Maaliskuun Muruset 2012 *Tammikuussa*

tunturihillalla tosi törkeä neuvola täti ollut. ihan aiheesta vedit herneet nenään. mulla tullut jo 15kg ja viimeks sanottiin et älä siitä stressaa. turvotusta on sormissa ja jaloissa joten sekin lisää painoa.
viimeks kertynyt 800g/viikko painoa mihin olin ite tyytymätön, ajattelin et ois vähemmän tullut ja siin kotimatkalla neuvolasta hain ittelleni lohdutus suklaalevyn :ashamed:, et täällä se paino jatkaa nousua...
mun bmi 26 alkuraskaudessa ja eka neuvolan täti sano et 10kg saa tulla. onneks se ei ole enään tuolla töissä..

turvotusta on. ollut jo jonkin aikaa ja sormukset ei ole viikoihin oleet sormissa. nyt ajattelin ottaa ananas kuurin ja lopettaa tuota suolan käyttöä. joulun välipäivät olin kun vesipallo (tai ainakin se siltä tuntu). mut ranskalaisiin ja roskaruokaan himo, niin sitä suolaa tulee saatua niin huomaamatta. tarvii ottaa itteensä niskasta kiinni.... sit joskus..:D

liikunta: ite kävin kuntosalilla joulukuun loppuun ja lopetin siihen. nyt kun poitsu kääntynyt niin nyt mieli tekis mennä takas. on niin paljon helpompi olo ollut et pystyis tekeen melkeen mitä vaan. mut en viitti enään peruuttaa kuntosalikortin keskeytystä et nyt haluankin käydä, koska täs nyt voi tapahtua mitä vaan. mut puolessa välissä raskautta lääkäri sano et jos siltä tuntuu niin käy loppuun asti vaan
. nyt mä sit raahaan tota koiraa pitkin poikin lenkeillä (se saa kohta yli annostuksen raittiista ilmasta :D)

mä kattelin vaunulan sivuilta noita lämpöpusseja. ja mä haluun tollasen. pitää tilata heti kuun lopusta kun saan rahaa.
nyt on ollut taas maksussa esikoisen harrastukset ja tää seuraava saa kyllä harrastaa lukemista ja piirtämistä+ulkoilua omaan tahtiin. esikoinen siis käy partioo (mikä ei hirveen hintanen) mut sit yleis urheilu ja tanssi. ja sit kun nää laskut tulee aina samaan kasaan syksyllä kun jatkaa ja alkuvuodesta kun jatkaa.
nyt oli puhetta, et partioo voi jättää vähemmälle, jos siltä tuntuu, mut nauttii niin noista kaikista ja 2 harrastusta on täs 500m etäisyydelä, eli niis on kavereita paljon mukana, niin eipä tuo 3 harrastusta ole rankalta tuntunut.

m+e 31+6
 
Tunturihilla Inhottava neuvolatäti! Sun BMIkin on lähdössä ollut semmonen, että mun mielestä siinä saa kyllä kerätä melkein sen 20kg ihan "hyvillä mielin". Jos sattuu sama täti seuraavaksi, niin pistä takasin! Eikä kukaan ammattitaitoinen kätilö kyllä ala miehelle puhumaan raskaana olevan vaimon läskeistä, vaikka sit olis lähtöhetkellä ollut bmi 40!

Mulla bmi lähdössä yli 30 :ashamed:, nyt painoa tullut 2,2kg ja neuvolatäti on hyvin mielissään. Mutta siinäkään hän ei esitä asiaa mitenkään jyrkästi, vaan sanoo nätisti, että koska lähtö oli mitä oli, niin tää on tosi hyvä suunta ja rohkaisee vielä, että ruokavaliossa tuskin on kauheesti korjattavaa kun painoakaan ei kummemmin tule. Meillä kun punnitaan vielä vaaatteet päällä, niin alkuraskauspunnitukset oli kesävaatteissa, viimeks toppahousut, villapaita jne, että otan ne aika suuntaa antavina.

Mites hei toi selällään nukkuminen ja oleminen... Mulla on välillä tullut huono olo selällään ollessa, mutta välillä ei. Riippuu vissiin hiukan vauvan asennosta. Eikös maalaisjärjellä ajateltuna vois ajatella, että voin olla kuitenkin selällään sillon kun se tuntuu hyvältä?
Nyt on alkanut toi yöllinen käsien puutuminenkin! Aikaisemmin puutui vaan oikee käsi (jo ennen raskautta) kun mun niskat on niin jumissa, että lekuri epäili hermopinnetta ja laittoi lähetteen hierojalla. Ja siis se puutui kipeeks asti, heräsin 3krt yössä ja ainoo mikä auttoi, oli pieni kävely ympäri kämppää. Nyt sitten puuttu kummatkin! En saa esim. aamulla puhelinta otettua käteen kun joskus 10min heräämisestä ja silti tuntuu puutuneelta :(
Oltiin eilen teatterissa ja syömässä, meinasin, että se on ihan jees kun saa istua. EI OLLUT! Näköjään tälle selälle ei ole mikään asento hyvä, paitsi hetken jaksoissa :/ Varmaan muu yleisö tuijotteli takaa kun isomahainen nainen vääntyilee tuskissaan siinä penkissä. (oltiin vielä Linnateatterissa, jossa siis esitys katsotaan samoilta paikoilta, missä syötiin ja ne oli semmoset puiset matalaselkänojaiset tuolit :S)

Mariaja & Tyllerö 29+6
 
Täällä painoa tullu nyt semmonen 15kg. Viime raskaudessa myös 15kg, jotka lähti n. 3kk synnytyksestä. Varmaan nousee paino siihen 70 kiloon... Turvotuksia ei ole ja neuvolassa sanovat että paino saa noussa. Tunturihilla älä välitä, neuvolatädin aamumuroihin oli varmaan pissitty...
Meillä ei pinniksessä ole ollu petauspatjaa, eikä ole nyt lastensängyssäkään. Varmaan sitte tulee ajankohtaseksi kun alkaa opetella yökuivaksi... Niin ja ei tämä meän poika huoli tyynyä, eikä peittoa :D
Sormuskin täällä on sormessa, eikä ole aikomustakaan ottaa pois :)

Naapurinneiti ja Lennart
 
mä haluisin vauvalle jonkun kantopussin -ei mitään sidottavaa liinaa vaan sellanen pussi idea.. lueskelin lodger shelteristä mut ei oo hirveesti saanu positiivista kommenttii :/ ja vaunuiinkin tarvii nyt jonkun lämpöpussin kun ei oo enää sitä duolift pussia joka pojilla ollu.. tosin meillä olis untuvapussi 4v:n ajoilta -täytyski kattoo onko se missä kunnossa... ens viikolla jos koettais jotai saada aikaseks ku l-o-m-a-!! tulee niin tarpeeseen!!

hitsi toi 1v on huvittava, käy lyömässä noita isompia ja sit ku ne estää tai näppäsee takas ni tulee itkee tekoitkuu mun syliin.. päiväkodissa ei nähdä et tää pienempi osais tehä mitään väärää vaan joka kerta ku nää kaks tappelee se on isomman syy. joku tädeistä oli loukkaantunu ku äiti oli menny poikia hakee ja nää oli tapellu ja se täti oli komentanu sit isompaa ni äiti oli puuttunu ja sanonu et kyllä kuule vika oli pienemässä!

Jebou, täytys lähtee äipän luo valmistelee sen synttäreitä.. 3h unta ni pikkasen voi alkaa jossai vaiheessa kiristää :D

Pikkumökö + pp 31+1
 
Mimma: Saahan niitä sormuksia pitää jos ei turvotuksia ole esteenä. Itse en kyllä synnärille niitä ottaisi mukaan, kun ei tiedä mitä siellä tapahtuu ja muutenkin musta turha ottaa arvoesineitä mukaan sairaalaan.
 
Heippa!

Täällä kärsitty perjantaista asti ihan järkyttävistä alavatsakivuista :(.
Aluksi kuvittelin että olis liitoskipuja (mulla kaksi aikaisempaa raskautta takana, mutta ei silti kokemusta moisista). Mutta ei kai ne nyt alavatsalla tuntuisi?

Heti huomisaamuna olis aika gynelle, että saa vähän tsekata tilannetta. Neuvolalääkärissä kun oli silloin pari viikkoa sitten jo paikat pehmeät ja kohdunkaulan ulkoreunaa auki. Nyt sit panikoinkin et jos nää alavatsakivut onkin supistuksia. Ääääääh.
Aluksi noihin kipuihin tehos grammanen panadol mut nyt sillä ei oo mitään vaikutusta.

Tää nyt oli tällanen valivali-viesti TAAS kerran. Tänään poksuis sit 30 täyteen ja mun mielestä aika on kyl mennyt ihan juosten!

Olive rv 30+0
 
Heips josko mieki tänne välillä rustaisin :)

Seksistä, juu ei täälläpäin harrasteta (ainakaan itse yhdyntää ;) ) eikä varmaan harrastetakkaan ennen synnytystä..

Painonnousu mulle on nyt tullu 14kg ja varmaan tulee vielä paljonki, tää makaaminen kyllä takaa sen. En nyt jaksa stressata painonnoususta kun muutenki on raskasta..

Turvotusta ei ole tullu, yleensä aina tulee mutta kai nyt tää liikkumattomuus auttaa siihen

( . ) Mulla on nyt alkanu kaikenmaailman kivut alapäässä, selässä ja ihan kaikkialla..on niin hankala olo ja suoraan sanoen vituttaa jo tää makoilu..välillä tuntuu että syntys jo tää ipana jotta sais normielämän takas, vaikka parempi vauvalla on vielä masussa kasvaa..
Huomenna on kontrolliaika sairaalaan ja pikkusen pelottaa joutua sinne takas jos jotain on tapahtunu tuolla kohdunsuulla. Sen verran välillä vihloo että on ihme jos ei ole muutoksia, no huomenna sen sitte näkee.

Tulipas vähän negatiivinen sepustus tällä kertaa..

Katjuska ja Onnimanni 32+2:heart:
 
mariaja kiitos tsempityksistä, ja muutkin :) tuosta selälläänolosta, mie oon lukenut/kuullut ettei siitä haittaa ole jos ei tule se huono olo. miullakin välillä tulee, mut välillä herään yöllä siihen että tas ollaan selällään, eikä pahemmin tunnu miltään. elimistö on sen verran viisas, että jos sillä/vauvalla on joku hätä niin kyllä se sitten olossa tuntuu. menee voinnin mukaan vaan :)

itteäni herättää vessassakäynnit 10-15krt yössä, hyvää harjoitusta vissiin yöheräämisille sitten vauvan kanssa :) viimeyönä kävin vaan 7 kertaa, olipa kiva nukkua vähäsen edes paremmin. eikä sieltä oikein mitään tule, vauva vaan painaa oli hän miten perin vaan: raivotarjonnassa pää on ihan lonkkien välissä ja toisinpäin sitten potkii virtsarakkoon. mutta hyvä kun potkii ja voi hyvin :heart:

31+6
 
Laretzki
olive Mä just joskus puolessa välissä viikkoa lueskelin noista liitoskivuista, ja olikohan terveyskirjaston sivuilla vai missä, että ne voi tuntua alamahallakin. Itelläkin meinaa ne kivut on enemmän alamahalla kuin häpyluussa, mutta en usko niiden mitään muuta olevan kuin liitoskipuja.


Mä alan olemaan jo pikkuhilja kypsä tähän hommaan. Hirvittävää lyllertämistä jatkuvasti, väsyttää ja mitään ei oikein pysty tekemään. Nälkä tuntuu olevan taas jatkuvasti samaan tapaan kuin alkuraskauden puolella, ihan sama mitä syö, niin nälkä on koko ajan. En tiiä sit ottaako vauva taas kasvuspurttia vai mitä kun joku syy tälle nälälle ja kalorien tarpeelle on kuitenkin oltava. :LOL:

Mulla noi vessakäynnit on kummasti harventunut vähän aika sit saatoin 5-8 kertaa käydä yöllä, nyt pärjää sellaisella 2-3 kerralla. Siitäkin huolimatta että vauva on pikkuhiljaa laskeutunut alaspäin...

Kyllä se loppu alkaa häämöttää itse kullakin.
Lare ja Spyro 34+1
 
selällään makaaminen: mä makaan paljon selälläni ja siitä viimeks neuvolassa juteltiin ja mulle sanottiin, et jos siihen pystyy niin voi makoilla selälläni. kuulemma eka menee multa taju ja sen jälkeen alkaa vasta olla vauvalle haitallista. yöt nukun kyljelläni ja heti aamusta on olo et pakko päästä selälleen makaan.

yö juoksut on ollut erikoisia. toisena yönä ravaan pissalla 1x tunnis ja toisena en kertaakaan. paljon siis vaikuttaa miten masussa ollaan.
 
Ei mullakaan ihan leikkaa, kun aloin kirjottamaan vastaustani tuohon sisäänkirjautumiskenttään johon laitetaan oma käyttäjätunnus.... :LOL:

Selällään makaaminen: Mä käännyn unissani aina selälleen ja aiemmin heräsin siihen kun henkeä ahdisti, mutta nyt kun vauva on majaillut alempana, niin herään selältäni esim. vessareissulle vaikka käyn aina kyljelleen nukkumaan. Mullakin sellainen käsitys ettei siitä ole haittaa jos ei tule huono olo.

Hyvä ystäväni oli tänään käymässä ja kyllä meni iltapäivä ja ilta kivasti. Tyttökin oli yhtä aurinkoa kun oli kummitäti meillä. Nyt tyttö nukahti, joten iltapesuille ja odottamaan miestä vihdoin kotiin saapuvaksi :heart:

Huomenna sitten heti aamusta meille uuteen kerhoon, jossa käytiin perjantaina ekan kerran ja tyttökin viihtyi niin etten meinannut saada kotiin lähtemään...

Sipsunen & pikkusisko 31+2
 
hei onko muilla samaa "vaivaa" ettei tarvi herätä vessaan yöllä kertaakaan? tuntuu nii kummalta ku kaikki sanoo et pitää käydä usein vessas.päivälläki käyn ehkä 3-4 kertaa vaan. ja silti juon vettä ihan koko ajan:/ tai siis aina vesipullo vieres.

kiitos kaikille jokka jakso vastata sormuskysymykseen.eli taitaa olla paras ottaa ittekki pois pian ku huomasin ettei oikeen mahdu enää sormista pois omatkaa.on vaan outoa ku ollu koko iän sormuksia ja nyt ku menny naimisiin nii ei tekis mieli ottaa poiskaan:/ mut en tosin halua katkastakkaan näitä.
onko muilla kipua kyljissä istuessa?

täälä kans vihloo tonne alapäähän aika kivasti:/ tekeeköhän jotain kohdunsuulla?
 
Kiva mies lähti autotallii rakentelemaa kelkkaasa hetkeks ja minun oli pakko hakee jääkaapista suklaalevyn loppu kun en voinu sitä vastustaa, nyt sit mussutan sitä vaikka ajatukseni oli pitää viikossa vaan yks karkkipäivä.. Noh ehkä ens viikosta lähtien sit. :D

Laitanpa tälle puolellekin päivitystä masustani kun nyt päästy uusille kymmenille. :)


Kerhosta tulikin mieleen et pitäsköhän meijänkii tytön kanssa huomenna kävästä pitkästä aikaa kerhoilemassa. Olis jotain erilaista huomiseenkin, ettei tarvii koko päivää kotosalla pyöriä.. :)

Mulla oli viimeyönä järkyttävän kipee vasen lonkka kun heräsin tyttöö viemää takas omaa sänkyy, tuntu ettei voi yhtään varata sille jalalle, yritin sit könkkätä sen minkä kärsin. Ikinä ei oo ollu noin kipee vaikka öisin nyt on pientä särkyä ollu lonkassa tai selässä, mut nukkumiseen ei onneks pahemmin oo vaikuttanu.. Tyttö vielä kerran sit yritti hiipiä meijä huoneeseen nii oli pakko tökkiä mies ylös et vie tytön takas ettei mun tarvinna taas könkätä.. Toivottavasti tuota ei joka yö jatku tai mä varmaan konttaan täällä öisin esikoisen huoneeseen viikolla jos mies on keikkahommissa... :/

mine88 ja juniori 30+5
 
mimma En mäkään käy kertaakaan yön aikana vessassa, korkeintaan kerran jos oon paljon illalla juonu mut ei muuten. Ja päivällä kans käyn vaan pari kertaa. Mut en mä kyl juokaan hirveesti, ei mulla oo ikinä jano..

loppuraskaus Mä en jotenki tahtois et tää loppuu vielä(onhan tässä siis vielä aikaa mut silti...), jotenkin tuntuu et vois olla raskaana vielä hetken kauemmi ni ois "helpompaa" elämää :D Ei jaksais alottaa vielä yövalvomisia ja hirveetä pukemis/riisumis showta.. Ehkä se "syntyis jo" tunne tulee sit ku ite saa tätä univelkaa pois ja nukuttuu kunnolla.

Miehellä ois huomenna synttärit ja äitillä parin päivän päästä, isillä oli just viikko sit, mä inhoon näitä tammikuun juhlijia ku on niin hiton vaikee keksii lahjoja ku just miettiny isänpäivät, joulut yms... sit miehelle muutenkin tyhmä hommaa mitään ku sen äitin lahjat on vähä eri kaliiberia ni tuntuu et jää sit niinku aika mitättömäks ku en mä ala ostelee mitään 600e lahjoja(synttärilahjaks sai läppärin..)... "mulla ois tässä sulle nää boxerit, ai mitennii jää ton ja ton varjoon..." tiedän ettei se raha vaan se ajatus mut silti vähä hölmö tunne ku kuitenki toi mies on aika materialisti (mistä lie oppinu...)

AAAArgh... akku loppuu...
 
Pitkästä aikaa saan aikaiseksi raapustaa muutaman rivin itsekin, vaikka usein käyn lukemassa.

Sokerirasituksessa käyty pari viikkoa sitten. Hirveää se litku, yök! Tulokset oli kaikki normaaleita, mikä oli ihan kiva.

Eilisestä lähtien olen ollut sairaslomalla ja luultavasti jatkan helmikuun alkuun saakka, jolloin alkaa kesälomat:LOL: Tekemistä keksin kyllä hyvin, kaikki on vielä laittamatta. Vauvanvaatteet on pesemättä ja tavarat ovat kaikki vielä kaupassa odottamassa.

Itsellä alkaa raskaus tuntua jo hieman raskaalle. Kaksi edellistä meni ihan kivasti. Nyt kaikki tekeminen tuntuu niin paljon raskaammalle. Jotenkin ei vaan jaksa tehdä yhtään mitään, kun vähäinenkin tekeminen tuntuu pienelle kuolemalle. Miettii kyllä, miten sitä jaksaa synnyttää, kun nyt on tällaista..

Itseä mietityttää lähinnä vauvan asento. Viime ultrassahan vauva oli perätilassa ja on voinut heittelehtiä minne sattuu sen jälkeen. Toivottavasti on raivotarjonnassa. Lääkäri on vasta helmikuun lopussa, siihen saakka pitäisi pitää hullua jännityksessä:kieh:
 
onko kellekään tullu sormuksista ihottumaa nyt raskauden aikana??
mulla ei viimeks ollu mitään ongelmaa,mut nyt on tuo tuo sormi ihan punane ja kutisee,ja siinä on joku rakkokin ihan tullu ! vaikka ihan kultaa ovat nuo mun vihki ja kihlasormukset.. mun siskolla kävi samoin toisen raskauden aikana että ärty sormet,eikä voinu pitää kultasormuksia.. ollaanko ihan outoja vai onko muitakin? :)

mä taas oisin jo ihan valmis synnyttään,en jaksais enää päivääkään olla raskaana,on jotenkin niin epämukava olo kokoajan :(

kylkikipu juu on,vauva painaa pepullaan ja jaloillaan kylkiin,niin ettei onnistu suorassa istuminen,ja takakeno taas salpaa hengityksen. vaikiaa :D


liikunta: ei sen kummemmin,mitä nyt esikoisen kanssa käydään kävelyillä/puistoissa,ja kaikki kauppareissut tonne 2km päähän tapahtuu kävellen,kun ei autoa ole meillä ollenkaa.. välillä tullaan kyllä bussilla takas kun alkaa tarpeeks särkee alakerran luita :S



sunniee ja vv 32+6
 
mimma: mie oon vasta nyt kolmannelta joutunu muutamana yönä vessassa käymään, en normaalistikkaan vessassa ravaile. En siis käy lähestulkoonkaan joka yö.

Sunniee: mie epäilen tuon sormus jutun niin et sinne ei tällä hetkellä mahdu ilmaa niin paljon kuin normaalisti sitten muutenkin hento iho hautuu ja siihen tulee kutinaa punoitusta ja jopa rakkula. Miulle tulee aina silloin tällöin. Nyt sormukset ollu jo usean päivän poissa ja luulen ettei niitä tarvii enää takaisin laitella.

ON: Tänään HIEROJA mie niin odotan sitä. Ensimmäinen normaalipäivä tänä vuonna, arki vihdoin tässä mökissä. Mies töissä poika koulussa tytön kanssa täällä vaan opetellaan uusia rytmejä. Aamu menny joustavasti tietokoneella kai kohta täytyis jotain tehdä et ehtis ennen tytön kerhoa saada edes jotain aikaiseks. No jos minä kohta tästä koneelta vaivautuisin liikkeelle lähtemään ja oikein tehokkaasti laitella paikkoja kuntoon. Torstaina neuvola mikään muu ei pelota kuin se pirun vaaka. No tuli mitä tuli, rakastan kaikke ahyvää niin kamalan paljon miksi sen kaiken täytyy olla myös epäterveellistä ei yhtään reilua miksi miulla ei oo sitä pahoinvointi geeniä jos syö makeaa liikaa ??? tuleehna mullekkin pahaolo mut jos siihen vähän suolasta vetää päälle ni se häviää... no jos mie nyt vähän skarppaisin loppua kohden. Miun olisi varmaan aloitettava makean lakko kokonaan katkaistava tämä kierre pystyinhän tupakoinninkin lopettamaan ?!?

Hyvää alkanutta viikkoa minnarun&pikku-ukko 32+5
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Mä taas ravaan vessassa yöllä sen 2-5 kertaa. Mieluumin kyllä nukkuisn läpi yön.

Sunniee: Mulla ei ole tullut sormuksista raskauden aikana ihottumaa, mutta mulla on kyllä muuten jotain atooppisen ihottuman tapaista käsissä (lääkärut ei oikein ole päässeet yksimielisyyteen siitä, keväällä allergiatestit). Mulla vaikuttaa kyllä eniten pakkanen tällä hetkellä. Kädet kuivuu entisestään ja tulee pieniä kutiavia rakkuloita ja sitten haavaumia. Mun kädet kyllä ärtyy ihan vaan siitäkin jos pesen käsiä, käsittelen raakoja juureksia tai vaikka taikinaa ilman hanskoja ja vaikka mistä. Tämä kaikki alkoi ihan yht äkkiä vaan kuusi vuotta sitten yhdestä sormesta (ikinä ei ole olllut mitään ihottumia tai allergioita) ja pikku hiljaa levisi molempiin käsiin ja viime keväänä räjähti jalkoihinkin (heijastuspisteet). Onneksi nyt on vihdoin löydetty hyvät voiteet ja homma pysyy kurissa niillä ja oikealla hoidolla (suojaus). Toivottavasti sulla on kyse vaan siitä mitä Minnarun epäili, eli sormukset hautoo enemmän ja ärsyttää. Ja varmaan niin onkin jos siskollasikin on ollut sellaista.

Raskauden kesto: Mulle alkaa riittää jo raskaana olo, vaikka tiedän jokunen kuukausi synnytyksen jälkeen surevani sitä, että tämä oli (todennäköisesti) vika kerta ja olen taas autuaasti unohtanut etten nauttinut olostani pätkääkään vaikka niin kuvittelin/kuvittelen varmaan taas :D Olo on tällä hetkellä ja itse asiassa koko raskauden ajan ollut kaikkea muuta kuin hehkeä ja ihana, elämäni kunnossa olo.

Hrrrr, mikä pakkanen. Oltiin kerhoilemassa tytön kanssa. Mennessä ei päästy ekaan bussiin kun sen keskiovet oli jäässä eikä auenneet :kieh: Siinä sitten odoteltiin seuraavaa johon onneksi päästiin. Oli kyllä mukavaa ja varmaan tulee mentyä useampana päivänä tällä viikolla jos kovia pakkasia pitää.

Mä näin viime yönä ekan kerran vauvasta unta. Olin mihen kanssa uimahallissa uimassa ja mua alkoi sattua kamalasti vatsaan. Hyvä etten vajonnut altaan pohjaan. Sitten mun maha (mahan virkaa toimitti) oli musta reppu ja sieltä pilkisti vauvan korva. Huusin miehelle, että se syntyy nyt. Mies ui altaan reunalle ja avasi reppua ja kääri mustaa silkkipaperia sivuun (kuin lahjapaketista :D) ja sieltä näkyi vauvan kasvot. Ne olivat suora kopio siskon tytön kasvoista, mutta vauvalla oli kaksi hymykuoppaa yhden sijaan. Mä itkin onnesta ja samalla kauhistelin, että miten me nyt erotetaan meidän tytöt toisistaan. Sitten mies laittoi sillkipaperit paikalleen ja repun (mun mahan) kiinni ja pohdittiin pitäisikö soittaa neuvollaan kun ei tiedetä menikö lapsivesi uimaaltaaseen ja missä istukka on. Soitin neuvolaan, mutta puhelin aika oli mennyt ja munterkan mies vastasi puhelimeen niiden kotoa. Sanoin vaan, että anteeksi väärä numero ja sitten heräsin siihen kun mahaan sattui kun oli niin kova pissa hätä :LOL: Vissiin alkaa synnytys olla jo tuolla takaraivossa ja huomaan kyllä ajatusten kulkeutuvan siihen lähes päivittäin...

Sipsunen & pikkusisko 31+3
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

No niin, nyt on sit gynellä käyty (niiden alavatsakipujen vuoksi). Oikein perusteellisen tutkimuksen teki ja meinasin kyl huutaa tuskasta kun paineli mun vatsaa, sattui sen verran kovasti.

Vauvelia ultrattiin ja kohdunkaula ultrattiin ja kaikki oli ihan ok. Vauveli kovasti teki hengitysliikkeitä ja pysyi edelleen tyttönä (silti koko ajan ollut ihan poikaolo). Nyt on kai sit asennoiduttava vaan tuohon toiseen tyttäreen kun jo kahdesti se on varmistettu ;) Painoarvio tyttösellä oli 1,5 kg.

Pissakokeille passitti ja sanoi että pitäis ottaa rennommin ja lepäillä, mut ei sitä kauheesti lepäillä kun kotona vilistää tuollainen 1,5 v pojankoltiainen ;)

Kaipa nää sit vaan tosiaan on niitä liitoskipuja. En kyl voinut villeimmissä unelmissanikaan kuvitella, että ne on NÄIN kivuliaita. Tsemppiä vaan kaikille kanssakärsijöille! Oon kuitenkin kaks edellistä raskautta säästynyt ihan vallan tällaisilta kivuilta joten silleen oon ollut onnekas :) Mut toki tämäkin nyt vielä piti kokea, kun kerta viimeinen raskaus (toivottavasti ainakin :D) kyseessä :) Ihan niinku tähän raskauteen iski se raskausdiabeteskin jota ei aikaisemmin oo ollut. Koetaan nyt kaikki sit mitä ei olla vielä kokeiltu ;)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)

Olive rv 30+2
 
Tosta ihon kutinasta mun piti mainita vielä, että mulla kutisee decoltee ja rinnat sekä maha. Ei tosiaan ole mitään ihottumaa, vaan kutisevat vaan. Maha nyt varmaan sen takia kun venyy, mutta mutten en keksi syytä.
 
tunturihilla Todella törkeästi neuvolatäti sinulle kommentoinut!! Toivottavasti se osaisi jatkossa käyttäytyä kunnolla!

Mariaja Neuvolalääkäri kertoi minulle, ettei enää saa selällään nukkua! Kylläpäs siitä itsellä suu loksahti auki, koska en ollut kyseisestä kiellosta kuullutkaan! Selällään nukkuminen voi aiheuttaa jotain suurten laskimoiden tukkeutumista (tai jotain vastaavaa). Sillä jutulla oli joku hieno termikin, mutta enhän minä sellaista muista.

Vessassa tulee käytyä yössä 1-2 kertaa. Harvemmin on tullut useampia käyntejä. Toisen käynnin jälkeen tulee yleensä univaikeudet ja silloin myös pikkuinenkin alkaa mylläämään.

Vauvaunia on tännekin alkanut ilmaantumaan! Pari yötä synnytin pihalle pojan, joka oli todella iso. Toissa yönä uniin tuli tyttövauva. Kaveri oli viime viikolla nähnyt unta, että meille oli syntynyt poika. Mehän ei siis tiedetä, että kumpi on tulossa.

ON Kävin ylimääräisellä käynnillä neuvolalääkärillä näiden kipujen takia. Sisätutkimuksen teki niin kovakouraisesti, että ihan kyyneleet valuivat. Paikat ovat kuitenkin kunnossa ja pikkuisella kaikki hyvin. On kuulema meidän Kaiku tehnyt kasvupyrähdyksen ja painoarvio meni yli 2 kilon. Jos seuraavalla käynnillä (vk 36-37) on jatkanut kasvuaan samaan tahtiin, niin sitten lääkäri aikoi laittaa lähetteen äitipolille. Samalla jäin sairaslomalle loppuajaksi.

Kirskis ja Kaiku 31+6
 
Mulla kans tissit kutisee ja välillä myös maha -kädet on aivan rutikuivat mut ne nyt on aina ku töissä joutuu pesee niin usein.

Aivan yyber tylsä päivä ollu -oon tehny siivonnu, pessy pyykkii, tehny lumitöitä + ulkoillu jne. ja silti kello vasta noin vähän. Mitenhän mä hajoon ku äippäloma alkaa ku nyt on eka talvilomapäivä ja tuntuu jo tylsältä..

Mulla puutuu jalat ku istuu esim.keittiönpöydän ääressä "kauan" (vartti..) alkaa pistelemään ja pakko alkaa liikutella jalkoja. Varmaan joku painaa johonkin hermoon..

kuinka monelle tää muuten on vika raskaus? Tai oletettu vika :D

Pikkumökö + pp 31+2
 

Yhteistyössä