Maaliskuun Muruset 2012 *MAALISKUUSSA*

Tänään se on täällä 40+0 ja mä alan olla täysin erakoitunut en jaksa vastailla puhelimeen kun kysymykset on lähinnä joko joko jopa äitini kehtas kysyä... ihan kun en ilmoittais heille sitten kun näinpääsee tapahtumaan.

Tänään ajattelin katsastaa sairaalakassin kuntoon ja muutenkin siivota tämän kodin on taas kuin sikolätti kun mä vaan täällä odottelen jotain tapahtuvaksi.
S:t on koetettu ei mitään tuntemuksia ainoastaan seksi on niin hanakalaa että ei ollu kyllä yhtään kivaa nyt on vaan selkä kipeä. Mulla on fiilikset ihan kamalat oon tyytymätön ja malttamaton kaikkeen mitään en saa aikaseks oon kamalan levoton en saa aloitettua mitään enkä mitään jaksa loppuun tehdä jos nyt alkuun yleensäkkään jonkun homman saan :(

Mitenköhän kauan kasassa kestän ?!?

Paljon on syntyneitä jo joku laski facen puolella et 32 kappaletta olisi jo tähän mennessä. Mielellään liittyisin sinne puolelle. Luulen että kun vauva on syntynyt jää palstailu tosi vähäiselle, nyt tulee iso osa päivästä oltua koneella kun ei vaan saa muuta aikaseks...

Osalla on vielä useampi viikko edessä tsellänikin pahimmillaan 2 ärsyttää kun synnytystä alkoi odottamaan jo ihan liian aikaisin. Suosittelen kaikille et ajatelkaa vaan sitä 40 viikkoa rajana miulla menny viimeiset 2 viikkoa ihan pilalle kun oon kystistelly jos jos jos kuitenkin...

minnarun&pikku-ukko 40+0
 
Mä jätän palstailun kokonaan sitten kun maaliskuiset on syntyneet. Faceenkaan en aio liittyä. Itse en kaipaa enkä ehdi vauvajuttuja kirjoitella, mutta tämä odotusaika on ollut kiva jakaa muiden samassa veneessä olijoiden kanssa.

Täällä ei niin mitään uutta, ei supistuksia tai mitään edelleenkään : / Lonkat vaan, varsinkin oikea, on niin saamarin kipeät. Viime yönä liikautin jotenkin "liian isosti" oikeaa jalkaa ja se kipu joka siitä seurasi oli helvetillinen. Itku pääsi ja mieskin heräsi siihen ja hieroi kilttinä mun lonkkaa ja selkää hetken aikaa. Tuntui kuin jalka ja samalla kohtu olisi revitty irti.

Esikoinen rohisee edelleen pahasti ja ulkoilusta saa edelleenkin vaan haaveilla. Ventolineäkin meni eilen ihan maksimimäärät. Tylsää, pää hajoaa täällä sisällä kykkimiseen vaikka en mitään kovin kummoista jaksaisi muutenkaan tehdä.

Pääsisipä sitä edes sinne sairaalaan lähtemään... jos vaikka sitten ensi viikolla?

Sipsunen & pikkusisko 38+5
 
VYÖHYKETERAPIAAN yrittelin eilen aikaa varailla, mutta meni sen verran pitkälle, ettei täällä sitten enään yhtenä kappaleenakaan enään olla =)

Akupunktiota voisi myös tutkiskella....

Lonkka kipu täälläkin oik. puolella ja nukkumaan mennessä alkaa, levottomat jalat ja närästys haittaa yö unia ja öisin tulee valvottua 1-4h, ei kiva =(

Tänään tulee 21.00 AVALTA PIENIÄ IHMEITÄ =), täytyy taas katsoa =)

ihana ilma, kohta ulos liukastelemaan

38+ 4
 
Tänä aamuna koiralla havaitsin rähmivän silmän, joten nyt sitä sitten hoidellaan kotikonstein..josko tuosta tokenisi eikä äityisi kunnon tulehdukseksi kun näin aikaisessa vaiheessa havaittiin. On kyllä niin ressukkana eikä paljon mitään ole jaksanut tehdä. Mulla toisaalta vähän sama fiilis kuin koiralla... ja siksi ollaanki tätä päivää vietetty enimmäkseen sängyssä.

Koko viime yön maha oli tosi kipeä ja tänään sama jatkunut vaan. En tiedä johtuuko siitä, että on vähän nälkä jatkuvasti, mutta kun ei millään jaksaisi syödä. Syön vaan pieniä välipaloja eikähän niistä meinaa tulla kuin vihaiseksi. Mies sanoi tänään lähtiessään, että "laita mieluumin meille tänään ruokaa jooko kuin siivoat..". Kai sitäkin harmittaa kun mä en ole jaksanut laittaa mitään kunnon päivällistä nyt viikkoon. Meillä on eletty viimeinen viikko ravintoloiden noutolistoilla ja leivällä. =)

Ajattelin tässä nyt kerätä vielä puolisentuntia voimia täällä sängyssä ja sitten lähteä liikenteeseen. Jospa sitä laittaisi vauvalle huoneen tiptop kuntoon, pesisi pari koneellista pyykkiä ja tekis illaksi päivällistä.

Ihanaa päivänjatkoa ihan jokaiselle! :flower:
 
Hei ja onnittelut kaikille vauvan saaneille! Hurjasti syntynyt vauvoja tähän ryhmään ennen maaliskuuta :) Ja niinhän sitä luuli, että itsekin olisi laskettuna aikana ollut synnyttämässä kun esikoinen oli niin täsmällinen. No, yli meni aika paljonkin. Eilen 6.3. (rv 41+3) syntyi poika ja oli sitten ennustettua isompikin :D Ponnistusvaihe oli rankka, onneksi mulla oli ihana kätilö ja mies hienosti kannusti. Taysissa sujuu hienosti, terkkuja vaan, jos täällä on muitakin tuttuja :) Tsemppiä kovasti odottajien loppumetreille!


Rhonda
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin olen aina odotusten aikana ajatellut niin että vasta 40+ alkaa ehkä pikkuhiljaa jotain tapahtua, ei tule niin pitkäksi viimeiset viikot syynätessä jokos tapahtuisi :) Nytkin olen AIVAN VARMA että kuun vaihteeseen menee tämänkin syntymä, en yhtään oletakaan että mitään ennen sitä tapahtuisi. Edellinen synnytys kun alkoi vesien menolla tasan 40+0 niin olin ihan suorastaan kauhuissani että joko nyt, enhän minä ole valmis ollenkaan, kun ajattelin että viikon ainakin vielä saa odotella :) Mutta tuleepi sitten kun tulee ja on valmis:heart:
Nukun edelleen yöni heräämättä edes vessaan, tosiaan rakko kestää iltayhdestätoista aamuseitsemään suuremmitta ongelmitta, tosin olen tarkoituksella vähentänyt juomista iltaisin ettei tarvitsiskaan juosta öitä veskissä. Vasen nilkka ja jalkaterä olleet turvoksissa jo vuodenvaihteesta lähtien, kuulemma painanut siitä asti vauva verisuonia yms. että siitä johtuu. Nyt uutena kipuna on oikean nivusen seudulta alkava sähköiskumainen kipuaalto joka menee sisäreittä pitkin lähes polveen saakka, vähän suonenvetomainen kipu jota ei kylläkään saa venyttämällä eikä millään muullakaan pois. Aivan uutta kipua, aikaisemmissakaan raskauksissa ei ole tuollaista ollut. Juuri muita kipuiluja taikka muutakaan ankeaa ei ole, helpolla sinänsä tää loppu on mennyt. Nälkä on vaan aivan mahoton, kun närästys loppui jokunen viikko sitten ja vihdoin voi syödä mitä hyvänsä, niin kaikkea kyllä meneekin. 35 viikkoa meni kuuden kilon painonnousulla ja taitaa toiset 6kg tulla vielä tässä lopussa tällä syömisellä:whistle:
Tsempit kaikille, kyllä kaikilla vauvat on sylissä reilun kuukauden sisällä :)

Batsy 37+4
 
meille syntyi rv. 40+6 pieni poika 5.3. klo 6.46, pituutta herralla oli 53 cm ja painoa 4070g.

tänään kotiuduttiin ja ihmetellään koko perhe pienokaista.

synnytyskertomus josta ei tuu pitkä kun se meni nopsaan;
n. klo.3 yöllä meni vedet vessareissun jälkeen kun sänkyyn pääs, sai nousta samantien ylös ja matollehan ne lorahti. menin suihkuun vähäks aikaan ja sen jälkeen soitin synnärille et koska pitäis lähtee, suosittelivat et lähen samantien kun olin jo silloin käyrillä ollessani 4cm auki ettei vaa synny matkalle vaikkei supistuksia pahemmin ollut...
soitettiin miehen äiti vahtimaan muksuja ja lähettiin matkaan, matkalla tuli pari mojovampaa supistusta.
perillä mut laitettiin käyrille puoleks tunniks ja muutama supistus piirtyi sinne, siirryttiin synnytyssaliin kokeilemaan ilokaasua, siinä ei kauan mennytkään kun alkoi kunnon supistuksia tulemaan, siinä hengittelin sitä ja mies hieroi selkää... epiduraalia suunniteltiin mutta päädyttiinki spinaaliin joka vaikuttaisi nopeammin, anestialääkäri tuli aika nopsaan laittaa sen, mutta se olikin pettymys ei auttanut kipuihin ollenkaan, eli ilokaasusta oli loppujen lopuks pelkästään apua.
ponnistustarpeen spinaali hävitti, siinä joutui kipujen avulla tunustelee koska aina ponnistaa, se oli ikävää, mutta onneks vauhdilla jätkä halus ulos sieltä ettei hirveen kauan tarvinnut ponnistella.
kaikki kivut unohtui samantien kun kuulin pojan ensimmäisen huutaisun ja sain huomata että toisella on kaikki hyvin, ihanan palkinnon siitä sai!:heart:

nyt on uuden arjen opettelu, katsoa miten alkaa mennä kaikki sujuvasti.

imetys ei pahemmin ole lähtenyt käyntiin vaikka olen yrittänyt pitää poikaa rinnalla koko ajan ja toinen hanakasti aina imee, mut mul ei vaa erity maitoo ja korviketta menee jätkälle reippaasti mistä huomaa ettei mun rinnoista ole muuta iloa kuin läheisyyttä...
mut ei näköjään ole luotu imettäjäks kun kummiskin kolmas laps jo kyseessä, onneks korvikkeita saa helposti, pääasia että jätkä saa ruokaa ja on tyytyväinen.

pepper& poju 2vrk.:heart:
 
iltoja !

tayssissa käyty siis tänään,ja yliaikaiskontrolli varattu uudestaan 41+3.. tilanne oli taas edistynyt alhaalla ja tällä hetkellä siis kohdunsuu kahdelle sormelle auki,kanavaa noin sentti jälellä ja vauva todella alhaalla.. painoa vauvalla ois nyt noin 3,3kg.. lääkäri teki tosi kovakourasen tutkimuksen taas,mut eipä oo mitn taas tapahtunu. HUOH !.. alan kyllästyä tähän oloon kun supistaa,ei supistaa,supistaa,kolottaa,sattuu,ei saa happee jne..


ja kyselyt senkun lisääntyy kun laskettuaika oli ja meni eilen.. ihanku sen vauvan PITÄIS syntyä viimestään sillon laskettuna.. :(

onnea taas vauvan saaneille !! =)


sunniee ja vv 40+1
 
38+0 poksahti. Tänään tuntui kivuliaampia supistuksia säännöllisesti, jotka lopahtivat puolentunnin jälkeen jo... huoh. Hetken kerkesi jo iloita, että NYTKÖ! mut eih :/
Tympiii.....
Hei Onko kuinka moni hankkinut ja millasia vakuutuksia vauvalle? Oon taas ajoissa asialla. Vauvavakuutusta ei ilmeisesti edes saa enään, mitähän muita näitä vakuutuksia olis, jotka kattais yksityistenkäytön, allergiat? kellää tietoa? :)
 
Olin kamalan väsynyt koko illan ja 21.30 väänsin itkua keittiössä kun meinasin nukahtaa kesken päivällisen syönnin. Noh, sängyssä puolituntia myöhemmin tulikin sitten uni nopsaan. Heräsin tosin 1 aikoihin ihan virkkuna ja vessareissun jälkeen jäinkin tähän koneen ääreen ihmettelemään. Pitäis kyl varmaan kohta yrittää tota nukkumista uudestaan. Maha vaan on tiellä koko ajan ja vauveli painaa kylkiluita todella inhottavasti.

Ei enää jaksais olla yhtään raskaana. Tulis jo ulos sieltä kun ei enää mitään tarvetta ole sen kohdussa kupata. Tänään ajattelin suoraan kertoa neuvolatädille miten paljon tää nyrppii. Multa alkaa usko mennä, ettäkö tämä täältä edes syntyy. Ja joo, tiedän, että laskettuun aikaan on vielä päiviä jäljellä..mutta kun unelmissa oli synnyttää niin aikaisin kuin vain mahdollista. : /
 
5uvi Se on tosiaan joku 2-3kk enne laskettua aikaa kun se vakuutus pitäis hakea. Mut meil on esikoisella sellanen vakuutus minkä sai hakea kun vauva on 2kk ikänen. Me kun ei saada vauvalle vakuutusta ennen syntymää mun korkean BMI:n takia. Mut 2kk iässä sitten saatiin vaikka esikoisella olikin hankala alku ja joutu kehityspolilla kaks kertaa käymään 2kk ja 4kk iässä kun oli väsynyt (johtu keltasuudesta, piristy heti kotona) ja puikotti (eli veti itteään suoraks..) jonkin verran sairaalassa. Ja sairaalassa oli pari ekaa päivää lastenosastolla kun ei hengittänyt silloin syntyessään ja siin oli jtn pientä ongelmaa. Mut haettiin sit sen 4kk kehityspolin jälkeen kun saatiin täysin terveet paperit niin sitä vakuutusta ja saatiin se täysin kattavana. Sehän siinä on et jos siin on ennen kerinnyt olemaan vaikka yksikin korvatulehdus niin sitten se ei korvaa enää korvatulehdukseen liittyviä lääkärikäyntejä ollenkaan.

Meillä on Tapiolassa vakuutus ja olen siihen ollut ihan tyytyväinen. Ekana vuotena oli jo tarpeen kun pojall aoli kaks kertaa flunssan yhteydessä paha hengenahdistus, ekal kerral oltii kolme yötä sairaalas ja tokal kerral yks yö. Mut kivasti sai ne vakuutuksesta. :)
 
HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ KAIKILLE!! :flower:

Onnea niille (onnekkaille) jotka ovat vauvan saaneet syiinsä!! Ja kiitos synnytyskertomuksista! :hug:

Omaa: Täällä siis mennään rv38+1 ja nyt tuntuu että tuo ei tuolta päivänvaloon saavu ennen kun käynnistetään.. Oon menettänyt toivoni sen suhteen että kroppa ja vauva itse päättäisivät koska synnytys alkaa, en haluaisi sitä käynnistystä.. pelkään jotenkin sitä että supistukset alkaisivat heti niin voimakkaina etten kerkeäisi totuttelemaan niihin ja ajatus siitä että käynnistely ei heti tuottaisi tulosta ja joutuisin pitkään makoilemaan sairaalassa pelottaa (kärsin jonkin asteisesta sairaala kammosta ja toivonkin mahd.nopeeta kotiutusta, esikoisesta olin 4 päivää osastolla ja meinas järki lähteä!!)
Mies ja parisuhde: Täällä on menossa joku "masis" kausi, kai me molemmat ollaan kyllästyneitä odottamaan ja jännitetään. Eilen oli hirvee päivä, mies oli hiljainen ja väsynyt. Yritin piristää hellityksillä ja peittoakin heiluteltiin, tuntui tosi väkinäiseltä. Yöllä näin unia (niinä muutamana hetkenä kun nukuin) että miehellä oli joku toinen nainen, itkin pitkään ja tuijotin mieheni nukkuvia kasvoja!! Aamulla oli pakko heti soitella sille töihin, toivottaa hyvää päivää ja sanoa että rakastan! Tuli hitusen parempi mieli.

MAHA: Tuntuuko muistakin että masu on lopettanut kasvunsa ja muuttanut muotoaan (jopa pienemmäksi)?? Mua on ihan ruvennut jopa pelottamaan että onko kaikki hyvin...

Kaikkee sitä tosiaan pyörii mielessä, väsymys ja herkistely on nyt kyllä ihan voitonpuolella.. kun keksis jotain muuta mietittävää ja sais voimia jaksaa odottaa maltillisesti..Ihmeesti tuo hitusen paremman mielen kun lukee muidenki kuulumisia sekä huomaa ettei ole ainut kenellä hermot kireellä ja itku herkässä, kyllästymisestä puhumattakaan.

susanna ja pallero 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Huomenia ja aurinkoista naistenpäivää! :flower:

Lämpimät onnittelut vauvansa saaneille! :heart:

Täällä yhä yhtenä kappaleena ja odottavissa tunnelmissa.. Huokaus. Välillä on päiviä, jolloin jaksaa nauttia orastavasta keväästä ja puuhailla niitä näitä hyvillä mielin, mutta välillä on niin pirun kyllästynyt tähän odotteluun.

Joku kirjoitti erakoitumisesta. Itsellä vähän samat fiilikset. Ulkomaailma ja ihmisten tapaaminen eivät oikein jaksa enää kiinnostaa.. Eilen kuitenkin oli oikein virkistävää, kun ystäväni lapsineen vieraili meillä, sai päiviin muutakin sisältöä kuin jatkuvan oman kehon tarkkailun. Ja tänä iltana lähden parin kaverin kanssa naisten iltaan. (Mieluiten lähtisin kyllä synnyttämään..)

Viime yönä tunsin ensimmäisen kunnolla kipeän supistuksen, koko alavatsa kramppasi. Sitten valvoinkin pari tuntia odotellen jatkoa, mutta vaikka supistuksia tulikin, ne laimenivat ja lopahtivat parin tunnin jälkeen. Plaah. Esikoisesta en noita ennakoivia, kipeitä suppareita tuntenut lainkaan, vaan heti ensimmäisestä alkoi tapahtua. Nytkin alavatsa kipuilee, mutta taitaa vain kiusata ja herättää turhia toiveita.

Huomenna poksuu 39+0. Ja neuvola kutsuu jälleen.. Eipä täällä muuta. |O

Loretta
 
heps:)

Onnea RHONDA ja PEPPER pikkusista<3

Täällä omaa vielä odotellaan ja täällä kans tuntuu että sais jo raskaus loppua.
Alkaa väsytää tää mahan kans pörrääminen ja jatkuvat selkä/kylki kivut.

Ja joku kysykin vattasta et tuntuuko ´pienentyneen nii täällä ainakin.oikeestaa hetki ku laskeutu kunnolla nii vatta pieneni vaikka kuinka.

Eilen oli koko illan hirmu kipee alavatsa aina supistusten aikaan mut en oikee tiä liittykö varsinaisesti supistuksiin.(ei oo viä ollu niitä oikein kipeitä)
Kyllä sitä jo toivoo ja odottaa jotaki merkkiä lähenevästä synnytyksestä esim vaikka sitä limatulppaa (ei oo tullu ollenkaan) supistuksia tai ihan mitä vaan.
menkkajomotuksia on välillä jonku verran.

hmm tulipas omaa napaa:/

mutta nyt sitte oltais saavutettu laskettuaika 40+0 POKS<3

mimma ja pieni 40+0<3 (joka tuolta tuskin ennen kesää tulee)
 
Onnea taas vauvoista! :) Tajushan se pepperinkin vauveli sieltä vihdoin tulla ulos :flower:

Mä tänään jo kirjotin tänne hirveen avautumisen kun vähän mätsättiin ukon kanssa aamulla, mutta sitten heti kun olin lähettäny sen niin tulinkin katumapäälle haukuttuani sitä ja oli sit pakko poistaa, auttaa näköjään kun vähän purkaa ajatuksia "paperille".

Aamulla oli myös neuvola. Itkua väkertäen menin sinne, masenti jotenkin ekstra paljon. Terkkarikin sanoi, että nyt näytän minäkin ekan kerran siltä että alkaa riittää. Kaikki oli kuitenkin olosuhteisiin nähden vieläkin hyvin, sf mitta huitelee jo 37cm, ja vaikka nyt kuulemma oli pää niin alhaalla ettei siitä enään saanut kiinni niin silti mitta kasvanut 1cm viikossa. Eli painoa vauvalla tällä hetkellä varmaan jo sen 4kg, niin että odotellaan vaan vielä 2viikkoa synnytystä!! Noh, kaikesta huolimatta kotiin kävellessä oli jo parempi mieli. Ens viikolla ei sitten olekkaan neuvolaa vaan 14.3 meen siihen yliaikaiskontrolliin. Sillon on viikot 41+5 ja vähän povaili että sieltä tullaan vielä kotiin kerta olen niin hyvävointinen. Siitäkin huolimatta nyt on edes vähän positiivisempi mieli siitä että kyllä se sieltä joooooskus ulos tulee. Ennen kesää ;)

Tsemppiä kaikille ja oikein hyvää naistenpäivää! :flower:

T:Mems ja jäärä 40+6
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Hyvää naistenpäivää kaikille!!

Onnittelut niille jotka viikon aikana ovat pienokaisensa saaneet!!

Täällä neiti on masussa päättänyt työntää päänsä niin alas kuin vain saa ja juoksuttaa siis vessassa jatkuvasti. Kohtapuolin pitäis neuvolaan lähteä. Jännittää vähän kun mun doula lähtee sinne eka kertaa tänään mukaan. Haetaan kai vähän yhteistä suuntaa synnytykselle ja sillai. Koiran silmä selvästi parantunut eilisestä, joten kannatti kotinikseillä hoidella rassukkaa.

Susanna-Maria Toivottavasti päiväsi vielä tästä piristyy. Tiedän just miten kauheeta on nähdä noita painajaisia..vaikka oikeasti jotenkin ymmärtää, että nehän vaan on mielikuvituksen tuotosta on sitä niin herkkänä et niitä itkeskelee. Kyselit kans, että tuntuuko muista kuin maha olisi pienentynyt. Viime viikolla mulla oli just sellainen fiilis, että maha olisi ollut ihan kutistunut. Nyt taas tällä viikolla tuntunut siltä että tää peijakas vaan jatkaa kasvuaan. Noh, sen näkee mittauksessa tänään miten on käynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Aurinkoista naistenpäivää kaikille!!!

Hurjasti onnea pienokaisista Rhonda, pepper ja sannuliini!!! :heart:

Me ei hommattu mitään erillistä vakuutusta vauvalle. Jonkin verran niitä katseltiin, mutta asia jäi sitten auki. En tiedä katsellaanko asiaa uudestaan vauvan syntymän jälkeen. Olen saanut sen käsityksen, että ne on varsin kalliita, että sitäkin pitää pohtia.

ON Neuvolassa käyty ja hyvin luultavasti oli viimeinen laatuaan. Ensi viikolla on äitipolilla käynti, kun seurataan tätä meidän pikkujättiläisen kasvua, niin peruskäynti neuvolassa sitten peruttiin. Neuvolassa todettiin taas, että kaikki on ok eikä mitään erityistä tapahtunut.

Kirskis ja Kaiku 39+2
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Hyvää naistenpäivää, mammat!

Ja onnea taas kerran kaikille vauvan saaneille :)

Mä oon varmaan jotenkin outo kun mulla ei oo mikään kiire saada vauvaa masusta. Mä nautin raskaana olosta ja ei oo mitään kipujakaan juurikaan ja vatsan kanssa pystyy tekemään kaikenlaista melkein samalla tavalla kuin ennenkin. Ja on ihana nautiskella vielä tästä vauva-vapaasta ajasta kun tiedän kuinka raskasta se on sitten vauvan synnyttyä. Ja tosiaan se odotus, että koska synnytys käynnistyy niin se on kans kivaa :)
Joo, outo, kuten sanoin ;)

Mulla kans massu pienentynyt. Vauva jo melko alhaalla, mut eilen neuvolassa pää vielä hieman liikkui, eli ei ole kunnolla kiinnittynyt.

Eilen tein suursiivon ja kannoin puita monta kopallista sisälle, mut tuloksena ei ollut mitään tuntemuksia (paitsi vatsan kovettumista, jota nyt muutenkin on aika usein). Eli todellakin saan varmaan vielä hetken nauttia vauva-vapaistani ;) Kotona kyllä kiirettä piisaa tuon 1v7kk pojanveijarin kanssa, että ei ainakaan aika tule pitkäksi laskettua aikaa odotellessa...

Tänään hommataan kuopukselle isojen poikien sänky niin saan sitten pinniksen pestyä ja laitettua vauvalle valmiiksi.

Vakuutus kyllä kannattaa hommata. Ollaan hommattu kahdelle edelliselle lapselle jo odotusaikana, mut jotenkin tässä odotuksessa se määräaika meni jo umpeen ennenku ees hokattiin ajatella koko vakuutusta. Mut otetaan sit heti kun saadaan. Sen verran paljon sairastellut molemmat lapset että vakuutus on kyllä maksanut itsensä takaisin (korvien putkituksia sun muita).

Tämmöistä tänne :)

Olive ja rv 37+5
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Sannuliinille onnea vauvasta :flower:

Ihanaa kun saa lukea melkein päivittäin vauvauutisia. Ainut vaan, että olisi ihan kiva päästä kohta niitä itsekin jo kertomaan. Eiköhän sekin päivä sieltä vielä tule. Ajassa on tässä tapauksessa se hyvä puoli ettei sitä voi pysäyttää. Jokainen sekuntikin vie lähemmäs synnytystä :)

Vakuutus tosiaan kannattaa ottaa. Esikoiselle meillä oli heti syntymästä voimassa oleva versio, mutta nyt unohdettiin laittaa hakemukset ajoissa. Se olisi pitänyt hakea viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa.Eli viime viikolla vasta muistettiin koko vakuutus asia ja saadaan nyt sellainen jota voidaan hakea vauvan ollessa 4vrk ikäinen. Vaikka esikoinen on ollut tosi terve ja ekan vuoden aikana ei juuri lääkärissä käyty, oli silti mukava käydä yksityisellä ilman turhaa jonottamista ja häslinkiä. Nyt hän on sitten ollut koko viime vuodenkin edestä kipeänä ja vakuutus on todella kannattanut.

Ihanaa, huomenna on perjantai ja mulla se ylimääräinen neuvola. Isovanhemmat tulevat tyttöä viihdyttämään ja mä pääsen vähän käymään asioilla neuvolan jälkeen. Vaikka olenkin aika erakoitunut ja vetäytynyt ollut nyt muutenkin nämä viime viikot, niin koko viikko sisällä ja juttuseurana vain lapsi, joka ei osaa vielä juuri puhua, niin on alkanut olla vähän hermoja raastavaa jo. Mies kun on ollut paljon töissä, niin ei ole hänestäkään tällä viikolla juuri iloa ollut. No, voipahan sitten jäädä hänkin hyvillä mielin isyyslomalle kun tämä lapsonen joskus päättää ulos tulla.

Vauva on taas tosi hiljainen tänään. Yhtään potkua en ole huomannut, vain pari hassua asennon vaihtoa. Nyt kun esikoinen nukahti, niin täytyy hetki kuulostella masua ja koittaa itsekin nukkua vähän.

Aurinkoista päivää ja tsemppiä kaikille!

Sipsunen & pikkusisko 38+6 (toivottavasti huomenna poksuu viikot vikan kerran :saint:)
 
Masun koosta vielä... Musta kanssa tuntuu, että olisi pienentynyt ja muutenkin pienempi kuin esikoisesta. Johtunee kyllä siitä, että on jotenkin tosi alhaalla. Mua ei kyllä ole huolestuttanut mahan koko, kun neuvolassa kuitenkin kaikki ollut ihan hyvin ja muutenkaan ei ole tässä toisessa raskaudessa juuri ollut aikaa mahaa liiaksi mietiskellä.
 

Yhteistyössä