Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Pööppis
nanniga mul on sama juttu et sydän on about viikon päivät hakannu normaalia lujempaa, inhaa, varsinkin illalla kun koettaa saada unta,se hakkaa hakkaa hakkaa :I
Tunsin taas jänskin muljahduksen kohdun oik. reunalla tänä aamuna kun sängyssä makoilin tyyppiä kuulostellen. Kohtu on selkeästi oikealle kallistunut, ja muistankin lääkärin joskus tutkimusta vuosia vuosia sitten tehdessään, että sanoi sen kohdun olevan oikealle kallistunut. Jännä että se siis sitä on vieläkin. Pitää kysellä rakenneultrassa että onko se ok jatkoa ajtellen kun vauva kasvaa kohdussa lisää. tulee oikeesta kylestä ulos :D
Huh hah hei, nyt naamaa saattelemaan ihmistelilmoillekuntoon, lähtään kahvittelemaan parhaan frendin syndejä. naama ei oo ollu koskaan näin ruma, kun leuka on täynnä finniarpia :// mut jos jtn positiivista, niin nyt ei oo tullu muutamaan pvään finnejä lisää,jospas se nyt loppuis tuo finninpuskenta.

P & Rusinapulleroinen 17+6 ((siiiiiss aapuva, huomenna JO 18 ))
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja Minnarun
ilja Me ostetaan varmaan kans ne Duo Edget. Paljonko teillä tuli maksamaan? Ja eikö se oo niin että niitten vaunujen mukana tulee kaikki tarvittava, et mitään ei tarvi ruveta erikseen ostaan?

Unet Mä oon nähny vauvasta eka poikaunen joskus viikkoja sitten, viimeksi tyttöunen viime viikolla ja sit varmaan pari kertaa semmosen et syntyi tosi aikasin. Ja siis yhessä unessa se vauva synty meidän porukoiden olohuoneen matolle eikä se käyny yhtään kipeetä, ja mä lähin synnytyksen jälkeen töihin ku mammaloma ei ollu vielä alkanu, enkä tienny et mä kyllä voin jäädä kotiin :LOL:

MM-11 17+2
 
Huomenta!

Sydämen tykytyksiä on täälläkin. Ollut jo monta viikkoa. Mulla se liittyy yleensä siihen, että huono olo on hyökkäämässä tai sitten tykytys aiheuttaa huonon olon. Mene ja tiedä kumpi on syy ja kumpi seuraus. Jokatapauksessa tykyttää ihan hulluna ja välillä tuntuu, että jää lyönti väliin ja sen jälkeen tulee pari lisälyöntiä. Sitt
en alkaa oksettaa ja heikottaa ja on pakko käydä istumaan. Tosi inhottavaa : / Mulla oli tykytyksiä myös viime raskaudessa, mutta ei tullut huono olo niistä.

Unia näen paljon. Varmaan näen muutenkin, mutta nyt muistan ne herätessä unen ollessa katkoneisempaa mm. vessareissujen ja lonkan kolotuksien takia. Lapsesa en ole nähnyt unia juurikaan. Enemmän näen sellaisia "dekkari unia" :D

Mies ehdotti aamulla, että lähdetään käymään lastentarvikeliikkeessä kauppareissulla ja käydään katsomassa samalla vaunuja. Mun ilmeen nähdessään korjasi äkkiä, että "siis jos LUPAAT ettet ala vouhottaa" :LOL:

Omat olot olleet tänään aamusta hyvät. Join jopa parin kk kahvittomuuden jälkeen kupin lattea aamiaisella! Iski kamala kahvin himo ja että se maistui hyvältä kaurakeksien kanssa. "Terveellistä", tiedän :ashamed: Ruisleipä sensijaan tökki ja pahasti, että minkäs sille voi...

Sipsunen & SV 16+3:heart:
Näin ne päivät ja viikot vaan vierii kohti puoliväliä.
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki joo, siis tiedän että saa ihan ilman reseptiä, ja hankinkin heti neuvolasta ulos päästyäni, kummastutti vaan tuo kun terkka sanoi että ei tartte vielä, on vasta 108 tuo arvo. Onneks ravintotietoutta omalla alalla on, että heti hälytyskellot soi ja käväsin hakemassa, mut jos olis ollut kyseessä joku ei niin tietoinen äiti, niin onhan se aika harmi ettei sitten tajua alkaa napsimaan. Ja terkan antama rauta olis ollu ilmaista ;) mutta nooh, näillä mennään :)
 
Hei vaan taas kaikille!! Täällä ollaan reissusta kotiuduttu :wave:

Mun on ihan mahdoton alkaa lukemaan kaikkia mut silmäilen teidän kirjotukset :)

Me siis oltiin tornio-haaparanta suunnalla. Haettiin vihdoin ne vaunut, jotka alan kohta kasaamaan :) Ostettiin myös Grago logico S turvakaukalo + telakka. IKEASTA tarttui kans mukaan vauvalle ja ittelle kaikkea kivaa :)

Taas kestää hetki palautua tähän viestiketjuun et mistä oikeen porisette :) Mutta nyt vaunuja kasaan, ei malta oottaa! :heart: Otan sitte ehkä kuvan ja tuon teillekki vaunut näytille :)

kn&mauri 18+3
 
huomenia ! =)

täällä on ollu melkonen vipellys aamun,kun siskon tytöt 3v ja 4v oli hoidossa täälä ja tuo oma 1v on painanu meneen. nyt ihanan rauhallista kun kaikki on syönyt,ja unilla :D ah !

unista: mä nään kans tosi paljon unia vauvasta,välillä tulee tyttö,välillä poika. mut aina synnytys on älyttömän nopea ja kivuton :D

sydämentykytystä esiintyy mullakin,vihaan sitä. mulla on takana paha paniikkihäiriö ja nuo tykytykset saa mieleen sen kamalan tunteen kun se paniikki iskee päälle :s normaaleja ovat kuitenkin.

ON: paljon ihania potkuja ! alavatsaan ne tuntuu melko pehmeinä,mut tohon navan yläpuolelle ne tuntuu sellasina sähköiskuina :O mua alko pelottaan et onko lapsiveden määrä vähäinen tai jtn :/

sunniee ja vilperi,huomenna poksuu !! 17+6
 
Huomenta ja hyvää maanantaipäivää :wave:

Niin se vaan on jo lokakuu ja usealla tässä kuussa rakenneultra. Mulla 26.10.:)

Kinalle paljon :hug:

Pikkumökö paljon voimia vuotojen kanssa, toivottavasti loppuvat pian.:hug:

Sydämen tykytykset: rytmihäiriöitä on useammin kuin ennen, varsinki kun makaa oikealla kyljellä niin muljahtaa ikävästi

Vessareissut: yöllä joudun käymään sen 4-5 krt pissalla mutta oon kyllä melko hyvin saanu unen sen jälkeen

Unet: en ole nähny nyt hirveesti vauvasta unia ja keskenmenounetki on jääny vähemmälle, muuten kyllä näen paljon ja omituisia unia

( . ) Nyt olen alkanu tuntemaan päivittäin ja välillä ihan tuntuviaki liikkeitä :heart: Nytkin tuolla äitiä kovasti potkii. On se aina yhtä ihanaa tuntea pienen liikkeet, varsinki vielä nyt kun ei käy kipeää niinkuin sitte lopussa. Mies yritti eilen tunnustella mutta ei vielä tunnu ulospäin. Ei kai tässä muuta jos lähtis ulos tytyn kans :)

Katjuska ja lilli 18+0:heart:



Ja tässä vielä masu, tältä aamulta =)
 
moi taas :)

Ei oikein nyt jaksa kirjoitella, juniori sairastellu ja yöunet tosi huonolla tolalla :/ nyt alkaa jo olla parempi...

Rakenneultra 20.10 ja sitä ennen on neuvola 10.10. :)

Unia en ole vauvasta nähnyt , ainakaan vielä .

Tessa 17+5 :)
 
sipsunen tuupas kertoilee sit vaunu infoo ku meillä siitä nyt tulee sit ongelma!! (siitäkin.. ) kaikissa on vaan jotai vikaa tai ehkä vaatimukset liian ristiriitaset.... ja ku haetaan miehen kaa niin erilaisia asioita, mä kun haluisin et rattailla vois myös liikkuu ulkona ja tolle tuntuu riittävän et ne on kivat ja käytännölliset ja menee pieneen tilaan -toki noikin plussaa mut mun vajaa 160cm varrella ei paljon liikutella vaunuja jotka on raskaat tai millä ei pääse ees yhtä porrasta ylös... mut voip olla et maaliskuussa ollaan vielä samassa pisteessä ja sit ku vauva syntyy ni panikoidaan et ei päästä ees liikkuu :/
 


Tykytyksistä, jokuhan jokua aika sitten laitto et tykystykset hartiasäryt ym. loppui raudan aloituksen myötä, itselläni 2 päivää takana ja toivon et tois mukanaan virkeyttä, aika useasti ramasee.

Kurkkukipee, toivottavasti en tuu kipeeks. Tytöllä ollu jo muutamana päivänä ja poika yskii mut kuumeesta ei tietoakaan.Kaiken maailman vitamiineja syön mut apua ei oo... tai voihan se olla et ilman niitä olisin jo ollu kipeenä monta kertaa.

Aamulla olis se hieroja ja kyllä se tuntui taivaalliselta...

Mukavaa viikonalkua kaikille.:flower:
 
Hei jälleen kaikille ja mukavaa alkanutta lokakuuta! :wave:

Viikonloppu vierähti anoppilassa, liian nopeasti meni ohi. Harmittaa aina maanantai-aamuisin kun mies könyää töihin (inhoaa maanantaipäiviä yli kaiken) ja itse jään tänne kotiin. Tulee tosi lusmu olo. Noista äitiyspäivärahoista... itselläni on ainakin nyt se tilanne, että olen toistaiseksi työttömänä ennen vauvan syntymää, tosin opiskelen avoimessa yliopistossa samalla. Määräaikainen työsuhteeni päättyi syyskuun loppupuolella. Vähän ärsyttää, ettei ole vakkaripaikkaa alla, mutta toisaalta yritän nähdä asioissa aina hyvät puolet. Ehdin tehdä töitä niin ahkerasti, että äippärahani on silti hyvä, koska tarkasteluajanjaksoksi katsotaan viimeisten puolentoista vuoden tulot.

ON: Appivanhemmat sanoivat myös hillitsevänsä itsensä sinne ultraan asti, että tietävät vähän minkälaista tavaraa voivat sitten hankkia. Muuta aina niin hyödyllistä saimme kyllä anopilta mukaan, Finlaysonin pyyhkeitä ja pussilakanasetit. Pyyhkeitä minun pitikin ostaa! Olivat kyllä kovin innoissaan tulevasta vauvasta ja olivat koko ajan tuputtamassa ruokaa, että vauva kasvaisi. :) Heidän mielestään mahani oli kyllä kasvanut ja pyöristynyt somasti, joten kai se hiljalleen kasvaa siltikin. Mutta masukuvaa laitan kyllä vasta sitten, kun siinä mielestäni on muutakin kuin vain pieni kumpu!

Muuten ei kuulu mitään ihmeempää, aamupäivän ravasin asioilla, hain mm. postista sen mamaliciouksen takin, jonka pari viikkoa sitten tilasin. (Tässä vielä linkki siihen, niin näette kuvan). MAMALICIOUS Damen Kurzmantel 13068469: Amazon.de: Bekleidung S-koko oli kyllä minulle ainakin juuri sopiva, melkeinpä isokin, koska se oli kokoa 36 ja normaalisti käytän koon 34 tai xs-vaatteita, toisinaan kokoa 36. Eli taidan pitää sen talvea silmällä pitäen. Vähän ohuempi se oli kuin tilatessani ajattelin, mutta sen verran pitkä, että alle mahtuu kyllä paksumpaa neuletta.

Vauvan liikkeet tuntuvat täällä sellaisina muljahduksina edelleen, joskus ihan selkeästi tuntee, kun vaavi kääntyy ympäri. Ulospäin ei kyllä vielä voi nähdä mitään, enkä itsekään liikkeitä hirveän voimakkaasti tunne. Odotan, että ne voimistuvat hiljalleen.

Ultra on vajaan kahden viikon päästä perjantaina, alkaa jännittää koko ajan enemmän! Jotenkin viikonloppuna tuli vähän sellainen olo, että alan sisäistää tätä vauvan tuloa paremmin. Joten varmaan ultran jälkeen suunnataan miehen kanssa vauvatavaraostoksille, vaatteita katsomaan ja ehkä uudelleen niitä vaunuja. Tällä hetkellä meitä stressaa eniten se auton hankinta, kun ei noista oikein ota mitään tolkkua. Viikonloppuna mennään kai vähän koeajamaan paria mallia. Sitten kun on auto hommattu, niin vauvakamaakin on helpompi mennä katsomaan ja hankkimaan.

Yritän vähän päästä jyvälle kaikesta mitä olette kirjoitelleet muuta, joten tarinoin myöhemmin taas lisää. =) Nyt menen raivaamaan eteisen isoa liukuovikaappia, sinne tulee vauvan vaatteille oma tilansa.

Vaniljarinkeli ja Hajuherne, pokspoks jo 18+1 :heart:
 
Ihania mahoja taas teillä :)

Mulla on rakenneultra 26.10 mutta sitä ennen on vielä äitiyspolilla lääkäri ja siihen sisältyy myös ultra. ja se on 19.10.

Vauvojen liikkeet tuntuu hyvin ja näkyy mahasta läpi välillä. Joskus tulee aika koviakin liikkeitä.. Että ihan sattuukin. Enemmän kylläkin niitä ihan hentosia tökkäsyjä sinne tänne. Musta tuntuu että toinen vauveli (ilmeisesti B) majailee tossa oikeella puolella ylempänä. Kun liikettä tuntuu siinä aika paljon, tossa navan yläpuoella sivussa (vähän hankalasti selitetty :D). Ja toisia liikkeitä tulee ihan alas vasemmalle. Se on varmaan se A-vauveli sitten. En tiiä mutta näin oon päätellyt :D Mahakin on ihan kivasti taas kasvanu ja alkaa oikeesti olla vähän tiellä.. En viitti edes ajatella mitä tää on sit lopussa.

Eilen en pystyny enää edes n. 5km lenkkiä kävellä, tai no takasin kävelymatka oli ihan yhtä tuskaa :S Liitoskivut on tullu kuvioihin mukaan ja supistelee aika inhottavasti. Ja sitte selkäkivut vielä.. Hohhoijjaa. Ei mulla sentäs näin huono kunto oo ennen ollut :D



Siinä kuva viime viikolta 17+0. tai tais olla 16+ jotain, en muista..

Ja vähän omanapa teksti tuli, kun on menny taas pitkä aika siitä kun oon viimeks kirjotellu, niin en muista mistä kaikesta te ootte puhunu :D

17+3
 
Moikka piktästä aikaa!
Mahtava maha Jendde! Ihana!

Oma maha kasvanut myös ja iltaisin turvoksissa. Liikkeitä olen alkanut nyt tuntea ihan oikeasti! Ylihuomenna neuvola, ihanaa ja kolmen viikon päästä rakenneultra, sitten ollaankin jo puolivälissä, hurjaa!

Loma pidetty, oli ihanaa! Rodoksella oli mahtava helle! Nyt taas Suomessa ja aika ankean pimeää on jo iltaisin ja aamuisinkin. Nyt paistaa aurinko, ihanaa!

Mukavaa viikkoa kaikille!
:)Kellukka & Pienokainen 16+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja jendde
Moi kaikille.
Ihania masuja :heart:
Mulla ollut kunnon "bileviikonloppu" enkä siksi ole kerennyt tänne.
Perjantaina oli tyttöjen ilta ja lauantaina kavereiden häät. Oli mahtava sää ja mukavaa! Miinuspuolena se että yöunet jääneet vähäisiksi ja nyt aika väsy. Eilen yöllä heräsin kun maha oli kipeä. Sama jatkunut tänään..pieniä muljahduksia ja vihlontaa. Luulen että oon tuntenut meidän cocon ensimmäistä kertaa.

Vitsi, mä pääsen keskiviikkona lääkiksen tiloihin kaverin tekemään ultraan :) ihanaa! Katsotaan osaako se lääketieteenopiskelija käyttää sitä masiinaa..

En oo nähnyt vauva unia.
R.ultra 26.10.

itähki,coco 16+3
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
Mahtava massu jendde! *kade*

ItäHki Me oltiin kans reissussa, valvottiin myöhään ja aamulla herättiin aikaisin tädin murun Helmin (5kk) porinatuokion ansiosta :heart:

Vkolopun aikana tuntui muuten vasemmalla puolen ylämahassa, pallean alapuolella AINA kipeää kun laittoi ruokaa suuhun ja nielas, onko muilla ollu tuommosta?? Nyt menny jo ohi..

Vaunut on kasattu! JEE! Nuo on NIIIN ihanat mutta aika pelottavan ISOT! :D Kun otan seuraavan massu kuvan ni otan vaunuistakin kuvan :)

Rakenneultra on muuten viikon päästä tiistaina!! Niin jännää seki :)

kn&mauri 18+3
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye ja jendde
Ihania masuja täällä taas! :heart:

Vaunuista..Ruska ja muut, laittakaa vaan vaunuistakin kuvia!! Vieläkään en ole päättänyt, mitkä menopelit meille tulee.. Nyt bongasin tällaiset, olisikohan hyvät..??!?

Ora Jet 3in1 (Travel System) UUTTA! - Orasel

Joku uutuusmalli tuo on, niin ei käyttökokemuksia netistä oikein löytynyt.. =/ Ainut, mikä mietityttää, on vaunujen leveys, mutta laitoin kyselyä, toivottavasti vastaavat. Entäs oletteko hommanneet/hommaamassa kovaa vai pehmeää koppaa? Mulla molemmilla talvivauvoilla on ollut pehmeä, ja olen tykännyt, mutta nyt mietin, onko kova parempi, kun tämä on vauva vielä kesälläkin?! =)

Entäs Oran turvakaukalosta kokemuksia?? Saisi noihin vaunuihin kiinni.

moomin 14+4 =)
 
Vaniljarinkeli: Kiva takki! Mä katsoin tuota samannäköistä Mamaliciouksen takkia Saksan ebaysta, mutta hinta lähti kovaan nousuun jo monta päivää ennen kaupan umpeutumista, niin en lähtenyt kisaan mukaan. Huusikohan sen takin joku täältä ;) Ebayta oon käyttänyt muutaman vuoden juu, ja huutis on ihan ykkönen kans. Sittemmin oon paljon myynytkin huutiksessa.

Ja Vaniljarinkeli, vielä, että ootko sä jo käynyt laskettamassa Kelassa tuon äp-rahan suuruuden, kun sanoit että tarkasteluajanjaksoksi katsotaan viimeisten puolentoista vuoden tulot? Mä jäin työttömäks jo heinäkuussa, enkä loppuvuodeks näytä saavan töitä, joten toivottavasti mulla otettais viime vuoden puoleltakin tuloja huomioon, eikä laskettaisi vaan puolen vuoden palkan ja puolen vuoden ansiosidonnaisen perusteella.

Akupunktiossa kävin talvella ja nyt raskausviikoilla 15-18. Ekalla kolmanneksella ei suositella, varsinkaan alaselkään (ihan niin kuin ei hierontakaan suositella tuolloin), ja myöhemminkään ei tehdä hoitoja kuin tiettyihin pisteisiin. Mä olin noissa hoidoissa sitten selällään, kun mahallaan ei voi olla, ja neuloja laitettiin jalkoihin, käsiin ja korviin :eek: ei kyllä sattunut, vaikka oli vähän erikoista alkuun :) Istualtaan tietysti voi olla myös, mutta tuolla hoitajalla ei ollut sitä tuolia. Mä jatkan seuraavaks tavallisella hierojalla käyntejä, akupunktio on kuitenkin niin paljon kalliimpaa.

Mikä Pikkumökön tilanne?

Mulla rakenneultra reilun viikon päästä, eli jo rv 20+, kun on se seulontaultra.

Mariaja: Mulle voi tosiaan päivittää la tuohon Laren kans samaan, eli 25.2.


Rhonda 19+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Kiitoksia päivittäjälle uudesta pinosta! :)

Tänne ei kuulu mitään ihmeitä. Töissä sain kerrottua vihdoin ja viimein (n. 2vkoa sitten), kukaan ei ollut huomannut, paitsi sitten huomasivat kun kerroin :)

Laitan kans muutaman mahakuvan tulemaan jos onnistun. Keskiviikkona neuvola ja silloin saadaan varmaan rakenneultra-aika, jee!

katso liitettä 13964katso liitettä 13965

Epa ja Töpsykkä 16+0
 
moomin näyttää ainaki kivalta noi vaunut, mut pääsetkö jossai testailee käytäntöö?!

Täällä tilanne ihan hyvä, vuotoja ei oo ollu ja ruskeenkin veren tulo loppu -Et seuraillaan! ja ennenkaikkea odotetaan -kirjaimellisesti :D

Mut toi vuoto episodi toi tullessaan supistukset (mikä myös vois viitata kohdunsuulla olevaan istukkaan, voi toki supistaa muutenkin mut sillon herkemmin), ihan jatkuvasti mahan kovettaa, ei satu mut tuntuu inhalta. Ja nyt viel ku yskin älyttömästi ni inhottava samaan aikaan yskii ku maha jännittyny..

Tänään taas palanu hermo niiiiiin lahjakkaasti tohon mieheen ettei mitään rajaa!! Mä en tajuu miten joku vaan voi olla niin ärsyttävä!! Tolle miehelle tekis hyvää vaihta vaik päiväks rooleja ni se saattas ehkä rueta ymmärtää miks mulla ei kestä hermo sitä.. Ja ku kaikki mikä sitä lasten toiminnassa ärsyttää (esim.kun joku menee vessaan ni just sillon täytyy alkaa huutaa jotai ylitärkeetä asiaa, tai et kaikki tavarat hujanhajan missä sattuu-mitään ei koskaan löydy eikä omia jälkiään voi siivota), niin se toimii ite just niin... aaaargh!!


huutis jonkun verran kans katellu ja ettiny mitä millonki mut jotku pyytää (tai hinnat nousee) joissakin tavaroissa ihan ökyhintoihin (tyyliin kaupasta saa halvemmalla..) ja sit ku niihin vielä postarit päälle, jotka myös ökyhinnoissa, ni jääny toi ostelu aika vähälle...
 
Terve! Täällä olis yks uusi odottaja osallistumassa ryhmän jatkeeksi jos mahtuu... en ole ikinä kirjoitellu aikaisemmin tällasiin foorumeihin, joten toivottovasti en paljoa sähläile. paljon olen käynyt juttujanne lukemassa mielenkiinnolla ja nyt rohkaistuin ite mukaan... eli 3:a pientä mussukkaa odotellaan syntyväksi 28.2.12, tosin nää edellisetkin ovat viihtyneet masussa reippaasti yliajan joten maalis vauvelia tästä uskoisin tulevan synnäri olis ps
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska- ja Hopea
Ihanaa, tänään on ollut normaali olo ja vieläpä koko päivän. Viimeisen yhdeksän viikon aikana mulla on ollut kaksi kertaa normaali olo ennen tätä päivää. Toivon todella, että tämä ei taas huomenna kostautuisi vaan normaali olo jatkuisi.

Löysin ihan sattuamalta muita papereita etsiessäni raskauspäiväkirjan edellisen raskauden ajalta. Luulin heittäneeni sen pois muutossa, mutta tuolla se olikin. Sitä selailin ja vertailin tähän raskauteen. Tässä muutamia juttuja joita vertailin, jos jotakuta sattuu vaikka vahingossa kiinnostamaan...

Rv20 mennessä olin ollut jo 5vkoa saikulla pahoinvoinnin ja supistusten takia. Tässä raskaudessa oksentelu on ollut vielä rankempaa, joten ihan hyvä että olen nyt hoitovapaalla. Muistin oksentamisen loppuneen rv22, mutta kauhukseni huomasin sen loppuneen vasta rv24 ollessa täynnä. Yhteensä oksensin 14 vkoa. Toivottavasti tällä kertaa ei jatku niin pitkään kun on ollut rajumpaakin. Nyt siis menossa yhdeksäs viikko ja alkaa jo tuntua, että saisi riittää.

Ekoja liikkeitä olin epäillyt tuntevani 16+0 alkaen ja varmoja liikkeitä olin kirjoittanut tuntevani 20+2 alkaen. Ekat ulospäin näkyvät potkut olin kirjannut 21+0. Nyt siis tuntunut jo jokusen viikon ajan möyrimistä, joka alkoi hipaisuina ja nyt siis voimistunut selviksi muljahduksiksi. Enää ei varmaan mene kovin kauan, että mieskin saa tuntea/nähdä potkut. En malta odottaa!

23+1 alkaen olin kirjannut verenpaineen kohonneen, sydämen tykytyksien alkaneen ja supistusten vaivanneen öisinkin. Siinäpä olikin alkanut taas parin viikon saikku jakso, että aika vaivainen raskaus ollut viikolle 28+6 saakka, josta eteenpäin vointi oli ollut hyvä (jos kohonnutta verenpainetta ja turvotuksia ei lasketa vaivaksi).

Käytiin katsomassa vaunuja ja kyllä meille ne Phil & Tedsit tulee. En mä vaan halua niitä leveitä monsterivaunuja (Mountain buggy/Easy walker).

P&T explorerit tuntui yllättävän tukevilta (olin olettanut olevan kiikkerämmät) ja olivat tosi ketterät. Eihän ne ole yhtä jämäkät (esim. istuimet) kuin vierekkäin istuttavat, mutta paremmat kuin uskoin. Ovat selvästi jämptimmät kuin laadukkaat sateenvarjot. Vauvan tila on maatessa riittävän suojaisa. Sitä kantokassia en aio hankkia, kun on niin onnettoman lyhyt (60cm). Myyjä sanoi sinne menevän muiden valmistajien reilumman pehmeän kantokassin, mutta mun mielestä aika tunkemista se varmasti tulisi olemaan. Jos vauva syntyy maaliskuussa, se menee hyvin paikalleen pelkässä jääkarhu-lämpöpussissa, kun tila on muuten niin suojaisa. Kesällä riittää vain joku kevyt pussi (esim. ä-pakkauksen) tai täkki alle ja seuraavana syksynä hän jo istuu sisaristuimessa.

P&T Viben sulki heti pois se, että sen sisaristuimen selkänoja on huomattavasti (silmämääräisesti mitattuna melkein 10cm) lyhyempi kuin explorerissa! Muutoin sen istuimet olivat hieman leveämmät ja mun makuun laadukkaamman oloiset, samoin kuin runko. Jalkatuki pääistuimelle oli tässä avuttoman näköinen.

Nelipyöröisiä P&T malleja ei liikkeeseen ollut vielä tullut. Hammerheadia ei kuulemma edes tule enää Suomeen. Vervejä on tulossa, mutta ovat lähinnä nelipyöräinen versio Vibestä, joten ei kiitos.

Vaunuvalintani on siis P&T explorer (musta-harmaa). Sisarusvaunuissa valinnanvaraa ei ole kovin paljon ja täydellistä lienee mahdoton löytää. Kaikissa on jotain "vikaa", joten on tyydyttävä siihen joka vastaa eniten omia tarpeita. Vierekkäin istuttavista EW tuntui ketterältä ja muutoinkin tosi käytännölliseltä (erilliset kuomut, vauvalle hyvä kantokoppa kuin normi vaunuissa, kääntyvät/lukittavat etupyörät, hyvä tavaratila jne), mutta se leveys ja mahdollinen lyhyt käyttöikä olivat pois pudottavat seikat meidän kohdalla. P&T:ssa on hankalampaa se vauvan pujottaminen ahtaaseen soppeen ja varmaan se vaihe kun vauva on jotain 4-6kk, jos on yhtä iso kuin siskonsa oli (onneksi tömä ajoittuu kesään). Sitten kun istuu mielellään, niin varmasti toimii taas hyvin. Näistä saa kuitenkin myös vaunut/rattaat yhdelle ja ne saa tarvittaessa autoon niin, että koiran ronttikin mahtuu mukaan, puhumattakaan matkatavaroista. Niiden kanssa mahtuu myös lähikauppaan ja bussiin paremmin ja ovat riittävän tukevat lenkkeilyyn.

Kokeilin huvikseni myös Teutonian tuplia, mutta ne vasta leveät onkin ja niissä on yhteinen kuomu. Ei siis meille niitä, ovat varmasti tosi kätevät kaksosten kanssa, mutta eri ikäisille ei niinkään.

Tässäpä tulikin romaanin verran vaunupohdintaa :)

Se H&M:n villakangastakki oli tosi hyvä! Juuri mun tyylinen ja ennenkaikkea istui hyvin. Siinä oli kolme nappia ja niiden jälkeen piilonepparit alas asti, joten lämmittää isoakin mahaa. Siinä Ellokselta tilaamassani (ja sinne palauttamassani) Vertbaudetin takissa ei ollut kolmen napin lisäksi mitään alhaalla. Henkkiksen takki päällä näytti raskaana olevalta, mutta ei lisäksi älyttömältä valaalta, kuten taas tuossa toisessa mainitsemassani takissa. Mikään megapakkasten takkihan tuo ei villakangastakkina tietenkään ole, mutta silloin voin lyllertää tarvittaessa vanhassa isossa untsikassa tai miehen untsikassa.

Nyt katsomaan Diiliä...

Sipsunen & SV 16+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pikkumökö
Tervetuloa vaan pepper. Mäkin muuten luin että tulis kolme kerralla :LOL:

Täällä kärvistellään jonkun ihme mahavaivojen kanssa, kun heitti ihan löysälle. Erehdyin vielä käymään kaupassa, hyvä etten paskonut housuuni :ashamed: On tää ja, pitää vissiin näin aikuisella iällä siirtyä vaippojen käyttäjäksi :kieh:

Mulla on ollut viimeaikoina aika huoli, kun mä en tunne liikkeitä! Siis ne tuntui jonkun aikaa silloin n.14-15 viikolla, eli samoihin aikoihin kuin olen muistakin alkanut tuntemaan, mutta sitten ne loppuikin aika pian ja nyt en siis oikein kuulostelemallakaan ole tuntenut mitään viikkokausiin. Ja kyllä näillä viikoilla mulla on aina ollut jo ihan vahvat liikkeet. Mä olen ehtinyt jo maalailla kaikenlaisia kauhukuvia, mm keskeytyneestä keskenmenosta ym. Sellainenkin mulla on ollut joskus, niin siksi varmaan tulee heti mieleen... Toivottavasti kyse olis vaan etuseinässä olevasta istukasta! Mut silti, vaikka olis istukkakin etuseinämässä, silti luulis jo jotain tuntuvan :rolleyes: Perjantaina on neuvola, toivottavasti siellä saa selvyyttä asioihin.

Eipä tässä muuta, painun takas potemaan :ashamed:

Lyytinen 17+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä