Maaliskuun Muruset 2012 *Tammikuussa*

Minäkii oon hyödyntäny tuon meijä esikoisen intoo auttaa asioissa.. Nätisti noukkii lattialta pudonneita juttuja, vie innokkaasti roskia roskiin ja vaatteita pyykkikoriin. Mukavahan se on toiselle antaa helppoja tehtäviä kun toinen vielä tykkää auttaa.. :)

Toissa yönä supisteli tuntuvasti (ei kuitenkaan kauheen kivualiaasti) Ihan uutta mulle nuo tuntuvat harkkasupistukset kun esikoisen aikaan ainuat tuntuvat supistukset tuli päivänä jona tyttö päätti tulla maailmaan.. Siinä yöllä tuli mieleen kaikki valmistelut mitä on vielä tekemättä ja tavarat mitä pitäs vielä hankkia.. Mietin kans et mitähän sitä tekis jos näillä viikoilla rupeiskii ihan oikeesti supistelemaan..

Nukkumisesta minäkii pystyn nukkumaan yöt vielä tosi hyvin, enkä pahemmin heräile öisin ellei tarvii esikoisen vierellä käyä.. Nautin vielä näistä öistä kun saa nukkua hyvin nii ehkä sitä jaksaa sitten vauvan kanssa paremmin heräillä yöt..

mine88 ja juniori 32+3
 
Yötä sairaalasta, tänne jouduttiin. Nuo vatsakrampit kuulemma yleensä johtuu maksan toiminnan heikkenemisestä raskausaikana ja sappikin saattaa vaivata. No, mutta, osastolle jouduin kun verensekaista limaa tuli (ummetuksen myötä) ja kohdunkaula auki 3cm. Täällä kuulemma pysyn kunnes rv.35 täynnä, liki kokonaan vuodelevossa, vessassa saan käydä. Menisi nopeasti viikot!!!!!!

Babis+poju 32+0

klo.4:00 Laittoivat kortisonin suoneen vauvan keuhkoja kypsyttääkseen. Ovat varmat ettei poika kauaa enää ole kohdun uumenissa. Minua pelottaa. Muut muksut syntyneet rv.40+5-42+0 ja tämä aivan liian aikaista!!
 
Viimeksi muokattu:
Baby wipe jaksamisia lepoon! Hyvä kuitenkin, että olet jo oikeassa paikassa :hug:

Punakaneli Anoppi tossa kertoili, että mun miestä odottaessa perätila jatkui vko 39 asti, sillon vielä kääntyi! Toivotaan, että kääntyy ja jos ei, niin onneks on perätila tiedossa ja osataan toimia sen mukaan :) (anopilla kuulemma eivät lääkärit suostuneet edes uskomaan, että muksu on perätilassa!)

Hepuhi Ihana toi eväiden mukaan otto :D
Mä oon kyllä samaa mieltä, että helpompi täällä on kommentoida ja seurailla, kun ei koko ajan tule valtavasti tekstiä. Face käy tosi aktiiviseks, mutta siellä sit jotenkaan ei tarvitse edes kommentoida kaikkea...

Mulla on tullut aamuisin semmosia 10min hetkiä heräämisen jälkeen, kun ei edes tunnu, että olen raskaana :O Sit vaan odottelen sitä tunnetta ja kyllä se aina sieltä tulee.

Onko kellään käryä, mistä voi johtua, kun mua iltaisin pistää tohon oikean rinnan alle 1cmx1cm alueelle. Siis ihan kuin siinä olis joku patti ja se pistää, mutta ei siinä mitään tunnu, eikä ole kosketusarka kuitenkaan.

Mies tossa eilen halaili ja silitteli mua, sit se yht'äkkiä alko nuuskimaan mua ja totes, että mä haisen ihan vauvalle :D Mä kurkkasin alaspäin ja totesin, että ehkä mun pitäis oikeesti alkaa käyttämään liivinsuojuksia ;)
Sit olen naureskellut sitä, kun totesin, että mun tekis mieli munkkia, niin mies hölmistyneenä katto mua, että hän vissiin kuuli väärin, mutta oothan sä kyllä tunkin tarpeessakin pikkuhiljaa xDD

Nukkuminen Heräilen tosi usein, oon monta kertaa yössä hereillä, kädet puutuu eikä tuu uni :( Päikkäreillä korjailen, niiltäkin herään sit max 2h päästä käden puutumiseen. Mullahan oli aikaisemmin niskoista johtuvaa puutumista, nyt kävin hierojalla niin puutuu sit eri tavalla, vissiin turvotuksesta. Sitä vauvan tarinaa eilen katselin, jossa äidillä puutui kans, lopulta halvaantui puoli naamaa. Kiva :S

Miten muuten niillä, jotka joutuu tosi aikaisin osastolle (esim. babis) niin saako siellä sitten käydä vierailijoita? Luulis, että joku muu nyt ainakin kuin pelkisteen lapsen isä...

Mariaja & Tyllerö 31+4
 
tänään viel yhet synttärit järjestettävänä ja vihdoin se on siinä. on se kumma miks pitää aina liioitella kun on jotkut juhlat, silloin kun pidin sukulaisille lasten synttärit nii piti olla kaikenmaailman naposteltavaa, suolasta ja makeaa... ja nyt huomasin et kun pidän tytön kavereille nii satsannut taas koristeluihin ym krääsään...:p

vierailu lapsen synnyttyä meidän sairaalassa on se tietty aika jolloin saa vieraita käydä, nyt ei tuu mieleen mikä se oli, mut ei ne häädäkään vieraita pois vaikka ne tulis sen ajan ulkopuolella, tietysti oma perhe saa tulla milloin vaan. meidän porukat ovat sentään sen verran ymmärtäviä et ilmoittavat ennen kun tulevat ja eivät hirveen kauan viivy, käyvät vaa tervehtimässä uutta tulokasta. ja kotiakin tulevat käymään suunnilleen vasta sit kun heidät kutsutaan et saadaan rauhassa se arki liikkeelle.

Baby wipe kovasti voimia sinne, toivottovasti pienokainen jaksais vielä köllötellä vatsan turvissa...:hug:
 
baby wipe hui !! toivotaan että pysyis vauva vielä masussa,päiväkin on paljon tässä vaiheessa . tsemppiä lepäilyyn ! :)

sairaalassa vierailu on täälläkin (tays) rajoitettua mutta kuulemma aika hyvin pääsee isovanhemmat livahtaan osastolle myös =) kättärillä sai kuka vaan tulla sinne osastolle,ja meidän huoneeseen kun oltiin perhehuoneessa..

nukkuminen heräilen muutaman kerran yössä ja yleensä siinä 3-4 aikaan oon tosi levoton eikä meinaa uni tulla enää uudestaan.. vessassa käyn ainakin 3 kertaa yössä..


kokoarvioultraan tuli kutsu
ja se onkin laitettu vasta 22.2 ja sillon on viikkoja jo 38+1 ! vähän kummastuttaa kun mulle puhuttiin siitä rv 36..

sunniee ja vv 34+4
 
Baby wipelle paljon tsemppiä ja onnea matkaan! :flower: Toivottavasti ei kuitenkaan vielä lähtis syntymään..! :hug: Saikulla oot kyllä hyvissä käsissä, mitä sit tapahtuukaan =)

Poksista vain! 34+0! :)

Hopea ja Alien
 
Paljosti jaksamisia baby wipelle, toivotaan että vaavi pysyy massussa vielä tovin jos toisenkin! :hug:

Voihan suppaset sentään, oikeesti! Mie en uskalla saunoakaan enään.
Eilinen saunareissu sai aikaan 3 tunnin säännölliset erittäin kivuliaat supistukset,
kuuma suihku pahensi, panadol ei auttanut, lepo ei auttanut. Reidet, lantio, alaselkä kaikki olivat tulessa. Ei oo mukavaa ei..

cherrrye ja muwu 34+1
 
Baby wipe, tosiaan, mikä on tilanne? Tiedän niin tuon tunteen ja toivon sulle vielä ainakin kaksi viikkoa lisää! Mutta tuo rv 32 on jo jonkinlainen rajapyykki vauvan voinnin kannalta, tosin jokainen päivä ja viikko on eteenpäin. Pysy tiukasti nyt sängyssä vaikka on miten tylsää, paljon tsemppiä!!

cherrrye, sullako ei supistukset aiheuta mitään alakerrassa?

Kiitos kaikille tsempeistä!! Sektio tehdään tasan 37+0, koska vauva on perätilassa ja tosi alhaalla jo. Ei uskalleta ottaa riskiä et vauva potkii kalvot rikki ja synnytys käynnistyy itsestään. Tarkkaan kyselin siitä et eikö vauvan ois parempi olla kasvamassa mahassa vaikka vielä esim. viikon lisää, mutta lääkäri sanoi et hänen mielestään sillä ei ole niin väliä. Varsinkin kun vauva on aika pienikokoinen, arvioiden tuolloin parin viikon päästä 2.5 kg, sen on parempi kasvaa ulkopuolella. Mies oli mukana lääkärissä ja tosi paljon kyseinalaistettiin tuota aikaisin leikkaamista, mutta lääkäri kyllä selitti ja perusteli hyvin, että ennemmin tehdään suunniteltu sektio rauhassa kun hätä/kiireellinen sektio ja kiskotaan vauvaa, joka on jumissa. Eniten mua huolestuttaa imetyksen onnistuminen. Ja se pelottaa myös et pysyykö se vauva sinne asti mahassa, koska nyt on ollut kaks päivää (ja yötä) tosi kipeitä supistuksia (herään öisin ja tunnen oikein kuinka supistus lähtee alhaalta nousemaan ylöspäin kohtua pitkin) ja painontunnetta. Nää seuraavat kaks viikkoa ois sikiön kehityksen kannalta tosi tärkeitä, mutta onneks huomenna on jo rv 35 ja jokainen päivä on parempaan suuntaan. Olo siis ei ole mitenkään mainio, mutta näillä mennään.

Mulla on vielä lääkäri ens viikolla ja painoarvio sitä seuraavalla kaiken varalta ja sit onkin se leikkaus. Oon kyllä onnellinen et tää raskaus alkaa olla ohi, raskaana olo ei oo yhtään mun juttu.

Rattaatkin on ostamatta (ja toppapuku..), kattelin Bugaboon Cameleoneita (kaupungissa asutaan), mutta hitto kun ovat kalliit. Onko kellään kokemuksia?

Saatiin hoitaja esikoiselle, lähdetään miehen kanssa leffaan!

Viola ja pikkuinen rv 34+6
 
kylläpä tapahtuu

tosiaan Baby whipin uutiset kiinnostaa.
violalla jännittämistä.

justhan vasta jännättiin alkuraskauksiamme ja kärsittiin alkuraskauden kaikista "ihanista"oireista ja nyt jo monella loppu tuntuu olevan kovin lähellä. mutta pakko todeta että "hyvillä" viikolla ollaan jo koko poppoo. ei ole liian aikaisia vauvoja tullut (toki sadun synnytys rv32 oli pikkusen liian aikaisin) oma tavoite oli päästä tälle vuodelle ja seuraava tavoite häätää jätkä ennen huhtikuuta :D. tokihan se on jo revitty musta pois jos vielä maaliskuun lopulla sisäässä on.

meillä esikoinen myös kovin avulias ollut kotihommissa ja jakaa niitä myös isälleen tai siis itekseen päättää et mä teen tän ja iskä ton. ja mä köllötän siinä sohvalla ja pureksin kynsiä et mitäs mä sit teen... kovin tosissaan ottaa isosiskon roolin :p
tänään likka silitti puolet kaikista vauvan vaatteista :heart:

supistelut ja muut maha säryt ovat kaikonneet taivaan tuuliin ja olo on taas mahtava. hemppa oli viime perjantaina tippunut 105 ja päässä huippaa, mutta kovasti yritän sitä nostaa jotta tulisi parempi olo.

m+e 33+6
 
Mulla on ollu niin putoja tuntemuksia et huh huh meinasin paniikkikohtauksen saada kun altiin abc:llä syömässä kun aivan kamalat kivut ekana alkoi häntäluussa siitä sitten häpyluu alavatsa ja alaselkä, alko pelottamaan jos synnytys alkaa... mulla on kamalan vahva tunne näillä tuntemuksilla ettei tosiaan maaliskuulle kestä. Soitan huomenna neuvolaan minkälaisia ajatuksia sillä terkkarilla on kun nää tuntemukset on mulle ihan uusia ja kamalan kivuliaiksikin voisi väittää...veljen vaimon kanssa eilen juteltiin ni se epäili et nuo miun oireet olisi niitä pehmentäviä supistuksia...

Baby wipe: on varmaankin jo akautunut ?!?

Viola30: ni ei oo siullakaan montaa viikkoa enää :) ehkä ihan hyvä otai hommata pikku hiljaa... mie perjantaina pesin ensimmäiset vaatteet olin ajatellu et parin viikon päästä haen häkkisängyn vaunut jne. anoppilasta säilytyksestä mut näillä fiiliksillä haen ne aiemmin... ainut mikä puuttuu on sitteri mut senkin saan veljen vaimolta. Eilen kävin kirpparilla ja yhden pöydän tyhjensin melkein kokonan ja nyt on ensimmäisille kuukausille vaatteet ei välttämättä tarvitse mitään.

Onneks se pelkopoli on ens viikolla tosiaan aika kova ahdistus iski siellä abc:lla niissä kivuissa... aika lähellä oli et soitan äitipolille mut se jäi väliin kun muutaman panadolin ja levon avulla pahimmat kivut helpotti... saa nähdä mitä vielä tapahtuu koko raskaus on ollu niin erilainen kuin aikaisemmat...

Taas omanapaisiin fiiliksiin

Minnarun&pikku-ukko 34+4
 
Kovasti alkaa osalla porukasta jo kalkkiviivat häämöttää! Tasapuolisesti tsempit kaikille!:kiss: Hyvillä viikoillahan tässä jo ollaan että ei hätäillä leidit. Nykyään onneksi vauvat saa myös taatusti parasta mahdollista hoitoa- jos tarvitsevat!

Minulla on ollut nyt jotenkin tavallista enämpi sellaista "tila loppuu vatsasta" tunnetta. Autossa varsinkin tulee jotenkin hankala olo.. Aika paljon supistuksiakin olen viime päivinä tuntenut, mutta saahan noita ruveta jo tuntumaankin.. Ostin muuten minäkin sen jumppapallon! :wave: Mitähän sillä pitäisi tehdä? :whistle:

Keskiviikkona olisikin sitten taas neuvola, saapa nähdä mikä saarna tulee painosta taas.. Mutta enpä jaksa stressata, ne kilot ehtii taatusti karistaa jahka sen aika on!

Tea ja J-poika 35+6 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Ihana viikonloppu takana! Perjantaina tuli hankittua aika paljon vauvalle kaikenlaista. Olen ihan tehnytkin listankin niin ei jää kaikki hankkimatta:kieh: Oikeastaan isompia juttuja puuttuu kaukalo ja itselle imetysliivejä ja -paitoja.

Lauantaina käytiin ostamassa vaunut Hesasta. Juurikin Bugaboon Cameleonit, mistä Viola 30 kaipaili kokemuksia. Meillä niitä ei valitettavasti ole, sillä vaunutkin kasattiin vasta tänään. Vaikuttavat erittäin näppärille enkä usko, että tarvitsemme matkarattaita ollenkaan..Kokemus tietysti vasta osoittaa, ovatko hyvät.

Itsellä vointi on ihan hyvä. Tietysti kaikenlaista kremppaa on aina. Tähän saakka olen päässyt suht helpolla, kun vanhemmat lapset ovat olleet päiväkodissa joka päivä. Ensi viikolla alkavat olla 10 päivää/kuussa, joten en voi ihan sängyssä maata:LOL:

Vauvanvaatteista ensimmäiset lähtivät pesuun. Lipastot on hankittu, koottu ja paikoillaan.

Tsemppiä kaikille viime metreille! Kovin monella tuntuu olevan oireita jos jonkinmoista. Itsellä ei suuremmin ole eikä toivottavasti vielä pitkään aikaan. Vaikka en niin erityisesti aina nautikaan raskaana olosta, mutta nautin näistä hetkistä. Nyt meitä on vain neljä, kohta yksi enemmän. Olla lasten kanssa hetken ja osoittaa sitä huomiota kunnolla. Pian se pienoinen nyytti vaatii äidiltä enemmän huomiota enkä välttämättä aina ihan niin pysty huomioimaan isompia..

Mun puolesta tosiaan saa mennä reippaasti maaliskuun puolelle. Tulen sitten kiroamaan, jos tämä on huhtikuussa kovin pitkällekin vielä kyydissä mukana. Tosin ollaan miehen kanssa sovittu, että laskettua aikaa seuraavana viikonloppuna syntyy. Jos on siis yhtä tarkka kuin isosisaruksensakin;)

Myrmeliini 31+3
 
Viimeksi muokattu:
BABY WIPE :hug:, paljon jaksuja sinne lepäilyyn !!

PERÄTILASSA täällä, onkos muilla perätilassa olijoita?, hiukka jännittää, kerkeekö vielä kääntymään.....

POOKSSS 33
Täällä oltiin perätilassa vielä reilu viikko sitte, viime viikolla kuitenki kaveri käänty pää alaspäin, tuolloin siis viikkoja 35+ jotain :) Hyvin ehtii vielä kääntymään!
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
kaikenmaailman kipuja ilmaantunut tänne.. alavatsaa vihloo ja särkee ihankun ois ovis ja menkat samaan aikaan tulossa.. vauvan liikkeet tekee tosi kipeetä ja kokoajan napsahtelee ja rusahtelee tossa kylkiluiden alla.. :( aamulla heräsin kun sattu niin paljon alavatsaan etten pystyny liikkumaan ollenkaan..

mä oon kyllä jo ihan valmista kauraa tän raskauden kanssa,menispä nää vikat viikot nopeesti !!!! inhottaa ton esikoisen puolesta kun makaan puolikuolleena ja ulkona kun ollaan en pysty oikeen mitään tekemään ja poika joutuu yksin leikkimään jne :(


sunniee ja vv 34+6
 
Huomenta!

Pakko oli tulla poksumaan, 35+0!!! Vielä pari viikkoa pitää pysyä mahassa. Mulla on kaksi kaveria, joiden molempien lapset ovat syntyneet 35+ ja toinen oli alusta asti vierihoidossa ja kaikki ok, ja toisella on ollut (edelleen puolivuotiaana) vaikka mitä ongelmaa.

Myrmeliini, paljon tuo paketti maksoi? Niin, ja minkä väriset otit? Meillä kun on sellanen tilanne etten oo oikein varma tarvitaanko kaksosrattaita (P&T mielessä) vai pärjättäskö seisomalaudalla. Mietin jopa et ostaisinko molemmat, mutta säilytystilaa on vähänlaisesti. Minkälaisessa maastossa te pääasiassa kuljette rattailla?

Vauva möyryää mahassa ja nivusiin koskee. Hitto, kun pelkään joka liikahdusta et kohta supistaa tai vauva päättää tulla. Töissäkin vielä olen, onneks on istumatyö.

Torstaina ois lääkäri, sinne asti ainakin pitää sinnitellä.

Mukavaa päivää kaikille!

Viola ja pieni ihanuus rv 35+0!!!
 
Huomenta mammat! Ja 36 POKS!

Liekkö sitten ollut jumppapallon päällä istumisella jotain vaikutusta, kellotin kunnon supistuksia eilen illalla saunan jälkeen pari tuntia. Tulivat koko ajan alle 10min väleillä, suurimmaksi osaksi 4-7min väli. Välillä oli sellasia "pikku"supistuksia, eli olivat niinkuin tulossa mutta hiipuivat ennen kunnon kipua. Hyvin tunsi tulevaksi kun alkoi selän puolelta ja sit alhaalta ylös voimistui. Joten ehkä tässä lähi viikkoina tapahtuu jotain edistystä kohdunsuullakin.. :)

Kieltämättä tuli ihan puskista ja nyt on sellanen fiilis että kaikki tekemättömät ja hankkimattomat lienee parempi hoitaa alta pois, eipähän tarvi sit stressata kun lähdön hetki koittaa! Neuvolasta ei olla saatu mitään papereita tms. joten mietinkin yöllä et mikä se oli uudelleen synnyttäjällä se ohjeistus et sairaalaan pitäs suunnata? Toki kipu sanelee aika paljon.. Niin ja synnärin numerokin pitänee kaivella jostain esille..

Mutta mukavaa maanantaita mammat, voidaan hyvin!:flower:

Tea ja J-poika 36:heart:
 
Baby Wipelle tsempit sairaalaan. Onneksi meillä kaikilla on jo "hyvät" viikot menossa, vaikka toki vauvat saisi vielä lähemmäs maaliskuuta jaksella kasvaa masuissa.

Violalle onnittelut 35+0 poksumisesta. Toivottavasti vauva jaksaa odotella sinne sektioon asti. Kovasti tsemppiä ja jaksamista!

Neuvolakäynti takana:
Pissa puhdas, RR ihan ok, hb 133, painoa tullut 589g/vko, sf 31, vauvan liikkeet ++, syke 140-150. Kaikki siis hyvin, mutta terkkaa huoletti mun menkkajomotukset ja supistukset sekä se kun vauva tosiaan on tuolla alhaalla lantiossa.

Neuvolalääkäreille ei ollut vapaita aikoja, joten huomenna aamusta pitää soittaa akuuttiaika terveysasemalle, jotta lääkäri katsoo kohdunsuun tilanteen. Mulla on neuvolalääkäri tulossa 14.2, mutta terkka meinasi, että olisi hyvä käydä nyt jo ennen sitä ylimääräisellä käynnillä.

Paskat, kun täytyy nyt perua tytön huominen kampaaja ja huominen menee sitten tuossa terveysasemakäynnissä kun ne antaa sitten vaan jonkun ajan jolle on mentävä :kieh: Soitin yksityisellekin, mutta eipä sielläkään ollut gyneaikoja kun vasta ensi viikolle. Ei auta kuin siirtää se kampaaja ja jättää kerhokin aamulta väliin. Meneehän se päivä terveysaseman jonossakin...

Mulla ei tule mitään kerta viikkoon neuvolakäyntejä lainkaan, vaan n. kahden viikon välein mennään laskettuun asti. Seuraavat neuvolat on vasta maaliskuussa 1.3 ja 15.3 (LA 16.3). Toki tossa helmikuussa on se neuvolalääkäri. Eli ei enää juuri käyntejä ole jäljellä jos ei mitään yllättävää tapahdu :O

Vauva tosiaan painaa tonne lantioon päätään ja sekös ottaakin kipeää. Välillä tuntuu kuin lantio aikoisi haljeta ja se pakottaa pysähtymään niin pitkäksi aikaa kun vauva punkaa päätään. Myös niitä sukkapuikko iskuja tulee kohdunsuulle ajoittain. Välillä tuntuu painetta alapäässä tai tuntuu kuin vauva aikoisi puskea itsensä suolen kautta pihalle. Auts!

Mäkin ostin sen jumppapallon. Parina iltana olen nyt istunut sen päällä, mutta mulle tulee siitä takalisto ihan kipeäksi. Miten sillä pitäisi istua tai pompotella? En tiedä onko se nyt hyvä idea ylinpäätään ennen kuin lääkäri on katsonut paikat. Tuo vauva kun on jo niin alhaalla valmiiksi. Lähinnä ostin sen siksi jos se auttaisi jomotuksiin ja lonkkien kipuun. No, ainakin se toimii erinomaisena rahina jaloille telkkaria katsellessa :)

Mulla siis lonkat lonksuu, paukkuu ja kolottaa lähes joka yö ja kun nousee vuoteesta ylös. Tosiusein joudun ottamaan Panadolia, että saan nukutuksi. Silti kipu lyö jonkin verran läpi : /

Sipsunen & pikkusisko 33+3
 
Viimeksi muokattu:
Tea: Mä sain kirjallisen ohjeen, että synnärille yhteyttä kun (uudelleen synnyttäjällä jos takana normaalit aiemmat synnytykset) supistukset tulee säännöllisin välein (n. 10min) ja kestävät 30-45 sekuntia ja on jatkuneet n. tunnin ajan tai jos lapsivettä tulee tai jos tulee veristä vuotoa tai on jatkuvaa kipua vatsalla. Sitten tietenkin se neuvo (joka jo mainittiinkin), että lähteä voi ja pitää kun ei kotona pysty enää olemaan :)
 
Mulla tää ötökkä möyryy ja muljauttelee mahaa ihan kun kääntylis ees taas vaikka luulis et sen ois pitäny asettuu pää alas päin... tosin en oo yhtään varma et se on pää alas päin. Yritin aamulla ähä kokeilla miten päin se ois olla mut enpä oikei mitään tolkkua saanu +et sit alko supistaa heti ku mahaa vähä paineli. no jospa se terkka huomenna jotain kertois...

Meillä ei oo ollenkaan neuvolalääkäreitä mut mun täytys varaa aika ku ollaan lähdössä ruotsiin helmikuun lopulla ni ois ihan kiva tietää ennen sitä missä mennään... ja ku kuitenki supistaa jo aika paljon.

mä oon nyt ollu kolme päivää kotona kipeenä ja mun pää alkaa jo levii tähän himassa oloon + tohon mieheen!!! AAAARGH!!! Vähä voi alkaa kypsyttää se 3viikkooo ku vauva syntyy...huoh. Eilenki se teki meille "omatunto"iltapalaa (sillo ku sillä on huono omatunto jostakin esim.siitä et mä joudun tekee yksin kaiken ku hän nukkuu..ni sen täytyy korvata se jotenkin..) ja sit KAIKKI sotkut jäi mun siivottavaks, banaaninkuorista lähtien.. et vitusti iloo sen iltapaloista ku jos oisin tehny ite oisin päässy paljon vähemmällä ku ei mun ois tarvinnu levittää kaikkee pitkin pöytiä.. :headwall: Ja mä en jaksa valittaa koko aika jostain, mielummin teen ite ja pidän turpani kiinni.

no joo...narinarinari taas....

pikkumökö+ pp 33+2
 
Miehet ne miehet: mie olin eilen ihan kypsä mieheeni... kamalat kivut oli mulla ja hän oikein käski et älä nyt tee mitään et lepää ni mieskin tuli sohvalle ja kävi nukkumaan !!! no mie nappasin muutaman panadolin ja kipujen helpottuessa ei kun hommiin PRKL !!! mua ärsytti niin kamalasti. Miun pitäis opetella linnoittautumaan tuonne makkariin vaikka tän koneen kanssa ni mies yrittäs edes tehdä hommat...

Kamalan monella on enemmän ja vähemmän kipuja kuuluu varmaan siis vaiheeseen, nyt kun tuntuu et synnytys on ajoissa ni menee tietysti yli niin että hutina käy, no se selviää muutaman kuukauden sisään. Oon lukenu noita ennakoivia oireita ja kovin moni ei osu vielä :)

Ja mun mies ei oo sitä jumppapalloakaan hakenu vaikka oon sen sata kertaa sanonu... eilenkin taas kerran kysy mihin mie sitä !!!

Onko muilla alkanau väsymys uudestaan ? Mie jaksan aamupäivät touhuta mut iltapäivästä iskee väsymys niin kuin nytkin pienet päiväunet tekisi terää.

Paljon on pyykkiä pesty mut paljon on vielä pesemättä, miten ihmeessä pieni ihminen jo ennen syntymää teettää näin paljon pyykkiä ? Miulla on iso osa lakanoista pesemättä ainoastaan ihan uudet oon pessy. Meiän vauvalle on 6 täkkiä luulis selviävän ;)

Maidon tulo ? Mie jouduin tänään kaivamaan neäippäpakkauksessa tulleet kestoliivinsuojat käyttöön kun tänä aamuna alkoi se maidon lorahtelu silleen et tahmas yöpaitaa ja ihoa sen verran inhottavasti...liivinsuojia siis pitäisi kaupasta lähteä ostamaan.

Kuinka montaa jännittää ? pelottaa ? mie taidan olla lähinnä kauhuissani eilen kun koski ja kova ja mielessä kävi et nytkö tämä syntyy ni mulle tuli ihan paniikkikohtaus lähes...onneks keskiviikkona on se pelkopoli.

Minnarun&pikku-ukko 34+5
 

Yhteistyössä