Maaliskuun Muruset 2012 *MAALISKUUSSA*

hui, onpa pepperillä siellä jännät paikat! ite käväsin tänään testaamassa että onko legendaarisesta IKEAsta mitään hyötyä synnytyksen käynnistymisen suhteen.. :D aika tukala olohan sieltä jäi vaan käteen. oikeastaan kesken reissun alko ihan ihme turvotus, kädet turpos ihan minuutissa aivan valtaviks ja tuntu että ne tippuis irti, meni myös ihan tulipunasiks. onneks helpotti sit kun pääsi ulos ja autoon istuun. pääsin kotiin, niin alko kyllä niin järkyttävät selkäkivut etten oikein tienny miten päin olla ja hetken kärvisteltyäni nakkelin pari panadolia naamaan ja nyt on taas olo helpompi. jalat ja kädet kyllä edelleen hieman turvoksissa, saa nähdä joutuuko yöllä heräileen tukalaan oloon. aamulla olis kyl neuvola, mutta olin vähän toivonu et olisin päässy synnyttään ennen sitä kun en millään jaksais nousta huomenna niin aikasin! :D

joskohan tässä pääsis kanssa jo pikkuhiljaa synnytteleen, viimeistään vaikka viikonloppuna.. oli kyllä niin tukala tuo olo tollon alkuillasta, että olin jo ihan valmis synnyttään vaikka olohuoneen sohvalle! nyt tosin taas niin väsy, et mieluusti odottais ainakin aamuun et saa yön nukkua viel rauhassa.

ringaa ja masumies 40+2
 
Tsemiä Pepper!! :)

Ja onnea Larezki. :heart: Odottelinkin jo vähän sinulta uutisia :)

Mä kävin eilen laittaa tukan kuosiin kaverilla ja tuli kyllä niin ihku! Kyllä kehtaa lähtee synnyttää ny :)

Poks 40+0! Mä ajattelin, että voisin tänään koittaa tota naapurikaupungin ostoskeskusta Ikean korvikkeena :)
 
Kiitokset Mariajalle uudesta pinosta! :) Nyt se on todellakin meidän kuu!!! Tuossa pari iltaa sitten tajusin, että nyt on viimeiset päivät/viikot, kun mennään miehen kanssa kahdelleen nukkumaan. Kohta meitä on kolme :heart:

Mikähän tilanne Pepperillä?! Tsemppiä!!

Kirskis ja Kaiku 38+3
 
Mietin myöskin, että mikähän meno peppperillä on tällä hetkellä? :)

Sainpa itekkin juuri neuvolasta päivystyslähetteen synnärille, sen verran paineet koholla ja oon turvoksissa kun pullataikina. Josko sitä tosiaan olis mullakin pikkumies sylissä vielä tän viikon puolella! <3 Ei jaksais kauheesti odottaa sinne tiistain yliaikakontrolliin :)

ringaa ja masumies 40+3
 
kotona ollaan vielä, vaikka uskoin itekin et yöllä tulee lähtö jossain vaiheessa...
nyt ihmettelen täällä isona kysymysmerkkinä et mitä tää oikein on, keskeytynyt synnytys??? kuinkakohan kauan voi olla näin paljon auki, supistuksia tulee parisen tunnin välein mutta ovat lyhyitä ja hyvin kestettävissä mutta mistäköhän tiiän etten silti avaudu enempää... kysymyksiä liikkuu paljon päässä, pitää varmaan soittaa neuvolaan...
en kummiskaan halua olla ponnistusvaiheessa kun sairaalaan pitää lähteä...

no joo siis kasassa edelleen ja jotain alkaa kasvaa otsaan....

pepper& kiusankappale 40+3
 
Pepper: Tsemppiä! Toivottavasti homma lähtisi nyt etenemään.

Larelle tuhannesti onnea :flower:

Huonosti nukuttu yö takana |O Kahdesta eteenpäin pelkkää pyörimistä ja tuskailua. Lonkat särki niin penteleesti vaikka vetäsin pari Panadoliakin naamaan. Tänään taas ei tietoakaan mistään supistuksiin viittaavastakaan :kieh: Mies kysyy joka kerta jos älähdän sukkapuikkokipuja tai muuta, että nytkö se sitten syntyy... Joka kerta vastaan, että ei ilman supistuksia edelleenkään. Odotellaan, odotellaan...huoh.

Ilmoitin nyt sitten kavereille, että vaikenen nyt ja musta kuuluu seuraavan kerran siten kun on jotain kerrottavaa. Ottivat asian hyvin.

Sipsunen & pikkusisko 38+0 PokS
 
Heps:)

Onnea kaikille jo vauvaantuneille:flower:

Pepperillä tosiaan jännät paikat:)

Täälä kans kärvistellään kotona ja mitään ei tapahdu joten oon ottanu sen asenteen että käynnistykseen asti päästään:D (pessimisti ei pety)
Tosin kyllä on turhauttavaa ku ei tapahdu yhtään mitään.

noo eilisiä neuvola kuulumisia vähä

verenpaine: 115/75
Hb:107 :/ ja syön kolmea rautatablettia päiväs.
painoa tullu koko raskauden aikana 14.7kg (alkup.53kg nyt 67.7kg)
liikkeet +
syke ++
kiinnittynyt ja llaskeutunut.

no ei täs muuta.tullin vaan sanomaan että täällä ollaan:D

mimma ja pikkunen 39+1<3
 
Dodiin, ei ollut verikokeissa häikkää, mutta istukka on kuulemma kalkkeutunut. Nyt entistä tarkemmin vauvan liikkeitä seurailen ja herkemmin pitää soitella polille, niin pääsevät sit käynnistämään :O
Tuntuu hassulta kun vielä erikseen kyselin, et mitäs sitten jos hiljenee, niin polille ja käynnistykseen, eli periaatteessa se on nyt mun "päätettävissä" kun haluan tän ulos :S
Mutta normisti hän tuolla kasvelee, eli toimintahäiriöitä ei istukassa ole ollut ja sanoi, ettei aihetta turhaan paniikkiin ole, koska ei sen istukan toiminta missään vaiheessa lopu kuin nappia painamalla.
Painoarvio ultralla 2700g kun maanantaina käsikopelolla 3100g.
Onko kokemuksia, kummalla tavalla tehty arvio olis lähempänä totuutta?

Mariaja & Tyllerö 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Onnea taas kovasti vauvan saaneille :flower:
Nyt alkaa itestäkin pikkuhiljaa tuntua et sais syntyä jo.. tää jatkuva supistelu vie mun voimat ja unet, kuka tässä enää jaksaa kohta synnyttää :D No, mut laskettuun aikaankin on vielä vajaa kolme viikkoa, joten eipä tässä kiireitä.

Neuvola oli keskiviikkona, siellä kaikki ok. Oli täti kovasti sitä mieltä et en tuu enää ens viikolla neuvolaan. Mut oma olo on semmonen et tää voipi mennä vaik ylikin.. Mistä sitä koskaan tietää. Vois vaikka käydä illalla kävelyllä ja sit rentoutua saunassa niin jospa se siitä pikkuhiljaa lähtis tulemaan :D

No, ei kai muuta kun jatketaan odottelua, eihän meillä kellään enää pahimmassakaan tapauksessa montaa viikkoa ole jäljellä!

maruli rv 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Sandemar
Heippa!

Jospa taas pitkästä aikaa jotakin kirjoittelisi :)

Ensinnäkin, onnea vauvaantuneille!

Itse olen kärsinyt nyt reilun viikon influenssasta ja siihen sain Tamiflu-kuurin. Vauvahan ei tuntunut sairastelusta oikein pitävän ja neuvolalääkärissä mainitsinkin että ihmeen hiljaista on ollut masussa kun olen itse ollut kipeänä. Kirjoitti lähetteen äitipolille jossa kävin käyrillä ja ultrassa ja kaikki vaikutti olevan ihan ok, tosin sanoi lapsivettä olevan ihan alarajoissa, mutta kun kysyin onko se huono asia, niin sanoi että on vielä ihan normaalia. Ota tuosta sitten selvää. Painoarvio vauvalla oli tuolloin (rv 36+3) 2,9 kg. Pikkuinen <3 :)

Täällä ei ole mitään merkkejä että vauva lähiaikoina antaisi kuulua itsestään (tosin mulla laskettuaika aika loppukuusta joten mikäs kiire tässä). On ihan kiva kuulostella itseään ja miettiä et koska lähtö tulee :)
Kuopukselle pitäisi ostaa sänky että vauva pääsee sitten pinnikseen ja vauvelille kaikki vaipat ja tutit, jne. vielä ostamatta vaikka vaatteet onkin pesty ja viikattu kaappeihin aikoja sitten. En vaan jaksa uskoa että tässä mikään kiire vielä olisi. Ehkä sitten lähempänä laskettua aikaa....

Huomenna poksuisi rv 37. Järkyttävän nopeasti mennyt aika!
 
MARIAJA, kyllä se ultralla tehty kokoarvio on aika lähellä todellista kokoa, itse olin kolmosesta kokoarviossa suuren sf-mitan vuoksi rv.32 lähtien ja 2vko välein sitä kokoa seurattiin ultralla, päätyivät siihen että n.3,8kg vauva laskettuna aikana ja niinpä tuo oli, päivää ennen laskettua juuri sen painoinen syntyessään. Nelosesta tehtiin painoarvio (joskin ainoa koko raskausaikana) rv.36 jolloin oli 2800g ja arvio oli laskettuna aikana 3,6kg, vauva syntyi päivän lasketun jälkeen 3,5kg painoisena. Käsikopelolla on olleet lasketun ajan tienoilla 3,0-3,2kg kokoisia.
OMAA; ei uutta, eikä vielä tarvitsekaan:) Nälättää ja masu hytkyy muksun sätkimisen vuoksi. Ihana, viimeinen raskauteni:|

Batsy 36+6
 
POKS POKS 38 =)

HEPULI tuota sydänääni sarjaa myös seurannut silloin aiemmin kun se tuli, tuo on tosi surullinen, kätkyt kuolema ja vielä oliko se vauva 3kk.....

OOTTEKO kattonut AAVALTA sitä pieniä ihmeitä ohjelmaa, se on sitten hyvä ja totisinta totta synnytyksesta =) tulee ke iltasin ??? ( uusinta tais tulla la )

Ultra koko arvioihin en sitten luota pätkääkään , jokaisesta arvioitu täysin päin honkia ja ihan vielä viikko ennen syntymiä... näin mulle käynyt

Nyt karkkipussin kimppuun =)

Ihanaa v-loppua
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
vieläkin kasassa ollaan, ei tää näköjään halua tulla ulos.
alavatsaa särkee mutta kunnon supistuksia ei tule. päässä pyörii koko ajan ettei vaa ala supistelee kunnolla kun on jo kiire, neuvolasta käskettiin vaa jatkaa normaalia elämää, helpommin vaan sanottu kuin tehty.

pepper& kiusankappale 40+4
 
Täällä odotellaan kovasti milloin tuo vauveli tajuaisi tulla. Paikat jo auki kuitenkin enemmän kuin 4cm, mutta ei kuitenkaan mitään tapahdu.. HUOH! Ollaan paineltu akupunktiopisteitä ja ollaan kävelty ja tehty juuri niitä asioita mikä normaalisti saa minut supistelemaan :D Nyt ei sitten yhtään supistele.. hahahah! Minä päätin tänä aamuna, että olkoon sitten siellä vaikka kesään asti. Jos ei tajuu tulla, niin ei sitten :D Kuitenkin tulee juuri silloin kuin ei pitäisi tulla :) Taitaa olla itsepäinen tapaus.. äitiinsä, jos yhtään tulee ;)

Minuun iski eilen vielä kaiken lisäksi kamala flunssa.. ei yhtään kiva olo, kun on nenä tukossa ja pää täynnä räkää. Onneksi ei vielä kuumetta oo pukannu. Vauveli on eloisa ja liikkuu hyvin, mutta vauva on todella alhaalla. Siis navankorkeudella tuntuu peppu. Se ihan roikkuu tuolla alapäässä, tuntuu oikein takapuolessa ja etupuolella, kun vauva alkaa liikkumaan ja mönkimään.. eilen otin levolakkiakin, kun maha ei meinaa toimia, mutta eipä siitäkään ollut hyötyä, vaikka kaksi annosta sitäkin otin. Tuntuu, että mikään ei nyt meinaa toimia niin kuin pitäisi.

Kyllä ollut pitkä viikko.. silloin maanantaina äitipolilla kätilö sanoi, että kalvojen pyöräyttämisen johdosta tulisin illalla jo synnyttämään, mutta toisimpa hän tiesi.. viikko on tuntunut ainakin hurjan pitkälle, kun odottanut milloin se lähtö tulee.. :D

Emsku ja masuasukki 37+6 :D
 
Heips! Täällä makoillaan osastolla ja odotellaan, josko sais joskus nukuttua ja toivottavasti pääsis käynnistykseen. Alkaa pikkuhiljaa ottaan voimille, kun 2vrkn sisään oon nukkunu yhteensä vajaa 4h ja senkin 10-20min pätkissä.

Tosta painoarviosta, niin eilen svolla katottiin ultralla kahdesti ja lääkäri sit tosiaan sanoi et jälkimmäinen 3,9kg on realistisempi kun samaa vastasi käsikopelolla. Ekalla ultramittauksella siis sai 3,5kg. Et en tiiä kumpaan luottaa :D ja kai se riippuu ihan arvioijastakin :)
 
onnea maalismamma tyttösestä!:flower:

tsemppiä ringaa sairaalassa oloon, toivottovasti pääset nopsaan käynnistykseen.:)

itellä alkaa kohta masennus painaa, yrittää miettiä et korkeintaan vähän päälle vk korkeintaan sit pääsee käynnistykseen jos ei tää tajuu tulla pois, mut porukat jaksaa koko ajan sanoa ettei se sinne asti mee ku oon jo nii paljon auki, en vain enää jotenki osaa uskoa siihen...
 
pepper: Mä olin 3viikoo ennen muksun syntymää jo 3senttii auki et kyl se voi viedä -valitettavasti. Antaa vaan ymmärtää....

Ihan pöhkö olo ku heräs parin tunnin päikkäreiltä...

pikkumökö+ paavo-pesusieni 38+0!! POKS!!
 
onnea teollisuuskypärälle ja memelisalle tyttösistä!:flower:
sekä onnittelut kengumammalle ja imoenille pojista!:flower:

kylläpäs on taas porukkaa poksahdellut!:heart:

ite yritin eilen illalla vähän vauhdittaa, kävin saunomassa ja sen jälkeen annoin miehelle kyytiä vällyjen välissä... mutta eipä auttanut asiaa ollenkaan...|O

nyt alkaa rasittaa kun porukat soittavat päivittäin mulle ja kyselevät vieläkö olet kotona, jo on kumma ja plaa, plaa, plaa... ei tommosta kestä! pitäishän heidän ymmärtää ettei tää oo herkkua meillekkään ja olen luvannut ilmoittaa kun on lähtö...:kieh::mad:

pepper& tulis jo 40+5
 
  • Tykkää
Reactions: ItäHki
paljon onnea vauvautuneille:flower:

meillä ei sauna eikä seksi saa mitään aikaan. siivoominen on nyt niin raskasta etten viitti siihen edes kunnolla ruveta (niin ja laiskottaa aika lailla).

mua alkanut oma äiti ärsyttää, se soittaa joka aamu et oonko kotona, no olen kuitenkin laskettuaika vasta 12pv ja esikoinenkin tuli 11pv yli. olen nyt alkanut vastaileen kyseliöille et jos siskoonsa tulee niin tulee vasta 23pv, ei kannata ennen sitä kysellä. toivottavasti se edes pikkusen hillitsee kyselyitä.

pitäs ulos lähtee nauttiin auringosta, mutta ei vaan jaksa. kamala mikä väsymys on ollut jo useempana päivänä. hävettää oikeen olla näin laiska

m+e 38+6
 
Hellou!
Onneksi muillakin "herne nenässä" kyselijöiden suhteen! Täällä kans kyselijöitä riittää: etkö sä nyt vielä ole pamahtanut? onko oloja? jne!!! :mad: Hermot kireellä!!! ja sit yrittää vaan ymmärtää niitä kyselijöitä: kyllä heitäkin jännittää ja heilläkin on oikeus odottaa tätä perheenlisäystä MUTTA itselläkin pinna kireellä kun ei tunnu olevan h-hetki vähään aikaan käsillä!!!!!!!!!!

Tänään aamu yöstä asti ollut taas selkä ja alamaha jumissa, kävin lenkilläkin mutta eipä alkanut tuottaan haluttua tulosta, selkä se huutaa hoosiannaa vaan enemmän!!

Oi, taas vauva onni lisääntynyt monella: onnea!! :hug:

Tän viikonlopun aikana loputkin vauvahankinnat hankittu ja kaikki laitettu valmiiksi, pinnasänky on aivan ihana verhoineen, tuossa se nyt odottaa muiden mukana uutta asukasta :) Mä unelmoin jo monesta asiasta: vauvan tuoksusta, ensi kosketuksesta, halailusta ja hellimisistä. Odotan sitä kun mies saa ensikertaa tuon pienen syliinsä ja esikoinen näkee pikkusiskonsa/veljensä. Odotan lämpimiä kevät päiviä, kun saa lähteä vaunulenkille ilman tätä "etureppua" !! ODOTAN ODOTAN ODOTAN!!!

herne nenässä susanna ja pallero 37+4??
 

Yhteistyössä