Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Musta on muuten pahoinvoinnin ja sen takia rajoittuneen elämän myötä tullut oikea nettikauppojen suurkuluttaja. Olen tilaillut vatteita itselle ja tytölle mm.Henkka maukalta, Stockalta ja Ellokselta. Ajattelin tilata vielä tällaisen masutuubin talvea ajtellen: Hattentatti: RASKAUS - Masutuubit - Masutuubi - ruskea + jalkapohjat Jotenkin niin söpis!

Onko kenelläkään ollut sydämen tykytystä? Mulla on alkanut nyt olemaan mm. suihkun jälkeen. Pakko istahtaa alas kun heikottaa ja sydän hakkaa kuin ois juossu maratonin. Ärsyttävää.
 
sukupuoli ei haluta tietää,ei kysytty sillon esikoisestakaan eikä nytkään meinata. kyllä sitä kerkiää hankkia "sukupuoleen viittaavia vaatteita" myöhemminkin :) poikien vaatteita meillä on kaapit pullollaan,mutta myös unisex vaatteita on PALJON. joten ei kiirettä tietää kumpi tulee,ylläri oli ihana vaikka varma olin että poikaa odotan =)


auto ei omisteta,kumpikaan ei oo ajanut korttia edes :D ja siis mun mies on jo 31v eikä meinaakaan ajaa,ei kuulemma ole tarpeeks kärsivällinen auton rattiin. ja minä taas PELKÄÄN hulluna autolla ajamista :s mutta pakko kai se ois hankkia nyt kun toinen lapsi syntyy..

suolaista tekee mieli täällä, sekin viittais taas toiseen poikaan :D karvat kasvaa,finnejä tulee,ja suolasta voisin syödä kokoajan. ei oikein karkki maistu nyt :) ja mikä oudointa,oon AINA VIHANNUT maustekurkkuja,se koko hajukin oksettaa,niin nyt oli pakko saada sitä. teki niin paljon mieli :O

hoitotaso saadaan mun siskolta sellanen lipasto,joka siis näyttää ihan lipastolta,mutta siinä on päällä sellanen "käännettävä kansi" joka muuntuu hoitoalustaksi. tästä on iloa myöhemminkin kun vauva on iso ja ei tarvii pöydällä vaihtaa vaippoja. tosi hieno pöytä on ! esikoisella meillä oli IKEAn hoitotaso,tosi yksinkertainen,makso jotain 29euroa,annettiin se pois kun ei tarvittu enää..


huomenna taas poksuu,ja alkaa rv 15 =) hih


sunniee ja vilperi 13+6 :heart:
 
sipsunen aivan ihana!!

sunniee mä oon odottanu tota maustekurkku himoo -oon nimittäin kans vihannu niitä aina ja just nimenomaaan pelkkä hajukin -yök!!! ni jotenki mietin jo edellisessä raskaudessa et niitä jos alkaa tekee mieli ni sit on maailmankirjat sekasin :D

mieliteoista mä en oikein tiiä, ei oikein tee mitään erityisesti mieltä (eli tulossa: ei kumpikaan :D ) poikien aikaan söin mandariineja yli kilon päivässä ja tytön aikaan oisin voinu syödä jätskii ja suklaata ihan kuin paljon tahansa -mut nyt ei oo mitään erityistä. Tai edes mitään erityistä suuntaa, et makee tai suolanen uppois. mun ex-anoppi oli raskausaikana syöny hiekkaa...joku narskumistarve juttu..

auto iso mazda (7paikkanen) ja se jääkin ku ei oikein oo vaihtiksia ku noi uudemmat tila-autot ei sit oo enää niin isoja ja kuitenki tarvitaan myös sitä takakonttitilaa. ja sit on kakkosautona rellun perusfarkku. ja oletettavasti sekin jää ku ei meil kauaa ollu ja nyt en aio luopuu mun vapaudesta liikkua ku jään kotiin -oli pikkasen kuluttava toi edellinen äippis ku oltiin AINA kotona, hiton kylmä talvi ja mies aina töissä -meinas vähä alkaa pää levii.

sukupuoli halutaan varmaankin tietää. Tosin oon kuullu vähä negaa suhtautumista tossa sairaalassa siihen et kysyy sukupuolen.. et saa nähdä saadaanko sit tietää.

ON: Mua alkanu ahdistaa se np-ultra.. voi kun kaikki menis hyvin! Yhen kerran sikiöseuloista kärähtäneenä en toivo sitä stressiä ja ahdistusta ja odottamista kenellekään. Mietin hetken ennen kun kävin ottaa verikokeet mut kuitenki päädyin siihen että otan ne.. mut jos täälläkin ois ollu niin päin et ensin ultra ja sieltä verikokeisiin ni sit oisin jättäny ottamatta ku oisin saanu ensin nt-mitan tietää. mut näillä mennään -torstaina vähä viisaampi ja sit ku yhteistulos tulee ni viel viisaampi :) Ja jotku mietti et ku ei oo tullu tuloksia, huonot uutiset soitetaan ja siihen ei yleensä mee viikkoa kauempaa, hyvät uutiset tulee kirjeellä ja se voi viedä vähä kauemmin..mut 3vkoa kuulostaa kyl aika paljolta..

pikkumökö + paavo-pesusieni 12+2
 
Laretzki
Lilli En tiiä valmistajan kohtalosta, mutta netissä on kauppa joka edelleen myy niitä..:)

susanna85 Se oli sellanen vaatekoju, joita markkinoilla ja toreilla usein on. Se on kyllä aivan ihana, äitikin oli kovin katkera ja sanoi, että jos sellainen olisi ollut punaisena, hänkin olisi heti halunnut sellaisen.
 
Huomenta ja ihanaa maanantaita :)

TULOKSET: i oo tullu vilä mullekkaan ja siitä on jo kohta kuukausi kun ne otettiin ja ultra oli sillo toissa viikon tiistaina eli huomenna tulee kaksi viikkoa kun eiks niihen ynnätä ultran tulos sekä verikokeiden tulos.

AUTOT: mie en pärjäis ilman tällä hetkellä ajan 90 km joka päivä pelkkää työmatka ajoa, täällä ei pääse mihinkään ilman omaa autoa. Miulla on diesel farkku ja miehellä renault scenic 7-henkilölle joten meidän perhe kyllä mahtuu :)

RUOKA: nyt otin itseäni niskasta kiinni ja alkoi ruokapäiväkirjan pitäminen menee ihan käsistä tuo syöminen ja sen seurauksena kärsin nyt ripulista ja vaihdellen ummetuksesta... ihanaa...niin ihanaa... aloitan aamut nyt sitten puurolla ja toivon että vatsani rauhoittuisi.

SUKUPUOLI: tyttöä olen olevinaan tehny mut viime aikoina on alkanu poika ajatukset tulemaan aion siis kysyä rakenneultrassa.

Tänään lentopallo, mitä mahtavin tapa aloittaa viikko saa nähdä kuinka kauan uskallan käydä mut viimeks meni hyvin otan vain vähän rauhallisemmin ei syöksyjä...

Perjantaina neuvola ja pelottaa kuinka paljon painoa on tullu, sitten varataan sokeri rasitus että saa senkin pois alta mut ens viikolle ei käy joten sitten seuraavalle viikolle.

minnarun&prinsessaruusunen? 13+5
 
Unohdin viimeksi sanoa vielä sen, että meille tuli muutamassa päivässä se veriseulan+ultran vastaus! Olin käynyt verikokeessa edellisellä viikolla, ja ultra oli maanantaina, niin oliskohan ollu torstai kun tuli se kirje jo kotiin :)
 
Huomenta!

Takana raskas ja ahdistava viikonloppu, mutta toivottavasti positiivisemmin mennään eteenpäin!
Säikähdin, kun lauantaina oli mahakipuja ja hieman veristä vuotoa, joka sitten onneksi loppui..
Tänään klo 13:30 on nt-ultra, jännittää!!!

Toivottavasti kaikki on ok!!
Mies tulee onneksi mukaan.

Sitten lisää, nyt tehtävä töitä!
Kellukka & Pienokainen 12+5
 
Veriseulan vastaus: Mulle sanottiin ultrassa, että veriseulan vastaus (otettiin siis heti ultran jälkeen) tulee parissa viikossa. Jos kolmen viikon kuluttua ei kuulu, niin pitää soitella perään. Mahdolliset huonot uutiset valitsin puhelimitse tuleviksi. Meillä ainakin sai valita haluaako ne puhelimitse vai postissa. Hyvät uutiset tulevat automaattisesti postitse.

Ääh, silmiä kirvelee ja päätä särkee : /

Muoks.
Onnea ultraan Kellukka!
 
Pööppis
mulle sanottiin että käy verikokeissa rv 9-11 ja kävinkin muistaakseni 11.8, sit se np ultra oli 26.8 ja kätilö kysyi että otettiinko seulat kun ei näy, sanoin että joo, sitten kätilö sanoi että ne tulee varmaan viikon kuluttua kirjallisena sitten, eli tällä viikolla nyt luulis tulevan..? rasittavaa kun odotus lisää pelkoa.

reilun tunnin kuluttua nla, inhottaa ihan kun oon niin paljon lihonu :/ varmasti nalkuttaa se neukkutäti :/ muutenki se nlan vaaka näytti yli kilon enemmän ku miun tuliterä, kallis digivaaka :kieh: shaakeli, olen siis pläskiäkin pläskinpi neuvolanvaaássa :D
pitää varmaan panostaa salaatin syöntiin tällä viikolla. Ärsyttävää kun kerrankin elämässä mie nautin ruuasta. Pentuna olin ihan anorektisen laiha ja oon aina syöny kuin hiiri, paitsi kun jätin tupakan polton vuosia sitten pois, niin sen jälkeen painoa tuli pari kiloa enemmän,mutten siitä välittänyt. Inhottavaa kun oon aina ollut kohtuullisen liikunnallinen tyyppi,niin nyt ei enää huvita mikään. Vain metässä tulee päivittäin käytyä koirien kanssa...
 
Veriseula Meille sanottiin et tulokset menee meidän omaan neuvolaan ja sieltä ilmoitetaan JOS niissä on jotain. Eli jos kaikki on hyvin niin ne ei ees ilmoita mitään.

Auto Meillä on kaks normi henkilöautoa, mut ehdotin miehelle et myytäis molemmat ja ostettais uudehko V70 Volvo ja miehelle joku räpsy työautoksi :D Molemmat kuitenki tarvitaan autoa töiden takia eli pakko olla kaks autoa. Pitänee vissiin vielä vähä lämmitellä miestä tuon asian suhteen :) Sillä on semmonen erikoisempi auto joita ei oo suomessa hirveen montaa, niin en kyllä tiiä haluaisko luopua siitä, enkä kyllä aio painostaakkaan. En viiti merkkejä mainita ku vainoharhaisuuksissani kuvittelen et joku tunnistaa niiden perusteella :D

Hoitotaso Olin alkuun sillä kannalla että ei hankita, mut onhan se paljo helpompaa ku saa kaikki vauvan kamat niihin laatikoihin. Haluaisin semmosen jonka voi muuttaa normi lipastoksi sit ku ei enää tarvi hoitopöytänä sitä. Et jos jollain on jotain hyviä vinkkejä niin oisin kiitollinen linkeistä :) Olipas runollista :D

MM-11 13+2
 
Täällä meillä päin sitä veriseulan vastausta ei ilmoiteta erikseen jos ei ole jotain poikkeavaa. Pitää itse kysästä neuvolassa jos haluaa tietää ne suhdanteet.

Sukupuoli joo jos vaan mahd.niin halutaan tietää:)

Painonnousu on varmasti tullu pari kiloa viime aikoina kun oon syöny järkyn määrän kaikkea hyvää ja lihottavaa.. seukki neuvolaan 3viikkoa, joten jos huomenna alkais panostamaan terveellisempään ruokavalioon ja jos yrittäis jumpata tässä kotosalla niin se vaaka siellä saattais näyttää nätimmät numerot. Mulla on vaan niin veto pois edelleen etten mitään ylimääräistä jaksais tehdä.

H&mörrykkä 14+1

Ps: Liviltä tulee tänää klo 12 "amerikkalainen neuvola" dokkari.
 
Viimeksi muokattu:
Ultramitoista, Mantin pää-perämitta oli 61,5 mm. Viikkoja 12+0, mutta mitat vastasi 12+4 tai 12+5. Keskiarvoksi tuli kuitenkin 12+4, joten LA ei muutettu.

Hankinnoista, mies on aloittanut jo hintavertailut. :D Meillä on Ikean Leksvik-lipasto josta tulee hoitopöytä, haluan saman sarjan pinnasängyn. Ikeasta saa muuten noita pinniksen pehmusteita, ne on varmaan mitoitettu niiden sänkyihin.

Imoen & Mantti 12+6
 
Sipsunen Teidän lipasto/hoitotaso on varmaan samanlainen, mikä me aiotaan Ikeasta lauantaina ostaa. Se on tosiaan kätevä kun toimii ilman hoitotasoa ihan tavallisena lipastona. Tuo masutuubi on SÖPÖ! :) Mullakin on ollut sydämentykytystä alkuraskaudessa. Nyt ei enää. Yhdistin sen pahoinvointiin. Eli aina kun tuli oksettava olo, tulivat myös sydämentykytykset. Lääkäri sanoi, että voi myös viitata nestehukkaan. Sydän joutuu tekemään enemmän töitä.

Kellukka Onnea ultraan!

MM-11 Meille tulossa tällainen lipasto. HEMNES Lipasto - IKEA
Siihen saa erikseen ostettua hoitotason. Hoitotaso maksaa 30 e. Tietenkin täytyy vielä paikanpäällä katsoo, että on hyvän korkuinen yms.

Meidän täytyy tuo Ikean reissu tehdä jo ens viikonloppuna. Haaparannan Ikeaan on kuitenkin meiltä matkaa ja lokakuussa mulla alkaa harjoittelu + miehellä on välillä viikonlopputöitä niin helpompi tehdä tuo reissu ny kun ei vielä oo ylimääräisiä kiireitä. Hassua vaan nyt jo ostaa isoja juttuja kuten pinnis ja hoitotaso, mutta pakko mikä pakko.
Tänään tulee yksi hyvä kaveri kylään ja kerron raskaudesta. Ei olla nähty talven jälkeen kun asutaan eri kaupungeissa. Jänskättää! Se on mun ikäinen, mutta elämäntilanne ihan eri. Jännä kuulla kuinka iso yllätys tää sille on..

Kivaa päivää naiset! :)
 
päivää tännekki päin:)

Muuten olisin koulus mut vaikee yrittää tehä siä jollain sirkkeleillä ym hommia ku pyörryttää koko aja niin et meinaa taju lähtee ja oksentamas sain käydä jo muuutaman kerran koulus et ei tullu mitää.nyt sit kotona loikoilees ja tietenki kaadoin appelssiini mehutki uudelle sohvalle:/ kaikki menee taas nappiin.....
Mies enää 4vkoa armeijas! Ihanaa!<3 sitte en päästäkkää sitä enää ikinä yli paria päivää pitemmälle reissulle:D paitsi et heti ku pääsee kotiin (torstai) niin perjantaina ne onki menos poikien kans pitää Tj 0 bileet,joihin naisilla ei tietenkää asiaa ja takas ne tulee muutaman päivän päästä:F noo enköhän mäki jotai siks aikaa keksi:D

HEI KYSELY!
Kertokaahan mitkä on teidän mielestä hyviä kylpylä hotelleja suomessa?
Missä päin?
Hinta luokkia jos osaa yhtään sanoa?
Mitä hintaan sisältyi?

Kysely siksi kun haluaisin mennä johonkin pienelle "hää/Tj 0 lomalle" :p

mimma & piskuinen 13+4<3
 
EHDOTON kylpylähotelli Suomessa Flamingo Spa.. lippu per aikuinen tais olla 20 euron luokkaa ja siellä on sitten kaikenmaailman hemmotteluita lisäks, kävin lasten kanssa ja me nautimme ja koko viihdekeskus siinä on ihana löytyy ravintoloita ym. shoppaamaankin pääse. Majoitus sitten Sokoshotellista meillä on se henkilökuntatarra ni se on aina se 2hh50 eur mut otettiin lapsille lisäsängyt joten hinta nousi 70 eur jaa aamupala oli aivan loistava. Aikomus mennä uudelleen nyt syys-talvella

tässä näköjään 1 vrk:ssa 99 eur joka sisältää Onnelaan ilmaisen pääsyn yön hotellissa aamupaloineen sekä spa&welness sisään pääsyn

Majoituspalvelut
 
Viimeksi muokattu:
Moikka,

oon ollut hieman laiska kirjoittelemaan ja tässä on nyt ollut tätä muuttohässäkkääkin, mutta oli pakko tulla Sipsuselle kommentoimaan sen verran et täältä kyllä löytyy sydämentykytystä. Joka raskaudessa sama juttu. Usein iltaisin kun pitäis mennä nukkumaan niin sydän hakkaa miljoonaa ja on tosi hankala olla. Mulla on rytmihäiriö-taustaa ja edellisen lapsen synnyttyä mulla alkoi aika pian sydämen muljahtelut joita pitkään tutkittiin ja todettiin vaarattomiksi. Nyt sit alkanut toi tykytys. Mutta mulla on beetasalpaajaa joita sit pahimmissa tapauksissa aina otan ku en halua kärsiä siitä ikävästä tunteesta ku tuntuu et sydän tulis irti rinnasta. Huh.

Mulla edelleen np-ultra käymättä ja siksipä en tiiä viikoistakaan mitään. Aikaa ei oo ees tullut vielä postissa kun neuvolassakin kävin ekan kerran vasta viime viikolla. Voipi olla että loikkaan kohta huhtikuisiin tätä menoa :)

Pahaa oloa löytyy edelleen ja väsymys kanssa vaivaa. Sais kyllä jo alkaa helppaamaan molemmat. Ennen jaksoin meikatakin ja laittaa hieman itseäni mut nyt kuljen kotona ihan zombina yöpsärit päällä. Voi miesparkaa!
 
Soitin kätilölle niistä tuloksista: "memssi" tässä hei, kävin 16.8 ultrassa ja verikokeessa ja aloin ihmettelemään kun ei ole tullut seulan tuloksia?
Kätilö: sanotko sun hetun. Kiitos. Katsotaas...*syvä hiljaisuus*
Memssi: Onko kaikki ihan kunnossa?
Kätilö: No tota.... Nyt on semmonen juttu että....
Hetken musta tuntu että seinät kaatuu niskaan, elämäni pisin hiljaisuus. Syke jotain sata, näkö lähti ja tuntu että tukehun siihen palaan kurkussa.
LUOJALLE KIITOS, onglema olikin siinä, että tulosta ei ensin meinannut löytyä ja kätilö luuli että se on kadonnut. Sitten se löytyikin jostain toisesta arkistosta ja se oli kaiketi ihan ok (1:49000, en siis nyt ihan tarkkaan tiedä mikä on "normaali" kun ei ole vertauskuvaa (?) ja olinpa sitten pikkasen liian häsessä kysyäkseni sitä) Helpotus oli suuri, mutta nyt särkee sitten päätä varmaan sen takia!

Ens maanantaina on toinen neuvola, toivottavasti kuuntelee sydänäänet, että sais mielenrauhan.

Millä rv:llä teidän rakenneultra on? Mulle laitettu se 18.10 eli 21 raskausviikko, kai se on vielä ihan normi, olisin vaan halunnu vähän aikaisemmin mennä..

Puhutteko te vatsallenne? Mä oon jotenkin niin pakahtumis tilassa että vähän väliä koittelen alavatsaa ja höpöttelen pikkaraiselle. :heart:

Oonkohan muuten kysynyt jo, että onko teidän suvussa mitään "suvunnimeä" mitä aiotte myös käyttää Meillä olis kummaltakin puolelta ja nyt on vähän kamppailua kumman nimeä käytetään, yhteen ne ei sovi ei sitten mitenkään päin. Jos tulee tyttö niin sit on selvä koska itsekin haluan antaa miehen äidin nimen kolmanneksi nimeksi, hän kun ei ehtinyt tätä lasta näkemään vaikka olisi kovasti halunnut.
 
Pööppis
Huh.. nlassa käyty ja sydänäänet oli ihana kuulla :))) ja sanoihan tuo nlatätikin että nyt voit jo hengähtää sen km-pelkosi kanssa että tästä eteenpäin km:t on tosi harvinaisia.
Kait se pitäis uskaltaa alkaa nauttimaan :)
Seulatulokset ja kuppahiv yms veriryhmät olliki siellä nlassa oottamassa, oisin hamaan loppuun asti turhaan niitä oottanu kotiin tulevaks. Kaikki oli tulokset parhain päin,eli niittenkin osalta saa hengähtää :)
hemoglobiinikin oli noussut edellisestä ollen nyt 137 eli ei tarvii onneks alottaa raudan syömistä, verenpaineetki hyvät.
Nyt pitää vaan rueta miun tuota lihomista jarruttelee,kun täti sanoi että miulle sopiva lihomismäärä ois 10kg, tai siis painonnousu...iiikkk...
no mut ei se kyl pitäny tätä nykystäkään vielä pahana. ite sitä vaan hysterisoi sen takii kun ei oo näin paljoo painanu ikinä, mut sekin sanoi että noin 2,5kg on sitä nesteturvotusta ja kun maitorauhaset on kasvaneet.

huh hei.. jos sitä nyt ottais itteääb niskasta kii ja lähtis leikkaamaan nurtsin ja kunnostaa kukkapenkkejä talvenvaralle.

kylpylähotelleista en tiedä muuta ku tääl suunnilla toi kiteen pajarinhovin uus spa, mutta ei ole kokemusta että millainen se on.
varmaan jos ois muksuja,ois paikka ihan ok
Pajarinhovi - Kiteen Puhoksessa. Viihde- ja vapaa-aikakeskus ja el


jeeps mut nyyyt nauttimaan aurinkoisesta säästä
 
  • Tykkää
Reactions: Memssi
Meillä oli esikoisella hoitopöytänä sellane Ikean perus lipasto jonka päällä oli pitkittäin pehmuste se yhistelmä oli käytössä ensimmäiset kuukauden ja olin siihen kyllä aika tyytyväinen tosin sitten kun lapsi alkaa liikkua enemmän nii se ei enää nii turvellinen oo.. sitten saatiinkii miehen työ kaverilta iha perus yksinkertane hoitotaso, joka oli sit loppu ajan käytössä. Hoitotaso onkii tuolla vaatehuoneessa palasina odottamassa uudestaan kokoamista ens vuojen puolella.
Auto Meillä on tällä hetkellä farmari golfi ja miehellä on työnsä puolesta oma auto. Ollaan harkittu tuon farmarin vaihtamista toiseen kun tuossa meinaa olla vähä vikoja vähä väliä vaikka suht uus auto onkii, ei oikein hermot kestä enää pitkää pelätä koko ajan mikähän päsähtää seuraavaks. Ja automaatti olis molempien mieleen.
 
Ei kestänyt hermo pitkään. Kävin tänään Naistenklinikan päivystyksessä viimeviikkoisen verenvuodon takia. Kaikki hyvin masussa :D!! Istukan reuna on muutaman millin kondunsuun päällä, ja se vuotaa jos tökkii tai kovasti rehkii. Nyt pitää ottaa ainakin viikko rauhallisesti. Sitten istukka saattaa olla jo siirtynyt parempaan paikkaan tai sitten ei.

Kertomisesta Heti ultrasta tultuani töihi marssin pomon puheille ja kerroin, että jään äitiyslomalle tammikuun lopussa. Helpotus...

Hauskaa päivänjatkoa kaikille!
 
Moi!

Terveisiä nt-ultrasta!
Pienokainen pomppi siellä innoissaan ja kaikki on hyvin!!!
Vastaa viikkoja 12+5 tasan ja la on 14.3.2011

Eli samaa tulosta kuin alkuraskauden ultrassa.
Nt oi 1,8, en ottanut veriseulaa.
Kaikki raajat löytyivät, molemmissa käsissä 5 sormea, aivot oikeannäköiset, samoin sydän, lohkotkin näkyivät. Selkäranka, nenäluu, reisiluut ym.
Istukka takaseinässä aika alhaalla, mutta noussee ylemmäs.
Ihana kätilö!
Ihanaa, helpottunut olo!!!

:)Kellukka & Pienokainen 12+5
 

Yhteistyössä