Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Onnea Pikkumökö!!!!! Aivan loistojuttu!! Ihana pomo sulla!
Toivottavasti mullekin kävis noin hienosti, mutta kovasti epäilen :( Ne viivyttelee nyt nii paljon sen sopparin kaa et aika tulee vastaan ja joudun kertoo.. Vaikka tavallaan oon kyl saanu suullisen sopimuksen.. Äsh :(
 
HeiHeiHei! Mul on mennyt koko geisha-tiikerikakku ohi! En ole koskaan kuullutkaan, mutta nyt alko sit tekemään sitä mieli! Pätkiskakun tilalle vois tommosen väsätä \o/ Onks se ihan tiikerikakku johon sulatetaan geishaa? TahtooTahtooTahtoo!

Nyt pitäis olla taas päivitykset ajantasalla! Jos siis ei ole, hihkaiskaa uusiks :) Kuten ollaan todettu, taidetaan olla aktiivisin pino täällä, niin voitte kuvitella kuinka herkkua toi päivitys on, jos ei joka päivä ehdi sitä tekemään, nytkin 4 päivän tauko :D

Nyt hiukan shoppaileen vapaiden kunniaks-->

Mariaja & Tyyppi 18+2

Niin juu... Pikkumökölle onnea, ihana pomo!
 
Viimeksi muokattu:
pikkumökölle onnea vakkari sopparista :flower:. ihanaa että tuollaisia pomoja on.

katjuska kuulosti aivan mahtavalta tuo geisha tiikerikakku. itse leivon usein tiikerikakun. lisäsitkö vaan suklaa osaan geishaa vai miten? yritin eilen tuota googletella, mut parasta kysyä sulta miten teit?

milla3 teille on tuplamammat sit tulossa. ihanaa sitten niitä kissanpentuja paijailla :heart:

minnarun sen enempää lietsomatta on ihanaa että on tullut vaan hyviä ultrakuulumisia, mut pelottaa et jollekin tulee jotain ikävää, ja pelotti omalta kohdaltaankin, het kun näki et sydän lyö ja liikkuu niin oikein huokaisi, muut löydökset ei sillä hetkellä enää pelotaneet.mulla etuseinässä istukka ja jos ei alamahaan potki niin huonosti liikeitä tuntuu, mut potkuttelee iltasin alavattaan.

niin ja likka eilen illalla totes et kyllähän pikkuveljestäkin on onnellinen, ihanaa et sopeutu noin nopeesti. se pysyy äitin rinsessana, kun ei tule kilpailevaa rinsessaa vaan rinssi. oli jo välillä huolissaa rakastanko toista tyttöä enemmän jos se on kauniimpi kuin hän???:headwall: pienenä alkaa nuita ulkonäköpaineita tulla.
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Onnea kaikille ultrassa käyneille taas :heart:

Pikkumököllä kävi kyllä hyvin työpaikan kanssa, mahtava juttu! Onnea siitä :)

Pööppikselle onnea tyttölupauksesta. Varmasti ihan normaalia tollanen pettymys tunne, menee kuitenkin ohi. Kyllähän se toki vähän "järkyttää", jos on ensin ajatellut pojaksi ja sitten onkin tyttö.
Tsemppiä vielä yksinäisyyteen. Tänne saa kyllä itkeä ja valittaa, kiva vaan kun on joku paikka mihin purkaa.. Jaksamista ja voimia :hug: :hug:

Kengumammalla oli myös yksinäistä, halit sinnekin :hug:

Jatkan juttuja myöhemmin, nyt pitää mennä vähän siivoilee. Ja ultraan taas menen klo 13, sieltä toivottavasti saa kuviakin mukaan :)

jende & pojat 20+5
 
Meijen ultra oli tänää aamulla, tunti ultrattiin muttei saatu edes kunnollista kuvaa vauvasta :( Ja sukupuolikin jäi kysymysmerkiksi. Yhden kerran toinen ultraajista onnistui kuvaamaan vaavin jalkoväliä ja uloketta ei näkynyt, mutta tiedä tuota sitten. Harmittaa ihan tosi paljon, kun oon oottanut tätä päivää niiin kovin, ett saan ostaa ensimmäisen vaatteen pienelle :( Rakenteet kuitenkin ok, se tietty pääasia.. Pääsen uudemman kerran ultraan, kun viikkoja 32. Istukka on edelleen melko alhaalla, sitä pitää seurata että lähteekö se nousemaan..
Juu, että tämmöstä tänne. Kurja olo :(

Niin ja onnittelut muille ihanista ultrista ! Ja pikkumökölle vakkaripaikasta !

cherrrye ja muwu 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: katjuska-80
cherrrye : voi höh :( mut onneksi vauvalla on kaikki kunnossa,sukupuoli voi selvitä tossa seuraavassa ultrassa sitten jos ultraaja vielä näkee jalkoväliin hyvin ! me ei ees kysytty ekassa raskaudessa et kumpi on tulossa ja se jännäys on kans kivaa ! :) tästäkään ei tosiaankaan ultraaja sanonut varmaksi mut veikkas vaan tyttöä..

ja toivotaan että sulla se istukka nousee ylemmäs !!


sunniee ja vv 21+1
 
Pikainen purkaus, näytän aivan kamalalta elefantilta... ja neuvolan vaaka osuus pelottaa...pitää nyt sitten sitä täällä pillittää...naama kukkii hiukset on rasvaset ja näytän aivan kamalalta jättiläiseltä :':)'( ja kaikki vaatteetkin on ihan rumia.
 
Jenikk: Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta :flower:

Cherrrye: Onnea hyvistä ultrakuulumisista. Tosi kurjaa, että ette saaneet selkoa sukupuolesta ettekä saaneet hyvää kuvaa muistoksi :hug: Toivottavasti seuraavassa ultrassa saisitte nähdä sukupuolenkin.

Pööppis: Tosi kujaa ettet saanut muita kuvia itsellesi. Miksi ihneessä se täti antoi kuvan sormesta?!? :O Me ollaan aina saatu kunnalliselta kolme kuvaa mukaan. Ei kylläkään mitään kovin hyviä, että jos joku joka ei ole ultrakuvia ennen nähnyt, niitä katselisi niin ei kaikista selkoa saisi. Kysyit 4D:n hinnasta. Meille jäi kelakorvauksen jälkeen maksettavaa 175e. Toivottavasti sulla on tänään jo parempi mieli :hug:

Minnarun: Tiedän tunteen :hug: Mullakin on välillä päiviä, kun tuntuu ettei mikään istu päälle, tukka ei tottele ja nenäkin on kasvanut yön aikana.

Onnea puoliväliin ehtineille ja tänään ultraan menijöille!

ON:
Mä heräsin tänään niin väärällä jalalla, kun en saanut aamu viiden vessareissun jälkeen enää unta. Hartiat, niska ja selkä taas niin jumissa, että huimaa kun nousee makuulta istumaan tai seisaalta kumartuu hetkeksi. Pitäisi venytellä, tiedän. Mä vaan niin odotan sitä päivää kun mennään miehen kanssa kaksistaan sinne kylpylään. Kuvittelen meinaan kaikkien vaivojeni katoavan kuin taikaiskusta siellä :D

Tänään on hyvät mahkut siihen, että tulee oksennusvapaa päivä, jee! Nyt ei ainakaan edo eiä okseta. Huomenna kait anoppi tulee tyttöä leikittämään ja mä saan levätä tai puuhailla jotain omiani. Ainakin lampsin sinne avoneuvolaan sen hb:n mittauttamaan.

Sipsunen & pikkusisko 19+5 (perjaintaina poksuu puoliväli!)
 
katjuska-80, juu fazerin piparisuklaa, tänään jatkettu siitä mihin eilen jäin =),

jotenkin muutenkin joulunen olo, ostin piparitaikinaakin tuonne pakkaseen, yks päivä pyörittelin torttuja ja nyt oikeestaan tekee glökiä mieli.....

Onnea taas kaikille ultrassa käynneille, ihanaa että kaikilla ollut siellä kaikki hyvin!!

18+4
 
Viimeksi muokattu:
onnea kaikille ultrassa käynneille ja tyttö-poikalupauksista!:flower: niitä olikin tullut jonkun verran taas.

pikkumökölle onnittelut vakkaripaikasta, voin uskoa et suuri kivi putosi harteilta!:)

Mä sain eilen todeta töissä et kyl se vatsa vaan näkyy hyvin sieltä löysien työvaatteiden ja essun alta, kun meil on ollu täl viikol extra ulkomaalainen jätkä työntekijä, nii se oli sopivas vaihees hipsinyt pomon puheille koppiin kärkkymään mun paikkaa ku jään pois:D, pomo naureskeli sitä mulle ruokapaussilla, sit se oli joutunut selittää ku se tosiaan on ulkopuolinen et hänen pitää ottaa saman firman työntekijät huomioon ennen kuin voi alkaa ulkopuolisille tarjoo ja meijän firmas riittää hakijoita.

mulla on ollut vähän samanlaisia tunteita kun pööppiksellä, täällä on ollu vahva tyttötunne ja muutkin porukoista kun on tyttöä toivoneet nii nyt ku tuli ultrassa poikalupaus joka näkyi selvästi nii on siinä ollu sulattamista. pieni pettymys tuli, kauan tätä kolmatta yritettiinkin ja sanoin usein ettei oo väliä kumpi siitä tulee, mut salaa kummiskin toivoin tyttöä... hävettää nää ajatukset, varsinkin kun toinen siellä potkii ja ilmoittelee olostaan nii silloin suutun ihan ittelleni. mut kovasti rakastan tätä pientä... vesirokko ku puhkes tytölle nii olin heti kauhuissani ettei se vaa aiheuta vaaratilanteita pikkuselle.
sitä ei sais pistää mitään mielikuvia päähän ettei sit tulis täämmösii ylläreitä. ja pikkuhiljaa sitä on alkanut tottuu ajatukseen et poikahan sieltä kuuluukin tulla, vaik välillä on hetkiä jos olis vaik väärin nähty... no 100% näkee sit synnärillä!
Itekin kehtaa vasta nyt myöntää täälläkin kun on muitakin myöntänyt!:p eli on meitä muitakin...

käytiin täs huvikseen kiertelemäs lastentarvike liikettä, löysin sieltä aivan ihanan hoitolaukun jossa on monta eri taskua ja lokeroo nii kyllä kamaa mahtuu mukaan ku lähtee jonnekin. mä oon muutenki semmonen laukkufriikki ne jotenki vetää mua puoleensa.:whistle:

Pepper83+ masuasukki 22+1:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Hei kaikille ja Onnea Cherrye ultrakuulumisista :flower:

Geishatiikerikakkuohje: Eli laitoin suklaaosaan yhen geishapatukan jonka vaan leikkelin veitsella palasiksi ja tuli tosi hyvää :p

Täällä kans ultrassa käyty ja kaikki rakenteet oli ok. Paino oli 460g Ja vastas viikkoja 21+4 eli L.A on nyt sitte 3.3.2012
Ja tyttöolo muuttui vahvaksi Poikalupaukseksi :heart::heart: Ihan ekana näky komeasti poitsun haaroväli, niin ylpeästi itseänsä esitteli :D Isi oli aivan haltioissaan ja on varmasti loppupäivän hangonkeksinä. Äiti sulattelee poikauutista mutta on ikionnellinen =)

Ja tässä kuvaa poitsusta!


Katjuska ja poitsu 21+4:heart:
 
Ihan kuva Katjuska :heart: Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupaukseta. Onnittelut myös kaikille muille ultrassa käyneille ja jännittävää odotusta vielä ultraa odottaville!

Ja Pikkumökölle onnea vakipaikan johdosta :)

(.) Täällä tosi kurja olo ja ihan masis päällä, aika itkuskelua ollut pari päivää. Painaa kauheasti mieltä tää saikulla olo ja on päivät tosi pitkiä kotona kun oikein mitään ei voi tehdä. Unikaan ei maistu, herään yöllä enkä saa enää millään unta. Selkä on ihan romuna ja kauhea vihlova päänsärkykin ja kurkkukipu kaupan päälle.. Huoh, olipas taas avautuminen. Perjantain ultraa odotellessa, pikkuisen näkeminen saa varmasti paremmalle tuulelle <3 Ja siellä sitten katsotaan olenko jo ensi viikolla työkykyinen, toivotaan parasta - kaikkien uutisten suhteen.


Hope ja pikkuinen 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: katjuska-80
Moi!

Tyttöolo vahvistui tyttölupaukseksi! <3 <3

Raisa oli 362 g ja kaikki kunnossa! Myös istukan ja napanuoran virtaukset, joita nyt erityisesti tarkkaillaan entisen raskauteni toksemian vuoksi.

Ihana lääkäri ultrasi yli puoli tuntia, kertoi kaiken ja näytti useaan otteeseen 3d-kuvaa pienokaisesta! Ihanaa!
Seuraava ultra 8 viikon päästä, taas lääkärille, tarkkailevat verivirtauksia.

Hyvä ja helpottunut olo kaiken kaikkiaan, jeee!!

Laitan kuvia, jahka ehdin.

Kellukka & Raisa 20+0
 
Terve taas kaikki!

Onnittelut Pööppis, Jenduka84, Sipsunen, Lyytinen, mesisa, Jenikk, Katjuska ja Kellukka hyvistä ultrakuulumisista, sekä tyttö- ja poikalupauksista!!! :)
Cherrryelle myös onnittelut! Toivottavasti vielä saisitte mukavan kuvan siinä jälkimmäisessä ultrassa!!!

Pikkumökölle onnea vakisopparista! Varmasti tuo mukanaan vähän lisää turvallisuudentunnetta elämään...

Hope toivottavasti olosi kohenee! Tiedän tunteen!

Onnistuisiko minulle myös Poikaolon päivitys? :) Ja Iän muuttaminen 27v?

Kävin tänään taas neuvolassa ja neuvolalääkärillä... Minulle napsahti nyt sitten sairaslomaa taas supistusten takia. Pienellä oli kaikki hyvin! Liikkui paljon ja sykkeet vaihtelivat 142-158 välillä.
Painoa oli minulle tullut +200g/vko ja hemoglobiini oli hyvä, vaikka sitä epäilinkin väsymyksestä johtuen.
Onko teillä mitattu kohdunpohjankorkeuksia? En muista olenko lukenut vielä täältä. Minulla se oli jo 21cm eli ihan siinä ylimmäisellä käyrällä... Kyllä se on tuntunutkin, että nyt parin viikon sisään masu olisikin kasvanut.

Nyt on taas joka tapauksessa liikaa aikaa ajatella asioita ja stressailla erinäisiä ongelmia... :/ Tai sitten pitää vaan yrittää keskittyä askarteluun ja käsitöihin! Yhden pienen villapipon olen jo tehnyt. :) Muuta meidän pienelle ei olekkaan sitten vielä hankittu. Vaunuja on katseltu pariinkin otteeseen ja ne on valittukin, mutta ei vielä hankittu... turvakaukaloista pitää vielä valita merkki ja malli.

Hauskaa viikkoa kaikille ja tsemppiä vielä ultraan menijöille!

Olivia ja Pieni 21+6 (Huomenna poksun taas! :))
 
Ei jumatsuikka! Mä laskin tänään että mulla on enään 13 viikkoa töitä jäljellä, ja siitäkin ajasta 2vko on lomaa!! Siis ei sillä että haluisin täältä pois, mähän rakastan työtäni, mutta rehellisesti sanottuna niin kyllä mun ajatukset on jo ihan jossain muualla :) :heart:.
Toivottavasti nyt vaan sais olla terveenä loppuun asti, mä oon kyllä yleensä aina tasan kerran vuodessa saitsulla ja se just tälleen loppuvuodesta :( No ei pidä manata piruja seinille!

Ihana kuva katjuskalla, mun kuvat oli kaikki jotenkin tosi luisevia, ottaakohan ne noita jollain eri ohjelmilla kun toi on jo niiin oikean vauvelin näköinen :) Ei sen puoleen, kaikkien teidän, ja omatkin, kuvat on kyllä ihan extra ihania.

Mulla oli eilen kans joku ihme hormoonimyrsky meneillään, en siis mitenkään rähjänny kelleen pikemminkin päinvastoin pidin kipeen olosta ukkoo niin hyvänä kun osasin, mutta sitten kun tää oli jo nukahtanut niin mä aloin miettiä sitä miten se on surullinen kun sen äiti on kuollut ja miten appiukkokin pärjää ja itkua porutin siinä taas tuntitolkulla. Aamulla sitten silmät turvoksissa näytin minäkin kun joltain vanhalta juopolta.

Sitten kaiken kurjuuden keskellä mun uusista vaunuista hukku jo se kopan suoja jaloille (jep, näin on ihmisellä itellään suuret ongelmat!) ja mietin sitä koko yön että missä se voi olla ja kuinka mun kokonaisuus ei ole täydellinen.. joku lievä neuroosi kenties? Niin mähän siis ostin nyt ne kalliit vaunut, mutta tiedättekö kun ne vaan oli niin mun, enkä mä yksinkertasesti olis voinu niitä sinnekkään jättää.. Sanoin lähtiessäni sille miehelle että toivottavasti menetät yöunes jos nää on ylihinnotellut! ;)

Pikkunen on alkanu ihan kamalasti liikkua, tai en mä nyt tiedä kamalasti, mutta päivittäin ja useammin, ihan mahtavaa, saa kyllä mielen niin onnelliseksi :)

Mukavaa päivää kaikille! :)

T: Memssi ja pikkis 21+5
 
Laretzki
Olivia Mulla otettiin viime neuvolassa (jossa oli viikot ja päivät samat kuin sulla) sf mitta ja se oli jo 23 cm! Pikkasen hirvittää millasta mahaa mä ihan oikeesti kannan tossa parin kuun päästä.

Memssi Mä ootan taas puolestani ihan sikana pois koulusta jäämistä, ihan sillä, että mä en jaksaisi enää! :D Mutta onneksi mulla on enää tosi vähän jäljellä, seittemän ja puoli viikkoa enää. Eikä sekään oo yhtään mitään 8-16 koulupäiviä :LOL:


Mulla meni aamu ihan täysin harakoille, jumitus oli ihan mahdoton. Nyt on sitten pikkuhiljaa päässyt liikkeeseen ja oksettavasta olosta huolimatta tehtävät on edistynyt yllättävän hyvin. Raportissa alkaa oleen vähimmäis sivumäärä täynnä, sisältö tosin ei ole kovin laadukasta, mutta pääasia mulle, että menee läpi, ja kaiken järjen mukaan menee kun on sentään tehty. Numerosta niin väliä.

Nyt kun oon päässyt liikkeelle, mun tekisi ihan hirveästi mieli kokista. Ajattelin myös että voisi hakea hiusvärin ja laittaa juurikasvun hukkaan, kun reilun viikon päästä olisi koulukuva, jossa meidän kolmannen vuode opiskelijoiden pitää pukeutua siististi pukuihin. Täytyykin kokeilla, onko mulla enää mitään siistiä ja tummaa mikä menee päälle :D

Lare ja Spyro 22+4. Spyro on pitänyt ihan hirveetä jytää ja jotenkin tuntuu ettei hirveän kauaa tarvi oottaa sitä että liikkeet muuttuu jo vähän epämiellyttävimmiksi. Sen verran tuntuu olevan voimaa potkuissa jo nyt.
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja Memssi
Hei vaan kaikille!

Jospa minäkin nyt uskaltaudun mukaan. Kirjoittelin vauvakuume-puolella x-kuussa plussaavat ja x-kuuta suunnittelevat-ketjussa. Täällä ainakin tuttuja sieltä Viola30, Sisa78 ja Minnarun. Olen lukenut tätä ketjua aina silloin tällöin.
Bla-bla, ikä 34, toinen lapsi tulossa, synnäri TYKS, LA 15.3.

Alkuraskaus meni jännittäessä, nukkuessa ja oksentaessa aina viikolle 16 saakka. Nyt on jo helpompaa. Tänään oli rakenneultra ja kaikki näytti olevan hyvin, tyttöäveikkasivat ja siltä minusta on tuntunutkin koko ajan.

Jossain vaiheessa keskustelitte ulkomaalaisista nettikaupoista. Mä suosittelen lämpimästi tilaamaan ulkomailta. Me tilattiin esikoiselle vaunut englannistawww. prams- pushchairs .co .uk ja sen jälkeen on tilattu turvaistuin ja kahdet rattaat www. babycare. nl Ollaan säästetty jopa 50% hinnassa, tavarat on tuotu kotiovelle, toimitus on ollut nopeaa ja asiakaspalvelu hyvää ja se on toiminut puhelimitse tai sähköposteilla. Juuri tuli kotiin uudet rattaat ja samasta paikasta tilataan vielä turvakaukalo ja telakka.

Oletteko jo alkaneet hankkia vaatteita tai jos niitä on ennestään, oletteko jo alkanut laittaa niitä kasaan, katsomaan, mitä on ja mitä ehkä tarvitsee. Meillä esikoinen on poika, joten saan hankkia nyt tyttöjen vaatteita. Toki osa vaatteista sopii myös tytöille. Mulla on nyt projektina käydä läpi kaikki pojan vaatteet ja laittaa myyntiin. Sitten voin hyvällä omalla tunnolla ostella uusia ;) Itse ostan paljon uutena, mutta hyväkuntoisia, lähinnä hyvälaatuisia merkkivaatteita ostan paljon myös Huutonetistä ja kirppareilta jos löydän. Perusvaatteet on laidasta laitaan, markettivaatteita, H&M, Tutta jne. Nyt tuntuu, että on helpompi ostaa vaatteita etukäteen, kun tietää jo, minkälaiset on käteviä käytössä.

Onko täällä muuten muita, jotka tekevät yötyötä? Jos, niin teettekö vielä puolen välin jälkeenkin yötä? Sitä kun ei suositella enää raskauden puolenvälin jälkeen. Mä aion tehdä yötä vielä yhden viikon verran ensi kuussa. Sitten luulen, että saa olla yövuorot ja ehkä työt muutenkin... Saa nyt nähdä.

Jatkan ketjun lukemista, nin voin sitten kommentoida enemmän, kun pääsen kärryille. Voikaa hyvin!

Bla-bla 19+6 raskaana.
 
Pööppis
Kiitokset Jendde, Vaniljarinkeli ja Sipsunen :heart:

Sipsunen on tosiaan jo parempi mieli :) Ja tosiaan kuvasta sen verran et olin ja oon aika kynsille lyöty että sain vaan sormen. Se muija vissiin suuttu (oli sen näkönen ja olonen) kun kysyin sukupuolesta, siinäki vaan kysy kumpaa luulisin sen olevan, katto kaks sekuntia ja sanoi että aika tasaselta näyttää,mutta ehkä tyttö,ei voi sanoa sen varmemmin, voi olla myös poika. että vehkeet voi olla piilossa ja kulma sellainen ettei näy. sit tokas että ei mekään kaikkea osata tms... :(
Eli aika samoissa tunnelmissa cherryen kanssa
Ymmärrän täysin. Niinkuin Pepperkin

Voi hitsi nyt unohin mitä piti kirjotella,kun just veli tuli käymään, että en sentään tässä kyläpahasessa ihan ypöyksin oo,vaikkei mulla täällä kavereita asukaan.

Mut palaan myöhempänä
 
Onnea kellukka ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta =)

Tervetuloa bla-bla :flower: Mie just kävin läpi nuo pienimmät vaatteet ja eipä sinne paljon mitään jääny kun otti pois kaikki tytön vaatteet..joten mie pääsen shoppaileen :D Kattelinki yks päivä että pojille on aivan erinäkösiä ja ihanempia vaatteita kun sillon kun aiemmat pojat sain.

Sunniee juu ei alkanu korttiin vaihtaan eli neuvola laskee edelleen sillä aiemmalla mutta minä itse lasken sen tuon ultran mukaan, niin olen aina tehny. Se heitti kuiten alkuperäsestä jo kuus päivää niin lasken tuon mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee

Yhteistyössä