Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Voi luoja et on tylsää!! Ei jaksais lähtee käveleekään kun käytiin jo aamulla ja ei oo mitään minne mennä -ni ei huvita nyt rinkiikään kävellä. voi boring!!! Meinasin jos lähtis kaupungille mut ku on taas sellanen orkesteri 9v tyttöjä meillä et en oikein taida ottaa itelleni hermoromahdusta illaks :D Toisaalta houkuttais lähtee kattelee vähä vaunui ja kaikkee muuta hmm... vaikka päätin ettei ennen np-ultraa...
 
Moikka moi!

Tervetuloa uusille :flower:

Auto:Meillä on Volvo V70, 2.4 tdi ja lastutettu vuosimalli on -97...Tykkään kovasti tästä autosta, on mahtava ajettava..menee kuin juna maantiellä, ei tarvihe palijo ohjastaa :) ja tilaa on ihan sopivasti...on ollut puheissa ja kattelussa vaihtaa uudempaa v70:n, mutta ei oo tullut vielä semmosta oikeaa vielä vastaan.

Sydämen tykytys: Mulla on jotain tykytystä/rytmihäiriöitä kait...entiiä pitäiskö huolestua.

Sukupuoli: En aio kysyä

NP-tulokset: Mulla menee tulokset neuvolatätille...ei oo kuulunu mitään, niin toivottavasti ei ole huolta..ens keskiviikkona onkin kyllä neuvolakäynti, kyllä se sitten viimestään selviää.

Työnimi: Mulla oli esikoinen kaveri tai pikkukaveri, tällä tulevalla on joko möykky tai öttiäinen, vvähän vaihtelevasti :D

Osastolla viihtyminen synnytyksen jälkeen: Minusta oli mukava olla osastolla, kun kaikki oli uutta ja opettelussa, sai valmiin ruoan,ei tarvinnu huolehtia huushollista :D..mutta sitten kun poika joutu valohoitoon vuorokaudeksi, niin silloin tuntui että nyt ja heti pitäis päästä kottiin :D viikon verran siellä vietettiin kuitenki aikaa.

Meillä oli eilen poijan 3-vee juhlat, ei isot kuitenkaan,mutta pitäähän sitä jollain lailla kuitenki synttäriä pitää..7.9 on virallisesti syntymäpäivät.. Mahoton kuinka tuo aika menee ihan hurjaa vauhtia...

Niin ja ammatti: Olen nyt viimesen vuoden aikana aikuiskoulutuksen kautta opiskellut Myynnin ammattitutkinnon, eli olen nyt myyjä. Työttömänä nyt kuitenki, pitäs äkkiä saaha jotain ennenkuin maha alkaa ihan oikeesti näkymään...vakityötä turha haaveillakaan, kunhan nyt jotain sais..
Aikaisemmin olen tehnyt ravitsemustyöntekijän työtä (keittiöllä) ja kahvilatyötä, kirjastossakin ollut kirjastotätinä, siivoustakin. Kaikki mulle käy, en oo liian ranttu kunhan nyt saisi etes työtä...pieni paikkakunta, paljon hakijoita joka paikkaan jos aukeaa...sukulaissuhteet ratkaisee..itsekkin muualta tänne tullut, niin ei ole oikein suhteita..

Tuli mieleen tämmönen kysymys, että minkä alan ihmisiä teiän miehet on? Mun mies on rekkamies...ajaa tukkiautoa tällä hetkellä, ei viikko tolokulla ole pois kotoa, tulee aina vuoron päätyttyä kotiin.

Ihanaaa täällä oli jo toissa yönä parisen astetta pakkasta :heart: mää tykkään syksystä...vesisateesta, pimeästä, pakkasesta, usvasta... Itse olen syntynyt lokakuussa, niin olisko sillä jotain osuuttaa syksystä tykkäämiseen :D
Mutta kyllä joka vuodenajassa on jotain mukavaa.

Mutta palaillaampa tässä taas! Ihanaa masun kasvatusta jokkaiselle =)

terkuin hille+möykky 12+5
 
Viimeksi muokattu:
Sukupuoli Eiköhän kysytä meki :) Ainakin minä tahon tietää :)

Hoitotaso Tulee oleen kodinhoitohuoneen pöytä, sinne tulee lipasto vaatteille.

Kehto Meiltäkin löytyy suvun kehto, jossa miehenikin on vauvana nukkunut. Mies aikoo vain entrata sen :)

Mieliteot Appelsiinit ja mandariinit on nyt niin in! Ihan herkkua :)

Täällä tuntuu et maha alkanut kasvaa ihan urakalla! Toisaalta myös vatsan seutu ollu tän päivän myös hellänä ja välillä kipuillut.. Töissä tuli ehkä rehkittyä liikaa?? Täytyy alkaa ehkä ottaan vähän iisimmin.. Tänneppä ei tämän kummosempia, myöhemmin lisää!

kn&murunen 14+3
 
Pööppis
kn071. miul ei onnistunu mitenkää muuten kuin rekisteröin uuden, tosin samalle sähköpostille, sit ilmoitin KOLME kertaa ylläpidolle, että poistakaa se sunni...
En tiedä onnistuuko muutoin saada sitä vaihdettua, itse laitoin vaihtopyyntöä ylläpidolle, mitään sieltä ei koskaan tullut
 
Sukupuoli meinataan kysyä jos vaan näkyy. Tai no luulis että jossain vaiheessa edes näkyis kun niitä ultria nyt tulee olemaan niin hirveen paljon. Poikaolo mulla on ;)

Hoitotaso ei ainakaan uutta osteta, varastossa meillä on tytön vanha semmonen ihan tavallinen hoitopöytä jossa 3 laatikkoa yms,. Ei oo missään parhaassa kunnossa enää kyllä. Tykkäsin kyllä tytöllekki vauvana vaihtaa vaipat ja vaatteet enemmän sängyllä tai jossain muualla. Ja kun se hoitopöytä ei oo käytössä kun pari hassua kuukautta (ainakaa meillä ei ollu) niin en viitti hirveesti semmoseen panostaa.

Kehto mulla on mummolassa rottinkikehto, jossa oon itekin nukkunu vauvana ja niin nukkui meijän tyttökin :) saa nähä käydäänkö taas hakemassa uuteen käyttöön se.

np-tulokset En tiiä nyt noista, kun en menny niihin veriseuloihin, koska kaksosraskaudessa eivät kuulema ole luotettavia. Mutta sillon aikanaan tytöstä tuli n. viikon sisällä kättäriltä kirje että kaikki ok.

on: suolakurkkuja tekee mieli ja jotain suolasia sipsejä kans.. kohta saankin niitä :p jäätelöö myös tekee mieli, spagettii ja juhelihakastiketta, makaroonilaatikkoo, NAKKEJA (hyi olkoon, oon vihannu nakkeja niin kauan kun vaan muistan ja nyt mun tekee mieli syödä niitä). Suklaa ei taas uppoo ollenkaan.. ja se on vähän outoo multa.
jende & murut 13+3
 
Kn071 mä taas sain vaihdettua ylläpidon kautta käyttiksen, piti vaan kokeilla et haluama kt on vapaana ja sitten ilmoittaa niille ja meni noin vuorokausi ku oli vaihtunut.
Kummahomma ettei pööppikselle ole sieltä vastattu.
 
Huhhahhei vain kaikille!

Ja taas tulin myöhässä tänne poksumaan ja muuta, mutta kun miulla oli varsin erikoinen viikonloppu. :/ En ymmärrä, mutta olin ihan poikki ja mitään en saanut tehdyks, vaikka ehkä olinkin jotain suunnitellu aikaansaavaks. Sitten eilen pahaolo vaan yltyi, ja lopulta yrkkäsin! (Anteeks tää saattaa kuulostaa "hehkuttavalta", mutta en tiiä, mitä oikein tapahtu) Kärsin siis päänsärystä (edelleenkin vihloo) ja huonosta olosta koko vkonlopun, ja kaikki sit kulminoitu eiliseen yrkkään. Voivoi, ja mie jo kerkesin mennä ihmettelemään, että ei oo oireita jne! Tulis täysin puuntakaa, jos nyt alkais vasta oireet ilmenemään.. :eek:

Poikaolosta Oon melko varma, että poikahan se siellä köllöttelee. ;) Masu on kuulemma "poikamasu" eli kohtu on edessäpäin? Ja himoitsen hirveästi kaikkee suolasta :D (tosin oon aina ollu enemmän suolasen ystävä :)) Ja halutaanhan me sukupuoli vielä varmaksikin tietää. :>

Psst! Jotkut tykkäsi värikkäistä turkinpippureista, SAMOIN nam! :D Miulla on kyllä enemmän niin päin, että tiiän, mitä todellakaan en halua/huvita syödä kuin joku tosi himotus! o_O

Nt-mitat heitti ultrassa siis kolme päivällä. Olin tuolloin viikoilla 12+5, mutta koko vastasi viikkoja 13+1. Pituutta oli 69 mm ja nt 1,3 (muita mittoja ei otettu/en saanu/en tajunnu kysyä, esim painosta ei mitään hajua :confused:) Miulla on se sokerirasitus (vasta?) viikolla 20. Jossakin taidettiin mainita, että sen pitäis olla alkuraskauden aikana? :confused: Veriseulan tulokset tulee miunkin oikein ymmärtääkseni neuvolaan, ja seuraavalla käynnillä sitten katsotaan ne yhdessä. :)

Hopea ja Alien :heart: 13+2
 
hille: Täällä toinen syys-ihminen ! :wave: Mie oon syntynyt marraskuun alussa :)

Miehen ammatti: Vakkarina Vianorilla, autonasentaja :)

Neukkulassa ja neukkulääkärillä käyty. Kaikki muuten hyvin, mutt oon tosi pettynyt itteeni painon suhteen :( Eilen oli ristiäiset, joissa tuli syötyä sitten kaikenlaista ja tottakai se sitten kostautui. Tiedän kylläkii, ett osa turvotusta, mutta silti.. Ja sit lääkäri sanoi, ett laittaa miulle seuraavalla lääkäri-käynnil lähelleen synnytystapa-arvioon, olivat kuulemma jutelleet miun neukkutädin kaa miun viime synnytyksest. On kyllä kiva juttu, ett pääsen sinne :)

Kellukalle onnea hyvistä ultra-kuulumisista ! :)

cherrrye ja muwu 13+2
 
Hopea: sokerirasitus tehdään normaalisti vasta 20 + mutta olen sen jo kahdessa raskaudessa läpi käynyt ja varmasti on nyttenkin ni sitä on turha pitkittää et pääsen aloittamaan ruokavalion...on kyllä ihan pöllöä ettei saa noudattaa ennen koetta mut pääasiallisesti syön hyvin terveellisesti mutta nyt on tuo nälkä koko ajan ja ihan mitä vaan voisin syödä... miulta puuttuu kyllä joku aivojen osa joka tunnistais todellisen nälän leikkinälästä...
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
moikka ja POKS 13 :D

rakenneultra on rv 20+2 ja olis mukava tietää kumpi siellä polskii. esikoisesta ei nähty, mutta kyllä mulla takaraivossa oli kokoajan että tyttö on. ei nytkään mikään paniikki jos ei näy mutta poika sieltä tulee. 4d ultriin ei olla menossa vaikkei selvää sais.

autoista ollut puhetta mulla renun farmari ja miehellä volvon s80. ollaan vähän mietitty et jos toinen hukatta kun kotio jään, bussi yhteydet kuitenkin loistavat ja vaunujen kanssa kun pääsee ilmatteeks... mut farkku tarvitaan jo koirankin takia

pööppis mulla kans ihanne painon nousu olis tuo 10kg ja nyt vajaa 2kg jo kasassa. monta kuukautta vielä jäljellä :popcorn:

olen uudestaan liikunnan löytänyt ja pari kertaa salilla käynyt. tämän aamunen treeni tuntui ihan hyvältä. tähän asti ollut liikkuminen vähän niin ja näin, kun on alkanut mahaan ottaa.

vatsalle puhuminen: en vielä hirveästi juttele, mutta kovasti tulee siliteltyä
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
siiis taas täysin pihalla :wave: jäi tää viimenen sivu lukematta kokonaan :headwall:
. tällä tänään parasta mennä sohvan turvalliseen nurkkaan torkkuun.

nt mitoista esikoinen 12+1 istuma mitta 49 turvotus 0,9. nyt 12+2 57mm turvotus 1.4 oliko 1:65 000 tosin iästä tuli sit 1:850.
 
cherrrye Mie oon syntyny kuukaus ennen jouluaattoa :D Ja syksy on kyllä ihanin vuodeaika, mitä on :heart:

Juu en miekään oo vielä vatsalle höpötelly, mutta silitelly sitäkin enemmän :) Tuli vaan mieleen, että vaistoaako kotieläimet (meillä on kaksi pienen pientä kissanpentua :heart:) vauvan? Jotkut sanoo, että koira ainakin vaistoas.. :) Tulee nimittäin välillä kissojen kanssa sellanen olo, että ihan niinko nekin jo tietäis :D
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Meillä koira kyllä luullakseni on aistinu... Se käyttäytyy erillälailla minua kohtaan kuin ennen, on sellainen hirveän varovainen ei hypi ilosta päälle niin kuin ennen vaan on rauhallinen "kunnioittava" minun seurassa ja hyvin kiintyny, laskee päätä polville ja tulee vireen kyhnyttämään. =) :heart: hassu. Sitte lenkillä se ei vedä jos tulee toinen koira vastaa vaan kulkee välittämättä ohi. Tätä se teki esikoista odotellessanikin. Kumma juttu. Sitten taas kun esikoinen oli syntyny niin se oli selleinen varautunu jos joku meni vauvan lähelle nopeasti tai tervehtimättä ensin häntä. Yöt alko nukkumaan pinnasängyn alla ja silloin ku tyttö oli sitterissä niin kaveri makasi viressä kokoajan. Jos vaunuilla ollaan liikenteessä niin koira ei vedä ollenkaan mutta muuten kyllä paitsi nut raskaana ollessani.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Laretzki
Saapahan nähdä pääseekö tämä tyttö liikkumaan loppuviikosta enää ollenkaan... :/ Jalkapatikassa koulumatkat tämän viikon kun auto ja pyörä miehellä. Tänään 6 km kävelty ja teki loppu vaiheessa saakelin kipeää häntäluun tienoille ja oikeaan pakaraan. Äsken kävin kaupassa, jonku max. 200 m ja helvetti että kävely teki kipeää. Ja vähintään kaksi päivää vielä käveltävänä, torstaina on ehkä toivoa saada kyyti...

Ärsyttää kun ite kyllä liikkuis, kun en todellakaan oo sitä mieltä että raskaus olisi sairaus, mutta saakeli kun ei pysty!

Lare ja Spyro 15+3.
 
Pööppis
hopea mulleki sanottiin että sokerirasitus oisi sit joskus 20+

mesisa ..niinpäh! monta kk jälellä ja meikä jo nyt kiriny usean kuukauden edestä,mut ehkäpä tää tästä tasottuis, on kyl viimesen kahen viikon aikana tullut kamujen kans käytyä liianki usein syömässä.. nyt pitää rajottaa toden totta.
 
Sokerirasitus oli esikoisesta viikolla 26 ja makasinki sitten siellä labrassa pedillä ku alko heikottaa ja pyörryttään. Se litku oli kyllä ihan ok makuista. Mulla tehtiin rasitus uudestaa synnärillä ku vauva oli yli 4kg. Eipä niissä onneks mitään ollut. Tosi rattoisin mielin odotan mikä olo tulevassa sitten on.

Mä tykkään kans syksystä ja pimeydestä, oon syntynyt joulukuun puolivälissä:)

Mies on viittä vaille valmis rakennusmestari ja töissä tällä hetkellä. Kohta puolin saa sitten paperitkin.

Mä en oo ääneen masuasukille jutellut vaan mielessäni vaan ja silitellyt välillä :)

Hoitotaso on varastossa, mutta mietin et josko myis senkin ja ostas pinniksen kans samaa sävyä olevan..:rolleyes:

H&mörrykkä 14+1
 
Mulla rakenneultra marraskuun alussa, jolloin viikkoja 19+5. Sukupuolen meinaan kysyä, toivottavasti kertovat. Esikoisesta ei olla kysytty, kuopuksesta kysyttiin, mutta eivät kertoneet. Toivottavasti nyt kertovat!! Poikaolo tässä alkaa itsellä olemaan. :heart: En kuopuksen kohdalla (tyttö) ollut ollenkaan huonovointinen, kuten en oikeastaan esikoisenkaan (poika) odotuksessa, mitä nyt kerran tuli huono olo koko raskauden aikana.. =) Nyt ollut useampaan kertaan ollut huonovointisuutta. Poikaan "viittaa" myös suolaisen himo. Ja jotenkin vaan se tunne. :heart:

Hoitotasona meillä ollut molemmilla kerroilla sellainen muovinen pehmeä hoitoalusta pesukoneen päällä kylppärissä. Olen tykännyt, että ollut toimiva, joten sellainen tulee tälläkin kertaa. Ei siinä kauaa kuitenkaan vaippoja vaihda, kun jo siirrytään taas milloin mihinkin, sängyn päälle, sohvalle, lattialle.. =D

Nyt olen jotenkin päässyt sen pelon yli, ettei kaikki ole hyvin. Mietin jo hankintoja ja kodin uutta järjestystä ihan innolla..Toivottavasti ei viikon päästä pudota korkealta ja kovaa.. =/ Eli vielä 8 yötä nt-ultraan.

moomin 10+4
 
mies on Raudottaja/rakennusmies :)

paino mulla on noussit kilon verran,ja täytyy sanoa että oon kyllä SYÖNYT JA SYÖNYT JA vähän vielä SYÖNYT. :)

rakenneultra saan tietää perjantaina että koska se on,se pitäis kuulemma olla hyvissä ajoin,viimeistään viikolla 21,koska "'äidillä pitää olla aikaa miettiä kaikki vaihtoehdot jos jotain ikävää selviää ja pitää tehdä keskeytys" mikä onnistuu siis vain 22.viikkoon asti..


täällä on muuten masu kasvanut hurjasti parissa päivässä! ihan pullahtanut :O näytttää jo melko isolta :D

sokerirasitus mulle tehtiin esikoisesta sokerirasitus kaks kertaa,koska mun siskolla oli RD,mut mulla oli kaikki arvot aina kunnossa,joten nyt ei tarvii mennä. onneksi. eka kerta tais olla viikolla 14,ja toka rasitus viikolla 26 tai jotaiN :)

sunniee ja vilperi (kohta poksuu) 13+6
 
Laretzki
Niin ja siitä miehen ammatista oli puhetta, tällä hetkellä vielä tekee ohjelmistosuunnittelijan tittelillä töitä, mutta ylenee esimies asemaan ja saa uuden tittelin ohjelmistopäällikkö :)
 
syksystä nopeesti: en allekirjota!!! oon kans syntyny marraskuussa (4pvä) ja vihaan syksyä ja talvee yli kaiken!! Rakastan aurinkoa, valoa, lämpöä...aah-ois jo kevät!! <3

ja... piti siis vaan nopeesti ku salkkarit alkaa :p mut siis kävin kattelee vaunuja... löysin niiiiiiin mun vaunut.... reilu 800e...lallallaa.... emmaljungat. Oli ne vaan niin ihanat -mut hitto ku rahaa on ku ravintolatyöntekijällä x2 (eli mies kans samaa alaa :/ )
 
Onnea hyvistä ultrakuulmisista Kellukka :flower:

Mulle oli tullut postissa veriseulan tulokset eikä tarvetta jatkotutkimuksille ole :)

Huh kun olen poikki. Koko päivä on tullut heiluttua. Siivosin kämpän perinpohjaisesti, käytiin koiran kanssa pari kertaa lenkillä kun tytöllä ei ole ollut tänään enää lämpöä (räkää tulee kyllä senkin edestä), tein vielä äsken pizzaa. Nyt mahaa särkee, että pitänee ottaa ihan rauhassa tämä ilta. Mulla ei siis ole ollut tänään kuin pientä etomista. Piti käyttää hyödyksi ja vetää sata lasissa koko päivä :D

Mustakaan raskaus ei ole sairaus, mutta mulle se ikävä kyllä aiheuttaa sairauden (kaltaisia) oireita eli toimii tavallaan sairauden aiheuttajana. Siksi onkin ihanaa kun on edes yksi päivä kun on toimintakykyinen. Nyt syttyi taas pieni toivonkipinä, että tästä alkaisikin tällä keraa jo se ihana keskiraskaus.

Tyttö nukahti. Jos nyt menisin syömään pizzanpalani loppuun, kun en etomiselta sitä (tai ylinpäätään mitään) saa syötyä kerralla. Mua ällöttää ajatuksenakin kaikki muu pizza, paitsi omatekemä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä