Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*



Meitä odottajia on 110, ja yhdessä odotetaan 112 vauvaa syntyväksi, kun joukossa on kaksi tuplaodottajaa.

Esikoista odottaa 47
Toista lasta 36
Kolmatta lasta 12
Neljättä lasta 6
Viidettä lasta 5
Kuudetta lasta 1
lkm ei tiedossa 4


HUOM!!!! LAITTAKAA PÄIVITYKSET TUMMALLA JA SINISELLÄ VÄRILLÄ TAI YKSITYISVIESTILLÄ!!!


Nimimerkki_____Ikä_____Synnytyssairaala_____Monesko lapsi


  • LA?

    [*]Linda1981 NKL 5
  • Kuumeilija_______26_______MKS_______1

    25.2
  • Larezki_______20_______K-PKS_______1_______Tyttölupaus
  • Rhonda74_______37_______TAYS_______2

    26.2
  • NinnaN_______33_______OYS_______5
  • Memelisa_______28_______JORVI_______1

    27.2
  • Tea84_______27_______OYS_______2_______Poikalupaus

    28.2
  • Pepper83_______28_______PS_______3_______Poikalupaus

    29.2
  • Marika27_______27_______EKKS_______1_______Tyttölupaus

    1.3
  • kolibro_______28_______?_______2
  • Kirikaze_______20_______NKL_______1

    2.3
  • syysmama_______26_______OYS_______3
  • Jenduka84_______26_______satks_______2_______Tyttöolo
  • Wiivi83_______27_______KYS_______1
  • OLIVIA-_______26_______?_______1_______Poikaolo
  • Memssi_______24_______HUS_______1
  • -ruska-_______22_______OYS/RAS_______1_______Tyttölupaus
  • nan-nan-naa_______25_______HYS_______3
  • soraya_______37_______Tays/Vas_______2Poikalupaus

    3.3
  • Katjuska-80_______31_______LKS_______4_______Poikalupaus
  • Murusia4<3_______23_______LS_______4_______Tyttölupaus

    4.3
  • Turvottaja_______27_______TAYS_______2_______Tyttölupaus
  • syysmama_______26_______OYS_______3
  • maalismamma_______23_______MKS_______2______Tyttölupaus
  • Vaniljarinkeli_______25_______KÄT/NKL______1______Poikalupaus
  • Hayley82_______28_______OYS_______2_______Poikalupaus
  • Nelly2_______18_______SEKS_______2. & 3.
  • Timbu93_______18_______K-SKS_______1


    5.3
  • nenne89_______22v_______TAYS_______1
  • Juupe_______38_______?_______3
  • Viola30_______?_______?_______?
  • jenikk_______19_______KOKS_______1_______Tyttölupaus


    6.3
  • Pööppis_______?_______PKKS_______1______Tyttölupaus
  • Tuplamamma-12_______27_______RAS/(OYS)_______2
  • sunniee_______23_______TAYS_______2______Tyttölupaus
  • Nanniga_______28_______TYKS_______1
  • Eleanor78_______32_______KÄT/NKL_______3

    7.3
  • Kengumamma_______27_______LS?______2______Poikalupaus
  • Minnarun_______31_______SKS_______3Poikalupaus
  • TP75_______36_______TAYS_______4_______oikalupaus
  • Kina_______30_______JORVI_______2_______Tyttölupaus

    8.3
  • mimma_______18_______SeKS_______1_______Poikaolo
  • Sonsku_______32 _______PHKS_______6
  • Kerttu83_______28_______SEKS_______1_______Tyttöolo


    9.3
  • Nappi1984_______27_______NKL_______2
  • Hepaliini_______28_______SatKS_______1
  • jendde_______19_______KÄT_______2. & 3._______Poikalupaus x 2
  • Riikkari_______25_______KYS_______1_______Poikaolo

    10.3
  • -Pätkis________26_______?_______1_______ Tyttölupaus
  • H.o.p.e_______31_______KHKS_______1_______Poikalupaus
  • Hopea_______22_______PKKS_______1_______Tyttölupaus
  • Hepuhi_______26_______K-PKS_______1_______Poikaolo
  • cherrrye_______22_______EKKS_______2_______Poikaolo
  • Lyytinen_______33_______KÄT_______5
  • Chusa_______28_______K-HKS_______1
  • Suzki86_______25_______SKS_______3_______Poikalupaus

    11.3

    12.3
  • Mesisa_______30_______TAYS_______2_______Poikalupaus
  • Gerliini_______35_______KOS_______1
  • Tunturihilla_______23_______LKS_______1

    13.3
  • Away_______ 27_______?_______1
  • Imoen_______33_______TYKS_______ 2_______Poikalupaus
  • Kirskis_______26_______?_______1
  • RIG_______?_______?_______1
  • 14.3
  • Keiju83_______28_______HYS_______1_______Tyttölupaus
  • hille78_______33_______OYS_______2
  • miisupiisu_______20_______LKS_______1
  • Kellukka_______34_______KYS_______ 2_______Tyttölupaus
  • Sisa78_______33_______NKL_______2Tyttölupaus
  • Katikaish_______23_______SEKS_______1_______Tyttölupaus

    15.3
  • eksynyt_enkeli_______19_______Pkks_______1
  • desire_ _______23_______NKL_______1
  • Vilunen_______24_______?_______1
  • Lilli88_______23_______OYS_______1_______Tyttölupaus
  • Bla-bla_______34_______TYKS_______2

    16.3
  • jenzkuu_______22_______LKS_______2
  • Sipsunen_______30_______Jorvi_______2Tyttölupaus
  • Loretta_______31_______?_______2_______Tyttölupaus
  • ItäHki_______24_______KÄT_______1Tyttölupaus
  • Vanillac_______25_______TAYS_______1
  • Sannuliini81_______30_______LKS_______2_______Tyttölupaus

    17.3
  • Punakaneli_______31_______JORVI_______4
  • Jadeza_______28_______OYS_______1
  • Lina81_______30_______JORVI_______1_______Tyttölupaus

    18.3
  • pikkumökö_______27_______PKSSK_______4_______Poikalupaus
  • Alfonsiina_______?_______PS_______3
  • Sinisilmä91_______20_______LKS_______1_______Poikalupaus
  • Mirru_______23_______?_______1
  • Mims_______21_______Oys_______1


    19.3
  • Carla85_______25_______PS_______3
  • Ilja_______32_______EKKS_______4_______Tyttölupaus
  • Epa_88_______23_______TYKS_______1

    20.3
  • Melinda_77_______34_______?_______2
  • Milla3_______23_______KYS_______2_______Poikalupaus
  • 5uvi_______22_______SEKS_______1_______Poikaolo
  • Different_______18_______PKKS_______1
  • Maruli_______25_______KYS_______3_______Tyttölupaus

    22.3
  • Olive10_______27_______SatKs_______3
  • Äipyli_______?_______TYKS_______5
  • Suklaakeiju_______27_______OYS_______3_______Tyttölupaus
  • Jassukka_______19_______PHKS_______1

    23.3
  • Merjus_______25_______OYS_______2

    24.3
  • Donna81_______30_______OYS_______2

    25.3
  • -Bambi-_______23_______JORVI_______1_______Poikalupaus
  • Baby wipe_______34_______LS_______5_______Poikalupaus
  • Teollisuuskypärä_______32_______JORVI_______2

    26.3
  • Mariaja_______25_______TYKS_______1_______Tyttölupaus
  • Jansku-89_______22_______PHKS_______2
  • susanna85_______26_______VAS_______2_______Tyttölupaus

    27.3
  • Nittta_______18_______NKL_______1_______Poikalupaus


    29.3
  • Pähkinän äiti_______33_______KÄT/H_______2_______Poikaolo
  • Annelin_______?_______TAYS_______2_______Poikalupaus
  • Tiukuliina89_______22_______K-HKS_______3

    30.3
  • Syysmyrsky_______22_______SATKS_______1
  • Ninnuli82_______29_______JORVI_______2
  • Maie_______20_______TAYS_______2
  • Chevanne_______25_______TYKS_______2

    31.3
  • Moomin_______?_______KÄT_______3_______Poikalupaus
  • Kekkuvekku_______23_______?_______?




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



:hug:Suuren surun kohdanneet:hug:

  • Toiveena
  • Adora
  • Aracia
  • PIKKUVIIKINKI
  • Sintu74
  • Sati
  • Viivi76
  • Tessu84
  • Vaavimasu
  • Naive88



Aikaisemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2036480-maaliskuun-muruset-2012-lokakuussa/#post24738467

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1991289-maaliskuun-muruset-2012-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2006974-maaliskuun-muruset-2012-elokuussa/

[url]http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2022990-maaliskuun-muruset-2012-syyskuussa/[/URL]

Linkkejä matkan varrelle:

Kela - Lapsen syntyessä

Bola-korujen verkkokauppa | bolakorut.fi | bola riipus, odotuskoru, raskauskoru
PROUD MAMA BABYBEL- SYD
Kinderwagen- Shop / Teutonia Kinderwagen Shop / Teutonia Fun System
Babyidea - Vauvanhoidosta - Jokas
Raskaus, synnytys ja naistentaudit - EPI-NO Delphine Plus - Pedihealth Oy
Rintaliivit

RAKENNEULTRAT:
11.10 -ruska-
13.10 Memelisa
14.10 Vaniljarinkeli
17.10 Larezki
18.10 Loretta, Lilli88
19.10 MM-11, Hepuhi, Jendde, Timbu93
20.10 TP75, Hayley82, Minnarun, Sunniee
21.10 Kengumamma
24.10 Soraya, Pööppis
25.10 Sipsunen(4D), Mesisa, Jenduka84, Kirskis
26.10 Jendde, ItäHki, Katjuska-80, Kellukka
27.10 Hopea, Syysmama, Vaniljarinkeli
28.10 Imoen, Kina, Sisa78
1.11 mimma], Mirru
3.11 Epa_88, milla3, Punakaneli, Jassukka
4.11 Pikkumökö, maruli, Kerttu83
7.11 Mariaja, Sinisilmä91
8.11 Mims
9.11 Jadeza, Hille78
10.11 Baby wipe, -Bambi-, Annelin, Sipsunen
14.11 Teollisuuskypärä, Merjus
15.11 5uvi
17.11 Maie
18.11 Susanna85
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Minnarun
Kiitokset jälleen Mariaja uudesta pinosta!

Bla bla: Mulla kävi tuo napatyrän mahdollisuus mielessä. Siis ei varmaan vielä ole, mutta alkoi pelottamaan jos sellainen tulee. Mies vaan hymisteli, että oon vainoharhainen. Neuvolan täti ei viime käynnillä sanonut oikein mitään muuta kuin, että voihan olla jotain kohdun kiinnikkeisiinkin liittyvää kipua. Onneksi ei ole nyt niin kipeä kuin eilen illalla.
 
Hei vaan kaikille!! Ilmoittautuisin mukaan tähän maaliskuisten odotus ryhmään :)
Oon vakoillut jo parin kuukauden ajan teidän juttuja, ja nyt päätin sitte itekkin tänne kirjottaa :)

Elikkäs Ensimmäistä ootellaan LA. on 22.3 ja tarkoitus olis PHKS synnyttää pienoinen mailmaan:heart:
Rakenneultra on 3.11 elikkäs ihan parin päivän päästä :) meillä mies toivois kovasti poikaa (Pientä rekkamiestä :heart: ) ja mä taas toivoisin tyttöä... mut sen verran vielä sekotan soppaa että ollut pitkän aikaa sellanen olo että poika sieltä tulee :)
Niin ja ikää mulla on 19.

Mulla on ollut melko helppo tää raskaus oireiden puolesta (mitä vertaa muihin odottajiin)... Alussa ( viikoilla 6-8) oli pahoin vointia ja 3 kertaa oksensin. Nyt ainut oire mikä on ni tissit aristaa, ja kun rupes tossa pari päivää sitten tissit vuotamaan ni siitä johtuu ilmeisesti tää nännien nipistely: /

Vaavelin liikkeitä oon tuntenu tuolta 15+ viikolta saakka, ja sillä viikolla myös muru tuns ekat potkut käteen :) Nyt jo pirpana sen verran vahva että potkut näkyy mahan läpi hyvin... Voi kun mä niin kadehdin teidän mahoja! mulla itellä ei näy vielä mitään vaikka olen aina ollu kovin hoikka :| Neukkutäti sano että mulla sen verran pitkä selkä ja taaksepäin kallistuva kohtu että voi viedä viel aikaa ennenkun alkaa kunnolla paisumaan ... eli mulla ehkä vielä toivoa :)

Noh, eiköhän tämä riitä nyt esiintymisviestiks :)

Jassukka ja hytky 19+4 :wave:
 
Mariaja kiitos uudesta pinosta!
Jassukka tervetuloa!

Aamu alkoikin sitte pienellä pääkivulla, johtuisko taas noista pitkistä yöunista, mulla tuntuu päätä pakottavan jos liikaa nukkuu. Kykenin kuitenki pienelle lenkille tossa, jos ois kipu helpottan, ja auttohan toi ainakin hetkeksi. :) Alko masua pistään hirveesti tossa kävellessä, taisin alottaa taas liian nopealla tahdilla! Nyt hirvee myllerrys taas masussa :p Meillä pikkuisen isi tunsi eilen oikein kunnon potkun, ensimmäistä kertaa, satunnaisesti on jotain pientä ainakin väittänyt tuntevansa!

JA TÄNÄÄN POKSUU 22+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Mariaja, kiitos uudesta pinosta! Ja päivityspyyntö: minäkin olen saanut tyttölupauksen.

Äitiyslomaa odottelen jo (!!), vaikkakin tuskastun varmaan melko nopeasti kotona maleksimiseen. Ja jos taas menee raskaus yliaikaiseksi, niin ne vikat viikot ja päivät on kyllä niiin piiitkiä.. Oikeastaan en edes ole mikään "kotityyppi", noin niinkun pidemmän päälle. Siis viihdyn toki kotona (maailman paras paikka!), mutta haluan, että elämässä on muutakin sisältöä. Tylsistyn nopeasti. Töihinpaluu esikoisen jälkeen tuntui ihanalta! Mutta juuri tällä hetkellä kotiin jääminen tuntuisi ihanalta! (Taitaa se ruoho aina olla vihreämpää aidan toisella puolella?) Työmotivaatio ollut kateissa oikeastaan siitä saakka, kun sain tietää raskaudesta. "Kummasti" pyörii ajatukset muualla kuin työasioissa. :) Ja pesänrakennusvietti on kova, olisi niin kiva vain kaikessa rauhassa hääräillä kotosalla ja ulkoilla esikoisen kanssa ja ja..

Huomenna toka neuvola.

Loretta ja Möllykkä 20+3 (Puoliväli poksunut jo!! :heart:)
 
  • Tykkää
Reactions: jadeza
jassukka tervetuloa!!

Mun vapaapäivä on sujunut työntäyteisissä merkeissä, siivosin poikien vaatekaapit ja vaihdoin järjestystä poikien makkarissa ja siirsin tolle pienimmälle isojen poikien sängyn sinne -jos nyt alettais treenaamaan siinä nukkumista ja hienosti meni ainaki päiväunille meno -vein sänkyyn, hetken höpötteli ja nyt se nukkuu <3 mun isopoika!!

Mä oon ihan pihalla noista siirretyistä kelloista, osa ku viel näyttää eriaikaa ja aaaargh!!

Tytsy pääsee tunnin päästä koulusta ja jos se on yhtään paremmalla tuulella kun aamulla ni sit tehdään vihdoin niitä joulutorttuja... herkkupyllyt taas vauhdissaa :D

Menetin eilen taas vaihteeks hermot ku avauduin (taas vaihteeks :D ) miehelle vaunujen jättämisestä ulos yöks -et ei oo mitään järkee sijottaa 1000e vaunuihin jos ne meinaa pilata. No sit äiti puuttu tähän keskusteluun et mulla raskaushormonit taas jyllää -ja mä en siedä yhtään sitä et kaikki asiat mistä mä sanon tai mitä teen on "raskauden vika". Ja mies nyt tunnetusti oli aivan hiljaa ettei pahota mun mieltä mut silti ois voinu olla äitin kaa samaa mieltä. Ihan ku mua vituttais ne ulos jätetyt vaunut yhtään vähempää vaikka en olis raskaana, mies on yhet rattaat pilannu ja en vaan halua et pilaa noi emmaljungat joista vois siis saada vielä jotain ku ne myy.. ja sit ku mä oon tällanen ihana ja helppo luonne ni päätin et näytetään niille sit raskaushormooneja!!! ollaan sit vaikeita koko rahan edestä jos kerta raskaana ollessa siihen on ihan lupa :D :D Mä voinkin tästä lähtien vetoo siihen kaikessa, "sori mä en kyl voi viedä tota roskapussii ku mä oon raskaana"... :stick:

Kiitti muuten mariaja taas uudesta pinosta!! ja muutenkin päivittelystä!

nyt postin hakuun ja siivous jatkukoon...

pikkumökö + paavo-pesusieni 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: jenikk
Voi apua! Kohta iskee vaunustressi! Haluaisin käytetyt, siistit vaunut edullisesti..ei ollenkaan mahdoton yhtälö?! =D Jotain kyselyjä laitoin huutonetissä, katsotaan, jospa tärppäisi..Kehukaas nyt niitä omianne!! =)

Ja nopsaan käväisin Itiksessä katselemassa toppavaatetta itselle, kun töihin tarvitsen kuitenkin..No, arvatkaa vaan löytyykö?!? Mistä löytää toppahousut, jotka menee jalkaan vielä 4 kuukauden päästä, jos nyt ei L:n pöksyt mennyt kiinni?!?!?? Murrr...Vinkkejä? Takin tilasin Nelly.comista ja nyt kun kävin katsomassa, että olisin linkin laittanut, ei sitä enää ole siellä?!?! Toivottavasti mulle tulee sitten se viimeinen..Ja toivottavasti se on lämmin ja sopiva. Ei ollut "untsikka"tyylinen, vaan parkatakki, tarkeneekohan sillä pihalla talven läpi..Huoh..

(Vaate- ja vaunukriisin keskeltä) moomin 18+4
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja Hopea
Kopsasin tän mun viestin nyt tuolta edellisestä pinosta tännekkin :)
Laretzkilla on ihanat torkkupeitot!Mulle on tullu joku hirvee pakko mielle että mun on pakko saada Pentikistä vauvalle sellanen ihana kudottu peitto
Jos tulee poikalupaus niin ostan sinisen ja tytölle sit valkosen tai ruskean,en osaa päättää
Täs Linkki:
Pentik
Taitaapa muuten olla samanlainn peitto myös Salkkareitten Sebastianin ja Isabellan pojalla(Eli siis Ossin ja Cindyn pojalla) :LOL:
Mä en taida liittyä ainakaan vielä siihen Face ryhmään,tääläkään raskaus ei oo enää mikään salaisuus mutta en halua että kaikki juoruja odottavat puoli tutut facebook kaverit sais sen sillä tavalla tietää :p
ON:Mulla on kahden tunnin päästä neuvola ja pitäis vielä keksiä tytölle nimi hätäkaste lappuun Pojan nimi jo on ku mies päätti sen mutta tytön nimeä en keksi sitte millään....Muutenki ärsyttävä olo,vaihtelin taas puoli yötä asentoa sängys ja melkeen joka kerta maha kovettu...Miksi se kovettuu mulla aina öisin??! Onneksi on loppu viikoksi hommaa tiedos jospa ei tulisi koko aikaa mietittyä kaikkia asioita ku on muuta tekemistä...Oon siis työttömänä nyt ja aikaa tähän stressaamiseen on vähä liikaaki..
Kiitos marraskuun pinosta :flower: Pian on jo Joulu ja sitten vaihtuuki jo vuosi...Ja sitte... :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset uudesta pinosta Mariaja ! :)
Ja tervetuloa mukaan jassukka ! :wave:

Miehellä oli eilen lätkäpeli Kotkassa, hänen oli tarkotus kotiutuu viim. klo 10.
Laitoin sitten hälle jotain viestii ysin jälkee, nii hää vastaskii että hää ollu vähän pihalla, kun hää sai aivotärähdyksen pelis. Joku 100kilonen oli taklannu hänet pää eeltä laitaan, oli sit viety ambulanssilla Kotkan sairaalaa tutkittavaks.
Onni onnettomuudes, ettei käyny pahemmin. Yöllä piti herätellä miestä parin tunnin välein, ett mikä olo. Kauhee ku saa olla huolissaan jonkuu harrastuksen takii :(

Ja joo, tää odottelu-aika menee jotenkin ihan hiton nopsaa, vastahan me plussailtii :)

cherrrye ja muwu 21+2
 
Mariajalle kiitos uudesta pinosta! :flower:

Jassukka tervetuloa! :wave: Minäkin sain esikoisen 19-vuotiaana. Nyt odottelen kakkosta, ja pojille tulee ikäeroa vaatimattomat 14,5 vuotta. :D

Äitiyslomaan on jotenkin kaksijakoiset fiilikset. Toisaalta ei malttaisi odottaa, toisaalta taas tuntuu että ei haluaisi jäädä pois töistä. Työ on aina ollut tosi iso osa elämää ja olen tehnyt samaa työtä yhtäjaksoisesti kohta 10 vuotta, tuntuu oudolta jäädä pois. Ihan ku unohtuisi siinä ajassa, vaikka tiedän ettei se niin ole. Kaikki työkaverit kun on olleet äitiyslomalla ja palanneet, niin hetken päästä tuntuu ettei ne ole koskaan pois olleetkaan. Alustavasti olen suunnitellut olevani kotona alkusyksyyn 2013 saakka, jos ei käy niin onnellisesti että saisin toisen lapsen heti perään, niin kuin toivon.

Edellisessä ketjussa oli puhetta jostain FB-ryhmästä, mä ainakin olen ihan kiinnostunut. :)

Imoen & Mantti 20+6
 
Voi, jo marraskuussa mennään! BERLIINI JA RAMMSTEIN, ooh lalalaa can't wait! :heart:

Tervetuloa sekaan Jassukka! :flower:

Kiitos Mariaja uudesta topicista siis näemmä! :flower:

Kolmatta päivää pää kipeänä. :/ Mutta moomin voih mie hehkutan sit paremmin vaunuista, kunhan oon saanut ne tänne fyysisesti meidän kotiin! <3 Mutta ihanat ne on! Siis juurikin tuolta huutonetistä huudetut. :) Mutta ei kannata stressiä ottaa. ;) Vielä tässä on monta kuukautta (vaikka tuntuukin, et käytännössä aika menee ihan siivillä) aikaa hommata vaunut. Meilläkin ois sit vielä kaikkea muuta hommattavaa noiden vaunujen jälkeen.. Et vielä tarvelistaa riittää varmasti tammikuulle ja miksei helmikuullekin! :p

Hopea ja Alien 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Nyt tuli sellanen kysymys mieleen että onko jollain kokemusta sellasesta "kohtu" ammeesta.? Onko se oikeasti helpompi kuin tavallinen amme?
Äiti oli ostanut mulle sellasen ja näyttää jotenkin hankalalta ajatellen sitä että pieni nyytti joka ei pysty itse päätä pitää pystyssä vielä ni että kun siinä ammeessa vauva on pysty asennossa.... ja kun se on sen verran ahdas että ei siinä oikein ite pysty käsillä kunnolla pitää siitä pienestä ihmeestä kiinni..

Imoen yksi syy tähän "aikaiseen" raskauteen on se kun n.puoltoista vuotta sitten lääkäri totesi mulla sen endometreoosin. Vaikka se ei ole vielä pitkälle tai nopeesti edennytkään mutta tuli silloin semmonen pelko että mitä jos mä sitten 30 vuotiaana haluaisin vasta esikoisen ni onko se enään mulla mahollista... n.puoltoista vuotta saatiin yrittää että nappasi :) ja kuulemma raskaus vähän lievittää ja hidastaa sen (voisko sitä sairaudeks kutsua) edistymistä.
Toki tähän raskauden yrittämiseen liittyi muitakin kuin pelkästään "omannapasuus" :)
 
  • Tykkää
Reactions: ItäHki ja mesisa
Kävin lukasemassa vielä nuo aikaisemman keskustelun uusimmat viestit. :D

Haha, Lyytinen :LOL: Miunkin hermoja ihan vaan asteen verran hipoo, jos kysymättä kosketellaan -JA SITÄHÄN NÄÄ KAIKKI TUNTUU TEKEVÄN! :p No mutta voi greippi, en oo kuitenkaan vielä turpiin lätkässyt! :D

Tuosta facebook-ryhmästä Maaliskuun Muruset 2012 vielä sen verran, että liityn siihen sit kun se on täysin salattu. (Ilmeisesti on tällä hetkellä siis ainoastaan tuossa suljettu-tilassa.) Tää ihan vaan siitä syystä, että oon vielä työnhaussa, ja kun en oo muutenkaan julkistanu raskautta facebookissa vielä (haluun tehdä sen sitten, kun siltä tuntuu), niin ei tunnu sopivalta vielä liittyä. Kävinkin jo kattelemassa vähän tuota ryhmää, ei näytä olevan tuttuja tai edes tutun tuttuja! Karkkilan tytöllä tuntui olevan meno päällä profiilikuvassa, tulipa hyvä mieli! :D

Sonsku ilmottele kun vaihdat tuota tilaa, niin laitan siulle yksityisviestillä sit vaikka viestiä! :)

Niin ja mut ps. toki täällä jatkan kirjottelua ainakin tuonne syntymään asti, vaikka liittyisinkin salattuun fb-ryhmään, sit syntymän jälkeen jos vaikka vaihtais ainoastaan naamakirja-moodille tiedä häntä.. :D Mut olis hienoa, jos muitakin PKKS:stä liittyis tuohon facebooki-ryhmään! Voitais vaikka käydä porukalla kahvittelemassa, tai sit vauvakinossa tmv.
 
Viimeksi muokattu:
moikka

ihana saada uus pino. kiitos mariajalle.

me ollaan oltu pikkusen netti pimennossa, koska eltelin miehet vetivät vanhat netti piuhat pois ja uutta valokuitua ei ole vielä asennettu, et mokkulalla nyt mennään jokunen hetki kyllä meillä kävi koko talon väki pikkasen kuumana, tytöltä (ja meiltäkin)läks maksukanavat (elisa viihde) ja netti toppas siihen.mies kävi elisalla avautumassa sekä puhelimessa sekä liikkeessä ja marraskuun loppuun mennessä pitäs olla viimeistään valokuitu asennettuna.
anteeks jos joku kaupungilla töissä mut ei täs ole mitään järkeä niiden hommassa, nyt niillä on yks kadullinen kiukkusia ihmisiä niskassa, jos oppisivat pikkusen tiedotusta niin homma sujuis ja viel pitää kertoo et yhelle naapurille unohtivat vetää koko valokuidun. nyt jo naurattaa koko touhu, mut viime torstaina oli totine mamma.

fb en ole ollenkaan fb liitynyt, mut jos jossain vaihees liityn nii kyllä tuollainen ryhmä kiinnostas.. toivottavasti täällä kuitenkin kirjottajia säilyy ettei kuivu. mua ei haittaa ollenkaan jos joku tunnistaa, mun asiat tietää kaikki muutenkin :p

mä nyt avaudun tänne täysin eri asiasta, mut se ottaa mua niin päähän, eli meijän likalla on ystävä joka tulee meille n3-4x viikossa koulun jälkeen. ja voi sitä ruuan vinkumista mitä se pitää. tänään jo koulusta tullessaan annoin jugurtin ja hedelmiä ovet syöneet mm. banaania ja äsken oma tytär kysäs koska teen kunnon ruuan ja tää toinen perään niin koska mulla on jo nälkä. siis sen linjan olen aina pitänyt et välipalaa saa mut ruuan saavat käydä kotona syömässä. mulla oli räjähdys niin lähellä. nyt on ruoka uunissa. ei se jos olis satunnaista mut joka kertasta kun ko. lapsi meillä piipahtaa ja kyllä olen vanhemmille huomattanut asiasta tai siis infonnnut. tuntuu et pikku jutuistakin tulee suuria tän raskauden myötä, ja tämä kyseinen asia on se mikä mun verenpaineen saa nouseen, kun saa olla koko ajan samasta asiasta jankkamassa. mä tällä hetkellä kivahdan muutenkin nii helposti, et pelkään et äkkiseltään tulee sanottua

muuten masu kasvaa ja paino nousee, taas alkoi nami lakko. kestää varmaan 2pv :saint:. oma äitikin jo kyseli eikö ne ole sanonut sun painosta mitään.... siis mä olen raskaana ja saa mahaa tulla, mut en sanois et mitään turhaa kuormaa just nyt kanna päälläni, mut ehkä se kertoo jotain siitä et mahaa on tullut. ei imartele noi kommentit, et yritäppä siinä sit tuntee ittes hehkeeks miehen silmien edessä :cool:
päänsäryt ovat loppuneet kun hierojalla alolitin taas käymään.

mesisa+ jäpä 21+0
 
Mä mietin tällaista takkia, kävin jo toissapäivänä sovittaan ja maha (ja rinnat) mahtuu hyvin ja paljon kasvuvaraakin jo koossa 42 eli sitä vois käyttää sitten raskauden jälkeenkin :) Product Detail | H&M FI. Mietin vielä.. takin kyllä tarvis.

Kohtuammeesta myös kiinnostunut kuulemaan kokemuksia ja entäpäs bumbo onko kätevä?

Esikoinen oli koliikki/refluksi vauva joten hankinnassa on kaiken varalta myös koliikkikeinu ja koroketyyny. Ja mikrosteriloija olis kätsy. Eli tietää minne veronpalautukset menee ikean reissun lisäksi:)

Kiitos taas uudesta pinosta mariaja ja tervetuloa jassukka :)

Joku mainitsi painee tunteesta ajaessa ja mulla tulee samanlaista istuessa, kumarassa ollessa ja jalat koukussa nukkuessa, ärsyttävää. kaitpa normaalia. Pitää vaan välillä sit suoristautua tai vaihtaa asentoa. Myöskin ihanaiset repäisy/kasvukivut vaivaa edelleen kävellessä et vauhti ei päätä huimaa ainakaan:) Myös tuntuu et ylävatsalihakset ottaa pikku revähtelyä nykyään, kaitpa sitä ei taivu enää niin hyvin:)

Tänää jos kävin tsekkaamassa lindexin rintsikka valikoiman ku olivat alessa la ja henkkiksellä jos pyörähtäis vielä mutkan ku oli mamma- ja lastenvatteita ota 3 MAKSA 1! (jokohan mut kohta blokataan pois ku mainostelen aleita =) )

H&mörrykkä 22+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja Hopea
Voi itku...

piti soittaa tänään neuvolaan kun verenpaineet taas nousussa :/ viime raskaudessa jouduin siis alusta asti syömään lääkkeitä verenpaineen takia.
Sain ajan huomiseksi ja luultavasti sitten lähetteen ultraan...
No eihän tää mitään vakavaa vielä oo mut luulin jo et ei tarviis murehtia paineiden takia :)

Tessa ja pirpana 21+5
 
kiitos Mariaja uudesta pinosta taas !! =) kylläpä tosiaan kuukaudet vierii,joulun yli kun päästään niin on jo tammikuu ja pian nää vauvat alkaa jo syntymään,ihanaa :p


tervetuloa Jassukka!:wave:


sunniee ja vv 21+6
 
mesisa juu no miulla ois menny hermot jo pelkästä välipalasta! Miksei voi mennä kotiin syömään ja tulla sit kyläilemään, kun on syönyt ja tehny muutenkin koulutehtävät jne. Outoa, että ne vanhemmat ei reagoi tuohon mitenkään..
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Kopsaan minäkin tämän tuolta edellisestä pinosta tänne.. Täällä on ruvennu nyt muutaman päivän ainakan tuntumaan potkut hyvin päälle päinkin.
Moni on puhunu jo nimistä tai että on miettiny nimiä ja osa on joutunu täyttämää jo lappuihin nimi ehdotukset. No teijän kirjoittelujen innoittamana sit tuossa eilen illalla selailin omaa kalenteria kun ei ollu muuta ja listailin nimiä mitkä ensilukemalla kuulosti jotenkin hyville. Poikaoloni on vaihtunu tyttöoloon niin listailin nyt vain tyttöjen nimiä. Ja yks nimi sieltä jo yllätyksekseni jäi kovasti mieleen.. Saa nähä saadaanko torstain ultrassa vahvistusta vahvaan tyttöolooni vai joutuuko alkaa listaamaan poikien nimiä. Alkaa olla jo aika malttamaton olo ootella tuota ultraa vielä 3 yötä.
Minäkin toisaalta odotan äitiysloman alkua jo vaikka ei se meijän arkeen vaikuta millään lailla kun kotosalla työttömänä nyttenkin tuon esikoisen kanssa puuhailen. Vähän se rahallisesti tuntuu ja mitä äitiyslomassa eniten odotan niin sitä että saan sanoa työkkäriin hetkeks näkemiin. :D Ei oo paljoo ollu motivaatiota nyt ehtiä töitä ja suurin osa työnantajista mitä kohdalleni on sattunu nii tuntuu et kahtoovat raskaana olevaa jotenkin sairaaks nii oon luovuttanu sen suhteen kokonaan..

19+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja mesisa
jassukka endometroosi täällä myös tuttu. äidillä ja siskolla on endo kummallakin ollut. ja siskolla on vielä vaiheessa et joutuu lisä leikkauksiin, mut kerran jo leikattu. ja omalla kohdalla esikkoa yritettiin 1½v ja olin 20 likan syntyessä. tähän raskauteen yritettiin 1v8kk, mut nyt ei tutkittu tai muutakaan, eli luomuna tuli kuín tuli. mut sisar toden näköisesti ei ilman lapsettomuushoitoja saa lasta.
 

Yhteistyössä