Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Minnarun täälä ihan samat fiilikset,niinku tos eilen ja tänään jo kirjottelinki :|
Tällä hetkellä fiilis on se että raskaana olo on ihan helvetin raskasta ja perseestä ku joutuu pelkäämään koko ajan jotaki asiaa niin ettei osaa nauttia yhtään! :'(
Mitkä kaikki asiat muuten muuttuu sit ku on rv22 täynnä? :confused:
Tosi surullinen juttu ne Susannan veljen lapsen synttärit :(
 
Hyvää lauantai-iltaa kaikille! Vieläkö mahtuu uusi odottaja mukaan? :) Olen kyllä päivittäin lukenut tätä ketjua mutta vasta nyt innostuin itsekin rekisteröitymään tänne. Laskettu aika 16.3, ultrassa saatu tyttölupaus, ikä 30 vuotta, toinen lapsi tulossa ja synnärinä LKS

Piti ihan tulla tänne "lohduttamaan" Kinaa että täällä on toinen "kohtalotoveri" mitä tulee miehen menemisiin. Meillä myös käydään baaristelemassa melko usein mutta se ei kyllä minua harmita :D Tykätään molemmat käydä viihteellä (mies tosin useammin) omien kavereiden kanssa ja tällainen järjestely sopii meille hyvin, on sopinut jo 13 vuotta :) En koe miehen baarireissujen olevan mitenkään itseltäni pois ja nautin omasta ajasta ja tilasta. Kiva vain että molemmat saa käydä tuulettumassa silloin kun haluaa omien kavereiden kanssa. Kukin tyylillään :) Jotkut eivät tykkää miehen baarireissuista, minä puolestaan en voisi sietää jos mies tissuttelisi/joisi kotona. Meillä ei kotona käytetä alkoa vaan se liittyy meillä vain illanviettoihin ystävien kanssa.

Huh, tuleepa pitkä viesti:ashamed: Kiva on ollut lukea tätä ketjua, on monesti saanut nauraa vedet silmissä teidän kirjoituksia. Oma raskaus on mennyt ihan hyvin, mitä nyt painoa on tullut jo kymmenisen kiloa lisää, närästys vaivaa ja öisin särkee jalkoja. Esikoiselta painoa tuli tasan 30 kiloa!!:O Lähtivät tosin helposti imettämällä joten yritän uskotella itselleni että niin lähtevät tälläkin kertaa. Olen ikionnellinen jos painoa tulisi tässä raskaudessa "vain" parikymmentä kiloa. Taidan olla painonnousun kärkipäässä tässä ketjussa :)

sannuliini81+tyttönen 21+1 (?) (enää ei pysy viikoissa perässä) :)
 
Heippa kaikille.

Tervetuloa uusille! =)

Baari reissuista meillä miekkonen nyt odotuksen aikana käynyt vaan kertaalleen baarissa. Mut en mä kestäis hetkeäkään jos ravas useamman kerran kuussa, ku kiukuttaa kun omia menoja ei oikein oo, vaikka eipä nyt oikeestaa oo tehnyt mielikään =)

Nää 'menkkakivut' tosiaan jatkunut vielä tänäänkin, tosin kun ne valkosolut oli koholla virtsassa, epäilivät sitä virtsatietulehdusta, josta aiheutuu sitte niit alaselkäkipuja, mut ei tosin millään tavalla kirvele niinkun ennen on tehny jos tulehus tuolla on ollut, mut voihan sekin muuttua, maanantaina saa sitten tietää taas enempi. Pääasia kuitenkin ettei pikkusella ole mitään hätää, eikä mitään vakavaa nyt kuitenkaan kyseessä muutenkaan! =)
 
Toi baarissa käyminenhän on ihan siitä kiinni, miten asiat sovitaan ja mikä tuntuu itestä ookoolta. Itse henkilökohtaisesti, ja ainakin toistaiseksi, en panisi pahakseni jos mies kävisi joka toinen viikonloppu baarissa tai ulkona ylipäänsä. Tiedä sitten miten mieli muuttuu kun lapsia tulee taloon. Jos mies joisi itsensä aina niin humalaan, että saisi pelätä pysyyko tämä hengissä niin sit se ei olis ok.
Ite kävisin ehdottamasti useammin, mutta asutaan niin korvessa että se on vähintään 200 e per reissu, vaik lähtis vaan muutaman voimin. Mieskin käy ihan liian harvoin, ja sillonkin kun se lähtee niin tulee jo puolenyön aikaan takas. En kyllä oikeestaan siitä voi valittaa, ihanaa että se viihtyy mun kanssa kotona :)
Ja paremmin mä nukun kun mies on vieressä, jotenkin ne yöt on mullakin ihan kamalaa pyörimistä kun se ei oo kotona, mutta lähinnä pelkään sitä että me vallan arkeennutaan kun se ei käy kavereidensa kanssa missään ja sit jossain vaiheessa sille iskee joku kriisi ja huomaa että nuoruus valunu ohi eikä eläny täysillä.
Mutta se siittä :D Facebookista sen verran, että mä en taida tulla sinne. Mulla on niin paljon kavereita ketä aivan varmasti arvais tulla lukee nää pidemmät tarinat tältä palstasta ja osais kyllä yhdistää mut oikeaan kirjottelijaan. Sit kun mä en tosiaan oo näistä asioista pahemmin puhunu kenellekkään. Mitähän lie kulissia pidän yllä.

Mää ostin tänään pinnasängyn!! <3 Ja päätin, että en aio enään ukon takia himmailla yhtään tätä mun intoilua. Oon yrittänyt pitää asioiden suhteen vähän matalampaa profiilia ettei tuo mörökölli ahistuisi, mutta nyt tulin siihen tulokseen että otan tästä kaiken irti. No se pinnishän oli heti saatava kasaan ja laittaa lakanat ja peitteet ja pehmolelut sinne :) Ja ukko lähti samalta seisomalta "nukkumaan" ;) senku!

Oltiin tänään kälyllä kyläileen ja sinne tuli meidän yhteinen ystävä jolla 4 kuinen poitsu. No vauvapuheikshan se meni, vaikken mä ole edes sillälailla muiden vauvoista koskaan ollu niin kiinnostunut, matkalla kotiin sit vaan kysyin että ahistuiko mies niistä puheista niin joo kuulemma. Oli vähän vaikee olo kyllä itelläkin, kun tiesin että mies ei tykkää yhtään, mutta niinkuin jo sanoin, en aio enään sen takia pidätellä kun oon vihdoin uskaltanu innostuu asioista :)

Sit tän perheen ekaluokkalainen poika oli huvittava kun se ei ilmeisesti ihan ollut vielä tietoinen että meille tulee vauva, niin katto mun mahaa vähän epäilevänä ja sano että: Memssi hei, kato vähän tota sun mahaa, siel on varmaan kohta joku vauva kun se on niin iso. Haha, lapsen suusta kuulee totuuden :D Ei muutakun lisää kakkua! Vois melkein yrittää napata siitä taas kuvan joku päivä.

Semmottii, jatkakaahan harjotuksia :)

T:Memssi ja pikkis 23+1
 
Joku herkkisvaihe taas vissiin menossa, kun ihan rupes silmät kastumaan tuosta synttärijutusta. Osaan niin samaistua siihen tunteeseen, kun ei juhlista innostu kukaan. Kauheeta :( Toivottavasti ei mitään suuren suurta ois koulumaailmassa takana. Koulukiusaus on raskas taakka (kokemuksesta tiiän) ja sitä en toivo kenellekään. Toivottavasti synttärisankari toipuu pian juhlamurheestaan. Mitä sitä ite osais äitinäkään sanoa, jos omalle lapselle tulis tollanen tilanne? Ai hurja..

Mikä toi Facebook-juttu on, kun siihen vähän siellä ja täällä viitataan?

Miehen baareiluun sellasta ajatusta, että kyllä mua häiritsis jatkuva ravaaminen ja varsinkin, jos menis ihan kännäilyksi ne kerrat aina. Meillä ei onneksi oo sen asian kanssa harmia ollut. Niin vähän tuo mies käy, että melkein sais useamminkin mennä, jos huvittais :) Tosin kyllä se vähän ärsyttämään saattais jatkuvassa juoksussa käydä, kun itellä on ollut aika tasasta puuroa taas muutama viikko ja vähempi menoja mihinkään suuntaan. Välillä tuntuu, että seinät kaatuu kotona päälle. Onneksi pikkunen potkii sen verran, että hymy nousee huulille monta kertaa päivässä <3

Suklaa ja hedelmät.. Suklaa ja jäätelö uppoaa täälläpäin vähän liiankin hyvin, mut onneksi oon saanut kiiwit ja mandariinitkin siihen rinnalle sellasiksi, joita tekee mieli. Ja joku leipomuskirppu puree vähän väliä.. jos jonkinlaista sämpylää ja kääretorttua ja muffinssia tullut väännettyä :p Emmä normaalisti tähän tahtiin oo jauhopeukaloinut enkä ainakaan kotona siivoillut. Mitä lie hormonihöyryhetkiä nekin :D

Ilosista asioista kaikille virtuaalihaleja!! Kivoja uutisia on ihana lukea :)

Vanillac ja Masupapu 21+1
 
susanna85, heti alkoi kiinnostaa, että mikä on peltilihapiirakka? mitä siihen tulee?

Mun hieroja ehdotti, että tuolin lisäksi raskaana olevaa voidaan hieroa kyljeltään. Sillain hän saa alaselän hierottua paremmin.

Liikkeet tuntuu mullakin tosi vaimeina ja vähäisinä, vaikka oon uusintaodottaja. Istukka ei ole tiellä, eikä kohtu ole kallellaan tms. Viikkojahan mulla on jo reilusti, niin onko vaan niin rauhallinen vauva. Ultrassakin ultraaja ihmetteli, kun hän sanoi silloin kun vauva potkaisi, enkä mä tuntenut mitään!

En uskonutkaan, että oot hepuhi hinkumassa takas töihin :) Toin vaan ton esille, kun tuokin tieto löytyi jostain lakipykälästä.

Baareilu Jotain omia menoja on hyvä olla molemmilla tasapuolisesti, mutta jos pelkästään menis baareissa juoksuksi, niin ei sitä jaksaisi lastenhoidon ohella yhtään. Keskenään hyvä sopia, että mikä sopii just omaan tilanteeseen ja omaan perheeseen parhaiten. Mulla ikä painaa, niin en yökerhoja jaksa enää ;) Tykkään kyllä tanssia, mutta helpommin tulee kavereiden kanssa lähdettyä syömään tai muuten iltaa istumaan, ja ilta kyllä venyy pikkutunneille kun päästään juttelussa vauhtiin. Tällaisia isompia tyttöjen iltoja on 4-6 kertaa vuodessa, aika vähän, mutta koitan nähdä eri kavereita sitten muissakin yhteyksissä. Vapaailtoja kun "kuluu" muihinkin harrasteisiin, niin ei sekään sitten ole kiva, jos minään iltana ei oltaisi molemmat vanhemmat samaan aikaan kotona :) Mies käy "viihteellä" vielä harvemmin kuin mä, lähinnä firman iltoja tai sitten tulee joku kaveri kauempaa, niin tietty voi mennä iltaa istumaan. Ja tulee säälliseen aikaan kotiin :) Mitään viikon kalareissuja tai vastaavia mies ei tee.

Eiks se faceryhmä nyt ollut salattu, eli eihän sinne kirjoitetut jutut pitäs näkyä omalla seinällä muille kuin sen kyseisen ryhmän jäsenille? En ole vielä liittynyt, mutta näinhän sen pitäs toimia. Ainakin toinen "kuppikunta", johon kuulun ja kirjoitellaan, ei näy jutut kyllä kelleen muulle.


Rhonda 24+1
 
Facebook ryhmä on tosiaankin salainen ja sitä ei näe kukaan muut kun ryhmässä olijat,kukaan ei siis voi tietää jos tuonne liityt.. :)

tuo synttärijuttu
oli kyllä sydäntäriipaiseva :/ mitenkä voi noin käydä,onkohan tosiaan taustalla jotain kiusaamista tai jtn? voi tyttöpientä :(

siitä baareilusta viel sen verran
että kyllä mekin miehen kanssa käytiin yhdessä baareissa aika paljonkin kun ei ollut tuota poikaa vielä,mut nyt sen jälkeen on vähentynyt huomattavasti.. pojan syntymän jälkeen kävin kyllä vissii 3 vai 4 kertaa ennenku nyt aloin odottamaan taas.. varmaankin sitten ens vuonna taas tulee käytyä sillon tällön yhdessä ja erikseen baarissa. mut siis liika on liikaa =)


sunniee ja vv 22+5
 
Kina Jos mies käy tanssimassa baarissa, niin eihän se silloin tuu edes kaatokännissä kotiin, joten mua ei haittaisi :) Tietenkin jos ei ole mitään muuta sovittuna. Mun mies tykkää kans tanssimisesta, mutta ei oo pitkään aikaan mennyt, kun ei ole löytänyt mitään hyvää paikkaa :/ Mun mies sais kyllä mennä useamminkin baariin, käy nyt ehkä joka toinen kuukausi. Alkuaikoina käytiin kahdesti viikossa yhdessä.

Mä ainakin lähtisin miehen mukaan baariin, mutta kun ei se lähde kotoa. Mies ei siis juo kotonakaan kuin ehkä sen saunakaljan, jos sitäkään.

Facebook Ei tuu sinne kirjoitettua kuin asioita, joita ei tänne viitsi kirjoittaa. Muuten tämä on pääkirjoittelupaikka :) Ryhmä on todellakin salattu, ainoastaan ryhmän jäsenet näkee sun kuuluvan ryhmään ja pääsee lukemaan sun kirjoitukset.

Kahtena yönä nähny hieman kiihkeitä unia, hih =) Tänä aamuna olikin sitten maha ihan kovana ja Käpy niin pinnassa kuin pystyi olemaan :D
Töihin lähdemme Kävyn kanssa, saa nähdä meneekö paidan alinnappi enää kiinni, kun tuntuu että maha olisi kasvanut ihan hulluna :)

hepuhi:heart:käpy 22+1
 
Tervetuloa uudet! :)

Minnarun Mulla oli samantyylistä kipuilua ja suuri pelko et jos ei olekkaan kaikki hyvin vaan on aukeamassa paikat niin kävin sitten tk lekurin vastaanotolla ku neuvolan puolelta ei ollu antaa moneen viikkoon aikoja. Nyt on helpottunut oli kun kaikki oli kunnossa ja visusti kiinni :)

Miehen baareilu Ehkä muutaman kerran vuodessa. ja vaatimuksena on ettei konttauskunnossa takaisin tuu. Mielelläni sen päästän menemään vähän tuulettuun kavereitten kanssa että saa hieman taukoa tähän perhe-elämään. Itse olin ennen lasta ja miestä aikamoinen baarikärpänen, mutta nykyään ei kiinnosta yhtään.

Jalannron kasvu Siis ennen esikoisen raskausaikaa mun jalan nro oli 39, raskausajan jälkeen 40 ja nyt taas kasvanu! Ei vielä ihan 41 onneks, mutta kyllä koko 40 ahtaalta tuntuu ja siksi ostinki miesten koon 40 trekking-kengät ja hyvin mahtuu paksummatkin sukat niihin :) Ja leventynyt myös..

Jee tänää asuntoa katsomaan :) Sitä ennen jos pyörähtäis kirpparilla :)

H&mörrykkä 23+0 poksista<3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: cherrrye ja mesisa
Heh, just kun täällä oli juttua ja mä kerron, että mies ei ole käyny 1,5 vuoteen baarissa, niin sit eilen sen kaveri houkutteli sen kaljalle :D Tosi kiva, että lähti, ei se kavereitaan liikaa nää.
Homma ei kuitenkaan mennyt sit ihan putkeen (ah, nää hormonit!)
Mies lähti siinä 22 aikaan ja mä kerroin nukkumaanmenoaikeistani. Mies tulis itten joskus puolen yön jälkeen ja mä vielä katselin telkkaria tuolla. Ongelmahan oli siinä, että tää oli ostanut itselleen rullakebabin! Siis VAIN itselleen. Pahoitellen selitti, että ajattelin mun nukkuvan ja toki saan puolet hänen eväästään. :LOL: Sain hillittyä lapsellisen marttyyrikohtauksen ihan vain pieneen herneen vetämiseen \o/

Voiko jalka kasvaa raskausaikana?!? Mulla ei ole kasvanut, enkä tiennyt voivan kasvaakkaan :O

Vanillac Facebookissa on meille salainen ryhmä lähinnä ajatellen lapsien syntymän jälkeistä aikaa. Ainakin sonskulle voit laittaa yksityisviestillä nimeäsi, niin hää pyytellöö sua kaveriksi siellä :)

Rhonda74 Mä olen jostain kuullut (en tiedä miten luotettavasta lähteestä), että raskausaikana ei mielellään tuota alaselkää sais hieroskella... Sinänsä olen ihmetellyt, että miksikäs ei ja mulla ainakin just tuo alaselkä ja krinnaavat pakaralihakset aiheuttaa ongelmaa

Olikos se Susanna85 jonka veljen lapsen synttärit meni ketuilleen? Meinas kyllä tippa tulla linssiin! Tuli ihan Maija Vilkkumaan-Ei saa surettaa biisi mieleen.

Kerttu83 Täällä kirjaimellisesti samoja fiiliksiä! Miten raskausaika muka vois olla mukavaa kun koko ajan on jotain, mitä jännittää ja pelkää.
Ensin sitä, että onko oikea raskaus vaiko tuulimuna/kohdunulkoinen. Sitten sitä, että täyttyykö 12 vko ja pieneneekö keskenmenoriski. Sitten sitä, että onko np-ultrasa kaikki hyvin. Sitten alkaakin jo stressi siitä, että ovatko rakenteet kunnossa ja miksi liikkeitä ei tunnu. Ja nää on vasta tähän asti tulleita ja mulla on sentään ollut TÄYSIN ONGELMATON raskaus, niin en pysty edes käsittämään, miten paljon sitten pelottaa, kun on pieniä tai isompia ongelmia matkan varrella.

Helpottaako tää oikeesti koskaan ennen lapsen syntymää? Ja onko tää mun päässä vaan joku vika, joka ei anna mun ollenkaan nauttia?

Viestistä ei voi päätellä, mutta mulla on jo hiukan positiivisempi päivä, huomenna ultra klo 12.00!

Mariaja & Tyyppi 19+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja Kerttu83
Tervetuloa taas uusille! :)

Susanna Voi että tuli paha mieli sun veljen lapsen puolesta :( Lapset osaa kyllä olla tosi julmia toisilleen välillä :( Toivottavasti asia selviää ja kaikki kääntyy parhain päin.

Muutenkin kaikki lapsiin kohdistuva paha pistää kyllä tällä hetkellä paljon herkemmäksi kuin ennen. Eilen tippa linssissä luin siitä Tyrnävän tapauksesta, eikä itkulta vältytty Nenäpäivä- lähetystä katsoessakaan. Mutta niin varmasti itki moni muukin, ihan kamalaa :(

Pööppis Inhottavaa käytöstä kavereiltas! :/ Entäpä jos sä järkkäisit jonku tyttöjen illan, et menisitte syömään ja elokuviin tjs, niin ne näkis että ei raskaana oleva halua vaan kotona mädäntyä. Me ollaan kavereiden kans suunniteltu sellaista, mut vielä ei olla toteutettu ku kaikilla sattunu oleen jotain menoja (mm. synnytys :D ), niin ei oo löytynyt sopivaa päivää vielä.

Vanillac Eli tällä meidän porukalla on facebookissa oma salattu ryhmä. Jos sinne haluat liittyä niin laita sonskulle tai sunnieelle yksityisviestillä nimesi niin sulle tulee sit kaveripyyntö ja hän lisää sut ryhmään :) Jos on useampia samannimisiä kuin sinä, niin laita siihen viestiin myös että miten sut erottaa muiden saman nimisten joukosta.

Alaselän hieronta Kysyin neuvolasta et saako näillä viikoilla hieroa, niin täti meinas että saa. Joillain tietyillä viikoilla ei saa ainakaan kovin kovasti, mut luulen et se oli alkuraskaudesta.

mesisa Mulla kans jalkapohjat kipeytyy töissä aina loppupäivästä, ja lenkillä myös, niin kaveri suositteli tukisukkia! Ne jotenki auttaa ku vissiin verenkierto huononee turvotuksen takia tai jtn..

Mua oikeesti jo hävettää kommentoida noihin jos jollain on jotain vaivoja, ku mulla tuntuu olevan kaikki mahdolliset mitä täällä on tullu esille! :D Selkä kipee, jalkapohjat kipeet, maha kipeytyy iltaa kohti.. Mitä vielä?? No supistellu ei vielä vissiin oo :)

-Pätkis- +Helmi 22+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Kerttu83 ja Mariaja Joo, just tänä aamuna olin taas sydän sykkyrällä huolesta, kun yleensä tenava innostuu liikkumaan sen jälkeen kun olen juonut aamiaismehuni. Ja tänä aamuna ei tuntemuksen tunnetta moneen tuntiin. Voi kääk. No, nyt söin lisää vähän makeata niin jopas rupes tanssi taas tuolla alakerrassa. Huh! Miten tässä oikein jaksaa loppuun saakka...
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttu83
Sunnuntaihuomenet kaikille ja tervetuloa uudet :)

Peräruiske mulle ainaki annettiin viime vuonna, onkohan tää jotenki sairaalakohtasta? Minusta kuulostaa jotenki typerältä miksi se ois lopetettu, eikö se kuiten helpota äidin oloa ja edesauttaa synnytystä. Mie ainaki vaadin että saan sen!!

Minnarun mulla kans välillä samanlaisia ajatuksia ja mullahan on tuo kohdun laskeuma ja muutenki leikelty kohdunkaulaa niin pelottaa kans että jos alkaa paikat aukeen liian aikasin..ootan sitä että tulis 30 viikkoa täyteen niin sen jälkeen vauvalla ois jo tosi hyvät mahdollisuudet selvitä. Eiköhän meillä kaikilla ole pelkomme ja mulla ainaki auttaa että täällä saa vertaistukea eikä tarvi olla ajatuksiensa kanssa yksin :hug: sinulle.

Halaukset :hug: myös pööppikselle, kerttu83:lle ja muille joilla vaikeaa.

Sannuliini81 oletko mistäpäin lappia? Aina jotenki osuu silmään kun synnärinä on LKS :)

On täällä jotenki hiljentyny mutta johtunee tosiaan varmaan siitä että tietyt asiat on jo käyty, np-ultra, rakenneultra ja eka kolmannes. Eli nyt on tätä suvantovaihetta. Ja oottelua..

Mulla on nyt alkanu turvottaan ihan tosissaan sormet on ihan nakit, jalat pökkelönä ja oikeastaan koko akka ihan ilmapallona :O Sitte maha ei toimi ei sitte millään, olo on tosi kaamee..painoa oli v.lopun aikana tullu 1,5 kg eli pikkusen nestettä : /
Jos jollain on jotain konstia tähän turvotukseen muu kuin vesi sitä juon kyllä, niin antakee vinkkejä!!

Jahas jos sitä lähtis leipoon viinereitä ja torttuja kun sisko tulee tyttönsä kans kyläileen, päivänjatkoja :wave:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja Kerttu83
Hei joo, jalanpohjien kipuilusta, mulla alkaa töissä siinä 5h yhtäjaksoisen jaloilla olon jälkeen sattumaan. Mulla on kolmet työkengät, niiden vaihtokaan ei auta. Ostin muutama viikko sitten tukisukat töihin ja olen miettinyt, että eihän nää mitään auta. Nyt sitten eilen laitoin normisukat töihin ja totesin, että kyllä ne tukisukat auttaa :D
Kotiin kun pääsen, otan heti kengät pois ja menen tohon mein ulkoportaille sukkasillani seisomaan, se kylmä kiviporras meinaan tuntuu tosi hyvältä!
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
katjuska -80: Rovaniemeltä olen. Täällä ei tosiaan kovin montaa näytä näiltä leveysasteilta olevan ketjussa. Muistanko oikein, että sinäkin asut Rovaniemellä?

Pitää vielä kommentoida kaikille niille jotka olette täällä harmitelleet kun mies ei oikein ole odotuksessa mukana, että sama vaiva myös täällä. Ja kyse ei meilläkään ole siitä etteikö lapsi olisi haluttu tms, kait se vain on sitä pelkoa että jos kaikki ei menekään hyvin. Meilläkin on yksi alkuraskauden keskenmeno takana joten siitä on selvästi jokin pelko hänelle jäänyt. Edellisessä odotuksessa oli ihan samanlaista mutta tytön synnyttyä tyttö on ollut isänsä silmäterä joten yritän olla stressaamatta nytkään liikaa. Harmittaahan se kun ei voi tätä odotuksen ihanuutta miehen kanssa kunnolla jakaa mutta pääasia tietenkin että lapsen synnyttyä tuo tunneside sitten muodostuu. Tosin sekään ei välttämättä tapahdu sitten ihan päivässä,joten malttia tarvitaan sinnekin :)
 
Mariaja Ei se huoli ja murehtiminen siihen raskausaikaan lopu :D Eiköhän se oo vaan äidin tehtävä olla aina kaikesta huolissaan -vaikka ois jo aikuiset lapset :)

Mitähän muuta mun piti.... kahvi auttaa kovaan mahaan -ja mandariinit :D

Eilen oli pikkasen hullu päivä töissä -ihmiset on ihan hulluja!! Ensin ne käy kaupassa edellisenä päivänä ettei ruoka lopu yhen pyhän takii, sit ne kuitenki sillon pyhäpäivänä survoutuu miljoonan muun kaa niihin ainoisiin aukioleviin + käyvät ravintolassa syömässä. Miks tarvii ostaa sitä ruokaa jos kuitenkin syö sit valmista jonkun muun tekemää ruokaa?! ja voiko oikeesti loppuu riisit ja makaroonit ja vessapaperit just sillon pyhäpäivänä?! okei- olen ehkä kriittinen mut 11,5h älytöntä härdelliä takana että ehkä annatte anteeksi avautumiseni :D :D

Nyt jos ruokaa ja pikkuapina unille -tosta 1v:stä on tullu ihan hirvee -"anna!!!!" "EIEIEI!!!" "WÄÄÄÄYY" Kaikkitännehetinyt!!! kevättä odotellessa kun tuskin tämä uhma siihen ainakaan ohi menee.....

pikkumökö + pesusieni 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Mariaja: juu se huoli senkun lisääntyy kun vauva syntyy.. sit sitä pelkää ihan kaikkea,vauva on vielä niin hyvin turvassa masussa mut auta armias kun syntyy... :D heh :D

tosiaankin hiljentynyt täällä,johtuu varmaankin just tästä vaiheesta,että melkein kaikki on jo käynyt r-ultratkin jo ja nyt vaan ootellaan niitä vikoja viikkoja kun alkaa tapahtuun :) mut aatelkaa,että seuraava etappi on tosiaan vauvojen syntymä :D hurjaa !!

käytiin tossa kaupassa äsken ja mukaan tarttu hirmuna kaikkee hyvää :D meinattiin tehdä tänään pizzaa ja jälkkäriks mansikkajäätelöä :p oi nam !
huomenna on neuvola,ja vähän jo nyt nolottaa valmiiks sitten katella niitä vaa'an lukemia tällä ruokailutahdilla :D


sunniee ja vv 22+5
 
Jalan kasvu Odotusaikana jalan holvi alenee ja siten lesti kasvaa. Sanontahan menee niin, että kokonumero per lapsi, mutta ehkä ei ihan niin suoraviivaisesti :) Eikä välttämättä ole pysyvä muutos. Mulla leveni jalka viime odotuksessa, että kokonumero kyllä säilyi samana, mutta kovin lyhyt- tai kapeakärkisissä kenkämalleissa pitää ostaa seuraava koko.

Niin kuin Pätkis sanoikin, niin alaselkää ei saisi hieroa raskauden alussa, eli ekan kolmanneksen aikana (km riski). Myöhemmin on ok.

pikkumökö Joo, kaikki hamstraa ruokaa yhden päivän takia :D Tän takia ennakoitiin, ja tehtiin isommat ostokset jo keskiviikkona. Inhoan käydä kaupoissa kauheassa ryysiksessä silloin kun on joku aatto, niin voin kuvitella, ettei henkilökunnallakaan ole silloin herkkua. Tosin tänään oltiin kyllä heti oven välissä kun subway aukesi :D

Katjuska: Turvotukseen/nesteen poistoon auttaa ananas, pitää vaan vetää monta purkillista päivässä, niin pitää toivoa, että tykkäät siitä! Toinen mikä on hyväksi todettu keino, olis mansikat, mutta vähän väärä vuodenaika, kun niitäkin pitäs litrakaupalla vetää.
Ja ei saisi syödä suolaa...

Rhonda 24+1
 
Pätkis: Tukisukkia myydään ihan normi marketissa, itse olen Prismasta ostanut ja taisi olla Lentosukkien nimellä tai sitten ihan Tukisukat..ei ihan muista.

Miehen baareilu: Tämän raskauden aikana ei ole tainnut käydä kuin kerran baarissa ja kerran käytiin yhessä kesällä. Ja ei juo kyllä kotonakaan sen eestä, ettei baariin mene.
Esikoista oottaessa kävi useamman kerran ja väliin joka toinen viikonloppu ja ei mua haitannu,,ollaan molemmat saatu mennä yhessä ja erikseen ja luottoa löytyy niin ei senkään takia tarvi olla vihainen =)

Ja suklaa himo se on täälläki :p karkkia ei tee mieli ollenkaan. Ja Pätkiksen nimimerkin kun näkee, niin pitäis sitä pätkistä saaha :cool: aina =)

TÄällä satoin perjantaina ensilumi :heart: mutta eilen illalla jo suli pois :eek:
Olis vaan pysyny

-hille+möykäri 21+4 (kait)
 
Miehen baareilu Täällä saatu mies kotiin yöjuoksulta, tuli onneks jo 1 jälkeen. Tuksu oli kuulemma ollu aivan kauhea, ylläri :D Hieman on miehellä väsyä ilmassa, sai kuulemma olla tän vuoden viimeinen baarireissu (tänä vuonna käyny alle 5 kertaa)

sunniee Nyt näköjään löydettiin toisemme fb:ssä? :) Kutsutko ryhmään? Ja nyt mun rupes himottaan jäätelöä!! :D

Sainpa kuulla neuvolassa et sairaala johon olin menossa synnyttään, aiotaan sulkea eli taidan tunkea sit synnyttään tuonne OYSiin.

Mulla on näköjään poksumiskuvaki laittamatta, jospa tossa ens viikolla.

Nyt alan odottaan tanssii tähtien kanssa ja kaveriani Katria jatkoon!

kn&tyyne 23+3



Nyt ootellaan siskon porukkaa kylään ja haetaan kiinalaista
 
  • Tykkää
Reactions: Hayley82
Suklaakeiju Olen tosiaan tästä Oulun läheltä pienemmältä paikkakunnalta, mutta Oulussa tulee käytyä viikottain, toisinaan jopa päivittäin, kun sieltä olen lähtöisin ja mies kulkee siellä töissä. Se kyllä saattaa olla, että OYSissa sit nähdään :)

Kovasti on täällä kirjoiteltu ja niitä lukiessa edellinen teksti jo unohtuu. Meinaa vissiin olla jotain raskaus ajan dementiaa!! :ashamed:

Mutta tosiaan vaivoja on täälläkin päin kovastikkin. Pahimpana riesana ollut tuo jalka kun se kramppaa välillä niin pahasti, että ei pääse liikkumaan. Ja kun mies ei sitä tajua kuinka siihen sattuu, niin monesti kaupassa saa hävetä meitä. Mies käskee tulla sen luo ja ite vaan sit seison paikallaan ku sattuu niin pirusti tuonne takamukseen :D
Sitten on ollu myös supistuksia kun on ollut aika kovaa stressiä tässä raskausaikana. Toivoa vain nyt että vastoinkäymiset loppuis jo tässä mun elämässä!!
Maha ja selkä kipuja ollut myös satunnaisesti.

Tänään sit pääsi syömään anopin tekemään hirvenlihakastiketta pottumuusilla ja puolukalla. Ja olihan se hyvää niin tuli sitten syötyä ihan urakalla sitä :)

Minä se en osaa vielä olla rauhallisilla mielin tässä raskaudessa vaikka ollaan jo yli puolen välin. Kun viime raskaudessa rakenneultrassa selvisi kaikkea kauheutta ja raskaus jouduttiin keskeyttämään rv24.

Tulipa sitä juttua nyt sit kirjotettua, mutta eiköhän tämä tästä tasaannu kunhan pääsee juttuihin mukaan ja useammin lukemaan ja kirjottamaan!!

Merjus ja vaavi 20+2
 

Yhteistyössä