Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Laretzki Kiitos infosta! Uskaltaa ehkä jatkossaki koskea kissaan :D Mä laitoin kissalle heti raskauden alussa meidän huoneeseen kiellon. En anna sen nukkua meidän huoneen sängyssä tai sohvalla. Laatikkoa en oo tyhjentäny, mut ei oo tarviskaan ku se tekee tarpeensa pihalle.

Kerttu83 Mulla meni heti ekan käynnin jälkeen neuvolatäti vaihtoon! Nyt on ihan huippu täti :)

kn&murunen 15+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttu83
Kerttu: Mulla näyttäisi olleen esikoisesta eka lääkäri 12+2, toka 27+5 ja kolmas 36+2. Nyt tössä tokassa raskaudessa toka neuvola pelkästään on sitten kun rv22 on täynnä! Lääkäristä ei ole kukaan puhunut yhtään mitään.
 
Mulla on neuvolalääkäri ylihuomenna, eli viikoilla 12+3.

Toksoplasmoosi otetaan kai vain niiltä, joilla on siihen riski? Mulla otettiin ekan 7+jotain viikolla, eikä perästä ole mitään kuulunut, eli kai kaikki ok...

Takkikriisi on täälläkin! Mä _vihaan_ shoppailua itselleni, tilaan yleensä kaiken netistä. Mutta tää takkijuttu... En tiiä uskaltaako tilata vai pitäiskö uhrautua ja mennä kauppaan.

Ah, vapaat alko <3

Katikatish toivottavasti saat mahdollisimman nopeasti varmuuden :( Meillä on kans kissa ja ensimmäinen "vauvahankinta" olikin paketillinen kertakäyttökumihanskoja... Inhottavaa jos niistäkään siis ei ole apua...
Meillä mies ei pysty kissan astiaan koskemaan, muuten joudun menemään perästä siivoamaan oksennusta. Kerran kokeiltu homma :)
Jännityksellä odotetaan miten käy kakkavaippojen!
 
Viimeksi muokattu:
sipsunen+ muut joilla paljon oksentelua: raskauspahoinvointiin on mahdollisuus saada lääkäriltä lääke joka vähentää pahoinvointia.. Et jos rupee olee olo kypsä niin kannattaa ehkä käydä pyytää reseptiä..

Mä en ymmärrä miten voin joka kertaa unohtaa millasta noiden apinoiden kaa on lähtee shoppailee ku täytyy aina lähtee... oli taas sellanen reissu et ois voinu jättää väliin- ja mikä inhottavinta ruokakaupassa alko itellä olee tosi huono-olo, tai lähinnä pyörryttää, pakko oli ostaa suklaata et jakso kotiin asti..
 
Moi taas :)

kirjotin jo aikaisemmin , mutta mihinköhän se hävisi ... no uusi yritys

Pahoinvointi alkaa olla ohi, onneksi! Ja muutenkin olo ihan hyvä.
Tänään oli eka lääkärineuvola ja siellä kaikki hyvin, verenpaineita joudun joka päivä mittailemaan. Vielä ovat ok mutta viime raskaudessa jouduin lääkitykselle ja nyt on vaarana kans sama juttu.

Salkkareita enkä bb:tä kato, ei ei ei... mä tykkään noista poliisisarjoista yms.. :)

Tessa ja 14+6
 
Nopsaa tulen kommentoimaan jotain. Kiire päivä kun luentoja ja kohta töihin.

kn071 Mullakin tuo uimapuku-asia mietityttänyt. Käyn viikoittain uimassa ja sitten kun se maha joskus alkaa kasvaa ja uikkari ei enää mene päälle, niin missähän asussa sitä uisi..Kehtaako uimahalliin ees mennä bikineissä? :D

ensimmäinen Tervetuloa! :)

Sisa78 En tarvi varmaan itsekään syystakkia, mutta toppatakin kyllä. Kiitti vinkistä! Netissä ei näyttäny s-kokoa olevan, joten täytyy käydä liikkeessä.

Katikaish Inhottavia uutisia! :( Toivotaan, että pikkuisella on kuitenkin kaikki hyvin! Voimia tulosten odottamiseen! :hug:

moomin Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Muutamalla oli neuvolasta mukavia uutisia. Onnea niistä!
Nyt töihin!
 
En myönnä sitä tietenkään, mutta voi olla että mulla on taipumusta sellaseen pessimistiseen ajatteluun ja siitä johtuvaan hysterisointiin näistä terveysasioista, onneks teillä on jalat maassa :)

Sanokaahan Turkulaiset minne turussa kannattaa mennä shoppaileen? Oon menossa perjantaina turkuun ja tarkotus olis eka ilta juhlia ja lauantaina sit kerranki päästä shoppaileen kun ei tarvi siitä krapulasta kärsiä. Eli jotain kivoja kauppoja, ihan kaikenlaisia, sisustuskauppoja, lastentarvikekauppoja, vaatekauppoja etc. :)
 
Laretzki on ihan oikeassa listerian suhteen. todella harvinainen on ja hyvin seurattu Eviran kautta. Suomessa sitä on havaittu esim. Heimon kalan vakuumipakatuista kaloista. Itse olen opiskellut elintarvikealaa ja erityisesti omavalvonta-asiat on kiinnostaneet mua aina, enkä pelkää kyllä syödä Suomessa mitään ruokaa :)

Katikaish Toivottavasti kaikki on hyvin! Mulla on 5-vuotiaana ollut joku kissasta tullut virus, olin vuoden sairaana, mutta mitään ei verikokeista löytynyt. Luultavasti mulla on ollut toksoplasmoosi, koska oireet ovat olleet sen mukaiset ja meillä oli silloin kissa joka nukkui mun sängyssä tyynyn päällä.

Takkikriisi Mä olen päättänyt lainata äidiltäni takkia talveksi, koska hänellä on aina ollut todella iso maha sairaudesta johtuen. Ei oo talvella varaa ostaa takkia vain parin kuukauden takia ja kun ei tiedä millainen talvi taas tulee.

Nyt pesemään pyykkiä, jotta saa puhdasta vaatetta viikonlopun Riikan reissulle :)

hepuhi:heart:käpy 14+3
 
Memssi: ei ainakaan Skanssiin... Turun keskusta varmaan on se paras tai sit Mylly, mutta se on Raision puolella :D
Lastentavaraliikkeitä en ole vielä kolunnut läpi, mutta ehdoton must go paikka on punainen norsu! Monta vuotta ohi ajaessa olen haaveillut, että kun on lapsien aika, pääsen tuonne :p
 
  • Tykkää
Reactions: Memssi
Moi!

Hepuhi ja Laretzki Minäkin luulin että Suomessa olemme onnelassa listerian suhteen, mutta tilanne onkin päinvastoin!
Listeriatapauksia on Suomessa EU-maista eniten! Siis riski on todellinen ja nimenomaan raskaana oleville. Kuulin juuri toissapäivänä uutisista, että tapauksia ollut tänä vuonna jo yli 70 Suomessa. EU-maiden listeriatilastojen johtoasemamme johtuu juuri tyhjiöpakatun kalan suurista kulutusmääristä.

Tässä linkki Eviran sivuille, siellä paljon tietoa ja ohjeita, kielletään raskaan olevilta pastöroidut Chevre, Brie- ja Kittijuustot muiden muassa.. Itse olen kypsennettynä Chevreä syönyt.

Listeriabakteeri - Elintarviketurvallisuusvirasto Evira

Katikaish onneksi toksoplasmoosi löytyi ja siihen on lääke! Voimia ja tsemppiä!

Oma napa: Huomenna poksuu 14! Edessä pari päivää töitä, perjantaina hautajaiset ja sitten lomalle Kreikkaan. Olen loman tarpeessa. Tuntuu että olisin siirtynyt keskiraskauden auvoon, ainakin etomisen suhteen, mutta väsymystä on vieläkin..

Mukavaa iltaa kaikille!!
:)Kellukka & Pienokainen 13+6
 
Laretzki
kerttu Mä tosiaan tuohon edelliseen kommentiini löysin pätkän tuosta kissajutusta, että jos meni ohi niin siitä voi katsoa ja suhteellisen huoletta olla.

kn071 Meillä mä oon käsitellyt kissoja ihan normaalisti, hiekkaakin tyhjentänyt silloin kun ollut pakko, tosin hanskat kädessä ja erityisen huolella pessyt sit kädet. En mä tiedä oonko mä liian maalaisjärkinen, tiedänkö asioista sen verran enemmän, mutta en mä oo jaksanut pelätä kissoja tässä raskaus aikana. Se on ihan sama, että vaikka joisit pelkkää vettä kaiken muun pelossa, niin kuolet siihenkin.

Kellukka Mä olen edelleen sitä mieltä, että listerian suhteen Suomessa ei todellakaan ole hysteriaa! Ja vaikka, kuten sanoit, Suomi olisikin Euroopan kärkimaata listerian määrissä, niin se johtuu pääasiallisesti suuresta tyhjiöpakattujen kaoljen kulutusmääristä, kuten itsekin kirjoitit. Ja näihinkin liittyy erityisen suurentunut riski silloin, jos kylmäketju ei ole kunnossa ja säilytyslämpötilat on päin p:tä, koska tyhjiöpakattu tuote luo otolliset olosuhteet listerian lisääntymiselle. Mä en omasta mielestäni voi sanoa, että toi 70 tapausta olisi paljon koska tuolla Evirankin sivuilla on tuo että tapauksia n. 20-60 vuosittain ja tossa on jo tosi iso vaihteluväli. Ja mä korostaisin tuota mitä Eviran sivuilla oli että "suurin osa sairastuneista on ollut yli 70- vuotiaita". Jos sanotaan suurin osa, niin sen täytyy tarkoittaa jo yli puolia vuosittain sairastuneista sanoisin. Ja edelleen, kuten sanoin aiemminkin, listerian välttäminen on äärimmäisen helppo välttää perus keittiöhygieenialla, jonka pitäisi kuulua ihan maalaisjärkeenkin.

Sori jos mä kuullostan hirveen kärkkäältä, mutta mua periaatteesta ärsyttää nää esim. listerian painottamiset raskaus aikana (vaikka todellinen riski aina olemassa), koska moni ei välttämättä edes tiedä mikä listeria on ennen kuin tulee raskaaksi. Ja hyvimpä Suomen kansa edelleen on elossa, vaikka isovanhemmat ja niiden vanhemmat ja taas niiden vanhemmat jne ovat syöneet pastöroitumattomasta maidosta kirnuttua voita ja juoneet maitoa lähes suoraan lehmästä. Nykyään tieto lisää tuskaa ja tuntuu että hygieenia ja sen hysterisointi on mennyt ihan liian pitkälle. Näkyyhän se sitten mm. allergioiden määrän älyttömänä lisääntymisenä.

(ja kukaan ei sitten vedä hernettä nenään, nää on mun mielipiteitä ja valitettavasti olen nälkäinen tässä kirjottaessa, joten saattavat olla hieman kärkkäämmin esitettyjä kuin yleensä luonteeni puolesta)
 
Laretzki hokasin ton sun aiemman viestin oman viestin lähettämisen jälkeen.
Oon miettiny myöski että millähän talvitakilla sitä ens talven menee :D
Ajattelin että meen kauppoihin sovittelemaan ja kattelemaan ku masu tästä kasvaa ku ilmojen puolesta sillä ei vielä hetkeen oo kiirettä..
Monilla on näköjään ollu se neuvolalääkäri justiin niillä viikoilla ku mä ajattelinki että sen pitäis olla,täytyy soitella sinne neuvolaan ja muistutella siitä :kieh:
 
Tulin vaan ilmoittamaan, että sain jonkun ihme piristysruiskeen kun tulin töistä klo.20.
Ruoka, keittiön siivominen, vaatteet pois narulta ja imurointi. huoh..
Mies on kipeenä, ehkä siksi kinpaannuin.
Nyt katsomaan KLIKKAA MUA. (uusi sarja alkaa)
Hyvää yötä
 
Kuulumisia piiitkästä aikaa. Juttuja kyllä olen käynnyt lukemassa, mutta millään en ole jaksannut tänne kuulumisia kirjoitella. Muutamalla muulla listalla olen jaksanut olla vähän aktiivisempi.

Viime keskiviikkona olin toimenpiteessä jossa siis "neulottiin" kohdunkaula umpeen, eli McDonaldin cerglage tukilanka. Kohdunkaula oli siihen mennessä kerennyt jo sentillä lyhentymään, joten langan laitto oli ikäänkuin kreivin aikaan. Ihan putkeen ei kaikki kuitenkaan mennyt ja nyt kärvistelen virtsatietulehduksen kanssa johon sain tänään selxidin, mutta muutamasta napista huolimatta tuntuis oireet vaan pahenevan. Toivon, että lääkitys on oikea, eikä mussa asuu mikään ko lääkkeelle resistenssi pöpöläinen. Huomenna pitäs herkkyysmäärityksenkin tulla, mulla on ollut aiemmin hyvin pitkälle edennyt pyelonefriitti niin olen näiden pissa-asioiden kanssa vähän hysteerinen.
Ihan en taas ollut tyytyväinen saamaani hoitoon sairaalassa joten olen menossa torstaina yksityiseen äitiysneuvolaan lääkärille ja samallahan tuota pientä kurkataan myös 3d vai 4d vai mikä lie D onkaan ultralla. Pienesti ois jo toiveissa, että näkyis kumpaa merkkiä vauva mahtaa olla. Mulla ei ole oloja suuntaan tai toiseen sukupuolesta ja kumpikin on luonnollisesti ihan tervetullut, koska meillä aika tasaväkisesti on kumpikin sukupuoli jo edustettuna (=akkavalta kuitenkin).

Tarvikehankinnoista ollut puhetta ja pinnis + hoitopöytä/lipasto on hankittuna ja vaatteitakin on kirpparilta ja kaupoista mukaan tarttunut. Vielä olis siis vaikka mitä hankittavaa. Mutta suurempiin hankintoihin uskaltaudun varmaan vasta 24 viikon jälkeen jos raskaus sinne saakka kantaa. Pitkät 10 viikkoa on siis edessä, että on edes mitään takeita pienen selviytymisestä muuallekin kun pilvenreunalle.

Takkiongelma on täälläkin, mulla ei mahdu tän pötsin ympärille MIKÄÄN takki kiinni. Talvitakeista varmaan villakangastaki, mutta kun oon todellinen vilukissa niin ei sillä tarkene. Tosin hyvin todennäköisesti vietän talvesta suurimman osan vuodelevossa, joten kääritään sitten ruho vaikka täkkiin =)

Sonsku ja pikku-puhveli 14+5 (kai)
 
Ruokarajoituksista ja muusta "kielletystä"...: Mä oon samoilla linjoilla Laretzkin kanssa. Musta ylihysterisointi raskauden takia on älytöntä... Perusjutut kun pitää mielessä, niin maalaisjärjellä pärjää pitkälle :)
 
  • Tykkää
Reactions: ItäHki
Huh huh ahkeria kirjoittajia taas täällä! En millään muista nyt varmaan kommata kaikkea.

Ihania noi teidän isyyspakkaukset!! Teen semmoisten itsekin :) Kiitos vinkeistä!

Sipuli on vaaratonta sikiölle, imetyksessä sen takia ei suositella kun voi aiheuttaa vatsanväänteitä.

Tänään ostin HM:stä äitiyssukkahousuja ison pinon (rakastan sukkahousuja, pidän usein muiden housujen alla :D). Lisäksi ostin alesta ihanat purjehdusasut vauvalle, tytön ja pojan version varmuudeksi :D

Listeriasta: ylihysteriaa. Tosiaankin listeria tarttuu huonokuntoisiin! Vanhuksiin yleensä. 70 tapausta vuodessa ja varmaan lähes 5 000 000 ihmistä suomessa syö juustoja :D Influenssa tappaa vuosittain 1000 ihmistä!! Sitähän tässä pitäisi enemmin pelätä. Edelleenkin, suurten valmistajien juustot on turvallisia: Valio, Arla jne. Niitä olen huoletta itsekin popsinut. Kalaakin olen syönyt, en tajunnu syödessäni, vasta jälkeenpäin, välttelen kyllä, mutta en ole hysteerinen. Sama juttu esim. pakastevadelmien kanssa, täysin ylihysteriaa! Olen elintarvikealan ihminen ja leivon paljon kotona tutuille juhliin kaikenlaista, koskaan en ole kuumentanut vadelmia, eikä kukaan sitä ole vaatinut, olen useista lähteistä asiaa tiedustellut ja kaikilta vastaus "ylihysteriaa". Se että esim. kolme kertaa on vadelmista tullut norovirus Suomessa, ei ole kovin vakavaa. Mieluummin sairastan noron vaikka kerran 10 vuoteen, kuin kuumennan 10 vuotta vadelmista aromit pois.

Rytmihäiriöistä oli juttua.. Mulla niitä kans. Ollut aina, vaarattomia lisälyöntejä, just semmosia inhottavia muljahduksia, väsyneenä, stressaantuneena, huonossa asennoissa sohvalla jne. Raskauden aikana niitä on ollut enempi, jostain luin että se on normaaalia. Että hengästyykin raskaana ollessa ja just noi lisälyönnit. Mulla kans tota hengästymistä, johtuu verenlisääntymisestä ja keltarauhashormonin määrästä. Ja mun siskolla tulee verenluovutuksesta noita lisälyöntejä, niin miks ei myös toiseen suuntaan, kun verta tulee lisää, niin sekin varmaan aiheuttaa lisälyöntejä?? Mutta jos asia kovasti vaivaa kysäse neuvolassa, voit päästä holterointiin 24h, siinä jää kiinni varmasti kaikki muljahtelut :) Inhottavaa vaan olla teipattuna siihen masiinaan 24h :D Pääsee kyllä kotiin, mutta silti :D

Kaiken terveydestä lukeneena (en alan ammattilaisena), voin sanoa että nuo verenpaineet mitä joku kyseli on kyllä tosi kovat, varmaan joutuu seurantaan/lääkitykselle. Yläpaine kuulema kohoaa jännityksestä, alapaine taas ei niinkään. Mulla on aina lääkärissä korkea yläpaine 150-170, alapaine pystyy alle 90. Mut jooh. Tosiaan en oo alan ammattilainen, siskoni on sairaanhoitaja ja oon kirjoittanut terveystiedosta aika hyvät paprut :D, siskolta kyselen aina jos en tiedä tai muualta selviä. Mua vaan kiinnostaa terveystieto liiaksikin, on aiheuttanut monet kerrat hirveetä panikointia :DDD Kaiken tiedon imen aina joka puolelta :D Monet kaverit soittaa mulle kysyäkseen terveysasioita :DD


12+3 <3
 
Viimeksi muokattu:
Pööppis
Katikaish voimia sinulle! Tuo epätietoisuus on kauheeta :/

Multa otettiin vasta--aineet heti kun sain tietää olevani raskaana. Ei ollu vasta-aineita, eli mun työn kannalta huonojuttu.
Josta tulikin mieleen, sain kelan päätöksen erityisäippävapaasta ja rahasta.. eipä hurrata. Maiilman loppu koittaa kun rahat ei riitä, mutta mutta, pikkunen murhe on se jos vertaa esim tullevaan vauvaan ja sen terveyteen. Nyt en jaksa kyllä alkaa ressata rahojen riittämättömyydestä, on vaan pihisteltävä menoissa ja toivoo että syntyy terve muksu, ja että tosiaaan syntyy, ei mee kesken.

Tänään poksuikin sitten rv 15. Mutta harmittaa kun ei liikkeitä tunnu :/ :/ :/


Rusinapullan kanssa 15vkoa <3 (melkein ainakin... -13päivää jos saivarrellaan)

Ainiin.. Tein kirpparilöydön, vaauvan kantoliina 3e, tosi hyvä kuntoinen, tosin ei mitään hajua kuinka se laitetaan päälle :O
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: sunniee ja -Bambi-
Moikka taas! Tuossa päivällä kun lueskelin ketjua ja joku mainitsi ensimmäisenä sen tokson, googlailin hieman ja luin miehellekin mitä kaikkea siitä voi tulla.. Meillä kun on 2 kissaa ja koiriakin useampi, kissat kulkevat ulkona vapaasti, koirat aidatulla pihalla. Mies aloitti samantien oma-alotteisesti suursiivouksen. Pesi saunan ja kylppärin, vessan ja takkahuoneen ja desinfioi kissojen hiekkalaatikon. 4h se puuhasteli ja tupisi mennessään kuinka kissat ei saa enää kulkea pöydillä tai nukkua meidän laudeliinoilla tai tassutella minun kaulaa tai mitään mitä ne nyt yleensä tekee lupaa kysymättä.
Luin siis että se voi tarttua myös limakalvojen välityksellä..Miehellä on ennestään jo yksi kehitysvammainen poika jonka vammautumiseen syytä ei tiedetä, tuntematon aivovamma joka aiheuttaa että poju ei tee mitään itse. Istuu ja huutaa vaan, leikkii elektronisilla pimputusleluilla (pianoilla ja tyyliin muumitietokoneilla, käyttää vaippoja yötä päivää ja on tosiaan jo kohta 11v.

Pelko on siis aiheellinen vaikka suuremmalla todennäköisyydellä hänen vammansa on peräisin jostain aivan muusta kuin toksosta. Toista vammaista lasta ei kuitenkaan haluta jos asia on mitenkään vältettävissä joten ymmärrän mieheni huolen tuossa asiassa.

Niin, huolestuin kyllä itsekin ja soitin samantien neuvolaan. Neuvolantäti sanoi että minulla ei varsinaisesti ole huolta koska kissat ovat olleet meillä jo 3 vuotta ja minulla luultavasti on ollut tokso ja täten myös vasta-aineet. Hän sanoi myös että alkuraskaudessa sikiön "tartuttamisriski" on vain 10% luokkaa kun taas loppuraskaudessa riski on huomattavasti suurempi ja että voimme seuraavalla neuvolakerralla puhua asiasta enemmän ja miettiä josko myöhemmin minut testattaisiin sen varalta. Flunssaisia oireita on kyllä ollut jo kuukauden verran muttei kukaan lääkäri ole noteerannut saati sitten hoitanut asiaa mitenkään.

Terveydenhoitaja sanoi myös että tokso on tosi harvinainen ja ettei ketään automaattisesti testata alkuraskaudessa. Vain jos epäillään jotain.

Kerrottiin miehen vanhemmille viime viikon torstaina vauvauutiset samantien kun tultiin ultrasta. Mies lähetti kuvaviestissä 3d kuvan ja kohta tulikin puhelinsoitto tulevalta mummilta. Vastaanotto oli kuitenkin tosi nuiva ja tuli vaan ihmetteleviä kysymyksiä että miten te nyt lapsen teette ja onko edes oikea aikakaan ja kun meillä on lemmikkejäkin (siis what??? mies on jo 41v, minä 28, pitäiskö meidän odottaa että lemmikit kuolla kupsahtaa vanhuuteen ennenku sais ajatella perheenlisäystä. Huhhuh, siihen menis sitten ainakin vielä 15v.:headwall:) Miehen isästä ei ole kuulunu mitään vaikka hänkin tietää asiasta, tänään soitti ja ajattelin että no nyt vihdoin tulee onnitteluja ja että edes jotenkin kuulostaisi että olisi iloinen asiasta. Ei sanallakaan maininnu koko vauvaa puhelussa. Ihan kun asiaa ei olis olemassakaan. Uskomatonta!!!!! Tämä on jotain niin käsittämätöntä. Minä/me luultiin kokoajan että he ihan odottaa vauvauutisia ja toivovat uutta lastenlasta ja nyt sitten käykin näin. :'(

No, sitten tietysti oli vielä minun vanhemmat. Päätettiin että teetetään ultrakuvista suurennokset ja lähetetään kirjeitse ne yllätyksenä. Sisko oli vastasyntyneen vauvansa kanssa meidän vanhempien luona ja aikoi pitää huolen että kun posti tulee, kahvit on keitettynä ja ukki ja mummo istutettuna pöydän ääreen avaamaan sitten kirjettä. Kohta tuli tekstari että äitin täytyy miettiä asiaa. No, antaahan miettiä. Onhan tuo iso uutinen ja paljon sulattelemista.
Illalla nyt sitten isä soitti minulle ja onnitteli meidän hienosta uutisesta ja kerto kuinka mukava juttu se on ja selvästi äänestä kuuli että odottaakin innolla uutta pikkuista perheeseen. Tosiaan siskollani on nyt 2kk ikäinen poika johon isovanhemmat on aivan rakastuneet.
Ja äiti soitti kohta perästä ja puhuttiin pitkään puhelimessa. Oli niin onnellinen meidän puolesta ja kertoili omia kokemuksiaan. Ihmetteli miten niinkin pienestä otuksesta saa niin tarkkoja kuvia jo tässä vaiheessa, ei tienny että semmosia laitteita on olemassa.. Aikoi alkaa neulomaan töppösiä valmiiksi maaliskuuta varten :heart: Haen mummolasta oman vanhan kehtoni sitten myöhemmin vauvalle kakkossängyksi, ah tätä nostalgian tunnetta :D

Olin jo tosi pahalla miehellä noiden miehen vanhempien takia mut onneksi omat vanhempani ovatkin iloisia asiasta.
Mieskään ei ymmärrä miks tämä on minulle niin iso asia että ne vanhempansa ovat noin outoja ja ihan epäkohteliaitakin minusta..olipa hyvä saada tämä asia purettua mielen päältä tänne. Toivottavasti teillä muilla on vain innokkaita isovanhempia odottamassa vaavia/vaaveja. :)

Tänään en oo pitkästä aikaan oksentanu ollenkaan, johtuen varmaan siitä että kun heräsin 6 maissa niin söin sängyssä yhden croisantin eikä vatsa siis ollu muutamaa tuntia myöhemmin ylös noustessa ehkä aivan tyhjä..tosin eipä sitten koko päivänä maistunukaan mikään muu kun pari viinirypälettä joten alko bauhausissa käydessä jo heikottaa ja pyörryttää..

Jotenkin on niin paska fiilis ollu koko päivän ja nyt kun luin teidän tämän loppupäivän kirjotukset niin unohtu jo kaikki mistä minun piti mainita tämän oman paasauksen takia.
Niin siitä tukivyöstä piti se sanoa että hankin itse kovien selkäkipujen takia viime viikolla Anitan tukivyön, sen missä on vatsan kohdalla se "pussukka", sehän se siis nyt vielä on kun omat rasvavarannot ei ihan sitä kokonaan täytä eikä vauvamahaa vielä näy eikä tunnu. Hyvä se vyö kyllä on ja tukee ihan tosissaan selkää ja vatsaa mutta jos joutuu paljon liikkumaan ja tekemään kiertoliikkeitä esim työssä niin alkaa varmaan kyljistä hankaamaan. Kun tulee vaatteiden alle. Vai lieneekö se vaan minun tapauksessa. Pitäneepä itsekin hankkia tuo jonkun suosittelema tuubitukihommeli, se olis varmaan mulle kätevämpi.

Sori tätä purkausta. Minä minä minä.. :headwall: Jospa huomenna olis parempi päivä.

Jadeza+ruipelo 13+5 (n.25min kuluttua jo 13+6) :wave:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kerttu83
Laretzki Samaa mieltä, että turhaa hysteriaa tuosta listeriasta! Hyvin sanottu!

jadeza Harmi kun miehesi vanhemmat ei innostunu vauva-uutisista! Onneksi kuitenkin omat vanhempasi olivat onnellisia teidän puolesta! Mä oon kyllä niiiin onnellinen, että molemmat isovanhemmat on ihan innoissaan tulevasta ekasta lapsenlapsestaan. :) Vaikka ollaankin aika nuoria, niin kaikille osapuolille oli ihan selvää, että perheenlisäystä on pian tulossa. Osasivat siis odottaa. Ollaan me niin perhekeskeisiä molemmat miehen kans.

Nyt väsyttää tosi kovasti ja nukkumaan täytyy päästä. Hyvää yötä!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jadeza
Voi jadeza ihana toi sun miehes huolenpito :flower: Ja ihan ymmärrettävästä syystä,tottakai haluaa minimoida kaikki mahdolliset riskit!Hyvä että sun vanhemmat on iloisia uutisesta,yritä olla pahottamatta mieltäs miehen vanhempien junttimaisen käytöksen takia :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: jadeza
Jadeza: olisikohan miehesi vanhemmat peloissaan ?!? sairaslapsi on osalle ihmisistä kamalan vaikea asia... pikku veljelläni on sairautta ja kyllä se on sukua puhutellut.
Itsekkin esikoista odottaessa jouduin dna-testeihin mutta vasta viikolla 20+ mitä jos sieltä olisi sitten jotain tullu ja veljeni on sanonut että älä synnytä jos on sama sairaus kuin hänellä ?!?!?! ja nyt sitten kyynelehdin kun tämän otin esiin...prkl !!! töissä !

TALVITAKKI: etsinnässä miulla ei oo toppatakkia urheiluun mikä mahtuis talvella, nyt on semmonen ice peakin tyköistuva ni ei sinne mitään keesiä tungeta villakangastakki löytyy joten pelkkä toppatakki riittää mitä sitten käyttää lasten kanssa ulkoillessa... talvella meillä hiihdetään ja luistellaan lähes joka ilta ja tietysti mäenlaskussakin käydään :)

POKS POKS POKS 15+0

minnarun&rinsessa :heart:
 

Yhteistyössä