Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Tosi harmi, kun joillekin sattunu kohdalle ihan näemmä sellasia tapauksia hoitohenkilökunnassa, jollasten toisinaan miettii sopivan jolleki ihan muulle alalle. Mariaja, tosi ihana juttu, että tuolla yksityisellä lopulta tuli varmuutta asioihin ja sait ajan nopeasti. Ja Laretzki, sinne kanssa tsemppihalausta. Joillakin se paino vaan nousee enemmän, kertyy nestettä jne., joten oli kyllä tosi ala-arvosta toimintaa neuvolassa.

Mahan koko: Täällähän mä oon harmitellu mun minimasua, ja ei se kyllä oo kivaa näinkään päin, ku sf-mitta huitelee alhaalla. Tosin mä oon tainnu enemmän olla huolissani asiasta itse, koska tähän mennessä kaikki terkkarit, kätilöt, lääkärit jne. on sanonu mulle, että on ihan normaalia, vauva kasvaa niin ku pitääkin ja vastaa viikkoja täsmälleen. Syyks sanotaan vaan, että mulla on taaksepäin kallistunu kohtu, oon hoikkarakenteinen ja mulla on pitkä selkä ja kuulemma hyvänmallinen lantio, jossa vauvalla on tilaa köllötellä. Joten yritän olla stressaamatta, vaikka ärsyttäähän se. Nyt maha on vähän ottanut kasvuspurttia ihan parissa viikossa, ja uskon kyllä että se loppuviikoilla on ihan nätin pyöreä, mutta edelleen mä kyllä pystyisin varsin hyvin piilottamaan tän mahani oikanlaisilla vaatevalinnoilla. Joten mulla ei ole tota, että kukaan olis kommentoinut mun raskautta mitenkään, koska ulkopuoliset ei varmaan todellakaan sitä huomaa takki päällä. Tutut ihmiset toki kyllä, koska mulla oli ennen raskautta ihan tosi timmi maha, joten pieni kumpu kyllä erottuu. Mutta vieraiden silmiin mä näytän varmaan vaan siltä, että mulla on pieni pömppis. :)

ON: Kävin hakemassa sen Huutiksesta ostamani Eisbärchenin kaukalopussin ja se on ihan huippuhyväkuntoinen ja myyjä asui ihan kävelymatkan päässä. :) Lisäksi kävin lastenvaatekirppiksellä ja löysin 15 eurolla ison kasan melkein uudenveroisia vaatteita ja ihanan pehmoleluoravan Pikkumiehelle, tuli hyvä mieli kun kotona katselin noita pikkuruisia vaatteita.

Joulusuunnitelmat
meillä vielä auki, mutta on ihanaa kun miehellä on pitkä joululoma, melkein 3 viikkoa, joten on aikaa käydä sekä sukuloimassa että olla rauhassa kotona tammikuun alussa. Varmaan mennään anoppilaan, koska ilmeisesti mun vuorotyötä tekevä äitini on töissä jouluaattona, joten mennään sinne varmaan sitten joskus 27. pvä tai jotain. Kuitenkin reissussa ollaan, kun kumpikaan meistä ei ole täältä pk-seudulta kotoisin ja porukka asuu muualla.

Joulua ennen lähdetään, itse asiassa parin viikon päästä, lyhyelle kaupunkilomareissulle (3 yötä) vähän etelämmäs Eurooppaan, ihanaa. :) Miehellä itsenäisyyspäivän aikaankin mukavasti lomaa. Pitää vaan hommata ensi viikon lääkärikäynnillä todistus tuota lentofirmaa varten raskaudesta. Kuulemma pelkkä neuvolakortti riittäisi, mutta mä aion pyytää varmuudeksi tuon todistuksen, kun en ihan usko, että suomenkielinen neuvolakortti hirveästi aukenee, jos sitä pitäisi näyttää.

Vaniljarinkeli ja Pikkumies 24+5 :heart:
 
sunniee haha, tossa ku kirjottelin tosta itä-hki ni päässä pyöri Myllypuro & Kontula :D !

Meillä kans ton joulunkaa vielä kaikki ihan auki.
Meillä kans on äippä sellanen tunnollinen hoitaja ni on vissiin joulun töissä :(
Tulee varmaan outo joulu tästä vuodesta kaikin puolin?! No mut josko sitä jotai keksis :)

Vitsi, et täl pikku miehel on ollu tnä hyvä päivä, ei se ENNEN oo näin paljoon mekastanu päivällä, nyt kokoajan kauhee meno päällä :D

Tosta ku viikot menee niin nopeesti ni oon ite huomannu ihan saman.
Tossa just mietiskelin yks pvä, että silloku sain tietää raskaudesta olin rv 5+ jotain ja nyt ''jo'' kuitenki rv 21+3 :) Miten se aika meneekään niin nopeesti?!
 
  • Tykkää
Reactions: jendde ja sunniee
Pööppis
Larezki myötätuntohalaus tuli tosi paha mieli ikävästä neuvolakokemuksestasi :( :(
Samoin Mariajalle!!! :heart: voi hemmetti ,kaikkee sitä :/


Karjalanpiirakat paistuu just uunissa, voi tuota tuoksua, ja munavoita varten munat kiehuu. Tullut muuten raskausaikana syötyä munaa tosi vähän, niiku pelkiltään, ainoastaan tyyliin makaronilaatikon tai muun ruuan ohella. Eilen sit eka keitetty kananmuna leivän päällä.


jotain asiaakin oli,mut unohtui lukiessa teidän juttuja läpi.
 
Onpas ollut kokemukset Mariajalla ja Laretzkilla!! :hug:

Minäkin sarjassamme pinon ahkera lukija, mutta sitten laiskempi kirjoittelemaan. Jospa sitä jaksaisi enemmän panostaa tähän toiseenkin puoleen. :) Kiva ollutkin lukea, kun tullut niin hyviä uutisia rakenneultrissa. Onkohan jo kaikki käyneet?

Mahan koko on täällä viime aikoina puhuttanut. Ihmettelen, että itsellä on melko pieni, vaikka sf mitattiin yläkäyrille. Onkohan se ihan normaalia? Maha on yleensä aamuisin todella pieni, mutta iltaa kohden turpoaa hieman isommaksi. Välillä harmittaa, ettei se isompi ole, mutta välillä taas yritän muistuttaa itseäni, että pienempi maha on ehkä parempi oman jaksamisen kannalta.

Influenssarokotetta en ajatellut ottaa, eikä sitä minulle ole kyllä tarjottukaan neuvolasta. Tuntuu, että nyt raskausaikana olen sairastellut vähemmän flunssia, kuin normaalisti! Tosin kaikki muut vaivat ja kivut pitävät kipeilyn määrän vakiona. Nivuset on todella kipeät ja vaikeuttavat välillä kävelemistä. Lisäksi alaselkä juilii ja välillä myös maha on ollut kipeä. Taidan myös tunnistaa nämä sukkapuikkokivut, joista ollut täällä aikaisemmin puhetta.

Jouluvaloja ei meille tule ollenkaan, eikä muitakaan joulukoristeita. Kynttilöitä poltetaan aika paljon näin talviaikana. Joulunvietosta ei mitään hajua. Olen ehdottanut miehelle, että vietettäisiin ihan kaksin tämä joulu, kun on viimeistä kertaa siihen mahdollisuus.

Juominen ja jano Minun tulee juoda melkein koko ajan, muuten janottaa! Tuntuu, että keho alkaa kuivumaan, jos ei ole juonut tarpeeksi. Yöllä menee iso mukilinen vettä, mutta yleensä selviän vain yhdellä vessakäynnillä.

ON Viime viikon neuvolassa kaikki hyvin. Sydänääniä kuunneltiin ja hyvinhän ne sieltä kuuluivat. Hemoglobiini oli tippunut edellisestä, mutta ei kuulema tarvitse aloittaa syömään lisärautaa. Painoa oli tullut +700g/vk. Neuvolatäti ei valittanut tästä. Kertoi vaan, että tässä vaiheessa raskautta sitä voi tulla enemmänkin ja myöhemmin yleensä tasaantuu.

Kelan paperit sain mukaani ja hakemus on nyt jätetty alkuviikosta. Nyt sitten odotetaan äippäpakkausta kotiin!

Kirskis ja Kaiku 23+3
 
Pööppis: Arvaa vaan lähdenkö keittämään munia iltaleivän päälle heti kun tyttö tuosta nukahtaa :p

Mariaja: Ihme touhua siellä ultrassa :O Ei niitä paljoa kiinnostanut äiti ja äidin tunteet. Kiireklään ei saisi selittää noin välinpitämätöntä kohtelua! Onneksi pääsit yksityiselle ultraan noin pian. Itsekin maksoin esikoista odottaessa ylimääräisen ultran ja lääkärikäynnin taksimatkoineen kun työterveydessä osaamaton hoitaja sai mut paniikin valtaan ja neuvolan ajat oli täynnä.

Lare: :hug: Helppo sanoa, että älä välitä noista asiattomista ja epäammatillisista kommenteista, kun tiedän kuinka ne tuntuvat pahalta. Neuvolasta kun pitäisi saada tukea ja kannustusta eikä joutua lähtemään itku silmässä! Varsinkin nuo arpi kommentit olivat jotain ihan käsittämätöntä, että miten joku muka ammattilainen päästelee tuollaista suustaan :O Voimia!

Tervetuloa uusille!

Joulua vietetään ekaa kertaa kotona. Tytön isovanhemmat tulevat meille aattona syömään ja tuovat osan ruuista mukanaan, niin ei kaadu koko homma meidän harteille. Ihanaa ja tunnelmallista yhdessä oloa tiedossa :heart: Yhdet pienet jouluvalot olen laitanut, mutta enemmän sitten joulukuussa. Kynttilöitä poltetaan joka ilta niin sisällä kuin ulkonakin.

Tulisipa nyt pakkasta ja lunta! Mä niiin vihaan tätä pimeää ja rapaista aikaa. Koiraa saa olla kokoajan pesemässä :kieh: Kun kerta pitää olla talvi, niin mä haluan kunnon talven enkä mitään vesisadetta, kuraa ja loskapa*kaa. No, ainakin nyt on jo lupailtu ilmojen viilenemistä. En malta odottaa, että pääsisin tytön kanssa pulkkamäkeen...

Mun pitää kohta varmaan hankkia sellainen roskien keräystikku kun navan takia olen välttänyt kumartelemista ja kyykkinyt, mutta nyt polvi on niin pirun kipeä että sekään ei onnistu. Oli hieman haastavaa kaupassa viskoa ostoksia vaunujen alle kyykkimättä ja kumartelematta suuremmin.

Kun eilen sanoin, että onneksi iskiashermo ei vihoittele, niin eiköhän sekin jäänyt illalla vielä jumiin ja luin lehtiä lattialla polvillaan sohvaan nojaten. Sanoinkin miehelle, että kuka nyt tökkii neuloja nukkeen jossakin..


Huoh, mies tuli työreissusta ja tänään ehti vain tulla tytön iltatoimet hoitamaan kun taas piti lähteä vielä illaksi pois (työhön liittyen). Onhan se tuossa viikonlopun ja siten taas lähtee työreissuun...

Kamalaa valitusta taisi vaan tulla tällä kertaa, anteeksi siitä.

Sipsunen & pikkusisko 23+0
 
mäkään en itä-helsinkiin menis!! :D
itse olen lapsuuteni asunut lähinnä torpparinmäessä ja länsi-pakilassa, omilleni muutin avon kanssa sitten lukion vikalla kaupungin asuntoon koskelaan,käpylän rajalle. hyvällä paikalla oli sopivasti "viikin, oulunkylän,kumpula/arabia,käpylä välissä"
meiän vanhemmat veikkaa että kuhan ollaan täällä vantaalla 2 vuotta asuttu ni tullaan takas helsinkiin :D
 
  • Tykkää
Reactions: nittta ja jendde
amie88 mä asun vantaalla, mut tossa sanoin vähä aikaa sit porukoille et haluun muuttaa helsingin puolelle ni sielt tuli sama vastaus mut toisinpäin :D !

Mut joo mä kyllä taidan olla vannottautunu vantaalainen?! :D
 
:wave:

Ompa taas vierätäny tovi viime kerrasta kun tänne oon kirjottanu :ashamed: Tässä koneella mä kyllä roikun melkeen aina kun vaan pystyn, mutta oon vaan hirveen laiska kirjottelemaan.. Luen vaan mielummin tiedän juttuja. :D Nyt sain just neidin nukkumaan niin pakko oli tulla kirjottelee. Eilen mulla oli taas ultra ja kaikki oli hyvin. Poikasten painoarviot 650g molemilla, noin viikolla 23+6. :) Ihan hyvän kokosia poikasia, keskikäyrällä kasvaa. Muutenkin kaikki ok, vaikka toisen pojan sydäntä lääkäri ultraili hirveen pitkään ja tuli kauhee hiljasuus siinä kohtaa ja hyi kauhee kun kerkesin pelästyä että jotain on hullusti.. Mutta onneksi ei, ja lääkärikin sitten pahoitteli "viivästystä". Oon pistäny muuten merkille tässä, että mulla on joka kerralla ollu mieslääkäri ultraamassa :D
Nyt sain nähdä myös 4D-kuvaa toisesta pojasta ja voi kun se oli söpö! Ihan samannäkönen kun mitä meijän tyttö oli vauvana. Taitaa tulla siis isänsä näkönen siitäkin, kun toi meijän tyttökin on ku suora kopio isästään (ei siis mitään mun näköä!). Ehkä se toinen poika näistä sitten on mun näkönen (ees vähän!) :)

Sisätutkimusta ei tehty, kun sanoin ettei oo hirveesti supistuksia ollu nyt, vaikka oikeesti onkin kun nyt mietin.. Noh, päivystykseen sitten jos meinaa ongelmia tulla.
Maha vaan tekee noita kovettumisiaan hirveesti, ettei mitään kunnon supistuksia oo hirveesti. Tänä aamuna oli kunnon menkkakivut mutta onneks meni ohi. Laitan kohdunkasvun piikkiin, kun nyt taas saanu mahan raapia ihan punaseks kun iho venyy. Mahan koosta siis sen verran, että iso on. :D Aika samankokonen kun esikoisesta oli rv 30. Ainakin mitä nyt kuvista voi verrata. Tuntuu että tää kasvaa silmissä ja on joka päivä isompi!

Ootte joulusta puhuneet, meillä vietetään muuten kotona paitsi aattona ollaan ilta mun mummolassa, kuten oon ollut joka ikinen joulu koko elämäni ajan. :)

Sonskulle paljon jaksamista makoiluun. :hug:

Mariajalla ollu kyllä kumma ultraaja! Mutta onneksi kaikki on hyvin. Larezkille vielä tsemppejä painon suhteen, tiiän tunteen hyvinkin. :( Mulla painoa tullu n. 8kg nyt ja ottaa kyllä omatunnon päälle. Ja vaikka kuinka onkin kaks tulossa, niin ei ne vauvat kaheksaa kiloa paina. Kyllähän sen nyt huomaa kun oon levinny vaan joka suunnasta. :( Mutta niin, yritän säkin olla välittämättä liikoja siitä painosta (paraskin puhuja täällä...), mutta kyllä tosi tympee neuvolan th sulla ollut. Pahamieli tuli sun puolesta! :hug:

Mahakuvaa vielä loppuun.... Parin viikon takaa nämä kyllä, että jotain kasvua on noistakin tapahtunut ehkä. Viikot noissa kuvissa 22+jotain.





Tulipa nälkä. Croissanttien tekoon siis. :D

jende & poikaset 24+0
 
joulu... en tiä... varmaan tänä vuonna ollaan meillä ku viime vuonna noi isommat oli isällään ja mä töissä -tänä vuonna oletettavasti aatto vapaata! hope so... lupasin kyllä et yöks voin tulla jos ketään muuta ei saa mut kahellaa ny... Mä en tykkää yhtään joulusta ja nyt jos viel ollaan meillä koko jengi (14hlö jos oikein laskin..) ni voi ahdistus!!!

jouluvalot... ei ou viel...ja saas nähä tuleeko ees -viime vuonna jostain ihme päähän pistosta ne virittelin mut en myöskään tykkää joulukoristeista joten voip olla ettei tuu olleskaan..

Hitto et väsyttää!! Meinaan nukahtaa tähän sohvalle :/ Ei siinä muuten mitään mut tunti ja alkais yötyö.. et nukkumaan 6.45 ->.. oonkohan mä ihan pimee ku täytyy olla niin helvetin kovapäinen et en halunnu vapautusta yövuoroista vaikka mulle sitä tarjottiin... :headwall: ja huomenna ei saa ees nukkuu puolta päivää pidemmälle ja seuraava yö pitäs kans jaksaa. voi huoh.

Huomenna poksuu... 23!! Eli taas lauantai edessä...
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
joo itä-helsinki ei oo hirveen hyvää aluetta juu :D Tai riippuu tietty, poikkeuksiakin toki on. Asuttiin ennen roihuvuoressa, ihan siellä perällä ja se vielä meni "hyvästä alueesta". Tai niin hyvä mitä siellä päin hki:tä voi olla.. :) ottaen huomioon että roihuvuori on niin lähellä itäkeskusta esim.

muoks..mäkin oon enemmän kyllä vantaalainen kuin hki. :) ton roihikan jälkeen karkasin keravalle kylläkin! ja täällä on pysytty :)
 
Viimeksi muokattu:
Yritin saaha kuvaa ultrakuvista mutten saanut :( Alkanut miettiä olisko kätilö väärässä ollut poikalupauksessaan, mutta onhan tuossa ultrakuvassa niin selkeet vehkeet. Yritän vielä uudestaan saada kuvan tänne..

Babis+batman 22+0
 
jendde Voi että sulla on kaunis maha! Voikun itselläkin olis samanlainen!

Tulihan mieleen että kun jos tuo napa tulee silleen pullolleen ni meneekö se sit synnyttämisen jälkeen ennalleen?
Mulla ilmeisesti pullahtamassa kun nyt jo näyttää ihan kolmiulotteiselta mersun merkiltä!:heart: Mut ei siitä sen enempää

unista taas, viime yönä näin poikkeuksellisesti sellasta unta missä petin avokkia kun normaalisti nään unia siitä että saan sen rysänpäältä kiinni... Ja taas heräsin siihen kun itkee pillitin.. aamulla aina kamalan ahdistunu olo kun tollain viettää yön.

JouLu Ollaan vaarmaakin avokin porukoilla (taas) ... Mutta suunnitelmissa oli että käyn oman perheen luona viettämässä aikaani. Toisaalta taas tekis mieli olla kotona ihan kaksin koko joulu kun kumminkin olis eka joulu omassa kodissa.. en mä tiedä. Oon miettiny pääni puhki sitä et minkälainen joulu ens vuonna kun rinsessa on mailmassa ja molemmat mummut kumminkin haluaa viettää joulua ekan lapsen lapsen kanssa... ehkä mä yritän tehdä avokin kanssa kompromissia jos vietettäis ens vuoden joulu kotona ihan kolmestaan.... äsh, typerä joulu :'(

Baby wipe hih, Kyllähän toi poitsulta vähän vaikuttais :)

Oma napa ).(
Nyt vähän tilitystä kun en kellekkään muulle oikein uskalla/kehtaa puhua... Oon heinäkuusta asti ollut siis työttömänä ja tällä viikolla sain (vasta) ensimmäisen kerran sitä työttömyysrahajuttua... ja se tuli 3kk takautuvasti..
Mä kerkesin jo innostumaan ihan sen takia kun en oo heinäkuunjälkeen saanut MITÄÄN rahaa mistään, eli oon ollut miehen elätettävänä täysin. Noh sit päätin että mun on pakko vähän pihistellä niistä rahoista ja olla muutenkin pliisusti.

Tossa toissapäivänä sit kävikin niin hurja juttu että: mun äiti joka on työtön 3 lapsen yh. velkaa ties kuinka paljon jokapuolelle, ei oo pystyny maksamaan vuokria yms... (kaikesta huolimatta mulle todella tärkeä ihminen ja mun paras kaveri) .. (sori en oikein hallitse sellasta yhtenäistä kirjottamista) Otin kesällä sen auton mun nimiini kun äiti kolaroi edellisen.. Eli siis toissapäivänä olin äitin kyydissä ja poliisi otti meidät tiensivuun ku pitivät jotain ratsiaa, Noh eiköhän sit selvinnyt että äiti ei ole hoitanu sen auton kanssa asioita niinku ois pitänyt, verot oli maksamattaa ja katsastus menny 2 viikkoa sitten umpeen, siitä tuli sakko. sit kun mentiin äitin kotiin (kilvettömällä autolla) niin sielä selvis että on toinenkin sakko mikä pitäis maksaa.
Mä kun muutenkin säälin yli kaiken äitiä kun sillä on asiat elämässä huonosti niin maksoin sitten ne 2 sakkoa plus verot ja nyt se pitäis viedä vielä katsastusremonttiin ja konttorille.
Ja nyt mä olen ihan P.A taas...
Itkee pillitin kotona sit avokille että miten tää on mahdollista et kun yrittää auttaa ni saa perjaatteessa vaan paskaa niskaan, saatika sitten että mun talous kärsii kun autan äitiä... äitillä on masennus ollu jo pitkään niin sen takiakaan se ei saa itestään irti edes sen vertaa että laittais asioita järjestykseen.. Ahdistaa yli kaiken. Mä haluan auttaa sitä mut samalla kun autan ni mua ärsyttää kun se ei hoida omaa osuuttaan asiassa.
Tällä hetkellä toivoisin että mulla olis joku joka sanois mulle että : Ei nyt et auta vaan keskity välillä ihan omaan itseesi.

Mun oli pakko nyt tilittää tää tänne kun en omista päiväkirjaa ja mun oli pakko saada toi ulos mun päästä edes hetkeks.
 
Viimeksi muokattu:
ps. Tuntuu hurjalta ja pahalta sanoa , Mun mielestä äitin ei kuuluis kertoo mulle sen rahahuolista tai muutenkaan rahajutuistaan....
Valitettavasti äitin käytös on jotenkin saanut mut kokemaan itteni velvolliseks auttaa sitä...
 
Jassukka tuo äidin valitus raha-asioista.
Mun oma äiti ja isä on hirveen tarkkoja siitä, että ne ei meille lapsille valita saatika kerro oikeestaan yhtään mitään niiden rahatilanteesta.
Mutta mun entisen poikaystävän äiti... VOI JUMALAUTA MIKÄ NAINEN !
Siis se kaato MUN niskaan ihan kaikki sen velkahuolet ja rahahuolet + siihen päälle kaikki muutkin sen huolet. Enkä mä koskaan kehdannu sanoo sille suoraan, että MUA EI KIINOSTA... Mut sit jossain vaiheessa meni hermot ja ärähdin ihan kunnolla, että ei ole mun ongelma jos on ite tyriny asiat niin pahasti, joten suosittelen sulle että sanot ihan nätisti äidilles tosta, että miltä se seusta tuntuu ku se niistä sulle valittaa :(

Kyllä siis mun mielestä voi sanoa lapsille periaatteella; ''no nyt on vähän tiukempi hetki, joten nyt ei ole ylimääräistä antaa'' tai muuta vastaavaa ! Ei kuitenkaa niin, että levittää tilitiedot lasten eteen ja alkaa keräämään sääli pisteitä. < Tässä lähinnä tarkoitin vähän nuorempia lapsia.

Nittta & poitsu 21+4 :)
 
Tervetuloa uusille! :)

ihania masukuvia ootte laittanu! :heart:

Kyllä on moni saanu taas melkoista palvelua neuvolassa/lääkärissä! Ei voi käsittää mitä tuommoset ihmiset tekee hoitoalalla! Tsempitykset teille, yrittäkää olla välittämättä! :hug:

Jouluvalot Mä ootan ihan hulluna et pääsis laittaan jo jouluvaloja, mut tulis sitä lunta ku ei tuolla näytä ees yhtään jouluiselta! Muyt varmaan tässä parin viikon sisällä tulee laitettua ne.

Joulunvietto Ravataan varmaan tie sonnalla taa skyläpaikasta toiseen, että ei tietoakaan rauhallisesta joulusta. Molempien vanhemmilla syödään ja ollaan aattoiltana, se ilta onkin parasta aatossa kun pääsee rauhottuun. :) Tykkään kyllä joulusta ihan hirveesti, mut ärsyttää vaan se kyläilyrumba.

(.) Sanokaapa viisaammat mitä mun pitäis tehdä, ku mun mielestä mun alapää vähä haisee : / Epäilen et ois joku tulehdus, mut hiiva se ei mun mielestä oo ku ei kutise.. Ootanko maanantaihin ja soitan neuvolaan, vai voinko hakea apteekista jotain lääkettä (mitä)?

-Pätkis- +Helmi 24+0 PoKs PoKs :heart:
 
Jassukka: Kyllä se napa palautuu. Mulle sanottiin, että vaikka mulle pukkaisi tuohon ja vähän pullahtaneeseen napaan vielä se tyrä, niin senkin pitäisi palautua synnytyksen jälkeen ennalleen ihan itsestään. Mulla siis on tullut rako vatsan peitteisiin ja siksi saattaa tulla tyrä siihen.

Käytiin vaunukaupassa ja saatiin tosi hyvä P&T esittely ja testailtiin niitä tyttö kyydissä. Muutin mieleni ja mieskin oli ehdottomasti sitä mieltä, että meille tuleekin ne Vibet. Niissä oli tilavampi se pääistuin ja saa kuomun korkeutta säädettyä. Sisaristuimen ollessa alhaalla, siitäkin sai säädettyä selkänojaa. Ainut miinus Explorereihin verrattuna oli se hieman lyhyempi sisraristuimen selkänoja, mutta toisaalta niin kauan kuin lapsi tarvitsee pään tukea (nukkuu tai lepää vaunuissa), niin mahtuu siihen. Explorereissa kun pääistuimen kuomua ei voi säätää, niin tytön päälaki otti jo nyt kiinni kattoon!

Se käsijarru vielä vähän epäilytti, mutta myyjä vakuutti sen olevan kestävä ja toisaalta sen saa esim bussissa nopeammin lukkoon kun ei tarvitse sohia jalalla vaunujen alle. Eli noissa meni moni asia plussalle kuitenkin. Olivat muutenkin laadukkaammat ja ikävä kyllä samalla tietty hinnakkaammatkin.

Mies haluaa vielä pyytää tarjouksen toisesta paikasta ja katsoa ulkomailta (onko suuria hintaeroja), sitten pistetään tilaukseen Vibet :p

Viimeksi eri liikkeessä kun ei ollut ehjiä Vibejä (yksi takarengas puuttui, eikä voitu siksi tyttöä kokeilla niihin) eikä myyjä osannut niitä esitellä, niin niistä jäi vähän huono maku kun joutui tyytymään omaan silmämääräiseen arvioon ja myyjän epäselväön mutinaan.

Sipsunen & pikkusisko 23+1
 
Viimeksi muokattu:
Täällä pohdinnassa et pitäisi vissiin maanantaina soitella neuvolaan et josko kattoisivat pissan. Viimeeksi kun kävin niin sanoi et oli ihan siin rajoilla et oisko protskut plussalla vai ei. Nyt on alkanut olemaan sellasta vaivaa että on ihan koko ajan pissahätä. Siis kun pöntöltä nousen niin tuntuu heti taas et on pissahätä. Lisäksi on ylävatsa välillä kipuilee aika kovinkin. Onko muilla tällästä ollut?

Pitäisi valmistautua yhdistyksen syyskokoukseen ja pikkujouluihin mutta pieni migreenikin puskee pinnalle.

Chevanne 21+0
 
Tervetuloa uusille :wave:

Mariaja huh mikä käynti mutta onneksi asiat käänty parhain päin =) Tuosta näkee että ei ne lääkäritkään aina oikeessa ole..

Laretzki :hug: Tiedän miltä tuo tuntuu, mulla on aina paino noussu 20-30kg ja tyttöä oottaessa juuriki näillä viikoilla nousi tuon 1kg/viikko. On sattunu omallekki kohalle noita veemäisiä terkkoja ja niistä ei kannate välittää.

Jassukka sullekki :hug: On todella inhottava tilanne, mulla ollu isäni kanssa vastaavanlainen tilanne ja aikani sitä kattelin ja sitte sanoin että nyt loppu, mulla on oma elämä enkä jaksa kantaa huolta myös sinun elämästä. Voimia sinulle ja muista pitää huolta ensisijassa itsestäsi ja vauvasta.

Joulu ollaan kotona oman perheen parissa ja nautitaan rauhasta ja toistemme seurasta :heart:

( . ) Täällä on LUNTA!! Just tultiin ulkoa ja aivan ihana ilma, tyttö on ihan innoissaan :heart:
Olo on ihan jees, iltasin turvottaa mutta muita vaivoja ei onneksi nyt ole.

Lähempä tästä ruoanlaittoon, lauantain jatkoja mammat :wave:

Ja tänään poksuu!! Joten poksumisen kunniaksi masukuva :)



Katjuska ja Onnimanni 25+0 :heart:
 
Mariaja, onpa sulla ollut kurja ultrakäynti. : / Mun molemmat ultrat tyksissä oli tosi kivoja, kävi ultraajien suhteen hyvä tuuri.

Laretzki, mä en ihan ymmärrä miksi joidenkin terkkareiden pitää siitä painon noususta valittaa. Ei kai kukaan sitä varta vasten kerää. :O Mullekin oli tullut melkein kilo viikossa nyt viime käynnillä, terkka sanoi vaan että tässä kohtaa sitä kuuluukin tulla. Tosin esikoisestakin räjähti paino käsiin sitten viimeisellä kolmanneksella, saa nähdä käykö nyt samoin. Mutta en ota siitä sen suurempaa stressiä.

Jouluna on aatto aina saatava olla kotona, siis vanhempien luona. Joulupäivää ollaan vietetty miehen vanhemmilla. Kotiin en hanki mitään ruokia, jouluvaloja laitetaan muutama ja kuusi pitää olla kotonakin. Olen aina pitänyt lomaa melkein loppiaiseen saakka, se kuuluu joulun viettoon. Nytkin menee viimeiset lomapäivät välipäiviin ja aaton aattoon. Lahjat on melkein jo hankittu, tänään tein muutaman nettioston. Miehelle annan lahjakortin Haikon kartanoon, ajattelin että mennään sinne viettämään joku viikonloppu ennen h-hetkeä vielä kun päästään kahdestaan. :)

Imoen & Mantti 23+4
 

Yhteistyössä