Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Mariaja: Miulle vois päivittää iäks 22v :)

Tänään synskärit, joiden kunniaks Jimi kiukunnu koko aamun hiphei ! No mut
jospa hää ois pirteemmäl tuulella, kun hää herää päiksyilt :) Ja oma olo on niin mielenkiintoinen, kuin olla ja voi. Heikottaa ihan tosi paljon, tuntuu että taju lähtee hetkenä minä hyvänsä. Rautaa syön, en sitten tiedä laskeeko hemppa siit huolimatta. Dislike : /

Kirjottelen myöhemmin lissää, nyt ei vaan jaksa.

cherrrye ja muwu 21+4
 
Kengistä vielä: Niin noi aiemmin mainitsemani ovat siis tarkoitettu kaupoille yms. käyttöön ja ulkoiluun (ulkoillaan kumminkin useampia tunteja päivittäin) löytyy sitten kahdet goretex vaelluskengät. Toisssa enemmän vartta ja vuorta kuin toisissa. Ja jos oikein loskapaska talvi tulee, niin kumpparitkin löytyy. Toivottavasti saadaan lunta ja pakkasta!
 
Viimeksi muokattu:
cherrrye syntymäpäiväonnittelut sinulle!

Lare Olen kyllä superkateellinen tuosta Hedbergin keikasta. Harmittaa, kun millekään sen keikoille ole päässyt. Ostettiin aikaisemmin sen dvd ja hauskat jututhan sillä on!

Talvikengät Uudet kengät talveksi olisi hakusessa. Tässä olen kovasti pohtinut, että miten nämä jalat tulee turpoamaan viikkojen aikana... Turpoaako paikat samalla tavalla kuin esimerkiksi lämpimillä ilmoilla?! Tai sitten olen käsittänyt tämänkin asian väärin...

Itkuherkkyys on täälläkin! Joka päivä tulee nyt itkettyä. Lähinnä johtuu näistä jatkuvista (migreeni)pääkivuista, joihin olen yksinkertaisesti väsynyt. Nyt on myös mielialanvaihtelut alkaneet. Päässä napsahtaa pienistäkin asioista ja sitten on kiva raivota... Yleensä raivoan tälle kannettavalle, jota hakkaan ja olen valmis heittämään parvekkeelta ulos. Mies on toistaiseksi säästynyt huutamiselta.

Alkaako siellä facebookissa olemaan jo kaikki?!

Kirskis ja Kaiku 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Tupakasta Kun tieto raskaudesta tuli, testin jälkeen kävin yhden imäsemassa. Sen jälkeen kaks polttanut, mies ei polta, joten helppoa tää on sen kannalta. Mut mieli kyllä tekee usein :'( Vaikka tässä hyvä sauma olis lopettaa kokonaan, luulen et itse aloitan uudestaan imettämisen jälkeen! :S

Itkuherkkyys SItä on mulle viimeisen viikon aikana ilmaantunut ja paljon! Tosiaan ihan turhista asioista, ja moni asia tuntuu suuremmalta kun mitä onkaan. Välillä ihan itteään naurattaa jälkeenpäin! Tänäänkin itku tuli kun voiveitsi tippu ja mies sai kuulla itkuhuutoa kuinka en osaa enää edes leipää voidella. =D
 
-ruska- Joo, otin eilen rautatabletin sitten "varmuuden vuoksi" kun taisin täältä aiemmin lukea, että raudanpuute aiheuttaa hengästymistä ja ihmettelin omaa tukalaa oloani. Tiedä sitten oliko se se tabletti joka auttoi vai se, että otin kunnon päiväunet, mutta tuli lopulta parempi olo. Nyt aion kuitenkin ottaa suhtkoht päivittäin lisää rautaa. Pitää vaan muistaa välttää maitotuotteita silloin muutamaan tuntiin.

Täällä on aika monet maininneet hemoglobiini arvonsa, ja multa sitä ei ole ainakaan vielä kertaakaan mitattu neuvolassa. Olen luovuttanut verta vuosikausia ja silloinkin, normaalioloissa, ei se ole mulla ollut yleensä kuin jotain 127-133, eli ei kovin korkea (125 taitaa olla raja eli jos sen ali on niin ei saa silloin luovuttaa). Eli taitaa todellakin olla lisäraudalle tarvetta.
 
Neuvola kuulumisia:

Painoa tullu 622g/vko puntari näyttää jo ihan uusia lukemia mulle! jaiks :D
RR 116/63
Hb oli nyt 119 (ennen rautaa 109)
Sydämen sykkeet 130

Mukava oli tuokin täti, nuori mutta osaava! Sain kelan paprut mukkaan ni pääsee niitä täytteleen. Nyt seuraavaks sinne neuvolan juttuun jossa puhutaan isyydestä, parisuhteesta jne. :)

kn&tyyne 22+5
 
Huomista ultraa jännitetään jo täälläkin niin kun punakaneli ja tais olla muutamalla muullakin huomenissa ultra.

Jossain välissä oli puhetta kynsilakasta synnytyksessä... Mulle ainakin jäi varpaisiin metallin siniset kynnet ja timantit kun esikoista lähettii synnyttämää ja sormissakin oli vaaleempaa lakkaa eikä kukaan maininnu mitään..
Tupakan "himosta" munkin on muutaman kerran tullu kauhee halu laittaa palamaan, mutta kertaakaan en oo sitä tehny, enkä tule tekemään vaikkei se yks ehkä niin haitaks oo, mutta jos vauvasta löytys jotain poikkeavaa ja olisin polttanu nii se kalvais mieltä aina... Lapsen terveyden takia olen valmis luopumaan mistä vaan..

20+1
 
Hih, tänään Käpy potki töissä pöydän reunaa, kun maha ihan vähän siihen painoi :D
Muutenkin on töissä alkanut tuntumaan pieniä potkuja :heart:
Taitaa Käpy vain potkuillaan kysyä miksi en vielä ollut syönyt mitään herkkuja, kun ei oo enää mitään tuntunut kun muutaman vaahtokarkin napsin :p

elsama Tää palsta on ollut kyllä hyvä tietolähde siihen mitä kannattaa ostaa vauvalle ja eihän meillä oo vielä kiire, kuin vasta ensi vuonna synnytetään.
Pyydä neuvolassa että ne mittaa hemoglobiinin, ei ne saa siitä kieltäytyä ja ekassa neuvolassa olis ainakin pitänyt ottaa.

Itkuherkkyys Kummityttö oli eilen mennyt ekaa kertaa yksin kouluun, kysyin hänen äidiltään, että itkettikö. Kaveri että kyllä ja sitten että taitaa suakin itkettää ja muahan alkoi heti itkettään :D Kaikki pienetkin asiat laittaa itkun silmään. Eilen luin koiran rotujärjestön lehteä ja kaikki rodun kuvat alkoi itkettään :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Iltaa mammat!

Hormonit: Ihanaa että niin moni ymmärs mun eilisen avautumisen ja syyt..
Meillä sitten illalla ja aamulla puhdistettiin ilmaa ja taas parisuhde kukoistaa. :p
Mut on se vaan ihan kauheeta ku mielialat menee ylös alas nopeemmin ku tajuaakaan.

Sinisilmä: Oi voi ku meilläki ultrattas aina. Meillä on kyl ultra siel huoneessa, mutta sitä käytetään vaan ku halutaan lopussa tarkistaa tarjonta jos on jotain epäselvää.

Hiiret:Ei oo tullu sisälle vielä kertaakaan, tää on nyt 3.talvi ku tässsä asutaan. Vähän kyl aina jänskättää ku lintulauta roikkuu tossa verannan katossa ja niitä jyviä aina tippuu myös sitten kuistille..

Itkuherkkyys: Hei voi vitsi ku pitäs paikkaansa toi katjuskan juttu että ku oottaa tyttöä ni on herkempi. Mä ku odotin poikaa ni hermostuin miehelle tasan yhen kerran. Saattaa tietty olla että olin niin huonossa kunnossa koko raskauden että voimat ei yksinkertasesti riittäny olee vittumainen.. :D

Sunniee: Kengistä... Mä oon ajatellu jo yhen talven verran olla niin nolo että ostan myös itselleni kuomat! Nehän siis on ihan järkyn näköset, mutta ku lämpöset pitää olla ja hyvät ni nuo on. Kokeilin meinaan viime talvena äidin kuomia.
Ja siis noita käytän ku meen lapsen kaa ulos. Muuten sitten jotkut vähän siistimmät.

Cherrryee: Onnea!

Meikä oli sit viime yönä vähän riehunu. Eka jossain vaiheessa olin noussu ylös ja huutanu apua.
Sitten olin herättäny miestä kahen aikaa : "hei nyt kannattaa oikeesti herätä, herää ihan oikeesti, nyt on parempi herätä!" SItten olin kömpiny nurkkaan miehen yli. Mies oli halannu ja mä olin kuulemma tärissy hulluna ja takertunu siihen, sitten ku se kysy että mikä on ni mä olin siihen että "no tuolla....." aikaa oli menny useampi sekuntti kunnes jatkoin "MANDARIININ KUORIA... ". Ja nukahtanu uudestaan.. :D
Että tällasta meillä... :D

Oli mukava aamu ku puoli tuntia lääkkeitten jälkeen lens oksu poksu ja sain arpoa että mitkä pillerit ne sielä pöntön pohjalla lilluu..

Nyt ssalkkareit kattoo!

susanna ja pikkunen 19´+2
 
JAdeza mä laitoin sulle takas viestiä,en ollu varma kumpi niistä tyypeistä oot ja pyysin sua lisäämään mut ,jotta voin lisätä sut tuonne ryhmään :) mut jossa oot toi kellä on kaks osanen nimi niin lisäsin sut. tiedä sit kuka se on jos et sä :D


sunniee ja vv 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: jadeza
Iltoja kaikille!

Kirjotan nyt pikaseen vielä ennenku saan itteni raahattua tonne suihkuun ja jos sitte unille. Vois ottaa oikein pitkän suihkun niin saa aikaa kulutettua ennenku mies tulee töistä kotiin.

Nää mun itku/kiukkukohtaukset on ollut tosiaan viime aikoina ihan tajuttomia, mut luojan kiitos, en taida olla ainut. Eilinen oli tosiaan yhtä pyöritystä koko päivä, ja oisko sitten illalla johtunu väsymyksestäkin osittain kun oli yhtä tuskaa koko ajan. Suretti toi kissa parka, kun toinen maukuu kipujaan, eikä voi mitenkään auttaa (joka nyt kuitenkin jo suht kunnossa.) Sitte kaiken lisäksi vessanpönttökin meni rikki, ja voi luoja. Huusin ja itkin täällä. Lopulta sain sitten itteni rauhotettua ja erehdyin kattoo peiliin ja säikähdin niin paljon turvonneista silmistä, että huh! Nukkumaan mennessä mies simahti taas samantien ja mä taas kun olisin hetken halunnu nukkua ni sitten taas itkinkin itteni uneen ku niin harmitti!

Tänään taas pariin otteeseen itkut tirautettu mitä ihmeellisimmistä syistä, ja harmittaa vielä lisäks tosiaan noi miehen iltavuorot. Jos itellään ei satu olemaan mitään hyödyllistä tekemistä niin ei saa aikaa kulutettua sitten millään! :'(

Josko nää tästä pikkuhiljaa alkais helpottaa, itkettää jo toi pelkkä itkeminenkin! Välillä oikein säikähtää ja joutuu miettimään että mikä musta oikein on tullut :D (Pahottelen taas tätä vuodatusta tänne, muttakun mulle tää on niin uutta, kun ikinä oo oikein niin herkkä ihminen ollut!)

Piparisuklaa mäkin tosiaan oon yrittänyt sitä bongailla, mutta ei oo silmään osunut, eli Fazerin valmistamaa? toivottavasti osuu kohdalle, täällä nimittäin kaiken maailman herkut maistuu ;)

Tänään tuli ihan älytön himo pinaattilettuihin! Enkä edes tykkää pinaatista o:
 
Tänään oli kuin olikin tullu S-markettiin Piparisuklaata mut se jäi kyllä hyllyyn koska hinta oli jotain 4e/levy!!! Hiukan liikaa suklaalevystä, ihan periaatteestakin..
Ostin tilalle jotain mistä oon haaveillu jo 2kk eli KINKUN!!! 5kg luuttoman juhlakinkun jota nyt aion sulatella yön ja huomenna töiden jälkeen piilotan sen uuniin... ja myöhemmin illalla vauvan seuraksi ja potkujen pehmusteeksi massuun.

Oon jo ihan ku Homer Simpson silmät puoliks kiinni kieli pitkällä kuola valuen joka toistaa sanaa *beer* paitsi että minä hokisin vaan kinkkua...

Jadeza + ruipelo 20+4
 
Pööppis
täällä puhutaan herkuista...
ite ostin epähuomiossa jotain fuckin marsipanisuklaata, voi juma mitä myrrkyää,,,yööööök. mut vastapainoks, ostin muuten lahjaks sen, piti avaa liköörikonvehtirasia ja vetästä ne kitusiin.. NAM!!
piparisuklaaseen en oo minäkään törmänny täällä. kaveri kyl sanoi,että on sikapahaa.
Mut piparin tuskaan ostin piparitaikuna, jota aion syödä aamulla, samalla ku leivon piparit :D
onneks en oo sit miekää ainut joka on ollu hormonimyrskyssä, itkuja on täälläki ollu..huoh ! :$
vitsit! joku laittoi linkin niistä catin kengistä, vlkoset nauhalliset, tahtooo!! just tollasia mie oon nyt ettiny.
Tosin mulla on sikakalliit coretexkengät jotka on toooosi hyvät ja tukevat jalassa,mutta kun niitten jalkaan laitto on hankalaa, kun jaksa kyyristellä ym..


Huh.. taidan lähtee tonkaman herkkuvarastoja vielä kaapeista nyt kun vauhtiin pääs. Eihän tää karkkilakko taas kestänykään ku vuorokauden
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Lupasin itselleni taas aamulla että menen tänään sänkyyn 9ltä, tuli uni tai ei. Olis kyllä nälkäkin kun ei oo menny alas tänään kun pari karjalanpiirakkaa ja vähän ruispalaa +suklaata. Ja pirkan omppuvissyä :p

Joten haen nyt syömistä ja menen nukkumaan.. aamulla saankin nukkua pari tuntia pidempään kun on myöhäsempi töihinmeno ja sitten tuleekin se mun ihmis-pikkusisko ihanaisen vauvakullan kanssa. Ihanjo sormet väpäjää innosta kun kohta pääsen sitä hellimään ja sen posket märiksi pussaamaan. Tuo kyseinen ihanuus on muuten mulla siinä fb-kuvassa sylissä, päivän tai kahen ikäsenä. Olin synnytyksessä kesällä mukana ja sitten sairaalassa siskon kaverina 3 päivää sillon.. Niin muuten, minä olin vielä täysin tietämätön asiasta (kylläkin hyvin pahoinvointisena jo tuolloin) mut pikku ruipelo oli jo saanu tuolloin alkunsa :)

Nyt, nighty night tytöt ja vauvat, minä menen zzz ZZZ zzz

Jadeza+ruipelo
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttu83 ja mesisa
Meillä rapisteli ennen talvisin hiiriä tuolla katon välissä ja seinien välissä,mutta sisälle sisälle ei ykskään oo päässy. Sen jälkeen kun kissa tuli meille nii hiiret on hävinny. Ilmeisesti pelkkä kissan olo talossa pitää ne loitolla kun ei tuo kisu ainakaa oo yhtään kiinni saanu.
Piparkakkusuklaata en oo minäkää vielä nähny tosin en sitä varmaan ostaskaan. Ei kuulosta mun makuun kovin hyvälle. Piparit ja suklaa kyllä erikseen menee hyvin.
20+1
 
Järkky päivä töissä!! Ku menin puol kahen maissa työpaikalle ni eka reaktio oli et mä lähen kotiin -niin hirvee kaaos!! Sit ku yrität saada paikattuu aamuvuoron hommia ni omat kusee :/ Sit vielä poltin käteni just ku olin pääsemässä kotiin -ei mun päivä!!!

Ja mä en tajua miks mua väsyttää niin älyttömästi kokoajan!!?? Mietin et oonko tehny jotenkin paljon töitä mut en oikein ees oo..en nyt vähänkään mut silleen et pitäis kepeesti jaksaa. Sit mietin oonko nukkunu huonosti -2 yötä putkeen reilun 9h:n unet -eli en. Mut missä vika ku tuntuu et 12h hereillä on ihan liikaa!! Ens viikon yövuoroja odotellessa....

Meillä perjantaina ultra ja mua on alkanu pelottaa mennä sinne ku tahtosin tietää sukupuolen mut en haluis et se kätilö suuttuu jos kysyn :D Enkä jaksa mitään äksyileviä ihmisiä -nään niitä työpaikalla ihan tarpeeks :D Mut enkös mä oo nyt se asiakas joka on aina oikeessa :D

Pikkumökö + paavo-pesusieni 20+5 (just vaihtu vrk..)
 

Yhteistyössä