Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Meilläkin on tuolla 1v3kk tytöllä alkanut tulla oma tahto esiin ja itkua sekä kiukkua ollut normaalia enemmän. Osaa hän olla mitä suloisin ja aurinkoisin, mutta välillä tuntuu, että savu vaan nousee itsellä korvista kun mikään ei käy sitten mitenkään päin. Varsinaista uhmaa odotellessa.

Yöt ovat meiläkin menneet rikkonaisiksi, vaikka tyttö veteli jo 12h ja välillä jopa 14h katkeamattomia yöunia. Nyt sitten heräilee öisin itkemään, eikä nukahda yksin uudestaan vaan vaatii ÄIDIN seurakseen. Oon sitten nukkunut osan öistä tytön huoneessa ihan sen takia, että uuten en jaksa päivällä. Ennen myös nukahti päikkäreille ja yöunille yksin, mutta nyt pitää olla seurana huoneessa, että nukahtaa.

Epa: Onnea naimisiin menon johdosta :flower:

ON:
Napaa särkenyt koko päivän. Tuntuu siltä kuin siinä olisi palovamma, joka kiristää, kirvelee ja pistää jatkuvasti. Eteenpäin kumartuminen sattuu, muutoin on koko ajan semmoinen epämukava pikku särky ollut päällä : / Ajattelin tilata vielä toisen Carriwellin tukivyön ja mahdollisesti sitten jonkun tukevammankin.

Mutta oksentanut en ole enää reiluun kahteen viikkoon. Hurraa!

Huomenna olisi sitten mun toinen virallinen neuvola ja mies tulee sinne mukaan. Kohta pitäisi hänen kanssaan täytellä niitä voimavarakaavakkeita huomista varten. Huomenna saan myös Kelan paperit täytettäväksi.

Tänään hain kellarista vauvanvaatteita ja valikoin 50-68cm kokoisista kaikkein mieluisimmat jo tuonne lipastoon odottamaan pesua, samalla kun vein tytön pieneksi jääneutä vaatteita säilöön.

Siellä olikin enemmän kaikkea mitä muistin ja muutamia lahjaksi saatujakin vaatteita joita en ollut ehtinyt lainkaan käyttää. Otin jo valmiiksi myös kaukalopussin, 56cm pussimallisen toppapuvun ja saman kokoisen kevyt vanupuvun sekä muutamat ihanat pienet villasukat :heart: Mies pitit mua vähän kajahtaneena kun roudasin niitä pieniä vaatteita jo nyt lipaston täyteen... Hrsot yms. jätin vielä kellariin sentään.

Vielä pitäisi löytää lämmin pipo pienelle ja sitten ostelen joitakin bodyja ja potkareita ettei kaikki vaate ole vain siskolta perittyä. Ensi lauantaina pääsen vihdoin vaunukaupoille :p

Sipsunen & pikkusisko 22+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja cherrrye
täälläkin huutava,itkevä,kiukutteleva "mikään ei kelpaa,kaikkimullehetinyt" 1v3kk poika :D aamulla 5 alko huutamaan ja kiukkuumaan,välillä sentään tänään ollut kiltisti. nykyään tuo päiväunille meneminen on vaan totaalista taistoa kun poika ei tahtois millään nukkua vaikka selvästi tarvitsee unet päivällä :/
ps. ei meidänkään poika läpeensä paha oo,veikee ja ilonen tapaus yleensä :D :heart:

sunniee ja vv 23+5
 
Viimeksi muokattu:
Heh, tsemppiä vaan kaikille uhmisten kanssa taisteleville! Meillä on niitä tällähetkellä 2kpl (2v ja 3v) :LOL: Mä olen melko varma että se on luonnon suunnittelema kusetus, että naiset alkaa haluamaan toista lasta kun edellinen on sellainen vajaan vuoden ikäinen suloinen nössykkä. Niin sitten ei voi enää perua, kun totuus alkaa paljastua :kieh: Meillä on ainakin kaikilla alkanut se uhma tuolla aika tarkkaan puolentoista vuoden tienoilla, ja sille ei sitten ihan äkkiä loppua tulekaan... No, ei vaan, kyllähän se sentään joskus loppuu, mutta monta vuotta siihen menee! :LOL:
 
Voimia ja jaksamista kaikille noiden yksivuotiaiden kanssa! Tuo siirtyminen vauvasta taaperoksi aiheutti meilläkin paljon uhmaa ja kiukkua, tuplana. Kaksivuotiaana koettiin välivaihe, jolloin molemmat olivat äidin pikku enkeleitä, avuliaita ja rauhallisia. Ja nyt reilu kolmevuotiaina ollaan taas täynnä uhmaa. Päivittäistä vääntöä. Mutta ihania kumminkin :).
 
positiivista tietää etten oo ainoo jonka hermo ei kestä tota huutamista.. ja jendde ihan samanlaisia mietteitä tuntuu et on ihan loppu ja jotenkin vaan odottaa et aika kuluis ja jaksais taas olla oma ittesä. Mä oon nauttinu jokaisesta raskausajasta mut nyt musta tuntuu etten saa tästä mitään irti ku ykskään asia (siis vauvan lisäks) ei oo positiivista ja mahakin tuntuu useemmin riesalta ku ihanalta.. mut mä luulen et tää syksy ja pimee ja kylmä lisää tätä masis fiilistä -ois sit puhtaasti talvi kerta kesää ei saa valita :)

Mut onneks on tää porukka -niiiiiin monta kertaa helpottanu fiilis (ja mieskin säästyny turhalta avautumiselta) ku saa purkaa tänne mieltään -ootte ihania <3
 
Moikka kaikille!

kelasta täällä puhuttu. Mähän oon nyt itse kotihoidontuella kotona, ja teen satunnaisia vuoroja töitä. Iltoja ja viikonloppuja. Vuoroja on noin 1-5 viikossa, ja välillä on viikko et ei oo yhtään vuoroo, mut voin kertoo et on melkosen hyvä lisä kotihoidontukeen! Mulla tulee kuukaudesta riippuen töistä noin 600-900 lisää kotihoidontuen päälle. Hoitoalalla siis olen, joten sunnuntai illoista napsahtaa ihan kivat lisät.

navasta joillain ollut riesaa. Mullahan oli viime raskaudessa jossain vaiheessa huomasin kun ilmestyi sellanen "pallukka" tonne navan sisälle.. Se siis tuntui siinä aina, ja painamalla meni takaisin "koloonsa" (hienosti selitetty joo) ja joskus kun painasin sen takasin niin vihlas niin pirusti. En tosta sillon mitään neuvolassa maininnu, mut nyt kun kohtu on tossa navan kohdalla, niin nyt se perhanan pallukka alkaa työntyä sieltä taas ja on niin pirun kipee ja kiristää kunnes sen työntää aina takasin |O

Tää neuloo täällä innoissaan pieniä vaaleanpunaisia mekkoja ym. kun kerrankin on tilaisuus :LOL: En muista mitä muuta piti kommentoida...

maruli 21+6 (nopeesti rupee menemään nää kakkosella alkavat viikot)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Ihanaa kun on muitakin samoilla fiiliksillä kun mä tuon 1v.9kk uhmiksen kans :D
ja kun tempperamenttisesta tapauksesta kyse niin välillä tuntuu et äiti menee nyt hetkeksi toiseen huoneeseen hei.. ja mikä nuissa miehissä on oikeen vikana et niille saa sata kertaa sanoa miten esim iltatoimet ja pesut tehdään, mut siltikään ei muisteta et mites se nyt olikaan..daa'a. Paras kommentti oli mieheltä et helppo se sulla on ku kaikki tulee automaattisesti kun sut on luotu tuohon hommaan, mutta hän joutuu oikeasti miettimään..

Asuntoasiat nyt tökkii, pankki ei ole oikeen yhteistyöhalukas kun olen hoitovapaalla ja tressaa ihan hirveenä et tässäkö joudutaan asumaan vielä vauvan synnyttyä sillä meillä on tosi levottomat yläkerran naapurit ja mä oon herkkä nukkumisen suhteen nykyää, etten kärsi mitää taustaääniä häiritsevämpää ku käyn jo kierroksilla.

Mulla kasvaa tää maha sivuille :) jos vedän mahaa sisään niin ei huomaa et olis mahaa, mutta sivuille tullu lisäjenkkikset :) tytön aikaan mulla kasvo eteenpäin maha ettei sitä takaanpäin huomannu, mutta nyt kyllä jo huomaa.
sitten vatsalihakset tekee ilmeisesti siirtymään mahan tieltä ku pienikin nosto ja kurotus tuntuu ku revähtäis lihas.

Puistoa kohden lapsukaisen kanssa lähdettävä-->

h&mörrykkä 24+1 poksista :)
 
Ulrassa on porukkaa taas käyny mun edellisen kirjoituksen jälkeen, joten onnittelut heille! :flower:

Kuulostaapa "ihanilta" nuo teidän uhmaikäiset! :D Me oltiin eilen porukoilla yhtäaikaa siskon hieman villien ppikien kans (3 ja 6v.), niin sanoinki niille että on se ihanaa kun meille tulee tyttö! :D Jos tytöt ois vähän rauhallisempia :)

Mun piti lauantaina soittaa synnärille kun huolestutti maha- ja selkäkipu. Mulla oli keskiviikosta asti maha kipee ja lauantaina se vaan paheni, ja sit alaselkä oli vielä kipeempi kuin mitä se on nyt ollu. Kätilö sanoi että ei kuulosta suppareilta, et voi olla et kohtu venyy kun nyt on vissiin taas menossa joku kasvupyrähdys vauvalla. Mulla ei siis minkäänlaista käsitystä miltä supparit tuntuu.. Se vaan mitä oon lukenut niistä.. Sunnuntaina tuo mahakipu rupes onneksi helpottaan. Onko teillä muilla ollu sivuilta ja navan alapuolelta kohdun "reunat" kipeinä?

Inhottavan kuulonen tuo Sipsusen napakipu! Toivottavasti se helpottais, tai ei ainakaan enää pahenis!

Epalle onnittelut vielä tätäkin kautta! :heart: Tsemppiä niiden suppareiden kans!

-Pätkis- +Helmi 23+2
 
pätkis Täälläkään ei oo mitään tietoa mitä supparit on :D Eilen illalla alamahaa nipisteli, mut ajattelin et ne on kasvukipuja..

hayley Mää kans levenen sivuille :D Jenkkiksiin tullu muutamat raskausarvet.

Täällä vietettiin eilen semi-isäinpäivää! :heart: Vein miehelle kahvikupin ja yhen dumble-karkin sänkyyn :D Sit käytiin anoppilassa isäinpäivillä kun oma isä asuu niin kaukana ettei mahdollista mennä noin vain :( Eipä täällä ihmeempiä.. Uus viikko ja vanhat kujeet.

Nii ja miettikää, RV 25 MENOSSA! :heart:

kn&tyyne 24+3
 
Joo toi miesten avuttomuus on kyllä niin rasittava asia. Jos mä en olis tässä vieressä vahtimassa jatkuvasti niin ei varmana tulis edes lasta syötettyä tai vaippoja vaihdettua, saati sit hampaanpesut sun muut.. JOKA päivä saa olla kertaamassa kaikki asiat uusiks :D Sit jos se kerrankin tarjoutuu oma-aloitteisesti tekemään jotain ja ite sais hetken levätä, niin ei sekään onnistu kun huutelee sitten kokoajan että "miten tää tehään ja missä on se ja se on ja hei tuu vähä auttaa".. voi juma.. Paskavaipat jättää lojumaan ties minne kun on ylivoimasen vaikeeta laittaa ne esim. roskiin ja muutenkin saa olla aina jälkiä siivomassa, eli helpompi vaan tehä kaikki ite.
Kyllä toi munkin mies sillon teki kaikenlaista kun tyttö oli vauva, kun olihan se sillon paljon helpompaa...:D nykyään on kaikkee muuta kun helppoo kun näin ollen kaikki asiat jää sitten mulle.

Ei toi meijänkään tyttö aina niin kauhukakara ole, kyllä se hymyilee ja osaa olla ihanakin mutta aikalilla 50-50 jakaantuu meijän jokainen päivä ton hymyilyn ja huudon suhteen. Tai no, kyllä se ehkä huutaa vähän enemmän. Tai sit musta vaan tuntuu siltä :D Aamu alkaa huudolla, syöminen on yhtä tahtojen taistoa, päikkäreille menosta puhumattakaan. Huutoa ja huutoa vain. Ulkona käydään toki, ja siellä ollaankin yhtä hymyä. Kotiin kun päästään niin sama huuto alkaa. Lapsi nukkuu päivästä 1-1,5h eli aika monta tuntia on kestettävää... :D Tiiä kyllä että tää kuuluu tohon ikään ja tälläsiä ne lapset vaan on, että ihan tuhraan tässä valittaa mistään. Kun vaan sais jonkun lepohetken itelle joskus :(

Ja todellakin tää on joku luonnon oma kusetus, kuten joku tuolla sanoikin :D Ei meijän lapsi ollu tällänen vielä puol vuotta sitten, tuokaa mun pikkunen kiltti vauveli takasin!! :D Noh, eipähän ainakaan oo turhan vaalenpunasia laseja nenällä tota tulevaa ajatellen.

Napa mullakin kipeilee aina välillä, mistähän johtuu. Mun napa on pullahtanu ulospäin jo kauan sitten, että ehkä sekin aiheuttaa jotain kipua.

Nyt täytyy lähtee laittamaan lapsi unille ja myöhemmin vielä kelaan viemään lippusia ja lappusia.

jende & pojat 23+3
 
Pätkis: Mulla on ajoittain kohdun reunat olleet kipeät tuosta yläreunasta. Kait siellä jotain kiinnikkeitä on, jotka venyy ja paukkuu.

Maruli: Mulla on napakivut riesana. Eilen illalla napa oikein pullotti ulospäin, mutta nyt se on taas suht tasainen. Riippuu ilmeisesti vähän asennostakin. Mullahan lääkäri totesi siellä olevan heikkoutta ja jonkinmoinen rako siellä on vatsan peitteissä : / Tyrää ei vielä perjantaina lääärissä käydessä ainakaan ollut, mutta se saattaa vielä tulla. Tänään neuvolassa sanoivat, että mun kannattaa olla yhteydessä sairaalaan jos se kovasti alkaa vaivaamaan.

Tänään oli siis neuvola. Pissa oli puhdas, RR 136/82, vauvan syke 150, sf-mittaa ei mitattu. Painoa oli tullut lähtöpainoon n. 6,5kg, eikä sitä kommentoitu millään tapaa. Sain raskaustodistuksen Kelaa varten ja Kelan paperit täytettäväksi.

Seuraava neuvola on 16.12 ja se on lääkärineuvola. Espoo kun säästää, niin se on eri alueen neuvolassa, jonne lääkärikäynnit on keskitetty ja RR mittaus, pissa ja paino pitää hoitaa itse omahoitopisteessä ennen lääkärin aikaa.

Nyt mulla on sitten neuvolat neljän viikon välein. Kun tähän mennessä oli aika pitkä väli, kun eka oli joskus rv7+ ja nyt tää toka virallinen 22+. Tässä välissä olen kylä ehtinyt käydä jo ylimääräisillä käynneillä ja avoneuvolassa.

Tytöllä on nyt sitten nuha ja hampaitakin tulee. Viime yö olikin sen mukainen |O Mun piti tänään jättää tutti pois ja aamulla vielä ajattelinkin, että nythän on hyvä kun on nuhakin, mutta en mä raaski toista kiusata kun on muutenkin kurja olo. Odotellaan nuhan paranemista ensin. Tutti on käytössä ainoastaan nukkuessa, muta onkin sitten niin tärkeä etten tiedä mitkä tsembalot siitä luopumisesta tulee... Joka tapauksessa siitä pitäisi päästä eroon ja sitten vielä siirtyä isojen sänkyyn ennen maaliskuuta.

Sipsunen & pikkusisko 22+3:heart:
 
Joku kirjotti siitä että kaikki on negatiivista tällä hetkellä... Voin yhtyä tuohon, ainakin välillä... ja eilinen päivä oli kyllä tuskien taival :'( onneks ohi nyt... Ehkä ens isänpäivänä jo parempi...
Täytyy sanoa että on ollut/tulee olemaan miehellä kestämistä mun kanssa.. Mä jotenkin näköjään puran surua vihalla ja siihen päälle se että oon muutenkin pahan tuulinen hormonien takia ja kun mikään ei ole ikinä hyvin..
Pitäis kyllä jotenkin ottaa itteään niskasta kiinni, koska en jaksa välillä itekkään itteeni :D Mut miten?
Ja ruvennu pelottaa se mahdollinen synnytyksen jälkeinen masennus... Eihän sitä voi tietää tuleeko semmosta, mut edellytykset ois nyt aika kovat...
Joo tämmöstä positiivista tänään, sori.. :headwall:

Kina rv. 23+5
 
Sivukaupalla tullut tekstiä, oon taustaillut kyllä pitkin päiviä, mutta en oo saanut aikaiseksi kirjotella ite.. Nyt tuleekin sit varmasti kunnon romaani, sori :D

Herkut: Makeanhimo on käsittämätön!! Ekstempporeekutsu naapurin lapsen synttäreille ratkastiin ostamalla sille suklaata lahjaksi ja hups vain siinä kävikin niin, että tuli ostettua 3kpl Fazerin suklaabokseja, joista yks meni synttärisankarille ja Geishat + Fazerinat jäi mulle! Ja jätskiä vedän melkeen joka päivä.. Paino ei oo ihan äälyttömästi vielä noussut, vajaat 4kg siitä, mitä oli ennen raskautta. Kaipa sit viimestään tarvii alkaa herkkujen nassuttelua rajottamaan, jos alkaa kauheesti uusia lukuja kertyä..

Nimet: Meillä on tytölle kaikki etunimet mietittynä ja pojalle on muuten, mutta se eka etunimi vielä uupuu. Oli jo monta vaihtoehtoa, mut ne on kaikki jotenki pudonneet nyt pois. Meillä tää nimihomma on ollut ihan yhteinen rumba ja ollaan iltoja istuttu koneella vaikka millasten nimilistojen äärellä ja vietetty laatuaikaa etsimällä mieleisiä vaihtoehtoja.. Jotenkin vaan löytyy enempi sellasia, mitä ei millään tahdo antaa itse omalle lapselleen. Kai tää vielä tästä :)

Ultrakuvat: Harmi, kun joillekin on tullut kökkölaatuisia kuvia :/ Meillä on ollut hyvä tuuri, meillä on kolme kelpoa kuvaa kaikista ultrista (varhais, niskaturvotus ja rakenne). Tuoreimmasta ultrasta saatiin kolme kivaa sivuprofiilikuvaa kasvoista. Yhdessä MP:llä on suu auki ja se näyttää joltain pikkumonsterilta :D <3 Niin ja meillä on kaikista ultrista pätkä videoo ruudulta miehen kännykässä. Niitä pätkiä on kiva katella :)

Liikunta: Mä oon aivan liian laiska!! Työttömänä kotona oon ja on niin järkyttävän vaikea saada itteensä lenkille jne. Onneksi koiria tulee käytettyä pihalla päivittäin, mutta mies on ottanut sen omaksi hommakseen aika vahvasti mun pitkän pahoinvointijakson myötä ja se on jotenkin jäänytkin sille mallille. Onneksi tulee ees kaupungissa pyörittyä, ettei mee vaan neljän seinän tuijotteluksi ja siellähän niitä askelia kertyy, kun tassuttelee ympäriinsä. Onneksi!

Mies ja kotihommat: Mä oon hurjan kiitollinen siitä, että meillä mies on aika aktiivinen kotihommien tekemisessä. Ollaan molemmat vähän sellasia sotkupossuja, mutta yhdessä opeteltu pitämään parempaa huolta kodista. Imuroidakin lupasi tänään, ettei mun tarvi, kun selkään sattuu :) Ja tiskejä se hoitaa paljon. Mä hoidan enempi tota pyykkirumbaa, vähän tasajakoa hommiin.

Mielialanvaihtelut: Mulla oli alkuraskaudessa koviasti mielialavaihteluita ja ne tasaantui sit myöhemmin.. mut nyt ne on tullu takas! Mä oon ihan yliherkkis koko ajan. Mulla voi olla tosi kivaa ja rentoa ja sit yhtäkkiä iskeekin joku surku päälle ja sit vaan itkettää (joskus lisäks vähän kiukuttaa) ja saatan pillittää ihan ilman syytä tai sit jostain kummasta syystä. Mä otan taas tv-ohjelmat ja mainoksetkin jotenkin tunteikkaasti ja ystävien jne. asiatkin jää huolettamaan ja itkettämään välillä ihan hirveesti. Varsinkin lauantai oli ihan kamala. Lähipiirissä katkesi seurustelusuhde ja ystävältä meni työpaikka alta ja sit vielä mun lempparisarjassa oli ihan kauhea jakso, kun illalla sitä kattelin ja pillittämiseksihän se koko päivä sit meni :( Olis kiva olla tasasempi, eikä saada näitä kohtauksia vähän väliä..

Oma napa: Meillä oli perjantaina neuvola ja sydänäänet oli ihanat kuulla <3 Ekaa kertaa olin ilman miestä liikkeellä siellä. Ens kerta onkin sit lääkäri. Nyt tarvii täytellä kaikkia kelan papereita ja esitietolomaketta TAYSiin ja sellasta. Ja mun on pakko hankkia sellanen tukivyö asap. Väsymys on kurja kaveri, mun hemoglobiini vetelee tällä hetkellä arvolla 107 ja toivon, et rautatabut nappais sitä mahdollisimman pian ylöspäin. Se romahti niin hetkessä tosi alas :/

Onnea, jos jaksoitte edes melkein lukea tän vuodatuksen! :)
Onnea uusista ultrakuulumisista ja jaksamista kaikille. Koitan olla enempi aktiivinen, ni ei tarvi jatkossa vastailla näitä hirviötekstejä tänne.

Vanillac ja Masupapu 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja mesisa
Laretzki
Meikäläinenpä alottaa äippäloman 11 koulupäivän päästä :LOL: Eivät tosin putkeen ole nää tunnit, vaan sinne sopii vapaapäiviä joukkoon, mutta kuitenkin. Ens kuun 10. päivä on viimeset tentit ja sen jälkeen periaatteessa homma on siinä mun osalta sitten tältä syksyltä. Se yksi kurssi joka alkoi tässä vielä ennen joulua, on niin isotöinen, ettei sitä voi etänä suorittaa, joten ensi kevät onkin sitten opinnoissa "poissaoleva" :). Vaikka sinänsä ei ole ollut kovin rankka syksy, niin siitä huolimatta mä ootan noiden päivien loppumista jo ihan täysillä. Sit on aikaa puuhailla kaikenlaista vauvalle, meillä ei nimittäin ole yhtään mitään valmiina :D

Lare ja Spyro 25+2
 
Hurjasti Onnea Epa! :)

Mulla huomenna kolmas neuvola..jännää..hiii
Saa nähdä saanko ajan sinne sokerirasitukseen..

Makeanhimo on VALTAVA myös täällä!!

Me lähdetään reissuun lauantaina..ei millään jaksais kituuttaa töissä vielä 3 päivää.huh.

Vointeja kaikille.
Itähki,coco 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Onnittelut Epalle naimisiin menon johdosta :flower:

Täällä ollaan taas saikulla ainakin seuraavat kaks viikkoa :(
Supparit on viikonloppuna ollut taas tosi kipeitä ja paljon ja oon ihan yölläkin herännyt siihen että supistelee. Nyt sitten yritetään ensin vuodelevolla saada niitä loppumaan ja jos ei auta niin sitten lääkitystä peliin. Voi kurjuus, ei ole tää raskaus mennyt ihan niin kuin suunnittelin.... Mutta pikkuisen hyvinvointi etusijalla, se on nyt ainoa mikä on tärkeää!!

Kauheeta kun katselin eilen yhtä sarjaa telkasta jossa synnytys alkoi rv 25 ja se vauva ei selvinnyt. Itku tuli, vaikka olikin vaan fiktiota, mutta hyvin todenmukainen tilanne ja melkein samoilla viikoilla kun itse nyt olen.

Hope ja juniori 23+2
 
Epalle suuret Onnittelut rouviintumisesta! :flower:

Ihanaa että muillakin on makeanhimoa! Mun olisi pakko saada joka päivä suklaata. Viikonloppuna meni välipalaksi puolikas rasia päivässä. Ja piilotan ne mieheltä että se ei syö niitä! Sai kyllä oman rasian isänpäivälahjaksi, josta mä kyllä otin osani. :saint: Painoa oli viime neuvolassa tullut viitisen kiloa ekaan käyntiin verrattuna, mutta kun sitä on ennestäänkin ni ei tarvitsisi paljon nousta.

Jaksamista kaikille uhmaikäisten kanssa eläville! Meillä taas painitaan teini-iän mukanaan tuomien pulmien kanssa, mutta onneksi tuo teini on edes suht hiljainen ja nukkuu yöt hyvin. :D

Kotitöitä tuo mieskin tekee ihan kivasti. Se on paljon tarkempi siitä että paikat on siistinä, niin sitten siivoaakin enemmän. Kokonaan mun vastuulla on oikeastaan vaan ruuanlaitto ja se ei haittaa koska tykkään siitä. Miehen vastuulla kokonaan taas on pihatyöt, takan lämmitys ja ikkunanpesu ja sitten kaikki ns. "miesten työt". Siivous, tiskaus ja pyykinpesu menee aika tarkkaan puoliksi. Saa nähdä sitten, miten paljon tulee osallistumaan lapsen hoitoon.

Imoen & Mantti 22+6
 
Jihuu!!! Löysin toppahousut!! Missymom- nettikaupasta tilasin, ja ihan äitiystoppikset. Hinta suolainen 104€, MUTTA sattuivat nuo yhdet olemaan -50%! Lisäksi tilausviikonloppuna sai -15% lisäalen! Tilasin samalla siistimmän samettihameen. (ovh 50€, nyt 20€). Perjantaina voisin mennä käymään varastolla, siellä varastomyynti. Jos sattuisi vielä edullisen toppatakin löytämään.. =)

Supistuksista joku mainitsi (olikohan pätkis..??!), että ei tiedä mitä ne ovat..Älä sure, mulla sentäs kolmas raskaus, eikä edelleenkään hajuakaan, mikä on supistus!! :LOL::LOL: Enkä välttämättä tämänkään jälkeen tiedä.. =O

Uhma, tsemppiä uhman kanssa taisteleville! Muistan vielä hyvin, mitä se oli, etenkin, kun teen vielä töitäkin (ihanien) uhmaisten kanssa.. :LOL: Mutta esikoisella alkaa ilmeisesti olemaan jotain esimurkku-ikää, ja voin sanoa, että se repii herrrrrmoja ja kovaa!! Mitä se kunnon murkkuikä mahtaakaan olla.. =O

moomin ja pikkuveli 20+4
 
Heippahei mammakaverit :wave:

Onnea Epalle rouviintumisesta :)

Uhmaikä juu kuulostaa niin tutulle..meidän pikkuneiti 1v10kk on ihan riiviö välillä :kieh: Se on sellanen ääripää että sillon kun on ihana on todella ihana ja sillonkun kiukuttelee ja huutaa on todella kauhukakara :O Meillä vedetään raivarit ihan mistä vaan, suurin ongelma on se ettei neiti osaa vielä puhua joten saa raivarit kun häntä ei ymmärretä. Mulla on kans hetkiä jolloin tuntuu ettei jaksa enää yhtään huutoa eikä jaksais olla päättäväinen ja kärsivällinen noiden kohtausten kans..vaikka kyllä sen tietää että se palkitsee jossain vaiheessa kun nyt jaksaa olla määrätietoinen. Paljon haleja :hug: uhmaikäisten kans painiville.
Ja meillä ei miehestä hirveesti apua ole, vain äiti kelpaa huudon iskiessä ja mies on niin paljon töissä että yksin on jaksettava..

Ja no niin taas tyty tuolla huutaa kun sen nukke ei suostu pysymään sen auton kyydissä :O

Katjuska ja Onnimanni 24+2:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja Hayley82
Tänään käytiin neuvolassa. Aloin tietenkin itkemään kun Kävyn sydän löin niin isoon ääneen, kun liikkeitä ei oo taas pariin päivään tuntunut, vaikka tiesin että vilkkaan viime viikon jälkeen on taas hiljaista. Käpy kuulemma nukkui, kun sykkeet olivat 130-140.
Sf-mitta oli 18,5, painoa mulla oli tullut taas lisää 319grammaa/vko. Pienin saldo tähän mennessä :D Muuten meillä on edelleen kaikki hyvin, mitä nyt olen todella väsynyt kun en oo nukkunut kunnolla vähään aikaan.

Hoitaja ihmettelikin kun mulla ei ole mitään turvotusta tai kipuja, vaikka paino onkin noussut yhteensä 10 kiloa.
Ihmetteli myös sitä, kun en ollut vielä saanut Kelan papereita täytettäväksi. Ajattelin huomenna mennä papereiden kanssa käymäänkin siellä, jotta varmasti menee heti kerrasta oikein.

Jaksamista uhmaikäisten ja miesten kanssa kamppaileville!! :hug:

Anteeksi kun en jaksa kommentoida enempää, oon niin väsynyt, että hyvä kun muistin omat kuulumiset kirjoittaa :ashamed:

hepuhi:heart:käpy 23+2
 

Yhteistyössä