Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Laretzki
nitta Mä oon ensimmäisen odottaja, ja tunsin ensimmäisiä hipasuja jo joskus 15 viikon tienoilla. Erehtymättömiä on on ollut suunnilleen 18 viikolta alkaen. Mä oonkin vissiin noita harvinaisia ekan odottajia jotka on tuntenut noin aikasin, terkkakin ihan hämmästeli viimeksi kun kysyi liikkeistä ja sanoin että kolme viikkoa ainakin tuntunut selkeenä. Paljonhan tosiaan riippuu kropan mallista yms. Mulla on kohtu takaseinässä, ja lisäksi mulla on kohtu kai eteenpäin kallistunut. Lisäksi mä oon ymmärtäny terkan puheista että se on myös ilmeisen edessä ja siksi maha on jo kooltaankin niin iso, vaikka kiloja kuitenkin tullut ihan maltillisesti.


Tai saa nähä kuin maltillisena se painon nousu tässä oikein pysyy :ashamed: Juonut tänään varmaan kolme isoa lasia kokista, hyi minä. Mutta no, tiiän että nyt sitä ei sit tulekaan juotua vähään aikaan...Ja puolustan itseäni silläkin, etten juo kahvia, niin ei pitäisi sitä kofeiiniakaan tulla liikaa...
 
Onnea Soraya hyvistä uutisista ja poikalupauksesta! Ihana kun olette 4d-kuviakin saaneet ja noin monta kuvaa vielä!

katjuska-80 Mustakin tuntuu, että vauva on paljon konkreettisempi kun sai tietää sukupuolen. :) Ja tietenkin sekin auttaa kun on alkanut liikkeitä tuntemaan.

nittta Mulla tuntui ekat kunnon liikkeet rv 19+1. Istukka on etuseinässä mulla.

Kerttu83 Pikaista paranemista! Itsekin joudin antibioottikuurin syömään. Onneksi ne on niin hyvin testattuja, että ei ole vaaraa vauvalle. Ole huoleti! Ja sairastelu kuuluu elämään. Syksyisin ja talvisin on niin paljon flunssaa liikkeellä, että on ihme jos sitä ei saa. Koita olla stressaamatta, vaikka se on vaikeaa, jos on stressaaja luonteeltaan. Nimimerkillä kokemusta on. :hug:

Äsken mietiskelin, että tytteli ei oo tänä aamuna kauheasti liikkunut. Aloin sitten tökkiä hiukan masua, jotta näen vastataanko sieltä ja yllätyin kun heti tuli kunnon potku takaisin! :heart: Raukka oli varmaan nukkumassa ja herätin sen.
 
Ite tunsin pieniä hipaisuja rv 15+ ? ja nyt rv 18 vauva on ollu tosi hiljanen, kävin jopa eile varmuuden vuoks kuuntelee sydän äänet ku tosiaan muutaman vk joka pvä tuntenu liikkeet ja sit yhtä-äkkiä loppu neljäks päiväks ni oman mielenrauhan takia kävin kuunteluttaa, mutta kaikki oli onneks hyvin :) Ja tuleva mummiki pääs mukaa fiilistelee sydänäänia :heart: !

Heei tosta 4D-ultrastakin olis kysyttävää; millä viikoilla se olis paras tehä ja onko hinnaltaan minkä suuruinen? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttu83
aamusella piti pikaisesti poistua ja jäi:

onnea tyttö ja poika lupauksista :flower:
kyllä tyttö voittoiselta tämä pino tuntuu, mut eikös maailmassa ole naisia enemmän kuin miehiä muutenkin (vai muistanko ihan väärin)

tervetuloa taas uusille.

istukka edessä mutta aika ylhäällä (suom. navan korkeudella tällä hetkellä) ja kaikkia liikeitä ei sen takia tunnu. sf mitta otettiin viime neuvola kerralla, siis ihan epävirallinen, oliko viikoja n.17 ja mitta oli 13cm (siis varma en ole, dementtia :whistle:) ja seuraava neukku käynti rv 22.

supistuksista ne joilla niitä on onko päivittäin vai satunnaisesti? mulla oli muutaman päivän peräkkäin ihan montakertaa päivässä, kivuttomia olivat kylläkin, mut hidastin tahtia.

kukas se olikaan joka makas jo vuodelevossa jalat ylöspäin? olisin tiedustellut, miten tällä hetkellä menee?
 
Nittta Mäkin oon ekan vauvan odottaja ja tunsin pientä kutitusta vasemmalla puolen alamahaa siinä rv14 alkaen :heart: Joskus rv16 sanoin siitä neuvolas että vähä niinku olis elohiiri siinä kohtaa niin täti vaan nauro ja sano että noh se on sitte elohiiri! :stick: No minäpä itte tiedän että mun vauva se oli :) Ei mulla ny koskaan muulloin ns. normaalitilas oo tuntunu siltä,ja sitä kesti viikkoja melkeen joka päivä.Siinä ehkä 16viikon tietämillä oli hetken aikaa tosi hiljasta ja pelkäsin myöski että onko kaikki kunnos.KUNNES rv18 tunsin selvää kuplien poksahtelua ja heti parin päivän päästä mieskin alkas tuntemaan ne jo käteen :) Aika nopeesti ne potkut alkokin sitte muuttua selvemmiksi "tömähtelyiksi" :saint:
Lilli88 kiitos tsempistä :flower: Oon alannu miettimään keinoja millä sais ittensä rentoutumaan ja mielen rauhottumaan tää nimittäin on jo ihan sairasta tää mun murehtiminen :ashamed: Tuntuu että koko raskausaikakin on pian kiitäny ohi enkä oo pystyny nauttia tästä ollenkaan!
 
Kerttu83 hehe, mullakin tuntu just vasemmalla puolella :D
Ja siis tossa yks aamu oli hauska herää sellaseen ''muljahdukseen'' ja sit ku kokeili ni tuns ihan selvästi, että pikkunen oli tossa vasemmalla puolella :)
Ja muutenki tää tykkää hengailla näköjää vaan vasemmalla puolella :)

Millä viikoilla sä Kerttu oot ? :)
 
Nittta mulla poksuu tänään 21+0 :) Mäkin tunnen nykyään selvästi missä pikku rääpäle millonki majailee,yleensä on just tos vasemmalla puolella pitkin pituuttaan :) Neuvolantäti sanoki että monesti vauvat ottaa toisen puolen lempi paikakseen :heart: Pari päivää sitte tuntu hirveetä myllerrystä mahas ja tunsin käteen (Ja myös mahan muoto muuttu) miten vauva oli myllertäny ittensä poikki päin keskelle vattaa :D Potkut tuntu hetken aikaa toisella kyljellä ja käsien liikkeet toisella puolen :heart: Ihanaa ku pystyy jo seuraamaan pienen liikkeitä!
Unohtu aiemmin mainita että meitsin linea negra on noussu nyt pari senttiä navan yläpuolelle :D Saa nähdä tarkottaako se mun kohdalla tyttöä vai poikaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: nittta
VALMENNUKSESTA; Lähinnä siinä on kiva nähdä samalla paikkakunnalla olevia ja samassa tilassa olevia........=)

3 pv sisällä 300g PIPARISUKLAA uponnut =), sitten piti vielä tänään hakea hesestä hamppari ateriat ja nyt vielä vedin jätskii..... HYI ELÄMÄ mikä porsastelija musta on tullut:p

Oon merkkaillut noita viikkoja näköjään tällä viikolla viikon vähemmäks, todellisuus nyt kuitenkin on: 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
nittta Mä oon alkanut tunteen liikkeet kunnolla vasta nyt 20 viikolla, ennen tätä oon ehkä joka toinen viikko tuntenut jotain epävarmaa. Mulla on istukka ihan etuseinässä.
Käpy tykkää taas olla oikealla puolella, siellä se möhkälöi yleensä aamuisin.
Tänään tosiaan ollut mulla vilkkain päivä koskaan mahassa, jospa ne tästä alkaisi paremmin tuntumaan :)

punakaneli Mä kävin tiistaina ekaa kertaa mässyaterialla raskauden aikana, mutta muuta hyvää on kyllä tullu syötyä. Tänään kävin kaverin kanssa teellä ja söin ison palan porkkanakakkua :p

hepuhi rakastaa käpyään niiiiiiiin paljon! Mieskin alkanut pussaileen mun alamahaa kun kerron liikkeistä :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Pööppis
Onnea kaikille ultrakuulumisista!!!

Oon ihan kade jokaiselle joka käyny 4d:ssä..oivoi..



hmm..mie käyn huomenna kyllä ostelee joitain lankoja,jos vaikka hatun neulosin tälle ipanalle. Kyl mie sellasen vielä joten kuten kykenen tekee, mut en mitää töppösii tai paitoja ym...
ja tosiaan pitää funtsii mitä kykenis. vois tehä vaik neulatekniikalla jonkumoisen ryijyn, niitä tein vuosia sitten kun olin lomautettuna.
Sit vois vaik posliinimaaleilla maalailla laattoihin tauluja,niiku miun äiti teki 30v sitten kun mie olin syntyny =)
Ja ideoita saa heitellä jos tulee mieleen.
Ja tuo huovutus vois olla kans jännää,pitäs joku kirja kirjastosta käyä.


Missäs Hopea uutisineen viipyy..? =)
 
tervetuloa uusille ja onnea ultrista niissä käyneille :)

Pakko laittaa kuva näistä ihanuuksista jotka löysin kirpparilta


Mulla on ihan hirveä makeanhimo ja mun alkuviikon vannoma herkkulakko loppu seuraavana päivänä.. heti ku on fiilis maassa niin huomaan syöväni karkkia. Pitäsi päästä eroon tuosta tavasta.

Liikkeistä esikoiselta tuntu selvät liikkeet vasta joskus 22-24 viikolla vaikka istukka olikin takana ja tästä tulokkaasta tuntunut selkeästi aikaisemmin vaikka istukka edessä. Se on niin yksilöllistä.

H&mörrykkä 21+4
 
Hiphii!

Hirmunen hässäkkä aamu/päivä, kun nyt vasta kotiudun ultrareissulta! Oli hammaslääkäriä lisäks ja kaupoillakin piti tietenkin käyä :D

Kaikki on HYVIN, kaikilta osin tulisi olla ihan terve pikkupötkylä! :heart: (päästin niin suuren helpotuksen huokauksen, kun kätilö kaiken ynnäs; aivot, sormet, varpaat, sydän, isoimmat verisuonet kulkee niinko pitääkin, mahalaukku, munuaiset jne. jne.) Painoa on 400 g ja vastaa viikkoja 21+0. Bip (mitä se onkaan) 51cm, joka vastaa taas 21+3. Ja istukka on siirtynyt takaseinään :)

Ja ylläripylläri, niin tyttölupaushan me sitten saatiin! :heart: vastoin kaikkia miun oloja, miehen oloa, kavereiden oloa! :D Olin valmentautunu tähän tyttölupaukseen jo maanantaista lähtien, kun pööppis sai kuulla omasta tyttölupauksestaan, niin jotenkin alko omatkin "epäilyt" herätä siinä samalla. Joten enää en oikeastaan oo mitenkään hämmentyny, vaan oikeastaan erittäin innoissani pikkutytöstä! :D Ostin siis kaiken kunniaksi tänään pikkusia vaatteita lisää; yhen mekon, yhden "pitsikauluspaidan" ja useita bodyja ja kypärän. Muutoin kirpparilta, mutta Lindexillä oli ale taas, niin sieltä löysin yhden kivan bodyn.

Kuvia ostoksista:
Aijaa.com - 8954098.jpg


Oooooih, I'm so in love :heart:

Hopea ja Alien 20+5
 
Hei!

Täällä on vieläki liikeet hukassa. Tai no välillä muka tunnen jotaki.. En sit tiiä onki se pieru vai vauva. :D

Onneksi neuvola aika siirty ensi perjantaista keskiviikkoon. Ei tartte ootella niin pitkään. Siellä sitten selviää miten vauva voi. Onneksi mies tulee mukaan. :)

Jadezalle :hug: Lemmikin menettäminen on raskasta.. Ite itkin silmät päästä ku meijän koira katos metsään 17 tunniksi. Oli kauheeta aatellu et mejän pikkunen on pimeessä ja kylmässä metässä ihan yksin.. Eniten ahisti se ettei tienny oliko se enää ees hengissä..
 
  • Tykkää
Reactions: Kina ja Hayley82
nittta Hei tervetuloa muuten remmiin! ;) Joo, olin itse asiassa melkein satavarma, että olis poika :D Mutta kiitos pööppikselle, joka "valmensi" miut tajuamattaan tähän tyttölupaukseen. :) Psst! Henkalla ja Maukalla on todella suloisia mekkoja :')
 
  • Tykkää
Reactions: nittta
nittta Hei tervetuloa muuten remmiin! ;) Joo, olin itse asiassa melkein satavarma, että olis poika :D Mutta kiitos pööppikselle, joka "valmensi" miut tajuamattaan tähän tyttölupaukseen. :) Psst! Henkalla ja Maukalla on todella suloisia mekkoja :')
Kiitos paljon :) !
Mistä sulla sit tuli toi poikaolo ?? :D
Mä ite oon ihan varma, että on poika koska mulla tulee tohon ylämasuu ''kuopat'' ja masu ei näy taakse ollenkaa, tekee mieli suolasta jne :D
Ja jopa sormustesti osoitti, että olis poitsu tulos ;)
 
Moikka kaikille.
Huomenna poksuu puoliväli! Jeeee :)
Odotan esikoista ja liikkiestä sen verran piti sanomat, että vk 17 taisin tuntea pientä kuplintaa ja muljauksia harvakseltaa, mutta nyt viikon 18 lopussa ja nyt vk19 liikkeitä tuntuu pitkin päivää. Meijän vauva majailee myös vasemmalla puolella.
Eilen illalla ensimmäistä kertaa taisin tuntea potkun käsi mahan päällä :)
Mies sanoo, että siihen menee vielä ainakin 2 viikkoa, eikä siksi viitsi pidellä mun masulla kättä. Hä. Yritin kyllä sanoa sille, et kun olis kärsivällinen niin kyllä se tuntuu..
itähki,coco 19+6
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö ja poikalupauksista Hopea ja Soraya :flower:

ItäHki: Mullakin poksuu huomenna puoliväli ja taisin tuntea ekaa kertaa potkun mahanpäälle, kun pidin siinä kättäni :heart:

Kävin neuvolassa. Oli tarkoitus mennä avoneuvolaan, mutta oma terkkani sattuikin soittamaan (halusi tarkistaa olenko jo paremalla miellellä) juuri kun tein lähtöä ja pääsinkin hänen luokseen peruutusajalle. Hb oli laskenut 150----> 137, eli rautaa ei tarvitse vielä aloittaa. Sydänäänet kuuluivat navan tietämiltä ja olivat 150.

Sipsunen & pikkusisko 19+6
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Pööppis
Ohhoh Hopea!
En olis uskonu! No mut pusketaan sit melkein samaan aikaan synnytysosastolla tyttöjämme =)
Toooosi ihania löytöjä ootte tehny kirppurilta! Pitää issekin käydä kierros kunhan millon kelan rahat tulee, tällä hetkellä tilillä ei ole yhtään rahaa. Kun ei oo niitä säästöjäkään kertynny.
No jos jotain omaa, niin oma talo,joka ei oo pankin :) ja kohta oma tyttö :)
ja sit sen varjolla että on tyttölpsi, voipi ostella lemmikkejä,eiks niii, jättiluppakorvakani nyt ainakii, ja se shettis ja menis tohon pihaan vaiks kaks lambiikin :) kihhihiihih



Onnea ihan jokaiselle!!! :heart:
Oma mielikin on jo lähes normaalien kirjoissa ! Paitsi se halipula :/ Mut miepä ostin sellasen metrin pitkän pehmolelun jolla on suuuuuuuuret ja pitkäk kädet, ja jonka kädet sa tarroilla kii, niin että sen voi laittaa vaikkapa oman kaulan ympärille halaamaan :) hih :)
Nii ja Rusinapullalle löysin kirpparilta pari vkoa sitten kaks aiwan ihkii pehmoa, toinen on piiiiitkäkorvanen jänis ja toinen on nallen näkönen, kummallakin supersilkkinen karva :) Pesin ne huolella ja niistä vois kuvatki tänne laittaa :)

Nyt Empun pariin --->
 
Onnea Hopea ja Soraya hyvistä ultrakuulumisista :kiss:

Liikkeet alkoi ekasta lapsesta tuntumaan pienenä hipaisuna rv 15-16 ja kunnolla muistaakseni joskus 19 viikolla. En pysty tarkkaan muistamaan kun siitä on jo jonkun aikaa. Istukka oli takana. Tässä raskaudessa ekat hipaisut rv 13 mutta ne oli tosi pieniä ja satunnaisia ja pieninä ne pysyikin monta viikkoa. Kunnon tökkäsyjä 17-18 viikolla ja mahasta läpi näkyi jossain siinä paikkeilla myös.. Mutta piti kyllä tulla tosi iso potku että näkyi. Eikä näkyny joka päivä. Nyt viikkoja sen 21 ja varmaan jokainen liike näkyy ulospäin.

Tyttö- ja poikaolot Mulla oli ekasta lapsesta poika fiilikset alkuun, mutta sit ajattelin että tyttö se kuitenkin on. Tyttö tulikin. Tytöstä oli myös "poikamaha" ja muita ns. poikaoireita ja samoin tässäki raskaudessa kaikkee sekasin :D Poikasykkeetkin oli tytöstä 120-130 ja näistä pojista "tyttösykkeet" 160. En usko että mistää oireista ja mahan muodoista yms. pystyy sukupuolta päätellä.
Nyt oli tyttö- ja poikaolo, mutta 2 poikaa siellä on.

Ihanat mahat Kinalla ja Lillillä :kiss:

Ja söpösiä vaatteita ootte ostellu :heart: Mä saankin jo kohta kelasta äippäpakkaus rahat ja täytyy sitten itekki alkaa keräilemään noita vauvan vaatteita. Meneekin kaikki ihan uusiks kun tulee poikia, tytölle olis ollu valmiina vaatetta. :)

Mäkin haluisin käydä sen 4D-ultran mutta ei just oo rahaa ylimääräseen. Muuten varmaan menisin jos olis hirveesti ylimäärästä. Tulee noita ultria kuitenkin olemaan.. Nyt 2 rakenneultraa tehty jo, ja niiden perusteella kaikki on hyvin molemmilla. Eli senkään puolesta ei tarviis sitä käydä. Ja muutenkin ehtiihän niitä lasten naamoja tuijotella vaikka millä mitalla sitten kun ne syntyy :D Ei sillä, tokihan se varmasti on kiva kokemus se ultra.

Ja muutto hommiin mentävä taas... |O

jende & pojat 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: Kina
Iltaa:

Pööppiksellä on ihania ajatuksia!! jotenkin tuntuu ihan samalta kun mulla usein!!

Täällä on himo pinaattiin, niihin tuoreisiin lehtiin ja kuivatut hedelmät, kun sitä sokeria ei voi syödä..

Pistimpä miehelle pahan: mulla alko tekeen mieli pinaattia, siinä sitten vehtasin että saanko kipasta kaupassa, lidl olis kiva. no mies että mikset käy tossa lähikaupassa? meikä: en käy kun saisin kerranki ajaa pidemmän matkan ja ilman ipanaa yksin!! (luksusta ilman kun aina kiukuttelua)! ei, alko murjotus miehellä..
No mä sitten otin hyvän käyttöön vaikka sapetti niin perke*eesti..
vertasin näin:
(mies pitää työkaluissa Makita-merkkiä parhaana)
- mitäs jos nyt jos haetaan oikeen kaukaa olis tilanne tää: jos sulla olis töissä aina käytössä(tosi halpismerkki, hajoo yhen käyttökerran jälkeen) Paavo-porakone ja joutuisit käyttää sitä AINA vaikka olis se Makitan-porakonekkin käyttää?!! Sitten kun sulla olis mahdollista käyttää Paavo-porakoneen sijasta Makitan-porakonetta, sulle sanookin joku että elä nyt kun sulla on jo kädessä se Paavo-porakone..

Sam sapetus ilmesty ukon naamalle ja alko kumminkin ihan tajuton räkätys molemmin puolin!! :LOL:

Että tällästä ;)

Mulla oli kyllä POIKAFIILIS mutten halunnu toivoo mitään koska mun tuurilla sieltä olis ultrassa sanottu tytöks joten pidin itsestään selvänä että siellä' kellii tytsky..

Tämmöstä tänään, huomenna jälleen yksin iltaan saakka ja ilm v-loppukin.. Jaskaa, mutta pitää jaksaa.. huomenna kirpparille taas :D

kengu 21+1
 
Onnea taas ultrakuulumisista -itellä vielä reilu viikko...

hopea oliko sulla ihan ok kätilö? Kerto ihan mielellään sukupuolen?

Mulle on alkanu tulee poikaolo, en tiiä miks mut jotenkin vaan sellanen fiilis.. ja noi sykkeetkin on aika matalat, ja molemmilla pojilla ollu samaa linjaa. Jotenkin ärsyttää ittee et odottaa tietoo sukupuolesta niin kovin kun kuitenkin pääaasia on että on terve -ja sen haluaa oikeesti kuulla. Ja mua kiinnostaa myös istukan sijainti, niiden vuotojen takia ja sen takia et se np:ssä oli kohdunsuulla.

ihan väsyny olo...tekis mieli suklaata...AINA!!!
Onko muuten pitäny täällä paikkansa olettamus et poikien aikaan tehny mieli raikasta, tyttöjen makeaa??
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä