa kun kummiski aina välilä muistuttaa olemastaolostaan.

sairaalakassi alkaa olla valmiina, vielä pitäis keksiä jotain tekemistä mukaan ja se on sit siinä.

yöllä juominen en ole käynyt vaikka välillä heräänkin siihen et janottais mut yritän nukahtaa uudelleen etten kävis juomassa kun se vaan aiheuttaa vessahädän turhaan, nää yöt on muutenkin alkaneet olla turhan katkonaisia, nykyään asennon vaihtaminen sattuu nii julmetusti et siihen on varattava aikaa ennen kuin on saanut vaihettua kylkiä ja sit en pysty nukkuu kovin pitkään samalla kyljellä kun alkaa sattuu mielettömästi lantioon ja alapäähän, nii yöt on vaa yhtä pyörimistä tuskissaan, olis kyl halunnut vielä nukkua ja kerätä voimia siihen ettei kohta saa nukkuu lähes ollenkaan.

pepper& mussukka POKS:heart: 38:heart: hui, hui mikä luku, vastahan sitä oltiin puolessa välissä ja nyt mukamas enää korkeintaan kk jäljellä...:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Hyvää ystävänpäivää!

Ja terveisiä neuvolasta.. Enkä tiedä mitä eilinen vessassa ravaaminen oli, mutta varsin mahatautiakaan se ei tainnut olla. Ruoka maistuu ja olo on muuten hyvä..

38+1 (37+2)
Paino: +500g (1500g)
RR 114/88 (122/74)
Pissa: puhdas (puhdas)
SF 32cm (33cm)
Tarjonta RT, liikkeet ja syke ++ kuten ennenkin.

Terkkari oli eri kuin normaalisti, eikä meinannut hahmottaa miten päin vauva oli massussa, kyseli hiukan että aika pieni taitaa olla? Ja minä siihen että tuskinpa vaan, 3.6kg pitäis olla arvion mukaan laskettuna aikana niin oli vähän että aha, lantion malli sit hämää sen verran.. Ei siis ole juurikaan laskeutunut eikä ole vielä kiinnittynyt. Olen siis taatusti pitkälle maaliskuun puolelle vielä yhdessä isossa kasassa..:headwall: Meillä ei ole enää mitään lääkärikäyntejä tms. joten tuskin kohdunsuun tilannetakaan tarkistetaan ennenkuin synnärillä.

Juominen Ei tarvi minunkaan asioikseen nousta, saatan käydä ryypyllä samalla kun ravaan vessassa, mutta harvemmin. En todellakaan viitsi ylimääräsiä reissuja tehdä kun liikkuminen ja nouseminen on niin tuskan takana..

Mutta näihin kuviin ja tunnelmiin.. Taidan suunnata kävelylle, jospa se saisi jotain muutakin aikaseksi kuin hien! :snotty:

Tea ja J-poika 38+1:heart:
 
JUOMISESTA, KYLLÄ on ihan kamala jano, kauppaankin kun menen niin enemmän sieltä lähtee erilaisia tuoremehuja mukaan , kuin ruokaa =), yöllä käyn myös juomassa sekä wc reissuilla että muuten vaan, saatan jugurtinkin syödä siinä sivussa =)

Sukkapuikko viiltelyiltä tulee useita päivässä, ne on jokseenkin ikäviä...
paineen tunnetta tulee jos on ollut paljon liikkeellä päivän aikana...

PT kun neiti on ollut, niin tuossa muutama pv sitten punki niin itteensä tuolla, että arvasin että kääntö yritystä oli, ja nyt muutaman pv olen saanut hikat tuntumaan tuolla nivusissa, joten JES JES, toivottavasti ei nyt enään halua kääntyä ....

Koko arvioon olen menossa muutaman vk päästä... sitä jo kovasti odotellen

35+ 3
 
Se olis poks 35!! Mihin tämä aika häviää =) Ajattelin että jos pikkuhiljaa alkais tuota sairaalakassia pakkailla jos tulee kiirus lähtö. Ja kun tuo edellinen synty rv 37, ni ei koskaan tiiä millon tulee lähtö.

Mä kyllä ihmettelen välillä et onko vauva muka rt:ssä kun niin kummasti tuntuu alhaallakin liikkeet, ja muutenkii vähän missä sattuu. Mutta oon kuitenkii tuntevinani pään tuolla ihan alhaalla.. Miten teillä muilla nuo liikkeet? ja kaipa se nyrkeilläkin voi takoo tonne alemmas =)

Sukkapuikkoja ja sähköiskuja alkanu tuntuu ihan sikana.. uuuuh, tekee muuten kipeetä.

Eilen kävin viimesissä verikokeissa ja otettiin pieni verenkuva samalla et nähään toi hb kunnolla ku yhtäkkii tippunu niin paljo.

Miten teillä muilla paino? Musta tuntuu että nyt viimesen parin viikon aikana alkanu tulee ihan kunnolla painoo, vaik ei se edelleenkään mulla näy missään.. edellisessä neuvolassa oli painon muutos 750g/vko vaik sitä edellisellä kerralla oli 30g/vko! Yhteensä tullu nyt 9kiloo kun viimeks tosiaan oli hujahtanu ton pari kiloo tulla lisää.. mut en silleen välitä kun aikasemmissa kuitenkii tullu se melkein 20 kiloo, ja silti kaikki lähteny pari viikkoo synnytyksestä.

maruli 35+0!
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Mä taas pitkästä aikaa sain aikaseks tännekin kirjoteltua...

Maruli Mulla kans tuntuu liikkeet välillä ihan tuolla alhaalla, vaikka vauva on ollut RT:ssä jo pari kuukautta. En sitte tiedä miten siellä itseään liikuttelee :)

Sairaalakassin pakkaus on vielä vähän vaiheessa. Vauvalle siellä on tavarat ja itelle osa tavaroista, tarvis varmaan pian pakata sekin kokonaan..

Nyt on vauvan vaatteet pesty ja kaapissa ja sänky valmiina, joten mä olisin ihan valmis poksahtamaan vaikka heti. Ei oikeen tää olotila oo enää niin hyvä et jaksais edes tehdä mitään. Ja sitte mua väsyttää ihan koko ajan....Vkonloppuna meidän neiti oli yökylässä ja nukuin 12 tunnin yöunet, heräsin vaan kerran ja sit oli pari tuntii menny seuraavana päivänä ni olin ihan valmis nukkumaan..
Mutta mun tuurilla tää syntyy sillon 42 viikolla..

Huomenna olis taas neuvola, siellä tuskin mitään kummempaa on, ku noi perusjutut..

Jenduka & pikkunen 37+5
 
Tänään alko virallisesti äitiysloma ja poksuu 35 rikki. :)

Öisin oon saanu nukuttua vielä suht hyvin, mutta oon huomannu et herään joka aamu ennen 8 vaikka ennen oon nukkunu siihen asti kun esikoinenkin herää.. Tiiä sitten onko tän raskauden seuraus tuo aikasemmin heräily vai valosuuden ja kevään saapumisen syy kun 8 aikaan rupee olemaan jo aika valosaakin..

Painon nousu mullakin kertyny nyt enemmän painoo mitä aijemmin.. viime neuvola käynnillä oli tullu 1kg lisää painoo viikossa. Pieni ottaa varmaan kasvuspurtin nyt tai sit vaan nuo herkut aiheuttaa liikakiloja. :D Tällä hetkellä on tullu n.15kg koko aikana. Samoissa lukemissa pyöri kilot esikoista oottaessakin..

Alkaa kyllä pikkuhiljaa olla ihan valmis luopumaan tästä mahasta, toki pari viikkoo vois vielä pysytellä mahassa, mut sit sais alkaa tulla. :) Tunnen itteni nii rautakangeks esikoisen perässä rymytessä.. Huomenna olis lääkärineuvola nii näkee onko tuolla alhaalla mitää muutoksia tapahtunu. Toivon kyllä et pientä muutosta olis ees et olis toiveissa saaha tää pihalle ajoissa, mut mun tuurillä tää tulee vasta viikoilla 42 kun väkisin savustetaan. :D

mine88 ja juniori 35+0
 
Neuvolalääkärissä käyty:
Oli aika yhtä tyhjän kanssa koko käynti. Ärsyttää kun siihen latasi jotenkin odotuksia ja sitten ei saanut irti mitään. Sattui sellainen lääkäri joka hoki koko ajan, että kuinka ei ole tehnyt neuvolatyötä aikoihin ja hänellä oli mulana opiskelija, joka ei osannut kunnolla suomea ja oli ihan pihalla.

Oposkelijan mukaan kohdunsuu oli kiinni, mutta lääkäri sanoi sen olevan auki sormelle. Paikat oli pehmenneet ihan kunnolla ja kaulaa oli jäljellä lääkärin mielestä 2cm ainakin ellei jopa enemmän. Viimeksihän tk päivystävä lääkäri sanoi kaulaa olevan 1,5-2cm. No, ihan sama kun muuten kaikki kunnossa. Sisätutkimus tehtiin siis kahteen kertaan, ensin opiskelijan toimesta ja sitten lääkärin. Lääkäri ei olisi edes sitä tullut pöytänsä äärestä tekemään ellei opiskelijan arvio olisi poikennut niin paljon neuvolakorttiin aiemmin merkityistä tiedoista.

Vauva on edelleen rt ja tosi alhaalla. Opiskelija ei löytänyt päätä ja lääkäri sanoi sen olevan aikalailla kiinnityynyt, ei juuri saanut sitä heilumaan. Nyt vaan eletään normaalisti ja odotellaan :)

Painoa oli tullut vain pikkaisen reilu 200g/vko, joten olen todella positiivisesti yllättynyt. Palkinnoksi siitä ostin tietenkin suklaapatukan :ashamed: RR 122/76, turvotus +, sf 33 (tästäkin opiskelija sai 33-34 ja lääkäri huikkasi pöytänsä äärestä, että varmaan 33), pissa puhdas, lapsivettä normaalimäärä, vauvan syke 142, liikkeet ++.

Labraan laittoi lähetteen (hiiva ja bkt viljely emättimestä ja virtsanäytteet) varmuuden vuoksi, ettei supparit ja muut kivut johdu mistään tulehduksesta. Sanoi niiden voivan olla ihan asiaan kuuluviakin. Aijaa, mikä yllätys :headwall: Kiltisti kävin kuitenkin jonotamassa labrassa, vaikka musta sen olisi voinut jättää väliin. Huomenna pitää vielä raahautua viemään ne pissanäytteet sinne. Onneksi sentään sain ne purkit mukaan.

Jano vaivaa muakin. Mua alkaa janottaa etenkin iltaisin ja sitten jano-pisalla juoksukierre on valmis. Öisin koitan vain kostuttaa suuta etten heräisi ainakaan vessaan turhan usein.

Mullakin meinaan jo kyljen kääntäminen on sen verran tuskaisa operaatio, että se riittää herättämään joka kerta. Sitten kun lonkat särkee, niin kylkeä pitäisi kääntää vähän väliä. Olenkin ottanut ihan suosiolla Panadolia kun särky alkaa, että saan nukuttua edes kohtalaisesti.

Eilen illalla vauva käänsi selkänsä mun oikeaan kylkeen (on yleensä ja onneksi nyt taas selkä mun vatsanahkaan päin) ja junttasi jotain nivuseen niin etten meinannut päästä ilman kyneleitä edes vessaan. Noin radikaali asennon muutos tuntui kyllä tooosi ikävältä, että voin vain kuvitella miten kamalalta tuntuisi jos koittaisi vääntäytyä ympäri kokonaan!

Tsemppiä teille joiden vauvat arpovat pt:n ja rt:n välillä!

Tänään on onneksi liikkeitä tuntunut taas ihan hyvin, vaikka tosiaan vauva on jo huomattavasti rauhallisempi ja liikkeetkin vähän erilaisia kuin joskus kuukausi takaperin.

Huomasin eilen bikinirajoja siistiessäni, että vauvan aiheuttama paine alkerrassa on saanut sinne aikaan suonikohjun :x Se pakottaa ajoittain aika mojovasti. Onko muille tullut? Onneksi sen pitäisi kuitenkin häipyä vauvan ulkoistumisen myötä. Ja mielumin tuolla näkymättömissä kuin jalassa :D

Sipsunen & pikkusisko 35+4
 
Viimeksi muokattu:
heps kaikille ja oikein MUKAVAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ:)

täällä kyseltiin janosta ja kyllä vaan mulla on aina jääkaapissa kylmää vettä pullossa ja kun sen haen täytän toisen pullon ja laitan jääkaappiin eli päivässä/yössä menee semmonen 3-4litraa vettä:D koko ajan pakko oll vesi pullovieressä:) öisin heräilen myös siihen et on kauhea jano ja ei tarvi kaapille lähteä jos vieressä on miehen lisäksi juomapullo:D

ja makean himosta kysyttiin.ja tähänkin vastaus on että kyllä vain:D parasta herkkua on ÄSSÄ MIXIT ja nougat patukat<3 noilla pärjäisin vaikka loppuraskauden jos ei tarvis muuta syödä.harmi vaan että tuo karkkipussi tyhjenee kuin itsestään n.15minuutissa:D (jano varmaan johtuu tuostakin mutta on se jano silti vaikkei söisikään.
ja mä en muuta oikeen pysty juomaankaan ku vettä ku tulee paha olo:/

oi ja nyt rupes tekemään mieli kylmiä klementiinejä:p

mimma ja pieni 36+5<3 (huomenna neuvolakuulumisia)
 
Tylleröinen majailee RT, mutta liikkeet mulla on koko ajan tuntuneet enemmän tuolla alhaalla, taitaa treenata käsilihaksia enemmän ;) Nyt on alkanut tuntua jaloillakin muksauttelua ja pylly pyörii iltaisin ihan hulluna, tosta päältä näkyy kun menee edestakas ;D
Istukka on edelleen etuseinässä, ilmeisesti se on vaimentanut jalkojen liikkeiden tuntemista.
Luulin, että loppuviikosta olis tytsy kääntynyt PT, kun henkeä ahdistaa eri tavalla ja liikkeet vähän eri kohdissa, mutta tais vaihtaa vaan kylkeä.

Tänään kävin TYKSissä kasvukontrollissa, tytsy painoi 2400g (viimeks 31+jotain 1529g), harjoitteli jo hengitystäkin <3 Pitkä ja hoikka kuulemma on, paino keskikäyrällä vihdoin, eli vissiin sit pituus hipoo yläkäyrää.
Oli ekaa kertaa aivan ihana käynti TYKSissä! Sekä lääkäri, että kätilö(opiskelija) olivat niin ihania, että kerrankin lähdin kotiin hyvillä mielin, vailla vaivaavia kysymyksiä!
Tyllerö tosin ei taas osannut oikein käyttäytyä, käyrän ja ultran otto kesti yhteensä yli 2h kun käyrää yritettiin sekä ennen, että jälkeen ultran! Juma, että voi olla aktiivisen vauvan metsästäminen käyrälle vaikeeta ja melkein mahdotonta saada yhtenäistä käyrää vähintään 10min :D

Janoa täälläkin koko ajan! Aamuisin krapulaolo janoineen ja kakanmakuineen :/

Mun housuunpissimisepäilyt paljastui nyt nestemäiseksi valkovuodoksi, oon tähän asti luullut, että se on aina edes hiukan limaista, mutta ei ole kuulemma.

Mariaja & Tyllerö 34+1
 
Yks hassu huomio minkä oon tehny parin viime päivän aikana mie teen isoja pissejä :) meni tovi kun sai aina vaan tiristellä ni nyt jostain syystä tulee ja oikein kunnolla ei se ole vessa käyntejä vähentänyt viime yönäkin kahdesti. Eilenkin olin niin kipeä illasta et hyvä että pystyin kävelemään ja sama tänään muutama askel kaupungilla ja nyt tilanne se et ihan vaan sohvalla voi olla... ei juma mitä touhua tää on. Ihan pelottaa et mihin nää kivut vielä voi mennä kun kävelykin on jo niin tuskaa.

Suonikohjuista: löytyy niin oikeasta jalasta kuin häpyhuulesta jos oon levossa ni painuvat pois mut rasituksessa nousee taas.

minnarun&pikku-ukko 36+6
 
Voi möh tää kaksplussa on kyllä harvinaisen kakka sivu... tai sit mä en vaan osaa käyttää kun katos taas ihan valmis viesti jonnekkin.

Noh, laitan nyt kuitenkin tän kuvan. Tänään otettu, siis 37+4


Neuvolakorttia en enään jaksa kaivaa, mutta päästä sanoi sen verran että on matkalla alaspäin kerta siitä ei enään tahtonut saada kunnolla otetta :)

Mitä meinaatte laittaa murusille päälle kotimatkalle? Mulla ei oo toppapukua, joten ajattelin että lämpöpussi riittäis tälle ekalle talvelle. Sinne alle sit tietty lämpimästi, eli mitä?

Viime yönä näin murusen varpaat ja sormet mun vatsan läpi, unta siis mutta ihanaa ihanaa sellaista :heart:

Hyvää ystispäivää kaikille!! T: Mems ja pikkis 37+4
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Laretzki
minnarun Mulla on kuule ihan sama juttu. Tai vielä jännäksi asian tekee, että öisin saa lorotella kuin isompikin mies :LOL: mutta päivällä ne on niitä mitä saa sitten oikein tiristää pihalle, vaikka kuinka olis hirveä pissahätä.

jano Mulla ainakin osittain johtuu erityisesti öisin tuo jano siitä, että mä en saa tarpeeksi happea nenän kautta hengittäessä, joten suu kuivaa kun se on apposen auki jotta saa hengitettyä. Käynkin aina ennen yöllistä vessassa käyntiä juomassa oikein kunnolla...

Lare ja Spyro 38+3
 
neuvola lääkäri kuulumisia:

36+1
paino +600g /viikko
pissa puhdas
hb noussut 119 (viimeks 105)
sf 32
sykkeet 145
liikeet ++
RT
kaulaa 3cm, kiinteä sulj.
ei kunnolla laskeutunut
lääkärin mukaan ei ole lähiaikoina syntymässä
saaga testi negatiivinen

olin niin pettynyt lääkärin jälkeen. olin varma et jotain pehmenemistä ois jo taphtunut. mies lohdutti et 4 viikkoa enään.pöh luulempa et 6 viikkoa on lähempänä totuutta.

jano on täälläkin. mutta pissalla saa juosta entiseen tahtiin.
makean himo aivan älytön. eilen söin sekä miehen että tyttären karkit :ashamed:

kotiin tulovaatteet on vaihtuneet moneen kertaan :D alkuun ajattelin et lämpöpussin tai kaukalopussin ostan, mut sit osu silmiin aivan järkyttävän halpa toppahaalari ja sen ostin. nyt kaukalossa on vaatetta sen verran että paukkupakkasella hyvin selviäis kotiin. tarvii pikkusen katsastaa vaatekertaa, nyt kun säät taas lämmenneet ja tässä taitaa ilmat lämmetä ennen kun me päästään pikkusta kotiin hakeen.

suonikohjuja ei ole ollut. ei esikoisesta eikä nytkään.

m+e 36+1
 
tänään poikettu TAYSsissa neuvolan lähetteellä kun oli proteiinit pissassa plussalla ja kauhee päänsärky.. tulos puhdas verenkuva,vauvansyke vahva 150,ja supistuksia piirtyi käyrälle ihan mukavasti :)

vauvan kokoarvio 3,2kg tänään,eli 37+0 :) ei oo jätti vaikka niin pelättiin !

kohdunsuullakin tapahtunu edistystä taas perjantaiseen,eli kaulaa jäljellä 1cm ja väljästi sormelle auki :)


suonikohjut ei oo tullu..

makean himoa sen sijaan on ihan liiaksikin asti ! kokoajan jotain pitää saada,ja leivon joka päivä.. :D

sunniee ja vv 37+0 POKS
 
Heissan,
Tänään oli neuvolalääkäri, turha reissu. Sain tietää sf-mitan (28) ja Lennartin sykkeet. Ei sisätutkimusta tai muutakaan :| Hieman pettyny olo...

Jano on ollu kiusana jo kauan. Mulla on vesipullo sängyn vieressä ja sitä tulee kyllä lipitettyä yöllä. Nukkuminen on jo aika hankalaa, lantioon sattuu ja millään ei meinaa löytää hyvää asentoa.

Makeanhimo on täälläki aivan JÄÄTÄVÄ :D Vois syyä pussillisen karamellejä/päivä!

Suonikohjuja ei ole näkyny...

Naapurinneiti ja Lennart 35+5
 
Hei kaikki, piiitkästä aikaa! :wave:

Äitiysloma vihdoin alkanut minullakin, tosin ei niinkään lepäilyn, vaan kipeän esikoisen hoitamisen merkeissä..

Olen seuraillut palstaa aika ajoin. Lämpimät onnittelut vauvansa synnyttäneille! :flower: Toivottavasti niin vauvat kuin äiditkin voivat hyvin!!

Sipsunen voi näemmä jälleen huonosti. Huh, sulla on kyllä ollut rankka raskaus. Tsempitykset loppusuoralle!

Neuvolalääkärillä kävin tänään. Kaikki kunnossa. Kokoarvio tällä hetkellä (35+5) 3,1 kg. Oma paino + 325 g/vk. Kohdunkaulaa jäljellä pari senttiä, pehmennyt, mutta edelleen kiinni. RT ja pää kiinnittynyt, muttei laskeutunut.

Viime yönä tunsin ensimmäiset "kunnon supistukset", ja niitä tuli oikein sarjana, mutta lopuivat sitten..

Kaikki valmiina vauvaa varten: vaatteet kaapissa, uudet vaunut ostettuna ja sellainen suloinen pyörillä kulkeva katossänkykin.. Josta miehenikin innostui, ihme kyllä.

Nyt vain odotellaan pientä saapuvaksi. :heart:

Voikaatte hyvin!
Loretta
 
heps.

neuvola kuulumisia vaan:)

paino +100g/vko
RT
ei ollu pää kiinnittyny vieläkään
liikkeet ++
syke 150
pissa puhdas
Hb ei mitattu

ens viikolla painoarvioon mutta käsikopelolla oli tällä hetkellä n.3kg (painoarvio isän koon takia)

mimma ja pieni 36+6<3 Huomenna täysiaikainen:)
 

Yhteistyössä