Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Heips mä enempi tuolla huhtikuun odottajissa kirjottelen kun alkuun oli LA 5.4., siirtyi tosin 29.3. ..

joulusuklaa <3<3 ahh ja piparisuklaata en ole maistanu mutta näköjään pitää kun sitä suositellaan! vaikka suklaa tosin on mulla iso ei ei ei ei koska en osaa pitää näppejäni erossa siitä..ja silti sallin sen itselleni.. huoh :D

ostin työpaikan laatikkkoon turkinpippureita pahimpia herkkuhimoja varten että voin imeskellä sitten :p

Mulla ei tuu missään vaiheessa semmosta kunnon nälän tunnetta, tai ainakin harvakseltaan. Yöt nukun niin hyvin että tuskin heräisin edes nälkään! olen 9-10 aikaa ihan zippinä sängyssä ja sitten herätys 5-6 välillä. Energiaa olisi mukava saada lisää :p

Ensi viikolla 10.11. mulla on rakenneultra ja kysytään sukupuolta! Sit 1.12. on varattu 3D4D aika että varmistetaan vielä ja muutenkin kiva sit nähdä kaveri :)

* 19+2
 
Moikka,

minäkin täällä uskaltaudun liittyä tähän ketjuun. Heinäkuusta asti olen lukenut satunnaisesti näitä viestejä, mutta oma tilanne ollut sellainen, että ei ole uskaltanut uskoa tähän raskauteen.
Nyt sitten annan itselle mahdollisuuden uskoa ja kertoa tästä eteen päin :)

Elikkäs minun tiedot ovat seuraavat: LA 23.3. ja synnäri ois OYS ja ikää minulla 25 ja toinen lapsi tulossa. Ja rakenneultrassa käyty jo kertaalleen ja toinen tulossa 14.11.

Merjus ja vaavi
 
Laretzki
Mä koetin tänne eilen ennen kotiin porukoille lähtöä kirjotella viestiä, mutta vissiin tuli joku käyttö katkos eikä ne mihinkään mennyt. Eli täällä siis olla köllötellään ja odotetaan kieli pitkällä huomista ja sunnutaita kun saan oikein herkkuruokaa. Huomenna Moskovan pataa eli lihapataa jossa on hirveä määrä sinihomejuustoa ja sitten sunnutaina kunnon lihasta (ylämaan karja) olevat pihvit :p

Eli vähän nettipimennossa tullaan menemään viikonloppu, nyt on hyvä surffailla kun muut on töissä ja koulussa, mutta loppu viikonloppu menee kyllä tehokkaasti muuta puuhaillessa..

Meillähän tuo mies on tosiaan sanonut, että me kasvatetaan jättiläistä, kun on kattellut mun mahan kasvua ja siltä se melkein alkaa tuntuakin. Äiti oli meinaa etsinyt omat neuvolakorttinsa esiin ja vertailtiin niitä sitten eilen. Katoin että äitillä on ollut 27+3 sf 24cm, kun mulla se oli 23 cm jo viikolla 21+6! Ja tuossa kuitenkin jo aika monen viikon ero. Eli toivotaan että meillä on kyse vaan siitä, että mun kohtu on tosi edessä tai jotain, ettei sit mitään nelikilosta tarvisi ekana punnertaa maailmaan :O. Koska mulal ei mahassa kuitenkaan ole koskaan ollut hirveästi vararavintoa, josta voisi tulla ylimääräsiä senttejä, vaan se on enemmänkin kerääntynyt noihin jenkkiksiin...

Onko muuten kellään sitä että, jos on pitkään aikaan samassa asennossa niin se tuntuu aiheuttavan oksettavaa oloa? Mulla esim. eilen junassa ja öisin vessassa käydessä kun nukkunut kuin tukki, niin oksettaa ja on vähän paha olo.

Lare ja Spyro 23+6
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Moomin: Kyllä meidän kaupassa ainakin myydään erikseen joulusuklaata ja piparisuklaata. Eri tuotteet siis kyseessä. Tossa piparisuklaassa on vaan maitosuklaata ja piparia ja joulusuklaassa sitten enemmän kaikenlaista.

Tervetuloa Maie!

Ihanan aurinkoinen päivä valkeni, vaikka aamu oli tosi sumuinen ja harmaa. Kohta menen kuuntelemaan sydänääniä, kun pikkuinen on ollut niin hiljaa koko aamun. Kunhan vaan saan esikoisen päikkäreille.

Eilen juteltiin jotain miehen kanssa ja huomattiin puhuvamme tulevasta, että meidän :heart: :heart: TYTÖT :heart: :heart:

Sipsunen & pikkusisko 21+0 PokS
 
Teollisuuskypärä: Kyllä meille kerrottiin ihan mukisematta esikoista odottaessa sukupuoli Jorvissa. Tästä raskaudesta mulla on siellä rakenneultra vasta ensi torstaina.

Tänne olikin tullut viestejä jotenkin, joita en äsken nähnyt... elikkäs lisäillään...

Tervetuloa Uusille!

Jassukalle onnittelut tyttölupauksesta :flower:

Nyt iski sitten totaalinen muistikatko, joten myöhemmin lisää...
 
Viimeksi muokattu:
Hellou!

Ultrassa käyty. Kaikki oli oikein hyvin, painoa pienellä 340g, ja vastasi viikkoja 20+5. Siinä meni ehkä 15 min kun oltiin saatu katottua kaikki rakenteet ku n toinen niin auliisti itseään esitteli. Aivan ihana ultraaja oli,sanoi että kohta jää jo eläkkeelle. Mun mielestä se on sama joka mulla on ollu joka kerta. Itse kysyi, että haluanko tietää sukupuolen. Ja kysyi viel ennenku kerto,kysy et kumpaa ite veikkaan. Ja mun olo piti paikkansa, eli täysin 100% varmasti meille on tulossa tyttö
Meinasi itku tulla kyllä. En kumpaakaan mitenkään toivonu erityisesti, mutta kahden pojan jälkeen oli sitten ihan kiva ylläri :heart:

maruli ja tytöntyllerö 20+3
 
Nämä asiat tipahtelee tälleen pikkuhiljaa..piti meinaan jo aamusessa viestissä mainita järkyttävästä närästyksestä! Aiemmissa raskauksissa on närästänyt joo..muttei mitään tällaista! Monesti tulee ihan oksut suuhun asti närästyksen myötä.. =/ Kerran tullut niin paha närästys"kohtaus", että alkoi pyörryttämään, ja oksetti ihan tosissaan. Enköhän ollut kampaajalla juuri silloin =O Onneksi sain oksut pidettyä sisällä..Mies tiesi kertoa enemmän asiasta kärsineenä, että oikein kovaan närästykseen liittyy verenpaineen heittelyä, suo mun "kohtaus" oli varmaan juuri sitä.. =( Ei kiva, ei..
Muilla kovaa närästystä?

Muoks..huomaa, että olen vapaalla, kun on aikaa pyöriä täällä...

Mutta löysin vihdoinkin meille vaunut!! Jee, yksi stressin aihe vähämmän. Käytettynä Teutonian vaunut, ja vain 160€! =D Happy me!! =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Moomin Mä muistaakseni esikoisesta itse kysyin, että näkyykö sukupuoli ja kyllä se sen kertoi. Tai siis veikkauksen antoi. En kyllä muista miten se tilanne meni, että kysyinkö minä vai sanoko se ultraaja ite siitä sukupuolesta jotain.. Tämä siis vuonna 09-10 Kättärillä. Nyt kävin taas näistä kaksosista r-ultran siellä ja ultraaja kysyi itse että haluanko sukupuolia tietää.
 
Närästystä ei ole juuri lainkaan. Onneksi ei ole, sillä vastahan tässä taidettiin oksentamisesta päästä, vielähän sekin kerkiää alkaa. Esikoisesta oli vikalla komanneksella aivan järkyttävää närästystä. Jaksamista teille joita se jo vaivaa!

Mulla on polttava vaunukuume! Ärsyttää kun huominen on pyhä ja eihän noi erikoisliikkeet ole sunnuntaisin auki, kun ollaan menossa kaupoille miehen kanssa. Ensi lauantaina taas mies on sopinut itselleen menoa. Mä haluan päästä pyytämään tarjoukset niistä explorereista muutamasta liikkeestä ja tilata vaunut. Nyt heti, enkä parin viikon päästä tai myöhemmin!

Sydänäänet kuuluivat, vaikka mahassa onkin tänään hiljaisempi päivä. Muutama pieni muksahdus vaan tuntunut. Muutenkin tuo istukka tossa edessä vaimentaa vielä aika tehokkaasti liikkeitä. En malta odottaa, että tuntuvat päällepäin (uhden keran olen ehkä tuntenut tähän mennessä) ja alkavat myös näkyä.

Minäkö malttamaton... :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Ihan ekaks kiitokset synskäri-onnitteluista :)

Ja tervetuloa uutukaisille, sekä onnittelut ihanista tyttö-/poikalupauksista ! :flower:

Miekää en oo maistanu tuota piparisuklaata, mutta itse joulusuklaa
maistuu namm.. On vaan hirveen iso se levy, sitä ei meinaa saada tuhottuu sitten millään. Riittääpähän moneks päiväks :p

Olikos se kengumamma, joka vinkkas magnesiumista ? Pitääkin hankkia.
Olo on kylläkin taas mitä mahtavin, mutta pistetään silti hankintaan.. :)
Esikosta söin magnesiumia suonenvetojen takia, hyi hitto niitä jalkakramppei mitkä tuli yöllä.

Mie oon ollu nyt tosi touhukkaalla tuulella; eilen tein karjalanpaistii, pizzapannarii(oli kyl hitusen mauton ohje, pienellä fiksauksella saattas tullu huippua :p ),
mutakakkuu.. Tänää aattelin väsätä tuulihattuja ja tehä palttoonappeihi tonnikalatahnan päälle nams. Miusta on ihanaa leipoa noin niinkuin muutenkin omaks iloks, se syöminen onkin sitten toissijainen juttu. Mies saa sit viedä työkavereillee leipomuksia, ja työkaverit tykkää :D

Talvikengistä: Ostin about kuukaus-pari kk sitten intersportista ruskeet varrelliset converset. Maksoivat 125e, mutt oli ikäänkuin must have. Sit miulla on ihan feikki-uggsit. Mie tykkään kengistä, jotka vaan sujautetaan jalkaan. Nauhakenkii inhoon ylitse kaiken, olin sitten raskaana tai en :D Aattelin kyllä investoida ainakii kaksiin uusiin talvikenkiin, ja sit vaan toivotaan ettei miun jalka kasva tässäkii raskaudessa yhdellä koolla :D
Miulla oli ennen Jimii jalan koko 39(ei siis mitekää ihan pieni muutekaa), ja kiitos 26 raskauskilon, jotka lätsäytti miun jalat kokoon 40. Ei siinä muuten mitään, mutt kun kenkä-varasto meni ihan uusiks :p

cherrrye ja muwu 21+6
 
Voi suklaahirmut! Nyt tää suklaalakkolainen mässyttää tyytyväisenä suklaata, ja vetasin tuossa puolikkaan pitsan vähä aikaa sitten. Että mistähän näitä kiloja oikeen tulee!! :D

moomin Mulla kans tulee maha kipeeksi jos on kova pissahätä. Ja tuntuu että tuo vessassa ravaaminen on vaan lisääntyny, vaikka kaveri sanoi et tässä vaiheessa yleensä vähän helpottaa ku kohtu nousee ylemmäs tai jotain.. Kiva töissäkin kävellä hallin toiseen päähän vessaan melkein puolentunnin välein ja sitte tulee joku lusikallinen! :D Laitan vaipan kohta ja päästän tipan kerrallaan! :D

Tervetuloa uusille! :)

Jassukalle, Marulille ja Punakanelille onnittelut hyviatä ultrakuulumisista! :heart: Ja muillekkin jos on jäänyt onnittelematta!

Lare Mulla kans oli sf-mitta 21+4 23 cm! Ihan omilla käyrillä mennään :D

Närästys Välillä saattaa närästää koko ajan ja niin että oksu nousee kurkkuun, ja välissä saattaa olla muutama päivä ettei närästä yhtään. Oon huomannut että suklaa rupee närästään, samoten itse leipomani sämpylät.

-Pätkis- +Helmi 21+6
 
Ultrassa käytiin ja hienosti oli kaikki -onneks! Olin jo odotushuoneessa varma et jotain on vialla -mikä pessimisti??!! :) poikalupaus saatiin eli yks riiviö tähän meiän orkesteriin lisää tiedossa :D Ja istukka oli siirtyny pois kohdunsuulta -onneks!

Ja tosiaan kysyin ni tää oi vika ultra jos ei mitään erikoista oo -eli se synnytystapa-arvio on poistunu tänä vuonna :/

ja mulle voi päivittää ton poikalupauksen lisäks 27v :/

Aamulla sain kahvin ja täytekakkuu + hierontalahjakortin ja SUKLAATA sänkyyn <3 Sit ku käytiin äitin luona ni mummi oli lähettäny mulle viel kans suklaata :D Nam nam nam...

Mut nyt tää suklaapossu lähteepi leikkii työntekijää taas koko illaks...

Ai niin, vauva vastaa kokoo 20 + 3 eli pari pvää pienempi ku "pitäs".

Pikkumökö + paavo-pesusieni 20+6
 
Pikkumökö Onnea sullekki hyvistä ultrakuulumisista! :) Kumpias ne sun aiemmat lapet olikaan? Tuleeko poikavalta? :) Meillä ultrataan aina lääkärineuvolassa, joita esikoista odottavilla on aina kolme. Yksi takana ja kaksi eessä. Seuraavaksi onkin lääkäriveuvola. :)
 
  • Tykkää
Reactions: pikkumökö
voihan...

Mä just tajusin et mulle tulee hyvin kuiva joulu.... Mä en siis syö jouluruuista muita kuin kinkkua ja maksalaatikkoa.... taitaa sit jäädä vaan kinkkuun... ei kyllä mun on pakko muutakin saada kun kinkkua :D suklaata? voi kökkö...
 
Tp 75:

Mulla on vaan kinkku ja lanttulaatikko mielessä jos joulusta puhutaan :LOL:
Diabeteskätilö soitti taas, mulla on alkanu aamun paastoarvot nousemaan liikaa, armoa ennen lääkityksen, mahd, alotusta sanin vielä kaks viikkoa. Jos kaksikin arvoa on prinkallaan saan tueksi käsittääkseni insuliini lääkkeet, en kai vielä pistoksia..

kengu 23+2
 
  • Tykkää
Reactions: katjuska-80
Onnea ultrassakävijöille :flower: Taas oli näköjään tyttölupauksia tullu enemmän, eli akkavalta on vissiin meän ketjussa =)
Vois laskea nuo lupaukset yhteen sitte ku kaikki on käyny ultrassa niin nähtäs mikä on tilanne.

Pikkumökö onnea synttärisankarille:flower: Ja teillähän on sitte samanlailla kun meillä että yks tyty ja loput poikia, eli testosteronia riittää :D

Kengu joo täällä kans kuolataan jo kinkun ja lanttulaatikon perään :p

Oli vissiin uusiaki tullu teretulemas :)

Ja suklaahirmuista puheenollen ei mua saa päästää nyt ollenkaan kauppaan :O Siellähän on jo vaikka kuinka paljon kaikkia joulusuklaita ja sitte mun lemppari: kismet, sitä saa 8-packissä!! Pitihän semmonen ostaa ja pandan suklaakonvehtirasia..eli puntari sanoo poks..:ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: pikkumökö
Voi vitsi mä himoitsen kans konvehteja, hitto ku niin kalliita ettei koko aika viiti ostaa :kieh: Ja mä mietin jo kesällä jouluruokia ja sitä ettei saa Graavi tai kylmäsavulohta!, eikä mätiä eikä mitään! :(

ps. ostin tänään sit maksamakkaraa ja joo-o! ei ois kannattanu...
 
Viimeksi muokattu:
Sipsunen Mä oon kans odottelen malttamattomana milloin liikeet tuntuis ja näkyis mahan päälle. Olis voinut näin esikoisen kohdalla olla istukka takana, eikä tuossa edessä :( murjotan istukalleni.

Onnea tyttö ja poikalupauksista :flower:
Tervetuloa uusille :flower:

Käytiin miehen kanssa kirpputorilla. (ihan normaalilla mistä ihmiset saa vuokrata pöytiä ja hinnoitella itse) Parissa pöydässä oli kaikki lasten vaatteet minimissään 2 euroa. Sitten löytyikin aarreaitta, kaikki vaatteet puoleen hintaan ja lastenvaatteiden lähtöhintakin oli alle 1 euron ja vielä todella hyväkuntoisia :D :D Mukaan tarttui sitten yksi body, sukkahousut, potkuhousut ja potkupuku. Oli pakko hillitä itseään kun ei tiedä minkä kokoisena Käpy syntyy.

hepuhi:heart:käpy 21+6
 
Moikka!

Uutena ujona nyt uskallan tänne koputella.. :)

Mulla on ikää ihan just 25v. ja esikoistani odotan. Laskettu aika on 16.3.2012 ja synnärinä TAYS. Rakenneultra oli juuri 2.11. ja kaikki vaavilla hyvin <3 Ihan mennään viikkojen ja päivien mukaisessa kasvuvauhdissa, että edelleenkin on hyvin täsmällinen niinku alusta astikin tämä meidän Masupapu :) Uutta ultraa luvassa tammikuun loppupuolella ilmeisesti, kun tarkistellaan, että istukka siirtyisi siihen mennessä kohdunsuulta pois.

Me ei haluta tietää sukupuolta etukäteen, mutta jotenkin sellanen olo on, että poika vois olla tulossa. Saas nähdä :D

-Vanillac ja Masupapu 21+0-
 
Teollisuskypärälle osanotot lemmikin poismenosta :(
Uusille maalismammoille :wave:
Tääläkin on ny sitte rakenneultra takana päin ja kaikki näytti olevan vauvalla hyvin! :heart: Sukupuolta ei vaan saatu näkyviin ja oon siitä pettyneempi mitä kuvittelin : / Mies tuumas pettymyksensä heti kätilön aikana :D
Kätilö oli tosi rauhallinen ja mukava (Sama joka oli myös np-ultras) vauvaa tarkasteltiin puoli tuntia ja heti ku ultraus lopetettiin niin enemmittä puheitta oltais saatu lähteä paikalta :eek: Itte sitte kysyin että vastasko koko vielä viikkoja johon sanoi että vastas täysin viikkoja ja paino oli vähän päälle 500g,muita mittoja jne ei sitte saatukaan o_O Tärkeintä tietenki että saatiin tieto että kaikki on kunnos...Tuosta sukupuolen näkymättömyydestä vaan tuli suoraan sanottuna paha mieli,muutenki mieliherkkänä ja höntti olo ku väsyttää niin paljo :'(
En haluaisi ostella mitään neutraaleja värejä mutta eikai nyt muu auta.Ja tästä taas tulee ittellensä vihaseksi ku on justiin saanu tiedon että lapsi on mitä luultavimmin terve,ja saanu kattella sitä pitkän tovin kuvaruudulta niin ei voi olla onnellinen vaan siitä :headwall:
Hoh hoh hoo,mikä päivä tän pääkopan kans...
Kerttu&Rääpäle22+1
 
Kengu: Paljonko sulla sokrut olleet?
Mähän kärähdin rasituksesta jo rv 11 kahdesta arvosta (4,9, 10, 8,8). Siitä saakka mittaillu sokereita ja nyt tän vuodelevon myötä alkaa rajat koko ajan vaan häämöttämään.

Kotimittauksilla oli paastot aiemmin 3,9-4,2 ja nyt ne menee 4,9 -5,3.
Ennen ateriaa arvot oli tosi hyviä vielä jokunen viikko sitten eli 4-5 ja aterian jälkeisetkin usein alle 6,5.
Nyt sit tällä viikolla jostain syystä ennen ateriaa arvot ollu alle 4, eli 3,5-3,9, mut ihan sama mitä syön niin aterian jälkeiset arvot on helposti yli 9 ja ei ainakaan alle 7.
Olikos kotimittausten rajat paatolle alle 5,3 ja aterian jälkeiset 7,8. Tosi tiukkahan tuo aterian jälkeinen raja on, mutta selkeesti nyt kohoamaan päin mulla kun aiemmin jäänny sen alle.
Neuvolantäti laittoi nyt sitten äitipolille tiedoksi näitä mun sokeriasioitakin, kun tuon kohdunsuun tilanteen takiahan siel juoksen jo 2 viikon välein.

Sonsku 22+1
 
Pööppis
Onnea ultrissakäyneille!!

Hitto mikä LIHANHIMO iski... käristelen pannulla possua ja arvelin vetästä ne semmosenaan kitusiin kuhan kypsyy, toi käry vaan oksettaaa,,hyh hyh
Konvehteja (marabou) ostin tänään.. oi oi oii miten hyviä :p
piti palkita itsensä kun eilen söin vaan velliä ja marjoja ja tänään pelkkii hedelmiä ja muutaman konvehtin, paitsi nyt on pakko noi lihat saada.


huomenna vissiin leivon pitsaa, kun sttuu sopisvasti olemaan kaikki tarvikkeet, ilman et tartti ostella mitään, pakastimessa pepperonia, juustoraastetta ym ainaa varalla muun lisäks


Hei, meinasin jo unohtaa kysyy,kun eilen jo piti.
Oonko mie ihan tyhmä, vai mitä sanotte, rinnastetaanko fetajuustot ja salaattijuustot tuorejuustoihin????
ite oon koko raskausajan syöny fetaa salaatissa ja ravintoloissakin,,nyt sit eräs kaveri sanoi ettää ei ois sanu syödä.. WTF???
 

Yhteistyössä